Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#179401) anorche1


anorche1
őstag

Melyik a most ajanlott olyan elso lampa, amivel latni is lehet, nem csak latszani? Egy baratomnak kellene. Nekem egy osram fx70 van, de ez mar sajnos nem kaphato.
Jo itthoni beszerzes is, es alis is.

Meg en ugye outirol valtottam montira, ezert a teleszkop nekem uj dolog. Teleszkopot milyen gyakran szoktatok elvinni szervizbe karbantartasra?
A becsuszoszar is kapja rendesen a sarat, de gondolom eleg jo a szigeteles, nem konnyen jut be a belsejebe, de jol sejtem, hogy ajanlott egy ilyen kis "mudguard" beszerzese, hogy vedjem vele?

A fekkel tovabbra sem vagyok megelegedve, ebbol csere lesz, pedig lassan benne van egy 100-as terepen, jo sok fekezessel, es kozepsulyu vagyok, de igy is kevesnek erzem.

Es meg egy kerdes. A decahtlon az elso 6 honapban ingyen szervizel a bicot. Azt tudom, hogy uj bicot x km utan ajanlott vissza vinni, atnezni, kerekeket centrirozni, stb, de mit javasoltok, mikor vigyem?

Es meg egy eszembe jutott. Olajbol jol lattam, hogy a squirt az ajanlott most?

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#179402) meri válasza parandroid (#179387) üzenetére


meri
aktív tag

Giant? Marin?

uff

(#179403) parandroid válasza balazs1022 (#179397) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Majdnem. :D

Na szóval, dióhéjban a sztori: a héten elkelt a cyclocross, gondoltam, hogy kicsit hozzá kell tenni, de gondoltam, akkor legyen egy MTB, ilyenem még úgysem volt sose, igazából normálisat még nem is próbáltam. Borzalmasan behatároltak a készletek, alig lehet valamit kapni, a végén 2 gép maradt, Cube Attention, és egy Ghost Nirvana. Előbbit többféle verzióban is ígérgették, de a boltban csak egy Pro volt a méretemben (1x12 deore xt, rockshox judy, valami jobb shimano fékek), de annyit nem akartam rákölteni, a többi meg teljesen bizonytalan volt, úgyhogy elhoztam egy másik üzletből a ghostot. Alap verzió a modellcsaládon belül, de amennyire én értek hozzá, talán csak a teleszkóp terén kompromisszumos. Tekintve, hogy valódi terepre úgysem megyek vele, bízom benne, hogy elég lesz bőven. Csak egy rövid próbaútra telt ma (hazatekertem a boltból), de se sisak, se szemüveg, erős szél is volt, farmerben voltam, a taposópedál valami nagyon gagyi rajta, és eleve szokatlan volt a bicaj, szóval csak óvatosan.

Az első tapasztalatok alapján a kormány valami irdatlanul széles, a stucni gyakorlatilag nullás, szóval kissé ideges típus a lelkem. :DDD A pedál cserés, de van egy Shimano kombi pedálom, az holnap felkerül rá. A gumik mint egy traktoron, erősen gondolkozom a cserén, bár az tény, hogy úthibák ezzel nem léteznek. Az 1x12-es váltót szokni kell, egyelőre nehezen találom a fokozatokat, de ugye a geo is teljesen idegen, meg a gumik is valószínűleg rengeteg energiát elvisznek (tanácsokat szívesen fogadok valami gyors, de szar aszfalton is komfortos, illetve lehetőleg valamennyire defektálló gumira).

Ha holnap is ilyen viszonylag szép idő lesz, akkor tekerek egy nagyobbacska kört is, most kezdtek el sárgulni a fák, gyönyörűek az erdők a környéken.

