Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz
fulton #229038 üzenetére
aláöltözetek nem béleltek, ha a betétre gondolsz. tegnap elhittem a 7 fokot, de 3 lett, valami síelős 3/4-es alágatya, meg nyári futónadrág volt rajtam, igaz, hosszú zoknival, tehát végig volt rajtam két réteg. egyedül a lábfejem fázott, mert már annyira elfelejtettem, hogy kell ezt csinálni, hogy a kamásli teljesen kiment a fejemből..
Persze időtartamtól is függ, meg intenzitástól, nekem olyan 75 perc az út reggel, 140-150 körüli pulzuson. -
Gaben92
őstag
válasz
andrisbandi #229044 üzenetére
És télre mi az ajánlott? Asszony elég hardcore ő esőben, hóban is biciklivel jár melózni. Kéne valami jó wet lube amivel akkor sincs gond nagyon ha vizet kap.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
andrisbandi #229043 üzenetére
Jól beszélsz!
... egy kis kiegészítéssel, éspedig szerintem bedolgozni a lánc belsejébe a kenőanyagot jobb, hatékonyabb megoldás mint várni a reggelt hátha a gravitáció és a kapillaritás megteszi helyetted... vagyis jól megolajozva hátrafelé forgatva megjáratni alaposan a kis fogaskereken, ahol azon, meg az összecsukódott váltó görgőin átfutva a lehető minden irányba megtűrögeted a megkent láncot, kvázi belemozgatva az olajat mindenhova... utána persze alapos törlés, mely után én enyémet úgy csekkolom, hogy végighúzom ujjam egy láncszakaszon és semmit, vagy alig hagy nyomot ujjamon a frissen kent majd törölt lánc. Érdekes, hogy egy menet után (2 átlagos menetenként kenem) már mindig van újra mit letörölni annyira dolgozza kifelé magából az előtte szárazra törölt lánc is a kenőanyagot.
petyus80... Sokat, vagy semmit sem számít attól függően használtad-e eddig a 32-est...ha igen, és sokat, esetleg néha pont le kellett szállj miatta mert már nem bírtad tekerni megváltás lehet a 34, ha pedig új 32-es lánckerékkel kukázod a sort akkor 28 kell oda nem 34.
-
petyus80
tag
Sziasztok! Tanácsot ,információt szeretnék kérni. Esedékessé vált a fogaskoszorú,lánc és hajtás csere,mert kopottak már a fogak. Azt szeretném kérdezni,hogy van jelentősége,hogy 11-32-es vagy 11-34-es fogaskoszorút veszek? Mennyit számít az a két plusz fog szám? Ill. milyen fok szám passzol ehhez hajtásban? 3x9 rendszerem van. Előre is köszönöm!
-
andrisbandi
őstag
válasz
andrisbandi #229043 üzenetére
HOLMENKOL PERFORMANCE LUBE
Drága és jó láncolaj, montin nagyon bevált.
- Ezt is takarítani kell azért pár tekerés után. De nem vészes, és a teljesítménye kárpótol.---
Ahogy a kollégáktól hallottad, a waxolás lenne a végleges megoldás, ha szabadulnál az ojajos takarítástól.
A hajtás tisztítását itt komolyan kell venni.
Főleg a láncét.
Mindenképpen le és szétszetős, foltbenzinben áztatós, denszeszes mosós, fémtisztára belülről is...Soudal Dry wax
- Egész jó.Smoove Universal
- Még csak egyszer mentem vele. Úgy tűnik ez lesz a nyerő. -
andrisbandi
őstag
válasz
patyil #229035 üzenetére
Fontos a kenés utáni LETÖRLÉS is!
A hajtás tisztítása (nem csak a lánc), majd az olajozás egyértelmű.
- Maj pár perc tekerés, állni hagyni, amennyi idő van rá.
Esetleg éjszakára. Én csak a telók tisztításáig, és ápolóolajozásáig szoktam, ami pár perc.Majd a jön titok
Az olajra csak a lánc belsejében van szükség.
A hajtásról, mindenhonnan le kell törölni a "felesleget". Csak egy filmszerű, maradék réteg kell maradjon.Tehát a lántányérról, a váltógörgőkről, és a sor kisfogaskerekéről is egy tiszta ronggyal, vagy paptörlővel pik-pakk letörlöm, amennyi gyorsan lejön. A láncról szintén, a gögőiről is. Belül marad annyi amennyi kell.
Szerintem az olaj márkája annyira nem fontos, mint ez a metódus.
Még egy érdekesség!
Pár órás bringázás után érdemes ezt a gyortörlést közbeiktatni újra, olajozás nélkül. A következő tekerés elött.Persze ez már függ az olajtól.
Lehet amit te szeretsz, az csak egy tekerésre való híg fajta.
Ki kell tapasztalni, ha zajongani kezd, én olajozok.
Vagy mindenképpen, ha hosszú útra megyek. -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #229041 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Ringman #229036 üzenetére
Mindenkinek más, haverom huszonévesen nem tud 170 fölé menni, másik haverom 230-ig is képes feltolni ha jól rémlik, pedig középkorú. Ezek a becslések szvsz ezért nem érnek semmit, ahogy a csuklós mérésre sem alapoznék, ha valakit érdekel a pulzus, mellkaspánt és pont. A 7-8%-os emelkedő is szerintem csak akkor elég max pulzust mérni, ha hosszú, én legalábbis még 15%-oson is nehezen tudom feltornászni maxra. 20-25%-os emelkedőn, terepen simán megy
. De ott is csak akkor, ha megnyomom csőmaxon, ahogy kifér és amikor már mindenem zsibbad sem állok le, hanem párszor még beletaposok. Na az tuti max pulzus
.
-
patyil
tag
válasz
Dark Archon #229037 üzenetére
Köszi, rajuknezek!
Igen az alapos tisztitas mindig megvan, ezert frusztralt hogy 2ora tekeres utan 40p degreasing, mosas szaritas es ujrakenes.
-
fulton
addikt
válasz
arcitec #229033 üzenetére
183 a link alapon
Hasaggymeg:
Te is bélés nélküli cucban tolod , Te milyen nadrágot használsz ezekre a 0-15 fokokra netán, télen minuszra?
Létezik egyáltalán nem bélelt valami aláöltözet a nadrág alá le egészen bokáig tartó? Vagy mit javasolnátok nadrág alá? Azon vagyok hogy szerintem kitolom a szezont nem csak nyárára. -
-
patyil
tag
Sziasztok,
vettem egy ilyen chain lube-ot, viszont teljesen tiszta drivetrainre aprankent racsepegtetve is iszonyatosan vonzza a port, koszt, egy 60-70km aszfaltos ut után mar fekete a lanc a kosztól szinte
[link]na most másodjára nem akarok valami vackot, tudtok ajanlani kenőanyagot poros országút/bringaúton használva száraz időre?
vagy ha nem is konkrét darabot milyen paraméterek mentén kéne szétnéznem? -
fulton
addikt
válasz
-=RelakS=- #229005 üzenetére
-
Because
őstag
válasz
Hasaggymeg #229027 üzenetére
Ezt követtem, de közben a kormány lejjebb került és már beleakad a vázba. Így előbb törik le a fékkar egy bukásnál
Fall-N: Na majd holnap, mára kikészített...
-
Fall-N
veterán
válasz
Because #229020 üzenetére
Vágni kellene. Ne legyenek fölösleges ívek. Ez az általános szabály. Ha van ív akkor azt egy körívvel kevesen leírni. Szemre is szebb lesz. Másrészt nem kalimpál hajtás közben, ami idegesítő, meg koptatja a festéket csak. A hátsó váltó bowdenháza is hosszabb a kelleténél.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #229018 üzenetére
Észbe tartom, + keresem a lehetséges válaszokat, de megvan hát sz*r vagyok aztán ennyi
-
6030D
addikt
válasz
fulton #229014 üzenetére
Ez melyik volt? Akit nem értél utol, vagy aki 35-tel ment?
Tekerj minden nap 1-1,5 órát, hétvégén napi 2-4-et, lehetőleg valami szisztéma alapján, és neked is menni fog.Hasaggymeg: ezzel a szép hozzászólással nekem nem hoznád meg a kedvem. Hogy én súroljam a más farkak táborát...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
fulton #229014 üzenetére
Az az ábra, hogy lehet akármekkora farkad, előbb-utóbb akad valaki akié a tiédnél is nagyobb, vagyis tolni kell neki hosszú hónapokig, évekig, aztán mikor végül több bringást előzöl te meg a bringaúton mint ahány téged előz akkor a közepes farkúak táborát talán már alulról súrolhatod...de csak talán.
-
trialboj
őstag
válasz
trialboj #228962 üzenetére
A leírásban linkelt méretek említésé miatt válaszoltam erre.
Kipróbáltam az M-es bringát, ráülve egész fasza volt a reach tényleg rövidebb és ez kényelmes volt, de ahogy elkezdtem tekerni, és élesebben fordulni majd kiállni, nevetségesen kicsinek tűnt, szóval nagyon hamar leszálltam róla és ennyi is volt.
Csak meg akartam erősíteni amit Runner írt, lefele sokkal zavaróbb a méret váltás mint felfele.
1 éve mentem 1 nagyobb kört et XL YT Decoyal, és meglepően kényelmes volt. BTW nagyon fasza kis analog gépet rittyentettek belőle, az akku helyén óriási tároló rekesz vanA monoblok helyét precízen kimérték, az én térdemet egyáltalán nem terhelte, merev, szinte jobb mint egy Jeffsy.
-
stickermajom
addikt
válasz
Hasaggymeg #229015 üzenetére
Fejet a pulton támasztva nem ér!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
stickermajom #228990 üzenetére
Azt én is tudom, pedig sem (nagyon
) idős, sem úr nem vagyok. 🤭
-
fulton
addikt
válasz
parandroid #229013 üzenetére
Értem. Akkor az egyenlet gyenge sz*r vagyok.
----
Tegnap az a montis eléggé marha volt. Agybadugós füles, nullakezezve. Az egesz kerekpar utat elfoglalva cirkalt a kormánya jobbra balra...majdhogynem felborulgatott. Természetesen se a csengőt se az ordibálást nem hallotta meg. Balesetveszélyes volt. Azért vissza kellett fogjam magam hogy bevágva mellé nem szorítsam rá a kormányt... -
parandroid
félisten
válasz
fulton #229012 üzenetére
Rohadt sokat számít az edzettség. Nekem is vannak ismerőseim (csajok is), akik mtb-vel, vagy cross trekkinggel is tudják azt a tempót, amit én csak az országútival. Amit meg ők országútival, vagy TT bringával mennek, az nekem kb elérhetetlen tempó, vagy csak nagyon rövid sprintben tudom.
p
-
fulton
addikt
Nem értem továbbra sem a rejtélyt. Volt egy 1 db versenybringás rádőlve meg minden, hat az ment vagy 40 el. hogy tud annyival tekerni? De foglalkoztat ez a dolog allandoan, vajon én tudnék e...
Volt egy montis is, en 28 al mentem es siman otthagyott, siman ment kitartóan 35 koruli tempot. Most en vagyok ennyire gyenge f*s? Pedig annak szelesebb gumijai is voltak.
Másik városban anno szintén egy montis olyan tempoval ment h nem tudtam tartani vele...ez hogy?
Nem ertem. Azért síkon 32kmh tartásához már oda kell rakni magam. Tul Sokáig nem is bírom. -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #229006 üzenetére
Kitud neki kitudott
-
Because
őstag
válasz
andrisbandi #229008 üzenetére
Köszi!
Még jó, hogy lehet kapni ezt a részt... pedig a gyári leírás szerint 4Nm felső utána alsó csavar, de az alsó rész azt mondta megnyúlik és elreped...
Biztos megbarátkozok vele, de eddig csak a bajt okozta a fék. Beállíthatatlan folyton súrlódik... ez a műanyag ház kaka és ahogy a kábel is kijön belőle olyan ronda ívet ír...
-
andrisbandi
őstag
válasz
Because #229007 üzenetére
Jó kis lopakodó lett!
Magura fékkar bilincs Carbotecture
Shimiről váltva tényleg más érzés a fékezés.
Nem harap, direkt ilyen. Aki szereti, aszerint ez az iskola a jobb.Én csak próbáltam az MT5-öt, 180-as tárcsákkal.
Újonan, két bicón is. Nagy 29-esen, és kis triál bicón.
Pár percet volt koptatva a betét, egyből jól fogott. De ennél egyre erősebben kell húzni a kart, akkor fog jobban. Ez rendkívül megkönnyíti a finom és nagyon technikás használatot.Maximálisan elégedett voltam vele.
A légtelenítést is kipróbáltam, na az tényleg macerásabb a shimistől.
Ahol tölcsér van a fékkarnál, Maguránál kell egy kis lyuk a fecsendőre a tövénél, ezzel a tuninggal már vállalható. -
-=RelakS=-
veterán
válasz
fulton #229003 üzenetére
Akkor az a kecske már egy gyenge szellőben is így viselkedik, nem?
-
fulton
addikt
válasz
fulton #228993 üzenetére
A vonaton kifogtam egy specialistát aki elecsetelte hogy neki 3000 eur bringa van, rakott rá csomagtartót me az kell
meg sárvédő is van neki rajta. Es tudom e hány kg a kerékpárja? Mondom: nem. Hát megtudtam (nem meglepően) hogy összesen (és itt mesélőnknél kikerekedő szemöldök társaságában hangzott) 65 (külön hangsulyozva) DEKA. Mondom az szép :) nem sok anyag van benne. Mindent megtudtam automata mesélönktől :D
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
fulton #228999 üzenetére
Fekete fotokromatikus lencse van a bringás szemüvegemben. (ha ez alatt a fényre sötétedő kislá ... üveget értjük)
Egyszerűen utálom. A legvadabb nyári napsütésben is olyan borús érzetet tud kelteni, mintha tele lenne felhővel az ég. Számomra a barna lencse jobb lett volna. -
padzso
tag
Most esett le, hogy a L-es méretű Giant-en 110mm stucni van, az 58-as Cube-on pedig csak 100-as. Érdemes lenne cserélni nagyobbra? Néha picit furán érzem maga, tudnék még nyújtózni. Hajtókar is kisebb 172.5 vs 175mm, de ott nincs gond.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Oázis Computer - Prohardver nyereményjáték egy Acer gamer monitorért
- Fotók, videók mobillal
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA® driverek topikja
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- LEGO klub
- Aggódik az USA kormánya az iPhone-okba kerülő Alibaba AI miatt
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pulse RX 7900XTX 24GB Videokártya!
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest