Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
ZolkoW
őstag
juteszembe, a búszter megoldások közvetlenül a szelepházra is tudnak csatlakozni,ugye? tehát szelepmag nélkül, hogy az se lassítsa a levegő áramlását..
már megszokhattátok, tegnapelőtt egy tökéletesen alkalmatlan, legalábbis egyáltalán nem TLR külsőt alakítottam át. mondjuk legalább hajtogatós. Michelin Wild Race'r, a régi fajta, de olyan régi példány, hogy talán a legelső 29-es kerekeimen volt rajta. akkor azt se tudtuk, mi az a tubeless.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Shimano (és egyéb) hajtásrendszerekről, a hierarchiáról ott a link az összefoglalóban is: [link] . Sora kb a már normálisan használható belépőszint.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Teasüti
nagyúr
Shimano XT agyak. Ha jó a hézag, akkor örökélet +1 nap. No meg sokak szerint a kónusz a z'isten.
Mondjuk szerintem előbb fogom tönkretenni, mint hogy elkopna valaha. Könnyű XC-re épített kerekekkel bringás parkos trail felhasználás.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Általában ugyanolyan pumpa fej van rajta, mint a pumpán. Nekem mondjuk 2in1 pumpám van erre a célra. Előre gettó boostert csináltam kólás palackból.
Azon egy gumitömlő és bilincs töltötte be ezt a szerepet.
ZolkoW
őstag
A műhelypumpám nekem is olyan, hogy nem kell bele a szelepmag, majd valami ilyen kanócot akarok hozzá venni, ha gyártok tűzoltópalackosat
A kompreszorhoz tartozó csatlakozó viszont autószelepes, a szingó-autószelep átalakítóm meg csak a kisebbik menetre passzol.. Mondjuk így is szokott működni, de így nem tetszik
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
balazs1022
őstag
Update_4 (utolsó):
Ebben már a teleszkópról lesz szó, az apróbb bisz-b@szokról és a végeredményről.
A teló nagyjából olyan állapotban volt, mint ami egy 40 ezer forintos bicikliről elvárható. A villáról tudni kell, hogy 2004-es. Nos szerintem ez idő alatt nem nagyon lehetett karbantartva.
Sajnos a eresztette az olajat is. Viszont a becsúszószárak épnek tűnnek. A fekete réteg nincs még megkopva.
A szétszereléshez is videó-t néztem. bár anélkül is elég egyértelmű a szétszedése.
De ami a lényeg:
Ha felhordja az olajat, akkor a szimeringgel lehet a gond:
1. Vagy koszos
2. Vagy elkoptak a lehúzó ajkak.
Mindkét utat végigjártam, ami azt jelentette, hogy 2x szedtem szét és raktam össze. Az első szétszedésnél azért megnéztem milyen szimering való bele, ha mégsem oldódik meg a probléma. (Nem oldódott meg, tehát nem a kosz okozta a szivárgást)
Szimering: Ebben a villában 2 szimerring van. (Sok másikban csak egy - ezt is sok utánajárás után tapasztaltam).
1. Felső: Szennylehúzó
2. Alsó (magában a villaszárban): Olajlehúzó.
Nos mivel Marzocchi is, meg régi is, ezért aranyárban mérik hozzá a tömítést. A 10-20 ezres ára miatt inkább másfele kacsingattam. Az olajlehúzóból találtam hasonlót, ami SKF. (Jah és ingyen volt, mert először nem küldték el, után meg ingyen kiküldték )
Viszont a szennylehúzónak húsosabb a pereme. Ez sehol nem találtam elfogadható árban. Megoldás:
Balra a fekete a szennylehúzó, a kék az SKF. Tehát ha megvan a gyári szimeringetek és nem tudtok szerezni másikat, akkor záró rugót ha leveszitek a tömítésről, akkor szét tudjátok tekerni. Ekkor szétugrik és kiegyenesedik magától. A rugónak a bővebbik végéből kell visszavágni 3-4-5mm-et. Majd újra összesodorjátok a rugót és visszateszitek a tömítésbe. Ezután az ajkakat jobban össze fogja tudni húzni. Ezzel pár évet megint nyerhettek a gyári szimeringgel.
Sajnos ami a villában volt gyári szimering, az csak roncsolással jött ki a helyéről, így azon nem tudtam alkalmazni a fenti módszert. De legalább a helyére bement az kék, az SKF.
Ezen a képen látszik a szenny- és az olajlehúzó:
A villát is átfújtam feketével. Plusz kapott új olajat (Motorex) és matricákat.
(Sajnos sem, a villa, sem a váz eredeti matricáját nem tudtam beszerezni. Pedig próbáltam gyártatni is hozzá, de a közelemben nem vállalták. Így olyan matricák kerültek fel amik épp kéznél voltak)
Apróságok:
A kormány, a meghoszabbítással, továbbra is keskeny volt, ezért szintén ali-ról rendeltem bele egy 780mm-eset:
Plusz a lomos piacon találtam egy karbon üvegtartót:
Ilyet:
Ezen nem tetszett a felirat. Ezért átcsiszoltam az egészet, és lecsiszoltam a betűk egy részét. Majd 5-6 réteg lakkal lefújtam:
Ezen kívül volt még pár kálvária (lánc, markolat, gumik, ülések, fékek), de ezeknek nem szentelek írást).
És ha már mindenki megunta az olvasást:
Jöhet a végeredmény:
Köszönöm, hogy elolvastad!
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
6030D
Ármester
Szerintem ez összeollózva mehet egy blogposztba (lássa az is, aki nem jár erre), ezek meg törölhetők/a blog címével helyettesíthetők a mobilinternetek és egérscroll-ok megóvása végett.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
RexpecT
addikt
F@sza lett, jó tekerést
balazs1022
őstag
Szerintem annyira azért nem érdekes, hogy blogba menjen, de örülök hogy így gondolod. Remélem valóban akadtak benne jó ötletek is
(Sajna az utolsó részben nem tudtam utólag korrektúrázni mert lefagyott a sz.gépem, utána meg letelt a szerk. időm. Szóval a hibákért elnézést)
#190008RexpecT Köszönöm! Már vannak tervek is: Pilis, Velence, Gödöllői Arborétum. Csak még várom a bringatartót, amit 6030D ajánlott
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
janakbacsi
őstag
trekking bringámra szeretnék defekttűrő gumikat venni. a jelenlegin ez a felirat van: 40 - 622 (700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2)
tudna valaki esetleg egy linket küldeni, hogy melyik típus ajánlott hozzá? köszönöm szépen.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
itouchfan
senior tag
a felújítós, építős story nagyon becsülendő, de számomra a végeredmény fura.
milyen magas vagy, hogy megfelelő az alábbi geometria és nyeregmagasság?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Ringman
nagyúr
árfüggő is, én schwalbe marathon szériát nézném (jobban megéri külföldről rendelni)
pontos típus meg felhasználásfüggő - mennyit mész terepen, esőben, hóban, stb.
én ezt használtam a trekkingen: marathon GT 365 [link]
hóban/sárban/esőben is tekertem vele, szerintem kb mindenre jó, de semmiben sem kiemelkedő, ha csak aszfalton mész, akkor ne ezt válaszd, mert nem a leggyorsabban gurul.
nyilván nem könnyű, mert drótperemes.
2 defektem volt egy pár gumival ~1500 km alatt, egyik egy szeg - itt kb minden lyukadt volna amúgy is, meg egy felütéses, terepen, ami nagyobb nyomáson vsz. nem történt volna meg.
balazs1022
őstag
Köszi!
Elég magas
Amúgy 174 cm vagyok. De azért van ekkorára állítva mert, terepre meg manual-hoz lentebb kell vennem az ülést, hogy a súlypontomat hátra tudjam helyezni. Ha viszont csak km-t kell menni, akkor föntebb szoktam állítani. Olyankor csak ülök rajta. Általában ilyenkor a stucni magasságáig veszem fel az ülést. (Az kb+10-15 cm) (A nyerget meg vízszintesre állítottam)
Gondolkodtam dropper post-on is. De még nem égető az igény.
Nálad, hogy van beállítva?
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
ZolkoW
őstag
Ezek után a droppert tessék a garázsban fabrikálni, egy régi Camping nyeregcsőből, és egy ruhaszárítóból!
Kár, hogy még nem festés előtt készítetted elő neki a vázban vezetett bowdenfuratokat
Amúgy jó lett a festés, nekem csak a Canyon felirat fura, az én szemem nem igényli az ilyesmit, sőt, igazából semmiféle feliratot nem igényel, de muszáj volt valamibe belekötni, ugye.
Azt nem ismerem fel, hogy BB5, vagy BB7 a fék, ami tuningpotenciált látok benne, ha ez egyáltalán igény, hogy emlékeim szerint ezeknél a féktárcsáknál van az Avidnak kicsit harapósabbja is (HS-1), meg a fékkarokból van az állítható bowdenhúzású fajta, na ezekkel brutál tud lenni egy BB7-es is.
szerk: HS-1-est, vagy annak a másolatát vettem már aliról, és én nem tudtam különbséget tenni, de amúgy az itthoni új árát nemigen volna kedvem kifizetni érte.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
balazs1022
őstag
Pont ezen agyaltam én is. Jó lenne a bowdenezést a vázban elrejteni XD. De igazából bőven megfelel most így is.
Amúgy valami autó csomagtartó teleszkópra gondoltam, vagy irodai székesre.
A matrica utólag került rá. Korábban raktam fel képet, azon még csupasz volt. Itt meg tudod nézni
Valóban BB7. Mikor a fékbetétet kerestem hozzá, akkor tudtam meg. A fékkaron is tudom hangolni a féket, és a fékbetét mindkét oldalán is (imbuszkucls nélkül)
Nagyon jó szemed van. Sikerült mindent észrevenned
Amúgy tényleg jól fog. Igénytelen egy szerkezet. Hidrosat ezért nem is szeretnék.
Köszönöm a tárcsa ajánlást is! Jelenleg az első tárcsám rosszul kopott meg, ezért a fékezéskor kicsit berezonál a villa (mintha abs-es lenne).
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
janakbacsi
őstag
általában csak aszfalton megyek. ez esetben melyik lenne a javasolt?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
(#190017) Hasaggymeg válasza balazs1022 (#190015) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Enyém újnak mond6ó, mégis berezonál.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Ringman
nagyúr
ebben az árkategóriában marathon plus, marathon mondial vagy marathon almotion. (attól függően hogy a súly-defektállóság-tartósság tengelyben mi a fontos - nézd meg a schwalbe oldalát + ezt a cikket)
balazs1022
őstag
Wow most látom, hogy tied volt a lila Trek kerékpár. Az milyen jól néz ki. Mikor megláttam a topikban, azonnal elkezdtem keresni hasonló festéket. Csak sajnos nem találtam.. Ennyin múlott, hogy nem lila lett
#190017Hasaggymeg: Hmm.. Arra tudok még gondolni hogy a változó felület miatt "darál" a fék.
Pl itt, ahol bekarikáztam a furatokat, itt nincs elég felület, amihez hozzáér a betét, ezért ott kisebbet fog. Ezért lehet szakaszos a fékezés.
Az én tárcsámnál van olyan szakasz a tárcsába ahol kisebb a felület:
Szerinted ez lehet az oka?
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
INTELligent
senior tag
Egész érdekes olvasmány a hidratálásról (angol).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
belsodavid
aktív tag
Sziasztok! Nagykanizsán az XCO pályát mennyire használják, vagy egyáltalán lehet használni? Karbantartott, vagy csak versenyekre pofozzák ki? Ha nem, el lehet rajta könnyen igazodni? Kipróbálnám magam, de nem utaznék azért 1 órát, ha kb nincs nagyon ott semmi.
rétisün
veterán
jött az e-mail, úton a Can.......
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
parkr
őstag
ilyen bling Cane Creek féket vettél az új Canondálra?
gabro0
őstag
Nem olyan rég volt fent egy ilyen lilás Tarmac, arra még talán illett is volna, de amúgy
Most lehet valahol állványt kapni? Ma szervizeltem volna a csótányt, de részegest játszott és mindig eldőlt, szóval úgy döntöttem nem várhat tovább a beszerzés.
(#190025) Hasaggymeg válasza balazs1022 (#190019) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tudom de kipróbálnám egy merevebb telóval mert szerintem azt rázza be. ... Ha elkopik veszek egy jobb tárcsát, hátha. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
rétisün
veterán
nézegettem, de az nem ilyen magamfajta mezei bringásnak való......de a Cannondale-el jó felé tippelsz
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
bardi
aktív tag
Az icetech tárcsáimon is vannak ilyen kivágások, de semmi vibrálás nincsen, pedig még csak nem is shimano fékkel van használva, hanem srammal.
'92 Honda VFR 750
Akkor nem ilyen doboz...
Rendelés után 2 nappal itt volt tegnap, ezt sikerült jól bemákolni.
Már össze is barátkoztak.
Sry a ferde képért, az álló mobilos képeket nem szereti a ph engine.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
rétisün
veterán
Nem, de ilyenem már amúgy is van. Ha jól összeszámolom, 4 Canyonom volt már....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
jjeahh
nagyúr
Fogalmam sincs, de videókban mintha úgy láttam, hogy szelepházra is tud csatlakozni a Schwalbe.
Más: nagy nehezen végre megvan az 1000km/10000m. Mtb, görgőm nincs. Tavaly sokkal hamarabb összejött, idén sajnos kicseszett az időjárás.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
polonic
félisten
Köszi mindenkinek, sikerült visszanyomni a dugattyúkat. Úgy tűnik jó a fék.
Ha már szóba került. Érdemes lehet a tök alap hidrós fékeket lecserélni deore fékekre?
Trekking bicajról van szó.
janakbacsi
őstag
az újpesti bikepro-ban most nem működik a személyes átvétel? tudja esetleg valaki? rendeléskor nem lehet választani.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
(#190033) Hasaggymeg válasza janakbacsi (#190032) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Most nem látom de korábban már volt hirdetve hogy ideiglenesen nincs átvétel a Covid miatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
RexpecT
addikt
Tekerés közben a hajtómű irányából halk nyöszörgő hangot hallok, ha abbahagyom a tekerést akkor megszűnik. Mi okozhatja
Illetve miért lehet az, hogy a Stravan a létrehozott szegmenseimet nem mutatja se a Segment Explore se a Segment search?
Amúgy nagyon király az Alis NRC szemüveg, nem nyomta a fejemet sem, a fotokromatikus lencse is szépen teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
bardi
aktív tag
Stravának kell egy kis idő, mire az új szegmenseket elkezdi mutatni.
'92 Honda VFR 750
k.zoltan83
újonc
RexpecT
addikt
Az egyiket tavaly csináltam, a másikat 1-2 hete, de nem mutatja .
xy.zsolt
őstag
tavaly pedig a covid miatt ültél otthon
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezeket mindig nehéz azonosítani, lehet pedál, pedál-hajtókar kapcsolat, hajtókar-tengely kapcsolat, középcsapágy-váz kapcsolat, középcsapágy, első tányér rögzítés, hátsó sor-kazetta kapcsolat, kazettatest, hátsó tengelyrögzítés (gyorszár, menetes tengely), hátsó agy... más semmi. ... Sorban kell kizárni a lehetőségeket menet közben pl. kitéve talpad a pedál szélére, vagy éppen betéve a tövére, felváltva terhelni a hajtókarokat, kiállni stb. majd ha ráközelítesz a bingóra otthon leszállva reprodukálni kell a zajt így találva meg a zaj forrását. Nekem éppen tegnap 3 hónap és 1500km után kellett először ritmikus zajt azonosítanom, ugyanúgy a terhelt hajtás irányából ami végül az egyik pedáltengely-hajtókar kapcsolat volt, mely a karbon vázzal nem a megszokott éles reccsenő hangot adta, így nem ismertem fel egyből. Tisztítva, zsírozva lett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#190040) Hasaggymeg válasza k.zoltan83 (#190036) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Igen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Tavaly március 4-én már megvolt az 1000/10000, a kijárási tilalom egy hónap múlva kezdődött, áprilisban. Tavaly már januárban elkezdett olvadni a hó, február elejére már elolvadt teljesen, idén meg 1000m fölött még most is nagy hó van és ezt úgy kell érteni, hogy 700m-ről indulok .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Most gyorsan összeadtam, én kint 560km / 4000m körül járok. Ebben van egy kis monti is, meg csajokkal tekerések is, amikor ugye kerülni kell a mászást, meg a tempó is takarékon van. Összesen 10 alkalommal tekertem eddig kint idén. De tekintve, hogy most kezdődik az open season, azért lesz ez még jobb is.
Ha a görgőt is hozzáadjuk, akkor azért kicsit többre jön ki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
parkr
őstag
pedig reméltem hogy vettél egy Aeroadot
bardi
aktív tag
Akkor viszont nem tudom, azt hittem újonnan kreált szegmensek.
'92 Honda VFR 750
Alg
veterán
parkr
őstag
classic shimano lassan több a papír mint a termék..
illetve már vettem olyat is tőlük [link]
[ Szerkesztve ]
rétisün
veterán
végül is.....így, hogy megspóroltam a Cane Creek árát, már nem sok kell(ett) volna hozzá
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
bszg@
tag
Honnan rendelted?
parkr
őstag
bike24