Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Because
őstag
bardi
aktív tag
Gyakorold azt, hogy egy lábbal tekersz csak, másikat kicsatolod, az hozzászoktatja az embert.
Nekem montin a fő gondom vele az volt, hogy a becsatolás egyszerűen nem ment normálisan, emiatt az elindulás emelkedőn szinte lehetetlen volt. Annyiból amúgy hasznos, hogy egyszerűbb a bringa seggét becsatolva emelgetni, még ha csalás is
'92 Honda VFR 750
Még egy hülye kérdés tőlem: integrált fejbe bepattinthatóak a félintegrált csapágyak illetve a porvédő kupak?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
d.beni
aktív tag
Köszönöm a segítséged és a többiekét is!
Ma sikerült vásárolnom egy KTM Chicago Disc 292 biciklit.
Számomra egy álom a bicikli! Elmentem vele egy laza 10km-es túrára, naggyából sík terepen. Letöltöttem a stadia alkalmazást is ami nagyon jó.
Az ülést még szoknom kell, kicsit kemény. De ezt tudtam a vásárlás előtt is.
Nutra
tag
Ez biztos remek, csak ismét másra reagálsz, mint ami kommentem lényege lett volna.
bszg@
tag
Hú, jó hogy mondod, akkor ezt is figyelni kell, mostanában szinte csak arra megyek.
Egyébként teljesen értelmetlennek tartom, mert ha tolom kétszer akkora helyet foglalok el a járdából.
ivana
Ármester
Ha ugyan olyan csapágy kell bele akkor nyilván igen, ha nem akkor meg nem. Meg kell nézni a melyikhez mi kell
De ha veszek egy vázat használtan csapágy nélkül akkor honnan fogom tudni?
Szerk.: gondook itt rá, hogy minden sima 1 1/8-as 45 fokos csapágy jó lehet?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
ivana
Ármester
Integráltból ezer féle van, elvileg a 45 fokos a leggyakoribb. [link]
Teasüti
nagyúr
+1.
Talán egy kezemen meg tudom számolni hányszor láttam ennél erősebb terepet a teljes pályafutásom alatt. Errefelé bringás parkban max és a legközelebbi is másfél óra kocsi... Nekem már az is adrenalin fröccs, ha vhol tudok menni 50-nel lefelé úgy, hogy érdemben ki lehet gurulni és nem kell 100 méterenként lefékezni. Technikás lejtőkért amúgy sem rajongok, flow trail viszont annál inkább!
Teasüti
nagyúr
Én húzom felfelé is többnyire. Jó, mert kevésbé ég a felső comb és munkába lehet állítani az alsó combokat. Szóval kevésbé döglök meg egy mászásnál.
#190999
LOL
Szerintem a gerince beadta a felmondó levelet ezt követően.
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Dehát már leírtam és más is megerősítette. Akár szabad, akár nem, rendkívül rossz ötlet a budai rakpart úttestjén bringázni. Nyomorékon nem sokat érsz azzal, hogy szabályosan bringáztál. De, ha neked megéri ez a rizikó, akkor hajrá!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
6030D
Ármester
Nekem a kék decás van, még a régi feliratos, az tudja ezt, a láthatóság az pár csíkban értelmezhető, de szerintem esőben, sárban mindegy, fontosabb a lámpa. Most vettem egy Molon Labe-t, ennek az egész hátán "világít a harcos", biztos jobban látnak. (széldzsekit akartam, ez lett belőle, de zsebbe nem is csomagolható... XL-es decás megy apróra).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Somatom
veterán
Alföldön laksz? MTB MT nélkül nem az igazi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
(#191015) maximilian4 válasza szimpláncsak (#190999) üzenetére
maximilian4
addikt
Látványos, de valahogy nehezen tudom elhinni hogy ezt valóban bárki is élvezi összességében.
Maxi
Teasüti
nagyúr
Azért nem, de leginkább csak lankás helyekkel vagyok körülvéve hatótávon belül. Örülök ha találok 100 m szintet a környéken. Bárminemű izgalomért kocsiba kell pattanni.
Hasaggymeg
Topikgazda
Gratula! Fotó?
#191008mobal...vagy rákeresel a gyári leírásban mi volt/van benne és megkeresed a csapágy paramétereit a gyártónál, vagy szétszeded és megnézed, megméred a homlokcsőben csapágyfészek méretét. FSA-nak pl. itt egy keresője.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
flash-
veterán
Van olyan itthon kapható mez és aláöltöző 10e alatt ami szépen kivezeti az izzadtságot?
Párat legyszi linkeljetek nagy segitség lenne ha ajanlanatok olyan konkret termeket ami nektek bevallt(az h decathlon az sajnos nem elég, van, es fullra izzadok alatta)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Hasaggymeg
Topikgazda
Igaz több tízezres ilyen aláöltöző még sosem volt, de én erősen szkeptikus vagyok az olyannak hirdetett termékekkel melyek alatt nem izzadsz, vagy mely több rétegen keresztül is mind elvezeti az izzadságot, esetleg 100% vízállő, de mégis hűs maradsz benne...biztos vannak jobban a Decasoknál, de engem még a már bevált, befutott szabványok, márkák mint Gore-Tex, vagy mindenféle Dry-al végződő csodák sem győztek meg eddig. Személyes véleményem szerint a dolog legalább 50%-a semmi más mint ügyes marketinggel és árképzéssel felépített parasztvakítás. Személyes vélemény hangzott el!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
polonic
félisten
Trekking villánál a papírjába leírt karbantartási ütemet mennyire kéne tartani?
Azt írja, hogy 100 óra után kéne nagyszervíz.
ZolkoW
őstag
melyik decás van? a legalapabbat én sem ajánlom, de a fölötte lévők már jók, szerintem.
Van bringásból és síelősből is, utóbbit is bringához használom, 4-6 ezresnél meg nemigen költök erre többet /db.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
bszg@
tag
Szintén személyes vélemény.
Van két aláöltözőm a felső polcról és kerékpáron működnek (gyalog nem annyira).
Legjobban az mutatja, hogy a zsebemben lévő tárgyak meggátolják a pára távozását, tehát a telefonom konkrétan tocsog, amikor előveszem, a papírpénzt meg radiátoron szoktam szárítani.
arcitec
addikt
Szerintem azt el kell felejteni. 100 óra? Mi az, semmi. Ne má. Mit karbantartanak azon, tök felesleges szétszedni, ha jó csak ártanak vele. Ha nem megfelelően működik akkor kell szervizbe vinni. Használat után mindig letakarítom és még mindig tökéletes, pedig több éves.
Apropó gyárilag a tiéden miféle lánc van? Ki a gyártó?
[ Szerkesztve ]
andrisbandi
őstag
Aláöltöző= ugyan úgy bele izzadok, de nem marad benne az izzadság sokáig. Természetesen a fölötte lévő rétegeknek is műanyag/szellősnek kell lenni. Ja és az aláöltöző szűk legyen, így gyorsabban szárad.
Craft volt a legdrágább, de van több aldis, lidlös. Nem vettem észre különbséget. Csak tartósságban. A drága még mindíg új kinézetű.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
zsocy
őstag
Szintén személyes vélemény, nekem is bevállt a drágább Decás aláöltöző, szépen elvezeti az izzadtságot. Gondolkoztam valami jobbon, mondjuk egy Castellin, de eddig nem éreztem úgy hogy kellene mert ez nem működik.
(#191026) andrisbandi válasza andrisbandi (#191024) üzenetére
andrisbandi
őstag
Ami még fontos, és szinte kivitelezhetetlen az asszonyok miatt
- Tilos öblítőzni. (Bezárja a textil pórusait.)
Kevés folyékony mosószerrel szabad kimosni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
polonic
félisten
Olajcsere, meg ilyenek. Azért akarok vigyázni rá, mert ez levegős teló. Normálisan karban tartanám.
KMC X10 lánc van nekem.
Alg
veterán
Bizony.
Mi a Holmenkol textile wash-t használjuk technikai cuccokhoz, Hervisben is lehet kapni.
Az izzadtság-kivezetés pedig valós, sok éves Zajo polartec pulcsim mosás-centrifuga után ma is belül szinte száraznak érződik, miközben kívül bőven nedves.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Friczy
senior tag
Nem szeretnék belekötni a statisztikádba, csak kérdezem: a kerékpárutak hosszába beleszámoltad a gyalog- és kerékpárutak hosszát is? Abból jóval több van, és bár bizonyos feltételek esetén azoknak nem kötelező a használata, a közgondolkodás azt is a kerékpárutak közé sorolja.
Egyébként lényegtelen a mennyiség. Ha a KRESZ bármi többletet megenged a kerékpárosoknak, van egy meglehetősen hangos réteg, amely egyből autósüldözést, világvégét és tömeges kerékpáros-halálozást jósol, és persze van egy sokkal nagyobb réteg, akik ezek után nekiállnak helyeselni, mert csak. És onnantól jönnek a szokásás mantrák: a kerékpáros nem ismeri a KRESZ-t, nem fizet adót, és nem akarja használni az autós adójából neki épített kerékpárutat. Stb.
Szerencsére ezt a fajta agresszivitást elég ritkán tapasztalom az utakon, sokkal több a figyelmetlen autós.
sajnos a minőségnek ára van, az igazán jól működő aláöltözők (amik nem 2 mosás után nyúlnak meg, vagy válnak sima pamutpólóvá) azok bőven 20 felett vannak - csak aláöltözőről beszélek
én a Lidl/Aldi párostól a dekáson át jutottam el a Pearl Izumi-ig, és minden lépcső az előző duplájába került
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Friczy
senior tag
Pl. az autósok jobban hozzászoknak, hogy bárhol találkozhatnak kerékpárral, és jobban fognak rá figyelni? Valóban borzalmas helyzet lehet. A kerékpáros számára meg meglesz a választás lehetősége, hogy a számára biztonságosabb(nak gondolt), vagy a gyorsabb megoldást választja. Tényleg szörnyű elképzelés.
Alg
veterán
Nekem amik bejöttek, sok év használat után is és nem túl drágák:
- Lasting aláöltöző a Nomádból, 10k körül
- Adidas outlet a Borároson, néha ott is ki lehetett fogni jó dealeket, bár az utóbbi években mintha inkább focis cuccokkal meg mackóalsókkal lenne telerakva... korábban voltak pl. tök jó Terrex ruhák
- Zajo. Eddig mindennel meg vagyok elégedve ami tőlük van (polárpulcsi, túranadrág, póló, softshell kabát)
Más:
Ezt a bikefitting megoldást próbálta már valaki?
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Friczy
senior tag
Van egy fekvőbringás ismerősöm, ő csinálta azt, hogy az egyenes kormányba bedugott egy zászlórudat (olyat, amit pl. bringás utánfutóra szoktak tenn, természetesen zászlóval), és azt tologatta időnként kijjebb vagy beljebb, attól függően, hogy mekkora volt a forgalom. Nem akadtak bele az autók.
Friczy
senior tag
Ha a bringaút kanyarog, az út pedig nem, akkor helyből nincs kötelező bringaút használat, a KRESZ-ben benne van az a kitétel, hogy az úttest mellett, az út vonalvezetését követő kerékpárút használata kötelező.
Friczy
senior tag
Ott pont a kerékpárút vége táblától használható, mert onnantól nincs kerékpárút az út mellett. Persze a felüljáró után át kéne menni a túloldalra, mert a felüljáró után ott van kerékpárút. Látszik, hogy aki ezt így megtervezte, teljesen hülye a szabályokhoz. És nagyon sok ilyen van, többek közt emiatt sem szoktam sok esetben használni a kerékpárutat. Ez esetben a szabálykövető kerékpáros rá van kényszerítve, hogy leszálljon a bringájáról, és gyalog közlekedjen. Az ilyen közlekedésszervezést én büntetném.
Somatom
veterán
Ez gyönyörű elképzelés, csak nem ez fog történni. Nagyon sok olyan hely van, ahol nem lehet biztonságosan megelőzni egy kerékpárt (többet meg pláne nem). Tehát vagy araszol mögötte, ami feszültséget kelt, vagy belemegy egy kétes kimenetelű manőverbe, amiből a bringás húzza a rövidebbet.
Ami azt a részt illeti, gyakran teszem meg a XII. - III. távot. Napközben így is gyorsabb vagyok bringával, mint autóval. Sőt, alternatív útvonalak is vannak, szoktam variálni. Pl. a Margit szigeten keresztül is ki lehet kerülni azt a részt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
sebgutkopf
őstag
Annyiból amúgy hasznos, hogy egyszerűbb a bringa seggét becsatolva emelgetni, még ha csalás is
Akár csalás akár nem, annyiból akkor is szívás spd-vel a bringa hátulját rángatni, hogy amikor tényleg emelni kell és valaki nem tud rendesen bunnyzni, akkor ha csak felrántja a hátulját akkor az garantáltan rossz ütemben fog történni (együtt az elejével) és biztosan nagyon keményen fog újra talajt a hátulja ráadásul pont ott ahol nem kéne. Ez a módszer tökéletes a hátsó kerékbe 8-as, vagy tojás gyártásrára, felni felütésre, gumi kiszakításra.
Egyik srácnál láttam nemrég ilyet. Levideóztam neki mit csinál (csak úgy dübögött alatta a talaj amikor rángatás után visszaérkezett), és javasoltam neki a sima platform pedállal a technikai bringás tudás fejlesztését. Mivel nagy a súlya ezért a bringa is meghálálja a lágyabb terhelést és használatot.
Egyébként nagyon jó az spd, de montizni nem azzal kell megtanulni, ha már megy a gép kezelése utána lehet váltani spd-re.
Friczy
senior tag
Pedig ez fog előbb-utóbb történni. A városon belül folyamatos az autók visszaszorulása és előbb-utóbb a maximális sebesség csökkentése is egyre gyakoribb lesz. Más országokban ezeket már meglépték, pedig azokban is elsősorban autós 'uralom' volt az utakon.
ZolkoW
őstag
Én sem kötözködni szeretnék, mert a bringásokkal vagyok, de itt nem a km-ek számítanak, hanem hogy időegységenként hány autósnak kell megelőznie. Tehát egy belvárosi útszakasz sokkal többet nyom a latban, mint egy mindentől elzárt kerékpárút.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Somatom
veterán
Én örülnék neki, de ezt fordítva kéne csinálni. Először a jelenlegi szabályokat betartatni. Írtam már korábban, hogy mi kell ehhez. Rendőr, meg banyatank. A rendőr áll a Margit hídon, rakparton, stb. és a banyatankból csekkeket osztogat mindenkinek, aki szabálytalanul lófrál a bringasávon. Az autósoktól pedig egy szabálytalan előzésért két hétre berántani a jogsit, plusz bünti. A jogsi berántás sokkal nagyobb visszatartó erő lenne, mint a bünti. Ezek az intézkedések megteremtenék azt, hogy a bringás "szent állat" legyen. Utána már mehetnek forgalomlassítónak a rakparton is. Ezt nem kútfőből találtam ki. Németországban dolgozok, ott ez megy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ringman
nagyúr
hát ja.
azért ny-európában valahogy azt is sikerül megoldani, hogy araszolnak az autók a biciklik után, ill. átengednek a zebrán is, biztos jobban ráér arrafelé mindenki.
Somatom
veterán
No, igen. Nyugaton alacsonyabb a munkavállaló terheltsége, kevesebb helyre kell odaérnie. Több embernek van segítsége a bevásárlásban, főzésben, gyerekkel kapcsolatos teendőkben. Belefér az étterem, kajarendelés, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
(#191043) Blackhole13 válasza Hasaggymeg (#191019) üzenetére
Blackhole13
senior tag
Értelemszerűen bringa oldalról nincs tapasztalatom, de sítúra kapcsán van és ott rettentő fontos, hogy izzadt ne legyél, ha nem akarsz később megfagyni. Én végigjártam a lépcsőt a dekástól a goretexig és végtelen pénzt költöttem el technikai cuccokra, azt mondanám az ár-érték változás nagyjából lineáris, pl a Helly drytech aláöltözője az én felhasználásomhoz van ötször annyira megfelelő, mint egy alap dekás, bár hozzá kell tenni, hogy találni ott is kimagaslót, főleg a 900 szériában.
Bedobom újra a kérdés, külföldi magánszemélytől bringa rendeléshez tudtok ajánlani futárszolgálatot?
-=RelakS=-
veterán
Itthon azt is megtudhatjuk a fészbúkról, hogy az araszolók miatt van gyorshajtás.
Mi benne a logika?
Feltart az úton a tötymörgő, így utána be kell hozni a lemaradást
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
6030D
Ármester
Évente érdemes csinálni rajta egy kis szervizt, megnéz(et)ni mi van belül. Szerintem a nem fanatikus trekkingesnél ezzel ki is jön a 100 óra (100x22-25, 2200-2500 km/év). Ha esetleg nagyon elázol, akkor érdemes még széthúzni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
arcitec
addikt
KMC , na az nem fog sokat bírni, majd nézz rá. A szervizes azt mondta, azonnal le vele ...
Egyébiránt érdekes, hogy a németek - német lánc - azzal szerelik és majd minden Shimano rajta..
[ Szerkesztve ]
FerNandor
őstag
Ha lenne görgőm, az ingyenes verziót mindenképp kipróbálnám
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
zsolti72837
őstag
Sziasztok!
Szeretnék kormányra vásárolni sportkamerát. Ezekkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata, hogy milyen márkát érdemes vásárloni? GoPro ár miatt nem jöhet szóba, SJcam-ot néztem ami ár szempontjából szóba jöhet, viszont nincsen vele tapasztalatom.
A másik kérdés, hogy a Fóti Somlyó hegy tetejét melyik oldalról érdemes megközelíteni kétkerekűvel?
[ Szerkesztve ]
ELADÓ KONTROLLER JOYSTICK VÉDŐ KUPAKOK!! Zsolt XBOX ONE GAMERTAG: TenthCentaur291 ツ 223 pozitív értékelése van és 0 negatív értékelése ELADÓ termékek http://hardverapro.hu/tag/zsolti72837
Alg
veterán
A free nem sokat mutat, ennyi az eredménye:
Saddle Height - Good
Saddle Fore/Aft - Adjustment Recommended
Bar Height - Good
Handlebar Reach - Good
Ami érdekes lenne az ki van takarva:
A kitakart sorok elvileg a következők:
Knee flection/extension
Hip closed/open
Back angle
Shoulder angle
Elbow angle
Arm angle
Szóval kell a fizetős ahhoz hogy használható is legyen
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
IMIIKE1998
őstag
Amúgy a népszerűségen kívül van valami más ok, ami miatt ennyire túlárazott a gravel kategória? Azért nem űrtechnika és mégis évek óta telőzik a piaci ára.
[ Szerkesztve ]