Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90701) ivana válasza Hasaggymeg (#90699) üzenetére


ivana
Ármester

Ha nem cserélt váltót, illetve nem ferdült el akkor a csavarokat nem kellene állítani, feltéve, hogy gyárilag jók voltak, ami azért nem biztos de valószínű.

(#90702) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Akit érdekelne, itt látható egy rövid terepezés Sződ felé tegnapról: Videó

Azért szeretek itt menni néha, mert elmaradhatatlan a hullámvasút érzés, ez talán 3:00-tól látszódik úgy igazából, ötletem sincs, hogy tudott ilyen terep kialakulni természetes körülmények között, de nagyon szórakoztató tud lenni. :K

(#90703) Hasaggymeg válasza ivana (#90701) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Azért írtam,hogy egyszerűbb lenne először megérteni a működést,aztán már egyértelmű lenne pl. a 2 korlátozó csavar szerepe is.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#90704) Ironizer válasza Hasaggymeg (#90703) üzenetére


Ironizer
tag

Én értem a váltó működését, de a két határoló csavar szerepét nem nagyon látom, úgy értem szerintem nincs rájuk szükség. Elvégre a bowden hossza fix, a váltókar húzása szintén fix, ez a kettő meghatározza a váltó alsó és felső végpontját, nincs lehetőség oda húzni a váltót ahol már nincs fogaskerék.

(#90705) bencze válasza Hasaggymeg (#90703) üzenetére


bencze
senior tag

Korlátozó csavarnak nem hiszem, lenne sok köze hozzá. Bowden feszességgel még próbálkozom, azért állvány nélkül nem egyszerű fél kézzel emelgetni meg nézni, főleg ha már próbáltam és tökéletesen vált amikor nem ülök rajta...
azért kösz a tippeket, még teszek egy próbát. nem tűnik semmi sérültnek, a láncterelő egyenes a nagy tányérhoz viszonyítva, magassága elvileg oké stb...

ps. szerintem mindent kiengedek és 0ról kezdem talán. jó lenne néha egy állvány, meg főleg hely... :/

@ivana roger kösz

[ Szerkesztve ]

-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

(#90706) ivana válasza Ironizer (#90704) üzenetére


ivana
Ármester

Az alsó az azért jó mert ha szakad a bowden akkor is tart, illetve általában a legtöbb kar a legalsóban nagyobbat ugrik, mert nem baj ha egy kicsit laza a bowden.
Felfelé meg minden kar túlhúzható, mert pl. nagytányérra fel se lehetne váltani túlhúzás nélkül.

(#90705) bencze Rakj fel valami fotót. Az is lehet, hogy éppenséggel túl feszes a bowden.

[ Szerkesztve ]

(#90707) Ironizer válasza ivana (#90706) üzenetére


Ironizer
tag

"Az alsó az azért jó mert ha szakad a bowden akkor is tart, illetve általában a legtöbb kar a legalsóban nagyobbat ugrik, mert nem baj ha egy kicsit laza a bowden."

Jó, oké, ez praktikus valóban, de a beállításban nem játszik szerepet.

"Felfelé meg minden kar túlhúzható, mert pl. nagytányérra fel se lehetne váltani túlhúzás nélkül."

Ezt nem értem, régen ez még talán igaz volt, az egykaros váltókarok idejében, de a kétkaros típusoknál nincs ilyen, ott minden egyes fokozatnak fix helye van a váltókaron, és oda áll be a váltókar mechanikája függetlenül attól, hogy mennyit húzol.
Ja, te az első váltóról beszélsz, én meg a hátsóról.

(#90708) Runner_fxr válasza Zsolt74 (#90669) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Papíron a Brose erősebb mint a Bosch, de tesztek alapján a Bosch-t erőteljesebbnek érzi mindenki.
Persze a Brose is több mint elég, és van azért olyan is amiben jobb mint a Bosch, például a belső szíjhajtás, ami sokkal csendesebbé, rezonanciamentessé teszi.
Ezekben a fejlett pedelec rendszerekben van nyomatékszenzor és fordulatszenzor is.

