Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Valkűr
addikt
válasz trialboj #45126 üzenetére
Általában az olcsóbb, de még a drágábbak közt is van ami visit, a fémes fékbetéttel...Mondjuk nálam ez leginkább akkor szokott ha nedves, vizes a tárcsa...Elsőnek nézd meg a fékbetétek nincsenek e elkopva, attól is nyikoroghat. Majd letakaritani sem árt a tárcsákat és megcsiszolni a fékbetéteket, feltéve hogy nincsenek elkopva. Féktisztitó folyadékot szoktam használni..
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
-
Valkűr
addikt
válasz trialboj #45137 üzenetére
Igen, de ha új akkor nincs erre szükség....Sokat számit a fékbetét és a tárcsa minősége is...Az olcsóbb fémes betétek is hajlamosak a nyikorgásra. Nekem elöl fémes XT van, és nem nyikorog, hátol Deore van gyantás betéttel az sem nyikorgott még soha.Nálam csak ha vizes, nedves a tárcsa akkor nyikkan meg, akkor is csak addig amig le nem fékezem a nagyja vizet.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
vendingo
veterán
válasz trialboj #45693 üzenetére
A wd40-el én a láncot tisztítani, és nem kenni szoktam.
Kenni láncolajjal szokás: kerékpárboltban, hervisben, tescoban, járműalkatrészben... lehet kapni.Ha valami tényleg tartósat szeretnél, akkor motorokhoz való teflonos lánc sprét vegyél, azt még az eső se mossa le, cserébe gyűjti a mocskot, ragacsos...
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #45693 üzenetére
Azt le ne mosd amíg csak lehet,mert a gyári kenéshez hasonlót többet nem nagyon tudsz majd produkálni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #48751 üzenetére
Ez milyen pedál?
Az XCM annyira már nem gyenge teleszkóp, vannak rosszabb Suntourok is. Szétesni, beesni nem fog. Maximum hamarabb fog kikotyogósodni, de az előbb-utóbb úgyis bekövetkezik (elvileg műanyag persely van benne). Ha sáros körülmények között használod, érdemes gyakrabban szétszedni (legalább az elején, hogy lásd, mennyire koszolódik belül). Olyan durván úgyse fogod tudni használni, mert a teleszkóp fog korlátozni.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #48763 üzenetére
Azt jelenti, hogy a becsúszó kotyog a lábban, mert ki van kopva a persely. Ha behúzod az első féket, és előre-hátra mozgatod a biciklit, akkor lehet érezni (de ne keverd a kormánycsapágy esetleges kotyogásával), érdemes közben a teleszkópot is fogdozni, hogy érezd. Amúgy valamennyit biztos kotyog, ez nem baj, sajnos természetes (akár a kétszer annyiba kerülő teleszkópok is elkezdenek egy idő után kotyogni).
Amúgy karbantartani se drága. Veszel hozzá autós/motorosboltban teleszkópolajat, sokkal olcsóbb, mint amit direkt biciklihez árulnak (csak a viszkozitásra figyelj), meg valami normálisabb zsírt. Nem kell ezt túlbonyolítani, az XCM-emben is Agip teleszkópolaj van, haverom Recon-jában, másik haverom Reba-jában is az van. Itt még a csillapítást se tudod elvileg szétszedni (bár valószínűleg nincs is benne), úgyhogy nagyon egyszerű karban tartani őket.
-
TaaT
nagyúr
válasz trialboj #48765 üzenetére
Persze lehet használni, attól még mozog. Bár lejtőzni már nem lejtőznék vele.
"1x beleértem vele az szfaltba és elég csúnyán ledörzsölt 1 szegecset"
Ja igen, ebben a szegecsek is aluból vannak. Ahogy az enyémben is, szintén made in csájna, de nekem is bejön. [link]
zoli03: A repsol kimondottan olcsó. [link]
Give them hell Ukraine!
-
D.Orion
veterán
válasz trialboj #48846 üzenetére
"Később fáradsz, jobban be tudod osztani az erődet, több pozícióban tudsz tekerni?"
Meg is válaszoltad lényegében. Nagyobb sebességet tudsz elérni kevesebb energiabefektetéssel. Az erődet is jobban be tudod ezáltal osztani. Kivéve ha egy hegyi szakaszon kifogysz az outi nyújtotta fokozatokból.
