Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#219001) Csápájev válasza andrisbandi (#218983) üzenetére


Csápájev
őstag

Köszi :R

(#219002) jojjer94 válasza Zoliwrc (#218995) üzenetére


jojjer94
csendes tag

Azt gondoltam kicsit többet elmegy ezzel a főzős/merítős technikával majd.:(

Mivan ha egy nap többet megyek mint 150, mondjuk 200±, vagy ha többnapra megyek ?
Mondjuk többnaposra viszek Soudalt vagy ilyesmi.

(#219003) jojjer94 válasza jjeahh (#218855) üzenetére


jojjer94
csendes tag

Te milyen recept alapján csinálod ? :D

(#219004) Maximum1 válasza Alg (#218984) üzenetére


Maximum1
őstag

Át lehet építeni is, de egyszerűbb ha teszel rá egyel újabbat.
Simán viszi a 34-et, 2 hete még volt a muzikernek, résen kell lenni.

[ Szerkesztve ]

(#219005) Jester01 válasza .LnB (#219000) üzenetére


Jester01
veterán

Nem lesz jellemző. Nekem nem hiányzik az 51-es, igaz mivel nem tudtam 56ost szerezni most hibrid van: a bal oldal az 51-es a jobb meg 56-os (azt szoktam ugyanis kicsatolni).

A pedállal annyi baj lesz, hogy le fog jönni róla a festék mivel a stopli becsatoláskor leveri.

Jester

(#219006) RexpecT


RexpecT
addikt

Adott egy Shimano 105 RD-R7000-GS, 11-sebességes hátsó váltó, Shimano 105 CS-HG700, 11-34 sor, és Shimano CN-HG601 lánc.
Az mennyire normális ha óvatosan hátrafelé tekerem a hajtóművet az állványon, akkor hangos a hajtás? Jobban megnézve, az eggyel fentebb lévő sor fogai érnek bele pár láncszemenként a láncba, és egy picit megemelik a láncot, ez okozza a hangot.
Ha előre tekerem akkor nincs semmilyen gond. Teljesen új bicikliről van szó, a váltás is jól működik.

[ Szerkesztve ]

(#219007) Maximum1 válasza RexpecT (#219006) üzenetére


Maximum1
őstag

A váltó és a bovden csatlakozásánál van egy műanyag akármi, azt csavargasd, az feszíti vagy lazítja, attól függ merre tekered.
Szerintem laza.

[ Szerkesztve ]

(#219008) Zoliwrc válasza jojjer94 (#219002) üzenetére


Zoliwrc
aktív tag

Én nem pöcsölnék ilyen merítőssel az biztos, jó a Soudal vagy a Squirt

(#219009) MPowerPH válasza Zoliwrc (#219008) üzenetére


MPowerPH
félisten

Te mennyi idonkent szoktad a montin pucolni a lancot, sort, majd ujra aplikalni a waxot?

Don't Tread On Me

(#219010) 6030D válasza felhasználó1 (#218973) üzenetére


6030D
Ármester

2020 szeptemberében volt negatív tesztem, azóta nem megy a visszatérés. :D
Sportdoki majd megmondja, náluk sok visszajelzés van a tünetek alapján. Ha úgy van, akkor elküld majd szívUH-ra, tüdőkapacitást mér, meg miegymás. Én nem gondolnám túl, ha nem voltál gépen, vagy 2 hétig full beteg. De ne egy fórum alapján dönts!

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#219011) Rotyi


Rotyi
aktív tag

Urak most vettem észre, hogy a hátsó sor (Shimano SLX CS-M7000) a kerék forgása közben imbolyog. [link]
Mi lehet az oka?

Ami majdnem az, az nem az!

(#219012) jojjer94


jojjer94
csendes tag

Igazából effektív munka max 10 perc ha van vele, egyszerre kettő vagy több láncot csinálok, mivel három láncot forgatok két bicón, így gondoltam majd összevárom őket és akkor egyszerre tisztítom, főzöm.

Úgy voltam vele hogy kipróbálom, azt írták több helyen is hogy eléggé tartós. Én azért 250km körül vártam, outi körülmények között.

Az meg hogy "pöcsölős" nem para, munkaidőmből kitellik. :DD

(#219013) 6030D válasza 6030D (#219010) üzenetére


6030D
Ármester

*...pozitív tesztem...

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#219014) Zoliwrc válasza MPowerPH (#219009) üzenetére


Zoliwrc
aktív tag

Montin minden tekerés után féktisztítós ronggyal láncot áttöröl, majd újraken. Lehet 50 és 100km is. Sort ha bántja a szemem a minimál kosz rajta, fogkefével pikk-pakk ledörgölöm. Lánc kb. 1500km-ként ki van mosva amikor forgatom őket. Ha eső elkap akkor ki kell mosni tekerés után, de ilyen nagyon rég volt szerencsére

(#219015) Hasaggymeg válasza RexpecT (#219006) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Keresztbe váltva mindegyik hangosabb akármelyik irányba hajtva mint mikor láncvonal közelében fut a lánc.

Rotyi... sorhoz nincs, kerékagyhoz annál több köze van az imbolygásnak. Xar keréknél nagyon imbolyog, csili-milliósnál egyáltalán.Amíg nem zavar a hajtás/váltásban should be ok. :)

#219012jojjer94...jó neked, én a papírforma szerinti leggyorsabbal síkosítok de nekem is több kell 10 percnél ahhoz, hogy elővegyem a rongyokat, kesztyűt húzzak, töröljem a régi dzsuvát, fújjak, forgassak, újra fújjak, és végül szárazra töröljek. :U

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219016) Rotyi válasza Hasaggymeg (#219015) üzenetére


Rotyi
aktív tag

Köszönöm. :R
Akkor megnyugodtam...
Picit :)

Ami majdnem az, az nem az!

(#219017) Alg válasza Maximum1 (#219004) üzenetére


Alg
veterán

Shadow-t nem akarok, nem arra van tervezve a vázon a kivezetés és egy nagyon élesen tört, rövid kanyarral kellene bekötni - láttam már ilyet ismerős bringáján, csak a szopás van vele. Inkább nézek használtan egy nem-shadow 105-öt vagy akár ultegrát (vagy felteszek erre egy 30-asat és edzek normálisan hogy ne legyen gond 20%+-on sem :U )

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#219018) Hasaggymeg válasza Zoliwrc (#219008) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Érdekes ellentmondásokkal találkozik a zember, mi?!...legyen squirt mert az nem koszol így minimális időt kell vele vacakolni, utána meg főzzük a tűzhelyen, merítjük, szárítjuk stb. a láncot félórákig összebaxva a fél házat amivel mondjuk megspórolunk...1-2 kenést .🤭

#219016Rotyi...ha feltétlen idegeskedni akarsz pörgesd meg maxon nézd meg akkor hogyan imbolyog és hangján is mennyire hallatszik. ;] ...viccet félretéve, rendben van az. ;)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219019) kavezacc válasza vallas (#218863) üzenetére


kavezacc
újonc

Köszi a választ! 56-os a vázméret, ahogy néztem mérettáblából. Ha a stucnit rövidebbre cserélem az nem megoldás? Nem feltétlen csak ennél a bringánál, hanem általánosságban is érdekelne, hogy a stucni hosszával való "játék" megoldást tud jelenteni vázméret problémákra? Ha nem, miért nem?

(#219020) Alg válasza Hasaggymeg (#219018) üzenetére


Alg
veterán

Nekem a főzéssel az a bajom hogy nagyon koszol, tovább kell utána takarítani a konyhát mint amedig maga a viaszolás tart, + végigpucolni az eltömődött láncot... meg utána is szóródik mindenfelé. Igaz nekem a bringa a nappaliban lakik, nincs garázs/műhely...

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#219021) MZsoltee válasza chubby2o6 (#218998) üzenetére


MZsoltee
veterán

Hasonlóképp földúton lejtőn is isten és aszfalton sem érzed azt, hogy odatapadsz az úthoz és nem haladsz.

A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.

(#219022) ZolkoW válasza Alg (#219020) üzenetére


ZolkoW
őstag

én túl sok koszolásra nem emlékszem, csak ha elcsöpögetem (újságpapír, vagy papírdoboz).
A pucolás sem szükséges, ha elég hígra melegíted, és a lánc is jól átveszi a hőt, akkor vékonyan marad csak rajta.
A maradék menet közben kodolgozódik.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#219023) fulton válasza Hasaggymeg (#218966) üzenetére


fulton
addikt

hát mostmár lerajzoltam, azt mondod hogy ennyi a max amit hátra lehet tolni?? hát ez nagyon karcsu . ez tuti? ez lényegében a közepe csak.

szerintem inkább a befogás közepéhez kell nézni, mert am nincs értelme a skálázásnak.

[ Szerkesztve ]

(#219024) Zoliwrc válasza Hasaggymeg (#219018) üzenetére


Zoliwrc
aktív tag

Ja, és mindeközben az olajozók jókat röhögnek rajtunk :D

(#219025) Hasaggymeg válasza kavezacc (#219019) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Kábé azért mert akkor elég lenne mindenkinek gyerekbringát hajtani mondjuk félméteres stucnival...nyilván sarkítok, de a lényeg az, hogy nem lehet egyik alkatrésszel a többi méret hiányosságait kompenzálni csakis kis mértékben. A váz a lelke a bringának, minden mást cserélni lehet így az legyen annyira méretpontos magasságodhoz amennyire csak lehet.

#219020Alg...bár már szabadonfutót is hevítettem sütőben, hogy zsírt juttassak belé, én a zasszonnyal a konyhai küzdelmet is bele kellene számítsam a waxolási időbe :DDD ...ha ilyesmire adnám egyszer fejem, ugyebár. :N

#219023fulton...pedig tudtommal nem, sőt ha megnézed fizikai lehetetlenség is lenne pl. nálad a közepét helyezni a hátsó maxhoz mert a pálca a levegőbe kerülne. :F ...amúgy meg elég kis előre-hátra mozgások is érezhetően változtatnak a dolgokon. :K

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219026) fulton válasza Hasaggymeg (#219025) üzenetére


fulton
addikt

igen ez igaz, bár azt nem értem akkor sok külföldi beállítós videóban miért tolják ki csutira vagy toják előre csutira, miért nem mondják hogy ácsi, csak eddig. és addig tolni ki.

[ Szerkesztve ]

(#219027) jojjer94 válasza Hasaggymeg (#219015) üzenetére


jojjer94
csendes tag

Miután a gyári kenőanyagot eltávolítottam, valahogy így nézett ki:

-Lassú főző beállítás: 3 mp
-Míg felolvadt a viasz, addig tettem-vettem, oda készítettem a papírtörlőt meg a kesztyűt:1 perc.
Amugy nem álltam ott és néztem hogyan olvad.
-Olvadt viaszba beletettem a láncokat kb 15 percre, 5alkalommal megmozgattam max: 2 perc.
- Láncok kivétele, törlése darabonként max: 2 perc.
- Azt sem néztem végig míg megdermed: 0mp.
- Láncok betörése, lerázása, le ecsetelése darabonként max: 4 perc.

Ennyi.
Tisztítás majd még jön ehhez az időhöz nyilván. :)

És igen, lakásban biztos körülményesebb.
De szerencsére van műhely, ahol lehet akciózni. :D

[ Szerkesztve ]

(#219028) Bekő Tóni válasza .LnB (#218979) üzenetére


Bekő Tóni
tag

"És az 51 és az 56 között mi is a pontos különbség?"

Jobb oldali az 56-os, ami könnyebben csatol szét. Azzal a lekerekített peremmel könnyebben kényszeríted szétfeszülésre a pedálon lévő ún "állkapcsot". (Jól lejön a képről az is, hogy hogyan változhat 56-ossá egy nagyon elkopott 51-es.)

[ Szerkesztve ]

(#219029) jojjer94 válasza Zoliwrc (#219014) üzenetére


jojjer94
csendes tag

Egyébként kiszeretném próbálni majd a Soudal féle waxot is. Nem mondom hogy a merítős megoldás a legjobb.

Csak szeretem kipróbálni a különböző megoldásokat, aztán majd levonom, hogy nekem melyik válik be a legjobban.

Egyenlőre az biztos, hogy az olajnál 100x jobb. Semmi olajsár, semmi trutyi. Elsősorban azért kezdtem ezzel, mert állítólag nagyon tartós, majd kiderül. :)

Igazából az érdekelt volna, hogy normális-e az, hogy a hajtás hangosodik ilyen hamar. Miközben a görgőkön úgy érzem szépen siklanak. :F

(#219031) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#218913) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Csak ugye a súly verseny is ott van. Erősebb, robusztusabb alkatrész nehezebb is. A Shimano helyi képviselője azt tudja mondani amit a Shimano megad iránynak. Egy hazai forgalmazó nem hívhatja vissza az alkatrészeket saját kontóra. Ha ez nagyobb tömegeket fog érinteni, biztosan kezdenek vele valamit, de úgy gondolom, hogy még nincs annyi meghibásodás, hogy ezzel a garancián túl is foglalkozzanak. Ne érts félre, én alapvetően azt vallom amit Te is. Szerintem sem normális ha egy felső kategóriás kerékpár alkatrész 1-2 év alatt, nem verseny körülmény között tönkremegy, főleg olyan alkatrész amit nem szokás évente cserélni. Sajnos az ipar nem abba az irányba megy, hogy tartósak legyenek a termékek, ez alól a kerékpár sem kivétel. Ha belegondolunk az is nonszensz, hogy veszel egy felső kategóriás kerékpárt több millió ft-ért és pár év múlva, amikor jön az új modell, a tiédet elfelejtik. Aztán vadászhatod a vázadhoz a szükséges alkatrészeket. Gondolok itt például a forgásponthoz csavarokra, tengelyekre stb. Legalább 10 évig kéne hozzá alkatrész utánpótlás, és sajnos ez a gyakorlatban nagyon kevés gyártónál van így.

[ Szerkesztve ]

(#219032) jjeahh válasza Zoliwrc (#219008) üzenetére


jjeahh
nagyúr

A merítős waxolásról nekem is ez volt a véleményem, amíg ki nem próbáltam, valójában nem pöcsölsz vele semmit. Ott az edényben a wax, odarakod melegedni, pillanatok alatt olvad amíg előveszed a láncokat, beledobod őket, megmozgatod a cuccban és kiveszed. Aki rotálja a láncokat, az amúgyis le szokta venni a bringáról időnként, szal... Ha belegondolsz csepegtetőssel kenni is kb ugyanannyi időbe telik, legalábbis nekem.

jojjer94: egyelőre nincs recept, csak waxom van

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#219033) Hasaggymeg válasza jojjer94 (#219027) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Igaz ritkán főzök de a konyhai katasztrófák mind úgy kezdődnek, hogy amíg valami sül, fő, melexik...addig én teszek, veszek. ;]

#219030fulton...lehet én tudom rosszul, de szerintem a felfüggesztésnek a kijelölt jelek közötti sávben kellene maradni...persze van olyan bilincs mely ezt eleve el is foglalja, vagyis szinte semmit sem lehet ott mozgatni, de azt tapasztaltam, hogy már a jelölt végekre helyezésnél is gyanúsan hajolni kezd a kevésbé alátámasztott nyeregrész 80+ kilóm alatt ha pl. éppen azt a végét terhelem (hátul , ha felülök elengedve a kormányt, vagy éppen elöl mikor mászva kikúszok a végére). :F

#219031 Runner_fxr...még futok egy kört a K2-nél is (ott vásároltam) mert a hivatalos oldal szerint is a csúcs XTR és Dura Ace-t leszámítva ahol 3 év, minden más alkatrészre 2 év gari jár...amúgy Vargányától megkaptam a hivatalos állásfoglalást mely pont olyan amilyenre számítottam...de hát én is ezt mondanám ott ülve a helyében a Shimano elefántcsonttoronyban. :U Ugyanakkor megértem a forgalmazókat is, ma éppen azt az időszakot éljük mikor a világ a feje tetejére állt és az helyett, hogy a gyártók versenye folyna a vásárlók (forgalmazók, nagykeresek stb.) kegyeiért éppen az utóbbiak kuncsorognak alkatrészért a gyenge kínálat és akadozó ellátás következményeképp kialakult hiányban. :(

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219034) szuszinho válasza .LnB (#218970) üzenetére


szuszinho
őstag

Csak Hutáig kell menni a főúton, utána ott a fain erdei, ami Marót felől is jön. A kolostor rom után van az elágazás. Két-bükkfánál mész vissza a főútra, onnan ~2 km a menedékház, kilátó, és természetesen a jobbnál jobb bográcsos kaják :)

(#219035) MPowerPH válasza Zoliwrc (#219014) üzenetére


MPowerPH
félisten

Jo, de Te nem kis koroket mesz. :) En het kozben nem megyek annyit egyhuzamban. Lefogkefeztem a sort, es szarazon atjarattam a lancot a tisztitoban, attoroltem ronggyal, aztan annyi.

Don't Tread On Me

(#219036) Gaben92 válasza fulton (#219030) üzenetére


Gaben92
őstag

Mert szar a videó. Úgy van ahogy Hasaggymeg mondja és ez a hivatalos infó is a Selle Italiától és egész keményen is fogalmaznak. Nem csak “van rá esély, hogy eltörik” hanem “el fog törni”.

Any horizontal adjustment of the saddle must be within the limits marked on the rail (Fig. 5). The saddle’s forward or backward movement beyond these limits will cause it to break.”

Forrás: [link]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#219037) Hasaggymeg válasza Gaben92 (#219036) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ezek azért emlékezetes képek. :(

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219038) -FLY->


-FLY->
őstag

BR-MT200 féknyereg esetén a pofák között pont középen kell fusson a tárcsa (szegecselt)?
Nálam az egyik a külső betétnél van, a másik a belsőnél, nem súrol, de furán néz ki. Kerekek teljesen középen vannak ránézésre, egy nyomon futnak szemre.

(#219039) Hasaggymeg válasza -FLY-> (#219038) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Gyakran tapasztalom, hogy szemre és a féktesthez nézve nem tökéletesen középen fut a tárcsa, mégis úgy a jó! Azt sejtem, hogy nagyobb terhelés alatt valamennyit nyeklik, rugózik a váz (kerék?) mert ha szemre állítom be és tényleg pontosan középen fut a résben akkor bár terheletlenül faxa, terhelve mégis hallom besúrol. Nem tudom más is tapasztalt-e ilyent :F ...véleményem szerint ezért is általában úgy lesz jó ha éppen meglazított féktest csavarokkal rámarkolsz a fékre majd úgy rögzíted a csavarokat, legtöbbször így utána tökéletes.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219040) Gaben92 válasza Hasaggymeg (#219037) üzenetére


Gaben92
őstag

Nem követem a kerékpársportot szóval nekem speciel pont kimaradt, de ez tuti nem lehetett kellemes... :(

-FLY->: Ha a kerékagy a helyén van (átütőtengely esetén nem sok választás van, QR-t azért érdemes megnézni), akkor vagy a féknyereg van rossz helyen (lazítsd ki a csavarokat, húzd be a féket, húzd meg a csavarokat miközben húzod a féket) vagy pedig a dugattyúk nem mozognak rendesen.

De ha nem súrol akkor nem nagyon kell vele foglalkozni.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#219041) arcitec


arcitec
addikt

Ha már nyereg. Mit kell nézni a jelöléshez. Az alsó, vagy a felső bilincset, mert ügye nem egyforma hosszúak. pl [ez] megfelelően van beállítva? Vagy mehetne még kicsit hátrébb.
Nekem az lenne a jó, ha még tudnám kicsit hátrébb tenni. (Ja és nem kicsi a bringa).

(#219042) Hasaggymeg válasza arcitec (#219041) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Szerintem mindenképp az alsót mely egyben az alátámasztása is a nyeregnek. Sok esetben a felső sokkal kisebb, így ahhoz igazítva pl. hátul már a pálca görbülete miatt alátámasztás nélkül maradna a nyereg egy része.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219043) Ringman válasza arcitec (#219041) üzenetére


Ringman
nagyúr

én vennék egy 20-25 mm-rel hátratolt (setback) nyeregcsövet, a derekad/hátad is meg fogja köszönni, különösen ha karbonra váltasz.

---
ez ugye vicces, mert ha csak azt néznéd, hogy a csík jó helyen lenne, akkor egy rövidebb átfogású nyeregcsőnél jobban hátratolhatnád, ami nyilván nem jó :)

(#219044) -FLY->


-FLY->
őstag

Köszi, lazítós, behúzós, meghúzós metódust megpróbálom. Még ismerkedem csak a technikával, de meg kell tanuljak kb mindent, mert nehéz bejutni a szervizekbe és akkor még be is tárolják egy időre, amit én nem akarok.

[ Szerkesztve ]

(#219045) flash- válasza kavezacc (#218851) üzenetére


flash-
veterán

az hogy egy váz L,M,vagy ML,stb. az nagyjából irányt adhat, de attól hogy két különböző kerékpár felsőcső hossza(sőt stack vagy reach) ua még lehet az hogy az egyik jó a másik nem ,
én 178 cm vagyok, nekem a Speci outinál adataim szerint valahol 54-és 56 között lettem volna (olyan nincs) és 54-est vettem (,és mert ezt is szokták javasolni,hogy ha kettő között kell választani akkor legtöbb esetben inkább a kisebbet vegyük)
jól tettem mert a gyári rajta levő 100as stucnit még igy is 90esre és meredekebbre kellett cserélni ezáltal nem kell annyira előre és le dőlni,nem vagyok-voltam valami hajlékony,trekking után túl nagy váltás lett volna ez a diffi,(mondjuk a geo tól is függ nem csak a méret,a stack-reach arány az nálam 1.4 ami már nem annyira endudrance kerékpár geo(mint amit te kinéztel annak 1.5),enyém már inkább "sportosabb),és a nyerget közelebbre... pedig picit 'nagyobb is vagyok papíron mint az 54 es kerékpár' (most már egyébként hogy szokom valószinű megy vissza a 100as stucni :DDD :)

szóval ez elég sok mindentől függ,én akitől vettem ,egy veszprémi srác,rendes volt és engedte hogy körözzek vele ott az ipari területen ahol megbeszéltük a találkát, de az a 10 perc tekerés az igazából semmi, majd több órás tekerés alatt fog kijönni hogy mi a szitu.
Ez egyébként elég jó ár érték arány ,pár éves 'modern'tiagrásat ennyiért nem kapni,nem tudom van e rajta karc,horpadás,sérülés?(illetve hogy a villája karbon -e,gyanítom igen)illetve műszakilag milyen állapotú,mennyit ment vele, kell e cserélni lánctányért-hajtókart,stb..akkor már nem olyan jó ár nyilván

Én azt mondanám hogy valamivel vegyél kisebbet,mert ez már határeset lehet,van aki 70es stucnival teker,még azt mondják hogy belefér de nem tudom hogy nálad az megoldaná e,illetve nem lenne e ez már akkor neked "papás"

"Továbbá az lenne még a kérdésem, hogy mi az a bukósisakon kívül, amit mindenképp érdemes beszerezni azonnal? "

hát általában ezeket nem szokták erős fékbetéttel felszerelni,ha jársz dombokon-lejtőkön,mindenképp fontos a jó fékerő,a gyárit egy swisstop fékbetétre való lecserélése nagyon javítja,nekem is nagyon sokat segített pláne mivel van egy kis túlsúlyom is.az a kereket is jobban "védi"cserébe valamivel jobban kopik,de inkább a betét kopjon.
tisztító cuccok,illetve láncolaj,stb ezek alap,nameg tekerésekre pótbelső-pumpa,esetleg multitool.
Aztán lehet később beruházni gps-pulzusmérő,pedálfordulatmérő,ilyenekre :)
Nameg egy jobb féle betétes kerékpáros nadrág hogy élmény legyen tekerni+kerékpáros mez aminek a zsebében elfér pár energiaszelet-zab,stb..
+én még idetenném végül de nem utolsó sorban a kerékpáros kesztyűt, koskormányról jobban le tud csúszni az ember keze,egy normálisabb kesztyű növeli a tapadást,abban alul felül is stabilabban tudod megfogni a kormányt.Trekkingre nekem felesleges volt de úgy érzem koskormányon tényleg segít.

hogy overkill e? nem gondolnám :) én sorás outimmal egyenlőre elvagyok, az hogy egyel kevesebb hátul a fogaskerék az kit érdekel?ezen a szinten nem érezni, ezt egyébként át lehet hidalni megfelelő sor választásával. Persze nem hátrány a több (de én trekkingen a 8-as sorral is elvoltam )
Ami 100-150e azok már relative jóval régebbiek 2010 vagy előttiek, már nagyon nem "divatosak"(és mivel nem hydrofoam-ok valószinü kényelmetlenebbek is) és szerintem ami az egyik legfontosabb egy kerékpárban csak nem szokták mondani az nem is a technika hanem a külső, ha tetszik, ha kicsit "büszkék" tudunk lenni rá akkor sokkal jobban magával vonz, sokkal jobban fent tartja az érdeklődést és a szerelmet,mintha olyan a külseje ami már régies,nem igazán tetszik,hiába atom rajta a technika

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#219046) andrisbandi válasza -FLY-> (#219044) üzenetére


andrisbandi
őstag

Szerintem a kerék kivétele után a dugattyúkat vissza kellene tolni egyformára.
- Ha benn hagyod a fékbetéteket; egy tiszta, óriás lapos csavarhúzóval is vissza lehet apránkét feszíteni. Kicsit megkarcolódik a betét, de majd vissza kopik.
- Ha kiveszed a betéteket, vigyázni kell a dugattyúkra, mert ridegek. Pl tiszta, müa gumileszedővel kis lépésekben vissza tolhatóak a dugattyúk.

Utána a - lazítós, behúzós, meghúzós- vált be nekem is.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#219047) Hasaggymeg válasza flash- (#219045) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az hydroforming lesz, ami magasnyomású vízzel való csőformálást jelent. ;) ...veszik a sima csövet majd a formába helyezve telenyomják vízzel melyet aztán akkora nyomásra fokoznak, hogy a cső felveszi a matrica alakját mint egy lufi.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#219048) flash- válasza Hasaggymeg (#219047) üzenetére


flash-
veterán

igen arra gondoltam :) valami régi rossz berögződés miatt írom így

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#219049) vallas válasza kavezacc (#219019) üzenetére


vallas
senior tag

Ki kéne próbálni a bicót, ha tudod, akkor kiderül jó lehet e.
Én először 54 cm-s nek hirdetett 56 cm -s bicót vettem a 100-s stucnit 60-s ra kellett cserélni, de még úgy is nagy volt, aztán lett egy 54-s a 60-s stucnival, és a mostani az egy S-s 52/53 cm-s giant 80-s stucnival, és így jó... nekem.

Azt mondják, minél rövidebb a stucni annál közvetlenebb a kormányzás, de a lefeléken viszont idegesebb lesz a kormányzás

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#219050) smc válasza flash- (#219045) üzenetére


smc
addikt

Magasságot cipőben kell nézni?

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.