Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
gabro0
őstag
Biztos szingós?
Perillustris: Szerintem semmi gond a bicajjal. A kerék okozhat kellemetlen pillanatokat, ha nincs tapasztalatod magas felnivel, de azt is meg lehet tanulni, tehát ez se hátrány. Egyedül hegyes-dombos vidékre a felnifék miatt nem venném.
[ Szerkesztve ]
FerNandor
őstag
Köszi és neked is peterkeT
Megnéztem, amit mondtok. Az xoss gps computer sokkal szebb csiganyálat húz a térképen. A telefon wahooval elég sok helyen elég durván kileng. Ha az nem is adja ki a különbséget, jó részét biztosan megmagyarázza.
Nagyon tetszik úgy ez a kis xoss g plus. Szuper kis gép.
A caloriat én sem értem. 168/67kg vagyok, tehát egy kisebb hegy . Mondjuk nem tudom, mennyi lenne a reális ezen a körön.
Csak azt nem tudom amúgy, hogy az xoss computeren rögzített tevékenységnél a sebességet a gps-ből vagy a speed szenzorból veszi?
Kíváncsi is voltam a két mérésre, meg azért is indítottam el a telefont is, hátha megbízhatatlan a kis kínai eszköz. De nagyon szépen vizsgázott. A gps erőssége is végig maxon volt.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
ivana
Ármester
Ha peremes akkor végképp offos. Egy felütéses aztán kuka.
FerNandor
őstag
Azért ma fényképezgettem is, pedig tekerés közben nem nagyon szeretek megállni, csak ha muszáj. De ma többször megálltam, kb azonnal reagált is az autostop rá a kis kínai eszközön.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Jester01
veterán
Az "éjszaka beállta" rész kivételével igaz. Sötétedéskor már nem jó.
Jester
Perillustris
senior tag
Köszönöm a hozzászólásokat!
#179944Maximum1: Jelenleg egészen biztos fölöttem van, s még az is lehet, hogy mindig így lenne (bár nem is szeretném, ha a bringa lenne a limiter). Tetszik a linkelt Cannondale is, ezt nem is láttam, köszi.
#179945xy.zsolt: Nem kell mindenképpen karbon kerék, a vázzal és az egyéb alkatrészekkel összhangban lévő kerekeket szeretnék (prohardveresen: ne legyen bottleneck). Szóval az @ivana által felvetett eladás is meggondolandó lenne, igaz, nem szeretnék ezzel nyűglődni (nem tudom, mennyire piacképes, ha nem éppen könnyű kerekek)
#179949zsocy: A Campa ellen sincs kifogásom, néztem már annyifélét, vennem kellett szemcseppet...
#179950ivana: Olyan mélyen bele sem ástam magam, hogy szingós-e, őszinte leszek, mindegy milyen (a műhely pumpám mindet tudja). Vagyis nyilván nem mindegy hosszútávon, de ezen a téren sem vagyok túlképzett.
#179951gabro0: "Egyedül hegyes-dombos vidékre a felnifék miatt nem venném." - Hát, márpedig nem szeretnék lent maradni a hegy vagy a domb aljában, ha a többiek felmennek.
Nincs kapkodási ingerem, de már unom a keresgélésre fordított időt, igaz, gyönyörű darabokba futok bele közben.
Perillustris
rétisün
veterán
"Olyan mélyen bele sem ástam magam, hogy szingós-e, őszinte leszek, mindegy milyen (a műhely pumpám mindet tudja). Vagyis nyilván nem mindegy hosszútávon, de ezen a téren sem vagyok túlképzett."
azt hiszem, a szingós itt nem a szelepre vonatkozik.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
szimpláncsak
tag
Megjelentek az ebike támogatás részletei [link]
Vannak benne érdekesek. Pl.: "Ez még nem minden, ugyanis évente képes-szöveges beszámolót is kell küldenünk a tapasztalatainkról az IFKA rendszerébe, ahol a futásteljesítményt és a bringa meglétét (vázszámmal ellátott fotókkal) is igazolnunk kell."
gabro0
őstag
Alukerékkel minden további nélkül mehet, csak a kabonkerék, felnifék és hegy nem jó kombó. Fel tud úgy melegedni, hogy szétolvad a gyanta és dezintegrál alattad a technika.
Hasaggymeg
Topikgazda
Olyan sárga a lát6ár,hogy elcsodálkoztam hol virágoz6 ilyenkor a repce.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
mivel elsősorban munkába járást kívánják segíteni, így a pályázat benyújtásához munkaviszonyt igazoló dokumentumot is kell csatolni.
Pedig vettem volna egy 160+-t mozgó fully ebike-ot, de home office van... f@sz*m!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
INTELligent
senior tag
Na látom elindítottam egy elég szép kommentáradatot .
bringasisti: köszönöm. Akkor nem értettem, hogy mire gondoltál. Igen, vivőfázis alapon sokkal pontosabb a GNSS (lásd, LAMBDA algoritmus/RTK - Relat Time Kinematics). Ez kell ahhoz, hogy a légköri torzításokra legyen jobb korrekció. Az kérdéses, hogy bármelyik bringás komputer használja-e ezt.
6030D: villamosmérnöknek, ráadásul szabályozástechnika/intelligens rendszerek specializáción vagyok, ahol elég sokat foglalkoztuznk GNSS-szel is. Kitalálom, hogy milyen formában tudnám leírni a dolgot (az egyetemi diasorokat copyright miatt nem adhatom ki, különben már beraktam volna pár screenshotot).
De röviden (most az alap GPS algoritmust írom, a vivőfázis alapú, ami sokkal pontosabb, ahhoz kellene egy inline LaTeX editor a fórumba, hogy a képletek értelmesen nézzenek ki ).
Lásd a hsz-t alább.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
INTELligent
senior tag
[Hogy működik az alap GNSS algoritmus?]
Remélem sikerül kb érhető lenni, sajnos most nem találtam ki jobbat, így néhány helyen eléggé szakmai lesz a következő szöveg.
Kell: X, Y, Z koordináta + E (ez a hibatag, ami a vevő órahibája, mert idő alapú mérésekből számoljuk a távolságot.Azért csak a vevő órahibája, mert a műholdon atomóra van.
Figyelem: a következőkben nem foglalkozunk atmoszferikus torzításokkal, többutas terjedéssel (amikor a jel például egy közeli hegyről visszaverődve jut el a vevőig - így nem lesz ugyanaz a terjedési idő), és semmi egyébbel.
- 4 ismeretlen, 4 egyenlet kell (legalább, ha kevesebb van, akkor nem tudjuk egyértelműen mehghatározni a paramétereket, ha több, akkor tudunk egy olyan megoldást becsülni, ami valamilyen módon legjobban illeszkedik az adatokra), ezek az alábbi formában vannak (sqrt = gyökfüggvény).
(1) R_i = sqrt( [X-x_i]^2+ [Y-y_i]^2 + [Z-z_i]^2) +E-> ebből kell négy, ahol
- R_i - "pseudorange", vagyis a feltéteklezett távolság az i. műhold és a vevő között
x_i, y_i, z_i - az i. hold koordinátái
- Ezek nemlineáris egyenletek (sokkal nehezebb megoldani) -> linearizálunk (elsőrendű Taylor sor = ezt azt csinálja, hogy ha csak konstansok és egyenesek állnak rendelkezésre, akkor abból összerakja azt a függvényt - ami egy elolt egyenes lesz - ami a legközelebb van az eeredeti függvényhez).
- Ehhez deriválunk X, Y, Z,E szerint (=megnézzük, hogy "mennyire érzékeny" R_i X, Y, Z,E megváltoztatására).
- És itt jön, hogy miért nem lesz Z-ben nagyobb hiba (igen, itt most nincs atmoszférikus torzítás, az bezavarhat) : vegyük észre, hogy (1)-ben tök ugyanúgy vannak feéhasználva a koordináták (mindegyik a gyök alatt egy összegben négyzetre van emelve).
- Szóval vannak deriváltak, ebből összerakjuk a Taylor-sort (elsőrendű közelítést), és ezt használjuk iteratívan.
Legyen a deriváltakból álló mátrix H, a pseudorange hibákból (ezt úgy képezzük, hogy az előző lépésben kapott vevőpozíciókból és a mostani lépésben kapott vevőpozíciókból különbséget képzünk) álló vektort r (a vektorok annyi eleműek, ahány műholdat látunk).
Ezt belerakva az LS-becslés képletébe megadja nekünk, hogy az előző lépésben kapot tpozícióbecslét mennyivel kell korrigálni -> ha ez kb. 0, akkor leállhatunk.
[GNSS mythbuster]
1) Q: miért talál nehezen jelet a komputer (főleg, ha sokáig ki volt kapcsolva)?
A: Mert nem tudja, hogy melyik műholdak lehetnek a közelben. Ugyanis a GPS műhold által sugárzott adatcsomagban (valószínű a többi is tök ugyanígy csinálja, de én csak a GPS adatcsomagját ismerem behatóan) benne van egy ún. almanach, ami kb leírja, hogy az égbolton hol vannak adott azonosítójú műholdak. Ha sokáig nem volt vétel, akkor nem friss az almanach, így próbálkoznia kell a vevőnek (ezt kb. úgy csinálja, hogy végigpróbálja, hogy milyen műholdkódokra jön ki a legjobb jel - korrelációt számol).
Plusz infó, hogy a műhold saját magáról sokkal pontosabb pályaadatokat közvetít, így könnyebb lekövetni, ha már megvan.
Ráadásul ezek az adatok nagyon lassan jönnek (50 bit/s). Csak referenciának, az USB 3.0 5 Gbit/s, ami százmilliószor annyi. Szóval ha nincs semmi jele a komputernek, akkor míg egy műholdról mindent leszed, az kb 12,5 perc (ebben benne van a sajét adat és az almanach, de ennáél azért gyorsabban szokott lenni vétel).
2) Q: miért ugrál a sebesség ha GNSS alapon mérünk?
A: Több oka lehet. Egyrészt, mert a vétel simán megadkadhat (ha elveszik egy pozíciócsomag/hibás). Másrészt ha nem egyenesben megyünk, akkor a sebesség a két vétel közötti egyens útból fog számítódni, ami csalóka lehet (igen, ez akkor is fennáll, ha amúgy a pozíció mindkét pontban pontos), mert a komputer és a holdak sem tudják kitalálni a pályádat.
3) Q: miért nem pontos a pozíció, ha GNSS alapon mérünk (first world problem: a Strava nem észlelte a szegmenst, pedig azon mentem)?
A: mert például (ha alap algoritmus alapján számolt) nem vette figyelembe a légköri torzítás hatását. Vagy ha figyelembe vette, akkor nem tudta lekövetni a hirtelen jött változást. Kétlem, bár ez pusztán csak mérnöki megérzés, hogy ha korrigálnak is a komputerek, akkor más van bennük, mint esetleg egy sokéves átlag adott napra/órára. Ahhoz, hogy ez real-time menjen, kellene adatkapcsolat, hogy a szervertől megkapja. Esetleg a barométerrel lehet valamit mókolni, de kétlem, hogy az az egész légkörre reprezentatív lenne.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
INTELligent
senior tag
Lenne pár kérdésem (nyugi, nem GNSS ).
1. Ti hogyan oldjátok meg hosszabb túrákon a folyadékutánpótlást terepen? Múlt héten a Nagy-Kopasz felé mentem egy ~70-es kört, a két kulacs víz kevés volt, és se kút, se forrás nem jött szembe. Meg úgy általában, mibe pakoltok ruhát/kaját? Elkezdtem nézegetni ezeket a víztasakos hátizsákokat, ez az egyetlen értelmes alternatíva, vagy van jobb cucc? Ha van linketek, azt megköszönöm (Dekát néztem, de Ali is jöhet pl.)