-
313313
addikt
válasz trialboj #48846 üzenetére
Volt 2db 26-os monti(egyiken egy tripla országúti hajtókar van 52-es szeletelővel ), egy 27-es, én egy kb 20-25 éves 2*7-es acélvázat országútival voltam, többi alu vagy karbon vázas országúti volt.
Amilyen állapotban van a bringaút a Balaton környékén inkább trekking vagy cyklo cross gép az ideális.
Mindenki kerékpáros cipőben volt, azzal fix a lábtartás. Csuklóink ki-ki készültek, volt akinek az első kör vége után zsibbadt... (útminőség...)
Voltam idén egy túrán, ahol 214km volt a cél 12 óra szintidő alatt, ott elindultak többen cyklo cross gépekkel, csak bütykös gumikat cserélték slickekre.
Az országúti/cyklo cross vázgeometria annyiból lehet előnyösebb, hogy kevesebb erő befektetésével tudsz jobb átlagot produkálni.
Láb fájás/fáradás ellen inkább a mezítlábas séta segít. Ha nem megfelelő a lábtartásod a pedálon, abba a térded és a lábad más része is belefájdulhat.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
fpeter07
veterán
válasz trialboj #48846 üzenetére
Caprine montival túrázok. 100 km-nél többet egy nap alatt nem nagyon érdemes megtenni. Tavaly nyáron tartom a rekordom 39 fokban mentem 129 km-t. Ez kb. 6-7 bringán töltött idő. Viszont Kellys montival az aszfalt elképesztően szenvedős. Mint traktorral közúton közlekedni. A geometria és a vastag gumik nem alkalmasak ilyen túrákra.
Most augra szervezünk egy 4 napos Balaton-túrát, kíváncsi vagyok összejön-e.
szerk: (#48850) 313313: "Láb fájás/fáradás ellen inkább a mezítlábas séta segít."
Szóval akkor ezért építettek egy mezítlábas pályát a Balatoni bringaút mellé Csopak/Alsóörs határában.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz trialboj #48975 üzenetére
Nekem ilyen fékem van,az égvilágon semmi baja,teljesen jó fék.Azoknak akiknek cicecereg még vagy enm kopott be vagy tök fogalmatlanok az egészhez.Az elején mikor picit hangokat adott bekopás előtt akkor a testet kellett állítani,hogy ne érjen bele.Semmi köze hulladékhoz,tökéletesen használható és jó fékerejű fék.Ne higgy el minden marhaságot és ha elhiszed akkor se kezd el zéró tapasztalat nélkül hulladékozni.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
bandus
veterán
válasz trialboj #49224 üzenetére
Ezeket az okos karkotok sem tudjak. Valami sportora kell neked, de egy gps-es modellt sajnos nem nagyon lehet meguszni 50-60k alatt. Ellenkezo esetben marad sajnos a telefon. En polar m400-t hasznalok maximalis megelegedettseggel, ez amolyan bestbuy vetel.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #50854 üzenetére
A meleg lehet a ludas,egyszerűen túlmelegedhettél.(Gondolom nem valahonnan Kanadából írsz. )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tikshow
addikt
válasz trialboj #50854 üzenetére
Ha gyomrod nem émelyget, nem volt hányingered, nem vert hideg veríték akkor simán rossz napod volt. Ha ezek közül valami, akkor több lehetőség is van, ha sokat ettél, akkor korán kezdtél tekerni, általában azért 30 perc 1 óra várakozás kell kiadósabb étkezés után. Esetleg az is lehet, hogy elkaptál valamilyen enyhébb betegséget amit ugyan nem érzel, de a szervezted küzd vele, ezt pulzusszámból jó eséllyel meg tudod állapítani.
-
bandus
veterán
válasz trialboj #52489 üzenetére
rossz időben a legfontosabb, hogy legyen szélálló cuccod. megfelelő kabát, kamásli, meg ahogy írták is már, nadrágban is ami védi az ízületeid. az alá pedig már nem kell semmi extra öltözék, hosszú ujjú mez meg egy jó aláöltöző és meg is vagy.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #52489 üzenetére
"Nadrágra is feltétlen muszáj költeni? "...rövidnadrágban csak nem fogsz 5C-ben tekerni! Vagy igen?!
Én olyan +5C ig tekerek,de akkor már vastag (női ) harisnyában a vastag futó nadrág alatt,2 pár zoknival,melegebb sportcipővel,sapkával és kesztyűvel,felül meg nylon poló,hosszú ujjú pamut melegítő,aláöltöző és szélálló dzseki...na meg egy rakás papír-zsebkendő. Ha jól adagolod az erőfeszítést,nem izzadod agyon magad,ha meg mégis,akkor nincs megállás csak otthon a forró kádban. Amúgy hidegben hegyre menni a legjobb,mert a szél sem vág (lefele persze nem engeded őrült módjára) és eleget is égetsz ahhoz,hogy melegen tartson.(#52492) Crytec210...lehet rosszul tudom de 26 és 27,5.nél páros számokkal mennek a colok,míg 29-nél páratlan számokkal.Így ha az előbbi 2 méret körül vacillálsz akkor 18" pont kell legyen és 17,meg 19 nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #52781 üzenetére
Szia! A suntour XCM-ben tudtommal nincs olaj csillapítás, így abba te olajat sehova nem tudsz tölteni. Primitív egyszerű szerkezet és nem is durva terep használatra való. Ehhez másik villát kéne venned. Ha darabosan mozog az lehet a bele kerülő kosztól. Az alján van egy 10-es anya, azt kitekered és szét is tudod húzni a villát, a benne lévő koszt töröld ki, majd belülről a szimmeringet kend meg egy kis zsírral. Ennyit tudsz tenni az ügy érdekében. Semmilyen olajat ne vegyél hozzá. Amit még lehet benne cserélni az a műanyag persely, az akkor kell ha nagyon lötyögőssé válik. Illetve létezik egy suntour kupak szerszám is, amivel a tején lévő műanyag csavart tudod kiszedni, akkor a rugót tudod benne cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #53028 üzenetére
Kábé 30 éve bringázok,gyakran recsegett a nyergem,de még sosem ott ahol te mutatod a videón. Mindig vagy a nyeregcső recsegett a vázban,vagy a nyeregcsőbilincs,vagy pedig a nyeregpálca abban a szorítóbilincsben.A rágógumis megoldást inkább nem minősíteném,a gumis viszont rendesen ronthatja egy nyereg rögzítését. Szerintem még dolgozz rajta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #53173 üzenetére
Nem értem pl. miért kerül minden 2. bringába suntour teló, mikor arról mindenki azt mondja hogy semmire se jó. - Azért ez erős túlzás, vannak komoly Suntour-ok (már jó pár éve), de árban alsóbb kategóriákban azon spórolnak.
A másik nehéz dolog a fék rendszer. Itt annyi gondot olvastam, hogy már most rettegek hidraulikus rendszerre váltani. - Rendben, sok lehetőséged nem lesz. Amúgy nem kell tőle félni, Avidok kissé jobban levegősödnek, évente érdemes ránézni, ennyi. Tesóm Meridáján alap Shimano fék teszi dogát, és Újhelyen 8. helyezést ért el vele, úgy hogy átnézve még nem volt.
Amit tudok segítek, tehát szerintem 27.5/29er bringákat nézegess elsősorban (persze bele lehet ugrani egy jó 26-osba is), közepe legyen integrált, teleszkóp pedig RS Recon/XC32 vagy fölötte, váltókarból, fékekből egy Deore megteszi, hátsó váltó szinte mindegyiken XT, első pedig Deore. Egy ilyen setup jó pár évig kiszolgálna.
Bár ha el akarsz csábulni, akkor szerintem jelenleg a Kellys Thorx 10 2015-ös eléggé best/buy lenne most, tekintve hogy majdnem fullXT, és nekem nagyon bejött.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #53489 üzenetére
Én a Budai hegységben sok utat ismerek. Normafa, Jánoshegy, HHH. Simán el lehet karikázni egy egész napot. Vannak jópofa utak. Ha van kedvetek feljönni Budapestre, megbeszélhetünk egyik hétvégén egy bringázást.
Kifejezetten DH pálya az nem nagyon van, esetleg egy egy rövid szakasz, viszont ha merev vázassal jössz, akkor ez nem is baj. Túrázós utak vannak, sok túraösvény, de vannak izgalmasabb lefelék is. XC, Trail, AM stílusban általában.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #53876 üzenetére
Ha jó neked a 26" akkor már csak az állapotán múlik jó-e a vétel.
(#53880) Because...nekem is tetszik.27,5"-os?
(#53879) zool1...hacsak nem tudod a 45-50km/h-t esélytelen vagy egy medvével. Ha tudod,akkor is csak ha már kigyorsítottál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #53974 üzenetére
Amikor uj egy tarcsafek akkor meg ossze kell kopnia. Utana sokat javul a fekero. Ha nem ez volt akkor elkepzelheto hogy valami olaj kerult a betetre. Olyankor lecsokken a fekero. Betetet kell cserelni. Olajfolyast erdemes ilyenkor keresni a feknyeregnel mert ereszthet a fek az meg tomitesi problema. Annak a feknek baromi jol kell fognia ha minden okes vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
Frenky89
addikt
válasz trialboj #53974 üzenetére
Én próbáltam ennek a típusnak a 2013-as változatát, azon M395-ös fék van, az is ilyen volt. Sőt LTD Race-em van, azon is ilyen volt az M615 új korában. Azóta "mattult" kicsit a tárcsa, így simán megállok kb egy méteren 30-ról a 100+ kilómmal. (A blokkol[tat]ás szerintem hülyeség, ne foglalkozz vele.)
(#53958) Oreyus: Runner igenis hiró, a topic hirója!
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz trialboj #53980 üzenetére
Nekem a regi bicomon a Marta sem blokkol. Siman megul a teleszkop, ellenben fekero van, nem is kicsi. Hatulja neha kicsit elemelkedik, de soha nem forgott az a veszely, hogy elore zuhanok. Szerintem ez igy van rendjen.
Ma mentem egy laza 29km-et, inkabb terepen, de meg a regi bicommal.(az uj tovabbra is keszuloben... hiaba van meg a telo, most a bicaj nincs nalam, es nem is tudom atvenni hetfoig, mert zarva vannak ) De legalabb bejarattam a masikat. Valtot meg egy kicsit utan kell allitani, de az uj kazettaval ugy nez ki, hogy megjavult. Nagyon ugy erzem, hogy az a fek meg mindig erinti a tarcsat. Erdekes modon mindket helyen csak a bal oldali resz az, ami hozza er. Azt hittem, hogy bejaratas utan rendbe jon, de szerintem nem. Szetkapom, megprobalom jobban viszanyomni a dugattyut, mert lehet megszorult, es legtelenitesnel nem vettem eszre.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #53974 üzenetére
Fékprobléma
Az aktív tagok nagy részének lehet nem egy új infó, de másnak hátha segít majd.
Szóval ma elmentem egy használt piacra, és megfogdostam rengeteg hidrás féket, csak hogy köv alkalommal legyen viszonyítási pont. Igaz ki nem próbáltam őket, de bárhogy húztam, pumpáltam stb, éreztem hol van a fogáspont, tehát tudtam hogy onnantól blokkolnia kell a keréknek.
A tegnapi bringán ilyet nem éreztem, csak húztam egész a kormányig, és azon kívül hogy keményedett, azaz nehezebb volt húzni nem érződött egy bizonyos pont amikor már azt érzed hogy na ott már teljesen behúztad.
Továbbá nem hiszem hogy ez az új fék miatt lenne, mert ma is próbáltam több 0km-es jóval gagyibb féket, ami teljesen korrektnek tűnt. Szóval most legalább nem sajnálom, hogy kihagytam ezt az amúgy jó vételnek tűnő bringát.
Az első kiemelt hsz-ben nem találtam külföldi oldalakat, olyat ami szállt egész bringát is Mo-ra. A fórumot böngészve is csak olyasmiket találok amik alkatrészt szállítanak. Nem is érdemes ilyet keresni, mert drága lesz a szállítás?
Az amúgy csak nekem nem egyértelmű, hogy egy bringa Németországban miért 800 euró, és nálunk ugyan az miért 1000? Ott nem kevéssel magasabb az átlagfizetés, mégis olcsóbb ez a fajta luxuscikk? A szállítás biztos nem kerülhet ennyivel többe.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
bunddog
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest