Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#207001) Real_Necro válasza szimpláncsak (#206996) üzenetére


Real_Necro
veterán

Elkalandoztam kicsit én is mtb irányba: [link]

21"-os méret, 836mm átlépési magassággal (megmértem, 870mm lenne számomra ideális), top tube horizontal 615mm.

A felszereltség szerintem ez gyári adatok alapján:

FRAMEAluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand ReadySIZES AVAILABLESize Split: 27.5: XS (14"), S (16") // 29: M (17"), L (19"), XL (21"), XXL (23")FORKSR Suntour XCE, 100mmHEADSETCUBE FPH863, Semi-IntegratedSTEMCUBE Performance Stem, 31.8mmHANDLEBARCUBE Rise Trail Bar, 680mmGRIPSCUBE Performance GripREAR DERAILLEURShimano Tourney RD-TX800, 8-SpeedFRONT DERAILLEURShimano FD-TY700-TS6, Topswing, 31.8mm ClampSHIFTERSShimano Altus SL-M315, Rapidfire-PlusBRAKING SYSTEMTektro HD-M275, Hydr. Disc Brake (160/160)CRANKSETShimano FC-TY501, 42x34x24T, 170mmCHAINKMC Z8.3CASSETTEShimano CS-HG200, 12-32TFRONT HUBCUBE Alloy Light, QR, 6-BoltREAR HUBCUBE Alloy Light, QR, 6-BoltRIMSCUBE ZX20, 32H, DiscTYRESCUBE IMPAC Smartpac, 2.1"SADDLENatural Fit Venec LiteSEATPOSTCUBE Performance Post, 27.2mmSEATCLAMPCUBE Varioclose, 31.8mmWEIGHT14.4kg

XCE telóról mondjuk jókat nem olvasok, Tourney váltó is gondolom régebbi.

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#207002) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#207000) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+1, az szerintem sem moccan semmit, legalábbis eddigi integrált hajtóműveim (Deore,SLX,105,és újra Deore) esetében sem tapasztaltam moccanást...csak mikor már tönkrement a csapágy és kotyogott. :F
Szerk. ugyanakkor volt olyan, hogy nagyon ragaszkodva a megadott láncvonalhoz, Q faktorhoz, szimmetriához, elhagytam egy (2?) hézagoló gyűrűt a középcsapágy/csapágyház (váz) közül és mikor cseréltem vettem észre, hogy kissé megrogyasztottam (!) a műanyag hengert mely összeköti a 2 csapágyat és a vizet, koszt hivatott távol tartani azoktól...és úgy sem kotyogott oldalirányba, pedig legalább 2 mm-el így rövidebb kellett legyen a csapágyház+csapágyak távolság melyen a tengely áthalad...tehát mégsem a nútok vége az ami meghatározza hol szorul meg végül a kar a tengelyen. 🤔

Necro...2 szóban, drága és gyenge.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#207003) sebgutkopf válasza Ringman (#206970) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Inkább a két sport eltérő elvárásokat támaszt ergonómia, melegítés stb terén, mint az ütésállóságban lenne a különbség. Egy bringás nem feltétlen vágyik a nagyon meleg fül részre, különben megdöglik a melegben. De ha meleg kell lehet venni egy full dh sisakot, abban nem fázik senki :D
Aztán lehet, egy olyan sisak síeléshez meg már overkill.

(#207004) Real_Necro válasza Hasaggymeg (#207002) üzenetére


Real_Necro
veterán

Ok, ezt találtam még: [link]

Már elkelt...

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#207005) sebgutkopf válasza Tyler Durden (#206978) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Wexl-re egy évben többször is simán érdemes ellátogatni. Szezonkezdésnek mindenképpen jó felhozó csiszolni a kanyarodási technikát, pumpálásra (kezdőknek nem való a jump line onnan viszik el helikopterrel a kórházba a tudásukat túlértékelő embereket). Meg szezon végére egy igazi chill nyugi érzés, idén is ott zártam a park szezont októberben.
2-3 nap persze szép, de lejtőzés intenzitásban egy park annyival többet ad, ha végig tolod rendesen a napot, hogy már másnap nem biztos, hogy fizikálisan képes leszel újra bringázni, kell 1 nap pihenő. 2 napos menetet úgy lehet megcsinálni, ha az első nap kicsit rövidít az ember, vagy később kezd, vagy hamarabb befejezed. Brutálosan megterheli a 40 fölötti emberek izomzatát, izületeket egy hosszú lejtőzős nap és mi már lassabban pihenjük ki magunkat.
1x voltam 4 napot egyben rideolni. Utolsó nap már a kifogásokat kerestem, hogy minél kevesebb kört menjek, azt se bírtam rendes tempóval ereszteni, mert mindenem szét volt savasodva, pedig edzésben vagyok. Szóval elsőre óvatosan a tervekkel hány napot vállalsz be, nem praktikus a fáradság miatt összetörni.
Ja Wexl-höz kedvcsináló, idén nyárról, ebben a jump line is benne van: [link]
Meg persze a flow részek, ami simán kezdőknek és valójában minden montisnak erősen ajánlott.

(#207006) sebgutkopf válasza Pepszi (#206983) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ez java részt az összes bikepark-ra igaz, hogy utána már annyira nem vonzó itthon feltekerni, tologatni és pár kört menni. Aztán így fogalmazódik meg az az igény, hogy bringázás analóggal bikeparkban, itthon meg ebike-al. Azért vannak itthon már nagyon jó pályák csak teljesen saját erőből feljutni kevés menetre futja. Nekem ezek a pályák már valószínűleg csak ebike-al lesznek meghódítva, addig meg kínomban elleszek a parkokkal szezonban. :DDD

Mondjuk egy bikepark abból tényleg verhetetlen, hogy nem ritkán a kabin gyorsabban felvisz a tetejére, mint amennyi idő lejönni. Délután már várnád a felvonót lassítsák és legyen több idő pihenni, mondjuk a szép kilátást nézve is lehet szusszanni :)

(#207007) Tyler Durden válasza sebgutkopf (#207005) üzenetére

Megnéztem a vididet már tegnap, nagyon királyul néz ki, meg le a kalappal ahogy vereted lefel e (: Jump line nálam biztos kimarad, több vidit néztem róla, rutin nélkül felejtős 2-3 év múlva talán, ha fel sikerül fejlődni.
Én is átgondoltam, mert megmondom őszintén, ha itthon is megyek 2-3 lefele sessiont, akkor másnap azt már érzem magamon és olyankor max aszfaltos/sík terepes tekerés jöhet szóba.
Ezt a 4 napos dolgot snowboardozásnál ugyanígy átéltem, reggel kb elsők közt fel a pályára, nap végén utolsók között le a pályáról /ráadásul ha nem lifteztél, akkor feketén kellett lejönni/, mert hát ugye ki van fizetve, itthon nem nagyon van értelmes pályára lehetőség. Mondanom se kell 4 nap után kb kivoltam, mint a bulgárszatyor..
Annak fényében amit mondtál szerintem egy 4 napos kiruccanás jó lehet, amiből 2-2.5 napot vállal az ember a pályán, a többi az pihi.
Itt amit írsz még az ebike-al kapcsolatban, én is gondolkoztam rajta, csak azért elég horror áron vannak az értelmes típusok. Én előítéletes voltam velük kapcsolatban, de pl ha elmegyek a szokott helyemre lefelézni, akkor az én erőnlétem max 3 kanyart bír el, mert 2 mászás után már a 3. lejövetel is fogösszeszorítós, illetve mikor már kivan az ember fizikailag nyílván lefele könnyebben történik baleset, ami meg nem hiányzik. Emiatt tök jó lenne, hogy felfele a rásegítés felvisz és tudnék menni mittomén 5-7 kanyart is akár.

"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo

(#207008) sebgutkopf válasza Hasaggymeg (#206984) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ha már Nagykokó. A pallós ugrók pont a tipikus lusta ugratók, semmi tudást nem igényelnek az egész pályában 1 igazán érdekes ugró van, ami a túlnyomó többség (videókon is) kikerül. Itt a videómban kb 57 másodpercnél van az az egy ugró: [link]

Ez meg egy korábbi videó [link] itt 1:33-tól kezdődnek azok a bevágások, azokról az ugrókról, amik nem a flow trail-en vannak kovácsiban, hanem kb 1km-re a flow trail-től. ezeken is lehet jókat gyakorolni.

Egyébként meg az a flow nyom valóban pont úgy lett megépítve, hogy kimondottan xc-sek számára is élvezetes legyen, lehet tanulni rajta és semmi durva és veszélyes nincsen benne.

