Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
ivana
Ármester
Tuti? Nincs hozzá valami spéci gyorszár inkább? Baromi régi találmány már a gyorszár. Főleg outin ahol amivel szoktak is görgőzni.
Ez a kialakítás szerintem nem lenne szerencsés csavaros tengelyhez sem. Nem arra van kitalálva, hogy nagy terhelést viseljen a vége, szétszedné a menetet.
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Én úgy tudom, hogy felénk kötelező, sportoláskor le szabad venni, ha nem vagy lakott területen és nem közúton tekersz, ergo nem szabad levenni (csak terepen) .
A 4000km majdnem megvan neked is montival, szal nem állsz rosszul te sem . A hideget észrevettem én is, csak nem zavar .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
J.C.G.
aktív tag
Annyi km után én biztos kipucolnám. Lehet bárhogyan is kenve, akkor is kopni, koszolódni fog. Azért 17e km nem átlagos teljesítmény szerintem.
Nem semmi változás ez gyárilag ilyen, tuning hatására és idővel kezd csak hangja lenni.
[ Szerkesztve ]
Zoliwrc
aktív tag
Érdemes a gyári DT Swiss Ratchet rózsaszín zsírt megvenni, még ha a 20grammos kiszerelés 3500forint körül is van, kb. 8évig elég lesz. Én a montin kb.700km-ként szét szoktam szedni, elmosom és újrazsírozva összerakni. Ha nagyon dzsuvázol több órás eső-sár, akkor természetesen a tekerés után ki kell pucolni.
bardi
aktív tag
Nekem ma meglett a 2000 km, ehhez van 40906 m szint, még másfél hónapja nem voltam benne biztos, hogy összejön. Meg ehhez október óta van pluszba napi 6 km munkábajárás, de azt nagyon számolom.
Aki a sártól félne, dobogókőn már megfagyott, lehet menni
A brunox hatását még ma is éreztem a villán, a pici mozgásokat nagyon szépen csinálta, hiába nem száraz a villa.
A maxxis dhf és dhr II gumik meg nagyon jók, olyan helyen tudtam elindulni, ahol a másikkal esélytelen lett volna, rendes féktávokat lehet venni, és kanyarban se csúszott ott, ahol a másik már igen. A határaitól persze még nagyon messze vagyok. Van egy emelkedő, amit szerintem először sikerült megmásznom, általában elkapart a hátsó kerék, vagy elfogytam, most meg kicsit latyakos úton se csúszott meg, nagyon tetszik. A 32-es tányért viszont vissza fogom rakni, így sáros faleveles úton sok a 34-es.
'92 Honda VFR 750
bardi
aktív tag
Előző hsz-ben elfelejtettem kérdezni, vagy a beguson, vagy a bikefun katalógusból tudtok olyan kesztyűt ajánlani, ami jó a mínuszokban, de nem vastag a tenyér része? Már az átmeneti kesztyűt se tudom rendesen használni, lejtőn nagyon hamar bedurran a kezem tőle, a nyári kesztyű meg selyem alsókesztyűvel 0 fok alatt kevés.
'92 Honda VFR 750
Gerr'y
senior tag
Igen csak a topstone 4 Microshift cuccokkal van szerelve amit bagógért nem lehet eladni (max ~60 e huf). Az általad linkelt videóban viszont a topstone 3 van, ami legalább sora szettet kapott, amit azért talán könnyebben lehet értékesíteni. 305 e Ft-ot csak a vázért kiadni, kicsit sokallanám.
#181948: koszi, de az joval dragabb és márciusra ígérik
Canyon-nál vásárláskor rögtön zárolják a vételárat, vagy csak akkor amikor már szállítás közeli állapotban van a bringa?
Hasaggymeg
Topikgazda
Hogy lehet-e érezni nem tudom,de azt igen,hogy akár tisztára mosva is szárazon már cseppekben látszik a becsúszók fényes felületén a vízkő nyoma...bár megosztó téma,szerintem sem árt ha a lehúzógyűrűkkel,szivacsokkal "kivülről" is valami megkent felület érintkezik,én is fújom teflonos sprayel és alaposan törlöm utána ne szedje a koszt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
bardi
aktív tag
Letörlés után is érezni ujjal, hogy van rajta valami nagyon síkos réteg, pedig a felhordás után két törölgetésen, meg ma egy vizesebb takarításon is túl van.
'92 Honda VFR 750
(#182010) IMIIKE1998 válasza Hasaggymeg (#181969) üzenetére
IMIIKE1998
őstag
De én úgy értem, hogy sík, enyhén lejtő részeken is jobb, ha lentebb engedem 3-4 centivel, mert jobban lehet így kanyarodni és nem dobál annyira a nyergen a bringa.
xy.zsolt
őstag
Ha a komfort és a kanyarodási készség felülírja a hajtáshatékonyságot akkor engedd lejjebb....3-4 cm rengeteg, szerintem.....de te érzed.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
bardi
aktív tag
Lábbal tartsd magad, és akkor nem fog dobálni. Ez így leírás alapján nekem rossz technika inkább. Nekem max olyankor van ilyen merev bringán, amikor benézek egy úthibát.
'92 Honda VFR 750
sticky35
tag
Csak akkor vonják le az árat mikor szállítható a bicaj.
Hasaggymeg
Topikgazda
Úgy úgy,a teflon (vagy egyéb síkosító) ott marad a törlés után is egy nagyon vékony rétegben,kenve,védve a felületet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Kasya
nagyúr
Lehet már írtad korábban, csak elkerülte a figyelmem. Valami különösebb gumit raksz fel ilyenkor, vagy semmi extra?
FerNandor
őstag
Szerintetek ez a bicikli [link] jó lehet méretben a 171cm magas 80-as atlépővel rendelkező menyasszonykámnak?
Hogyan lehet megállapítani, megnézéskor, hogy kicsi vagy nagy egy bicikli? Ezt én kicsinek gondolnám, de nem tudom.
Ráültettem az 51-es Cannondale-emre, szerintem jól nézett ki rajta, de fogalmam nincs, hogy jó lenne-e neki, neki meg pláne... A 2 geometria nem egyforma, de a méretek eléggé hasonlók, ha kell, be tudom linkelni a két táblázatot. (és én amúgy alacsonyabb vagyok)
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
stefi81
tag
jjeahh
nagyúr
Ugyanaz a Nobby Nic van fent, ami nyáron, csak már Rocket Ron szerűre kopott .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
maximilian4
addikt
“305 e Ft-ot csak a vázért kiadni, kicsit sokallanám.”
Igen, mert a hajtáson kívül egy váz a komplett bicaj.
De amúgy ha minden szar, vedd azt ami szerinted kevésbé szar. Te írtál egy árat (kb. 1000 euro környéki bicajok), erre jöttek válaszok. Csodát ne várj ennyiért. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Maxi
xy.zsolt
őstag
vegyél használtat ha ennyiért jobb felszereltséget óhajtasz
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Bőven jó kell legyen. Nekem 175/81-gyel 53/54-es bringáim vannak. 55-nél éreztem először, hogy nagy. Egy számmal kisebb meg ugye simán lehet bármi, azon könnyű még javítani egy hosszabb, vagy hátrafelé hajló nyeregcsővel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
J.C.G.
aktív tag
Rendben akkor ezt veszem. Kiváncsi voltam a lehetőségekre, mert a mavic is hasonló rendszert alkalmaz.
Hasaggymeg
Topikgazda
Az a Cube nagyon szép,felszerelése és súlya sem rossz így bár nem pontosan az én műfajom,1 szavazat innen rá.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
FerNandor
őstag
Köszi, akkor nem lenne nagyon kicsi neki? Ha megmarad, akkor hétvégén megnéznénk, de ha előre borítékolhatóan kicsi lenne neki, akkor hagynám.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
rétisün
veterán
Így tippre 52-es lenne neki az ideális, de eleve lány, meg úgy veszem ki, nem is túl rutinos, szóval szerintem nem gáz. Ülést hátrébb lehet húzni, nyeregcső feljebb megy, legrosszabb esetben 1-2 centivel hosszabb stucni, meg egy hátrahajló nyeregcső kell. De egy méretnél szerintem az sem. Azért mindenképpen próbálja ki, mielőtt megveszed. Amúgy legfeljebb később cseréltek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Hasaggymeg
Topikgazda
Szeretnéd ha kicsi lenne és hagy(hat)nád?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
FerNandor
őstag
Köszi. Persze, ha hétvégére lesz valami nem túl távol, akkor megnézzük és megpróbálja. Raktak fel egy 52-es Bianchi Via Nirone 7 C2C-t is most.
#182027Hasaggymeg
Nem igaziból egyelőre én örülnék neki jobban, ha ő is jönne majd velem biciklizni, bár jelenleg még nem tud munka és szerencsére utolsó év levelező mellett.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Ringman
nagyúr
úgy tűnik, hogy az 1"-os villanyakátmérőhöz lehetetlen geo adjusted villát találni. (vagy csak én keresek rosszul, a végeredmény ugyanaz)
445 mm-es beépítési magasságot mértem (úgy hogy a teleszkóp nincs összenyomva, kb 4 cm-es rugóútja lehet) és kb 40 mm-es offsetet. beépítési magasságban mekkora eltérés az, ami még nem borítja fel teljesen az irányíthatóságot és a geot? (külön nehezítés, hogy kb 210 mm-es villanyakhossz szükséges és pl ez egyből kiesik)
telós villára le tudnám cserélni a meglévőt, de az vagy 2,5 kg lenne rollerfék nélkül.
vagy egyszerűen hagyjam így, amíg tönkre nem megy?
úgyis akarok egy másik biciklit venni, ez meg maradna boltba/kocsmába járósnak.
Hasaggymeg
Topikgazda
Jogos a kérdés, vagyis mennyit érdemes költeni rá egyáltalán. Milyen kerékpár az?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
sebgutkopf
őstag
Örülök, hogy neked is bejött a brunox!
A stamp pedálok egyáltalán nem konkávok, ha olyan formájú pedálra vágysz, akkor nagyon körül kell nézni és tudatosan választani. Nagyon sok pedál ott van elrontva, hogy ugyan próbál úgy kinézni mintha konkáv lenne, de középen a tengely kiáll a pedál síkjából, így az egész érzetet tönkre vágja, sőt arra fekszik fel a láb és pont azért nem tapad. Ilyen gond viszont nincs a stamp esetében.
Annyit tudsz a helyzeten javítani (nagyon sokat), hogy kiszeded a stamp összes csavarják, majd úgy teszed vissza őket, hogy teszel a tövére egy kis menetrögzítőt (nem kell Loctite az túl van árazva, autós boltban 4-500 Ft egy gyenge, vagy közepes erősségű) és úgy csavarod őket vissza, hogy a csavarok kiálló része már kellően konkáv formát adjon. Tehát a tengelynél mélyebben csavarod be, míg a széleken kevésbé (akár 2 mm különbség is mehet). 1 nap pihi a menetrögzítőnek és utána mintha új pedálod lenne.
sticky35
tag
Sokat szerintem ne költs már egy ilyen vázra, én is felújítottam a régi bicajomat amin még 1"-os a fejcső, de ésszerűen végigszámolva nem éri meg.
(Az RST-nek vannak szerelhető villái amibe olyan átmérőjű, típusú és hosszúságú kormánycsövet raksz amilyet szeretnél, ha mégis költenél rá. )
bardi
aktív tag
Lapos talpú cipővel még nem próbáltam, azzal lehet jó lesz így is. A csavaros állítgatásra gondoltam én is, csak sípcsontot el be találja Tegnap amúgy a régi bakancsommal nem volt vészes, és legalább amikor tolni kellett, nem csúszkált a cipő a sárban.
'92 Honda VFR 750
Ringman
nagyúr
rih delta - ennek egy régebbi modellje [link]
pontosan ez a modell: [link]
nexus 8 agyváltó, agydinamó, elöl-hátul rollerfék, alu váz, 4×9 küllőszám, erős felni.
#182032 sticky35
köszi.
rst-t néztem én is, kb az a 2,5 kg-os megoldás
az ebike-ot meg felhívom, hogy mekkora a villa beépítési magassága és az offset.
FerNandor
őstag
Találtam közben egy ilyet is [link] lehet, hogy ez is jó lenne neki. És jóval olcsóbb is. (megvan hozzá elvileg az eredeti egyenes kormány is, meg az alkatrészek.
Amúgy ez a Bianchi: [link]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
(#182036) Hasaggymeg válasza sebgutkopf (#182031) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Toobee
veterán
sebgutkopf
őstag
Pénteken megjött a debon air 2021-es upgrade pálca a Lyrik-be. Sőt, ha már a pálcával kellett szórakozni, akkor egyúttal úgy rendeltem alkatrészt, hogy a rugóutat is változtattam 170-ről 180mm-re növelve. Szerelés volt a hétvégén és saját magamat meglepve gyorsabban és könnyebben megejtettem a cserét mint vártam. Egyre rutinosabban megy ez a szerelés téma
Balra az új pálca, jobbra a régi, illetve a tömítések és a lábcsavar a lényeges újítás.
Itt meg már az látszik, hogy 180mm-en áll a villa a művelet végén
Kipróbálni azért ki kellett, igaz most vagy városi aszfalt bringázás formájában: lépcsők, rámpák, egyéb droppként működő akadályok bevetésével.
Azt már érzem, hogy nagy romboló csapatások lesznek 2021-ben.
olcsó menetrögzítéshez jó az asszony által már nem használt körömlakk is, vagy bármilyen vastagabb lakkfesték
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
sebgutkopf
őstag
Rövidebb csavarok is ugyanolyan veszélyesek a sípcsontra, ha nagyon durván terepezel, és félsz tőle, akkor érdemes sípcsontvédős térdvédőt használni.
A csavarok gyárilag viszont nincsenek menetrögzítőzve, így használat közben pont a szélsők akár beljebb csavarodhatnak és rosszabb lesz, vagy épp elhagyhatod őket. Ha meg már rögzíted, akkor kézenfekvő jól beállítani, utána imádni fogod.
sebgutkopf
őstag
Mekkora ötlet!
Azok erőben kb melyik szilárdsági szintnek felelnek meg? (könnyű, közepes, erős) Erőset kerülöm az nehéz lehet áttörni.
nekünk piros Loctite van (243) ami az ő besorolásuk szerint "közepes"
ehhez képest a már szilárdulásnak indult festék vagy körömlakk akkor kb a "gyenge" szint
mindenképp jobb, mint a semmi, de csodát azért nem ettől kell várni
hasonló ötlet, mint a kormány markolat alá fújt hajlakk, ami felhelyezéskor síkosít, utána meg ragaszt - a csavaros markolatok korában persze nincs már rá szükség, de régen használták bőven (én is)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
jjeahh
nagyúr
Nálam amúgy eddig még mindíg nem lazult le soha egyetlen csavar sem sehol, ezért én utálom a mnetrögzítőt, a középcsapágyra pl. gyárilag rak a Shimano és be szoktam 2x tekerni, majd ki, hogy legyaluljam róla . Inkább zsírt rakok minden csavarra, mert úgysem lazulnak meg nálam és így nem rohadnak össze. Menetrögzítő miatt pl. a középcsapit eleve nehezen lehet kitekerni és ha még sár is éri (mindíg éri) és berohad vagy valami, akkor rémálom kicserélni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
bardi
aktív tag
Nekem a műanyag stamp 1 van, ezen anyával van rögzítve az összes csavar, ha azokat biztonsági anyára cserélném, biztos nem lenne gondom ki vagy be csavarodással, menetrögzítőt még sehol se használtam a bringán.
'92 Honda VFR 750
tacto
aktív tag
Lehet lemaradtam róla, de megosztanád, honnan vetted? Meg persze, az első tapasztaltokat is. Köszönet!
bringasisti
őstag
Azért van ott a teflon csík
BENEFON DELTA--------N8
Toobee
veterán
Koffein kerékpár, Bordány. Vettem még Force téli kesztyűt, meg kamáslit is.
https://barbieripnk.hu/
sebgutkopf
őstag
Középre én se raknék menet rögzítőt.
De mondjuk a váltó a tartó fülről sokszor lelazult és csak az tűnt fel, hogy valami nem stimmel a váltással (indexálás elment), majd meghúzás után a helyére került. Az kapott rögzítőt először és azóta lehet nyugodtan veretni, nincs gond a váltóval, mindig csak simán vált.
Nekem lazult már le fékkar bilincse, kormány rögzítő csavar, hátsó tag, szinte minden kivéve pedál, féknyereg és a hajtókar.
A rázós terepnek ez velejárója nem szoktam meglepődni, ezért rendszeresen (bikepark után mindig, egyébként pár hetente) ellenőrzöm is a csavarokat és ha kell újra nyomatékra húzom őket. Cserébe a gép mindig menetkész és átvizsgált.
xy.zsolt
őstag
Srácok, nincs valakinek elfekvőben egy ilyen gps tartó alkatrésze garmin 520-hoz? Szívesen átvenném....és ha szükséges megrendelem és vissza is küldeném annak aki segít. Létezik ez aluminiumból....csak mert már a tököm kivan, hogy a sokadik törik el Linket küldjetek ha tudtok ilyenről
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care