@meri: A Giant szerintem közel volt, azokra tényleg hasonlít kicsit. :K

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#179404) szimpláncsak válasza Hasaggymeg (#179390) üzenetére


szimpláncsak
tag

Apáméknak is van kutyájuk és ugyanígy vélekedik a legtöbb kutyatartóról. A kis fehér kutya gazdik a kedvencei, akikhez, ha odamegy egy kicsit nagyobb kutya már veszik ölbe fifikét, nehogy bántsa. Szóval szerencsétlen kutya nem tud szocializálódni, ezért ugat mindent és mindenkit. Persze egyszerű dolgokat sem tanítanak meg neki, pl. egy alap "behívást", hogyha szól a gazdi akkor zokszó nélkül menjen vissza hozzá. Az ilyeneknek macska lenne való, nem kutya. Amúgy pont apámék jártak úgy, hogy találtak egy kiskutyát, előtte sosem volt kutyájuk. Elvitték állatorvoshoz, azt mondta, hogy kisméretű kutya lesz, ezért befogadták a panel lakásba. Erre csak nőtt csak nőtt, szóval végül olyan 20kg körül állt meg :D. Na de ők vitték kutyasuliba, meg napi 2,5 órát lent vannak vele. Megáll a járda szélén, be lehet hívni, tud egy zsák trükköt stb. Azóta már kertes házban laknak, de napi 2 séta így is van, hogy érjék különböző ingerek a kutyát. Nagyon szeretik, de tudják, hogy csak egy kutya, ezért soha nem kap asztalról kaját, nem alhat velük az ágyban meg nem helyezik emberek elé. Sajnos a legtöbb kutyatartó nem ilyen. Ja bátyáméknak 3 kutyájuk van kertes házban, az egyik kuvasz :D.

(#179405) Hasaggymeg válasza DelArco (#179400) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hervis-el az a a baj, hogy 2 féle sisakot forgalmaz, a meglehetősen drága (na és kerékpármárkajelzést hordozó) KTM, meg a (szerintem inkább olyant ne) X-Fact sajátmárkásat. Decathlon (szerintem) jobb, ők forgalmaznak Bell, Giro és az (ugyancsak szerintem) elég jó sajátmárkásat. Több felpróbálható pl. itt, itt, vagy itt van.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179406) szimpláncsak


szimpláncsak
tag

Én ma ugyanazt tekertem, mint tegnap. Nem ez volt a terv, csak eleredt az eső. Fasza volt Szentlélekről hazajönni esőben. Alig áztam/fáztam szarrá :D. Erre szokták mondani, hogy anyám azt mondta akkor tekerjek, ha jól esik. Ja és idén megvan az 5000km. Ahhoz képest, hogy költözés meg egy kisműtét miatt kB 2 hónap kimaradt,nem olyan rossz.

[ Szerkesztve ]

(#179407) Hasaggymeg válasza parandroid (#179403) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Vidd el az erdőbe és meglátod mit jelent a széles kerék, teló elől és a terepes geometria. ;)...csak nehogy rákapj és viszontlássuk országúti bringádat az aprón. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179408) szimpláncsak


szimpláncsak
tag

Amúgy kérekkel kapcsolatban lenne két kérdésem.
1. Az szokványos, hogy az egyik oldalra kisebb küllő kell, mint a másik oldalra?
2. Van értelme fekete küllőanyát venni vagy fűzéskor úgyis lekopik?

(#179409) Hasaggymeg válasza anorche1 (#179401) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Én óvatos duhajként aki ritkán sarazik, 2évente (13-16e km-ként) viszem szervizeltetni Manitou telómat.(most figyelem a felém repülő köveket a hardcore montisok irányából :DDD ).Eddig ment összesen 40+ ezer kilométert, és kissé kotyog mind2 szára, de...átlagosnál többet takarítom, tisztítom a becsúszókat, ezzel fújom, majd alaposan törlöm a feloldott és kihozott dzsuvát.
Ami a visszavitelt illeti, ha jól emléxem 300km után kellett visszavinnem.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179410) Acef válasza ZolkoW (#179394) üzenetére


Acef
addikt

ez a fórum legszebb színű bringája.
Grat. hozzá!

(#179411) jjeahh válasza parandroid (#179403) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Telót egy telópumpával lődd be jól, a gumikat alacsony nyomásra és szerintem is adj neki egy esélyt erdőben is, ha már monti... Aszfalton mehetnek a gumik megengedett max nyomás közelébe. Amúgy grat hozzá, érdekes bringa, szerintem nem egy átlag xc, inkább amolyan semi-trail.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#179412) bardi válasza szimpláncsak (#179406) üzenetére


bardi
aktív tag

Te voltál egy gravel/cx bicóval?
Valaki mellett elmentem, megállt talán telefont nézni (persze anélkül is utolértem volna felfelé fullyval ;] ), köszöntünk egymásnak, aztán kétbükkfánál miközben ettem a müzliszeletemet, láttam, hogy megy BP felé aszfalton. Szerintem szentkeresztig megfagytam volna a helyében :D

'92 Honda VFR 750

(#179413) 6030D válasza parandroid (#179387) üzenetére


6030D
Ármester

Én azt hittem használt, mert régen volt divat a 2,5-es zártszelvényből a hátsó villa. De gratula. :DD Gumit majd akkor cseréld, ha voltál terepen (amúgy Race King, de abból nem lesz ilyen széles, mint ami most van rajta.)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#179414) stefi81


stefi81
tag

Miért jó ha 11T helyett pl. 17T kerekek vannak a hátsó váltóban?
Videó

(#179415) szimpláncsak válasza bardi (#179412) üzenetére


szimpláncsak
tag

Nem. Nekem egy merida big.seven van :). Régi Bánkúti úton mentem fel és az újon jöttem le. Szentléleknél kapott el az eső, nem Bükkszentkeresztnél :) Vagyis pontosan a Farkasnyaki elágazásnál. Az volt a terv, hogy onnan Bánkút - Nagymező - Javorkút, de inkább visszagurultam :).

(#179416) balazs1022 válasza parandroid (#179403) üzenetére


balazs1022
őstag

Azért tippeltem Rockriderre, mert ott láttam ilyen hátsó villát ami felső cső alatt kezdődik.
Amúgy ez a Ghost gép fényévekkel jobb bicaj mint a Decha-sok. Én nem módosítanek rajta semmit. Széles kormány és rövid stucni hegymászásra van. Szerintem királyul néz ki. Hamar meg fogod szokni :)

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#179417) IMIIKE1998 válasza Hasaggymeg (#179384) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Köszi, szerintem is, akkor rendelem is, úgyis olcsó, max. eladom, ha túl nagy lenne.

(#179418) bardi válasza szimpláncsak (#179415) üzenetére


bardi
aktív tag

Hopsz, azt hittem Szentlélek az Pilisszentlélek :D De jó, hogy ilyen fantáziadús faluneveink vannak :D

'92 Honda VFR 750

(#179419) gabro0 válasza Acef (#179410) üzenetére


gabro0
őstag

Tényleg elég menő a festése :)

(#179420) DelArco válasza Hasaggymeg (#179405) üzenetére


DelArco
aktív tag

Köszönöm szépen! Megnézem akkor a decathlont bár ahogy látom sajnos szinte semmi sincs készleten a hozzám közeli áruházakban (ezt a van rysel roadr 900-at néztem). Az nem tudom hogy mennyire jó ötlet ha személyes próba nélkül látatlanban rendelek egyet netről.
A ktm-et nézegettem a hervis oldalán (bár abból sincs készleten ahogy láttam) mert az stimmelne a bicikli márkájával bár annyiért valszeg lehet jobbat kapni.
Megnézem még amiket linkeltél háthe ott találok valamit ami árban/méretben/kinézetben jó és még van is raktaron.

Youth hides the key to salvation

(#179421) FerNandor válasza DelArco (#179420) üzenetére


FerNandor
őstag

Megrendeled (online kifizeted), boltban átveszed és ha nem jó, vissza is adják azonnal a pénzt. :)

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#179422) INTELligent


INTELligent
senior tag

Többször jártam úgy, hogy emelkedőn terepen montival azért kellett megállnom, mert nem bírtam egyenesben tartani a bringát, mindig szépen lassan elhúztam valamelyik oldalra (ez mondjuk a Yoko-n fordul elő gyakrabban a HHH oldalában, vagy a Széher felől a Kis-Hárshegyre felvivő meredekebb terepszakaszon). Ha nem akarok korményt cserélni ("csak" 680mm), akkor van valami trükk, hogy hogyan tudnék az irányítás stabilitásán segíteni?

Amúgy tisztára megérzem, hogy már outizok is, ahol jobban nyújtva van a hátam, pont elgondolkodtam, hogy az egy szem spacer-t ki kellene venni a stucni alól az XC-n :D.

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#179423) Hasaggymeg válasza INTELligent (#179422) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Azon szerintem nem segít a széles kormány,inkább erősödni kell, hogy megmaradjon a lendület és vele a sebesség mert úgy könnyebb tartani az irányt is.Nyomvályus meredeken szokott megtörténni,hogy kezdek elfogyni aztán egyre nehezebb a lassuló gurulásnál a tarajon maradni.A hosszabb stucni is jobb szerintem felfelé,lassú kapaszkodásnál nem hiszem előny az ideges,nagyokat mozduló kormány.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179424) INTELligent válasza Hasaggymeg (#179423) üzenetére


INTELligent
senior tag

Rendben, köszönöm! :)

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#179425) ivana válasza INTELligent (#179422) üzenetére


ivana
Ármester

Szerintem ha lejjebb viszed a kormányt az segíteni fog. Az igazi XC fekvősebb mint az outi ;)

(#179426) jjeahh válasza INTELligent (#179422) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nekem az segített ebben, hogy sokat gyakoroltam a trackstand-et. Városban gyakran kell megállni pirosnál, mellékutcáknál stb. és olyankor egyszerűen nem teszem le a lábam :D . Ma már terepen 3km/h tempó alatt sem rángatom annyira a kormányt és sokkal könnyebben megy meredek felfeléken a nyomvonal választás. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem jobb egy 720mm kormány, én is lecseréltem a 660mm-t :D .

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#179427) 6030D válasza INTELligent (#179422) üzenetére


6030D
Ármester

Ehhez nekem is gyenge a derekam, meg a hátam, de elvileg az a titka, hogy törzsből feszíted magad, és nem mozzog a derekad, csak hajtod a bringát a lábaddal. A kezeknek lazáknak kell lenni. Na itt jön az, hogy én meg húzom a kormányt, aminek lassú mászásnál a kacsázás az eredménye. Ez megfigyelhető úgy is, hogyha a terep kiadja, és a stucni két oldalán fogom a kormányt (= kisebb erőkar), akkor kevésbé kígyózok.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#179428) Hasaggymeg válasza ivana (#179425) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+1...egy a talajt el-elhagyó,vagy azzal éppen alig érintkező első kerékkel nehéz a kiválasztott nyomvonalon maradni,rá kell feküdni rendesen arra a mélyen ülő kormányra és nyomni neki maradjon meg legalább a 7-8km/h.A keskenyebb kormánytól meg elvileg pont úgy lesz idegesebb a kormányzás (értsd kisebb kézmozdulatra nagyobbat mozdul az első kerék) mint a rövid stucnitól.Nem véletlenül 1mással fordított arányban változtatják méretüket.

6030D...van olyan meredek,hogy ha nem húznám a kormányt hanyatt esnék. :DDD ...amúgy meg tényleg megváltás ha picit odafigyelsz,erőd is van még hozzá és megpróbálod szinte nem is fogni,csak úgy ráhelyezni tenyered a kormányra mászás közben.Pihentető,csak jobban rá kell hajolni...legalábbis ezt tapasztaltam.Rövid,nagyon meredeken tépem én is mint állat,hogy feljussak. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179429) trialboj


trialboj
őstag

Aki szokott YT-ra videókat feltölteni, de nem mindig marad jó minőségű a tartalom, annak itt egy tipp.
A YT csak a 4k-s tartalmakhoz használja a jó minőségű kodeket, aminek VP09 a neve, ha csak FHD, vagy 2k-ban mentetted ki a videót, nagy valószínűséggel, a rosszabb avc1 kodeket kapod, ami nem képes részletgazdagan tömöríteni a szabadban filmezett mozgóképet, ezért szétesik a kép.

Itt egy példa, 2k-ban filmeztem gopro7black tartalom, én FHD-ben szerkesztettem, de miután feltöltöttem YT-ra, undorítóan nézett ki.
Ezért újra szerkesztettem 4k-ban, tehát a 2k-s tartalmat digitálisan "feljavítottam" 4k-ra és így feltöltés után megkapta a vp9-es kodeket, amivel ha nem is tökéletes, de fényévekkel jobb a minősége.
Két kép összehasonlításnak: avc1 codec vs. VP09 codec

Szóval a megoldás: teljesen mind1, milyen formátumban filmeztél, a lényeg hogy 4k-s videót ments ki, és így kötelezed az algoritmust hogy a jobb kodeket használja a tömörítésnél.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#179430) jjeahh válasza Hasaggymeg (#179428) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ha felénk mindenhol tartanád a 7-8km/h-t, szerintem rengeteg KOM-od lenne :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#179431) IMIIKE1998 válasza Hasaggymeg (#179423) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

A széles kormány merev villás mtb-nél jön nagyon jól, ott még 26-os XC-re is kell legalább 660 mm-es, de a RR540-emen 720mm-es van. Ha nem elég széles és stabil a "kormányfogás", akkor egy váratlan kő/bukkannó simán kiveri az ember kezéből a kormányt.

[ Szerkesztve ]

(#179432) Hasaggymeg válasza jjeahh (#179430) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem szoktam annyra nézni mikor kínlódok,de hetes szokott lenni a tizedesvessző előtt...persze az itteni viszonylatban.Egy több km erdei lejtőn valszeg én is beállnék valahova 6-7 közé,de 5 alatt képtelenség kerékpározni,már az egyensúlyozásra megy az energia és egy nagyobb gyökér is megállít6. :(

IMIKE...igen,a széles kormány stabilan tartása 1értelműen kisebb erőfeszítéssel jár a nagy erőkar miatt.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179433) ZolkoW válasza Hasaggymeg (#179398) üzenetére


ZolkoW
őstag

Itt inkább a -nálam rekord rövid időt töltött- trail bicótól való különbözés a hangsúlyos. A Ninerhez képest nem sokban más, épp csak picit más a vázméret is, ha nem jött volna szembe, vagy feleségem számára találtam volna előbb valami jót, már a Ninerrel mennék megint. Így legalább az is a családban marad, meg nekem is van szexy új gépem :C (köszi annak, aki gratulált :)). Mint komplett bicó, a gyári felszereltsége azért nem olyan acélos, de engem főleg a váz érdekelt (khmm... a villán kívül konkrétan mindent ki is cseréltem rajta azóta, nem azért,mert annyira rossz volt, hanem gondoltam alig használtként még mindig jobban eladhatók, és volt is itthon sokminden a Vitusról).
Nem tudom, hogy áll az újbicó projekted, ha felmerült a Judy villa, én azt mondom, már gyűjts is egy kicsit jobbra ;) NAGYON nem vagyok szakértője a témának, de szerintem egy jó villa az nem ilyen. És biztos, hogy könnyebb..
Még a Trekre visszatérve, annyiban tud többet a Ninernél, hogy a boostos agyak miatt bele tudom tenni a duci 650b x 2.8-as gummákat (hátul még csak 2.6os van) , és így télre játszós-hülyéskedős mindenhol eltekerős lesz, tavasszal pedig újabb pénzeket költhetek, hogy legyen könnyebb 29er kerékszettem. A gyári nem éppen könnyű, bár inkább a hátsó van sújtva a nehézség által. (itt esélyes,hogy átfűzetem a frankó XR391 felniket valami másik Novatec agyra). Ja, nem tudom, mennyire erőltessem a 12 sebességet, van, aki azt mondja,sokkal érzékenyebb, mint a 11-es,ami logikus is. Én az első út után átraktam a 11-est, mert amúgy magasabb szintű (GX) annál,amit leszedtem róla (SX/NX) - és a fent említett eladási szándék miatt. A tartomány csábító, de el tudom képzelni magamról,hogy a 11-esnél kötök ki.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#179434) jjeahh válasza Hasaggymeg (#179432) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Egyik haverom is erre panaszkodik amúgy, hogy felfelé képtelen nyomon tartani a bringát vagy nyomvonalat választani, nekem szerencsére ezzel semmi gondom nincs már, 1km/h-val is tudok tekerni, 15% fölötti emelkedőn 7km/h-nál gyorsabban viszont nem, ahhoz gyenge vagyok :DDD . Hogy ne menjünk messzire, nézzük csak a tegnapi körömön a sebességeket:

Látszik, hogy a legtöbb szegmensen 7km/h alatt vagyok, igaz nem erőltettem meg magam, hogy ne szálljon el a pulzus, de na... :D . Vannak olyan 15% körüli szegmensek, ahol nagyjából soha nem megyek 7km/h fölé :DDD .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#179435) Hasaggymeg válasza jjeahh (#179434) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

151es pulzussal?! Told fel 170 köré (a te korodban az még rendben) meglátod lesz az 9-10 km/h is. ;]

ZolkoW...szóval gyengus a dzsudi? Melyik az,a gold? A súlya mi a bringának? Másikban milyen villád van?

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179436) ZolkoW válasza Hasaggymeg (#179435) üzenetére


ZolkoW
őstag

A súlyát valahol írtam, most nem tudom, hol tart pontosan :) gyárilag 12,5 vagy 12,6 Kg rémlik pedál nélkül. A jó hír, hogy ez csupa nehéz alkatrésszel jött össze ;].
A Judy az gold. Tegnap azzal szüttyögtem, hogy szétszedjem, hátha kispórolták belőle a kenőanyagot, de csak összekentem a féktárcsát valószínűleg, amit nem is sikerült rendesen megtisztítanom, pontosabban addigra nyilván a betét is olyan lett, szóval ezzel még lesz köröm*.. A gyári ajánlás szerint 100-120 psi kellene a súlyomhoz, már 90-re engedtem, na most kezdtem úgy érezni, hogy csinál valamit, de most meg csattog, vagy tudom is én... :P mindegy, végülis a helyén tartja az első kereket, nem olyan sürgős pont tél előtt beruházni valami komolyabba.

*nem is mondtam, az elöl 4 dugós SLX azért elég komoly kis fék lehet, ha légtelenítés nélkül is fog mint állat :) - ez nem zárt rendszerként érkezett, hanem a fékkart nekem kellett bekötni, miután méretre vágtam a vezetéket. Csak akkor még nem ért ide a feltöltő szett, utána meg kiment a fejemből :U . Szóval simán használtam, és nem volt rá panaszom :DDD . Csak most, hogy összekentem. De igazából még így is megállít, csak már kompromisszumos. Meg kéne csinálnom még hétvégén, vagy rendelni betétet mielőbb, mert aztán az lesz, ami szokott lenni: felülök, hogy akkor van 2 órám, és eszembe jut hogy nem jó a fék...

szerk: már más is mondta, hogy ha gyorsabb lennék, nem volnék olyan lassú :D.
Nálam rendszeres a 3-4-5 km/h, de a trackstand nem megy, szóval nem jókedvemben.. jó, ebben a tartományban a GPS is elég pontatlan, meg a mágneses szenzor is hitetlenkedett, amikor épp volt fent.

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#179437) Hasaggymeg válasza jjeahh (#179434) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

...amúgy látszik is,rendes pulzussal a 15%-os emelkedőn gyorsabb vagy mint kummantva a 11%-oson. :DDD

ZolkoW...én is puhábban használom mint az ajánlás,aztán adok neki kis visszaútcsillapítást,de nem sokat.Manitou pont akkor kopog ha keményre van fújva és nem igazítod hozzá a csillapítást,olyankor kis akadályokon mint pl. gyökerek, agresszíven és koppanásig tolja vissza ha gyorsra van állítva.A 29"-os Judy 2 kg.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179438) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#179436) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

7120-as slx? Nekem az slx sorozat mint olyan,mindig valamiért jobban tetszett az xt-nél. :F Ami a sebességet illeti,nálam 4km/h alatt leáll a rögzítés,így tolnom kell neki. :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179439) ZolkoW válasza Hasaggymeg (#179438) üzenetére


ZolkoW
őstag

Igen, hátul ugyanez szimplában (7100).
Ja és kérdezted, mi van a másikban, az egy régebbi ('14 talán) Reba, még dual air-es. Nem tudom, az milyen távol van az igazán jótól, de biztos vagyok benne, hogy valamivel közelebb :)
Meg az ha nem is tökéletes, legalább 1700g-ból tudja ezt.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#179440) jjeahh válasza Hasaggymeg (#179435) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Az a bajom nekem, hogy ha az első 2 emelkedőn 170 a pulzus, akkor utánna nagyon nehezen megy le és az egész körön ok nélkül el lesz szállva, miközben gyorsabb nem leszek. Mivel nem versengek csak hátránya van nálam a magas pulzusnak és a csőmaxon tekerésnek, hamarabb fáradok, hamarabb éhezek el, nem élvezem annyira a tekerést és a kör végén olyan vagyok, mint a mosott káká :DDD . Persze azért meghajtom én is ha muszáj, de általában próbálom a körülményekhez képest alacsonyan tartani. A jelenlegi montis haveri körben is van egy aki szereti hajtani ahogy kifér, amikor vele megyek, muszáj én is hajtsam :D .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#179441) cdl


cdl
senior tag

Nézzétek, mit lőttem tegnap este.

A 2 bringám pont 31.6-os és 27.2-es.
Így mindkettő kap karbon nyeregcsövet.
Már rég vadásztam egy SLR nyeregre, nagyon bejött. De az országban úgy felment a használt piaci ár, hogy nem volt lelkem megvenni(20000-25000 huf)
Így megvan, a másikra pedig egy Flite kerül. A Monolink rendszer nagyon bejött, szerintem szuper dolog. Már csak érjen ide Angliából.
A huzatot le lehet festeni feketére ? A kék feliratok rajta nem gyere be.

(#179442) bardi válasza ZolkoW (#179436) üzenetére


bardi
aktív tag

Nekem is nagyon magas a gyári ajánlás, 79 PSI helyett már 60 körül van, és még mindig nem használtam ki a teljes rugóutat egyszer sem. Pedig még a tokent is kivettem, ami miatt elvileg kicsit nagyobb nyomásra kell fújni.

'92 Honda VFR 750

(#179443) Hasaggymeg válasza bardi (#179442) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az is Judi?

cdl...tesztnyereg, :C Amúgy ha rajta ülsz nehéz látni a feliratot, :DD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179444) bardi válasza Hasaggymeg (#179443) üzenetére


bardi
aktív tag

Nem, de Rockshox, feltételezem hasonlóan vannak megadva az adatok mindhez. Meg 32-es becsúszós, gondolom a légkamra hasonló átmérőjű azonos becsúszó átmérő mellett.

Szerintem amúgy az az oka ennek, hogy agresszívabb használatra vannak megadva a nyomásértékek, akkor ugye nagyobb nyomás kell, hogy ne üsd fel. Egy hozzám hasonló súlyú dh versenyző villa biztos, hogy lényegesen keményebb, mint ahogy én használom.

'92 Honda VFR 750

(#179445) INTELligent válasza ivana (#179425) üzenetére


INTELligent
senior tag

#179425 ivana: Köszi, akkor azt meg is csinálom!
#179426 jjeahh: Ez is jó ötlet, így legalább nem fogok unatkozni a pirosnál (néha szoktam amúgy, csak nem túl gyakran).
#179427 6030D:
na akkor nem járhatok túl messze az igazságtól. Pénteken Máriaremetén, a Határ utca 30%os emelkedőjén pont ezt csináltam, szinte nem is éreztem a kezemen a súlyt, és sikerült is megmászni. Bár az biztos, hogy nehezebb lesz ugyanezt terepen megcsinálni.

Amikor ezt megláttam, akkor azt hittem először, hogy visszafordulok (ez nem sokkal azután volt, hogy egy eszméletlen embert kellett ébresztgetni - ami szerencsére sikerült is).

Még egyet kérdeznék: Ti hogy jegyzitek meg, hogy melyik fokozatban van a váltó? Mert ahogy nézem, a modern váltókarokon már nincs is kijelző (plusz amin van, azt sem tudom mindig nézni, főleg technikás terepen), fvk-n meg amúgy sincs (Során legalábbis).
Mert van, hogy amiatt váltok keresztbe, mert nem tudom nézni, hogy hol vagyok. Meg azon is gondolkodok, hogy ha lehet, akkor leszekedem a kijelzőt a váltókarról, mert különben nem tudom elhelyezni úgy a fékkart, hogy egy kézzel tudjam kezelni.

[ Szerkesztve ]

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#179446) Hasaggymeg válasza INTELligent (#179445) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Terepen nem nagyon lehet nem fogni a kormányt,ide-oda kell tekeregni keresni a nyomvonalat,meg ugye néha pakolgatni kell az elejét is és tartani az irányt az egyenetlen talajon.Ami a váltó pozicíóját illeti,nekem is hiányzott a kijelző amikor lemaradt,aztán megszoktam,bár most is van néha,hogy érzem valami nem stimmel,majd lenézve látom,hogy teljesen keresztbe áll a láncom.Amúgy meg gyakran lepillantok lássam hol is vagyok,továbbá az első váltó elhagyása szerintem meg tovább gyengíti a kijelző létjogosultságát...bár súlyát tekintve azért elférne,úgy általában én sem bánnám tudni minden pillanatban hol tartok,főleg a széleken. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179447) xy.zsolt


xy.zsolt
őstag

Bepárásodott a computer kijelzője...annyira, hogy nem is láttam rajta semmit. Most szétkaptam, rizsbe raktam, lefedtem és így rátettem a radiátorra. Mit lehet még tenni ha ez nem jönne be?

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#179448) Hasaggymeg válasza xy.zsolt (#179447) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hajszárítóval kiszárítani,de a rizs csodákat művel...legalábbis azt hallottam.Amúgy meg ott tömítést kell cserélni,jobban meghúzni a csavarokat (ha lehet,vannak egyáltalán csavarok).Esetleg ha már nem garis bekenni óvatosan valami szilikonnal a tömítő felületeket. :F Nekem ázott be (alap Sigma [link] ) aztán alig tudtam annyira visszaindítani,hogy kiolvassam az ODO-t legalább belőle,szétrohadt a belseje mire észrevettem és nem volt már garis.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#179449) IMIIKE1998 válasza Hasaggymeg (#179448) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

És belefutottam megint egy beállítási problémába. A fékkart nem tudom eléggé betolni a kormányon, hogy egy ujjal lehessen használni, mert a váltókarok túl nagyok, beleérnek a fékbe. Fordított sorrendben megint nem jó.

(#179450) 6030D válasza cdl (#179441) üzenetére


6030D
Ármester

Cipésznél vagy bőrdíszművesnél érdeklődnék, hogy tudják-e festeni.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.