Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
truefx
aktív tag
Azt mondja meg valaki, hogy az elkopott tárcsafékbetétet amikor kicserélem egy vadiújra, miért üt utána a tárcsa? Visszanyomtam a dugattyút koppig, meg is fújkáltam féktisztítóval (tudom meg kellett volna törölgetni vattával is), de amikor visszateszem a kereket, és megforgatom, folyamatosan súrlódik a tárcsa. Próbáltam az ideális kerékdőlést is (átkozott gyorszár) beállítani, hogy ne legyen közelebb egyik betéthez se a tárcsa, de nem sikerült összehozni. Az új betéteket is smirgliztem, de ez meg baromi időigényes és frusztráló.
YT-n már láttam persze tutorialokat, ahol labor körülmények között könnyedén kicserélik a Parktool dolgozók az új betétet újra, nyilván ott ezek a nyűgök nem jönnek elő.
Valami tuti tipp vagy biztatás legalább jól jönne.
[ Szerkesztve ]
-
Winne
nagyúr
Sziasztok,
Vásároltam egy KTM MTB-ot, elvileg ezzel a felszereltséggel:
Special model: L. Sport 29" 18 gears
Basic model: Ultra Fun
Frame: Aluminum 6061 - 29"
Fork: SUNTOUR SF20-XCM RL 100mm travel DS
Brakes: SHIMANO MT200 Hydraulic Disc Break,
Rotor 180/160mm
Crankset: SHIMANO AFCMT210 36x22 ALTUS,
9 speed
Chain: Z9
Sprocket: CS-HG200-9, 9-SPEED,
11-13-15-17-20-23-26-30-36T
Derailleur: SHIMANO AFDM3120MM4, ALIVIO, 2x9,
CL:48.8mm
Rear Derailleur: RD-M3100-SGS SHIMANO SHADOW RD
Shifters: SHIMANO ASLM2010 ALTUS
Rim: ALEXRIM SD20 "Rim 28"; 622x21; 32H
Tires: SMART SAM K-Guard; 57-622 29x2.20
Weight: 14.7kgKell esetleg valamire figyelnem az elején? Valami jó tanács, hogy sokáig megtartsam egy jól működő bringának?
Van olyan az alkatrészei alapján, amire azt mondanátok, hogy célszerű lenne cserélni már mindjárt az elején?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
fulton
addikt
Ez a fajta felfogatás hogy működik a nyeregcsőnél?
Nem egészen látom mi hogy, semmi infot nem találtam róla ezzel kapcsolatban.
Annyi talán hogy fokozat mentesen dönthető ami jó, ilyet keresek, kérdés mennyire tudja fogni a nyerget, ahogy látom egy csavaros...
valakinek ismerős?Valami hátra hajlós 2 csavaros kellene 25.4 ben de nem látok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #264001 üzenetére
Jó a hosszúság, a kép csalós. Teljesen kifordítottam (még kicsit hosszabb is mint a mechanikus volt) a kormányt és nem feszül. Elvileg lusta akartam lenni és holnap vágcsálni, de iszonyatosan hosszú volt a hátsó fékcső, így muszáj volt még ma.
Vennék én erősebbet is csak az áruk sok. Így a két fék kijött egy darab Deore árából. Városba bőven elég lesz. Majd később váltok fékbetétet benne, állítólag a gyári betét miatt érzik sokan gyengének az MT200-at. A tárcsákkal nincs baj.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz truefx #264002 üzenetére
Hajrá truefx! Hajrá truefx!
Ha nagyon nem megy, kezdd elölről. Féktest csavarjait lazítsd meg, a kereket igazítsd középre. Ezt célszerű a földön csinálni ( nem állványon ), és mikor szemre tuti középen van a kerék, húzd meg a gyorszárat. Aztán tedd vissza az állványra ( remélem, van állványod, mert anélkül tényleg szopcsi ). Kiindulásnak a fellazított féktest mellett kerék megforgat, fék behúz, féktest csavarjait meghúz módszer megfelel ( nem kell izomból meghúzni, csak annyira, hogy a féktest magától ne mozduljon el, de kézzel még mozgatható legyen ). Ekkor még mindig súrolni fog egy kicsit. Tegyél a kerék alá valami világos színűt, így ha felülről belenézel, látni fogod, hol ér bele a tárcsa a betétbe. Valószínűleg ilyenkor már csak az egyik csavart kell fellazítanod, és a féktestet nagyon óvatosan mozdítva be tudod állítani úgy, hogy sehol ne érjen bele. Tényleg csak nagyon piciket mozdíts rajta, közben forgasd a kereket, felülről nézd, hogy melyik oldalon súrol, és ügyelj arra, hogy az ujjadat csak néha darálja le a tárcsa . Amikor már sehol nem ér bele, a féktest csavarjait felváltva húzd meg teljesen, de nagyon óvatosan, negyedfordulatonként. Türelemjáték, én is futottam már bele vastagabb betétnél, volt, hogy háromnegyedórát vacakoltam vele . -
fulton
addikt
válasz Friczy #264005 üzenetére
akkor valamit kavarok.
Kellene egy 25.4mm nyeregcső, hátrahajlós, amiben nem csúszkál a pálca, és fokozatmentesen dönthető (azt hiszem anno ezért ajánlották a 2 csavarost és innen...)
Nincs valakinek a linkelt nyeregcsöve véletlen, olyan felfogatással? milyen, nem csúszkál a pálca benne, egyáltalán mi fogja ott/fekszik fel.. nem látszik a képből igazán
(na mind1 teszek egy próbát vele)[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz truefx #264002 üzenetére
https://youtu.be/AY80Zt47M3A?t=401
A kerék kiszedése nélkül ki lehet cserélni a fékbetétet.
A videóban mutatott dugattyúegyformásító mozdulatot felhasználva, annyira vissza lehet nyomni őket, h könnyen kijön a betét.Ha nem esik kézre, a betéten átmenő csavar helyére mini imbuszt be lehet akasztani, úgy megragadható.
Tiszta lapos csavarhúzóval, a tárcsával párhuzamosan tartva, vissza lehet nyomni a dugattyúkat.
Ha akadna; úgy képlezd el, minha egy vastag tányért nyomnál egy hüvelybe, és akadáskor bebillenne és megszorulna. Ezt kell visszacsinálni. Erő helyett pici csavarhúzó billegtetéssel nyomogatni óvatosan.Átütőshöz van a videó, minden benne van a fék karbantartáshoz, tökéletes beállításhoz.
Érdemes megnézni, haladóknak is.Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
chubby2o6
senior tag
válasz Friczy #264005 üzenetére
Dehogynem. Felülről, a nyereg kivágásán keresztül [link] . Elég sok ilyen nyeregcső van. Nekem is van egy, mondjuk én alapból nem szeretem a kétcsavarost, ha hozzávesszük, hogy nincs kivágás a nyergemen, sejtheted, ezt mennyire szerettem . Az első csavart kicseréltem egy hatlapfejűre, így a nyereg alatt oldalról benyúlva egy villáskulccsal meg lehetett húzni, bár elég körülményes volt. Megváltás volt, mikor visszatettem az előtte használt egycsavaros nyeregcsövemet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
a fékkel? nem, de ez user error, halucinációi vannak. egy 20éves gyerekméretű montija volt, szar kanti fékekkel, amik kb. nem működtek. erről ült át a thrivera. na, ahhoz képest ez egy űrhajó. amikor először fékezett vele egy nagyobbat, fejreállt. utána egy hónappal kitalálta, hogy ja igen, mégiscsak úgy kellene fékezni, ahogy én mondom (ellentarva, különben átesik), ha nincs rácsatolva a 25 kilós pót a 15 kilós gyerekkel, ami egy harmadik tengelyként funkcionálva kb. lehetetlen átesni vele. egy ideig utána azt haluzta, hogy amikor meghúzza az első fékkart, bugyborékol, és hogy nem jó. három szervízes mondta neki, amire végre elhitte, hogy semmi baja a féknek, és hogy inkább nem nyúlnak hozzá, mert legjobb esetben sem lesz ennél jobb. nyilván lehet rá venni jobb féket, de... minek? 65 kiló felöltözve, hátizsákkal. és ha balf@szkodik, azzal is ugyanúgy elesik majd.
egy másik alkalommal meg eldobta a bicajt (nedves burkolaton túl nagy volt a sebesség a kanyarhoz. azóta cseréltem külsőt), de szerencsére nem lett bajuk.
szóval a bicaj jó, azt meg, hogy a régijével ellentétben a fék fékez, a váltó vált, majd megszokja.
vettem rá fóliát, kínok között felraktam a nyáron, szóval lehet használni.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #263983 üzenetére
Úgy vigyázok a kerékpáros cuccaimra mint ahogy kell.
Csak én - kézzel mosom és öblítem - gondoskodok a szárításáról, még akkor sem éri a napsugárzása ha ki van teregetve (tető védi). És igy a cipőre is - csak át volt törölgetve mikor igényelte. Kimosni nem kellett...Szimplán ennyit bírt, (egész pontosan 6193 km-t (mikre jó a garmin app) és nem sétálni szoktam benne - eltekintve azt a rövid pár alkalmat.
Vicc, de komolyan...egy cipő amiben nem is járok jóformán, csak vízszintes talp helyzetben a pedálon "pihen" tekersz vele és válik. no comment. De nem csak az egyik mind a kettő (a bal is kezdi)... és azonos helyen.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz velizare #264011 üzenetére
Ó, az igaz szerelem… Annyira nmagunkat látom, akár biciklis, akár futós kérdésekben.
fulton: Tedd ki nyugodtan a napra, az uv fertőtlenít, szagtalanít (nem helyettesíti a mosást, bár enyhébb esetekben az is előfordul). Egyetlen cuccomon látszik, hogy kiszívta a nap, az egy 3+ éves, fekete gore felső, amit kb nonstop hordtam, de még az is teljesen fasza, csak kicsit fakó. Hazaérek, rögtön megy ki a napra az összes ruhám, ha lehet (már ha süt a nap), ha megszáradtak a napon, és még mindig szaga van, akkor szennyes, ha nem, akkor megint veszem fel bringázáshoz. Cipők dettó, de azt ugye eleve nem mosom, max nedves ronggyal át van törölve, ha sáros.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #264007 üzenetére
Szerintem két dologgal lehet elcseszni a hidraulikus fék beállítát. Az egyik, hogyha - ahogy írod - túl izomból megtépi az ember a fékkart, akkor a tárcsa elhajlik és úgy rögzül. Főleg akkor jöhet ez létre ha adapterezve van például 180-asra elől és a kúpos alátétek (amivel például a Shimano adapter jön) nem áll be egyenesbe hanem ferdén.
Másik amikor meghúzza az ember a csavarokat, akkor el akar csavarodni a féktest, ezért ellen kell tartani. Érdemes ahogy írtad, felváltva meghúzni a csavarokat, ügyelve arra, hogy ne mozduljon semerre a féknyereg. Természetesen végig behúzva legyen a fék. Ha ezekre ügyel az ember akkor kizárt, hogy rossz legyen. Ha mégis beleér, akkor meg kell vizsgálni a rotorokat, hogy nem a koptak el 1,5 mm-re vagy alá. Akkor rögtön csere. Ha nem kopott el, csak rossz minőségű, akkor is csere normális minőségűre.Nekem ez a "körfűrész" Ashima bevált, még a másfél éves mechanikus tárcsafék sem nyomott bele 8-ast, pedig az csak egy oldalról nyomja. A hátsó Extenddel sincs gond, így maradnak, pedig tartottam tőle, hogy majd kiderül cserélni kell őket. Mindenesetre ha elkopnak, akkor vagy A2Z tárcsák vagy Shimano RT66 lesz az utódjuk.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #264014 üzenetére
Placebo. ....amúgy meg szép is lenne ha a 2 dugattyús BR-MT200-nak olyan fékereje lenne mint mondjuk az ugyancsak 2 dugattyús 7100, vagy 8100-nak. 🤭
#264017
ZolkoW...lemaradtam.#264002truefx...kicsit görbe a tárcsa, szűkült a rés (vastagabb az új tárcsa, kintebb jöttek a dugattyúk), máshova került a kerék a gyorszárasnál. Én úgy szoktam, hogy mellkasommal/hasammal rátehénkedve a nyeregre/kormányra húzom meg a gyorszárat, lehetőleg mindig hasonló erővel, majd utána állítom a féktestet a szokásos fékteströgzítés enyhén lazít-fék ráfog-féktest rögzít módszerrel amit ha kell megismétlek párszor. Azt tapasztaltam, hogy ez a fékráfogásos módszer még az átütő tengelyeseknél is a legjobb ahol ugye a kerék alapból mindig ugyanoda megy vissza, hiába nézem be szemre középre a tárcsát és rögzítem úgy a féktestet mert nagyobb terhelésnél annyit vetemedik a kerék, hogy besúrol a tárcsa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #264014 üzenetére
Az M6100 és az XT8100 ServoWave már, azok jobbak. Úgy értettem, hogy az összes, egyszerű felépítésű, nem ServoWave fékjeik hasonló erősségű. Sokat számít ez a technológia, főleg az adagolhatósága más. Cserébe nyűgösebb ha valami elromlik, elkopik. Na meg persze a drágább fékeken lehet nyomáspontot állítani
MT500-as is ServoWave, közben utána néztem. Igaz már nem nagyon kapni sehol.
Utána olvastam pár helyen, mielőtt megrendeltem, sokan írták, hogy egy jobb fékbetét kell és megtáltosodik az MT200 is, nekem elöl 180-as Ashima tárcsa van az is segít a dolgokon. Ha nem jön be a gyári B01s, amivel jött akkor cseréltem valami erősebbre.
Hasaggymeg: ServoWave sokat számít. A dugattyúk meg sokszor nem egyforma sebességgel jönnek ki, ezért nem lehet teljesen középre állítani. Ez a gyártási pontatlanság miatt is van.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #264019 üzenetére
A nyomáspont állítás alatt mit értesz? A fékkar távolságát a kormánytól? Ha arra gondolsz, azt lehet bármelyik Shimanon, csak annyi a különbség, hogy a belépő fékkarokon imbuszkulcs kell hozzá. Ashima tárcsából milyen van neked, valamelyik kikönnyített verzió? Azokra kíváncsi lennék milyenek, mert az Ashima betét nekem nagyon bevált, de érdekes módon csak komolyabb (SLX) tárcsával fasza, belépő gagyi Shimano tárcsával nem annyira jó.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz orbano #263962 üzenetére
a chaincase kompatibilitás azt jelenti, hogy képes fogadni a láncvédőt, ami a középcsapágyon rögzül. azoknak az acél lemeze jellemzően 1-1,5mm vastag, szóval vagy a csapágy kialakítása (négyszög-octalink esetben a pereme, HollowtechII esetében a hézagolás) hogy a láncvédővel együtt lehessen felszerelni és mégis jó legyen a láncvonal
itt egy jobb kép, hogy érthető legyen hogyan működik:
ez ránézésre bordás, szóval nem tökéletesen fokozat mentesen állítható
vannak olyanok, amiknek a feje fix (nincs hátul meghasítva) és befelé mindkét irányból szűkül - és nem 3db a nyereg rögzítés mint ennek, hanem 4db amiből a két középső kúpos, így a két külsőt összehúzva egyszerűen bele szorul a fejbe. na azok tényleg a kör minden tized szögében rögzíthetőek, mint a régi Selle Italia Monolink karbon csövek[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #264004 üzenetére
kínai karbonból van 25.4-es.
hirtelen ezt találtam, de biztosan van "márkás" is [link]ebike-ról ezt a bbb-t venném meg: [link]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #264007 üzenetére
Szerintem is ez a tuti módszer súrlódó tárcsa beállítására.
Vagyis majdnem.
Csak akkor, ha a féktest középre fogadja a tácsát.Fékbetét nélkül lehet jól látni, ha a kerék benn van.
Fölülről benézve a betétek helyén, látszik a féknyeregben a tárcsahely, ez két rés.
Ezekben kell szemre középen futnia a tárcsának.Ha ez nem így van, akkor van nagy b4zdmeg.
Ilyenkor hiába a fékkel ráfogós, meg nyeregigazítós módszer. A dugattyúk kinyújtóznak, próbálják korrigálni a féknyereg eltolását, de ez csak kis mértékben lehetséges. Ha a nyereg szinte érinti a tárcsarés egyik oldalát, akkor mindíg súrolni fog, ez jelzi a hibát, valamint új betéttel méginkább, plusz új betéttel sem lehet jó fogásúra beállítani, túl behúzós lesz a fékfogás.Ha tudja az ember mit kell nézni (menetkész féken), lehet már elsőre látja középen fut e a tárcsa a nyergben.
Nekem kellet pár betét nélküli igazgatás, úgy jöttem rá.Szóval ha középen van a tárcsa szemre a nyeregben, onnantól gyerekjáték a súrlódás megszűntetése.
Fékkar működtetés, amig rendesen fog, rövid benntartás. Így beállnak a pofák.
Látszik a tárcsától való távolságukon mennyit csalt a szemünk.
Ezt a távolságot kell elosztani, egyforma legyen. A féktest egyenkénti fellazításával, apró oldalazásával.Ha esetleg egyik oldalon lassúbbak a dugattyúk, az sem nagy dolog kiigazítani.
A videóban mutatja a csóka.Nincs gond akkor sem ha első próbálkozásra eltűnik a tárcsa és a pofa közötti rés.
Így teljesen összeszerelve, egyik oldal után a másikat, vissza lehet tolni a dugattyúkat kicsit. A betét felfogató füle mögé nyúlva, finoman a másik oldalt be lehet nyomni mindenestül.
Vissza álltunk alap helyzetbe.
Újra lehet próbálni.[ Szerkesztve ]
Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #264014 üzenetére
én ugyan csak trekkingen haszntáltam az m395-öt, de pont azért lett cserélve m6000-re mert nem bírta a sok hosszú fékezést mert elgyengült, mászott a fogáspont.(ha meg trekkingen rázósabb terepen mész lefele és nem fékezel akkor az a baj szóval az igen csak róka fogta csuka dolog, ezért is megkötés a trekking) fékerő mondhatni csak az első pár fékezésnél hasonló aztán mondhatni m6000 elmegy mellette könnyedén.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #264022 üzenetére
Egyikkel a fékkar távolságát állítod be (reach), vagyis ha kell pl. egy kisebb kezű is elérje ujjacskájával (az a fekete tekerő a kar tetején), másik meg a free stroke, vagyis a fogáspont, mellyel azt szabályzod hol kezdjen el fogni/mennyi holtjátéka legyen mielőtt harap.(kis kereszthornyos csavar a kar tövénél a féktestben). Itt egy jó videó onnan ahol ezt magyarázza, kötelező mindenkinek aki ilyennel felszerelt Shimit használ.
#264023
f4lcon...nekem olyan kialakítású Pro van amilyenről beszélsz a végén, de eléggé pattogós, már ott tartok, hogy megkentem az egészet finoman, hátha végre elhallgat."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #264030 üzenetére
bemegy a por, és recseg?
lehet igazad van és segít rajta egy vékony sor paszta, de talán valami olyasmi, amiben van súrlódás növelő mint a karbon paszták, nehogy elforogjon a kenés miatt“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-=RelakS=-
veterán
válasz chubby2o6 #264007 üzenetére
szerinted felbax-e idegileg, mikor laza fékcsavarokkal rámarkolok a fékre, beállítom középre az egészet, kicsit megszorítom a fékcsavarokat, minden rendben. Aztán meg is húzom a fékcsavarokat, és a nyüves mozgatja a féktárcsát, rosszabb esetben bele is ér
Biztos nagyon drága lenne valami finomhangoló csavart rakni a féknyeregre, amivel tizedmillimétereket lehet hangolni a féken.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #264029 üzenetére
Nem tudom melyik az épp aktuális mérettáblázat, mert pont ez a Giro talán legnagyobb hibája, hogy valamiért mostanában "elfelejtik" a weboldalukon a méreteket centiben is megadni. Talán ez vagy ez. Nekem Giroból 41-es lábra a 42-es mindíg tökéletes, most lemértem a Rincon, Gauge, Berm cipőim talpbetétjét és 42-esben 26.3-26.5cm között vannak, így valszeg a második kép a helyes.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
truefx
aktív tag
Mindenkinek köszi a fékbetét szerelős tippeket, megpróbálom a bak fellazítós, ráfogós eljárást, de még gyűjtöm a lelkierőt... Oútival annyit csináltam, hogy a végén azt hittem, hogy elnyírtam a csavart... Közben a kulcsot nyírtam el, ócska filléres kacat volt.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #264032 üzenetére
Ezért írtam, hogy könnyebb ha kissé kilazított állapotban lassan húzza az ember a fékkart, akkor beáll a helyes pozicióba. Utána tartani a fékkarral és először finoman meghúzni, hogy ne tudjon mozogni. Utána el lehet engedni a fékkart és erősen leszórítva a féktestet meg lehet húzni véglegesre a csavarokat (én nyomatékkulccsal szoktam 6 vagy 7 Nm-re.
Így állítottam be tegnap, tökéletes lett, sehol nem súrol. Most hogy mentem egy lazább 8 kilométeres kört már kezd elég jól fogni a fék is.
Igazság szerint sokkal nehezebb beállítani egy mechanikus tárcsaféket, azzal meg van rengeteg tapasztalatom már. Ott hiába lehet állítani legalább a fix oldalt vagy mindkettőt (lásd TRP és Avid), ha túl sok a rés akkor nagyon eltolódik a nyomáspont és majd tövig kell tépni a fékkart, hogy fogjon. Szóval ott a lehető legkisebb réseket kell beállítani úgy, hogy ne nyomja el az egyoldalas dugattyú túlságosan a tárcsát, de ne is érjen bele a betétbe. Elsőre nehéz beállítani, hátul még nehezebb, mert a bowden hosszával nő a súrlódás, így a fékerő is csökken, így ott még jobban érvényesül a hosszú fékkarút.
truefx: vegyél olyan imbuszkészletet, aminek rövidebb az erőkarja, így egy bizonyos nyomaték után hajlik a szerszám, így nem lehet elnyalni a kulcsnyílást.
Na közben megyek és lekurtítom az első fékcsövet is + légtelenítés.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/avQ4O8O_460svav1.mp4
Ebbű majd tanúsz!
Ugyan abban a ruciban gyütté?!Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
m72
tag
válasz truefx #264034 üzenetére
Nekem más segített. Azzal szenvedtem, hogy ahányszor kivettem a (gyorszáras) kereket, annyiszor kellett újra állítanom a féket. Majd rájöttem, ha valaki tartja egyenesen és nyomja lefelé a bringát én meg ráhajtom a gyorszárat, akkor minden ok. Elkönyveltem, hogy béna vagyok, nekem ez nem megy egyedül. Majd elhatalmasodott rajtam a fórumra jellemző upgrade betegség és kicseréltem a kerekeket, a féktárcsákat és a fékbetéteket. Azóta nincs ilyen kerék pozicionálási problémám, egyedül simán rakom vissza a kerekeket fékállítgatás nélkül. Az okot nem tudom pontosan, de azt gyanítom, hogy nekem az új gyorszár kar más kialakítása segített. Az eredeti Shimi 90 fokban meg van törve, így záráskor külpontosan nyomom, az új Mavic kar meg egyenes. Persze nem biztos, hogy Neked is ez a gond.......
-
chubby2o6
senior tag
válasz -=RelakS=- #264032 üzenetére
Na várjál, hadd gondolkozzak picit...Igen, szerintem fel
Amit leírtál, az az első fázis .
Annyira szoktam ilyenkor meghúzni a féknyereg csavarjait, hogy magától ne tudjon elmozdulni. Megforgatom a kereket, ha súrol, igazítok a nyergen, és forgó kerék mellett húzom meg a csavarokat, így azonnal hallom, ha közben elmozdulva beleér a tárcsa a betétbe. El lehet vele szórakozni, az tény, de ha tennének rá valami finomhangoló csavart, hol maradna az élvezet?Pár hónapja vettem egy vadiúj SLX M7100 szettet, az első felszereléskor pár perc volt beállítani mindkettőt. A hátsóval azóta sincs gond, többször vettem ki azóta a kereket, és visszatéve egyszer sem kellett állítani a féknyergen, sehol nem ér bele. Viszont az első kerékben agyat cseréltettem, és a frissen fűzött kerék már nem passzolt a beállított féktesthez. Itt már nem működik a fellazít -fék behúz - csavar meghúz módszer, muszáj finomhangolni utána.
Betétcsere után is ez szokott lenni, bár olyankor amúgy is le szoktam szedni a féknyergeket, sokkal egyszerűbb úgy kitakarítani, a beállítással járó szopcsi meg bele van kalkulálva . -
ZolkoW
őstag
válasz -=RelakS=- #264032 üzenetére
nemrég jártam úgy, hogy nem votl sehogy sem jó elöl, kezdetben okés, majd használattól bemelegedve súrolt, és nem is szűnt meg. azon a túrán a 10. km-nél már harmadszor állítottam a nyergen, és akkor jó lett. (szerintetek mennyi kedvem van bármi miatt, akár villacsere alkalmával ezek után leszerelni a féket? ) A meghúzást akármennyire is óvatosan, felváltva csináltam, mindig elmozdította. Vagy meghúzás után (!!!!) mozdult annyit, ami számított. És némi pontatlanság mindig van a felfogatásban, jó, elhiszem, hogy egy felsőkategóriás villa esetén kevesebb, mint nekem a szarjaimon. Mindenesetre néha szükség van egy kis extra odafigyelésre, vagy külön körökre.. (azután viszont megvolt a wow érzés, sokkal jobban is fogott, mint előtte)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #264031 üzenetére
Nem recsegés, inkább amolyan kopogás...nagyon szép kialakítású, passzentosan a helyére menő kúpok vannak abban a nyeregrögzítésben, + szépen kiképezett fészkük, oda semmi nem igazán tud bemenni, mégis mikor egyik lábam van a hajtókar alsó holtponton pattog egyet-egyet.😫 Múltkor írtam, hogy felköptem vizet a nyeregpálca fészkeibe és elhallgatott, de ezek szerint oda a rögzítéshez is folyhatott belőle és azért hallgatott el, mert a zsír új Speci nyereggel is ugyanazt a kopogást hallom amit kiülve a nyereg szélére, vagy kiállva, vagy csak simán húzva is a pedált kicsit jobban, már nem hallok.
#264027andrisbandi...olyan nincs, hogy a tárcsa nem a féknyereg közepén fut, hisz a féknyereg rögzítőlyukai engednek akár 3mm elmozdulást is. Ami a középre állítást illeti nekem továbbra sem mindig jön össze, hiába fut középen és hiába azonos a látható rés a betétek mellett mert ha passzentosra van állítva egy új pár betét egy nem túl kopott kellően vastag tárcsával akkor azt tapasztaltam, hogy terhelésnél, mely a féloldalon levő hajtás miatt ugye mindig féloldali, besúrolhat. 🤔...olyankor (vagyis leggyakrabban) nekem a lazít-ráfog-rögzít a leggyorsabb és legpontosabb beállítás mellyel korrigálod az esetleges betétvastagság, dugattyúlustaság stb. különbségeket is. Állványon, betét-tárcsacserénél, légtelenítésnél, olajcserénél stb. mikor van idő és tisztítod-kened a dugattyúk oldalát is természetesen van idő pöcsölni a középre állítással és egyebekkel. Szerintem...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csápájev
őstag
Sziasztok, kipróbálnám a BUBA-t Kamaraerdőtől.
Ingyenes a parkolás a bringaút kezdetének környékén? -
lsebestyen
addikt
válasz Csápájev #264041 üzenetére
Szia, ingyenes, én a játszótéri parkolót használnám.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csápájev #264041 üzenetére
Én itt parkoltam. [link]
...de látom itt a Kolozsvár utca elején is van. [link] ...én inkább hagyom ilyen frekventált helyen, gondolom kissé biztonságosabb.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #264040 üzenetére
juteszembe, floating tárcsát használ valaki? nyugodtan lebeghetne a féknyereg is, ha úgy lenne kialakítva, csak ne zörögjön
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #264035 üzenetére
és chubby2o6
Kb az a bajom, mint ZolkoW-nak: Amikor már minden tökéletesnek tűnik, és a végén rögzítem a féknyerget, akkor szerintem egy kicsit hajlamos elcsúszni. Épp csak tizedmillimétereket, ami meg már elég ahhoz, hogy- ne pont középen legyen.
Ennek a legrosszabb folyománya az, hogy ha még állványon megnézve szépen forog is a kerék, minden kínomat arra vezetem vissza, hogy na, most biztos fog/súrol a fék. Csak hogy mikor megállok, és megpörgetem a kereket, megint minden normális legyen.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Csápájev
őstag
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #264045 üzenetére
Igen a
féknyerget fellazít, fékre markol, rátart, nyerget meghúz
módszernél két dolgot is el kell találni.A nyerget épp csak kicsavarozni,
meghúzáskor eltalálni a felváltott szorításnál a picike leszorítástásokat, nehogy elhúzza az egyik a másikat.
Nekem csak szerencsével jött össze, nem tudtam megtanulni.A féknyereg oldalazós nálam 100% siker, több féken is, semmi az említett hibák közül sose jött elő. Gyakorolni sem kell.
Középen fusson a tércsa a nyeregben.
Semmi időigényes dologra nincs szükség. Sem a kereket, igazából aki tudja mit kell nézni, a betéteket sem kell kivenni. A tárcsakivágásban, szemre középen fusson a tárcsa.
(Ha nem, akkor kell kicsit trükközni, ilyenkor a dugattyúk nem egyformányira jönnek ki, ezt korrigálni kell.)Fellazítani a nyerget, de csak annyira, h még ne mozogjon semennyit, kicsit szoruljanak a csavarok.
Benézni, melyik irányba kell picit oldalazni a féktesttel.
Kilazítani az egyik nyereg csavart, oldalt tolni picit, visszahúzni a kicsit szorosra. Másik oldal. Ha szemre jó, meghúzni. Próba állványon.
Általában elsőre jó. Öt perc sincs az egész.A trükk hogy kell egy fehér lap a féknyereg mögé, h lehessen látni a rést. Vagy ha van mini pilács, ellenfényként az is jó.
[ Szerkesztve ]
Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #264045 üzenetére
Igen ezt a jelenséget írtam. Mivel meg kell szorítani a csavart akaratlan is vinné magával a forgás a fék testet is, ezért kell erősen rámarkolni, hogy ne tudjon elmozdulni. Az ujjamal a csavarnál ellen is tartok a lapos alunak, ami rögzíti a féktestet. Ezért csinálja valaki azt, hogy végig részorít a karral és így húzza meg, csak azzal meg az a baj, hogy a tárcsát is simán elcsavarja addig, annyi rugalmasság van benne. Ha egyszer ráérzel, akkor nem lesz nehéz. Ahogy írtam én a mechanikus fékkel edzőttem. Azt szopás beállítani ha valaki elsőre próbálja meg.
Közben megcsináltam az első fékvezetéket. Megint csak egy, bubi jött ki, így nem sokat kellett a légtelenítéssel vacakolni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #264049 üzenetére
Sosem értem, ha a bringát nem most veszitek ki a dobozból, hanem már van "pár" kilóméter benne, hogy lehet ennyire tiszta és karcmentes? Csak aszfalton használod, száraz időben? . Szerintem az enyém már az első kör után jobban le volt amortizálva . Az biztos, hogy ezután ha bringát veszek, azonnal rakok a vázra fóliát, minimum a kényes karcolódó helyekre, mint Toobee.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 25
- Elden Ring
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Könyvajánló
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- DJI Mavic Mini Fly More Combo+nd szűrő szett
- Dragon ball kártyákat figura kártya gyűjteményeket keresek dragonball songoku
- Könyv, Tolltartó, Füzet, Zsírkréta, Ceruza STB... eladó / Csere is van!
- Kurkuma gyömbér komplex szabványosított, 1800 mg (adagonként), 120 Gyorsan oldódó szoftgél
- Méhpropolisz , 600 mg, 180 Gyorsan oldódó kapszula
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen