Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#215001) Hasaggymeg válasza 6030D (#214999) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Olyan homoktenger vár minden ereszkedő végén, hogy kiállva kell 15-20km/h körül átgurulj valahogy rajta mert gyorsabban félő elszállsz mint a lufi, lassabban pedig bele süllyedsz és azért esel el. :( 7 közepére ígérnek esőt az picit megkötné, hogy járható legyen...mert nincs hova menjek itt a közelben máshova, a Kevély is legalább 40-50 perccel hosszabb és majd 2x annyi aszfalt odáig. :U

#214998jjeahh...ezeken valami faxa menet volt mert össze-vissza csavarodtak miután beállítottam őket, aztán mivel nem volt konkáv úgy állítottam a szegeket is menetrögzítővel és ma is úgy állnak. A kialakítás, hogy lyukas imbusz belsejűek, pedig talán még harapósabbá tette azokat a pici éles csövecskéket...mondjuk hagytak is (egyelőre életreszólónak tűnő :F ) nyomokat egyik lábamon, koppanásuk a vékony bőrrel borított sípcsonton felejtethetetlen hangú. :O :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#215002) nemeth989


nemeth989
senior tag

Üdv.
Tervben van egy új tárcsás kerékszett az országútira, shimi rs100ast váltaná. Csak éppenséggel nem tudok dönteni, hogy milyen? melyik? kerékszett legyen végül. A kiszemeltek között van a DT PR vagy E 1600 32mm-es verziói, akkor Fulcrum Racing4, esetleg még a Mavic Ksyrium SL Van valakinek bármelyikkel is tapasztalata? Vagy ebben az árkat. alternatíva ötlet?

RideMyStyle "LoveMyWilier"

(#215003) Napfénysüti válasza nemeth989 (#215002) üzenetére

DT Swiss PR1600 Spline DB 23-am van. Lassan 4 éve használom, bő 90 kg vagyok eddig nincs vele gond nem rossz kerék.

Més que un club!

(#215004) bardi válasza andrisbandi (#214977) üzenetére


bardi
aktív tag

Szerintem úgy gyakorold, hogy legalább a hátsó féken az ujjad, terepen azért praktikus, ha nem a levegőben kell kapkodni érte.
Nekem ma majdnem volt egy esésem, úgy tuti összetörtem volna magam. Volt egy ugrató, amit rögtön kihasználtam, csak már régen mentem arra, mögötte a kanyarban olyan nyomvájú volt, ha nem markolom mindkét féket, végem :D Mondjuk így meg majdnem orr buktam, mert kézzel nem támasztottam ki, a fék meg gumi meg tapadt rendesen.

'92 Honda VFR 750

(#215005) andrisbandi válasza bardi (#215004) üzenetére


andrisbandi
őstag

Megjegyzem, köszi! :)

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#215006) RWD


RWD
tag

Sziasztok!
Van egy Caprine Forestem, monoblokkot és láncot kell rá vennem.
Ezek közül melyiket választanátok?
Monoblokkok:
[link] , [link]
Láncok:
[link] , [link]

Ha ilyen 10k bruttóból megúszom max, az nem rossz. De ha "szemétre való" cuccok vannak csak ennyiért, hajlandó vagyok többet áldozni rá.
Tópart mellett körözésre kell, zúzott köves, aszfaltos, földes utak, semmi extrém igénybevétel.
Köszi előre is!

(#215007) flash-


flash-
veterán


ilyen nyomvályús, talajú ösvényeken való lefelékre,haladásra,hasonló utakra, valamint agyagos talajra,ill.homokos talajra összeségében kezdő montisnak (illetve középkezdőknek) ti mit javasoltok?
egy merevfarú 29ert,vagy egy 26-os összteleszkópost?
melyikkel lehet biztonságosabban csapatni lefelé 30-40el ilyen utakon mint a fenti kép? a kisebb kerék,vagy a nagyobb ballonosabb?(ugye ezek a nyomvályúk trükkösek mert megcsúszhat a kerék kanyarodásnál ha keresztbe veszed az ivet a vájatból ki-be..)

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#215008) MPowerPH válasza flash- (#215007) üzenetére


MPowerPH
félisten

A kis kerek mindig hatrany lesz, barmit csinalsz a geoval. Erre magam is mar raebredtem. De csak 26" -al. A 29" -al mar nem vagyok benne biztos.

Don't Tread On Me

(#215009) andrisbandi válasza flash- (#215007) üzenetére


andrisbandi
őstag

Amíg jön egy hozzáértő, pár gondolat.
- A gumi, és nyomása nálam sokkal többet számít a kerékméretnél.
Minél szélesebb (a felni is), alacsony nyomáson, pl 1.5 bar/2.6"

Ha jó erőben vagy (fölfelé számít a súly), egy fullyval egész más lefelé menni, a telók maximálisan a földön tartják a gumikat, gyorsabban, biztonságosabban megy a csapatás. Dropper is kell.

Az össztelósban a legjobb, h nem fájdul meg rajta semmid, másnap is tudsz élvezetesen bringázni.

26-ost kimondottan nem szoktak erdőbe ajánlani.
Ha az van, vagy olyat tudsz jó árban szerezni, szerintem még elmegy, nem rossz. (Eladni értelmes árban lehetetlen. Vételkor ez jól jöhet.)

27.5 175 cm magasságig, vagy ha szereted a kisebb bicókat.
Ez picit kisebb csak a nagyobbtól. Szinte 29-es érzésre. (Nem keresett méret.)

29-es a legjobb kerékméret erdőbe és száguldozni. Mindenen könnyen átgördül.
A kerék, és külsők is a legnehezebbek nyilván.
(Venni és eladni is a legdrágább.)

Egy 29-es fully kb 14-15 kg, használtan 500-ért lehet szerezni.
A telók szervíze komoly összeg, és a sor+lánccsere is. Plusz a fékekben az olajcsere+új pofák... 100 ropiból nem jön ki...

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#215010) 6030D válasza flash- (#215007) üzenetére


6030D
Ármester

Nem rossz indulatból, de erre szokták mondani, hogy erre elég a trekking/gravel. ;) Innentől sebesség kérdése. Szerintem ez az élvezhető kategóriába a 29", 2,0-2,2, 2 bar, első levegős telóba 40-ig belefér. +/-, kinek mi. ;)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#215011) Hasaggymeg válasza RWD (#215006) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Középcsapi Shimano, láncok között meg nem tudom mi a különbség, a drágább biztos kicsit jobb is. :F

#215009andrisbandi...26" már sehova (esetleg törpéknek, nagyon szegényeknek és gyerekeknek), a 27,5"-al meg az a baj, hogy jövője szintén elég bizonytalan.

flash...ebből a képből elég nehéz megmondani, de tényleg van (az a mazochista) aki ilyen helyeken merev gravellel nyomja, ami ha csak néha betévedsz az aszfaltról akkor talán indokolt is. Az biztos, hogy ha zömében ilyen (akármilyen, de nem aszfaltos) helyeken járnék nekem merev vékony kerekű sosem kellene egy XC-vel szemben. :N

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#215012) flash- válasza 6030D (#215010) üzenetére


flash-
veterán

Koszi mindenkinek, jelenleg pont trekking van, de akkor lehet a képen nem látszik de kétoldali autónyom vagy nyomvályú amilyenek errefele a terepek, ezek a kereket elfordítják - "megakad" rajta nem pedig átgurul, persze nincs is rajta csak 37es túragumi min. 4barig,lefelé kb 30ig ha teljesen sík a terep akkor természetesen mennek jól.
A két fullys haver 26ossal egyszercsak eltünt előttem, elképesztő milyen kényelmesek, én is vennék egy mtb-t de nem tudom hogy 26fully vagy 29 hardtail való ilyesmi utakra, meg homokos illetve kissé agyagos erdei-mezei földutakra
Semmiképp sem technikás a kerékpáros stilusom megyek ameddig biztonsagosnak erzem kb ennyi a tudásom:) azért is nyilvánv inkább a biztonságos haladás ami a szempont, vennék egy mtb-t az országuti mellé😛 a trekking meg maradna városi-túrázós gépnek😀
Egyébként általánosságban melyik milyen útra való? Vagy inkább a stílus dönti el? Vagy technika?
Túlsúly van, viszont a kényelem olyan szempontból nem érdekel hogy nagy maratonokat nem szoktunk tekerni 30-40km pár száz szinttel, en egy ilyem után kb épp hogy bemelegítettem, nem megterhelő, bár egyedül nyilván többet mennék:)

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#215013) Hasaggymeg válasza flash- (#215012) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hát ha az outi és trekking mellé veszel még egy montit is akkor már inkább nekünk kell megkérdeznünk majd tőled, hogy melyik hova való mert jobban fogod tudni. :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#215014) jjeahh válasza flash- (#215007) üzenetére


jjeahh
nagyúr

26-ost már inkább elfelejteném terepre. Ide merev bringa bőven elég, nyomvájúkon a guminyomás és megfelelő gumi választás segít a legtöbbet... a technikai tapasztalat után, mert az a legfontosabb. Ha nincs tapasztalat és 40-el száguldozol, 29-es fullyval, maxxis minionokkal is esni fogsz. Haveroknak már annyiszor mondtam, hogy kezdőként nem jó száguldozni, a sebesség majd a tapasztalattal úgyis nőni fog és most ott tartunk, hogy mindegyik összetörte magát terepen, PTSD-ben szenvednek és én, az ultraóvatos duhaj vagyok a leggyorsabb lefelé, állandóan várnom kell rájuk. Lehet saját hibából is tanulni, csak veszélyes :D. Merev 29er amúgy sokkal könnyebben átgurul az akadályokon, sokkal megbocsájtóbb, ugyan hátul nem rugózik, de gyorsabb, hatékonyabb lesz terepen.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#215015) sebgutkopf válasza Hasaggymeg (#214824) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Vegyél egy five ten-t azt nem szedi szét. Bringás haver most selejtez egyet impact-ot 6 szezon után, de most se a talpa adta meg magát, hanem már a bele foszlik.
A pedállal érintkező alsó puha talp rész puha és rugalmas, így nem tudja szétszedni a pedál, a merevebb rész pedig a talpbetét felőli oldalon van. Jó a stealht talp. Ki van ez találva. :)
Sajnos a michelin (vibram dettó) talpak mintáját is 2-3 szezon alatt meg tudja gyötörni, igaz nem így mint a képen, de a pinek megfogását szolgáló rovátkák idővel egy egy helyen megadják magukat, valószínű túl merevek.

(#215016) sebgutkopf válasza bardi (#214843) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Egyáltalán nem kötelező fém pedálokat venni, sőt van bőven előnyük a kompozitoknak. Persze láttam már törött kompozit pedált, de az valami Alis csoda volt, az ismert gyártók kompozitjai simán vállalhatóak keményebb felhasználásra is.
Ráadásul, amiket linkeltél tök ró áron vannak és tényleg jó a formájuk.
Az, hogy milyen a tengely, csapágyazás, perselyezés, tömítések stb... azt nem tudni, ahogy a fémnl se elsőre, nem kell túlgondolni. Szóval hajrá!

(#215017) Wombath válasza Hasaggymeg (#214879) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Hát kép alapján ez: link
De szerintem ezek variációk ugyanarra a témára. Legfeljebb az a kérdés, hogy táskát kapsz-e :).

(#215018) sebgutkopf válasza MPowerPH (#214920) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Másokkal fölösleges foglalkozni, a gyakorlás nem lehet ciki, aki hajlandó rá az inkább erény. Aki jobban tudja tőled az tudja mennyit kell gyakorolni ahhoz, hogy jól menjenek ezek, aki meg röhög annak meg annyira fingja sincs az egészről, hogy ha mondanád, akkor mutassa röhögés helyett, 3 másodperc alatt lelohadna a vigyora.

Amiket írsz a karbon felniről az teljesen egyezik azzal, amit általában mondani szoktak róla montin. A jobb gyorsíthatóaság és lassítás is egyértelmű, máshogy vált irányt (egyébként én a karbon vs alu váz esetén is érzem, hogy más a kezelési érzet), a plusz merevség miatt meg igen a komfort csökken, ami rázósabb úton már nem feltétlen előny, ahol az egyenetlenség épp kisebb, mint a felfüggesztés ingerküszöbe, így azt a guminak, vagy a felninek kéne megoldania.
Ha csökkented a gumi nyomást, akkor viszont legalább hátul megfontolandó egy insert behelyezése a csökkent nyomás miatt növekvő felütési kockázat kezelésére.

(#215019) Hasaggymeg válasza Wombath (#215017) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Most már csak az a kérdés kelle 20 ezerért kar és táska, vagy legyen harmadáért, negyedéért ilyen puruttya. :F :R...közben látom, hogy ez azért ennyi mert egy-egy méretet adnak csak vele. :U

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#215020) sebgutkopf válasza MPowerPH (#214953) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Szombatra egy kollégám aki Pécsen lakik lehívott Hosszúheténybe, így végre felfedeztem azokat a pályákat is. Eszembe is jutottál, hogy vajon te merre szelheted. Viszont mi csak a pályákon mentünk le - fel. Jó szórakozás volt, meg volt néhány vicces pillanatom. Ha így folytatom a szezont, akkor év végére csinálhatok egy 2022 bakiparádé videó vágást :DDD

Mondjuk a bénázásban segített az is, hogy a nyom mélyebb részeiről még mindig nem takarították el az avart, amibe látatlanba lesodródva értek meglepetések...

(#215021) ZolkoW válasza flash- (#215007) üzenetére


ZolkoW
őstag

még keresem a képen a nyomvályút ;] (bocs), de a 26-ost tényleg elfelejteném. Ha egymás után kipróbálsz egy olyat, meg egy 29-est, akkor az lesz az érzésed, hogy a 26-os kereke mindenben megakad, "beleesik" egy gödörbe, míg a 29-esé nem.
Mindazonáltal ilyen oldalra sodródós helyzetekben a gumiméret legalább annyit számít, vagy inkább többet, tehát ha ugyanezen lemész 37-essel, vagy 57-es terepgumival, akkor szintén ég és föld lesz. 26-ost nem vennék, az tuti, kizárólag ha valami minőségi ősmonti, és jó áron jutsz hozzá, meg nem tervezed igazán használni sem, csak kell egy, hogy évente párszor kimenj erdőbe.
-igen, sok-sok évig jó volt a 26-os, de azokban az években is jobb lett volna a 29-es (túra, XC..)
-lehet hogy én csak 20-szal mennék itt le a nagykerekűmmel, szóval nem magadra venni, de képről nehéz megítélni tényleg

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#215022) RexpecT válasza RexpecT (#214967) üzenetére


RexpecT
addikt

Erre valaki? :)

(#215023) jjeahh válasza RexpecT (#215022) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Én új láncot raknék, a görgőst eltenném későbbre és amikor már bekopott a sor, elnyúlt az új lánc, feltenném a görgőst.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#215024) sebgutkopf válasza jjeahh (#214979) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Jobbulást!

Legközelebb a fekvő rendőrről pedig egy szép nagy bunny-t indíts az legalább élvezetes és magasabbra dob. Sőt járj vissza oda ugrálni és vigyél haverokat is, lássa az illegális építő, hogy milyen jó játszóteret épített a bringásoknak :D

(#215025) Hasaggymeg válasza Wombath (#215017) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Na megrendeltem egy tap vréjtöd szellertű ingyé szállítással....készülök lelkileg a csapágycserére, amit ugyanakkor remélem még évekig nem fog kelleni....Hoping for the best but expecting the worst. :D

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#215026) RexpecT válasza jjeahh (#215023) üzenetére


RexpecT
addikt

Köszi :R

(#215027) jjeahh válasza sebgutkopf (#215024) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Köszi! Szerintem vinni fogok egy élénk színű festék sprayt és lefújom az összeset, mert ez így veszélyes :( . Normál esetben mindíg átugrom őket, mert jól láthatóak messzíről is, de ezekkel valszeg az autósok is sokszor megszívták. Szvsz valamelyik idióta lakó önthette ki őket, hogy senki ne száguldozzon az utcájában :U . Durva, hogy egész télen havas terepen egyszer sem esek el, lejövök aszfaltra és rögtön megvan a baj. Egy ideje úgy érzem aszfalton több szempontból is veszélyesebb bringázni, mint a legbetegebb gyökeres terepen :F . Terepen mindíg résen vagy, figyelsz és általában csak rajtad múlik, hogy megúszd szárazon, aszfalton a rengeteg autó, bringás, gyalogos, roller meg mittudoménmi miatt sosem lehet tudni, ráadásul semmi esélyed puha földre vagy fűbe esni, mindíg a kőkemény aszfalton puffansz, garantált a sérülés.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#215028) Kaci84 válasza parandroid (#214963) üzenetére


Kaci84
őstag

Mindenkinek köszönöm aki válaszolt és segített.
Gondolkodtam és nézelődtem a témában tegnap óta sokat. Lehet hogy nem is teljesen jól írtam le a felhasználási területet. Igazából Fehérvár mellett vagyok és mivel majdnem elkészült a kerékpárút be a városba így felmerült hogy egy csomó dolog miatt nem kell autóba ülni és az edzés is megvolna és pénzbe se kerülne bemenni. Továbbá mindig is szerettem volna a Balatonra biciklivel lemenni és a kerékpárút Fehérvártól a Balatonig már majdnem elkészült de egyrészét főúton is meg tudom tenni. Javarészt erre a felhasználásra lenne a kerékpár. Város 10 km a Balaton 25 km. Lehet hogy erre a felhasználása mégse az országúti lenne teljesen megfelelő. Talán jobb lenne egy kényelmesebb testtartású kerékpár és amiben lehet országúti felhasználás optimalizálni. A többibe amit meg nem lehet például a tömegbe abba meg kompromisszumot vállalni. Mi a véleményetek?

(#215029) RWD válasza Hasaggymeg (#215011) üzenetére


RWD
tag

Köszi!

(#215030) Ringman válasza Kaci84 (#215028) üzenetére


Ringman
nagyúr

Talán jobb lenne egy kényelmesebb testtartású kerékpár és amiben lehet országúti felhasználás optimalizálni.

outiból is van többféle geo, az endurance verzió lehet az, amit keresel, nem egy versenyre kifejlesztett modell (a gravel is hasonló, csak az picit hosszabb hogy beleférjen egy 40-45-ös külső is)

(#215031) vlxe


vlxe
csendes tag

Sziasztok!

Lehet volt már régebben kérdés elsősorban Garmin tulajokat kérdeznék. Miért van az, hogy a Garminból feltöltött tevékenységek Stravan kalkulált watt értéke jóval alacsonyabb, mint mondjuk más komputer tevékenységeinél? Találkozott valaki ezzel a problémával? A különbség mondjuk olyan, hogy ugyanazon bringa ugyanazon intenzitás mellett Garmin kb fele annyi átlag wattot számol vagy ad át mint a másik komputer.

Köszi,

(#215032) RexpecT válasza vlxe (#215031) üzenetére


RexpecT
addikt

Szerintem azzal nem érdemes foglalkozni, normális értéket csak wattmérővel lehet mérni.
Rengeteg minden van ami igen befolyásolja a leadott wattokat, és nem tud vele kalkulálni a strava. Pl. útminőség, szélirány és intenzitás, stb.

(#215033) Napfénysüti válasza vlxe (#215031) üzenetére

Ahogy előttem is írták, ha nincs wattmérőd ne nagyon foglalakozz ezekkel a saccolt értékekkel, nincs értelme.

Més que un club!

(#215034) Albigator


Albigator
őstag

Sziasztok!

Véleményeznétek ezt a kerékpárt?
link
Ennyiért jó vétel?

(#215035) .LnB válasza parandroid (#214965) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Köszi a választ. Nézelődtem. A helyzet nem túl jó. Alig van bringa. Az árak meg úgy néznek ki, hogy 400-500k Tiagra és Sora, és valahol 500 alatt kicsivel kezdődnek a 105-ösök. Néztem sok boltot, de ez az árazás van szinte mindenhol.

Amikor kérdeztem itt tegnap, 300-400 körül gondoltam, hogy már lesz.
A Merida Speeder-nél is a 400-as, ami van 105-ös szettel. Viszont én inkább a koskormány felé húzok. :)

Úgy se most, rögtön akartam váltani. De így legalább tudom, hogy mi az árszint, és vélhetően ez csak nőni fog manapság.

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#215036) andrisbandi válasza Albigator (#215034) üzenetére


andrisbandi
őstag

Kíváncsi leszek mit írnak rá.
Vírus elött pár évvel próbáltam meg eladni egy 26-os full xt-s, új kinézetű Meridát 130-ért.... még érdeklődő sem volt... munkatársam kisfia nagyon örült az ajándéknak :DDD

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#215037) andrisbandi


andrisbandi
őstag

https://9gag.com/gag/a915moj
At least she’s wearing a helmet

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#215038) jjeahh válasza Albigator (#215034) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nem tom felétek milyen árak vannak épp a használtpiacon, de felénk ez nem lenne jó vétel, ennyiért már bőven vannak 29-es kerekűek levegős Rockshox telóval, hasonló szintű, vagy jobb hajtással. Hiába jó állapotú, ez mégiscsak egy régi 26-os, rugós Suntourral.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#215039) se4ever2


se4ever2
aktív tag

Sziasztok! Újdonsült montisként szeretném lecserélni a gyári külsőket a bringámon. Tubeless rendszert szeretnék, a külsők darabjára 15.000 Ft körül szánnék maximum (29"). Mik az ajánlott típusok?

A Budai-hegységben és a Pilisben használom főként, de minimális aszfaltozás is van benne. Még az elején járok a témának, még nem nagyon durvulok, de szeretnék egy kicsit agresszívabb mintázatú külsőt. Köszi! :R

[ Szerkesztve ]

(#215040) Lacerta válasza jjeahh (#215027) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Vagy vigyél fúrókalapácsot, és vésd fel mindet. :D
Tanulság: Nem szabad aszfalton bicajozni. Soha. :)

(#215041) jjeahh válasza se4ever2 (#215039) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Szerintem ebbe a bringába 2.35"-2.4" gumi való, ha haladni akarsz, hátra Rekon, előre Forekaster, ha a súly nem számít, előre Dissectort dicsérik a kollégák. Ha veretni akarsz és nem érdekel a gördülési ellenállás, talán hátra Dissector, előre Minion DHF, de a Minion aszfalton meg fog ölni :DDD . Ha sarazós gumi kell, inkább Schwalbe, Continental fronton néznék szét.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#215042) flash- válasza jjeahh (#215014) üzenetére


flash-
veterán

JJeahh:még csak trekkingel álltam fejre, MTB-vel még nem úgyhogy bátorság megvan😀, köszönöm a tanácsot, azt gondoltam laikusként hogy a 26os kis kerekét egy nyomvájúból - traktornyomból való kikormányzás abba való kormányzás kevésbé blokkolja vagy tolja el, azt tapasztalom hogy a nagyobb kerek alapesetben könnyebben átgurul egy kis kis akadályon pl egy kicsi godor kő vagy ág, de ezt a két dolgot nem gondoltam hogy egyformán könnyebben veszi.
Egyébként az óvatos bringas tipus vagyok az országútit se mertem elsőre 50el gyorsabban enegdni lejtőn mondjuk patkófékkel jobban nem is fogom.
En is inkább a 29er felé indulnék, idővel trekkinget is kiszorítaná nálam, elég nekem 2lovat +1(feleségemét) etetni

Hasaggymeg:hát vagy saját kármon kezdem megtanulni mi mire biztos nem való😅

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#215043) RexpecT


RexpecT
addikt

Ma mennék először az outival egy aszfaltös kört. Viszont nem akarok hátizsákolni, a kézi pumpám viszont nem fér el a nyeregtáskába.
Outisok mit szoktatok használni?
Vegyek egy CO2-s pumpát? Ez ajánlott kategória? :R

(#215044) parandroid válasza .LnB (#215035) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nem egy olcsó sport, és az utóbbi 1-2 évben csak még rosszabb lett a helyzet. Érdemes a használt gépeket is nézni, ha tudod, mit keresel, jókat ki lehet fogni, nem minden eladó követi az ártrendeket. :U

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#215045) parandroid válasza RexpecT (#215043) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Mezzsebet + egy kis szerszámostáskát az ülés alatt.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#215046) jano_77


jano_77
nagyúr

Sziasztok

Összefoglalót átolvastam, nagyon bő és részletes.
Ennek ellenére szeretnék kérdezni. Bringákban elég zöldfülű vagyok, nem értek hozzájuk.
Szeretném lecserélni kinőtt régi, kb 18 éves bringámat és most nézegetem, milyen lehetőségek vannak. Találtam is párat, amik tetszenek és árban is kb beleférnének.
Kérdzeném rögtön, hogy ez a HERVISBEN kapható Cross Pro alapjáraton tényleg egy 400K-s bringa vagy csak fel van árazva, hogy olyan jónak tűnjön az akció!? :F :U Mennyire vállalhatók az alkatrészei?
Valamint Merida kerékpárokat néztem még többségében, és érdekelne, hogy alkatrészekben láttam különbséget az alábbi bringák között, kinézetre ugyan azok, hogy a drágábban tényleg jobbak-e az alkatrészek, megéri-e pl a Crossway 40 a felárat a Crossway 20-hoz képest illetve, hogy a Crossway 10-V elfogadható minőség-e ebben az árban, mert nem biztos, hogy szükségem van nekem a tárcsafékre - több a gond vele, nagyobb hozzáértést igényel, stb. :F :U
Elsősorban hétvégi kirándulásokra, túrákra használnám a bringát családdal, semmi komolyabb tervem nincs.

Illetve most találtam ezt a hírdetést és érdeklődnék, hogy ez a KTM Leggero Cross megéné-e a 279K-t? (nagyon tetszik :B )

Segítő szándékú válaszokat nagyon köszönöm előre is. :R
Janó

ui.: esetleg ebben az árkategóriában tudnátok-e ajánlani, javasolni megbízható, jó bringát, ami esetleg jobb mint, amiket én találtam? :F

ui2: Genesis márka mennyire számít a vállalható kategóriába? :F

[ Szerkesztve ]

"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"

(#215047) .LnB válasza parandroid (#215044) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Igen hallottam, hogy most ez is nagyon drágult, és nagy a hiány is. Igazából egy rendes országúti nekem inkább egy álmom. Mármint én úgy fogom fel, hogy ami most van, azzal is tudok tekerni. Az út, és a táv érdekel, nem a technika. Viszont mindig bennem van, hogy milyen jó lenne..

Hétvégén is mackó naciba és pulcsiba tekertem 49+51km-t (400+ szint benne), két nap alatt. Szóval még rendes bringás ruhám sincs (de az már csak napok kérdése). Mert nem gondoltam volna magamról, azt sem, hogy ennyit fogok tekerni.

Tegnap egyik barátom felajánlotta a téli bringáját kipróbálni. Alu váz + karbon villa, jó kis Trek. Csak kell szereznem egy cipőt. De egyébként is gondolkodom, hogy én is lecserélem a pedáljaimat és veszek rendes cipőt is.

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#215048) andrisbandi válasza se4ever2 (#215039) üzenetére


andrisbandi
őstag

r2-bike.com 29"
Ez a kb 30-40 EUR~ 15 ropi a belépő

Itt a súlyokat is írják.
Ahogy látod, a nagyobb butykösök jóval nehezebbek.
Igazi előnye ezeknek, h sárban sokkal jobbak, és a jobb kapaszkodás miatt biztonságosabbak.
- Pl SCHWALBE Nobby Nic 29 x 2,40

Az apró mintás mindenes külsőkkel (száraz időben) jobban járnál szerintem. Óvatosabban kell velük csapatni, de még bőven nyerők terepen is.
- Ezekből van sok fajta. Amiket próbáltam, azok közül a Maxxis Rekon volt a legjobb.

[ Szerkesztve ]

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#215049) RexpecT válasza parandroid (#215045) üzenetére


RexpecT
addikt

De gondolom nem a mezzsebbe és nem is a szeszámostáskába teszed a kézi pumpát :F

(#215050) Ringman


Ringman
nagyúr

Megjott a 38 cm-es cannondale c1 kormány, aggasztóan könnyű - nagyon vékony.

A kép nagyon torzít (42 cm a jelenlegi), de mivel nincs flare, alul sokkal keskenyebb.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.