Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#233001) Ringman válasza Kiskopika (#232999) üzenetére


Ringman
nagyúr

ezt másokra bíznám (akiknek ilyen van), én egyből az 1600-as szériára váltottam a cube gyári szettjéről, de az több mint kétszer ennyibe kerül, mint amit linkeltem.

az 1600-asban egy fokkal jobb agy van, de szerintem a felni azonos mindkét modellnél.

(#233002) ZolkoW válasza jjeahh (#232989) üzenetére


ZolkoW
őstag

náluk is van (vagy volt? vagy lesz?), aminek pont a hátán fekete csík van középen, ami így kevésbé kényes. Úgy rémlik, a kabátom utódja volt olyan, hogy az már fekete volt, bánom is hogy az enyém nem olyan.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#233003) fulton válasza Kiskopika (#232999) üzenetére


fulton
addikt

Annyira rossz az a gyari? ;]

(#233004) Kiskopika válasza fulton (#233003) üzenetére


Kiskopika
senior tag

Nem tudom :DD itt mondtátok, hogy ha lecserélem

(#233005) -szabi- válasza RexpecT (#232994) üzenetére


-szabi-
őstag

Ilyenről lenne szó:

Próbáltam rátenni de nekem nem tűnt stabilnak.
A gumipánt nem tapad úgy, mint a fejemen és felcsúszik.

(#233006) fulton válasza Kiskopika (#233004) üzenetére


fulton
addikt

:D ez veszélyes hellly ;]

[ Szerkesztve ]

(#233007) Fall-N válasza Ringman (#233001) üzenetére


Fall-N
veterán

Akkor lehet inkább érdemes az agyakat cserélni és átfűzni a kerekeket. Még munkadíjjal is olcsóbb lehet, mint új kerekeket venni.

(#233008) fulton


fulton
addikt

Lenne egy kérdésem, csak hogy nehogy elpuhuljon itt a fórum ;] :R
tudom tudom majd ki kell próbálni, de addig is érdekelne...emg elszórva volt téma de,
Akinek van egyben acél vázas kerékpár (lehet alu is), és mellette full karbon is, érez valami különbséget átlagos magyar utakon haladva? (némi kátyuk ez az..a szokásos) hogy tudná leírni. Rugózik a nyeregben vagy egyszerűen csak nem űt akkorát a kerékpár? (és igen tudom hogy sok mindentől függ, de azért mégis) igazak azok az írások amiket olvasni, kisarkítva hogy "hát elnyeli az ütődéseket stb stb..") /vagy ez kb olyan mint az integrált hajtás kontra négyszögtengelyes/ és mennyire aza kényelmes (mihez képest? ugye merül fel bennem). Mert én értem hogy kerékpáros boltos srác is : hát a karbon az elnyeli az úthibákat , és jobban közvetíti a hangokat (hangok?) személyes tapasztalata nem volt, csak "mantra". Köszönöm

(#233009) Ringman


Ringman
nagyúr

Nem igazán értem a cube tervezőit, a nuroadhoz való sárvédő és a villa kapcsolata így néz ki:


a peremtől nem lehet feljebb nyomni a sárvédőt, így nem a külső és a sárvédő köríve nem koncentrikus.

majd max csiszolok belőle :U

(#233010) rétisün válasza fulton (#233008) üzenetére


rétisün
veterán

ez azért nem ennyire egyszerű, hogy alu vs. karbon váz......

saját példa: van két Canyonom, egy karbon Ultimate (nagyjából versenygép, ahhoz való geóval) meg egy alu Endurace ('túrázós' geo) és a karbon sokkal merevebb, sokal jobban érzem az út minden centijét, mint az alu bringán, pedig (elvileg, meg ugye a mantra) pont fordítva kéne lennie. ja, és a karbon bringán 30-as külsők vannak, az alun 28-as, ugyanakkora nyomással, bár nem tudom, 2 mm számít-e...

egy alu és egy karbon Endurace összahasonlításakor már lehet hogy pont fordítva lenne ez a kényelem dolog, ott működne a karbon elnyeli, tompítja, blablabla 'mantra'

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#233011) Kiskopika válasza fulton (#233008) üzenetére


Kiskopika
senior tag

Nagy tapasztalatom még nincs a carbonnal kb 150 km csak. Az alu egy cross/trekking telóval. A carbon canyon sokkal merevnek hat szerintem is, érzem az utat, Vékonyabb jobban fújt gumik. ugyanakkor sokkal fluidabb a haladás is. Nyilván minőségibb alkatrészek vannak rajta. Szóval szerintem se ilyen egyértelmű a dolog. A másik hogy a carbon nálam nyilván nem a csúcs carbon, más kategóriában lehet ez még jobb is.

(#233012) fulton válasza rétisün (#233010) üzenetére


fulton
addikt

hm. Most csak úgy felmerült bennem , próbálom belőni a jelenlegi kényelmet a bringámon az itt elhangzottakhoz mérten. köszi a példát. #233011Kiskopika

Olyan dolgokat már kiismertem a saját kis bingámon, hogy merev meg minden de ha pl jön egy hepe hupa rész azért rendesen rugózok a nyergen, mint valami merev rugós cső lenne alattam. Vagy ha csak megterhelem a nyerget magammal álló helyzetben is "hajlik" a kerékpár, leginkább a hátsó keréknél ugye - ebből is jött korábban a nyekergő hang. ÉN személy szerint nagyon szeretem hogy el el nyeli a dolgokat, nem érzem hogy szétrázna ütne stb..nagyon kíváncsi vagyok már milyen lesz egy "komoly" kerékpár :D De azt is érzem hogy hajtásnál ha oda tolom neki, "csavarodik" az egész hajtás, még a láncvezetőbe is beleér a lánc olyankor. nyilván a legutolsó fokozatnál ahonnan már ha még váltanék egyet akkor eleve bele érne.

[ Szerkesztve ]

(#233013) parandroid válasza fulton (#233008) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Igen, jobb a karbon. Főleg nagyobb ütéseknél veszed észre. Meg talán emelkedőn, de ez lehet placebo, az edzettség ott sokkal többet számít, mint hogy mit hajtasz. Hogy jobb-e annyival, mint amennyivel többe kerül? Pfff, ez jó kérdés. Két alu országútim van, meg egy karbon, nem mondom, hogy nem a karbont a legjobb hajtani, de 3x annyiba került, mint a másikak, és annyival nem jobb. A mi szintünkön pláne. De ezt tényleg rohadt nehéz számszerűsíteni.

Hogy megvenném-e megint a karbont? Gondolkodás nélkül. :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#233014) fulton válasza parandroid (#233013) üzenetére


fulton
addikt

igen tudom nehéz ezekre "sorokban" választ adni. :R Némely modelnél annyit látok hogy "csak" 200 al ha olcsóbb az alu. Lehet rosszul emlékszem...majd rálesek.
Mondta ez a boltos ami nekem új volt, hogy a hangokat jobban közvetíti a karbon, na most ebben mire gondolt.. nem tudom. Kérdeztem a hajtás vagy mit,..nem tudott választ adni.
Tavasszal március (hol van az még) lesznek úgy vettem észre kerékpárok, pl meridánál eleve csúszás..de ahogy látom mindenütt ez van, nincs kerékpár raktáron.

Mind a hátom a Tied a családban? nem adtad el, vagy mindet másra használod?

[ Szerkesztve ]

(#233015) Ringman válasza parandroid (#233013) üzenetére


Ringman
nagyúr

aluvázon a karbon nyeregcső is segíthet, vagy egy rugalmasabb kormány is (alu-alu váltásnál is lehetséges)

(#233016) parandroid válasza fulton (#233014) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Az a fura a karbonban, hogy egyszerre tud merevebb, meg rugalmasabb lenni. Nemigen lehet ezt elmagyarázni, ki kell próbálni. Meg persze nyilván gyártója, meg geoja is válogatja, hogy melyik miben jobb. Meg nyilván valamilyen szinten kompromisszum is a hajtáshatékonyság, meg a rugalmasság tekintetében, de sokkal jobban adagolható, mint az alu. Tényleg más érzés tekerni, de ezt egyrészt amugy is nehéz megfogalmazni, másrészt nincs két egyforma bicikli.

A második kérdésedre: Az első országútim alu volt, azt cseréltem karbonra, de nem adtam el, hanem ment a görgőre, azóta is ott van. A másik alu gép Mo-n van, anyum garázsában, azt akkorhasználom, amikor ‘haza’látogatok (évente 2x 1-2 hétre). Erre nem érné meg alapból bicajt venni, de egyrészt a bérlés is mocsok drága, szóval pár év alatt behozza az árát, másrészt alkalmi vétel volt, még azelőtt, hogy elszabadultak volna az árak (ja, és használtan, természetesen).

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#233017) Dark Archon válasza Ringman (#233009) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nekem ezt úgy oldották meg a szervizben, hogy kivágtak a sárvédőből... előtte persze megkérdezték. Merthogy teleszkópnál is ez a helyzet. De a gyárilag rajta levő 50 mm széles külsővel így is nagyon kevés sárférőhely maradt elöl... nagyon elcseszték ezt az egészet. Gyakorlatilag normális sárvédővel használhatatlan, még a sajátjukkal is. Én végül olyan cross-motoros sárvédőt vettem, de az meg persze annyira nem véd a felfröccsenő mocsoktól.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#233018) fulton válasza parandroid (#233016) üzenetére


fulton
addikt

(arra számítok hogy az eur vissza fog nézni 400 alá, nem tudom meddig de vissza - úgy gondolom (ha megindítják a csapokat MO fele, esély jó rá - márha nem húzzák el ezt az egészet amolyan bizonytalan állásba) hátha tavaszra így lesz. Ekkora összegnél azon is lehet fogni azért. Nem ártana ha némi készlet is felhalmozódna lassan belőlük, Plussz egy kis akció..addigra már úgy akarok lenni hogy fejben megvan mit akarok, és már csak lecsapni rá.
De ezek "nem súlydöntőek ekkora értéknél" amolyan "csillagok" együttállása hátha :D

Ilyen értéket azért felmerült bennem többször minap is, mikor beugrottam épp a kis boltba egy utam alatt, a kerékpárt csak letámasztottam, úgy volt hogy rögtön a bejárati ajtónál állítottam le és onnan 3m volt a kassza (kisbolt) üvegen folyamatosan láttam , én magam ajtóközelbe álltam úgy kértem ki amit és csak fizetésre léptem oda. Ennél is aggódik az ember hát még egy millán felüli jószágnál...

[ Szerkesztve ]

(#233019) szimpláncsak


szimpláncsak
tag

Valakinek uvex sportstyle 223 szemüvegről vélemény? :) Vagy hasonlóval. Víztiszta szemüveg kellene esti tekeréshez. :) Van egy fasza ozzie, polarizált szemüvegem nappalra, szóval nem szeretnék sokat költeni rá :)

(#233020) fulton válasza szimpláncsak (#233019) üzenetére


fulton
addikt

Írtad hogy nem szeretnél sokat költeni rá, én tartok tőle olcsó "húsnak híg a leve". Én vettem anno a decából egy viztisztát szintén este miatt, majdnem árokba borultam vele. Miért? mert egyszerűen szédültem miatta. Le is vettem az eset után és nélküle tekertem hazáig éjszaka. jobb volt. Még mindig azt mondom, egyszer kell megvenni egy jó fotokromatikus lencsét és le van tudva a nappal éjszaka. A mostanimban tökéletesen látok éjszaka, szinte(teljesen) viztisztára változik. Napsütésben viszont kellően besötétül. (nem hunyorogsz de mégsem tul sötét) plussz változik menet közben ahogy a fényviszony. Nagy kényelem, mindenes. Ha mód van rá egyszer meg kell venni vigyázni rá használni - majd elfelejti az ember az árát. mondjuk akció keretében. Csak egy saját tapasztalati vélemény.
szerk: Közben olvasom van már nappalra - passzolom.

[ Szerkesztve ]

(#233021) Runner_fxr válasza Mr. Erikszon (#232982) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Miután a csapágy a helyére került, érdemes kézzel megforgatni, teljesen darálás mentesen, szépen kell forognia. Egy pici darálás már eredményezheti azt, hogy amikor rögzíted a kereket, akkor szorul a kerék. Ha ennyire látványosan szorul, akkor én is arra gondolnék, hogy ott valami szerelési/csapágy gond lehet. Szabadonfutó is szépen forog? Azt mindenképp megnézném, hogy a csapágy rendesen a helyén van e, ehhez prést használnék. A szabadonfutót is érdemes szemügyre venni. Még mielőtt használatba veszed.

fulton: A linkelt alis prés is megteszi, de lehet venni drágább cuccokat is. Ami a lényeg, hogy ipari csapágy cseréknél sokféle szituáció lehet, beleértve kerékagyakat, váz forgáspontokat is. Hiába van prés készleted, előfordulhat, hogy kell egy vékonyabb menetes szár, vagy egy dugókulcs, alátét stb. Szóval ezeket kell kombinálni, az adott szituációnak megfelelően. Min esetben érdemes kifelé is és befelé is préselni a csapágyakat, nem kalapálni. Persze a csúszó kalapács is jól jöhet bizonyos helyeken. A menetes szárak tekintetében a nagyon vékonnyal vigyázni kell, mert könnyen behúzza ferdére a csapágyat a rugalmassága miatt.

[ Szerkesztve ]

(#233022) Hasaggymeg válasza fulton (#233008) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Neked még nem karbonod van?! :o ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#233023) fulton válasza Hasaggymeg (#233022) üzenetére


fulton
addikt

már nem sok választ el :DDD

(#233024) fulton válasza Runner_fxr (#233021) üzenetére


fulton
addikt

:R

(#233025) zsocy


zsocy
őstag

Végre ki tudtam próbálni az új black friday-os görgőmet, és nem rossz ez a Suito!
Tényleg élethűbb vele a tekerés, változtatja a nehézséget, úgy indul meg mint egy igazi bringa.
Mondjuk még így kedvezményesen is annyiba került mint egy igazi bringa, szóval ez a minimum :)
Még mindig nem szeretek annyira görgőzni, de jelenleg nincs másra időm, ezt kell csinálni.
És mivel nincs hozzá Campi rotorom, ezért kénytelen voltam a karbon Wilit feldobni rá, de ennyi kihagyás után nem aggódom hogy a túl nagy erőmmel eltörök valamit :)

Az már látszik hogy az izzadással még kell majd kezdeni valamit, de már megrendeltem a passzoló védőhuzatot. Ride on :)

(#233026) fulton válasza zsocy (#233025) üzenetére


fulton
addikt

van ott minden menetszél fűtés :D gratula :) ha visszatérsz realba lesznek ott döntős komok ;]
Szobában annyira nem vészes szerintem az izzadás, nincs az mint kint. Vagy csak én gondolom így "vakon"

[ Szerkesztve ]

(#233027) fulton válasza fulton (#233026) üzenetére


fulton
addikt

Lenne itt valami. Az van hogy már régen is bökte bökte a csőröm: ahogy rázkódik a bicó menet közben, elől a 4 bowden érintkezik egymással és zörög. Kézzel szoktam szétszedni a "haragot köztük", de arra gondoltam, nincs valami "müanyag távtartó" féle amiben van 4 kis foglalat amibe belekattana a 4 bovden és szépen távol tartaná egymástól azokat? Létezik ilyen vajon. (nem mókolnék akkor).
u__u__u__u ilyesmi :)
szek: találtam :D

[ Szerkesztve ]

(#233028) fulton


fulton
addikt

Canyon - geónál:
1. Mi az a "stack + in jelölés"? mert a "stack in mm" re ír: 604 et, de picit lentebb van olyan hogy "stack + in" amire meg 708 mm-t az L es váz esetében.(csak reménykedek abban hogy jóra gondolok :))
2. Ez a kormány is változtatható magasságú? csak mert itt egyben van a stucni a szárral ha jól látom (remélem)
:R

(#233029) parandroid válasza fulton (#233026) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

“Szobában annyira nem vészes szerintem az izzadás, nincs az mint kint.”

:DDD

Ja, főleg nincs menetszél. 2 perc alatt úgy izzadsz le, hogy azt sem tudtad vannak olyan helyek, ahonnét csorog belőled az izzadtság. ;]

Zsocy: Az a ventilátor semmire nem lesz elég, sokkal nagyobb légszállítás kell, én a 30-as padlóventivel is szenvedtem, ‘szerencsére’ elromlott, most 45-öst vettem, ez érezhetően jobb.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#233030) 6030D válasza zsocy (#233025) üzenetére


6030D
Ármester

Az tej a kulacsban? :D
Izzadás ellen nem rossz, ha nem két fűtőtest közé rakod a görgőt! ;) Itt nehezebb, de én azt csináltam, hogy a szobában tekerés előtt lehúztam a fűtést (éljen a szigeteléshiány, könnyen lehűl). Illetve nekem az vált be, hogy csak a lábamra megy a venti, a többit törölközővel megoldom.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#233032) jjeahh válasza szimpláncsak (#233019) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nekem az egyel olcsóbb Sportstyle 204-ből volt 2 darab. Használható, de a lencse viszonylag rossz minőségű, a széleken torzít is és kb. egy szezon után az orrtámasznál törnek el. Ha ilyen fazonú kell, én ajánlom a munkavédelmis Bollé Contour-t, sokkal jobb a lencséje és tönkretehetetlen. Haveromét egy éjszakán át rágta a kutyája és összevissza volt hajolva, a lencse 1000 helyen behorpadt a kutya foga alatt, de sehol nem törött el, meg sem repedt. Azért ez nem semmi... A Bollé Tryon, Silium sem lehet rossz. Vagy vegyél kínai fotochromatikust és nem kell cserélgetned a szemüvegeket.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#233033) Hasaggymeg válasza zsocy (#233025) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha nem gyújtasz be a cserépkályhába az sokat segít. :D ...amúgy meg mit nézel közben, pornó?! ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#233034) Hasaggymeg


Hasaggymeg
Topikgazda

Már kezdtetek hiányozni.🤭

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#233035) Alf65 válasza fulton (#233027) üzenetére


Alf65
csendes tag

Pölö:
https://bikepro.hu/alkatresz_001/bowden_kabel_55/aprosagok_57/bowden_vezetok_es_csavarok/spyral_plastic_bowdenhaz_kapocs_muanyag_fekete_1_db

Okos pilóta alagútban nem katapultál.

(#233036) RexpecT


RexpecT
addikt

Bike24-et átnyálázta valaki, van esetleg valami kihagyhatatlan ajánlat?
Radon is BF-ezik, egyes modellekre 20% kedvezmény van.

(#233037) ZolkoW válasza fulton (#233026) üzenetére


ZolkoW
őstag

kevésbé intenzív görgőzésnél is 15 percnél már csöpög a kezemről a padlóra :)
Pedig 20 foknál asszem, hűvösebb a pince.
Ha nem is 4-es, de 2-es olyan bepattanós összefogató van bowdenházakhoz, abból vehetsz többet is. Talán Jagwire van nekem, vagy akár gyorskötöző is jó csak
-mindenképp fekete legyen :D
-néha nem egészséges, ha szorosan összefogatod a drótokat, szóval az a bepattanós jobb is lehet.
-néha pedig kevés, mert ha nagy erő éri, akkor meg elengedi magát.

jó kis ára van, de ilyesféle: [link]

RexpecT: jaja, bár végülis 4 darabos a készlet, és ez egész erős, szerintem már láttam gyengébbet. Maradjunk ennyiben, mert már kifizettem ;]

