Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bluerainbow
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #89900 üzenetére
Hát végül megvettem. Kaptam rá egy kis akciót , amit levásároltam az üzletben , igy 215000 ft lett. Köszönöm mindenkinek a segitséget.
Tájak fotók emlékek - https://www.facebook.com/2barangolo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Bluerainbow #89901 üzenetére
Most látom,hogy 230e a 760 euró! Nem tudom mit számoltam az elején,de nekem 270 volt a fejemben.
Gratula és körhátszelet kívánok hozzá.215 már tényleg barátságos ár."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
üdv
milyen láncot ajánlanátok a cross trekking bringámra?
Elől 3 (28/38/48)hátul 8 (11-32)tányér van (Shimano rendszer)
hátul deore a váltó.
Shimano HG40 volt eddig, kezd megnyúlni olyan kéne ami tartósabb és minőségi, heti 100km-ert tekerek kb..
6-8 ezer forintig simán elmegyek ha megéri..[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #89904 üzenetére
Szerintem sok 4 szem mínusz.Valami 8-as KMC? Nekem volt KMC Z72 és Shimano HG71 is.Talán előbbi tartósabb volt,de a HG50 fölött a Shimano sem rossz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89900 üzenetére
És szerinted ahhoz mit kell csinálni, hogy mind a két fékkar ugyanazon a ponton fogjon és ez a pont relatív magasan legyen?
Olvastad amúgy a korábbi hozzászólásomat is? Mit szólsz a fékkar melletti olajosodáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #89905 üzenetére
HG71-et sajna sokan szidják, HG50-et meg sajna már nem gyártják, pedig elég jók a vélemények róla..
-
Vasinger!
nagyúr
Valaki rendelt már Ebike-ról FoxPost automatába? Sehogy se jövök rá, hogy hogyan lehetne ezt előcsalogatni a szállítás kiválasztásánál a rendelés leadásakor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #89907 üzenetére
Pedig a 71 magasabb minőséget képvisel.
(#89906) Pszihonaranc ...hacsak nem máshonnan folyt oda olaj,akkor baj és lehet a mély fogáspontodat is magyarázza.Ha van benne elég olaj,nem levegős és a betétek is vastagok még,akkor meglehetősen magasan lesz a fogáspont.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Vasinger! #89908 üzenetére
az utóbbi pár rendelésemet már csak foxpost automatába kértem. amikor összeállt a rendelés, ha jól emlékszem valahol a fizetési mód megadása előtt tudod a foxpost-os kiszállítást kérni, az automata kiválasztásával.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89909 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy honnan folytatott pont oda.
Többek között azért ajánlott a hidraulikus tárcsa fék, mert jobban adagolható, kevesebb karbantartást igényel, időtállóbb, és erősebben fog. Na most én eddig (lévén, hogy új a bicikli, max 2 dolgot tapasztalhatnék, de) egyiket sem vettem észre. Mit jelent pontosan az, hogy jól adagolható? Mert amit én tapasztalok sz a következő: húzom a fékkart, semmi, semmi (holtjáték) utána súrlódik a fék feje a tárcsához. Ennyi. Nem érzem benne a "fokozatokat".Fejjel lefelé szabad fordítani a hidraulikus biciklit amúgy? Csak nem kéne semminek kifolyni, ha hermetikusan le van zárva.
-
6030D
őstag
Én ennyiért már inkább vennék gyártótól, ahol esetleg méretet is vesznek, és pont rád szabják.
Van választék, és a magyar csapatok nagy része is az ő ruháikban teker (vagy van valami szlovák még).
ILB, Borneo, Gesu, de vannak mások is.Ali a legolcsóbb, de be kell mákolnod a méretet, vagy többet rendelni és a maradékot eladni.
Kesztyű az outi vagy mtb?
(#89912) Pszihonaranc: nehéz lenne az árokparton gumit cserélni, ha nem fordíthatnánk fejre. Szabad, igen.
Nekem a fékkarnál szivárgott az olaj, amikor új volt a bringa, visszavittem és cserélték a dugattyút (?) meg tömítést, de mondták, hogy ha úgy sem oldja meg, akkor az egészet cserélik. Gariban, persze. Ajánlott a hidrós tárcsa, de nem mindenki fogja észrevenni egyből (vagy soha) az előnyeit. Ahhoz olyan tapadás, lejtő, stílus, stb kell. A legtöbb ember csak azt veszi észre, hogy jó, mert működik. Esőben is, sárban is.
Neked szerintem egy rendes légtelenítés kellene abba a fékbe, megfelelő mennyiségű olajjal. Az, hogy a gyárban megcsinálták valahogy, meg a boltban a nullkilométeres beállítást is valahogy megcsinálták, az egy dolog. Érdemes lenne egy rendes szervizessel megnézetni.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
Ruházatot nem vennék netről, főleg a méret miatt, kínából meg a minőség miatt. Ha csak nem valami nagyon király design miatt vennéd, akkor maradj annál amit fel tudsz húzni.
Kesztyűt nem rég vettem, mivel sokat túrázom ujjatlan lett, ami rettenet gagyi, már ahogy kinéz a kezeden viszont sokkal jobban szellőzik.
Nem vagyok túlzottan izzadós szóval 30+ban sem érzem kellemetlennek.
Viszont a hétvégi kis csapatósabb 30kmen, megéreztem hogy miért is jó az ujjas kesztyű. Komolyabb emelkedőn megizzadtam, és mikor átfordult leejtőbe kicsit csúszott az ujjam, elég ijesztő volt míg megszoktam h lefele nyíl előtt törölni kell az ujjam.Én csak azért vettem mert egyre több helyről hallottam hogy esésnél sokat számít ha megvédi a tenyered. Tapadás és egyéb hasznát nem nagyon érzek, persze egy ujjas kesztyű talán nagy segítség ha szűk bokros ösvényeken mész, de ott a karod ugyanúgy végig lesz karmolva, szóval az sem ment meg teljesen.
Ha nem told túl keményen az ujjatlan kesztyű neked is elég lesz, és alig ront a komfortérzeten 30 fok felett.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
dudi6
senior tag
Ilyet lehet? Bemegy egy hétköznapi emberke a gyártóhoz és méretre csinálnak neki ruhát? Ez mennyivel dobja meg az összeget? ILB-n ha jól látom 17.000 Ft, ennyit nem akarok már kiadni. Borneon kértem ajánlatot, majd meglátjuk mi lesz. Kesztyűből országútihoz kellene... Köszönöm szépen, még nézelődöm... Aliról méret talán azért nem lenne probléma, mert rengeteg értékelés van,ahol leírják hogy az ő magasságukhoz jó e a méret vagy sem. (eggyel nagyobbat kell rendelni általában) Inkább a minőség miatt aggódom.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Pszihonaranc #89916 üzenetére
Én egy telefonnal vagy email-lel kezdeném.
(#89917) dudi6: vannak olyan kollekciók, amit lehet. Terveztethetsz is magadnak bármilyet, de ott kell fizetni tervezési díjat, ami egy darabnál megdobja az árat. Napfénysüti-nek van rövid alis szettje, esetleg kérdezz rá a méretre, illetve itt ajánlgatták februárban ezt a raccmer-t, gondolom akkor nagyon tré minőség nem lehet.
Kesztyűből nekem hosszú ujjas montis van, de akkor azt nem ajánlom neked
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Napfénysüti
nagyúr
Legutóbb egy Rose Bikes-os nadrágot rendeltem, az eddig bevált. Kesztyűt meg szintén az ő webshopjukból de az nem a saját márkásuk hanem egy Grip Grab Pro Gel lett.
6030D: jaja nekem van több Alis nadrágom(kantáros meg sima). Azt kell mondjam hogy az árukért cserébe egész jók viszont a méretet eltalálni nem egyszerű a kínaiaknál. Bár általában van mérettáblájuk de azért kell hozzá szerencse hogy pont jót rendeljen az ember.