(#207009) sebgutkopf válasza Tyler Durden (#207007) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ha valamikor jövőre már kinti, vagy idén még akár Brohill, Yoko, télen Kanada trail stb… ilyenekben gondolkozol és igényelsz társaságot hozzá, össze lehet egyeztetni.

(#207010) Ringman


Ringman
nagyúr

egy 4-csavaros alumínium 110 bcd-s narrow-wide lánctányérban mi kerül 60-80 €-ba? (azon kívül, hogy így is megveszi valaki)

(#207011) Hasaggymeg válasza Real_Necro (#207004) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Pedig jobb volt.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#207012) Hasaggymeg válasza sebgutkopf (#207008) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

2.10-nél az nem ugrató amit olyan elegánsan elkerülsz?! ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#207013) Lacerta válasza szimpláncsak (#206999) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nekem is ment bele víz, pedig direktben nem is folyt oda. Tönkre is ment, igaz, én már akkor észrevettem, amikor a csapágy kotyogni kezdett. Amit tanultam az esetből, hogy néha érdemes szétkapni-átzsírozni, illetve hogy cserélhető a csapágy, ha hajlandó az ember mókolni vele ( és akkor lehet beletenni rozsdamentest vagy kerámiát ).

@ZolkoW, Hasaggymeg: Nem azt mondtam, hogy lötyög, hanem hogy axiálisan nincs rögzítve ( alakzáró módon ). Nincs rajta semmi, leveszed a bal oldali hajtókart, és kihúzod a tengelyt a tányérral együtt a jobb oldal felé, így.
A csapágyon kívülről van egy műanyag gallér, ami porvédő is, és a belső gyűrű és a tengely közt hézagol ( a belső gyűrű nagyobb átmérő, mint a tengely ). Ebben a perselyben ül a tengely. Szoros, de kézzel el lehet csúsztatni.
Itt látszik elég jól, miről beszélek.

Nekem összerakva kb. 0 a hézag mindkét oldalon ( tized mm, bankkártya nem megy mellé ), egyik oldalon a tányér pereme határolja az elmozdulást, a másik oldalon a hajtókar belső oldala.
Nem mondom, hogy mérnöki szemmel nézve jó megoldás, de hajtás közben tengelyirányú erő nem nagyon ébred. Ami esetleg igen, azt ez a műanyag betét felveszi ( meglepően kevéssé kopik ).

[ Szerkesztve ]

(#207014) bszg@ válasza Ringman (#206970) üzenetére


bszg@
tag

Sisak alá húzható sapka, símaszk, csősál nem jöhet szóba?

(#207015) szimpláncsak válasza Lacerta (#207013) üzenetére


szimpláncsak
tag

Én sajnos azt hittem, hogy az olcsó BBB taposópedál kezd tönkre menni :O

(#207016) Ringman válasza bszg@ (#207014) üzenetére


Ringman
nagyúr

eddig elvoltam vele, de 0 körül lehet az is kevés lesz, mert elég fázós a fülem és túl vastag sapka már nem fér alá (eléggé mérethatáron vagyok a sisakméretben)

(#207017) zsocy válasza Ringman (#207010) üzenetére


zsocy
őstag

Ezeket érdemes kínából venni, Aliról a töredékéből itt van, pl. a Deckas elég jó minőségű is, 10-20 $ körüli árért.
Fórumos ajánlásra nemrég jött meg egy ilyen 32T narrow-wide, és kézbevéve abszolút rendben lévőnek tűnik. Felrakni nem tudtam sajnos mert természetesen elb@sztam a BCD mérést, és rosszat rendeltem, de ettől a tányér jó. Azóta már úton van a jó BCD-s is.
Rendeltem csavarokat is hozzá, azok is szemre ugyanolyan minőségűek mint ami gyárilag is volt a gépen.

(#207018) Ringman válasza zsocy (#207017) üzenetére


Ringman
nagyúr

Nézem alisokat is, de 110 bcd-s kell tiagrahoz (ua, mint 105, ultegra esetében) és 4 csavaros, abból ott is 40$ fölötti árat találtam csak.
pl:
[link]
[link]
[link]

---
60-80€ nyilván nem pálya, akkor már veszek egy komplett RX600 1x11 hajtókart.

[ Szerkesztve ]

(#207019) Pepszi válasza sebgutkopf (#207006) üzenetére


Pepszi
tag

Én egy ideje vadászok valami jó vételre és nagy a dilemma, hogy sima enduro vagy ebike legyen. Úgy látom ebike használtan 1,2-1,5 millió lehet egy nekem megfelelő szint bár most nem vagyok képben, hogy melyik teló/rugóstag ami már elfogadható.
Most vagy a fiam alap focus whistler-ét nyúzom, vagy a még alapabb '98-as gepida asgard ősmontimat. Ezekkel legalább a kihívás is megvan.

(#207020) Tyler Durden válasza sebgutkopf (#207009) üzenetére

Simán összebeszélhetünk valamikor a köv szezonban egy ilyen osztrák látogatást. Illetve ha már tavaszodik, akkor itthon is bármit.
Annyit akartam még kérdezni, hogy mennyire van tömeg itthon is az ilyen pályákon, illetve kint az osztrák bringaparkban mik voltak az ezirányú tapasztalatok?

"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo

(#207021) Hasaggymeg válasza Lacerta (#207013) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha nincs axiálisan rögzítve, akkor az a műanyag rögzítő csavar amit bal oldalról betekersz a csőtengely belső menetébe (linkeltem fentebb) mi az? :F Pont úgy van rögzítve mint a kormánycsapágy a koronaanyával, nem teherbíró rögzítés, de a hézagolást tengelyirányba azzal végezed el...vagy nem? :F

#207010Ringman...azokat ritkán éri meg külön vásárolni, talán most az egytányérosoknál, de a többtányéros olyan lassan kopik el (feltéve, ha egyenletesen van használva, ugyebár), hogy addig a tengely is be szokott kopni ott ahol felfexik a csapágyra.🤔

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#207022) Lacerta válasza szimpláncsak (#207015) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Én háklis vagyok a kottyanásokra, amint érzem, hogy terhelésváltáskor van valami, azonnal nézem, honnan jöhet.
Sajnos ez a fajta középcsapágy olyan, hogy amikor elkezdett kottyanni, már szét volt rozsdálva a csapágy belseje. El lehetett volna kerülni pedig, ha szezon végén szétszedem, és átzsírzom, de úgy voltam vele, hogy karbantartásmentes. És ez így is van, abban az aspektusban, hogy élettartamra van kenve. Amíg nem megy tönkre a zsír benne, addig van az élettartama. :(((

(#207023) zsocy válasza Ringman (#207018) üzenetére


zsocy
őstag

Hát igen, a 110bcd/4 -re én sem találtam jó árat, gondolom az már elég különleges mert a 110 bcd az 5 csavaros szokott lenni...
Persze ha találsz akkor érdemes lehet kínából venni, mert így is olcsóbb.

(#207024) Ringman válasza zsocy (#207023) üzenetére


Ringman
nagyúr

az új - azaz pár éves - tiagra/105/ultegra/dura ace már 4 csavaros + az 1x grx-ek, gondolom még nem készültek fel a kínaiak a tömeggyártásra.

(#207025) zsocy válasza Ringman (#207024) üzenetére


zsocy
őstag

Igen, az én 105-öm is 4 csavaros. A kínai tesók ezeket inkább montikhoz gyártják, ott le is fednek mindent, szerintem országútin nincs is rá akkora igény hogy 1x rendszert építs.
Mondjuk a GRX szetteknél már van, de lehet azok még újak és nem kopott el annyi hogy megérje nekik ráállni a gyártásra :)

(#207026) Ringman válasza zsocy (#207025) üzenetére


Ringman
nagyúr

meg vagyok én ezzel kicsit lőve, pl. a grx és a sima outi hajtókarokra jó a gyári shimano grx 1x tányér? ha igen - ugyanaz a furatkép mellett a profil is a hajtókaron, akkor jó a csavarhossz is, vagy más vastagságú csavar kell hozzá?
pl. itt van ez: [link]

ehhez nem adnak csavart, akkor milyen csavarhossz is kell hozzá?

(mellékes, hogy a tiagra hátsó váltót is le kellene cserélnem hozzá egy rx 400-asra vagy 812-esre)

(#207027) Lacerta válasza Hasaggymeg (#207021) üzenetére


Lacerta
aktív tag

A műanyag csavar arra való, hogy beállítsd a hajtókar pozícióját és merőlegességét a tengelyen, mielőtt a két rögzítő imbuszcsavart meghúzod.
Amikor azt meghúzod, akkor
- pontosan annyira tolja be a hajtókart a bordástengelyen, hogy a középcsapágy két műanyag betétjéhez képest az a néhány tized hézag legyen, amivel nem szorul, de nem is csúszkál el oldalra a tengely a középcsapágyban,
- beállítja merőlegesre a hajtókart, mert önmagában a hajtókar a bordástengelyen műszaki szempontból egy ponton történő megtámasztás, és kell még egy távolabbi pont a tengelyen, hogy a derékszög biztosított legyen.