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#233038) RexpecT válasza ZolkoW (#233037) üzenetére


RexpecT
addikt

Ezt az aliról kell venni, ha nem sürgős: [link]

(#233039) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#233037) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nekem ilyent adtak a Jagwire-hez, aztán a feszüléstől végül hangosabban pattogott mintha hagytam volna a vezetékeket összekoccanni. :F

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#233040) ZolkoW válasza Hasaggymeg (#233039) üzenetére


ZolkoW
őstag

gyanús, hogy én is inkább kaptam készletben a bowdenhez, mert nem is rémlik, hogy 4 lenne, sem az, hogy ilyen drága lett volna. 1 van csak fent, az meglepően ellenálló.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#233041) zsocy válasza Hasaggymeg (#233033) üzenetére


zsocy
őstag

Köszi mindenkinek a kedves szavakat a csodás téli bringabarlangomról ;] Vázvédő törölközőt már rendeltem, a héten az is megjön, addig kistörcsivel küzdök az izzadás ellen.

Fulton, nem lesznek itt KOMok, csak kint már tényleg nem tudok tekerni időhiány miatt, így legalább több esélyem van rá.
parandroid, a tavalyi görgő szezont lenyomtam azzal a ventivel, még Aldis görgővel. Nem az igazi, de azért tud fújni. De ha nagyon gáz lesz majd szerzek egy oszlopventit.
6030D, az a radiátor nem megy, és a kályhát sem gyújtom be tekerés alatt. A kulacsban sima víz van, csak ez valami thermo kulacs, azért ilyen fura fehér. Amilyen sasszeműek vagytok, tudtam én hogy a Zalakarosi maratonon kapott kulacsot kellett volna használni, azért úgyis megdolgoztam rendesen, legalább lenne respektem :)
Hasaggymeg, sajnos nem a pornhub van a képen, csak a Zwift, bár most hogy így mondod, tényleg hasonlít :D Egyébként a Zwifttel is lehet szopni :DDD

Akinek van hasonló direktdrive görgője, ennek mennyire kellene halknak lennie? Mert az enyém annyira nem az, kicsit csörög, zörög, váltásnál csattog. Pontosan vált, nem a lánc ugrik, de van egy hangja a rendszernek, pedig ezekre mindenki azt mondta hogy csendesek.

(#233042) Kiskopika válasza zsocy (#233041) üzenetére


Kiskopika
senior tag

Jól emlékszem suitot vettél? Nekem is az van én is hangosnak érzem. De mivel még sosem hallottam másnál milyen, meg üres szobába van azzal nyugtatom magam hogy csak visszhangzik, meg hogy új a sor meg a lánc. :U

(#233043) varsam válasza fulton (#232987) üzenetére


varsam
őstag

51usd volt összesen, ~21eft. Ebből fele a szállítás, de azon felül nem volt semmi, nem állt meg vámon, ott már nem fizettem.

(#233044) 6030D


6030D
Ármester

Van itt valaki Egerből vagy a környékről?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#233045) ZolkoW válasza zsocy (#233041) üzenetére


ZolkoW
őstag

nem tudom, direkthez mérten milyen, de a lánc zaján kívül sok hangja nálam nincs. a dörzsis görgő jó hangos volt ehhez képest, főleg 30 fölött.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#233046) fulton válasza ZolkoW (#233037) üzenetére


fulton
addikt

köszönöm #233027 igen ilyet találtam BBB be mint a reklám.

(#233047) fulton válasza varsam (#233043) üzenetére


fulton
addikt

:R

(#233048) parandroid válasza zsocy (#233041) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Egy csendes szobában fém mozog fémen, szóval azért kezeljük helyén a dolgokat, de alapvetően nem túl hangos (én meg süket vagyok).

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#233049) lsebestyen


lsebestyen
addikt

Nekem a triban elnyomja lazán a görgő zaját. :DDD Két éve tervben van, hogy kicseréltetem már a hajtókar-csapágyat (v bármi is az, ami recseg), de télire jó az. :B

(#233050) fulton válasza Ringman (#232797) üzenetére


fulton
addikt

Tudom picit sok már nézzétek el nekem, de legyetek szívesek erre még rálesni ezzel a L vs XL váz kérdéssel kapcsolatban, számolgattam. Valószínű hogy vakon fogom lerendelni ezért is mélyültem így bele.
Kinéztem A bringát, úgy találtam a legjobb ár/felszereltség és van magas fényű kellemes szürke színben is , gyönyörű az egész ahogy van (többinél mind matt, vagy valami hivalkodó élénk színben van csak magas fényű).
Canyon Endurace CF SL 8. (tetszenek a felszereltségei nagyon)

Összeszedtem normálisan a méreteim amit fontosnak gondolok váz méret szempontjából:

Abból indultam ki hogy a mostani csepelem 21 colos, testmagasság alapján ez jó(nak kéne lennie) (táblázat szerint), de mégsem, + mindenki azt mondja kicsi a váz hozzám. Magam is úgy vélem, ahogy filóztuk talán azért: mert a testmagasságomhoz nem épp az átlag belső lábhossz és karhossz társul.
A belső lábhossz: 92.5cm, a karhossz: 63-64 cm. 46 os lábam van (a tengelyhossz miatt írom amiből jobb a több)
A vállam széllesége: 45 cm. (álló helyzetben).

Sok kalkulátort meglestem a neten, meridáét is, és azt megfigyeltem hogy ezeket a belső lábhossz és karhossz számokat 190 fölötti magasságnál hozza mint átlag, a merida pl XL-t javasol (geókat összevetve szinte azonosak pedig), és sok más netes kalkulátorok is 61 es méretet javasolnak erre a belső lábhosszra.

arra jutottam (ismét)mégis csak az XL váz méret lenne a legmegfelelőbb, viszont rövidebb stucnival, itt jön a bibi a linkelt kerékpárral, ugyanis az valami egybekormány, nem lehet stucnit cserélni csak ha az egész kormányt cserélem...mit csináljak én egy olyan drága kormánnyal..(eladni...eh) :( . egy 70-es stucni kellene a 110 helyett. Ezzel kapnék: felső csőhossz: 592 + 70 értéket, össz táv felsőfogásra:662 (jelenleg ez nekem 580+75 azaz 655).
A "stack" érték az XL váznál 625 lenne amihez ha hozzá adjuk a Kiskopika által mért 100mm magasságot (homlokcső tetejétől a kormányszár tetejéig, és szerintem a geónál, ez a kettő együtt a feltüntetett : "Stack + in" jelölés) tehát akkor kapunk 725 mm. Ez most nekem (stack)550 + 180 vagyis 730mm. (számomra ez a dőlés ami most van komfortos, jónak érzem a dőlés mértékét a 3 órás út alatt is, és ebből még mindig lehetne lentebb állítani ha úgy akarom az uj bringán de fordítva már nem igazán).
Tehát szinte azonos pozi és nem egy gyerek méretű vázzal alattam. Erre jutottam. Ha esetleg valami felett elsiklottam ... (?)
Először is a saját csepel váz méretei nekem most 21 colos:

Aztán lemértem a nyeregmagasságom(is), beírtam az adatokat a progiba, méret arányosan mutatja a dolgokat. Ez a Canyon Endu SL XL váza stucni módosítással. Valóban ennyi táv jön ki nekem is a csepelen is az ülés orra és a kormány közt kb...illetve a kormány és nyereg viszonya is ilyen (olyan 3 cm van lentebb a kormány most) jó kis progi jól hozza az eredményt:

Bentebb lennék ha a Sima Canyon Endurance választanám, mert ott stucnis a kormány és csak azt kell cserélni, de sajna nincsennek benne azok a dolgok amiknek örülnék(SL ben igen).
megj: (egyébként az XL vázakat 440mm kormány széleséggel gyártják, míg az L csak 420 gyárilag)
Mi a véleményetek, érdekelne a meglátásotok, esetleg valami nem e kerülte el a figyelmem.
:R :R

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.