Amúgy még a komolyabb Decathlonos (500/700-as széria) nadrágokról is elég jókat hallani.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
JackFeryll
őstag
Lehet hogy lehet, de az biztos nem lesz olcsó. Itt az egyedi szabásmintára gondolok.
Sima apróbb dolgokat meg szoktak tudni csinálni. Nekem is 2 centivel hosszabb lett kérésre a gesus mezem mert a nagyobb méret már nem lett volna elég szűk az adott szabás mellett.ILB tavaly még foglalkozott egyedi rendelésekkel is. (egyedi alatt kis darabszámot értek)
-
Pszihonaranc
senior tag
Azt mondta telefonon az úr A bergusonból, hogy az teljesen normális, hogy a hátsó fékkar később fog, mint az első, mert nagyobb a távolság a fékkar és a tárcsa között, mint az első esetében.
Ezért van az, hogy az első magasabban fog, a hátsó mélyebben.
Mit szóltok ehhez?
Így van ez Nálatok is, kedves hidraulikus tárcsa fék használók? -
hegyimorc
senior tag
válasz Pszihonaranc #89922 üzenetére
"Mit szóltok ehhez?"
Azt, hogy nem kell többé oda menni
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pszihonaranc #89922 üzenetére
Ne hagyd magad lerázni,mondd nekik írni fox a gyártónak,úgy Shimano,mint mittoménmilyen márkájú a bringád.A garancialevél szerint a 10kg-nál nehezebb,vagy tömegközlekedési eszközön nem szállítható termék szállításáról is kell gondoskodniuk,ha azt nem tudják helyszínen javítani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jjeahh
nagyúr
Mivel rengeteget látok a városban és mindíg feltűnik, hogy mennyire esztétikusak, bementem ma a helyi boltba és megvizuáltam közelebbről is a Devronokat, többek közt pl ezt. Hihetetlen mennyivel vonzóbbak élőben ezek a montik, mint a hasonló árkategóriájú Scott, Kellys, Kross meg Merida bicók, pedig a Devron nem egy veterán nagy név, állítólag itt rakják össze Erdélyben őket... sőt, szerintem a DHS gyárában készülnek és hát az a márka felénk a nagyon gagyi kamu össztelós montikról ismert. A szép ívelt, formázott váz, csiszolt heggesztés és igényes festés nagyon megteszi a hatását az biztos, szal adnak a külcsínre de nagyon.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dudi6
senior tag
válasz Napfénysüti #89920 üzenetére
Tudnál linkeket küldeni? géles kesztyű is nagyon érdekelne. Amúgy a Decathlonos 900-s kantáros gatyát néztem ki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pszihonaranc #89922 üzenetére
Nem, ez hülyeség. Az olajmennyiségen múlik, lehet bele többet tölteni, csak érteni kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Runner_fxr #89929 üzenetére
"Ez egy két perces munka" jellegű mondat hiányzik már csak, és szerintem rá is csapná a telefont a szerelő.
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #89931 üzenetére
Mindegy hány perces,egy bolt mely még ráadásul szerviz is nem volna szabad úgy kiadjon bringát,hogy az nem működik rendesen.Ha mégis átcsúszik a rostán,akkor azonnal szervizelnie kellene garanciában és esetleg jelezze a beszállító/gyártó stb felé,hogy sz@rt adtak ki kezükből. Pont ez kellene lépéselőnybe helyezze őket a nagyáruházakkal szemben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
-
trialboj
őstag
Ma ismét megpróbáltam javítani a hátsó féken, túlzottan puha annak ellenére hogy új a fékpofa, és egyszer már olajat cseréltem, mondjuk akkor kicsit elsiettem és viszonylag hamar abbahagytam a bubi kiszívást.
Most kellő időt szántam minden lépésre, szépen végig kocogtattam a fékkart kábeleket stb, és minden ilyen alkalommal jött még pár nagyobb bubi. Összerakom, rápróbálok a fékre, és egy az egyben ugyan ott van a fogáspont és pont ugyan annyira szar mint volt. De legalább lenne rosszabb h érződjön a törődés : ))
Meg kerestem amit Runner mondott:
Viszonylag sokáig kell kiszívni a levegőt, főleg alul. Van amikor már nem jön semmi, és egyszer csak megint jön egy csomó. Türelmesnek kell lenni.
Egy másik jellemző probléma pedig az, hogy kicsit puha marad a fék, mintha kevesebb lenne benne az olaj. Ezt meg túltöltéssel lehet orvosolni. Ki kell venni a bleed blocker-t és egy picit meghúzni a fékkart, hogy kijöjjön egy picit a dugattyú, majd alulról még egy kis olajat átnyomsz rajta. Ha esetleg túl kemény lett, mert nagyon kitoltad a dugattyút, akkor csak annyit csinálsz, hogy felülre visszateszed a fecskendőt és alul meg egy kicsit visszatolod a dugattyúkat és kijön a fölös olaj.
Ez egyébként Shimano-nál és a Tektro-nál is előfordul, hogy érzésre puha marad a fék ha nem töltöd túl.Szóval kivettem a kereket alulra belőttem a fecskendőt, és rendesen kiugrasztottam a két dugattyút, vissza is kellett nyomkodjam kicsit mert az új fékpofával épp h csak befér a kerék teljesen visszanyomott dugattyúkkal.
Így is kipróbáltam, és hát, talán lehet érezni valami kis javulást, de az biztos hogy ha előre tudtom hogy 1 óra maszatolás után ez lesz az eredmény inkább neki sem kezdek. Pedig szeretek a bringával foglalkozni, de ezzel a mérgező olajjal a franc meg akar maszatolni.
Mikor megvettem a bleed kitet, azt hittem hogy átbasztam a rendszert 5000ft volt 2/0 sikeres művelet 2000ért megcsinálták volna szervízben, mondjuk kíváncsiságból lehet elviszem hozzájuk, csak hogy kiderüljön nem-e a fékkel van a gond, és ők is pont ilyen fosra hozzák ki hiába az eredeti fecskendőszett.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
flash-
veterán
válasz -=RelakS=- #89925 üzenetére
oki köszi a segítséget...
-
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zoo8800
veterán
-
6030D
őstag
válasz -=RelakS=- #89937 üzenetére
Én is így szoktam, annyi különbséggel, hogy tisztítás előtt megszámozom a lapokat meg a görgőket, és egyenként tisztítom, majd amikor kiveszem, akkor megint megszámozom. Így biztos, hogy ugyan abban a sorrendben lesz a lánc, mint előtte. Amikor kész, akkor sorrendben kifektetem egy asztalra, lemosom a számokat, és a linkeltek szerint olajozom és összerakom.
Persze csak április elején, ahogy ők is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89935 üzenetére
Csak alulra tetted a fecskendőt? Miután már nincs levegő a rendszerben, tehát kiszívtad alul és felül is, utána legyen felül is fecskendő, kicsit kitolod a dugattyúkat, nem kell nagyon, 2-3 pumpálás, de nem tökig behúzott karral, csak egy kicsit húzol rá. Utána alulról átnyomsz egy kis olajat. Majd leveheted a fecskendőket. Amennyivel kitoltad a dugattyúkat, annyival több olaj is került a rendszerbe.
-
veterán
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #89940 üzenetére
Igen csak alulra raktam vissza. Gondoltam így is elég, ha erősen megnyomom akkor kitölti... Lehet jelentősebb lett volna a különbség, de mára már feladtam. 1 hónap múlva ha kopik kicsit a fékpofa lehet nekifutok csak ennek a résznek a maradék kis olajammal. Mondjuk fura hogy ezt egy videóban sem említik, mert ha ez működik, akkor elég lenne csak erről videót készíteni, és nem szivatni a népet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89942 üzenetére
Akkor azért nem lett jó a féked, mert nem volt felül fecskendő, így nem tudtad beletolni a megfelelő olajmennyiséget.
Működik, mert már elég sok féket megcsináltam így, beton keményre.
A gyári videókban azért nincs benne, mert gyárilag azt tartják optimálisnak ha kb félig be tudod húzni a fékkart.Egyébként a dugattyúk kitolását is ajánlott úgy csinálni, hogy rajta vannak a fecskendők alul és felül is, nyitott állapotban, persze olajjal feltöltve kb félig, így még véletlenül se lesz levegős a rendszer. Azért is kell kicsiket pumpálni, hogy kb egyformán jöjjön ki a dugattyú mindkét oldalon, ha nagyobbat pumpálsz, akkor többnyire az egyik dugattyú jobban kijön, általában a belső. Utána már csak annyi dolgod van, hogy alulról tolod az olajat, és az felül kijön, de a plusz bekerül a féktestbe. Utána le lehet venni a fecskendőket, kicsit visszatolhatod a dugattyúkat, amennyire engedi, de nagyon ne nyomd, mert akkor ereszthet olajat. Majd vissza a betét, utána kerék, és a beállítást is elvégezheted, majd csak utána pumpálj rá a fékre, hogy milyen lett. Ha túl keménynek érzed, akkor kiveszed a kereket, betéteket benne hagyhatod, felülre vissza egy fecskendő, egy nagy lapos csavar húzóval picit szétfeszíted a betéteket és felül ki is jön a felesleges olaj. Utána már biztos jó lesz.
Arra figyelj, hogy a DOT olajjal csak úgy dolgozz, hogy szemüveg és gumikesztyű van rajtad.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #89943 üzenetére
Most elmentettem az összes tanácsodat, legközelebb kipróbálom, és ha sikeres lesz, készítek róla egy videót.
Mivel kb mindenki szenved az sram fékjeivel millióan megnézik és gazdagok leszünk.
Hasznot felezzük, az én részemet pedig arra költöm majd hogy kiderítsem miért kell mérgező olajat használni mikor a shimano bebizonyította hogy kevésbé halálos löttyel is tökéletes fékerőt lehet elérni"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
planbmokus
senior tag
válasz Tothgera30 #89852 üzenetére
Egészen más a geo.
A CX gépeknek sokkal magasabban van húzva és hosszabb a felsőcsöve, sokkal rövidebb és egyenes a láncvillája, magasabb a fejcsöve is... Hosszútávon a CX annyira nem kényelmes, a gravel/adventure sokkal közelebb áll egy komfort országútihoz, viszont belefér akár 40-42-es gumi is.
Első körben így, egyenessel használom, de valószínűleg keresek valami gravel bar-t, meg majd egy pár féket, amit fel is tennék rá...
A maratonokat már tavaly tavasszal elengedtem, egészségügyi és családi okok miatt is. Már csak saját magam szórakoztatására akarok kerékpározni, tehertől mentesen."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Vanir
veterán
válasz planbmokus #89945 üzenetére
Sorry, nagyon off, csak nem Converge az aláírásod?
#89947: good[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Most elemezzük ezt is?
10 pontos mutatvány a bringástól, akinek nem adták meg az elsőbbségetMondjuk itt erősen megkérdezném a bringást, hogy hova ez a rohanás a dugóban?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Zsolt74
senior tag
válasz -=RelakS=- #89948 üzenetére
Úgy néztem hogy az nem kerékpár sáv, így mivel jobbról előzött (szabálytalanul) ez az ő hibája volt.
Zsolt
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #89948 üzenetére
Itt viszont szerintem a bringás a hibás, elengedik az audit (?) a többiek, szépen lassan vigyázva gurul arra honnan számítson, hogy emberünk 30-al közeledik a dugóban és még fékezni se tud rendesen?
Zsolt74: a magyar kresz megengedi, ha a kocsisor áll, ami kb. vonatkozik a dugóra is, de fokozott óvatosságra int (és csak kerékpárral motorral tilos), oroszoknál nem tudom mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest