Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#271001) Hasaggymeg válasza Random5400 (#270983) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha nincs széthajtva a hajtás, váltás akár jó is lehet...ugyanakkor ez a 34/11-51 nem igazán trekking áttétel még ha élhető is, aszfalton aligha lesz kihasználva a felső 3-4 tányér. :F Nekem tetszik. :K

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#271002) Random5400 válasza Rodzser Mór (#270987) üzenetére


Random5400
újonc

Én továbbra is tartom, hogy trekking kerékpárt keresek.
Egy fórumtárs megkeresett, hogy az övé a linkelt, eladó kerékpár és bátorított, hogy kérdezzelek meg titeket, tapasztalt hozzáértőket.
A teljesen felszerelt, csomagtartós, sárvédős, dinamós lámpával szerelt (jó, vagy rossz nem tudom, de nekem nagyon tetszik az ötlet) kerékpár jobban érdekelne. Elég keveset találok használtan, boltban pedig főleg. Ilyen R Raymon, Trans Motana meg hasonló nevek vannak (számomra teljesen ismeretlenek), de az elmúlt 3-4 napban tanultak alapján nem találom őket egy jó befektetésnek.
Egyébként szívesen fogadom az ajánlásodat, mert az olvasottak alapján hasonló kerékpárod lehet, tapasztalatod is van, de még nem küldtél. 150e Ft-ért én nagyon kevés kerékpárt találtam, azok is nőknek készültek.
Egy tákolt single speeddel jártam évekig és imádtam, ahhoz képest szerintem a legrosszabb shimano váltó is megváltás lenne, de ha már fizetek százezreket, akkor már én is valami prémiumabbat szeretnék kapni, ami időtálló.
Ergonómia nagyon fontos lesz nekem, mert a hátammal vannak gondjaim, ezért sem nézek gravel és társait. A kormány hosszát nem tudom képről megítélni, hogy jó-e nekem vagy sem.
Az tárcsák fogainak a hasznáról, pedig (jelenleg) még kevesebb tudásom van.

Minden további fórumtagnak, aki reagált: Nagyon szépen köszönöm a véleményeket.

[ Szerkesztve ]

(#271003) Rodzser Mór válasza Random5400 (#271002) üzenetére


Rodzser Mór
senior tag

Ha már a bikemagról linkeltetek, akkor pl ez, 155ezer az ára most:
https://bolha.testbike.hu/apro/kalkhoff-trekking--481537

Az tény, hogy a Kalkhoff név nem cseng olyan jól, mint a Giant, de használat közben ez teljesen lényegtelen :)
Igen, csomagtartós, sárvédős túrabringám van, kb alsó/közepes shimano felszereltséggel. Nincs vele különösebb gond.

Szerintem nézelődj, keresgélj mindenféle oldalon, jófogás, facebook marketplacc stb. Biztos lesz, ami megfelelő és legfeljebb csak egy kis átalakíttást igényel.

(#271004) jjeahh válasza Ixion77 (#270989) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Én is összeszedem egy helyre, ha már meginspiráltál.
Shimano SPD SH51 SH56 Cleat Set: egyelőre rendben van, kopik, de teszi a dolgát.
Lenovo X3 Pro Bone Conduction Earphone: ennyiért meglepően jó, teljesen használhatónak tűnik. 15$ volt.
Gyroscopic Powerball: pick 3 & save ficsőrrel 5.99$+free shipping, jó móka, rendesen kikészíti a karjaimat :DDD . Nem tudom mint edzés mennyit ér, de ha már ennyire kifáraszt, csuklót erősíteni talán jó.
Cycling Socks: kíváncsi voltam milyen a szilikonos szárú zokni. A minősége perfekt, az egyetlen gond vele az, hogy vastagabb vádlival valszeg túl szűk a szára. "Szerencsére" rám még pont jó.
Kemalocsi mezek, 8-16$ között mennek, szvsz 16$-t is nagyon megér. Persze sima polyester, mint minden mez az alsó-középkategóriában, de ezt és a középszerű színválasztékot leszámítva jó cuccok.
Tubeless Rim Tape: működik.
Kyncilor Cycling Gloves: Nem egy pazar Boodun, de jó minőségűnek tűnik, belül bolyhos, a csukló rész alá befér a dzseki ujja. A gond az, hogy én 0 fokos időkre vettem és arra lehet kevés lesz, inkább 5 fok körül jó.
Boodun 1592 téli cipő: egyelőre nem sokat tekertem vele, de meghökkentően puccos, egyedül a cipzár aggaszt, szvsz nem cipőre való megoldás. Valszeg melegebb lesz, mint a régi Diadora Polarex Plus cipőm.
Bleed Screw & O-Ring Y8V198030 Y8RM98010 Y8VC98010 Y8WC98010 Y8V398010: jó! Sikerült megint elnyalni a régi csavarokat, de szerencsére alin lehet kapni. Ennyiért nyilván nem éri meg, de olcsóbb, mint egy új fék.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#271005) Fall-N válasza Rodzser Mór (#270997) üzenetére


Fall-N
veterán

Ez most olyan dolog, hogy itt Baján rengeteg Cruiser bicikli van, azokon az a nagy íves kormány van, ami sokszor szélesebb, mint a monti kormány. Egyébként nem jártam még úgy, hogy átlógott volna a kormányom. Vagy nagyon a belső oldal felén halad a biciklis vagy a bicikliút túl keskeny. De ha rendesen jobb oldalt megy akkor nem kellene átlógnia.

Például ha megnézed, akkor a legszélesebb 800-as kormány fele is csak 40 cm, így elvileg ha csak 80 cm széles az bicikliút egy sávja, akkor sem lógna át. Saccra kábé minimum 100-120 centi körüli kéne lennie a sávoknak.

De az eredeti kérdésre, ha veszel biciklit és "túl széles" a kormány akkor le lehet vágni belőle, de kicserélni sem drága. Így emiatt szerintem már nem lesz "divatos" és "szar" a bicikli, így simán megvenném.

(#271006) Ringman


Ringman
nagyúr

na megjött a balos grx800-as fékkar (1x, nem vált) és féktest (70 eur volt a kettő együtt), már csak egy jobbos szett kéne olcsón (270eur a legolcsóbb rosebikes-nál, külön is össze lehetne legózni, de úgyis kb ugyanennyi lenne, tán 10-15 eur megtakarítást lehet elérni)

(#271007) Rodzser Mór válasza Fall-N (#271005) üzenetére


Rodzser Mór
senior tag

Jaja, át lehet alakítani könnyűszerrel. Saját igényekre szabni.

(#271008) Oktaan válasza Dark Archon (#270892) üzenetére


Oktaan
csendes tag

Megtennéd, hogy ránézel, ezek kellenek?
[link]
[link]
Illetve gondolom a féktárcsákat is cserélnem kell, mert most 6 csavaros van és center lock-os kell.

...

(#271009) Fall-N


Fall-N
veterán

Megjöttek az új ipari csapágyas Rodi 27,5-ös kerekek, elmentem venni külső-belsőt. Continental DoubleFighter lett 50-584-es gumik, simán befért a vázba. A teló az 28/29"-os így van hely bőven. Könnyű volt felrakni a felnire, ujjal körbe tudtam forgatni és felment szépen.
Így már azért nagyobbak a kerekek, nem kell a 26-ost agyonpörgetni.

[ Szerkesztve ]

(#271010) dom1n0


dom1n0
aktív tag

Srácok [link] 4enduranceon 1+1 akcióban van az Nrgy gél, ráadásul ez 45G szénhidrátot tartalmaz a többiek szokásos 25-30G helyett, szerintem nagyon jó vétel!

(#271011) velizare


velizare
nagyúr

quadlock.eu-n 30% black friday van, meg 50€ felett ingyenes szállítás.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#271012) attiss66


attiss66
senior tag

Hátsó kazettás lánckeréksornál nem lehetne úgy feltenni a lánckerekeket pl egy 7-esnél, hogy 11-11-12-12-14-16-20 sík terepre nekem megfelelne, tudná ezt a váltó váltani? :)

(#271013) Ixion77 válasza velizare (#271011) üzenetére


Ixion77
őstag

Figyelembe véve hogy milyen abszurd túlárazottak a cuccaik, még nyugodtan ráhúzhatnának egy további 50%-ot.
Én ebből is megelégedtem a kínai változattal 4.5 dollárért a szokásos hó eleji bigyóvásárban. Aztán vettem hozzá még egy rezgéscsillapítót is 3.5-ért, mert annyira gazdag vagyok :)

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#271014) Dark Archon válasza Oktaan (#271008) üzenetére


Dark Archon
addikt

Hát, nekem ezek voltak:

HWGXXX0006383S és HWGXXX00S3801S. De a legjobb, ha a DT Swiss támogatás oldaláról indulsz, beírod hajszálpontosan a kerekeid anyagszámát, és ahhoz kidobja a megfelelő adaptert a Conversion fül alatt.

Féktárcsákat cserélhetsz, vagy veszel hozzá adaptert.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#271015) Oktaan válasza Dark Archon (#271014) üzenetére


Oktaan
csendes tag

Köszi!
Csak úgy repkednek az eurók a sok kis bizb@sz miatt.
Lehet nem is kell nekem másik kerékszett :F
A mostani szett 2300g csupaszon, de eddig is el voltam vele, meg amúgy sincs összehasonlítási alapom más országútival. Az biztos, hogy a trekkingemnél jóval gyorsabb.

...

(#271016) Fall-N válasza attiss66 (#271012) üzenetére


Fall-N
veterán

11-ről 11-re biztos nem. Keress olyan kazettát, ahol kicsik az ugrások. Amúgy mi értelme lenne 11-ről 11-re váltani? 10-es kazetta nekem is kis ugrású, 11-25-ös csak.

(#271017) Dark Archon válasza Oktaan (#271015) üzenetére


Dark Archon
addikt

Ne is mondd. Én megrendeltem a QR kupakokat, majd pár hétre rá a 9/10-es átütő csavaros kupakokat az átütő csavarokkal együtt, mert, ha már nem lehet rendes átütőtengelyes, akkor a lúd legyen kövér :D De nem is merem összeadni, csak ez mennyi volt, és akkor még mennyit szórakoztam egyéb kiegészítőkkel.

Kerekeket meg azért vettem másikakat, mert az eredetiek kónuszosak voltak. Azokon nyertem összeségében 0,5 kg-t, a tubelessesítéssel, külső cserékkel meg 1kg-t összesen. Szóval azért nem volt mindegy a 1,5 kg mínusz.

Hidd el, kell az neked ;] A belépő szintű hátsó kereket is már LN ratchetes aggyal adják. Kevesebb üresjárat, 0,05ms-mal gyorsabb összekapcsolás, földöntúli Shangri-La racsnihang, 5km/h-val gyorsabb is leszel átlagban. Úgy kell markolni a fékeket, hogy megálljanak, mert magától pörögnek, szóval itt a Fekete Péntek, kosárba vele! ;] :DDD

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#271018) attiss66 válasza Fall-N (#271016) üzenetére


attiss66
senior tag

Azért mert a nagyokat szinte nem is használom. Nálam az 1-2-3-4 szokott elkopni, a többi három nagy szinte új. Így a lánc se kopna úgy.mert a lánckerekeket váltogatnám, egyszer az egyik 11-esen, másszor a másikon. Elől 44-36-lenne, kicsi nem kell, sík terep. 44-11a, 44-11b, 44-12a, 36-11a, 36-11b, 36-12a, 36-12b stb :DDD
11-ről miért nem váltana 11-re, tehát ugyanakkora lánckerékre nem tud átváltani?/mi a fizikája ennek?/

[ Szerkesztve ]

(#271019) flash- válasza attiss66 (#271012) üzenetére


flash-
veterán

a miche primato gyárt varilálásra kazettákat,lánckerekeket. össze tudod egyenként is rakni, de ezt a 11-11-12-12 őt tényleg nem értem...

(én még tavasszal rendeltem mice primato 9s sort, de mivel a partkol cc4- még mindig nem esik be 4000km után még nem került fel meg aztán volt az a kulcscsonttörésem is, most már görgőmiatt megint csak nem úgyhogy jövőre felkerül

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#271020) Hasaggymeg válasza Fall-N (#271009) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

...nem kell a 26-ost agyonpörgetni...ezzel pl. 236 km/h-val mentek.
...vagyis aligha a pörgetés (áttétel) miatt értelmes a nagyobb kerékre váltás. :D

#271012attiss66...egy pontos váltóval elvileg menne, még akkor is ha jó nagy hülyeség lenne, hisz bár ma lehet az x/y áttétel a legjobb neked, de holnap talán nem leszel ugyanilyen erős, vagy nem fogsz ugyanilyen csapásszámmal tekerni, esetleg nem fogod már ugyanazokat a sík köröket kerékpározni stb-stb, és máris más áttételre lesz igényed. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#271021) attiss66 válasza flash- (#271019) üzenetére


attiss66
senior tag

Azért, hogy ne kopjon annyira a lánc, pl váltott lánccal, váltott lánckerekekkel 11-11, 12-12 stb, , mivel a nagy lánckerekeket szinte nem is használom, merthogy síkterepen megyek általában, mikor az 1-2-3-4 lánckerék már kopott, cserélni kell lánccal együtt, a három nagy szinte új.

(#271022) Jester01 válasza attiss66 (#271021) üzenetére


Jester01
veterán

Szerintem amúgy menne, de egy 13-as meg egy 15-ös csak elférne ott. Ehhez legózható sor kellene akkor meg egyszerűen külön cseréled majd az elkopottakat. Úgysem tudnád egyenletesen koptatni az egyformákat.

Jester

(#271023) chubby2o6 válasza Oktaan (#271008) üzenetére


chubby2o6
senior tag

Előre az biztos nem lesz jó, az DT 180-hoz való. Nem tudom, milyen aggyal szerelik a kinézett kerekeket, de mintha DT 370 rémlene. Az első agyhoz ez [link] biztos jó, de ennél írja is, hogy 350/370-el kompatibilis. Nekem a DT 350-hez jó volt.
Nem tudom, hátul milyen ( hány sebességes ) hub van, nekem ez [link] kellett a DT 350 11 sebességes ratchet systemes agyhoz. Ha abból indulunk ki, hogy elöl a 350-hez való jó a 370-hez is, akkor elképzelhető, hogy a hátsó 370-hez is jó lesz az, ami a 350-hez jó.

(#271024) attiss66 válasza Hasaggymeg (#271020) üzenetére


attiss66
senior tag

"...ma lehet az x/y áttétel a legjobb neked, de holnap talán nem leszel ugyanilyen erős, vagy nem fogsz ugyanilyen csapásszámmal tekerni, esetleg nem fogod már ugyanazokat a sík köröket kerékpározni stb-stb, és máris más áttételre lesz igényed."

Nyírbátor után egy kis faluból szoktam bemenni Debrecenbe, ottalszok, másnap jövök vissza. 75km oda 75 km vissza. Ez így megy évek óta/jól ki van építve a bringaút Bátortól-Debrecenig/, sík a szakasz, esetleg néhány dombocska található. Ezt úgyis csak a montimmal csinálnám meg/tesztelés, hogy hogy válik be/. A karbon országútimon nem barmolom össze a 10-es sort. :D Az acélvázas országútimon szintén 7-es sor van, azt megint lehetne így tesztelgetni. Persze, benne van a pakliban, hogy használat közben derülgetne ki a kényelmetlensége valamiért. De a lánckeréksort bármikor le lehet cserélni hagyományosra, ha mondjuk hegyes vidékre akarok menni. :)

(#271025) attiss66 válasza Jester01 (#271022) üzenetére


attiss66
senior tag

"Ehhez legózható sor kellene akkor meg egyszerűen külön cseréled majd az elkopottakat."

Ez jó ötlet. Mit ajánlanál egy 7-es sorban, amit külön-külön lehet cserélni? 11-12-13-14-15-16-17-Van mindből ilyen fogú lánckerék? A hajtóműhöz hány fogas lánckerék kéne/ nagy és közepes/?

[ Szerkesztve ]

(#271026) Oktaan válasza chubby2o6 (#271023) üzenetére


Oktaan
csendes tag

Igen, Dark Archon által linkelt dt swiss támogatási oldal is ezeket adja.
Egyébként erről a szettről van szó:
[link]

...

(#271027) Dark Archon


Dark Archon
addikt

Gondolkozom, MELYIK legyen? Már alakulnak dátumok a Canyon oldalán, az Avail AR 1 is elérhető 2-3 héten belül. 584 vs. 622 :)) Bár a reach azért +12 mm-re hosszabb a Livnél.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#271028) chubby2o6 válasza Oktaan (#271026) üzenetére


chubby2o6
senior tag

Nem ratchet-es, mint a 350, de ettől függetlenül jó lesz hozzá az átalakító.
A hátsó agyból egy fogóval ki tudod majd húzni a végsapkákat, de az elsőhöz csinálj valami "szerszámot". Én egy kb. tízcentis, 13-14 mm átmérőjű csövet csiszoltam körbe akkorára, hogy pont belemenjen a tengely helyére olyan 2 cm mélyen. Ezzel már feszítve-húzva könnyen ki lehetett szedni, a fogóval esélyem sem volt.

(#271029) szimpláncsak válasza Napfénysüti (#270999) üzenetére


szimpláncsak
tag

Köszi :)

(#271030) Hasaggymeg válasza chubby2o6 (#271028) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Én majdnem kiütöttem a metszőfogam mikor egy vízpumpafogóval kihúztam.😬

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#271031) rétisün válasza Dark Archon (#271027) üzenetére


rétisün
veterán

ne a reach-et nézd szerintem, hanem a virtuális felsőcsőhosszt.

amúgy 1,5 cm különbség rövidebb stucnival korrigálható, ha csak nincs már alapból nagyon rövid stucnival szerelve a bringa.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#271032) K1nG HuNp


K1nG HuNp
őstag

kozben random jott mail a canyontol hogy van enduracen 6 meg 7 is..

de aztan rajottem h nem kell ez most nekem, 1800 euro de amugy birja meg az a giant boven..

(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()

(#271033) parandroid válasza Dark Archon (#271027) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nagy rajongója vagyok a canyonnak, de ez a liv szerintem rohadt jól néz ki. Főleg terrakotta-feketében. Az áráról mondjuk nem akarok beszélni, remélem ennél olcsóbban kapod, mert egy 105+alu országútiért 1800 eur azért elég meredek, karbon villa, vagy tárcsafék ellenére is. Basszus, ennyiért láttam már full carbon williert akcióban. :U

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#271034) chubby2o6 válasza Hasaggymeg (#271030) üzenetére


chubby2o6
senior tag

Hát ja, vannak benne lehetőségek :DDD
Az elsőt viszont meg sem lehetett fogni fogóval, de legalább a fogaim sem voltak veszélyben :D

(#271035) Ringman válasza Dark Archon (#271027) üzenetére


Ringman
nagyúr

liv, a 12 mm-es reach leküzdhető rövidebb stucnival, de magával a fékváltókarok helyzetével is.

(#271036) Ringman válasza Dark Archon (#271017) üzenetére


Ringman
nagyúr

a dt 370-esnek kb semmi racsnihangja nincs, mondjuk az alis iparis felnifékes agy még halkabb.

(#271037) Tin válasza Dark Archon (#271027) üzenetére


Tin
veterán

Én is erősen szemezek az Endurance 7 AL-el. Gyakorlatilag az én szintemen örökké elég lesz. Azt hiszem, letettem arról, hogy a Hyde helyére vegyek egy másik fitnesz bike-ot, viszont már lassan 5 kiló mínusznál és 2300km felett tartok, elkezdtem mászni és teljesen jól érzem magam egy hétköznap esti 30km/400m menet után, szóval tényleg felmerül a kérdés, hogy van-e értelme lehúznom meg egy évet a Hyde-al (ami meg átmehet városi mindenesnek).

Egy dolgot nem tudok, de ti talán igen. A Canyon népszerű bringái, mint az Endurance 7 AL, vajon elérhetőek lesznek szezon elején is (április), vagy ebből lesz egy készlet most, aztán várás és vadászat amikor épp van 1-1 darab megint készleten?

(#271038) Fall-N válasza Hasaggymeg (#271020) üzenetére


Fall-N
veterán

Most ezzel a ballonos Conti gumikkal és a nagyobb átmérő mellett gyorsultam valamennyit. Kb. 3-5 km/h a szokásos áttételek mellett. Nem is értem miért nem léptem meg előbb. A vázban bőven van sárférőhely, így hülyeség lett volna a 26"-on maradnom. Az iparis agyak szépen futnak, érezhető a különbség. Igaz van honnan, az Assess agyak azért nem Deore minőségűek.

Attiss66 kérdésével kapcsolatban, azért írtam, hogy nem biztos hogy olyan könnyen átvált 11-ről 11-re, mert a láncnak bemart váltássegítő rámpák úgy vannak kialakítva, hogy a nagyobb felé tudjon felkúszni a lánc, de itt nincs hová felmennie, mert egy szinten vannak és könnyen elakadhat a fogaskerékben a lánc, az azonos magasság miatt. Persze ki kéne próbálni élesben, de szerintem annyira szépen nem menne a történet, ha egyáltalán átváltana a lánc és nem kéne még egyet váltani, hogy kettőt fokozatot ugorjon át inkább.

Van egyszerűbb módszer is. Vannak bontható fogaskoszorúk, például a Sunrace teljesen szétszedhető és kapni külön elemenként. De a többi márkánál is az alsó három cserélhető külön, vagy egybe van a három szegecselve és úgy cserélhető külön.

(#271039) parandroid válasza Tin (#271037) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Az elérhetőséget senki nem tudja neked megmondani. Még a cég termeléstervezői sem. Ezzel szopnak évek óta, kb amióta bejött a covid. Most azt mondják, hogy a drágulás, meg az infláció visszaveti a keresletet, meg ezzel egütt az árakat, ráadásul aki akart, már vett bringát, és különben is elözönlik a használt piacot a nem is használt, csak megvett cuccok, de ennek egyelőre semmi nyoma. Egyik jelenségnek sem.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#271040) Wombath válasza Hasaggymeg (#270966) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Nem véletlenül külön szakterület az optikai mérnököké, így legalább vannak, akik tudják, hogy ahhoz, hogy egy autó fényszórója ne vakítson, de mégis lássuk vele az utat, nem elég "lefelé billenteni", hanem olyan vetítési képet kell biztosítani, ami megoldja, hogy a fény úgy jusson el távolra, hogy közben csak minimálisan kerül belőle egy bizonyos magasság főlé, és közben még az úttestet is egyenletesen bevilágítja, nem csillog rajta. Szóval tükrök meg más megoldások nélkül lehet bármerre billegtetni a lámpákat, az sosem lesz igazán jó. Vannak bringalámpák, amiket úgy terveznek, hogy az autók tompítottjához hasonlóan működjenek, azokat be lehet úgy állítani, hogy ne vakítsanak, de a felhasználó is rendesen lásson velük - az úton. Terepen viszont azok a lámpák jók, amelyek "vakítanak" (persze ezeket sem jó direkt előre beállítani, meg kell találni azt a kicsit lefelé mutató szöget, ahol már elég messzire hordanak, de még nem vakítanak el a földről visszaverődő fénnyel sem), nem véletlenül van az autóknál is távolsági fényszóró.
Én kifejezetten imádok éjszaka bringázni az erdőben, elég komoly lámpaszettet is vettem hozzá, hogy ez tényleg élmény legyen. Az éjszakai utcai módja egy viszonylag alacsony fényerejű fokozat, amely "hullámzik", szóval nem stroboszkóp, de szemből így is elég erős a fénye. Szerencsére nem járok városban éjjel - ha kéne, akkor az Aldiban néha lehet kapni egy teljesen jó "vetítős" és akkus lámpát, azt raknám fel előre, a nagy fények pedig maradnának az erdőre. Ott azt szoktam csinálni, hogy ha jönnek szembe mondjuk éjszakai futók vagy szerelmespárok, akkor a kormányra szerelt lámpát némileg leárnyékolom előlük, a fejemet pedig kicsit félrefordítom. Ők sem vakulnak meg (annyira), és még én is látok annyit, hogy ne essek le az útról.

(#271041) Fall-N válasza parandroid (#271039) üzenetére


Fall-N
veterán

Van eszük amúgy. Ha csökken a kereslet, akkor visszatartják az alkatrészeket egy kicsit, hogy újra legyen rá igény, közben még emelhetik az árat is akár, mert készlethiányos. Most érdekes módon nem kommunikálja például a Shimano sem mennyire van lekötve az alkatrészek nagy része gyártók felé, de azt látni, hogy elég sok bicikin SRAM váltás, hajtás van, így ők lehet jobban állnak kapacitással jelenleg. :FGondolom a LinkGlide miatt a régebbi váltok már nem nagyon lesznek nyomva és futnak ki az Altus/Acera/Alivio hármas.

(#271042) Tin válasza parandroid (#271039) üzenetére


Tin
veterán

Igen, ezért is kérdezem. Minap néztem a GCN-en egy videót arról, hogy cégek csődbemennek, és hogy rövid távon majd a vevők járnak jól, de a nagy áreséseket én inkább a nagyon drága bringáknál látom, ott meg aztán tényleg mindegy, hogy 5500€ vagy 4500€ az ára, egyikre sincs szükségem.

Nekem tavasz előtt felesleges egy másik bringa, tök jól elvagyok és fejlődgetek a mostanival is, és igazából kihúzom vele akár a következő évet is, csak nem akarok úgy járni, hogy már az gátol a fejlődésben.

Azért ha azt gondolom, hogy tavasz környékén biztos lesz készlet ebből, akkor talán - remélem - nem lövök mellé. Jó nekem ez a teljes áron is, úgyis van -10% kedvezményem, ami nagyjából fedezi a dobozt és a szállítási költséget :D

(#271043) parandroid válasza Wombath (#271040) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Én meg megoldottam annyival, hogy stvzo-s lámpát használok (sigma aura). Jó, erdőben tutira semmire nem lenne elég, de nem is arra való. Cserébe közúton nem vakít senkit.

Ez is olyan kérdés, mint a vadászok, erdészek, mezőgazdászok 5 db kurva erős fényszórója a platón a kabin fölött. Nyilván kell nekik az erdőben, de közúton nem használják.

A mérnöki munkáról meg ott vannak az autók adaptív, ledes, full automata fényszórók az autókon, mestermű az összes, én is imádok vele közlekedni, nappali világosságot csinál nemc sak az úton, de körülötte is, mégse villantott rám még soha senki, hogy vakítom. Hogy mibe kerül egy ilyen, abba bele se merek gondolni.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#271044) Wombath válasza parandroid (#271043) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Igen, az aldis lámpa az pont stvzo-s. Vettem is egyet, ha nagy ritkán kell útra, felteszem. Én látok, mások is látnak engem, de senki sem utál (legalábbis nem a lámpa miatt). Az erdőre pedig ott az "ötfényszórós" rendszer :) a kormányon és sisakon.

(#271045) belaazallat válasza parandroid (#271043) üzenetére


belaazallat
addikt

"ledes, full automata fényszórók az autókon, mestermű az összes, én is imádok vele közlekedni, nappali világosságot csinál nemc sak az úton, de körülötte is, mégse villantott rám még soha senki, hogy vakítom. Hogy mibe kerül egy ilyen, abba bele se merek gondolni."

Itthon rendszeresen anyázok a ledes fényszórók miatt. Vagy túl érzékeny vagyok, bár az anyósülésen ülő is szokta emlegetni a szembejövő családfáját. Volt már, hogy többre rákapcsoltam a refit, mert annyira vakított. Többször nem látom milyen autók, mert csak az út jobb oldalát tudom csak nézni.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#271046) parandroid válasza belaazallat (#271045) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Az a gyanúm, hogy nem ugyanaz a felhozatal van az utakon arrafelé, mint itt nálunk. :B Én legalábbis még nem találkoztam ilyennel, vakítani inkább a szarul beállított halogének szoktak - meg az éjszaka is felkapcsolt, szarul bekötött, és amúgy full szabálytalan nappali menetfény csíkok. Rám amúgy Mo-n sem villantottak még, pedig ott mindenkiből kihozza a kampfmodust, ha volán mögé ül.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#271047) Hasaggymeg válasza Wombath (#271040) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nekem ilyen van, vakít mint állat még a középső fokozaton is, de városban, kerékpárúton leginkább a kis fokozaton megyek vele, erdőben, terepen meg kell az fényerő és a vakítás meg rövid beláthatóság ellen a magasabbra állítás is a boldogsághoz. [kép]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#271048) stickermajom válasza parandroid (#271046) üzenetére


stickermajom
addikt

Rendszeresen villog itthon a sok jóképességű, mert nem értik, hogy azért, mert épp jobbra és balra NAGYON világít a LED Mátrix, attól még őket nem vakítja el.

(#271049) attiss66 válasza Fall-N (#271038) üzenetére


attiss66
senior tag

Igen, Jester01 is azt javasolta, hogy legyen egy alacsony sor , ami cserélhető. Már csak azt kell eldönteni, hogy egy 7-es sorban milyen fogszámú lánckerekek legyenek, és hány fogas legyen a hajtómű nagy és közepes lánckereke, merthogy a kicsi nem kell. Persze ez addig, amig ki nem cserélem a hajtóművet majd integráltra, mert akkor már 10-es sorhoz kell majd kitalálni a fogszámokat. Másik kérdés, hogy a 7-es sor helyére hogy lehet egy 10-est bepasszítani, a hátsó agyat is cserélni kell , 10-es sorhoz valóra?

Szerintem a 11-12-13-14-15 16-17 jó lenne a 7-eshez, előre meg 44-36.

[ Szerkesztve ]

(#271050) flash- válasza attiss66 (#271021) üzenetére


flash-
veterán

akkor is megoldás a fentebb emiltett miche, ott cserélhető külön a fogaskerék, ami kopott cseréled újra csak azt :)

(egyébként attól is függ mivel méred a láncnyúlsát,egy gagyi bbb láncnyúlásmérő már megnyúlt láncot mutat ott ahol a profi pontos Parktool cc-4 még nem...nekem a bbb ugyanannál a láncnál már 3000km-nél jelzi a nyúlást, a parktool 4000-nél még nem :) )

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.