2. Milyen olcsó kínai lámpát tudnátok ajánlani, amit rá lehet akasztani a nyeregtáskára? Mert nekem ilyen szilikonos volt rajta, de azt könnyen elhagytam. Szóval jó lenne, aminek műanyag a klipsze. De egyszerűen nem találok ilyet Ali-n .
3. Milyen olyan bukósisakot érdemes nézni, ami kicsit jobban védi a tarkót (XC-hez lenne, nem vagyok az a nagyon adrenalinhajhász, de örülnék a plusz védelemnek). Állítható napellenző, rovarháló plusz lenne. Inkább vennék valami olcsóbbat, és gyakrabban cserélném.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
flash-
veterán
GNSS az az eszkoz ami ismeri a galileo, gps, glonass +egyeb muholdakat?
Az en gpsemet(kerékpár computer) ha gps+glonass ra allitom(leirasa szerint ilyenkor bekapcsolja a galileo es a qzs muholdak figyeleset is) akkor mit jelent a gyakorlatban?
Pl itthon tekerek akkor egyszerre hasznalja ezeket a fajta muholdakat? Vagy valami szisztema alapjan valtogat?
Vagy kitalalja éppen melyik a legjobb?
Illetve ez az európai gps mikor lesz cm pontossagu? Vhol olvastam hogy 2020ban amikor fellovik az osszeset...
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
xy.zsolt
őstag
Pl temetőkben mindig van vízlelőhely
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
(#179967) Hasaggymeg válasza INTELligent (#179963) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Na ez jól esett így reggel éhgyomorra. ...csak egy kérdésem van,éspedig,hogy a negyedik bekezdés végén squirt az magyarul gyökfüggvény?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
parkr
őstag
square root röviden
[ Szerkesztve ]
szkink
aktív tag
1. Nem vagyok nagy ivó,így egy kulacs víz nekem elég a 70km-re,jó alternatíva az ivózsákos hátizsák,én pl tasak nélkül szoktam vinni a tatyót abban bőven elfér minden ami kellene egy hosszabb túrára,ruha kaja stb... egy hátránya a részemről hogy alá lehet izzadni rendesen.
2. Nem kell feltétlen olcsó Kínai,nekem pl [EZ] van és még nem hagytam el a nyereg táskáról,az árára sem lehet panasz.
3. A tarkót kicsit jobban védő esetleges [Sisak] én meg vagyok vele elégedve,nem egy olcsó kategória,de egy próbát megér szerintem.
(#179970) szimpláncsak válasza INTELligent (#179964) üzenetére
szimpláncsak
tag
Nekem [ilyen decathlonos ] van csak más színben. Ez pl. Terepfutáshoz van. 1 nagy bajom van vele, hogy a tasakot csak egy hálós rész választja el a hátadtól, ezért könnyen felmelegszik benne nyáron az inni való. Tettem bele egy kartont az kicsit segített, aztán ilyen hő visszaverő cuccot azokkal jobb lett. Szóval hogyha akarsz ilyet érdemes megnézni, hogy van e valami hőtartós megoldás benne. Nem tudom nagyobb márkáknál ez, hogy van megoldva, lehet ugyanúgy sehogy
Esetleg [ilyen ] puhafalu kulacs nem fér bele a mezbe? Vagy az már így is tele van? van 150ml-es meg 500ml-es is belőle.
Vagy esetleg nagyobb kulacs? Vagy egy 750ml-es már nem férne be a vázba?
[ Szerkesztve ]
bringasisti
őstag
Cm pontosság az attól függ hogy fizeted a lét vagy csak a készülék árával vagy jogosult használni a rendszert
BENEFON DELTA--------N8
flash-
veterán
bocs elirtam, centis helyett 1m pontosság.
(a lakossági gps nek meg 1m vagy több)
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
sticky35
tag
bringasisti
őstag
Ami link volt abban volt néhány csúsztatás mint minden reklámban. Nekem a Galaxy S5 volt az első telefonon ami 3 rendszert kezelt . A mostani A8 csak kettőt. Az S5 tudta az 1 métert a mostani nem tudja. A telefon kezeli az összes rendszert amit tud mert este feltöltöd az aksit. A linken szereplő készülék esetén azért volt állítható mert a nagy semmi közepén elég egy rendszer és nem fogyaszt áramot. Talál egy valamit a fickó akkor bekapcsolják az összes holdat, rögzíti a pozíciót és visszaáll takarékos módra.
BENEFON DELTA--------N8
(#179975) bringasisti válasza bringasisti (#179974) üzenetére
bringasisti
őstag
Mivel unatkozom a panelben megnéztem hogy amikor a műhold és a földi adó ( nagy pontosság ) egyszerre van bekapcsolva akkor rosszabb eredményt ad mintha csak a holdakat nézem! Érdekes!
BENEFON DELTA--------N8
ZolkoW
őstag
Az világos, hogy ugyanúgy szerepel mindhárom koordináta az egyenletben, de milyen alakzatban rendeződnek el a valóságban egymáshoz képest a a műholdak, és a vevő? Az egyszerűség kedvéért nézzük csak oldalnézetből, és két műholddal. Erre írtam a háromszöget, az oldalnézetre, 2d-be egyszerűsítve. Ha ez lapos háromszög (a két műholdat összekötő egyenes tök hosszú, a kettő között a vevő nincs nagyon mélyen) , akkor elég logikus, hogy a vevő magasságát kevésbé pontosan lehet meghatározni, mint a vízszintes pozícióját, mert ugyanakkora változás a Z tengelyen kisebb diffit okoz az időben, mint az X tengelyen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
bringasisti
őstag
Régen volt olyan app ami mutatta a fogott holdak pozícióját az égbolton . Lehet hogy most is van meg kell nézni
BENEFON DELTA--------N8
crocy
tag
ti lattatok mar vaddisznot a 2. kerületben?
mert en tegnap tekerek fel a szalonka uton es mondom, megnezem mi mozog ott az erdöben.
hat harom szep peldany (szerintem az egyik lehetett egy mazsas itt, elöször azt hittem medve) epp turta az avart.
szerencse hogy volt köztünk drotkerites es kocakat nem lattam.
ha közvetlenül talalkozok velük vagy kiugranak a bicaj ele qva nagy para van.....
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
Fentebb már írtam, de még egyszer: a Z tengely az nem a magasság.
[ Szerkesztve ]
bringasisti
őstag
János hegy szerpentin rendszeres résztvevője
BENEFON DELTA--------N8
Toobee
veterán
Tavaly el is ütöttem egyet. Nem volt annyira finom, repültem egy pár métert. Sisak behorpadt.
https://barbieripnk.hu/
ZolkoW
őstag
Tegnapi két tapasztalat: másodszor is sikerült fékbetétet megjavítanom, miután olajos lett, a kiégetéses módszerrel. Ettől még senkiért nem vállalok felelősséget, de nekem frankó lett.
A másik, hogy a kilazult hátsó (átütő-) tengely váltási problémákat okoz . Nem lett meg elsőre a hiba oka, de amint meghúztam, megjavult. Ezért tartom jobbnak az imbuszost is, meg a Sram féle gyorszáras átütőt is, mint ami nekem van, ennek fix a karja. Ebből következik, hogy véletlenszerű, hogy milyen állásban áll,amikor megszorul, és pont kicsit útban van a vázcső ahhoz,hogy ott rendesen megfogjam. Lehet,hogy egyszer lecserélem imbuszosra, elöl is olyan, és legalább el sem tud akadni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
jjeahh
nagyúr
Hasaggymeg
Topikgazda
Van aki fosik tőlük,más meg elüti őket mint s sz@rt.
ZolkoW...milyen agyak azok? Olyan jjeahhos a bringád.
jjeahh...bjútifúl.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Trek-ebb, modernebb, traktorabb. De hasonlóan sáros .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
parkr
őstag
kis lomtalanítás, mielőtt kidobom, hátha kell vlakinek.
(postaköltségért vagy válaszborítékért küldöm)
Shimano mind:
(felni)fékbetét rögzítő csavarok (4 betéthez) // mindenféle bowden végek, fék és váltó (11s)
lánc összekötő stift (11s) // fék felfogató anyák, több méret
SH11 stopli, használt/kopott állapotban
Canyon expander, csak 1-1/4"-hez
Szia parkr
SH11 stopli, használt/kopott állapotban ezt átvenném...
Írok üzit...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
anorche1
őstag
Ez milyen canga?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
anorche1
őstag
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez jjeahh kollégát is megszégyenítő kép,már-már a rendeltetésszerű felhasználás határain kívül esik. Amúgy ez a kerékpár erre pont jó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZolkoW
őstag
Tudod, Mavic. A tengely mondjuk a váz, vagy inkább a bicikli tartozéka, ja, már látom is a termékoldalon, hogy -mi más- Bontrager:
Nincs baj vele, de ha az elsőhöz 6-os imbusz szükségeltetik, akkor nyugodtan lehetne ez is olyan, persze mostantól jobban figyelek majd rá, és akkor meg lesz húzva rendesen. (azért vigyázzatok, túlhúzni sem szabad, szerintem arra sokkal inkább hajlamos az ember! )
szerk.: ugye, mennyivel menőbb a lila?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Hasaggymeg
Topikgazda
Ja igen,a Trek és a Bontranger nagy barátok. ...és a lila is menőbb,természetesen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
bardi
aktív tag
Nem tudom, hogy az én órám tud-e gnss-t, valószínű nem, de ha azt szeretném, hogy legközelebb ne 3-5 perc legyen, hogy jelet talál, érdemes lenne minden nap bekapcsolni az erkélyen mondjuk, hogy találjon jelet magának?
'92 Honda VFR 750
RaiZka
tag
ne vegyel kinai lampat.. Moon nebula meg mindig [link]
200 lumen, piszok jo. Van klipszes rogztitese (en ezzel futok),van nyeregcsore rogzitheto szilikonja (talan ebben a leggyengebb) es a nyereg palcajara rogzitheto tartokaja is. Szerintem az ara sem sok.
Ha semennyit sem akarsz kolteni ra (ami szerintem badarsag) akkor Bikefun Twin, bar ez elemmel megy.. [link]
[ Szerkesztve ]
IMIIKE1998
őstag
Ha így használod, akkor 3 havonta vidd el zsírzásra a villát, mert be fog rohadni, sajnos még az XCR sem zár jól a Suntourok-ból, belemegy simán a víz meg a sár. Amúgy nekem is ilyen bringám van, a kormány-stucni hosszát nem tudod véletlenül?(Az előző gazdája lecserélte az eredeti kormányt.)
Nekem már ráment azóta egy 60-as stucni plusz 720 mm-es kormány és nem sokára jön a merev villa is. Merev villával elvileg megáll 12,5 kilóban az egész bringa.
[ Szerkesztve ]
IMIIKE1998
őstag
Amúgy vicc, hogy még Testbike-on is kérdezgetni kell a villa beépítési magasságát, mert az eladók nem írják ki. Szerintem nem is kéne engedni a villa hirdetéseket axle to crown megadása nélkül feltenni. Az más kérdés, hogy amikor rákérdezel és az eladó azt sem tudja, mi az, akkor lehet nem jó ötlet megvenni.
6030D
Ármester
2-3 óra ilyen tekerés után komplett nagygenerál kell, nem villazsírzás.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
IMIIKE1998
őstag
Az más kérdés, de akkor is a villa fog először berohadni.
Amúgy meg ezért nézem meg mindig személyesen, ha használt bringát veszek, mert hiába pár hónapos, ha sárban használják, akkor sokat romlik az állapota.
6030D
Ármester
A középcsapágy, a váltógörgők, meg a hátsó agy több vizet kaphat. Illetve megnézem, melyik az az eladó, aki megengedi, hogy széthúzd a villáját. Anélkül meg nem mondod meg, ha kicsit kopott.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla