Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#165001) Gergőke88 válasza TayRol (#165000) üzenetére


Gergőke88
addikt

Én meg mindig nem döntöttem, hogy soot30 vagy decas rc520/gravel kiadás.
Decathlonos jobban felszerelt (105s valto, fék), de nem átütőtengelyes....
Cserebe a kellys szebb :D

(#165002) lajo


lajo
senior tag

Sziasztok,
Észrevettem, hogy elhagytam valahol a képen látható fekete csavart. Lesz ebből baja a váltókarnak, esetleg betömjem valamivel? Próbáltam keresni ilyet a neten de nem igazán találtam.

(#165003) bardi válasza cibus (#164990) üzenetére


bardi
aktív tag

XC vagy monti, tökmindegy, ma már kb követhetetlenek a kategóriák, 10 mm-t változik a rugóút, a stucni hossza, vagy egy tized colt a kerék szélessége, és új kategóriát kiáltanak, xc, all mountain, down country, enduro, trail. Többségünknek szerintem teljesen mindegy, nem fog olyan különbségeket észrevenni, mint amit be akarnak állítani ezekkel, max ha versenyző vagy. Ha a 100 mm-t mozgó fullym lecserélném egy 120-at mozgóra, szerintem semmit se vennék észre belőle.

'92 Honda VFR 750

(#165004) jjeahh válasza cibus (#164990) üzenetére


jjeahh
nagyúr

De, monti. De montiból ezer féle van és mind más igényekre-célra való. Többek között xc, trail, AM, enduro, DH és mindegyikből van merevfarú, fully, pluszos, pedelec, meg ott vannak a fatbike-ok is. Pár példa, hogy monti és monti között mekkora különbség lehet: [link] [link] [link]

(#165003) bardi: hát ezzel szerintem majdnem senki nem értene egyet :D . Nekem 12.8kg 100mm-t rugózó merevfarú xc-m van, próbáltam 180mm rugóutas 16 kilós enduro fully-t 29x2.6" gumikkal és ég és föld, kb akkora a különbség, mint országúti és xc között. Ja és nem, nem versenyzek, de mégis rengeteget számít a geo, a rugóút, minden egyes 100 gramm súly, a gumiszélesség stb. Egy xc-vel soha nem fogsz úgy lejönni a hegyről, ahogy egy enduróval és egy DH-t sosem tekersz ki úgy hegyre, ahogy egy xc-t, meg még lehetne sorolni. Az alkatrészek minősége is rengeteget hozzá tud tenni az élményhez, szal xc és xc monti között is lehet hatalmas különbség.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#165005) Gergőke88


Gergőke88
addikt

Sziasztok,
errol vélemény?
[link]
300e Ft lenne, pár száz km-t futott, kerékpár boltbol elado.
gravel felhasználás.

(#165006) RetepNyaraB válasza cibus (#164990) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

A MTB kategória már elég szerteágazó. Majd a menők felvilágosítanak. Tehát a 30 éve elterjedt Cr-Mo vázas, 26-os kerekes, 18 kilós, merev villás rém korszak óta komoly szakosodás történt :)
Trekking a nyuggerXC. Aszfaltra és nem túl zűrös földutakra. Gravel az az országúti, amely azt hiszi magáról, hogy trekking. XC az árkon-bokron kategória, komolyabb telóval (jellemzően 100mm úttal, trekking jellemzően 60-nál nem több), de nem DH (trail). Más a váz geometria is. Ni.
Amúgy is ezek a kategóriák átjárnak egymásba és felszereltségtől is függ. Eladják a nyomorult vevőnek az "XC"-t a Tecsóban Tourney váltóval, silány hajtóművel, low cost, csillapítatlan rugós telóval mondjuk 120-ért, hogy "jó vétel" legyen, aztán kiül a döbbenet a homlokra az első lejtőn/emelkedőn.

A linkelt képeid alapján tökjó lesz oda a trekking, valami 42-es, mintásabb gumival. Felninek tökmindegy, manapság a vázba se lehet gond, de mérd le. Én ilyet
nyomok. Aszfalton kicsit süvít már (nem traktor), de elég jól gurul még, cserébe nem nagyon csúszik meg terepen sem. Könnyű (430g görül), relatív olcsó.
Úgyis nálad a döntés, minden fajtát meg lehet indokolni pro, meg kontra is.

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#165007) cibus


cibus
aktív tag

Pontosan ez a gumi van a bringán. De nekem ebből most nem derül ki, hogy milyen széles.
[link]
Néztem az ajánlott 50-50%os külsőt a leírásban, rá kerestem és lehetett választani, hogy 28"-as méret és 3.5 vagy 4" széles.
Ez a 700x38 gyári milyen széles? 3.8 talán?? :( :F

[link]

[ Szerkesztve ]

(#165008) Zsohi válasza lajo (#165002) üzenetére


Zsohi
őstag

Ott fűződ bele a kábelt és igazából csak porvédő. Leragasztod és jó vagy.

[ Szerkesztve ]

https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/

(#165009) bardi válasza jjeahh (#165004) üzenetére


bardi
aktív tag

Igen, egy hardtail, meg enduro között érezhető a különbség, a DH külön állatfaj, de egy 100 meg egy 120 mm-t mozgó fully között, ami már más kategóriának számít? Hagyjukmár :D Ha nyersz 100 grammot a nyergen, azt is max akkor fogod észrevenni, ha ettől sokkal kényelmesebb lett a bringa, máskülönben kötve hiszem, max a forgó tömegeknél. És ez az, ami szerintem számít, legyen rohadt kényelmes, jól beállítva, ne zsibbasszon, és menni fog ott is, ahol addig nem ment. 16 kilós endurot meg nem tudom honnan szerzel, a legolcsóbb canyon, ami enduro kategóriának van kiáltva, 14,5 kg :D Lusta vagyok végigbogarászni, de gondolom a többi gyártó hasonló gépei is hasonló súlyban lehetnek.
De saját példa, a giant fullym 13 kiló körül van, ha hihetek a mérlegnek, előtte a merev vázas is kb ennyi volt. Azokon az utakon, amin járok, egy merev bőven elég, a fully picit pogozik is, a sztereotípia az, hogy a fully nem lesz jó mászni, meg szarul tekerhető, blabla, mégis jobban tudok vele haladni azonos útvonalon, szimplán mert kényelmes.

'92 Honda VFR 750

(#165010) RetepNyaraB válasza cibus (#165007) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

38-as köpeny. Tökalkalmatlan mintázat bármilyen terepre.

Amit linkelsz, az egy alap Schwalbe, 40-es. Ami 40mm, nem 4 coll, ostoba Muziker. Nem drága, de főleg aszfalt, mert elég határozott futófelülete van középen. Nulla defektvédelem.
A MarathonPlus defektvédett, jól bordázott, de jól szalad is. Cserébe drága és nehéz is, mint a dög. Fele ennyiért kapsz pl. Mitas-t, ami nagyjából ugyanezt tudja...

Illetve nem véletlenül linkeltem a Continentalt - kevés gyártó csinál ebben a méretben értelmezhető (némi terepet megengedő) mintázatot, pláne hajtogatós (könnyű) verzióban.

[ Szerkesztve ]

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#165011) ivana válasza Khelben (#164976) üzenetére


ivana
Ármester

De a monti megy itt 40-el is ;) Amúgy nem értek egyet, ilyen helyen sokkal élvezetesebb a szélesebb kerék. Aszfaltra outi, földútra monti szvsz. De utóbbival simán lehet menni aszfaltan is, elég sokat túráztam régebben 26-os montival...

(#164987) Kempetlen :C

(#165012) xy.zsolt válasza cdl (#164978) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Én ma egy 6km-es szektoron majd meg döglöttem a 28as átlagért :)

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#165013) jjeahh válasza bardi (#165009) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Mindegy, a lényeg, hogy nem értünk egyet :D . Ilyen enduro-t próbáltam amúgy, M-esben a gyártó szerint 15.1kg, L-esben pedállal és kulacstartóval 16-ot mértem: [link] . A rugóútra mondjuk rosszul emlékeztem, 170mm. Ez egy nagyon vaskos monstrum brutális gumikkal, hintaló, az első kerék valahol messze elöl rombol és mindenen átmegy, aszfalton kb. tekerhetetlen, teljesen más az egész mint az enyém, amire én használok egy bringát, arra ingyen sem kéne.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#165014) xy.zsolt válasza Alg (#164994) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Gondolom azért megizzasztott a felmenetel :) Én 1x montival Neuwaldegg felé jöttem le aszfalton (amerre ma te is) és hatalmasat zakóztam az utolsó előtti hajtűkanyarban :D Akkoriban még nem volt outim....most biztos más feeling lenne. Mondjuk a panoráma pazar volt akkor is és gondolom most is. És ha már panoráma, a Jubiläumswarte-ra fel kell menned.....onnan szerintem a legpazarabb a panoráma....a város felől menj fel, mert a másik (Ny-i) oldalon tolnod kéne a helyenként 20%-on :D

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#165015) maximilian4 válasza B-L-A-C-K (#164981) üzenetére


maximilian4
addikt

Tudsz dobni képet erről az épített elektromos rollerről? Komolyan érdekelne, biztos nem szar ha már mt5 van rajta és komolyabb tárcsát akarsz rátenni (nekem amúgy rt86 van elől hátul a bicajon, eddig semmi probléma nem volt velük).

Maxi

(#165016) xy.zsolt válasza Alg (#164994) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Jah és EZ a kilátó....ha tériszonyod van akkor úgy menj fel a lépcsőkön, hogy közben nem nézed a tájat :D azt inkább majd fentről

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#165017) cibus válasza RetepNyaraB (#165010) üzenetére


cibus
aktív tag

Akkor pl egy ilyen? Ez már 42mm
[link]

(#165018) Alg válasza xy.zsolt (#165014) üzenetére


Alg
veterán

Jubilaeumswarte-nál voltunk már gyalog :) Annyira nem volt veszélyes a felmenetel mint elsőre gondoltam, bár a sebességet ne kérdezzétek, kihasználtuk a legkisebb áttételt :DDD a Wien mentén a szembeszél szarabb volt, ott még friss levegő meg szép erdő sem volt cserébe a szenvedésért. Lefelé meg sajna elég sok volt az autó/motor. Amúgy panorámából nekem a Tiergarten, a japán császár cseresznyefájánál a tuti :K csak az nem outi territórium

Viszont, mintha az első kerékben lenne egy ~1mm "nyolcas", fékezésnél érezni hogy minimálisan üt. Ezt gondolom egy jó szervizes ki tudja szedni belőle?

Kormányra telefontartót tud valaki ajánlani? Honor Play-hez (6.3").

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#165019) Nestor16


Nestor16
senior tag

Sziasztok!

Én is a bringavásárlók "lelkes" táborában tengődöm. Nagyságrendileg megvan mit szeretnék, csak a részletekbe nem látok bele, nem értek hozzá. Trekking/cross városban napi munkába járás, 100 ezer körül, de úgyis 150 lesz belőle + minden egyéb kellék hozzá (lakat, biztosítás, lámpák, hordozható lámpa, táska, csomagtartó stb stb. ).
Ami tetszik: [link] illetve még a Cross Evado sorozat jött be. Bár ebben a kategóriában csak a váz színeikben van látható különbség, amitől tetszik vagy nem tetszik nekem, még a gumin lévő fényvisszaverő csík, ami bejön.

A cross vonal tetszik az egyszerűsége miatt, de a sárvédők, csomagtartó tök praktikus lenne szállításnál, ha a hátam húzza le a táska, de a legtöbb trekking/városi kerékpárnak már nem olyan jó/fiatalos a stílusa, mint a cross-nak. Erről mi a véleményetek? Illetve mindegyik/legtöbb crossnak fel lehet szerelni e két kiegészítőjét? Vagy fordítva: egy városi/trekkingnek le lehet szerelni a csomagtartóját, amíg nincs rá szükségem (bár ez valószínűbb)?

Illetve az eső: sárvédők nélkül gondolom szét fogok ázni vagy lehet védekezni máshogy is ellene?

Köszönöm az iránymutatást!

Üdv, Dávid

(#165020) itouchfan


itouchfan
senior tag

mrst3ph3n vagy Pesti lakosok, meg tudjátok esetleg mondani, hogy hétvégente a pesti rakpart milyen hosszan van lezárva? mettől meddig? :R

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#165021) manager2220 válasza itouchfan (#165020) üzenetére


manager2220
tag

Szabadság híd és Árpád híd között van lezárva.

(#165023) TayRol válasza itouchfan (#165020) üzenetére


TayRol
veterán

ma pl. csak a Margít-hídig volt a Bálnától.

(#165024) manager2220


manager2220
tag

Hegyi ösvényes lejt menetet tempóval komolyabban fékezgetve egy Cube Nature pro [link] kibír simán igaz? Vagy ha több ilyet tervezek akkor egy rendesebb telot vegyek rá? Milyen lenne az? Max 45-50ert.
Használat: 35% erdei ösvény, földút maradék aszfalt.

(#165025) Somatom válasza itouchfan (#165020) üzenetére


Somatom
veterán

Tipp. Nyisd meg a Google Térképet! Screenshot

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#165026) Gergőke88 válasza Gergőke88 (#165005) üzenetére


Gergőke88
addikt

Ezt nem szeretnetek megfikázni?
koszi ;)

(#165027) TayRol válasza Gergőke88 (#165026) üzenetére


TayRol
veterán

miért jobb használtan 300-ért mint 290e-ért az új Soot 30? 105 miatt?

(#165028) arcitec válasza Nestor16 (#165019) üzenetére


arcitec
addikt

Oszt ha már van rajta sárvédő és csomagtartó, miben fog különbözni egy trekk-hez képest?
Mivel neked az kell.... ;) Szerintem ... No meg még világítás, mert így csak a bozótosba szabályos, vagy oda sem ...

[ Szerkesztve ]

(#165029) maximilian4 válasza bardi (#165009) üzenetére


maximilian4
addikt

Már csak azért is lehet más kategória, mert nem csak a rugóút számít, hanem a geometria is. Pl. az én 140/120-as trail bringámag nehéz lenne összehasonlítani egy 100 vagy 120/100-as xc montival. :D

Maxi

(#165030) Gergőke88 válasza TayRol (#165027) üzenetére


Gergőke88
addikt

Elvileg ugye 2 kategóriával magasabb :)

(#165031) TayRol válasza Gergőke88 (#165030) üzenetére


TayRol
veterán

igen. nekem ez a cyclo vázgeo kicsit sportosabb. de ha ugyanannyi gari van rá és a 105 felé húz a szíved amúgy is akkor nincs kérdés. :)

(#165032) Gergőke88 válasza TayRol (#165031) üzenetére


Gergőke88
addikt

Garancia fél év, tehát az új soot esetén jobban járok.
Azt nem tudom, hogy én érzek e különbséget a 2 váltó között.

(#165033) TayRol válasza Gergőke88 (#165032) üzenetére


TayRol
veterán

Érezni nem fogsz (szerintem), súlyra könnyebb de én pl azt sem venném észre. Annyi hogy 2x8 helyett 2x11. Kellys szebb. :)

(#165034) szabop27


szabop27
csendes tag

Sziasztok!

Budapesten szeretnék MTB-hoz sisakot és fotokromatikus lencsével rendelkező napszemüveget venni. Melyik üzleteket tudjátok ajánlani, ahol nagyobb választék van készeten?

(#165035) Maximum1 válasza TayRol (#164996) üzenetére


Maximum1
őstag

Diir a GRX! Szééép!
Majd írj róla egy pár sort milyen a Tiagra után.
Lehet nagy volt Neked az a 50es tányér ;] ez lesz a Te világod.
Egyébként a nyerget tedd vízszintesbe úgy lehet kényelmesebb lesz. ;)
Szerintem jól tetted hogy az 50est vetted.

[ Szerkesztve ]

(#165036) Sleek


Sleek
senior tag

Sziasztok használt valaki mostanában endomondot? Szombaton voltam tekerni de nem akar rendesen működni. A térképet rendesen berajzolja, viszont az adatok helytelenek.
Pl tekertem 67 km -t, a térképen helyen berajzolta. Az adatoknál meg azt írta ki, hogy csak 8 km. Ezt több távnál eljátszotta. Egyszerűen nem jövök rá mi lehet a gond. Régebben rendesen működött a program. De valamit szerintem eltoltak egy frissítésnél. Esetleg valami más útvonal rögzítő app androidra ? Köszönöm :R

[ Szerkesztve ]

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#165037) atees


atees
őstag

Szisztok!
szeretnék venni egy bicajt. 4-6 éves gyerekek után ne kelljen futni ha tekernek én is inkább tekernék. Van hogy 1 hónapig nem használjuk, van hogy naponta.
Ezért újat szeretnék, hogy évekig használható legyen. Összegbe a nagyon plafon 150ezer.
Ezért [ezt a dechatlonost] néztem ki. Megszabad ezeket venni??

Aláírás (nem kötelező megadni) :)

(#165038) TayRol válasza Maximum1 (#165035) üzenetére


TayRol
veterán

Az 50-es tányérral kapcsolatban ki tudja, lehet, reggelente csak pl a Bartókon tudtam kihasználni. Ennek amúgy tény is való, barátibb a kiosztása. Nyereg tippet köszi, meglesem. :)

(#165039) dbala


dbala
tag

Ki milyen szemüveget használ montizáshoz? Van egy régi sport napszemüvegem amit néha országúton szoktam használni. Ezzel az a bajom, hogy erdőben sötét, meg már kopott is kicsit a lencse. Szeretnék venni egy újat amit tudok erdőben is és országúton is használni. Ezért fényre sötétedő lencsére gondoltam. Melyik márka vagy esetleg konkrét típus ajánlott? Jó lenne ha 40ezer alatt megúsznám.
Köszi

(#165040) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Orbea Orca. Szép, de hát Orbea, magától értődő :P . Bovdent nem szívesen cserélnék egy ilyenen :DDD .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#165041) ggeleven válasza atees (#165037) üzenetére


ggeleven
őstag

Akkor gondolom nagy távok nem lennének, legalábbis a gyerekekkel és az elején. Mondjuk ha rákapsz a bicózásra (és lesz időd kis gyerekek mellett), akkor milyen terepre és távra mennél? Azért kérdezem, mert ha hosszú távban gondolkozol, akkor nehogy 1-2 év múlva megbánd, hogy miért montit vettél és hogy ezzel nehezebb/kényelmetlenebb/kevésbé hatékony hosszú távot menni aszfalton. Egyébként a kezdeti felhasználásodhoz bőven elég lenne ennek a bicónak a tudása. Én egy dologtól félnék, mégpedig az egy tányéros első rendszertől. Persze megszokás kérdése, de sokaknak kevés ez a kiosztási lehetőség. Én pl 2x4-3x8 között használok sok mindent.
Ha tetszik és van a méretedben, akkor vedd meg nuygodtan, mert ennyiért újat, ilyen felszereléssel nem nagyon találsz másikat.

Aprón is ki lehet fogni amúgy még garis, kevés km-es bicókat. Mondjuk most minden iszonyúan le van rabolva (használt piac is). Gyerkőcnek 3 hét alatt, asszonyopajtásnak 4 hét alatt találtam bicót, napi 3szor átpörgetve a következő csoportokat, jófogást, és FB marketplacet.

apro.bikemag.hu
bolha.testbike.hu
Facebook csoport #1
Facebook csoport #2
Facebook csoport #3
Facebook csoport #4
Facebook csoport #5

Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.

(#165042) atees válasza ggeleven (#165041) üzenetére


atees
őstag

Á tutti nem lesz időm sokat tekerni. 😀 Monti meg strapabirobb, mint egy trekking. Szóval balatonkört nem tervezek😂
Köszi a tippeket megnézegetem.
Igen tartok attol a tányéros megoldástól, 3 fogaskeréknek jobban örülnék. De ezt a kompromisszumot elviselem az újért cserébe.

[ Szerkesztve ]

Aláírás (nem kötelező megadni) :)

(#165043) bardi válasza jjeahh (#165013) üzenetére


bardi
aktív tag

Egyértelmű, hogy egy 100 mm-t mozgó ht teljesen más lesz, mint egy 170 mm-t mozgó fully. De szerinted van létjogosultsága az összes kategóriának, amit kitaláltak? XC, downcountry, trail, enduro, all mountain, dh. Mert szerintem nincs.

'92 Honda VFR 750

(#165044) Because válasza atees (#165042) üzenetére


Because
őstag

jó lesz az 1 lánctányérral is, néha a kevesebb több. átlagember berakja valahova elől aztán onnan keresztbe mindenfele :D

[ Szerkesztve ]

(#165045) Predator2


Predator2
addikt

Helló

A Csepel Budapest forgalmazását befejezték? A 7 sebességes gyakorlatilag elérhetetlen. :(

Üdv

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#165046) metrion


metrion
aktív tag

Sziasztok!

Egy Schwalbe belső, ha pár éves az használható még?

(#165047) Because válasza bardi (#165043) üzenetére


Because
őstag

pénz a lényeg a többi körítés, nem rég linkelt egy videót ahol pl. "újításként" egyenes kormányos lesz a gravel bringa és kapsz egy 80-90-es évek geojára épített merev gépet $$$ amit acél vázasként már $$$$$$$ jellemez. ez ilyen :)

(#165048) nmate91 válasza jjeahh (#165040) üzenetére


nmate91
tag

Meh. :D Ez a szín nem tetszik, Orbea design meg alapból messze van a kedvenceimtől. Órákig tudom nézni ezeket a videókat, ez most kimarad. Persze szubjektív téma.

(#165049) ivana válasza metrion (#165046) üzenetére


ivana
Ármester

igen

(#165050) bardi válasza Because (#165044) üzenetére


bardi
aktív tag

Ismerős csajszi 1 sebességgel tekerte körbe a Balatont velünk, több napos volt, abszolút nem teljesítmény orientált, de amikor már harmadszor magyarázod meg mutogatod, és még mindig nem, feladja az ember :D

'92 Honda VFR 750

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.