Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#224001) varsam válasza Blackmate (#223994) üzenetére


varsam
őstag

Bár nem létezik belőle komolyabb keverék, de a Schwalbe Smart Sam is egy jó mindenes gumi, én sokat használtam erdőben és aszfalton is, nem volt vele soha gondom.

(#224002) andrisbandi válasza Blackmate (#223994) üzenetére


andrisbandi
őstag

Schwalbe Nobby Nic
kép
- szögletes rücskök a futóélen.
Ennek (a fajtának) átlag feletti a tapadása terepen. Akár nedvesen.

A Maxxis Rekon
kép
- ez a típus apró mintás mindenes.
A legmagasabb futóéles rücsök 45 fokban csapott előre felé.
Jól gurul aszfalton (kicsit keményebbre fújva)
de laza terepen is sokkal gyorsabb a nagymintásoktól.

Ezt a 45 fokban levágott mintájút keresném a helyedben, több márka is használja.
Ahogy ajánlották, az alacsonyabb bütykűek célszeűbbek vegyes használatra.
Könnyebbek, de nedvesen, sárban nem remekelnek.

Nekem a rombolón Specialized Butcher van. 27.5x2.8
kép
Csak terpen használom. Egyszer mégis kellett egy hosszút mennem aszfalton, és nagyon meglepődtem keményre fújva milyen szépen gurul. Akkor néztem utána ennek a csapott mintának. Ezentúl keresni fogom, bevált.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#224003) jjeahh válasza varsam (#224001) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Kár, hogy valszeg visszalépés lenne, mert drótos, nem tubeless ready, nehéz, lehet az anyagkeverék is gyengébb (attól függ, hogy milyen Nobby az a Nobby) és a középső sűrű futófelületnek háta valamivel talán jobban gurul aszfalton, de nem sokkal, mert "montis" szélességben szinte ugyanolyan agresszív, mint a Nobby Nic. Többet elhasználtam mindkettőből, tapasztalatból mondom. Egy kép, az első Forekaster, második Smart Sam, harmadik Nobby Nic:

Ezek közül a Forekastert a legsimább érzés aszfalton hajtani, száraz terepen a legjobb, a Smart Sam, Nobby kb. egy kutya, csak a Nobby picivel jobban ráz és vannak belőle felsőbb kategóriás modellek is oldalfal védelemmel, puhább anyagkeverékkel, a Smart Sam szigorúan alsó liga. Kár, mert amúgy ezzel a mintázattal lenne potenciál benne.

#224002 andrisbandi: igen, a Forekaster is kicsit ilyen csapott nyílszerű mintázat a Nobbyhoz viszonyítva, valszeg ezért csendesebb, nem ráz annyira és száraz terepen jobban is tapad. A Nobbyt inkább tavasszal-ősszel sárban szerettem, meg hóban sem rossz. De poros nyomvájúkon akkorát lehet esni vele, hogy az kész művészet :DDD

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#224004) lanszelot válasza PROHARDVER! (#1) üzenetére


lanszelot
addikt

Hello,
Airtag vagy Samsung tag, vagy egyik sem?
Kérem csak az válaszoljon aki használja.
Megjelenésük óta rengereg változás volt.
Pl Airtag kapott Android támogatást.
Tehát jelenleg: jó e bármelyik lopásnál pontos nyomkövetésre Androidos telefonnal?
/Ha mod -dal az is érdekel/

(#224005) vhunor válasza jjeahh (#223996) üzenetére


vhunor
őstag

Azért a simánt megnézném. Orbea Orca Aero + Corima 47 WS kerekek + Conti GP5000 géppel, agresszív pozícióban, 210W átlaggal mentem 30 km/h-s átlagot 45 km-en úgy, hogy volt benne 500m szint. Az utolsó 9 km-es emelkedő aljához 33,6 km/h-s átlaggal érkeztem, de az már rendes tempó menés volt, nem ilyen zone 2 alapozás.

(#224006) jjeahh válasza vhunor (#224005) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Hosszú távon persze nem tudom tartani, 30-40km-t valszeg megbírnék 30-as átlaggal montival is, ha nincs benne sok szint és szélcsend van ;] . A lényege a mondandómnak csak az volt, hogy mtb gumik között nem olyan horror a Nobby Nic aszfalton, mint amilyennek tűnik a mintázata és viselkedése-hangja alapján.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#224007) bardi válasza jjeahh (#224003) üzenetére


bardi
aktív tag

Forekaster lesz új, sűrűbb mintával.

'92 Honda VFR 750

(#224008) jjeahh válasza bardi (#224007) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Neee, ez is megújult és xc-s szemszögből rossz irányba, mint a Nobby? :O Nekem 2.2" verzió van, ami 120 TPI és 690g, ideális agresszív xc gumi száraz-laza terepre, előre. Az összehasonlítás kedvéért az új verzióból a 2.25" drótos fapados oldalfal védelem nélkül, nem tubeless ready és 837g :W . Ami tubeless ready, az mind 2.4" WT (30mm+ felnire való) és közel 1 kiló :U . Szvsz az már nem xc kategória.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#224009) andrisbandi válasza jjeahh (#224008) üzenetére


andrisbandi
őstag

Apró mintásoknál tuti túl van dimenzionálva a széles felni igény.
(Nagy mintásoknál lehet tényleg hamarabb leérnek a külső bütykök, a homorítottabb forma miatt.)
Volt fenn régebben több széles külső, egészen 29x2.6-ig.
A felnik; 21 mm, 30, 40.
- Szemre, és érzetre sem vettem észre különbséget. Semmit.

A guminyomás az ami egyből feltűnik, bármilyen felninél és külsőnél.
Akár pici érték is.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#224010) Hasaggymeg válasza ZavaBalazs (#224000) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Jó lesz a sor, a váltóbowden (saját házban!) pedig nem okozhatja, a vastagabb még kevésbé nyúlik csak hát arra itt nincs szükség... azokkal a törött fogakkal nem csoda, hogy nem vált szépen. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#224011) bardi válasza jjeahh (#224008) üzenetére


bardi
aktív tag

Downcountry gumi lett. Ami az új XC :D
Én ha gumit cserélek, mitas kratos lesz a befutó, az ára miatt főként, de amennyit idén eddig tudtam menni, jövőre se kell még új gumi nekem.

'92 Honda VFR 750

(#224012) parandroid válasza jjeahh (#224006) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nehari, de nem bírnád, főleg nem mtb-vel. Egy hosszabb egyenes szakasz talán menne. Egy órán keresztül ezt a tempót tartani kint (hacsak nem full sík, vagy lejtő + hátszél) azért nagyon durva, még országútival is. Nekem is vannak 30+ átlagos tekeréseim, de azért elég ritkán jön ki. Egy-egy hosszabb szegmensen persze ok, akár jóval gyorsabb is, de ahhoz is kell az extrém gördülés + az aero pozi. ;)

De tudod mit, próbálj rá egy min 10 km-es sík szakaszon, aztán jöhet a strava link. ;]

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#224013) jjeahh válasza parandroid (#224012) üzenetére


jjeahh
nagyúr

[link] , ez tavaly volt, idén sokkal jobb az erőnlétem, már akkor is bírtam volna 30km-t, idén szerintem egy kis szinttel is menne. De anno xyzsoltnak is ment a 30-as átlag mtb-vel, ráadásul 26-ossal :D . Persze ilyenkor a pulzus nem alapozó.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#224014) parandroid válasza jjeahh (#224013) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

LOL, megcsinálta! :C Szép munka! Azért az a 277W sok mindent elmond. Országútin olyan 2/3-a elég lenne ehhez. :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#224015) fulton válasza parandroid (#223997) üzenetére


fulton
addikt

igen értem amit mondol, viszont meg lehet állni (fék jó..), én döntésem is, kanyarban 4-5-6% lejtőnél nem kockáztatok csak amit biztonságosnak érzek még a kerékpáromon, (ezt mindenkinek éreznie kell a sajátján) + lehet egy kavics akármi, nem egyre mentem rá hálisten nem kanyarban, képes meglepetést adni.
Ki mit válal be, én ennyit érzek határnak. nem tudom volt e malőr részemről, nem vagyok profi, csak érzés alapján tolom, de szerintem határ lehetett abban a kanyarban, talán a gumi nem tapad úgy, olvastam külföldi véleméneket panaszkodtak erre..nem tudom, most volt először ilyen szituáció és terep viszony.
azt tudom, csak finoman fékeztem véletlenül se állóra, mert éreztem hogy hátul nem fog a kerék az aszfalton úgy, menne ki alólam, szóval talán benne volt a kerék "ferdesége is" a vázban" dolog, mivel mindig csak jobbra kanyarban éreztem ezt a "menne ki alólam" érzést. itt is jobbra kanyar volt.

(#224016) Ringman


Ringman
nagyúr

na a gyógytornász szerint is biciklizhetek nyugodtan (csak ne essek el :)) )

ami jó lenne, ha nem állt volna be a nyakam pár napja a TEN-szegezés mellett

ezek a theragun/klónok érnek amúgy valamit?

[ Szerkesztve ]

(#224017) erhas01 válasza Hasaggymeg (#223982) üzenetére


erhas01
tag

Tippem van az egymás melletti fogsor kitörésre
a kerékpártároló, kerékpártartó használata. Varosi lezárás, eldőlés és nem látta a jelenlegi tulaj, a mosáskor ugyanez. Alig "használt" a gép.

(#224018) Hasaggymeg válasza parandroid (#224014) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az ilyen oda-vissza érvényes leginkább, másképp szint, hátszél stb. bejátszhat. 😉 A watt meg gondolom számolt érték, hacsak nem mért nem irányadó. :F

erhas01... mondasz valamit.🤔

fulton... mit értesz a "kerék ferdesége a vázban" alatt?

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#224019) Fall-N válasza erhas01 (#224017) üzenetére


Fall-N
veterán

Vagy nem alig használt a gép, csak pofátlan az eladó. FB csoportban képes volt valaki úgy eladni az aluvázas biciklit, hogy mindkét támvilla kettérepedt. Pofátlanul azt állította az eladó, hogy tárolás során sérült. Véletlenül sem azért mert downhill gépnek nézte és eltört alatta. :W
Mondjuk az is hülye aki ilyen biciklit megvesz. :U Hiába hegesztenék össze az alumínium vázat hőkezeléssel feszültség mentesíteni kell, mert ugyanúgy szét fog nyílni. Meg meg sem éri foglalkozni vele. Hegesztés+ hőkezelés+ homokfúvás + szinterezés. Tisztára megéri, ja nem...

[ Szerkesztve ]

(#224020) fulton válasza Hasaggymeg (#224018) üzenetére


fulton
addikt

Megpróbáltam láthatóan körbefotózni.tahát ha hátulról mögégugolsz latni hogy sréhen all kicsit a kerék bal kifele.

[ Szerkesztve ]

(#224021) fulton válasza fulton (#224020) üzenetére


fulton
addikt

egyetlen előnye van, a keresztváltásnál jól jön ( ott ahol én előszeretettel használom: elől középső tányér - hátul alsó 2-3-4), finomabban jár a lánc mintha beállítanám pont középre, nyilván csak a hajtás miatt néztem meg úgy hogy futna a lánc. de az elmozdulna úgyis, mivel akkor nem fekszik fel bal oldalt a vallasrura , vagy papucs (nem tudom már minek hívják),

[ Szerkesztve ]

(#224022) Fall-N válasza fulton (#224021) üzenetére


Fall-N
veterán

A tengely lehet ferde vagy a felni nem egyenes azaz "nyolcas" van benne. Könnyen ki lehet deríteni. Viszont nem egészséges ha szitál a kerék és a gumi is féloldalasan fog kopni. Másik esély, hogy a gumi hibás és nem egyenletes. Gagyi gumiknál előfordul (pl. Kenda K80). Rosszab esteben a váz van eldeformálódva. Legalább lenne ok váltani. ;]

Keresztbe meg soha ne válts, mert megszokod, amit nem kéne.

[ Szerkesztve ]

(#224023) Hasaggymeg válasza fulton (#224020) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Vedd ki a kereket és tedd be fordítva, vagyis a sorral a bal oldalán, és ha úgy is ugyanarra áll akkor a váz görbe, ha meg a másik oldalra akkor a kerék fűzéskor volt félre húzva...előbbi aligha, utóbbi könnyen orvosol6ó. Ugyanakkor persze ettől még nem lehet gond a gyors ereszkedésnél. :N

Fall-N... ez alu?! :Y

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#224024) fulton válasza Fall-N (#224022) üzenetére


fulton
addikt

nincs benne nyolcas, és nem szitál semmi ilyen. csak annyi hogy kanyarban nagy sebességnél érezni mintha menne ki alólam balra de lehet csak placebo már magam sem tudom. gondolom a futás más mint elől, nincs egyvonalban, de ez csak érzés, mintha oldalról fujna a szél vagy miként írjam le.
hasaggymeg: kipróbálom.

[ Szerkesztve ]

(#224025) Gaben92 válasza Fall-N (#224019) üzenetére


Gaben92
őstag

Bezzeg nálunk úgy rácsaptak a támvilla törött Canyon Lux CF-re, hogy feladás után 1 órával már meg volt jelölve, hogy eladva. :DDD Mondjuk 100€-ért nem volt drága ha találsz hozzá hátsó háromszöget jó áron (bár gyanítom még rossz áron is kihívás). Javítani nem tudom mennyire lehet ezeket (képek itt), de én tuti nem kísérteném a sorsom vele.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#224026) jjeahh válasza Gaben92 (#224025) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Na gyorsan le kell csapni erre :D. Összben 370 euróért + a háromszögre áfa nem rossz egy Lux váz.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#224027) Fall-N válasza Hasaggymeg (#224023) üzenetére


Fall-N
veterán

Elvileg azt írta a vevő. De az acél még talán ki is bírt volna egy ilyen "tárolást". :D

Gaben92: Ha fully a gép akkor legalább külön van a hátsó háromszög és találni hasonló formájút. Ilyen hardtrail váznál szerintem egyszerűbb kivágni a támvillát és újat hegeszteni. De ahhoz kell rendesen szakértelem, mert általában nem egy azonos falvastagságú cső keresztmetszetű, hanem sokszor hajlított és lapos (pl. S-Bend), meg hydroforming is általában. Ezért kuka inkább a váz.

Szerk.: Egyébként szerelő ismerős vett egy szintén repedt, de "javított" Trek vázat (jófogás). Mondtam is neki, hogy készüljön fel, hogy csak össze lett hegesztve és rá lett taknyolva egy kis fekete festék (a váz polírozott alu, tehát szürke, igazi kókány Bt.). Így ne lepődjön meg ha újra eltörik ugyanott.

[ Szerkesztve ]

(#224028) ggg666 válasza Gaben92 (#224025) üzenetére


ggg666
őstag

Nekem egy ilyet heggesztett meg a haver ingyen, most azzal tolom 150kg-al!!!

(#224029) fulton válasza Hasaggymeg (#224023) üzenetére


fulton
addikt

hát megnéztem, érdekes, akkor pont középen van minden szemre. felső és alsó villánál is.
-----
áttetsző kulacs falát befogta az ivóléféle, nincs valakinek tipp mivel lehetne kiszedni a színt belőle? :D

[ Szerkesztve ]

(#224030) Gaben92 válasza jjeahh (#224026) üzenetére


Gaben92
őstag

+Fall-N
Halál komolyan elgondolkodtam volna, hogy megveszem de én már csak SOLD státuszban láttam feladás után egy órával. Javítandó vázzal tuti nem szórakoznék, legalábbis olyannal ami konkrétan tört biztosan nem, de egy hátsó háromszög cserét megcsinálok otthon simán én is.

Nézem folyamatosan a hirdetéseket mert ha látnék egy jó fully vázat vagy foglalkozós bringát jó áron akkor lecsapnék rá. Pár napja láttam amúgy 1600€-ba 140/130-as Canyont (asszem) de 2017-es váz és 19-nél öregebbet azért nem akarok.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#224031) andrisbandi válasza fulton (#224029) üzenetére


andrisbandi
őstag

Akkor ezek szerint "nem sikerül a helyére" tenni a kereket, ahogy kellene, normál állapotnál.

Régi gyorszáras 26-osmnál, még gyerekkoromban rosszul érkeztem egy ugratóról, és kibillent a kerék a helyéről, súrolta a külső a láncvillát, nem gurult tovább.

Kilazítva a gy.zárat vissza lehetett tenni a kereket a helyére, de ezután már minden kemény leérkezés kerékvisszaállítással végződött.
Nem jöttem rá a megoldásra, gyorszár csere sem segített.

A papucsnál lett gondolom valami baja a váznak. Így utólag belegondolva talán egy körmösebb alátétezést még meg lehetett volna próbálni. Vagy a vázat érdesíteni, h ne csússzon el a zár.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#224032) Fall-N válasza Gaben92 (#224030) üzenetére


Fall-N
veterán

Ha maga a cső van törve akkor nem venném meg, ha csak a hegesztésnél, azt lehet javítani. De az alu és a feszültség szívás sajnos. Vissza kell edzeni hőkezeléssel, amit nem hiszem, hogy itthon bárki meg tudja csinálni megfelelő minőségben (eleve a felszerelés).

Acél vázak is inkább csak a hegesztésnél törtek el, tipikus hely a villanyak alsó része. Nem véletlenül lettek a vastagabb csövek később és az A-Head. Karbonnál meg totálkár, mert azt jelenleg senki sem tudja javítani tudomásom szerint. De acélt könnyű javítani, ahhoz többen értenek.

andrisbandi: Villa papucsot lehet cserélni. Pesten is van pár szakműhely, aki meg tudja csinálni. Alumínium váznál is. Sok átalakítást is csinálnak ,váz megszakítást a szíjhajtáshoz.

[ Szerkesztve ]

(#224033) Gaben92 válasza Fall-N (#224032) üzenetére


Gaben92
őstag

Annó acélváznál én támvillát törtem hegesztésnél, kis híján fel is nyársalt combnál... De igen, sérülés függő a dolog. Karbon javításával meg se próbálkoznék (amiről írtam az egy fully, támvilla töréssel, szóval egy hátsó háromszög kell neki azt csókolom), de alu esetén én is csak hegesztésnél lévő töréssel foglalkoznék. Amúgy MÉH telep...

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#224034) jjeahh válasza Fall-N (#224032) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nálunk az egyik helyi szervizben is javítanak karbont, pedig kisváros. Szal ha felénk megcsinálják, valszeg máshol is.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#224035) fulton válasza andrisbandi (#224031) üzenetére


fulton
addikt

nekem vlaszeg kitart valami valahol

[ Szerkesztve ]

(#224036) Ringman válasza jjeahh (#224034) üzenetére


Ringman
nagyúr

karbont úgy lehet "javítani" hogy gyak még tekersz rá pár plusz réteg szalagot - mintha körbehevedereznéd az adott elemet (valójában ez megerősítés)

(#224037) erhas01 válasza Fall-N (#224019) üzenetére


erhas01
tag

A hiba forrását próbáltam kitalálni. :U
... Esetleg sorcsere kalapáccsal...

= >> Egy hozzáértő segítségével és x kereszt kérdésekkel ki lehet zárni a környékbeli nem megfelelő használt magán kerékpárokat.
pl.: ??? Országúton, magasság, merrefelé teker, pedálfordulat, mit visz magával útra, szereti a természetet, gumi típusa, maga szereli a gépet, sárvédő,mennyi időt teker hetente.
... vagy válaszol erre részletesen, vagy nem ... kell.
A technikai részhez én naposcsibe vagyok. :)

(#224038) Fall-N válasza jjeahh (#224034) üzenetére


Fall-N
veterán

Igen ahogy előttem írták, csak plusz réteggel lehet vastagítani a csövet, de a semminél több.

(#224039) ZavaBalazs válasza erhas01 (#224017) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

erre gondoltam én is, de aztán 2 okból elvetettem: én csak az irodaház belső udvarán szoktam beállítani parkolóhelyre (oda is leginkább első kerékkel, mert lakatolni nem kell), otthon a bal oldalára támasztva áll, valamint pont pár hete néztünk rá a sorra, és akkor csak a hatoson láttunk 2 törést, azóta volt 2 láncszakadás, és 1-1 új törés a hatoson/hetesen.

hogy az az "eredeti" 2 törés én voltam-e, vagy még az előző tulaj, az jó kérdés, szerintem a sort nem néztük meg tüzetesen vásárláskor. :B

na de ez már mindegy is. új sor lesz, meg új lánc, és remélhetőleg megszűnik minden gondom. :D nem gondoltam, hogy ez is ilyen pénznyelő hobbi, azt hittem, csak ráülök és tekerem... ;]

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#224040) Hasaggymeg válasza fulton (#224029) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha mind2 esetben a papucsokban koppra tolva és rögzítve mutatta az általad leírt állást akkor el van húzva a kerék fűzésnél, szervizben hamar helyre húz6ó... de el is bax6ó, csak hozzáértőnek való munka.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#224041) abéla válasza cSuwwi (#223966) üzenetére


abéla
senior tag

Úgy vélem, Rockridert st 500-as szériát az vegyen magának, aki szeret szerelni ...mert lesz mit :DDD .

Pl. hajtás/pedál, középcsapágy, nyereg/ny.cső alapból (pár100 km után)cserélendő;
villa is nehezéknek jó kb.
A váltó, fogask.sor szintén igencsak belépő szint, azért ott is elfér az upgrd.
Kerékagy (hátsó, kónuszos) meg pl nálam, 2500-2700km-nél elkezdett "grindelni", vlsznű megette a csap.perselyt(lehet kenés hiánya vagy túlhúzás, nem tudom, nem néztem;
most már megtenném az elején).
Ami ok: fékek, fejcsapágy(bár ez is műa. mindenhol), kormány, stucni (bár sztem alapból kissé rövid és hát nem egy szép darab), kerekek(ellenőrizve!), váz

Szóval sztem akkor már inkább egy Rockrider st900(sokkal jobb minden téren, mint a 500-as vonal), és ez még kb így is fele a "nevesebb" gyártók által kínált, hasonló szintű felszereltséggel bíró bicóknak.

Ha meg 150 körül kell és városba/túrázni(aszfalton), akkor a Elops speed 900, jobb választás, nem beszélve a 920-ról (bár az már 220e).

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#224042) ggg666 válasza ggg666 (#224028) üzenetére


ggg666
őstag

A vázat (Kellys walker 2012) beszámolták a gepida alboin 900-ba, így ingyen van, a heggesztés ingyen van, majd kap egy szinterezést ha megjön a 2,6-os küllökkel a hátsó kerék. Kicsit gurány munka, de munkábajárós bicaj elsősorban!

[ Szerkesztve ]

(#224043) andrisbandi válasza ggg666 (#224042) üzenetére


andrisbandi
őstag

RIVERSIDE TOURING 520
Örök jótállás: váz és villa. Max teherbírás 170 kg

Gyári alternatíva.
Nem is drága a mai árakhoz képest.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#224044) ggg666 válasza andrisbandi (#224043) üzenetére


ggg666
őstag

A 170 kg már nem lenne jó 150-153 kg vagyok + bicaj súlya+csomag!
A gepidával + ezzel 30000 km-t lenyomtam ezzel a súllyal.

A gepida 250kg-os teherbírású agyváltóval lesz átszerelve!!!

A vázra itt is az van-volt feleannyiért 2012-ben, épp most 10 éves, azért számították a másikba, mert mondtam vennék egy komolyabbat. A teherbírás itt sem volt gond megvannak az emailek mikor megvettem és írtam a súlyom stb, mire kell egyebek. Azért nem garanciáztattam mert gepidát vettem, és így is örültem nem kérték a vázat bevizsgálásra. Beszámolták annélkül, hogy visszaküldjem.

[ Szerkesztve ]

(#224045) ggg666 válasza ggg666 (#224044) üzenetére


ggg666
őstag

Ez is megvan árában a hátsó kereket most fűzik az agy nélkül 50k, 2,6mm-es küllökkel, külsö köpeny 17k darabja legtöbb boltban+belső+ slime. Ülés selle smp. Viszont lánc 2k+fogaskerék 1k, ha kell cserélni. A másik bringa első kerekében épp 15k km van, ezen is ugyanaz a gumi van!

[ Szerkesztve ]

(#224046) Fall-N válasza abéla (#224041) üzenetére


Fall-N
veterán

Ez felhasználás függő. Sógorom kábé 5 éve vette a RockRider ST520-at és semmi baja. Akkor még 80ezer Ft volt egy. SRAM X3 váltó van rajta nem Microshift.

[ Szerkesztve ]

(#224047) Hasaggymeg válasza ggg666 (#224044) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha 170kg-ig ajánlott akkor biztos 200+ megy simán, hisz mindig a biztosra mennek. Amúgy meg mi az a cápauszony (eke? :D) ami felhegesztettek a középrész aljára? :F

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#224048) Atti777 válasza Hasaggymeg (#224047) üzenetére


Atti777
senior tag

Az szerintem a láncvédő tartókonzolja

Путин, иди нахуй!

(#224049) andrisbandi


andrisbandi
őstag

decathlonos olcsó monti

Azt mondják olcsónál be kell nyelni a gyorszáras kerekeket.
Inkább spórolnék még hozzá ~70 ropit, és ragaszkodnék az átütősökhöz.

EXLP 540, 29"
~290e
Ezt találtam legolcsóbbként. Még új, nem igazán kapni.

XC 100 29"
~ 380e
Ez drágább, de jobb, és VAN méretválaszték.

A pedál gondolom mielöbb cserés, a fék meg a szokásos legolcsóbb.
Hétvégi bringázásra az is tökéletes.
De könnyen fejleszthető egy komolyabbra, ha van kb 60-100.000 Ft.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#224050) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Teleszpók.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.