A 3-as 4-es fokozat már nagyon ritkán kell a Bosch-nál is.

geotigris9: Nem jártam arra.

fpeter07: Baromi jó pálya, bringáztam ott párszor. :)

Ironizer: Nagyon egyszerű a megoldás, tekerd ki a vég állás csavarokat, aztán kezdj el úgy bringázni, meg fogod tapasztalni, hogy mi a szerepük. :) Persze nincs kizárva, hogy utána kell venned egy új hátsó váltót, meg pár küllőt is ki kell cserélni, de legalább megérted a működését a gyakorlatban. :D

[ Szerkesztve ]

(#90709) ivana válasza Ironizer (#90707) üzenetére


ivana
Ármester

kétkaros típusoknál nincs ilyen Dehogy nincs, a legnagyobb hátsó cogon, meg a nagytányéron engedi túlhúzni, ha elengeded akkor vissza ugrik oda ahol kattan, de az más kérdés. Amikor váltasz akkor kicsit mindig túl kell húzni, mert nem megy fel ha pontosan ott van ahol kéne ha adott sebességben vagy. Amúgy meg vázváltóból is van indexelt nem csak karos, és fékváltóból is van kvázi frikciós (pl. campa első).

(#90710) -=RelakS=- válasza Ironizer (#90707) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Ja, fix helye van a fokozatoknak. Éppen csak felfelé váltáskor túl tudod tolni a kart, ami aztán szépen visszaesik a legkisebb fokozatra.
Persze, annyira nem tudod túltolni, hogy mondjuk egy újabb fokozatra tudjál váltani, de ahhoz elég, hogy lepotyogjon a lánc a küllők és a fogaskoszorú közé.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#90711) Hasaggymeg válasza Ironizer (#90704) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az ő esetében például lehet olyan,hogy bár felteszi,vagy éppen leejti az első váltót a fogaskerékre/ről,és sikerül is az áttétel,a határoló csavar mégsem engedi annyira a helyére a váltót,hogy az már a láncot utána ne érje.

(#90708) Runner_fxr...költséges tanulópénz lenne ;]

(#90705) bencze...ilyenkor,ha csak áll,senki nem fér hozzá (nekem már a lépcsőházban állították "be" a váltómat) és mégis elállítódik,meg kell nézni nem csúszott-e meg a bovden a váltó rögzítőcsavarjában,vagy a helyén van-e a bovdenház minden vége a vázon a szemekben.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#90712) Hasaggymeg válasza bencze (#90705) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Még annyi,hogy el is mondtad a lényeget,a finomhangolást leginkább élesbe kell végezni,tehát végy magadhoz esetleg egy csavarhúzót és karikázva egyet állíts rajta amíg jó lesz.(nem tudom a Tiagrának van-e a bovdenházon,vagy a váltókarnál finom-állítója. :F)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#90713) smkb


smkb
őstag

Briteknél beindultak a 2017-es modellek akciózgatásai. Evanscycle-nál a Jamisok már 15% akcióval mennek. Itt a Dragonslayer Pro 27.5+ ami egy gyöngyszem, illetve a Renegade széruiából az Expat 850 fontért, ami igazán jó.

Rutlandéknál pedig masszív Marin akciók vannak 25-38%. Itt is van jópár csemege, de talán a Marin Pine Mountain 2 és a Gestalt 3 ami igazán kiemelkedő darabok. Nekem mindkettő az instant kéne kategória :)

(#90714) Slownz


Slownz
senior tag

Outisok!

Erről a bringáról mit gondoltok?

BMC teammachine ALR01 Tiagra

Nekem nem tűnik rossz vételnek. Kb ugyanilyen árban lenne a Rosebike, az is Tiagra-val szerelt.

(#90715) Hasaggymeg válasza Slownz (#90714) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hát ez az,mindenhol ennyiért van tiagrás.105el már valóban jó vétel lenne.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#90716) Napfénysüti válasza Slownz (#90714) üzenetére

Nem rossz ár ha azt nézzük hogy BMC. Nekem egyik kedvenc márkám csak elég húzós összegekbe kerülnek.

Més que un club!

(#90717) Slownz válasza Hasaggymeg (#90715) üzenetére


Slownz
senior tag

Lehet, hogy én vagyok vak, de máshol nem is láttam még ilyen bringát, hogy árulnak.

Eddig ami bringákat nézegettem Tiagra szettel, más márkáknál (kivétel Rose) 30-40 ezerrel drágábbak.

Napfénysüti: Van esetleg javaslatod, hogy mit és hol érdemes még nézelődni?

[ Szerkesztve ]

(#90718) smkb válasza Slownz (#90714) üzenetére


smkb
őstag

Ennyiért kintről sem lehet meghozatni akciós áron sem sehonnan. Ha ez a típus kell, akkor ez jó áron van szerintem.

(#90719) Slownz válasza smkb (#90718) üzenetére


Slownz
senior tag

Igazából jó lenne kipróbálni, meg élőben megnézni, mennyire szimpatikus.

(#90720) geotigris9 válasza Runner_fxr (#90708) üzenetére


geotigris9
tag

Akkor nem, csak nagyon hajazott ilyesmire [link]a bringa színvilága a srácénak kb. ez amit megtudtam nézni inkáb csak hátrafordúlva a fél pillanat tört része alatt, pont egy kanyar után téptek el melettem persze ellentétes irányba haladtunk. Az is lehet nem e- bike volt... nem tudtam megnézni rendesen. A csaj bringájára eggyáltalán nem is emlékeztem csak, hogy bige volt a nyeregben. :)

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#90721) fpeter07 válasza szjoci (#90700) üzenetére


fpeter07
veterán

Hegyek között élek már féléve. Idén még könyv se nagyon volt a kezemben. Nincs rá időm. :P

(#90708) Runner_fxr: 60-as átlag felett ment a győztes. :Y Oké, mondjuk tíz másodpercig vicces annyival menni. De 3 percen keresztül.

[ Szerkesztve ]

(#90722) JackFeryll válasza Slownz (#90714) üzenetére


JackFeryll
őstag

Felvillantok még egy alternatívát ami a sokszor nagyon olcsóra akciózott Cube vázakra épít:
Valami Cube akciós aluváz pl (Bikediscount) 150€
Teljes 105 szett (Ribble) 387€
Racing 5 LG (akár itthoni bolttól) 200€
Kormány,nyeregcső, stucni olcsóbb alu kiegészítőkből (50-100€)
Bandázs (10-30€)
Pedál(30€, belépő SPD/SPD-SL, vagy akár platform)
Külsők, belsők (2x15-30€, 2x3-5€)
Nyereg(20-100€)
A választásoktól függően max 1000€ körül vagyunk és teljesen új alkatrészekből középkategóriát kapsz.

A használt piac hozzáértést és szerencsét is igényel, ott ennyi pénzből már karbon gépeket lehet venni 6800-as ultegrával, R5 akár R3 kerekekkel.

[ Szerkesztve ]

(#90723) rétisün válasza JackFeryll (#90722) üzenetére


rétisün
veterán

plusz villa, kormánycsapágy, középcsapágy, mert ezek nélkül nem lesz bringád :N

de amúgy nem egy rossz elgondolás, én is számolgattam, de amíg megvannak az eladó bringáim/vázaim, nem veszek többet :B

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#90724) JackFeryll válasza rétisün (#90723) üzenetére


JackFeryll
őstag

Tényleg :B .
Na meg ugye a szállítási költségek ha nem ingyenes plusz gondolom szervizben lenne megépítve. Aztán olyan is van hogy egy váz nem tetszik, vagy egy márka presztízse vonzza az embert.

(#90725) hegyimorc válasza JackFeryll (#90722) üzenetére


hegyimorc
senior tag

"A használt piac hozzáértést és szerencsét is igényel"

Mindkettő igaz a vásárlásra is. És van egy harmadik is, az idő. :)

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#90726) CaNNa3IS


CaNNa3IS
senior tag

Néha vannak érdekes hirdetések:
[link]

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#90727) trialboj válasza trialboj (#90531) üzenetére


trialboj
őstag

Sikerült megszerezni mult héten a bringát. Kitűnő állapotban van, eredeti gumik csak félig kopva, szinte új lánc, korrekt minden a hajtásban, zsivány teló. Nagyon korrekt eladó volt, próbáltam alkudni a gagyi pedálok miatt, erre lecserélte egy kevésbé gagyira, aztán mondtam hogy majd a kormányt is le szeretném cserélnem, erre adott egy másikat, és azt mondta otthon rakjam fel, és majd vigyem vissza a régit, ezt mind az eredeti áron belül, ami nevetségesen olcsó volt a bringa állapotát figyelembe véve.

Első 29"es bringám, nagyon elvoltam telve, hogy sikerült találnom egy méretben és felszereltségben is megfelelőt, ráadásul végre a design is kellően érdekes.(ami grafikusként nekem kb a legfontosabb) Amúgy minden Sram rajta, ami további újdonság, mert még sosem próbáltam ezt a márkát.

Annyira tetszett, hogy miután lecseréltem a kormányt, legalább 1 órát tekeregtem a városban, és mindenhol megálltam fotózni :)
Akit esetleg érdekel pár nem átlagos bringás kép

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#90728) Hasaggymeg válasza Slownz (#90717) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Cube , Merida , CTM , Kelly's. Többetnemkeresekneked. :P

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#90729) Slownz válasza Hasaggymeg (#90728) üzenetére


Slownz
senior tag

Hivatalosan is vakká avatom magam :R

(#90722) JackFeryll: Szeretek szerelgetni, de most nem vágnék bele egy teljes gépszerelésbe, egybe megoldást keresek.

A használt abszolút játszik, csak félek tőle, hogy kifogok egy olyan gépet, amivel 1-2 éven belül kijön egy csomó minden probléma.

[ Szerkesztve ]

(#90730) Tothgera30 válasza trialboj (#90727) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Szép kis 29-es. Bár áhítozik egy könnyebb kerékszett iránt. Stucnit meg hézagolók alá, és fordíts rajta. Akkor nem fogja emelni az orrát mászáskor.

Ui.: Shimano história.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#90731) Hasaggymeg válasza trialboj (#90727) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha majd úgy bringázol ahogy fotózol te leszel a mi kis Nino Schurterünk. :DDD

(#90726) CaNNa3IS...abban az "újj"-ban benne van mind2 jelentés hejesírása. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#90732) Strezi


Strezi
őstag

Sziasztok,

talán még emlékeztek, hogy tavaly ősszel építettem bringát, és az 1x11 rendszer mellett döntöttem. Sokat számolgattam az áttételeket, és arra jutottam, hogy ha megfelelő lesz az eddzetsségem, akkor terepen is el fogok boldogulni a 32 - 11/46 áttétellel. Abból is számoltam akkor vissza, hogy még 2008-ban a Mátra Maratonon hasonló áttétellel, nem kényelmesen de megmásztam a kékestetőt a sípályán.

Nos, tegnap sikerült az elméletet gyakorlatban is tesztelni. Azóta ugye sokat tekertem (majd tíz éves kihagyás után), és lassan szinte mindegy merre mentem, élvezem mind a tekeréseket mind a lejtőzést az azóta már tovább bővült bringaparkommal. De, fontos volt hogy ezt a mászást kipróbáljam, és felérjek magyarország legmagasabb csúcsára, terepen.

Nos, sikerült! Nem volt leányálom, sőt a végén kénytelen voltam kicsit szerpentinezni is (nem egyenesen mentem fel, hanem picivel hosszab úton a sípálya szélességében kanyarogtam párat). Éreztem, hogy kicsit alacsony volt már a pedálfordulat amit tartani bírtam (ízületi, izom limit), illetve ha növeltem a fordulatszámot akkor kifulladok hamarabb (eddzettség, aneerob limit). Sebaj, megvolt és mivel még hátra volt a túra érdemi része, ez volt az ésszerű limit.

A tekerés az Alpinbike mátra túrájának része volt, ahol a még hátralévő majd negyven kilométer is igen élvezetesre sikeredett.

Itt egy videós összefoglaló a napról, amolyan kezdő videolog formátumban: https://youtu.be/rFo3Q9GLHro

Tekerés linkje Straván: https://www.strava.com/activities/1031530606

[ Szerkesztve ]

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#90733) parkr válasza CaNNa3IS (#90726) üzenetére


parkr
őstag

csúcskategóriás BBB alkatrészek :D

(#90734) jjeahh válasza Strezi (#90732) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Szép hely :K
Jól látom amúgy, hogy ez a Kékestető kb. 1000m magas? Mert én napi szinten tekerek ki 800m-re és heti szinten kb 1000-1200m-re, akkor ezek szerint 60kg testsúllyal csontsoványon formában vagyok? Mert nem tudom eldönteni :DDD . Néha úgy érzem jobban bírom mint a többség a haveri körömben, a múltkor meg kétszer is meglepődtem, mert ahol én dobtam ki a tüdőmet, lehagyott egy öregapó meg egy csaj könnyedén :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#90735) ivana válasza Tothgera30 (#90730) üzenetére


ivana
Ármester

Ebben nagyon megakadt a szemem ezen:
Of all bicycle components, free wheels entailed the highest level of technology to produce.
A sima kontra is jóval bonyolultabb mint egy racsni, a 3 sebi agyváltó meg végképp kb. senki sem használt racsnit akkoriban, mert váltó csak agyváltó volt még, a leghasználhatóbb fék meg a kontra, versenyen meg fixivel mentek utcán is.
A shimano igazából az indexeléssel jött fel, meg a kazettás aggyal, ami mondjuk eredetileg egy sachs kontrán jelent meg először :P

(#90736) Slownz


Slownz
senior tag

Egyébként ezekről a "könnyített" outikról mi a vélemény? Gondolok itt a Merida Ride szériára. Nekem lehet, pont ilyen kéne, hiszen főleg hosszabb túrázásokra használnám, illetve városi közlekedésre. Bár a 28-as kerék az kissé wtf nekem (jelenleg 23-as kerekem van, korábban 21-es volt), de az tetszik, hogy mondjuk hátkímélőbb a váz geo-ja.

[ Szerkesztve ]

(#90737) Strezi válasza jjeahh (#90734) üzenetére


Strezi
őstag

Igen, alapműveltség egy magyarnak( ;) ) hogy tudja a Kékestető kb. ezer méteres magasságát (1014m) ...

Az meg tök független milyen magasra mászol abszolultban (hacsak nem kétezer főlé, ahol az oxigénhiány is számít már), az számít mennyi szintet mászol (milyen magasról) és milyen meredeket :D

Nézz rá a Stravára, iratkozz fel, logold a tekeréseidet(telefonos appal is lehet) és akkor majd tudod magadhoz mérni a saját fejlődésed.

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#90738) ivana válasza Slownz (#90736) üzenetére


ivana
Ármester

Annak, hogy 28-as gumira mész csak előnyei vannak. Ne feledd azonos nyomáson (a kitétel fontos) a szélesebb gumi gördül jobban ;) Ma már kb. a 25-28 a gyakori méret, néha van 23, 21-est szinte nem is kapni.

(#90739) Hasaggymeg válasza Strezi (#90732) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Gratula,nem lehetett könnyű! Amúgy meg miközben te "Asszem maradok a Specinél".a macskádnak látszólag a Canyonra esett a választása. :DDD

(#90734) jjeahh ...az is számít hova,de főleg az,hogy honnan és mennyi idő alatt. ;)

(#90737) Strezi..."Igen, alapműveltség egy magyarnak( ;) ) hogy tudja a Kékestető kb. ezer méteres magasságát (1014m) ..."...ahogy az is,hogy hol az ezeréves határ,ugyebár. :U

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#90740) Tothgera30 válasza ivana (#90735) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Mindenben lehet hiba, gondolom nem tökéletes legendary. Nekem utána az maradt meg hogy két különböző méretű cog volt a kerék kér végén, és ahogy változott a terep, fordították a kereket. Utána jött talán a mechanikus húzású két sebességes váltó. De ez még azokban az időkben ahol egy verseny alatt, adott útvonalon több helyen is be kellett kopogni, hogy megtaknyolják/hegesszék a megrepedt vázat.

#90736 Slownz: Azért ezt érdemes lenne konkretizálni, hogy mit értesz a "könnyített" outikról. Bár a Merida Ride szériára pont beton nehéz, de kinek a pap, kinek a paplan. Egy 7kg-os outira mondom hogy korrekt, de van még mit faragni, és ezt 2x11-el, mondjuk 105 vagy Tegra súlyú szettel. Manapság a 25-ös gumik a gyakoriak, szerintem átlag user nem veszi észre a 23-25 közötti difit, viszont lényelemben jelentős többletet mutat. A 21-es pedig már tényleg csak fakíroknak.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#90741) Slownz válasza Tothgera30 (#90740) üzenetére


Slownz
senior tag

Félreérthetően fogalmaztam, mea culpa. Arra gondoltam, hogy hát, derék és nyakkímélő az egész kialakítás, arra találták ki, hogy hosszú túrák alatt is kényelmes legyen, ahol nem a gyorsaság számít.

[ Szerkesztve ]

(#90742) Tothgera30 válasza Slownz (#90741) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Végül is, amit leírtál, mind jellemező rá, 25-ös gumikkal, gerinc és derékkímélő beállításokkal frankón lehe haladni vele. Kisördög: Mondd hogy CX... ;]

Ui.: Ejha, jövőre elfogadnám. American Eagle, bár víz súlyban ott van mint a jelenlegi, de akkor is tetszetős.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#90743) Perillustris válasza Halkow. (#90672) üzenetére


Perillustris
senior tag

S ez? Ért ez ennyit? Sajnos a Tiagrás testvérének árát nem nyomták le, nyilván így extrém az árkülönbség.

200-as Speeder-t próbáltam 52-es méretben, az volt fura, hogy érzésre mintha közelebb lett volna a térdem a felső pozícióban a kormányhoz. Kényelmetlennek nem mondanám, de ránézésre is szokatlan volt. Persze látom, hogy a váz formája nem hasonlít a T2-eshez, gondolom ez is az egyik oka (nem nőttem)

A héten megpróbálom ezt is, bár az 50-es kicsinek tűnik (a tulaj 170 cm magas, én 178).

Néztem ezt is, árban közelebb van az elképzeléseimhez, igaz, a gumi nagyon vékony, tulajdonképpen a számomra fontos vegyes felhasználás veszne el (döngölt útra, erdőbe tévedés).

Egyelőre az újak közül a fentebb is ajánlott Speeder 300-as tűnik a legészszerűbbnek.

Köszönöm az eddigi tanácsokat! :R

[ Szerkesztve ]

Perillustris

(#90744) Perillustris válasza Perillustris (#90743) üzenetére


Perillustris
senior tag

Bocs, a link lemaradt, már nem tudtam szerkeszteni.

A héten megpróbálom ezt is, bár az 50-es kicsinek tűnik (a tulaj 170 cm magas, én 178). Árban ez már nagyon a teteje, és nem is vagyok biztos abban, hogy megér ennyi felárat nekem a karbon. :U

[ Szerkesztve ]

Perillustris

(#90745) jjeahh válasza Strezi (#90737) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Rémlett, hogy 1000m körüli a kékes, de mivel soha nem jártam ott és nem Magyarországon lakom, hanem Erdélyben... gyanítom fejből, gugli nélkül te sem vágnád első blikkre, hogy hol van Erdély legmagasabb pontja és hány méter :)
Strava okosmobil nélkül műkdik? Gondolom nem :D . Tudom, hogy a mai világban fura, de nincs okosmobilom, miután szénné hekkeltem őket és kezdtem függővé válni (mint sajnos manapság oly sokan), inkább eladtam a francba és visszaváltottam butamobilra :B . Kerékpár komputerek amúgy tudnak ilyesmit?

Hasaggymeg: Gondoltam, tényleg jó lenne erre valami kütyü vagy app, de csak ezért nem váltanék vissza okosmobilra.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#90746) parkr válasza Tothgera30 (#90740) üzenetére


parkr
őstag

olyan nehéz azt a két betűt még leírni?

(#90745) jjeahh GPS-es kell hozzá. keress egy garmint használtan. pl. 500-ast azzal már használhatod a stravát.

[ Szerkesztve ]

(#90747) jjeahh válasza parkr (#90746) üzenetére


jjeahh
nagyúr

:R

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#90748) 6030D válasza jjeahh (#90745) üzenetére


6030D
Ármester

Bryton 100 v 310: 60-80 €.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#90749) Napfénysüti válasza Slownz (#90717) üzenetére

Nekem speciel az a BMC szimpatikus 300-ért ha újban gondolkodozol. Viszont ha játszik neten rendelős akkor a Rosebikes illetve a Canyon bringáit megnézném.
Amennyiben nem akkor lesd meg a BMC-t nem nyúlsz mellé vele. Ez az új 10-es Tiagra állítólag elég korrekt cucc. Maximum a kerekeket cserélném később egy jobbra de kezdésnek megfelelő ez a Shimano RS is.

Més que un club!

(#90750) 6030D válasza jjeahh (#90747) üzenetére


6030D
Ármester

Vagy szerzel egy használt mobilt, amin jó agps meg a wifi és kész. Haveri körből gondolom pár sörért megldható. Ha nem fontos, hogy lásd az aktuális adatokat (mert nem érdekel, vagy van km órád), akkor elindítod, bedobod a táskába és kész. Otthon meg kielemzed. :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.