Hirdetés

2019. november 12., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-10-15 19:41:11

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67001) Crytec210 válasza dokee78 (#66992) üzenetére


Crytec210
(veterán)

Ne koltozz miskolcra, a bukkbe se iranyulj, ez nem veszes, kis kondival mar fel lehet menni rajta gond nelkul. Makd belejossz, nem megy minden elsore, nekem se ment, szerintem senki se szuletett ugy, hogy Bankutra feltotyogott kezdesnek meg pelusban :D

Everybody lies.

(#67002) parkr


parkr
(őstag)

hát ez a nyár eddig überfasza... :(((
ma konkrétan akkor kezdett el esni amikor elfordítottam a kulcsot a kapu zárjában!

úgy látszik a héten már nem terek egy métert sem.

[ Szerkesztve ]

I should go

(#67003) Crytec210 válasza parkr (#67002) üzenetére


Crytec210
(veterán)

En elindultam dolgozni, illetve indultam volna, hopp leeresztett a hatso kerekem, kicsereltem gyorsan, elindultam, erre elkezdett esni is..
Az a 1-1,5 bar meg legalabb keves volt, de nem volt idom megallni kutnal, felszenvedtem magam ahova kellett.. Remelem hazafele is szakadni fog az eso.

Everybody lies.

(#67004) Valkűr válasza maximilian4 (#66995) üzenetére


Valkűr
(őstag)

Mondjuk azért mert a régiek nem is olyan szépek és a technologiában is fejlettebbek az ujak, valamint olcsóbbak. A Sram pedig eleve nem kompatibilis a Shimanoval.

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy S10+

(#67005) fpeter07 válasza dokee78 (#66970) üzenetére


fpeter07
(veterán)

Lehet most lesz majd 720 mm kormanyom. Aztan xc-re lesz. Ahogy megfigyeltem a dh kormanyok erosen hajlitottak, hogy konnyebben elemelkedjen az elso kerek

(#67006) fpeter07 válasza dokee78 (#66992) üzenetére


fpeter07
(veterán)

Ha nincs lendulet, akkor a nyereg hegyere kell ulni, hogy legyen tapadasa meg a hatso guminak, es amennyire lehet rafekudni a kormanyra, hogy ne ess hatra. Ez ilyen csipegeto mozgas, elegge kenyelmetlen. Jo maszo geometria kell hozza.

(#67007) Valkűr válasza maximilian4 (#66995) üzenetére


Valkűr
(őstag)

Nem tudom te hol látsz idehaza dögivel 9 sebességes mondjuk XT, XTR váltókat. Már 9 sebes első váltót is alig találtam ami Etype rendszerű. 1 helyen volt az egész országban elfekvő készleten. Más agyonhasznált terméke meg alapbol nálam kizárva.

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy S10+

(#67008) Runner_fxr válasza maximilian4 (#66967) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Okés, írj rám privátban aztán megbeszéljük. Van egy társaság akikekkel szoktam menni, van, hogy 10-12-en is összejövünk, de szoktam egyedül is menni. Illetve az Alpinbike-al is szoktam menni.
Jövő héten erre megyek például: [link]

dokee78: nem feltétlenül kényelmesebb egy nagyobb emelkedésű. Én jobban szeretem a kisebb emelkedésű kormányokat. És a 780mm-es szélességet érzem kényelmesnek, mondjuk ezeket össztelós Trail/AM/Enduro gépekbe. Renthal

Ahhoz az emelkedőhöz jó comb kell és lendület. :) Esetleg segítségül hívod Robert Bosch-t. :)

Hasaggymeg: Kipróbálnál egy ebike-ot? :) Írj rám priviben aztán összehozzuk. :)

[ Szerkesztve ]

(#67009) Tendd


Tendd
(tag)

Találtam aprón egy SLICK RESIST9 26x1,2 köpenyt, 6000ft/pár és újak. Ennyiért jó vétel? Fogalmam sincs milyen szintet képviselhet egy drágább btwin külső.

(#67010) maximilian4 válasza Runner_fxr (#67008) üzenetére


maximilian4
(addikt)

Na király, júliusban mindenképp kereslek akkor. :)

Maxi

(#67011) Hasaggymeg válasza Runner_fxr (#67008) üzenetére


Hasaggymeg
(Topikgazda)

47 évemmel gyenge vagyok én hozzátok,csak a pofám nagy. :N ...amúgy meg nem próbálom ki nehogy kisértésbe essek. ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens/Cube LTD Pro 2014 https://prohardver.hu/dl/upc/2019-01/91209_dsc_0022.jpg

(#67012) maximilian4 válasza Hasaggymeg (#67011) üzenetére


maximilian4
(addikt)

Szerintem nem verseny tempót fog bárki is menni. :D Én tuti nem hagyok ott senkit, szóval nem maradsz egyedül, de szerintem a többiek sem. :D

Maxi

(#67013) Crytec210 válasza Valkűr (#67004) üzenetére


Crytec210
(veterán)

Altalaban nem kompatibilis :)

Everybody lies.

(#67014) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#67011) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Biztos nem vagy gyenge, rendszeresen bringázol Te is.
Kényelmes túrázós a tempó, inkább lefelé jövet van vadulás. :) De az igaz, hogy általában 1000m szint felett megyünk mindig. Azt azért meg lehet érezni túrázósba is, pláne erdei terepen.
Sanszos, hogy nagyon tetszene a rásegítés. :) Túra végefelé szoktam inkább használni, hogy ne nyírjam ki magam teljesen.

[ Szerkesztve ]

(#67015) Crytec210 válasza Runner_fxr (#67014) üzenetére


Crytec210
(veterán)

Nincs is jobb, mint a vegen felfele a hegy masik oldalarol ilyen "csakerjekhazavalahogy" stilusban menni :D
Szerintem most delutan munka utan en is valami hasonlot fogok kivitelezni :D

Everybody lies.

(#67016) Hasaggymeg válasza Crytec210 (#67015) üzenetére


Hasaggymeg
(Topikgazda)

Egy eső elment,de a másodikat nemsokára megkapod.Szupercella garázdálkodik és mindjárt eléri Budapestet,majd megy hozzátok. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens/Cube LTD Pro 2014 https://prohardver.hu/dl/upc/2019-01/91209_dsc_0022.jpg

(#67017) Crytec210 válasza Hasaggymeg (#67016) üzenetére


Crytec210
(veterán)

Negykor vegzek, majd Nagymezon bebujok egy szikla ala bambiek melle :D

Everybody lies.

(#67018) Runner_fxr válasza Crytec210 (#67015) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Régebben én is mentem állandóan, munka után is, az elmúlt 1-2 évben már jó esetben hétvégente jutok el hegyre, vagy 2 hetente hétvégén. Az ismerőseim meg kb majdhogynem mindennap mennek, munka után is. :) Nekem már erre egyszerűen nincs időm. Persze ez meg is látszik a kerékpáros kondimon. A városi ingázással nincs bajom, de az 1000m feletti szintekhez már jól jön a támogatás. :D Így csak a jól eső fáradtság van, és nem kerülök abba a helyzetbe, hogy elfogy minden erőm, és szenvedve kell hazavánszorognom. Az már nekem nem hiányzik. :)

[ Szerkesztve ]

(#67019) -=RelakS=-


-=RelakS=-
(addikt)

Azért valami magyarázatot hozzáfűzhettek volna, hogy ne csípőből hajítsa a Dunába az arra járó bringás :)

A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

(#67020) Jester01


Jester01
(veterán)

Radar szerint talán még belefér egy tókör :F

Jester

(#67021) lugosi válasza Runner_fxr (#67014) üzenetére


lugosi
(félisten)

Amúgy hol kezdődik árban az az ebike, amit érdemes megvenni?

(#67022) anorche1 válasza Runner_fxr (#67018) üzenetére


anorche1
(őstag)

Ezek az elektromos rásegítésű bringák nagyon durvák. Legutóbb Bükkszentre felfelé egy 2m -es 100 kiló fölötti srác előzött meg egy ilyen montival. Próbáltam vele tartani a 24-es tempót felfele, de sokáig nem bírtam 180 fölötti pulzussal, pedig oútival voltam :D

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#67023) maximilian4 válasza anorche1 (#67022) üzenetére


maximilian4
(addikt)

Azért ésszel kell használni. Mert a 100 kilós srác már nem biztos h olyan nagy fiú lesz ha a második meredekebb dombra lemerül az akksi.

Maxi

(#67024) Jester01 válasza Jester01 (#67020) üzenetére


Jester01
(veterán)

Belefért :C

Jester

(#67025) szebe válasza Jester01 (#67020) üzenetére


szebe
(őstag)

Én is elmentem egyre, szokásomtól eltérően "alulról" kerültem + a "hegy".
Végig a bringautakon mentem, jól érezhető, hogy mely helyeken kell ezt később hanyagolni.
Az outit még szokni kell, sokkal kevésbé merem egyelőre elengedni a lejtőkön, mint a montit.

Természetesen hazafele a fehérvár táblánál elkapott a zápor, úgyhogy a megázás is megvolt :C

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#67026) atok666


atok666
(őstag)

Egy dombokhoz abszolut nem szokott (a kornyekunkon semmi domb nincs), atlagos kondival rendelkezo bringasnak (nekem), mennyire megerolteto kb. 700m szint? :) Konkretan erre az utra gondolok. Keresgelek a kornyeken valami dimbes-dombos utvonalat amit megmasznek...vagy inkabb keressek vmi egyszerubbet kezdesnek?

Atok

(#67027) ivana válasza atok666 (#67026) üzenetére


ivana
(addikt)

Eléggé 740 szint az egész sok.

(#67028) Crytec210 válasza atok666 (#67026) üzenetére


Crytec210
(veterán)

Keress masikat, engem elsore 200 meter szint megviselt, habar ez mehet, ha eleg lassan tudsz menni es nem hajtod ki magad az elejen.

Everybody lies.

(#67029) dbala válasza Runner_fxr (#66966) üzenetére


dbala
(tag)

Gazdagrétről merrefelé szoktál menni Normafára? Keresztül az erdőn, Irhás árok, Csillebérc? Én is XI. kerületi vagyok de inkább Kamaraerdőbe szoktam járni.
Most vettem egy CX-et is, amit kb. országútiként fogok használni csak még keresem a kisebb forgalmú utakat, mert az 1-es meg 7-es úton nem szívesen tekernék.

(#67030) inifini válasza dbala (#67029) üzenetére


inifini
(tag)

Nem engem kérdeztél, de én imádom a Budaörs-Bia-Sóskút-Érd útvonalat, vagy felmenni Budaörs után Budakeszinek és akkor hátulról fel a Normafához, és onnan egy jó kis gurulás. Egész fárasztó, de jóleső.

(#67031) Jester01 válasza szebe (#67025) üzenetére


Jester01
(veterán)

Én vagyok ilyen béna vagy ez tényleg nem mutat térképet? :F

Jester

(#67032) Runner_fxr válasza lugosi (#67021) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Ez attól függ, hogy mire akarod használni. Ha aszfaltra kell ebike, nem túl nagy távokra, akkor kb 300-400 körül már vannak agymotoros belépő kategóriás trekkingek. Viszont ha terepre kell, az már zsebbenyúlósabb, mert ide az agymotor szerintem nagyon nem alkalmas. Farnehéz, nehéz szerelni a defektet, többet is fogyaszt. Középmotoros az ideális monti felhasználásra, ezek meg elég drágák. Itt 3 gyártót érdemes megemlíteni, a Shimano-t, Yamaha-t és a Bosch-t. Egy ilyen modern középmotoros gép 700-800k körül kezdődik. Az még egy alap merev vázas gép. Komolyabb öszztelósok 1,2 milla körül kezdődnek. Ami jó hír, hogy egyre több gép van a használt piacon, bár itt nagyon észnél kell lenni, de kifoghatsz jó állapotú, keveset futott gépeket fél áron simán.

anorche1: Valóban elég erősek. Montiban többnyire a legerősebb motorok kerülnek, a Bosch-nál ez 75Nm-t jelent. Nyilván nem a keréken mérve, hanem a motorban, de azért az nagyon durva. Az átlagos emberi erő háromszorosát teszi hozzá a hajtáshoz ha turbo fokozatba kapcsolod. Erre gyakorlatilag nincs is szükség, mert 1-es max 2-es fokozatban is szinte bárhol felmegy. A turbo arra van, hogy kb izzadság nélkül tekerj emelkedőn, vagy felgyorsíts egy össztelós montit 2,5-ös gumikkal 50km/h-ra sík úton. Ha hosszabb túrát tervezel, akkor érdemes gazdálkodni az aksival, és 1-es, 2-es fokozatot használni. Csak akkor tudsz menni nagyobb távokat ha te is bele teszed az erőd, és rendes montiként próbálod meg használni, ha csak bohóckodni akarsz, akkor nagyon hamar lemerülsz.

maximilian4: Igen, nagyon okosan kell használni, ha lemerül akkor felfelé kb tolod. Enyhébb emelkedőkön feltekered, de komolyabb emelkedőkön már esélytelen, kikapcsolt motorral olyan mintha egy 40-es tányér lenne elöl. Én úgy szoktam használni, hogy sík úton ki is kapcsolom. Ha már lendületben van eltekerd rásegítés nélkül, csak megindítani nehéz. Enyhe emelkedőn is feltekerem motor nélkül még a túra elején. Aztán 1-es fokozat, és max 2-es ha nagyobb emelkedő van. 3-as 4-es fokozatot csak akkor szoktam használni amikor meglátok egy köves, gyökeres, kb megtekerhetetlen emelkedőt és poénból nekimegyek. :) Illetve amikor beérek a városba, 3-as 4-es fokozaton tudom bekapcsolni a tuningot, ilyenkor 45-50-ig kitekered sík úton is. Így gyorsan hazaérek. :)

dbala: Edvi Illésen szoktam felmenni, aztán be az erdőbe és fel Normafáig. De olyan is van, hogy aszfalton megyek fel végig az Istenhegyi úton, vagy a Szépvölgyi úton HHH. Gazdagrétről általában mindig az Edvi Illés.

[ Szerkesztve ]

(#67033) Runner_fxr válasza dbala (#67029) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Néha a Rácz Aladáron is fel szoktam menni.

(#67034) dbala válasza inifini (#67030) üzenetére


dbala
(tag)

Ez jól hangzik csak a 4-es út ne lenne benne. Montihoz és erdőhöz vagyok szokva, ahol nem akarnak elütni. De muszáj lesz rávennem magam és hozzászoktatni magam a forgalomhoz.

Runner_fxr: Ezt az Edvi Illést megnézem holnap ha nem esik, hátha nem olyan meredek mint az Irhás árok (10%).

(#67035) fpeter07


fpeter07
(veterán)

Holnap délután dh világkupa! Sáros verseny várható. Ízelítő: [link]

(#67036) dokee78 válasza fpeter07 (#67035) üzenetére


dokee78
(félisten)

Gondolom TV nem adja.
Esetleg Online Stream?

Ma elkezdtem nézni a Tour de Suisse-t,de dolgom akadt és nem fejeztem be.

(#67037) fpeter07 válasza dokee78 (#67036) üzenetére


fpeter07
(veterán)

[link] vagy [link]. 2,524 méteren 507 métert lejt az út. (12% lejtő)

(#67038) func93 válasza fpeter07 (#67035) üzenetére


func93
(senior tag)

Komoly kis részlet. Technikás a javából.

"Nem lehet összekötni a pontokat a jövőt fürkészve, az összefüggések csak utólag visszanézve látszanak." - Steve Jobs

(#67039) flash- válasza dokee78 (#66992) üzenetére


flash-
(veterán)

hát elég kezdő bringás vagyok még, de szerintem ez súlypont és tapadás függvénye is az erőnlét mellett.

én azt gondolnám, hogy előre kellene minél nagyobb arányban a súlyopontot helyezni.
kormányt lejjebb engedni, illetve ha dönthető akkor előre-le dönteni, esetleg kivenni 1-2 gyűrűt.
nyerget előrébb tolni ha még lehet, előrébb ülni a gyergen, jobban bedőlni, és talán a kerekekből engedni ha kemények.

de különben tapasztaltaktól én is várnék ez ügyben ötleteket miket lehet tenni hogy emelkedőn minél jobban előre kerüljön a súlypont

[ Szerkesztve ]

(#67040) fpeter07 válasza func93 (#67038) üzenetére


fpeter07
(veterán)

Egészen elképesztő, hogy milyen szintkülönbségek vannak. :Y

(#67041) Crytec210 válasza flash- (#67039) üzenetére


Crytec210
(veterán)

Mindezt egyetlen egy emelkedoert?
Normalisan beallitott kerekpar, esetleg rahajolsz a kormanyra es kesz.
Csak annyi, hogy folyamatosan tekerj, mert ha megallsz, akkor ahhoz kell izom, hogy te ujra meginditsd, ha le is teszed a labad :D

Everybody lies.

(#67042) ShiTmano válasza Crytec210 (#67041) üzenetére


ShiTmano
(tag)

Gumi kell oda és kész. A gyári Rubena a külsők legalja. Nem tapad, de legalább hihetetlen gyorsasággal szövetig kopik. Minimum Smart Sam, de egy bütykösebb még jobb.

Jah, és alacsony nyomás.

[ Szerkesztve ]

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#67043) dokee78 válasza Crytec210 (#67041) üzenetére


dokee78
(félisten)

Tekertem én folyamatosan,de el kapart a kerék.
Igen a gumi az kemény.

ShiTmano Rubena a gyári gumi az RR340-nek?
Btwin átnevezte?

[ Szerkesztve ]

(#67044) flash- válasza Crytec210 (#67041) üzenetére


flash-
(veterán)

magam példájából indultam ki.

cross bringa meglett, első terepes élményem elég rázós volt..
pattogtam a földúton, emelkedőn emelkedett a kerék.
a kormányt előrébb döntöttem kicsit, a nyerget előre kicsit, a kerekekből engedtem.

a kényelem az nem csökkent, de terepen is használhatóvá vállt a bringám..
Csak arra akartam kilyukadni hogy a kerékbár enged bizonyos keretek között beállítási lehetőséget amivel ha élünk akkor jobban testre szabhatjuk a beállításokat.

köpeny amúgy 37-622 smart sam:)

[ Szerkesztve ]

(#67045) Normi™


Normi™
(őstag)

Elég rossz érzés volt itt bringázni ez után. :F Féknyom nincs ahogy néztem egy centi sem.

(#67046) flash- válasza Normi™ (#67045) üzenetére


flash-
(veterán)

nem tudom mi okozta a balesetet de jómagam és mások példjából merítve az az észrevételem hogy annyira felgyorsult a világ, annyi stressz, feladat nehezedik az emberre hogy vezetés közben is a problémákon és feladatokon kattog az ember agya, amellett hogy siet mert késésben van.

szemléletet kellene váltani,

engem tegnapelőtt majdnem elütött egy nő. nem vett észre. hát hova néz ez?
nem ordibáltam vele de odamentem hozzá és annyit mondtam neki hogy ha fáradt, stresszes, ne vezessen mert valakit meg fog vele ölni.

inkább késsen el a gyerek a foci edzésről, vagy inkább zárjon be a bolt de ne rohanjunk könyörgöm, és ne menjünk ha nem tudunk ott lenni fejben!

nyilván a feladatokon nem lehet csökkenteni, de el kellene valahogy érni hogy a volán mögé nyugodtan koncentráltan üljünk oda, nem úgy mint egy zombi(saját példa)

[ Szerkesztve ]

(#67047) Crytec210 válasza ShiTmano (#67042) üzenetére


Crytec210
(veterán)

Tudom, irtam is mar parszor, hogy az en hasznalatommal 400km kornyekeig birtak.
Ha jol emlekszem, eleg haszontalan mintaja van a gyariaknak poros folddel kapcsolatban foleg, szoval inkabb azt kene cserelni, ha a listan van sorrend, akkor dobja inkabb elore :D

(#67043) dokee78
1-1 fokozat, aztán hajrá. Ahol elkapar, ott meg erobol at kell lenditeni a holtponton a hajtokart. ;]
Rahajoltal a kormanyra, mikozben ugyanugy ultel az ulesen?
Nekem csak akkor szokott ilyen elofordulni, ha 1, nedves, saras az osveny 2, kiallok a nyeregbol, mert miert ne :DDD

(#67044) flash-
De varosban mar a normal beallitas a jobb.
Itt dontenie kell az embernek, hogy melyiket valasztja, nem igazan van arany kozeput, habar ahogy irtam, nekem a kvazi gyari allapottal nincs bajom, ules nagyjabol kozepen, stucninal a hezagolok szinten gyari mennyisegben.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#67048) Normi™ válasza flash- (#67046) üzenetére


Normi™
(őstag)

Éjszaka történt,mentek dolgozni a gazdaságba,gyanítom nem voltak kivilágítva,egyszer majdnem fogtam én is egy bringást ugyanitt.Nem sokkal arrébb meg olyan esetem volt,hogy mobilt tartott maga mögött és azzal világított,igazából,ez csak idő kérdése volt sajnos.Elég nehéz anyagi helyzetben lévő emberek dolgoznak itt nagyrészt,nem biztos,hogy hülyeség lenne a gazdaságnak villogókat meg mellényeket venni a dolgozóinak.

(#67049) JackFeryll válasza atok666 (#67026) üzenetére


JackFeryll
(senior tag)

a mantra: Nem a szint/táv öl hanem a tempó.

Attól függ milyen átteleid vannak, te milyen erős vagy és milyen emelkedőről beszélünk.
Neked van wattmérőd nem ?
120% FTP-n néhány percig lehet menni aztán elfogy. Kiállásoknál is könnyű túltolni ha nem figyelsz.
80%-on már könnyű menni, a 70% meg totál beszélgetős-nézelődős. 1 órát FTP-n menni halál, de 2*20 perc, 3*10 az jó edzésnek is.
Én kezdésnek lassan mennék 80% körül és akkor nem fog megölni jó esetben egy váratlan 10+%-os szakasz.

[ Szerkesztve ]

(#67050) deicide válasza JackFeryll (#67049) üzenetére


deicide
(veterán)

Így van. Az emelkedő is csak egy út, amit furán építettek. :DDD

A számokkal kicsit más tapasztalataim vannak viszont. 80% FTP az minden csak nem könnyű, az nekem ~295W, tegnap pont kb ilyet mentem, 600m szinttel, 134km, 36.4-es tempó és 290W átlag. Háát, a vége velé jellemzően bármi másnak mondtam volna, de könnyűnek nem, úgy fordultam le otthon a bringáról. :B

Aki meg a 20 perccel mért FTP-jén tud 1 órát menni, az gép. :DDD

[ Szerkesztve ]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.