Axiális a rögzítés, ha 0 az axiális hézag mindkét irányban. Itt nincs ilyen, mert akkor folyamatosan súrolna/szorulna.

[ Szerkesztve ]

(#207028) Lacerta válasza Lacerta (#207027) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Axiális a rögzítés, ha 0 az axiális hézag mindkét irányban. Itt nincs ilyen, mert akkor folyamatosan súrolna/szorulna.

Bocsánat, helyesbítek, marhaságot írtam, valóban axiálisan rögzített, mert a porvédő/hézagoló műanyag a tengellyel együtt forog, tehát a csapágy belső gyűrűjén van megtámasztva, ergo nem tud súrolni a hajtókaron, legfeljebb a külső és a belső porvédő egymáson. Rég szedtem szét a sajátomat, most a videót nézve jöttem rá. valamiért az volt az agyamban, hogy az inzerthez képest elfordul a hajtókar, holott nem.
És a mélyhornyú golyóscsapágy képes tengelyirányú terhelést felvenni, a külső gyűrű pedig meg van támasztva a menetes perselyben.
A műanyag anyával tehát 0-ra kellene elvileg húzni a hézagot ( bár ahogy látom, ez nálam sem sikerült teljesen ).

[ Szerkesztve ]

(#207029) ZolkoW válasza Lacerta (#207013) üzenetére


ZolkoW
őstag

Még mindig nem pontosan értem, mi nincs rögzítve, az előveszítő csavar beállítja nullára a hézagot a hajtókar és a műanyag porvédő között, és ennyi, emlékezetem szerint.
És a recézés, amit Hasaggymeg is írt, enged jópár mm játékot, ezért tudta összenyomni vele a belső hengert. Sraméknál külön tekerentyű van a tengelyen, mondjuk kevésbé tűnik nekem tartós és kitalált megoldásnak, egy ilyen gyűrűt már kellett is vennem ~2 év szórványos használat alatt.

közben láttam a frissebb postjaidat..

#207018 Ringman : 5-ösre is drága a N-W, és nem azt mondom, hogy 5x-ös élettartam várható, de a gyáris Sram azért jobb anyagból lehet a 3e Ft-os Snail meg ilyesmi márkáknál, mert utóbbiaknál nálam egyből látszott a sorjásodás a fogak terhelt oldalán. Mondom, ettől simán használhatóak, csak gondolom más az anyag.
Annyira nem találtam olcsót, hogy előbb vettem egy FSA-t, az még emészthető áron volt, de a következő inkább Sram lett, annak legalább jobban passzol a kialakítása a Sram karhoz. (simán csak jobban tetszett, na) Talán picit csendesebb a Sram, de erre már nem esküdnék.
Szóval ha van FSA-ból is 4 karos, egy tipp lehet, ennél olcsóbban kínait sem találtam, mikor kerestem. (bike24, de máshol is láttam már)

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#207030) Lacerta válasza ZolkoW (#207029) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Hülyeséget írtam, mert rosszul emlékeztem a szerkezetre. Még egyszer bocsánatot kérek.
Axiálisan is határozott a tengely ebben a középcsapágyban.

A hajtókar és a porvédő közt lehet 0 a hézag ( feltámaszthat ), de én is látok pici hézagot ( lehet hogy csak odaképzelem ).
A "bankkártya melléfér" mindenesetre soknak tűnik a kollégánál, de lehetséges, hogy csak a műanyag előfeszítő csavar nem volt rendesen betekerve/megakadt a hajtókar és nem ment teljesen a helyére.

A recézésen ( bordástengely ) nem tudja összenyomni a távtartót, mert azon csak a műanyag anyával húz ( minimális erővel ), és az nem a vázra, hanem a csapágyak belső gyűrűjére terhel ( onnan a külső gyűrűre megy a terhelés, majd a csapágycsészék menetére. A távtartó nem vesz fel onnan terhelést ).

A távtartót akkor lehet összeroppantani, ha a két csapágycsésze hézagolói közül marad ki valamelyik, mert akkor hosszabb lesz a távtartó, mint a középcsapágy helye a vázban, és te a vázig tekered a csészéket. A tengely nem kell hozzá. :D

Közben látom, te is szerkesztettél. :D

[ Szerkesztve ]

(#207031) bszg@


bszg@
tag

Múltkor véletlenül benzint vettem a gyógyszertárban alkohol helyett. Szerintetek mire lehet elhasználni? Lánc tisztításra mint a brigéciolt?

(#207032) Real_Necro


Real_Necro
veterán

Megérkezett a bicó, holnap megyek megnézni: [link]

23"-os

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#207033) gabro0 válasza bszg@ (#207031) üzenetére


gabro0
őstag

Címke ragasztómaradványokat leszedni.

(#207034) ZolkoW válasza Lacerta (#207030) üzenetére


ZolkoW
őstag

igaz, nem a tengely/műanyag csavar nyomja össze, csak a hosszú recézés lehetővé tette, hogy a hajtókar akkor is rendesen a helyére csússzon, ha a távtartógyűrűk nélkül a csapágyházak már "szabálytalanul" közel vannak egymáshoz. értelemszerűen csak pár mm erejéig.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#207035) Lacerta válasza ZolkoW (#207034) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Igen, ez igaz. Ha a bordázat elég hosszú, és a tengely végén még nem ül fel a műanyag anya.

@bszg@: Akár arra is. Esetleg a brigéciolt leöbíteni, vagy ha vízzel öblíted, akkor a vizet eltávolítani utána, hogy ne rozsdásodjon.De tisztításra a brigéciol vagy a petróleum hatékonyabb.
Esetleg, ha sűrű olajjal akarsz kenni valami szűk/nagy felületű/nehezen hozzáférhető hézagot, előtte felhígítod benzinnel. Váltó csapjait, V-fék tengelyét szoktam így kenni, igaz, én pertóleummal hígítok, de nekem abból van itthon sok.

(#207036) vhunor


vhunor
őstag

Sneak peek. Ha a DHL nem kavarja el megint az utolsó alkatrészt, holnap kész lesz.

(#207037) Runner_fxr válasza sebgutkopf (#207005) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Wexl-re én is ki szeretnék látogatni jövőre, most lesz végre több időm bringázni.
Mennyi szintet kell felfelé tekerni ha valaki arra vetemedne?

Nagykovácsi pályára most vasárnap kimegyek.

(#207038) SpaceJam válasza Real_Necro (#207032) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Ez már mindjárt jobb. Az előző, amit linkeltél nevetségesen túl volt árazva, legalább 2-3x-osan.

neszetools.hu ● pc360.hu

(#207039) Tyler Durden válasza Runner_fxr (#207037) üzenetére

Most nézem amiket írnak róla: elvileg a flowtrail az 4.5km hosszú, ha visszafele akarsz tekerni akkor elvileg az ösvény alja és teteje között 400m szint van.
Ha meg pályán kívül akarsz felmenni a panorámacsúcsra /Hochwechsel, 1743m/, akkor 13km-en lesz 1300m szint.

"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo

(#207040) Runner_fxr válasza Tyler Durden (#207039) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Akkor eMTB-al feltekerhető, úgy, hogy marad erőd lefelé is. A 400m-es körökből 4-5 belefér, de a panorámacsúcs sem akadály. Bár azért talán jobb ha az ember analóg gépet visz ide és kihasználja a felszállítás lehetőségét.

(#207041) Tyler Durden válasza Runner_fxr (#207040) üzenetére

Én erre készülök +1 napra mindenképp akarok bérelni vmi értelmes ebike-t is. Sőt már odáig jutottam, hogy lehet 2x is ki kéne menni.. :B

"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo

(#207042) Real_Necro válasza SpaceJam (#207038) üzenetére


Real_Necro
veterán

Az a furcsa, hogy hátul xt van, elvileg 10 sebességes, a váltója meg alivio, ami 9es.

Bár a leírásban 9 sebességes, vannak kavarok.

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#207043) SpaceJam válasza Real_Necro (#207042) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Az a váltó, a váltókarok és a kazetta is 9 sebességes. A kavar máshol van. :DDD

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#207044) Real_Necro válasza SpaceJam (#207043) üzenetére


Real_Necro
veterán

Az alivio kar viszi az xt váltót? Nem más a bowden húzás?

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#207045) velizare válasza Real_Necro (#207044) üzenetére


velizare
nagyúr

úgy tudom, hogy normál esetben 9 sebességig hátul minden visz mindent shimanonál. 9 sebességnél már van shadow, ami nem kompatibilis a nem shadow rendszerekkel. az egyedüli kivétel a 97 előtti 9sebességes dura ace, annak van más húzása.

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#207046) sebgutkopf válasza Hasaggymeg (#207012) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Az a dirt-ösök játéka.
Más bicó, mégjobb ugrási tudás kell hozzá. Kifogással meg tele a padlás :D

(#207047) sebgutkopf válasza Tyler Durden (#207020) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Itthon mindig el lehet férni, arra azért nem érdemes számítani, hogy egyedül leszel (mondjuk munkanapon ez is előfordulhat), de olyan nincs, hogy ne férnél hozzá a pályához.

Kint a szűk keresztmetszet mindig a felvonó, ha sokan vannak ott van sor. Ebből adódik is, hogy magán a pályán (több nyom) a már feljutott létszám nagyon kényelmesen eloszlik, szinte egyedül/társaiddal bringázol és a pihenőpontokon már is megáll. A szezon elején, amikor először igazán kellemes idő van, nincs sár, akkor lehet nagyobb sorbanállásra számítani mindenhol, majd amikor júniusban elkezdenek nyaralni menni a tömegek onnantól egész nyáron eléggé pörög a felvonó, majd ősszel amikor újra iskolaszezon, de még jó az idő és közeledik a szezon vége, akkor még lehetnek többen. Ettől még a kibírható kör mennyiséget le fogod tudni nyomni a különbség az, hogy ami amúgy is pihennél azt nem a hegy tetején a kilátást csodálva teszed, hanem lent a sorban. Ez egyébként nem feltétlen osztrák specialitás, ez a trend Szlovéniában és Szlovákiában is.

(#207048) sebgutkopf válasza Pepszi (#207019) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Jó dilemma.
Nekem személyesen az tűnt fel, hogy az ebike-ok az utóbbi 1-2 évben nagyon sokat fejlődtek és ez az erősebb evolúciós folyamat még nem zárult le. Ebből adódik részben az is, hogy használtan kevés, vagy nem nagyon van igazán jó gép. A régiek a mostaniakhoz képest nagyon más kávéház, az újabbakból viszont nincs nagyon eladó (használják őket), nem mindenki adja el évente mint Runner.
Analógból könnyebb a helyzet mert mostanra már szinte minden gyártónak van kimondottan jó enduro gépe, szinte csak a jó és mégjobb gépek között lehet válogatni ízlés szerint, egyszerűen nagyobb a választék.

A döntést én nagyon egyszerűen két faktor köré fűzném fel: 1 vagy 2 bringában (lehet mindkettő) gondolkozol, illetve hol szeretnéd használni: itthon (ebike) vagy külfödön (analóg)?
Jó agyalást rajta! Édes teher. :)

(#207049) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#207037) üzenetére


sebgutkopf
őstag

A bikelift ameddig ki van építve (nekem gyanús, hogy lehetne folytatás) az 220m szint (innen kezdődnek az új pályák - jump és dh), innen a teljes régi pálya még +180m ha ezt feltekered (nem csak ebike-osok csinálják). Alternatíva, a buszos felszállítás, ami felvisz a flow és single trail tetejére ahogy régen, viszont erre már nincs napi jegy csak alkalmas.
Ebike-al meg persze a legjobb poén egyszer felmenni a teljes csúcsra a Wu trail tetejére és azon lejönni az egy szép hosszú kör. Mivel a Wu teteje eléggé fent van ebike-al is érdemes kihasználni, hogy legalább az első 300m-t felvitetni a busszal, mert onnan még van hátra úgy 6-700m felfelé.

Vasárnap te mikor mész ki Nagykokóba?
(gondolkozom, hogy össze tudom-e addigra szedni magam fizikálisan)

(#207050) Hasaggymeg válasza Lacerta (#207030) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

[link] ;]

#207037Runner_fxr...akkor most nem menjek arra mászni? :U :DDD

#207044Real_Necro...itt úgy tűnik, hogy a tízes váltó nem lesz jó kilences pöcögtetővel, míg egyiknek 1.2 kell, másik 1.7 húzási arányt tud.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.