Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#111001) jjeahh válasza pittlaren (#110997) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Jaj nekem a fully bármennyire jó is neeem keeell, én amennyi és amilyen körülmények között bringázok, egy merev montin is állandóan javítanom, takarítanom, zsíroznom, olajaznom, cserélnem kell valamit, egy plusz teló és egy fél tucatnyi forgáspont már anyagilag csődbe vinne... :DDD
Amúgy ja, erős a gyanúm, hogy egy könnyebb trail szinte semmivel nem mászik rosszabbul, mint egy 14 kilós XC, fejcsőszög és rövid stucni ide vagy oda. Persze mivel én még nem próbáltam, csak tippelek... vagyis no... valami régebbi 26-os laposabb felsőcsöves 130mm rugóutas gépet próbáltam már, de az egyrészt nehéz volt, másrészt meg az áttétele sem mászásra volt belőve, a mai trailok viszont súlyban és áttételben hozzák, amit egy XC.

cozmo: Kösz, ez valamenyire segít elképzelni a nyeregcsövön :D

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#111002) DrDobos


DrDobos
őstag

Sziasztok!
Ismerősömnek szeretnék segíteni, sajnos nem sokat értünk a kerékpárokhoz. Ezt nézegette, milyen lenne szerintetek? A gép főleg a hegyekben felfelé lenne használva, (aztán persze lefelé is ;] ) de semmi nagyobb veretés, vagy ilyesmi.
Előre is köszi a segítséget:)

Samsung Galaxy A55 5G

(#111003) Toobee válasza jjeahh (#111001) üzenetére


Toobee
veterán

Ezt láttam kint valamelyik kirakatban, hogy elég impozáns darab. Azt hiszem valahol tesztelték is, és pont ezt írták, hogy szinte semmivel sem mászik rosszabbul, lefelé meg nagyobb élmény.

https://barbieripnk.hu/

(#111004) Runner_fxr válasza G@ben (#110887) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha a váz ferde, akkor annak elég egyértelmű jelei vannak. A kormányt rendesen csavarja valamelyik irányba. Elengedett kormánnyal bringázni nem mindenki tud, meg ha egy alap bicóról van szó, aminek a kerekei szinte biztos, hogy nem tökéletesen egy nyomon futnak, akkor azzal megint csak nem könnyű elengedett kormánnyal menni.

Toobee: Jól nyomtad az XC-vel, lejöttél mindenhol, nem is lassan. Egy jó fully-val keményen fogod tolni! :)

(#111001) jjeahh: Szerintem te túl dimenzionálod ezt a fully karbantartást. :) A forgáspontokhoz igen ritkán kell nyúlni, és ha ki is kell cserélni pár év múlva, akkor se egy kifizethetetlen összeg, az én bringámhoz konkrétan 80 euro egy csapágyszett a forgáspontokhoz, pedig a Cannondale nem az olcsó bringák közé tartozik. Egy tag kis szerviz pár ezer ft. Viszont az élmény, amit hozzátesz, az ennél sokkal többet ér. Szóval ha emiatt nem veszel ilyen gépet, hibát követsz el. Ennél több pénzt el lehet költeni külsőkre, fékbetétre, láncra, sorra.

Egy 14 kilós XC egyáltalán nem mászik jól. Nem csak a súlya miatt, hanem a többi alkatrész miatt is, mivel nagyjából minden belépő kategória. Egy kb. ugyan ennyi kiló, de minőségibb alkatrészekből összerakott trail gép, 120-130mm körüli úttal, nem, hogy nem mászik rosszabbul, hanem inkább jobban. :)

[ Szerkesztve ]

(#111005) kentucky


kentucky
őstag

Ha már fully, Btwin RockRider 560S-ről vélemények? Spec alapján bestbuy.

(#111006) Runner_fxr válasza kentucky (#111005) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hát az biztos, hogy amennyiben új bringáról van szó, az árral nehéz versenyezni. Viszont vedd számításba azt, hogy ha bringát váltanál, ezt eladni nem lesz könnyű menet, ha sikerül is, csak fillérekért. Illetve ezek a vázak azért igen erősen kérdésesek. Csodák nincsenek, ha ugyan azt tudná, mint pl egy Canyon, ami ráadásul csak egy webshop-os cég, közvetlenül a gyártótól tudod rendelni, akkor nem ennyibe kerülne. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a váz pontatlan és túlzottan rugalmas.

[ Szerkesztve ]

(#111007) Bati0501 válasza ivana (#110990) üzenetére


Bati0501
őstag

Te ilyen magas fordulaton pörgeted?
Én 55-60 körül szoktam.
Ez akkor alacsony, jobb lenne pörgetni inkább? Nekem így jobban esik....

(#111008) Hasaggymeg válasza Toobee (#111003) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Minél nem mászik rosszabbul,hisz ez egy merev farú? :F

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#111009) deny330 válasza Runner_fxr (#111004) üzenetére


deny330
aktív tag

Ha azt vesszük, hogy az én alu Endurom is 14kg pedállal együtt, akkor valóban nem olyan jó súlyú az az XC. (Nem rosszindulatból és hencegésből írtam, csak amolyan megerősítésnek, hogy tényleg elég nehéz az a 14kg egy XCnek. Bár tény és való, hogy az enyém nem is alsó kategóriás alkatrészekből van összedobva, de mint mondtam, semmi esetre sem akarok hencegni, vagy ilyesmi.)

[ Szerkesztve ]

(#111010) minas


minas
aktív tag

Honnan lehet tudni, vagy hogyan jelölik a hosszú fogú lánctnyért?
A webáruházakban ez az infó így külön nem nagyon található. Még mindig az 1x8-as váltón rágódiom, de sajnos 48T NW lánctányér ha van frankó áron, akkor főleg 104-es lyukkörrel és 4 pontos hajtókar rögzítéssel. Én ekkora tányérhoz inkább 5 pontos rögzítést és legalább bcd 110, vagy 130-ast szeretnék. Ilyen meg alig. Tehát valószinüleg marad a hosszú fogú tányér, vagy olyan hajtómű, amin/amihez van a tányéron láncvédő/terelő, hogy ne akarjon lemászni a lánc. Külön a vázra rögzíthető láncterelőt sem szeretnék, mert ennyi erővel ott maradhatott volna az első váltó.

(#111011) jjeahh válasza Toobee (#111003) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ja, egy ilyesmi valszeg nekem frankó lenne... vagy kitudja.

Runner_fxr: Kb. az összes belépő XC 14kg fölött van, ebből később esetleg lehet faragni, pl. teló cserével, tubelessel stb., de a lényeg, hogy igazából az én gépem nem számít túlsúlyosnak, sőt, belépő fronton teljesen átlagos. Az alkatrészek minősége nem értem ilyen szempontból miért számít, én azt hittem, hogy az áttétel a lényeg, a súly, meg az, hogy ne legyen túl magassan a kormány, mert akkor mászáskor nem lehet az első kereket a földön tartani. Igazából egy trailt amiért visszalépésnek éreznék, azok talán pont az alkatrészek, pl. egy 1x rendszerrel nem tudom lenne-e olyan áttétel, ami helyettesíti egy XC 22-36T áttételét felfelé és lejtőn meg síkon biztos vagyok benne, hogy hamar kevésnek érezném az első tányért, jelenleg a 44-11T-t teljesen kihasználom és trail fronton 44T első tányér egyszerűen nincs.
Én értem, hogy egy trail fully nagy élmény, de te pénzügyileg gondolom jelenleg nem úgy állsz mint én, ezért nem tartod olyan nagy dolognak, ha ki kell adni valamire pár tízezret, mert nem érzed meg annyira, nekem viszont nagyon számít, sajnos mostanában nem megy úgy a szekér ahogy szeretném.
Akkor vegyük a költségeket sorra:
- egy fullyt először ugy-e meg kell venni. Még szép, hogy alapból sokkal drágább, mint egy tisztességesebb belépő merev XC.
- hátsó rugóstag karbantartásával járó plusz költségek. Én télen is tekerek. Sárban is. Sokat, napi szinten, terepen. Évente hányszor kellene megejtenem egy kisszervízt? 3x-4x? Mondjuk, hogy 4000ft egy kisszerviz, az már 12-16000ft, + nagyszerviz mennyibe fáj, 10k? Csapágyszett 25k... és lassan ott tartunk, hogy a hátsó rugóstag szerviz árából egy merev XC-t komplett le tudnom szervizelni házilag + talán még pár alkatrésszel tuningolhatom is. Majd a maradék pénzből elutazok a hegyekbe, kibérlek egy vendégházat és a belemet is komontizom. És még a többi trail alkatrész karbantartását szóba sem hoztam...
- pl. 1x rendszer, mert trailokon az az általános manapság. Neten fellelhető vélemények szerint sokkal hamarabb kopik, gyakrabban kell láncot cserélni, hamarabb megeszi a sort meg a hajtást is, ezek megint plusz ezrek, tízezrek és hopp, mindjárt ott lyukadunk ki, hogy a trail fully éves szervizelése + a magasabb ára miatt annyival több lenne a plusz költség, amennyibe a jelenlegi komplett XC bringám sem került az összes tuningal, karbantartással együtt, amit eddig megejtettem rajta :DDD
Szóval ha most, ebben a pillanatban meglenne a keretem rá, valszeg akkor is 2x meggondolnám még, hogy trailt vegyek-e, bármennyire is szimpatikusak. Egy merev pluszosat elfogadnék, de úgy érzem még arra is többet kéne költenem mint egy merev XC-re. És nekem pont az lenne a célom, hogy tartós és igénytelen bringám legyen, amit bármikor szét tudok kapni itthon is.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#111012) Hasaggymeg válasza deny330 (#111009) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az enyém Saint pedálokkal,2 kulacstartóval,dög-nehéz Decas belsőkkel,csengővel és első+hátsó lámpa tartóval meg computer tartóval,mágnessel, 13,5kg. :U

jjeahh...attól a sok forgásponttól én is irtózok,egyetlen kis recsegés a kétségbeesésbe tud kergetni. :O ...minden hajtáskenésnél a nyeregcsövet is ki szoktam venni törölni és kenni,hogy véletlenül se ropogjon. :N

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#111013) jjeahh válasza Runner_fxr (#111004) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Na, közben elszállt a netem. Talán a jövőben egy ilyenből vagy Kellys Gibon 30-ból egy régebbi modellt leárazva majd még esetleg beszerezhetek, persze szigorúan úgy, hogy előtte kipróbálnám, egy XC-hez képest milyen érzés egy merev pluszos trail... Ezek hasonlóan igénytelennek tűnnek, 2x rendszer van rajtuk, 22-36T áttétel megvan és a pluszos gumik konfortban előrelépésnek számítanának, + télen is bátrabban tekernék terepen. No de mindegy, úgyis fölösleges ez az egész elmélkedés, mert egyelőre a vékony pénztárca miatt maradok a jelenlegi XC-mnél. A jövőben majd amikor váltok, arra remélhetőleg teljesen letisztulnak bennem a dolgok, hogy pontosan mit szeretnék, mire lenne szükségem és mi az arany középút, ha csak egy bringám lehet lejtőzni, mászni, télen-nyáron tekerni és 100km+ aszfaltos túrákra is. Attól tartok végül úgyis oda lyukadok ki, hogy a legjobb 50-50% mindenevő és legigénytelenebb bringa egy merevfarú XC :D

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#111014) cozmo válasza jjeahh (#111013) üzenetére


cozmo
őstag

Merev villás, plusszos, karbon, tubeless, XC-vel valósággal repülnél felfelé. Lefelé meg szerintem megoldanád szintén. Van ott már hozzá technikai tudás. Na ez lenne neked az igazi fillérbaszó gép. Csak megvenni lenne drága.

Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo

(#111015) Toobee válasza Hasaggymeg (#111012) üzenetére


Toobee
veterán

Tegnap mentem először a tubeless rendszerrel. Előtte elég sok defektem volt, akkor döntöttem el, hogy átállok, mikor egy köves lefelén 40-50 között valahol a hátsó 1 pillanat alatt elengedte a nyomást és örültem, hogy megálltam. Szombaton, a Giant-tel is defektem volt, szóval gyűjtöm nagyon őket. 2 bicajozásonként szereltem :DDD Előre Nobby Nic ment fel, ez nagyon jó döntés volt, állatul fog, hátra a Racing Ralph néha picit kevés volt. Lehet beáldozom egy próba erejéig a tekerhetőséget és rendelek hátra is valami kapaszkodósabb gummát.

https://barbieripnk.hu/

(#111016) pc360 válasza jjeahh (#111011) üzenetére


pc360
addikt

Mi az, hogy tisztességes belépő? Szerintem az, ami nem 14 kg (hanem leginkább 2-3-al könnyebb), és minimum Deore szett van rajta. Különben vagy nem tisztességes, vagy nem belépő. 14 kilóval banyek inkább falat szoktak verni, nem bringázni. Ilyen géphez maximum a légkalapácsot érdemes hasonlítgatni, nem trail vs xc fejtegetésbe bonyolódni. + attól még, mert a többi belépő is 14 kg (magyarul kőbalta kategória), attól nem válik varázsütésre legitimmé az indok, és nem fogja elsöpörni a dögletes túlsúlyt.

Viszont ennek is van előnye: megfelelő edzettséget érsz el vele, és sokkal jobban fogod értékelni, mikor felülsz egy tisztességes gépre utána.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#111017) SirKero válasza DUB Inc. (#110892) üzenetére


SirKero
őstag

(#110932) Hasaggymeg

Üdv nektek.
Nem nagy a váz 21-es ( L ) viszont a nyereg dőlés szögén nem lehet állítani csak előre-hátra. Jobban megnézve ( vízmértékkel is alátámasztva :DDD ) a kormány magasabban van mint a nyereg de mégis nagyon a csuklóimon van a testsúly.
Ilyenkor előre vagy hátra állítsam a nyerget? Van értelme ezek után emelni a kormányon?

Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

(#111018) DUB Inc. válasza SirKero (#111017) üzenetére


DUB Inc.
aktív tag

Biztos, hogy jó a vázméret? Előre kellene állítanod a nyerget, de azt sem lehet a végtelenségig. Itt egy oldal, ahol bővebb infót kapsz a dologról.

[link]

(#111019) jjeahh válasza pc360 (#111016) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Egy kicsit ezzel most nem nézted le a bringások többségét, meg engem is? :DDD Mert felénk a 90%-uk belépő XC-vel nyomja, köztük én is és biztos vagyok benne, hogy többet terepezek, mint sok full XT szettes montis, szal nem a falat verem vele :U . Igaz, relatív kinek mi a tisztességes belépő, én olyanra gondoltam, mint az enyém, aminek a váza rendben van, a teló nem hullik szét két bunny hop után (minimum valami rugós RS vagy XCR), az áttétel mászáshoz is megfelelő stb, szal olyan montira gondoltam, ami nem esik szét terepen, ahová való. Ilyent szerintem 130-150k-tól újan is be lehet szerezni és általában ezek 14kg körül vannak. Ha neked futja 14kg alatti bringára, annak örvendj, de ettől még fölösleges lenézni más belépő montiját, mert semmit nem árul el arról, hogy mennyit teker és milyen körülmények között vele. Mert mi az ami igazán lényeges, ha nem ez? Amúgy meg a pluszos deore-slx szettes trailok sem könnyebbek semmivel.

cozmo: Ha lenne ilyen egyáltalán, tutira drága lenne ja... és legyen 2x vagy 3x hajtás is rajta :DDD

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#111020) pc360 válasza jjeahh (#111019) üzenetére


pc360
addikt

A mennyiség, az előfordulási ráta még mindig nem indok semmire. 14 kiló egy merevfarúnak k. sok. Fact.

Ismerem, hogy mit adnak ennyi pénzért. Nem a bringást nézem le nyilván, hanem az ilyen elszállt árakat, ami miatt nagyon sokan nem élhetik át, hogy mire képes egy jó eszköz. Miközben én is csak áhitozom rá egyelőre, viszont már volt benne részem.

Nem könnyebb, hanem minőségibb, és tudja is azt, amire ajánlják. Egy ilyen 140 ezres gép nem hiszem, hogy 2 hétnél (vagy esetemben pár alkalomnál) tovább húzná olyan terepen, amire a traileket használják. Ég és föld, amit összehasonlítani próbáltál, ezért gondoltam kicsit beleugatni.

Persze, sokat lehet segíteni a cserékkel, de ha megnézed, hogy mennyi is egy belépő tisztességes hajtókar, sor, kerékszett, és nem utolsó sorban teleszkóp, akkor könnyen összeadódik a duplája is annak a 140 ezernek. És akkor jó eséllyel ott ragadsz egy vázzal, amit bár ne vettél volna meg teljes bringa formájában.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#111021) Hasaggymeg válasza pc360 (#111016) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

A kerékpár súlya olyan egy kicsit mint az autók fogyasztása,azzal nem igazán villog egyetlen gyártó sem,mert ésszerű és megfizethető kereteken belül nem nagy a mozgástér.Még olyanok honlapján is mint a Specialized,vagy a Giant nehezen találod a súlyra vonatkozó adatokat,és ha mégis megtalálod,az pedálok nélküli S-es méretre vonatkoznak.Egy mai karbon Cube 12,4 kg,az én 2014-es alumíniumom meg 12,7,amit nem neveznék eget-verő fejlődésnek.Magyarán ha nem könnyíted sz@rrá tubelesstől karbon kulacstartókig,aligha tudod hozni a gyári adatot valaha még egyszer...és akkor a pedálokon kívűl rápakolsz egy multiszerszámot 2 kulaccsal és csak nézel,hogy jéé,14 kilósak lettünk. :U...és akkor még mindig csak az összsúlyod 20%-át teszi ki a kerékpár. :DDD

(#111017) SirKero ...tenyered akkor terheled ha nagy a kerékpár és erősen előre kell dőlj,vagy kissé előre billen a nyereg és ez miatt csúszol előre,de ez utóbbi esetében érzed is,hogy folyton csúszol előre és vissza kell ülj.A kormánynak,hacsak nem teljesen egyenes,van egy íve,mely rosszul állítva,szintén terhelheti a kezeid.Ha minden rendben akkor még markolattal,vagy más fogással próbálkozhatsz...meg esetleg megszokással. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#111022) nubreed


nubreed
veterán

Sziasztok!

Tudnátok ajánlani egy nem drága (tehát ne a 40.000 Ft -os mezőnyben nézzük, hanem max 15 ezerig) olyan bringás mini computert ami méri a pedálfordulatszámot? Nem kell, hogy vezetéknélküli legyen.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#111023) J.C.G. válasza J.C.G. (#110020) üzenetére


J.C.G.
aktív tag

Sikerült végre döntenem. Remélem nem hibáztam és jól választottam. Tegnap már sikerült kipróbálnom egy rövidebb körre és elég pozitív a tapasztalatom. Teljesen más élmény, mint egy 20-30 év körüli bicajon. :D

(#111024) ZolkoW válasza nubreed (#111022) üzenetére


ZolkoW
őstag

én is kerestem tavaly, aztán kettővel is befürödtem, végül maradtam a telefon + BT érzékelőnél :)
A gyors válasz az, hogy épp 15 körül láttam az ebike.hu-n olyat, ami vezetékes, és külön kiegészítőként meg lehet venni hozzá a pedálfordulat szenzort, az ár emlékeim szerint azzal együtt volt ennyi. Én kifejezetten vezetékest kerestem akkor.
kínaiból előbb rendeltem egyet, ami helyett rosszat küldtek, a csak sebességmérős változatot. Majd máshonnan rendeltem XLC-t, amiről azt gondoltam, legalább valami félkomoly márka, mivelhogy láttam már itthoni boltban is, na az olyan hulladék volt, hogy visszakértem a pénzt. Végül helyi boltban vettem egy Bontrager BT-os kombó érzékelőt, az jól működik, de csak görgőn használtam télen. hátsó villára megy, egy kis külön kar van rajta a sebességszenzornak. A telefonos megoldáshoz még, hogy egyik hétvégén pont teszteltem, mit bír a telefonom folyamatosan bekapcsolt kijelzővel, és moderált fényerővel gond nélkül el tudok biciklizni pár órát, nekem térkép kin szokott lenni rajta, egyébként a Locus meg is tud jeleníteni pár adatot, amit ezek a szenzorok küldenek, csak akkor -nekem úgy tűnt- egyéb pl. edzőprogramok már nem tudnak kapcsolódni hozzájuk. A Wahoo volt, amivel megjelenítettem egyszerre a sebesség, pedálcsapás, és mellkaspánt adatait is, nem is volt olyan egyszerű, hogy mind menjen egy képernyőn...

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#111025) jjeahh válasza Hasaggymeg (#111021) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Amúgy most mérgemben lemértem a bringámat, rugós telóval, fém kulacstartóval, lámpákkal, meg minden bizb*sszal felszerelve 13.1kg, nem is tűnik olyan rossznak belépő XC-hez képest :D . Egy levegős telóval, tubelessel, ilyesmikkel gondolom simán le lehet szorítani 12kg fele. Mondjuk kíváncsi lennék miért ilyen "könnyű", vajon a 7005-ös alu váz miatt? Mert amúgy nem csavarodik, elég merev a bringa, legalábbis ugyanolyan merevnek tűnik, mint a haverok 6061-es alu vázas Scott, Kellys, Specialized montija, pedig azok 14-15kg körül vannak.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#111026) ShiTmano válasza pc360 (#111016) üzenetére


ShiTmano
aktív tag

Szerintem egy kicsit túltolod ezt a tömeg kérdést. 11-12kilós montik már igencsak nem a belépő kategória. A ~11kilós az konkrétan már 5-600ezres karbon cuccok. Pl. ez 10kiló alatt meg konkrétan milliós gépek vannak. Szerintem is a ~14kilósak a 150-200ezres -nem is annyira- belépő gépek. A 12alatti gépek már igencsak zsebbenyúlósak, komoly setuppal vagy nagyon minimál szettel. Ráadásul általában pedál nélkül mérik. Mi userek meg pedállal. Nekem csak a pedálom több mint fél kilós, igaz nem gagyi. Alis szarrákönnyített pedállal, elöl egy tányérral, nagyon minimál cuccokkal talán el lehet érni a 11-12kilót relatíve olcsón, vagy pedig karbont kell venni drágán. A 26-os korszakban, v-fékkel voltak a jobb gépek alu vázzal 11kiló felett vmivel. Persze lehet linkelni használtat, vagy extrém példát, de általánosságban szerintem ez a helyzet. De lehet vkinek az 500ezres a belépő kategória.
Peace!

Szerk: ja, meg persze nem S-es méretről írtam.

(#111021) Hasaggymeg +1

[ Szerkesztve ]

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#111027) pc360 válasza ShiTmano (#111026) üzenetére


pc360
addikt

Valóban, az már a tisztességes kategória. De a hozzászólásom lényege épp az volt, hogy ne keverjük már a belépő és a tisztességes szavakat. Ha egymás mellett szerepelnek, akkor számomra az azt a kategóriát jelenti, amiért érdemes pénzt kiadni, az pedig nem a Tiagrás, 14 kilós új izé 140 ezerért. És főleg nem hasonlítgatom trail bike-okhoz.

Igen, általánosságban ez a helyzet (már megint a mennyiséggel érvelünk?), és én erre írom, hogy nem valami jó (micsoda eretnekség!). Értő olvasás ON plz!

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#111028) DrDobos válasza DrDobos (#111002) üzenetére


DrDobos
őstag

Erre valaki? :(

Samsung Galaxy A55 5G

(#111029) nubreed válasza ZolkoW (#111024) üzenetére


nubreed
veterán

Én közben ezt találtam:Cateye Strada Cadence

Az ára itthon 15 körül van, Ebay-ről meg van olcsóbban is. Mivel a mostani alap computerem is Cateye, ami csak sebességet mér és távolgásot és semmi baja, remélhetőleg ez is jó lesz. Még nézelődök, de ha nem találok mást akkor lehet ez lesz. Itt van egy rövid videó róla:[link]

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#111030) zolnagy válasza cozmo (#110986) üzenetére


zolnagy
őstag

Lidlben van most crivit 5000-ért első, hátsó szett. Usbn tölthető, az első tükrös, nem vakít, de jól világít. Nyilván nem egy csúcskategória, de sztem a célnak megfelel. Szombaton vettem, városban a sötét helyeket jól bevilágította.

(#111031) jjeahh válasza ShiTmano (#111026) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Durva ez a pedál :Y , enyém 350gramm és gondolom vannak könnyebbek is :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#111032) Hasaggymeg válasza DrDobos (#111002) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Jó kerékpár,kissé drágállom.Kis embernek,tökéletes állapotban olyan 120-130-ért jó ár lenne...szerintem.

(#111023) J.C.G....szép gratula,körhátszelet hozzá.Szervizelve mikor volt?

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#111033) Monyos


Monyos
aktív tag

Tudnátok ajánlani egy olcsóbb, gyorsan beszerezhető sebesség/megtett távolság mérő berendezést?
Semmi komoly képességre nincs szükség, egy hetes túrára készülünk és jó lenne látni a napi/összes megtett távolságot.
5 ezer környékén már elfogadhatóak a vezetékes típusok?
Nem tudom, hogy fontos-e, de 27.5” montira lesz.

(#111034) J.C.G. válasza Hasaggymeg (#111032) üzenetére


J.C.G.
aktív tag

Most készülök elvinni valahova,(tegnap vettem meg) de nem tudok frankó szervizest a környékemen ahova elvihetem és biztos kezekben van. Ajánlottak egyet majd felhívom őket. Az előző tulaj 5 kg pluszban van tőlem. Egy rövidebb stucni fog kelleni és egy másik lakat amelyik nem veri szét a vázat.

(#111035) ZolkoW válasza nubreed (#111029) üzenetére


ZolkoW
őstag

Ja, nekem volt pár ennél olcsóbb Cateye, végülis beváltak. Talán abba tudnék belekötni, hogy ha nem a kormány egyenes részére raktam a tartót, akkor hajlamos volt eldeformálódni, és akkor nem érintkezett jól, főleg esőben, de ez gondolom, mindre igaz lehet :)
Ez meg amit néztem korábban, de ehhez még egy 5-ös a szenzor, tehát szintén 15-re jön ki: [link]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#111036) ShiTmano válasza pc360 (#111027) üzenetére


ShiTmano
aktív tag

"14 kilóval banyek inkább falat szoktak verni, nem bringázni. Ilyen géphez maximum a légkalapácsot érdemes hasonlítgatni"

Én csak erre reagáltam. A montisok legalább 80%-a ilyennel bringázik(vagy rosszabbal) nem a falat verik vele. :) Persze mindenki szeretne sokkal jobb, könnyebb gépet, de azért az túlzás, hogy ezeket nem lehet élvezni. Nyilván mindenkinek mások az igényei, de szerintem a Tiéd magasabb mint az átlagé.

Magyarországon a 150ezres kategória is sok embernek egy havi fizetése, és mindemellett még ki kellene fizetni a rezsit is. Sajnos ez van.

[ Szerkesztve ]

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#111037) sanzi89 válasza sanzi89 (#110907) üzenetére


sanzi89
addikt

Erre esetleg valaki? :R

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#111038) Corsair90


Corsair90
tag

Sziasztok!

Tegnap voltam a Decathlon-ban és eléggé elnyerte a tetszésemet ez a kerékpár: [link]
Kérdésem az volna, hogy mennyire vállalható ez a márka, kategóriájában milyennek számít? Ár-érték arányban mennyire jó?
Igényeimnek szerintem megfelelne, nem vagyok profi, amatőr alkalmankénti kerékpározó vagyok. Tervezem hogy időnként a párommal elmennénk együtt kisebb-nagyobb túrákra.
Illetve nem tudom hozzám mennyire illik az L-s méret ebből? 192 cm magas és 105 kg vagyok.
Minden tanácsot és segítséget előre is köszönök. :R

(#111039) lsebestyen válasza Monyos (#111033) üzenetére


lsebestyen
addikt

Szia! Ugyan személyes tapasztalatom nincs ezzel a decathlonos órával, de ami neked kell azt tudja. A cateye-nak vannak még 5k körül élhető órái (bringabutiknál pl), de a kör alakú bepattintós konzol szerintem sokkal tartósabb mint a becsúsztatós.

(#111040) dabgergo


dabgergo
őstag

Kérdés Strava-t használókhoz:

az lehetséges, hogy nem tudja menet közben kiírni az aktuális (nem pedig átlag) sebességet az alkalmazás?
Ill. utólag nem mutat külön moving és total time-ot?

Rosszul nézem vagy ezek tényleg nincsenek meg?

(#111041) StLui válasza dabgergo (#111040) üzenetére


StLui
veterán

Utóbbi kettő előfizetés nélkül is van az biztos, elsőt nem tudom, mert egy kínai, Amazfit órával mérek, csak utólag adom át a Strava-nak, de ez általában beállítás kérdése, hogy mit mutasson

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#111042) Hasaggymeg válasza J.C.G. (#111034) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Csak csínján a stucnirövidítéssel,nem csak a kerékpár méretén változtat,de idegessé teheti a kormányzást is.

(#111038) Corsair90...összefoglaló megvolt? Mert ha igen akkor átsiklothattál a mérettel kapcsolatos részen,hisz az L aligha jó 192cm magassághoz.Deca is másképp ajánlja. Amúgy meg új kerékpárt ennyiért nem kapsz ilyen felszereltséggel máshol,ha meg még tetszik is (amin én kissé csodálkozok,de ez legyen az én bajom) akkor nincs más hátra,mint előre. :)

Monyos...Ha utána sem akarod eldobni,ez egy megbízható darab.Nálam 2 éve megy télen,nyáron ,esőben,szárazban miután drágább és többet tudó társai meghibásodása után a faék mellett döntöttem.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#111044) Runner_fxr válasza deny330 (#111009) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Azon az árszinten, ez normális súly, súlyról igazából nincs is értelme beszélgetni, 150-200k értékű bringák esetében.

jjeahh: Ne érts félre, természetesen én nem akarok a zsebedben turkálni, nyilván ha nincs pénz a drágább bringára akkor nincs és akkor az ember marad annál ami van. Nyilván más élmény egy össztelós gép, de ha nincs rá keret, akkor nincs.
Viszont te konkrétan a forgáspontok és a hátsó tag karbantartását emelted ki ennek kapcsán, én erre reagáltam, hogy ezek nem olyan nagy tételek egy ilyen bringa esetében, illetve egyéb alkatrészekre több pénzt el lehet költeni, amiket meg akkor nem említettél. :) Nekem nem kell bemutatni, hogy mennyi egy komolyabb gép karbantartása, tudom jól, hogy sok, minél komolyabbak az alkatrészek, nyilván annál drágább a karbantartás, és nyilván minél több a fokozat, a vékonyabb láncok és sorok hamarabb kopnak.

Mivel te csak terepen használod a bringát, 2000-3000km után mindenképp ajánlott a kis szerviz a tagon és villán. És úgy kb a 4. alkalommal meg nagy szerviz, tömítésekkel, szimmeringel együtt.

Egy 11-es rendszer esetén már tudsz hátul 46-os sorokat használni, ez bőven ad áttételt fölfelé, lefelé meg síkon nyilván lassabb lesz, mint a 44-el elöl, de viszont igazából egy Trail gépre nem is való 3-as 42 vagy pláne 44-es tányérral hajtómű.
Szerintem el lennél teljesen jól az 1X-es vagy 2X-es 11-es rendszerrel.

Én nem leszólni akartam a bringád, mert 14kg, tisztában vagyok vele, hogy ebben a kategóriában ez egy átlagos, normál súly. Csak megemlítettem, hogy egy ugyan ilyen súlyú, modern össztelós jobban fog mászni. Hogy miért számítanak a komolyabb alkatrészek? Hát mert merevebbek, sokkal jobban átviszik a nyomatékot. A kerekek könnyebbek, a gumik jobban tapadnak, a hajtás merevebb, a váz is is merevebb.

Nem rossz alternatíva a 27,5" plus-os merev, ha tényleg egy igénytelenebb bringára vágysz, ez is jó lehet, de nyilván nem lesz össztelós élmény, viszont stabil, jól tapad és kényelmesebb mint a mostanid.

(#111045) cozmo válasza Hasaggymeg (#111021) üzenetére


cozmo
őstag

Elfelejted egy vér XC robbanékonyságát, aminek hatalmas élvezeti faktora van!
Egy ilyen könnyű tubeless kerékszettes, géppel mind felfelé mind lefelé lefosod a bokád. Nekem most 10.6kg os a gép. És hihetelen jól irányítható, kényelmes a rugalmas a karbon nyeregcső miatt, minden bringázás, verseny egy élmény.

Kivétel Szilvásvárad mert idén az nagy szopás volt. ;] :Y

Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo

(#111046) trialboj válasza Hasaggymeg (#111021) üzenetére


trialboj
őstag

Pont ezt akartam írni én is. Tornázhatod le a bringa árát komoly pénzekért, grammokat nyerve, de mikor mész egy hosszabb túrára beraksz a táskádba még 1 kulacsot, v viszed a multitoolt, és egyből visszajött az egész.

Az én össztelós xc-m 14kg volt lecsupaszítva, jelenleg 14.5 órákkal pumpával lámpákkal. Nem tudom mi a legnehezebb alkatrész talán a nevenincs sunringle felni, de annyira nem is érdekel. Írta valaki korábban, hogy egy nehéz bringával edzettebb leszel, és mikor eljutsz majd arra a szintre hogy leváltsd, óriási előny lesz a súlycsökkentés, viszont átlag bringásként nem biztos hogy észreveszed.

Nem tudom hogy aránylik ez pontosan. Ha a mostani 14.5 kg os bringámmal megyek egy 60kmes távot ami után elég fáradt vagyok, akkor egy 12kg os géppel 80 at tudnék menni? Csak mert szerintem ha nem vállalsz be extrém távot, akkor úgy osztod be az erődet hogy egy 85km túráról is hazaérj, max a végén már nagyon lassan gurulsz.

Persze ez hobbi felhasználás, aki versenyezni szeret vagy a strava az élete arra semmi nem igazi innen :)

(#111004) Runner_fxr
"én bringámhoz konkrétan 80 euro egy csapágyszett a forgáspontokhoz"

Azért ez szerintem brutál ár, ha azt nézzük hogy kapsz érte 6-10db csapágyat... mást is tartalmaz?

AMúgy azt megkérdezhetem, hogy ha nem cseréled a csapágyakat mikor kicsit röcögni kezdenek pl a forgáspontoknál, azzal elméletileg nem teszel kárt más alkatrészben, ugye? bergamont fastlane 7.0 2015 höz lehet még ilyesmit kapni, vagy a régebbi bringák ilyen szempontból bajban vannak? A hétvégi saras verseny után szeretném átnézni, habár remélem még nem kell cserélni egyiket sem.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#111047) cozmo válasza zolnagy (#111030) üzenetére


cozmo
őstag

Nincs benne pirzma ha jol sejtem. Tehát kuka. Amit én javasoltam annak az a lényege és 120 lument tud!
Nem hasonlíthato hozzá.

Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo

(#111048) dabgergo válasza StLui (#111041) üzenetére


dabgergo
őstag

Köszi a választ!
Total time-ot egyszerűen nem találok, és current speed-et sem :(

Az óra amit írták ellenben eléggé tetszik! Mik vele a tapasztalataid? Mire használod? Más sportokhoz is?

[ Szerkesztve ]

(#111049) parkr válasza dabgergo (#111048) üzenetére


parkr
őstag

Elapsed Time-ot csak webes felületen fogod látni, a sebességet meg szerintem írnia kellene középen (legutóbb mikor mobilon használtam, úgy volt)

(#111050) 6030D válasza trialboj (#110946) üzenetére


6030D
Ármester

Egy órás versenyen nem nagyon kell közben enni. Ott a banán csak placebo volt, mert az kb a verseny után szívódott fel. Max a cukor szívódik fel belőle előbb, de ha az a kicsi cukor számított, akkor már rég eléhezett. :D
Előtte másfél napig kell sok szénhidrátot enni, meg esetleg előtte tolni mondjuk egy gél-t vagy valami gyorsan felszívódó szénhidrátos löttyöt. Meg sok-sok vizet. Kulacsba híg izó, azt benyomod mászások tetején és rendben leszel.

Kicsit visszatérve az outis témához: néha gondolkodom rajta, hogy jó lenne, de sokszor van olyan útfelület itt a környéken, hogy még az aszfaltos montival is fáj. Eszembe is szokott jutni, hogy na ez tuti felütéses defekt lett volna egy virslivel. A tegnapi körünk vége felé utolértünk egy Nella Trek-es outist Kismarosnál, és elkezdtünk 3-an forogva menni. Szegénynek volt küzdés, mert a csatornafedeleket (értsd: 5-7 cm-rel vannak besüllyedve) mi is kerültük a 2,2-es gumival, de a pici repedéseket nem mindig, és amikor hátul voltam csak azt láttam, hogy szegény annyit bunnyhoppozik, mint mi egész nap az erdőben. :DDD
Ja meg átmentem egy döglött nyesten, bár az nem huppant nagyot. :O

cozmo: mé' kell neked az a prizma? A jogi részét értem, de amúgy miért?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.