Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#89851) tepenzed válasza planbmokus (#89850) üzenetére


tepenzed
őstag

köszönöm a segítséget, bemegyek a szervízbe és megmondom, hogy egy ilyesmit tegyenek fel, remélem így tényleg nem kell mindig ezen aggódjak már túra előtt

(#89852) Tothgera30 válasza planbmokus (#89820) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Elég tetszetős a dolog. Mivel elég közel áll a CX-hez, feltételem, direkt nem akartál CX-re átnyergelni? Maratonokat elengeded, nem indulsz többet? Jövő héten lesz nálam egy Specialized Crux 2016-os masina, ha valaki gondolja, érdemes lecsapni rá.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#89853) Bluerainbow válasza belaazallat (#89712) üzenetére


Bluerainbow
Közösségépítő

Ma bementem egy üzletbe , ott azt mondták , nem ajánlják a Cross-t , mert bolgár és hogy nem ismerik a vázat , ami könnyen törhet. Ők egy Merida Big Nine 500-ast ajánlanak , ami rendben is lenne , de azon 2x10-es váltó van. Az egyik kérdésem az lenne , tényleg annyira könnyen törnek a vázak ? A másik pedig a 2x10-es váltórendszer mennyire állja meg a helyét?

Tájak fotók emlékek - https://www.facebook.com/2barangolo

(#89854) geotigris9 válasza Strezi (#89846) üzenetére


geotigris9
tag

Siman javithato meg egy nagymeretü Tip-Top foltal. (5 perces müvelet) Mult-kor egy 1,5 cm hosszu vagast foltoztam ugyan csak oldalfalon.

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89855) Zirowe válasza 6030D (#89815) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Köszi, most csak átmenetileg kéne városba, amíg nem kap normális kerekeket.

Akkor ez a 2.0-ás jó lenne, nem? :)

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#89856) Strezi válasza 6030D (#89848) üzenetére


Strezi
őstag

Vannak XC-nek nevezett pályák is, de nem igazán láttam át hogy felfele merre kellene menni. Szóval igazából azok is lejtőző pályák, csak kevésbé meredekek. Az piros 1 gyakorlatilag csak időpocsékolásra jó, a piros 2-3 már élvezetes. A fekete pályáknak is neki lehet indulni, csak ismerni kell mindenkinek a saját limitjeit...

Vasárnap mentem, du. 2-6 között egy négyórás felvonó jeggyel, ez 4000Ft, folyamatosan. Egy menet Kb 4 perc lefele és kicsivel több felfele a libegőn. Érdemes ott pihenni. A pályák jók voltak, de a nap végére érezhatően amortizálódtak, pedig nem voltunk túl sokan bringások. Védőfelszerelést (full face, térdvédő) nem kérte vagy ellenőrizte senik, sőt láttam egyszeri bringásokat bukó és láthatóan tapasztalat nélkül is bóklászni a pályákon. Szerencsére nem a feketén :U

Igazából szeretnék menni megint, hogy menekülőutak nélkül meg tudjam csinálni a fekete pályákat :K :B Érdemes egész napos jegyet venni, az csak kicsivel drágább, így beiktatni pihenőt ebédet. Szerintem egy hasznosan és élvezetesen eltöltött nap elmenni oda.

Videók a pályákról: Piros-2 Fekete-2 Fekete-3

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#89857) Strezi válasza geotigris9 (#89854) üzenetére


Strezi
őstag

Gondoltam rá, még meglátom hogy sikerül kitakarítani ;)
Meg foltot sem tartok itthon, ugye ;]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#89858) geotigris9 válasza Strezi (#89857) üzenetére


geotigris9
tag

Jól smirglizd meg belül ahol a foltot rakod tegyél a foltra is vékonyan ragasztót meg az abroncsra is / és érje túl a ragasztó a foltot/ én még a kis kézi pumpám lekerekített végével szoktam rápasszírozni a foltot ragasztásnál és olyan nincs, hogy ne legyen jó a ragasztás. Aztán másnap raknám föl a kerékre, de több óra elteltével, hogy tutira tökéletesen kiszáradjon a ragasztás és maximálisan fogjon. Ha jól csinálod még fúlra fújva sem lesz látható a javítás az abroncson kidudorodás vagy akármi. (700 - 800 Ft egy TIP TOP01 szett abban egy nagy folt van többek között.)

(#89853) Bluerainbow Nem valószínű, hogy könnyen törne ahhoz ugrathatni kellene vele meg keményen nyüstölni, zúzni rendesen akár verseny körülmények között is. Egyszerű hobbi szinten ez a veszély nem hiszem, hogy fenyegetne az adott bringával. :N

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89859) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Közben az enyém is elkészült...

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#89860) yanesz


yanesz
tag

Rendelnék egy gepida alboin 500crs-t.
Én 190cm magas vagyok és a gepidakban 56cm-es a legnagyobb vazmeret.
Elég láma kérdés,de nem lesz kicsi nekem?
Van valakinek itt a csoportban ilyen kerekparja?

(#89861) geotigris9 válasza planbmokus (#89840) üzenetére


geotigris9
tag

Mit olvasol [?] a leírás szerinti fék.: [kép]
Ha a TB specifikációjával azonos.

Ez van rajta .: [link] :P
(Ezek alapján szét kellene szedni az egész féktestet és megnézni minden tömítés sértetlen-e meg alapból minden rendben van-e ránézésre és összerakni. Ezt a problémát nem tudom miért oldotta volna meg egy olajcsere .. ?? :F - az volt a srác elmondása szerint a szervizbe. - Lehet csak olajat tudnak cserélni mást nem abban szervizbe. :N )

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89862) trialboj


trialboj
őstag

Ki kellene cserélnem a hátsó gumit, mert ma észrevettem hogy a hétvégén sikerült azt is leamortizálnom :))

Olyasmi kellene ami nem kopik túlzottan aszfalton, de azért használható terepen is, különösebb szenvedés nélkül. Ezt a Schwalbet találtam, tavaly ilyenem volt, 5000+t raktam bele, és csodásan bírta, 1 defekt nem volt (mondjuk az még az eredeti abroncs volt... ok 1 mégis volt, de akkor is másnapra engedett le, pedig poklot megjártam oda-vissza)
Schwalbe Smart Sam
Viszont ezen az oldalon szinte csak szidják, hogy defektet kaptak, meg nehéz, meg sárban szar, nedvességet felszedi, és gyorsan kopik.

Kb minden hibát leírnak ami egy guminál rossz lehet, létezik hogy ennyire változó ugyan annak a terméknek a minősége?

Esetleg van más ajánlat, ami többeknek bejött? (igen próbáltam vissza keresni, de nem találtam sok használható infót/ kiemelt hszt is lehetne frissíteni abroncs téren.)

Köszönöm

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#89863) Bluerainbow válasza geotigris9 (#89858) üzenetére


Bluerainbow
Közösségépítő

Köszönöm , én is igy gondoltam , de én nem értek hozzá , gondoltam kikérem a véleményeteket.

Tájak fotók emlékek - https://www.facebook.com/2barangolo

(#89864) geotigris9 válasza trialboj (#89862) üzenetére


geotigris9
tag

Már többször ajánlottam és sokat menetem vele és bevált. :D [link]

(#89863) Bluerainbow Szerintem a szemszögedből mind egy melyiket vennéd bringában váz szempontjából inkább a felszereltséget lehetne megnézni melyiken jobb esetleg.

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89865) tepenzed válasza geotigris9 (#89861) üzenetére


tepenzed
őstag

az a kezdetekben volt, viszont mint elmlítettem 3 hétig szervízben volt, hivatalosban, ahol teljesen szétszedték az egész fékrendszert és 'állítólag' megtalálták benne a hibás alkatrészt.

(#89866) geotigris9 válasza tepenzed (#89865) üzenetére


geotigris9
tag

És mi volt az "állítólagos" hibás alkatrész benne, ha szétszedték?
(Az nem jelent semmit, hogy 3 hétig szervizben volt max. annyit, hogy lassúak vagy várni kellet az alkatrészre esetleg, mert nem volt nekik készleten vagy esetleg be voltak táblázva 3 hétre már előre... ;] )

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89867) Halkow. válasza Pszihonaranc (#89667) üzenetére


Halkow.
senior tag

Mi az, hogy! Sorával simán, Ccak qrva kicsik maradtak ha 150-165cm körüli vagy akkor talán jó az 51-es.

Ha nagyobb vagy akkor triban 100-as [link]ami szerintem elég Best buy áron 80k igaz elől egytányéros de fejleszthető 2-3ra is.

De az újjabb triban 500-at se rossz 120ért.

Neuzereket nem ajánlom sok panaszt hallani a vázra, hogy ráznak

Használtan pedig minden tekintetben jót 100 körül nehéz találni.

(#89868) Runner_fxr válasza Strezi (#89856) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Barátnőm eplényi. :) Ott laknak a szülei, kb 10 percre a pályától. Csak sajnos sok esetben nem az a program, hogy én ott bringázok a pályán, pedig elég sokat járunk azon a környéken.

(#89869) Kickass válasza trialboj (#89862) üzenetére


Kickass
őstag

De ha neked bevált miért foglalkozol a testbikeos véleményekkel?

(#89870) egykettő


egykettő
aktív tag

sziasztok!

Én is új külsőt gumit vennék, a bringám gepida alboin 200 csr. Csak városba munkába járásra használom, jelenleg 42-622/700-40C van rajta, de már szétkopott és repedezik az oldal. A cél, hogy gyors legyen(ezért gondoltam a 28mm szélességűekre, ez még elvileg bentmarad a felnibe.) és megbízható.
Amiket kinéztem: 1. PANARACER TOURGUARD, 2. CONTINENTAL RIDE TOUR KÜLSŐ, 3. SCHWALBE DELTA CRUISER HS431 KG, 4. SCHWALBE LUGANO HS471, 5. CST Traveller City Classic C1384

Az 5.-el csak az a bajom, hogy nem írja milyen széles. Bár látom az ajánlott kategóriában van :(
Árban mennék felfele is ha annyival jobb.

Minden tanácsot meghallgatok megfogadok.

(#89871) trialboj válasza Kickass (#89869) üzenetére


trialboj
őstag

Mert nem tudom eldönteni hogy nekem volt szerencsém egy igazi gyári termékkel, és a mostaniak már 50/50 arányban hibásak, vagy csak mindenki aki értékelte világbajnokságra készül, és mindenbe beleköt.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#89872) belaazallat válasza Bluerainbow (#89853) üzenetére


belaazallat
addikt

Az hogy nem ismerik a vázat, még nem jelenti azt, hogy rossz. Neten hamarabb híre menne, ha valami baj lenne vele vele.
Fórumtársak is leírták, felszereltség számít. Amelyik szimpatikusabb azt vedd.

Szerk:
Cross 3x10, Merida 2x10. Terep és egyéni preferencia függvénye, kinek mi jön be. Ezt neked kell kitapasztalni.

[ Szerkesztve ]

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#89873) bunddog


bunddog
tag

Mennyire biztonságos ha a villanyak teteje 9 mm-el szint alatt van a stucniban? Tartja úgy még rendesen?

(#89874) Bluerainbow válasza belaazallat (#89872) üzenetére


Bluerainbow
Közösségépítő

Köszönöm szépen !

Tájak fotók emlékek - https://www.facebook.com/2barangolo

(#89875) geotigris9 válasza bunddog (#89873) üzenetére


geotigris9
tag

Nem használnám úgy nem biztonságos. :(
Kiesik 'véletlenül' a stucni kormány kombó aztán nézhetsz, felejtős így használni.

[ Szerkesztve ]

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89876) Hasaggymeg válasza Bluerainbow (#89853) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Én 1000 euró körül már nem vásárolnék Cross-t ott ahol Merida,vagy Cube is van közel annyiért,közel ugyanúgy felszerelve.

(#89860) yanesz...felettesemnek olyan van,ő is 190cm körül van.Érdekes a Gepidánál,hogy nincs nagyobb,nem is igazán értem miért,ugyanakkor bár emberünk nem igazán bringázik sokat,rajta ülve nem tűnik neki kicsinek.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89877) yanesz válasza Hasaggymeg (#89876) üzenetére


yanesz
tag

Értem.koszi :)

(#89878) varsam válasza Bluerainbow (#89853) üzenetére


varsam
őstag

Én ennyiért megnézném a Canyon bringákat is - Grand Canyon típus
5.9 - 900€
6.9 - 1000€
Jobb telók, jobb fékek...

(#89879) Kickass válasza trialboj (#89871) üzenetére


Kickass
őstag

Vagy hallgatsz az itteni tapasztaltakra vagy veszel egy Smart Samet megint és vagy beválik vagy nem. Azért ilyen testbike szerű oldalakra nagyobb számban irnak azok akik panaszkodni akarnak.

(#89880) Hasaggymeg válasza varsam (#89878) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Erről beszélek,egy kisebb név valahol ár-érték arányban kellene versenyezzen a nagyokkal. :U

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89881) bunddog válasza geotigris9 (#89875) üzenetére


bunddog
tag

Igen én is így érzem, köszi.

(#89882) dudi6


dudi6
senior tag

Sziasztok!
Tudnátok ajánlani kantáros rövidnadrágot max. 15.000-ért? Decathlon-st néztem ki. Van ennél jobb? Több helyen is dícsérik. Külföldi rendelés is szóba jöhet. Ebay, aliexpress,....De csak ha bevált normális minőségű nadrágról van szó. Egy jó kesztyű is érdekelne.
Köszönöm

(#89883) Zsohi válasza Strezi (#89846) üzenetére


Zsohi
őstag

Ezért szeretem a Schwalbe super gravity szériáját, nem olyan mint a vizes, egyrétegű wc papír. :D

https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/

(#89884) Pszihonaranc válasza Halkow. (#89867) üzenetére


Pszihonaranc
senior tag

Köszi a véleményt :)
A bringa nem nekem lenne, hanem egy ismerősnek. Méretben még pont ok (160cm). Elgondolkozik rajta!

(#89885) Pszihonaranc


Pszihonaranc
senior tag

Vadonatúj tárcsa fék esetében az természetes, hogy sima gurulásnál is súrlódó hangot ad, illetve ténylegesen súrlódó, és fékez ?
Illetve egy jól beállított hidraulikus tárcsánál mennyire kell behúzni a kart, hogy elkezdjen fogni? Attól tartok, hogy a zsír új biciklimen már levegős a rendszer... Az első fék és a hátsó teljesen más mértékű benyomás után kezd el fogni, de akkor is nevetséges erővel.. A régi használt v fékem jobban fogot.
Tudtok tanácsot adni?

(#89886) geotigris9 válasza Pszihonaranc (#89885) üzenetére


geotigris9
tag

Nem jól van beállítva a fék nincs pontosan a fékpofában a tárcsa középen. Lehetséges még az is, hogy ferde a tárcsa, de itt nem tartom valószínűnek. (Szokott akkor is ciripelő hangot adni ha nagy terhelést kapott és nagyon felmelegedett és ilyenkor kicsit a hő hatására minimálisan de változik az alakja, de nem ide értem ezt az esetet csak megemlítem.)
Lehet spórolósan vagy nem teljesen szakszerűen raktak bele fékolajat és nincs csurultig ergo levegős, mint korábban szó volt róla érdemes lehet túltölteni kicsit ha puhák a fékek. Esetleg a fékkaron is szóba jöhet kis állítás.

Második kérdésedre:
Ha harmadoljuk ezt a távolságot az egyharmad részénél már el kell kezdeni fognia.
Teljes behúzásnál nem érheti el a markolatot.

Meg egyébként kell némi idő még összekopnak a fékpofák a tárcsával az után is jobban fog harpni a fék.

Ciripelés meg eggyébként új pofáknál sokkal jobban elő is fordulhat, olykor olykor nagyobb terhelés után az még némileg normális. - Pl.: koszolódik a tárcsa a fékpofa máris a rárakodott szutyok miatt is ciripelhet időnként, de nálad így látatlanban egyszerűen nincs jól beállítva a fék valószínűleg.

Mellesleg mi a konkrét típusa féknek?

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89887) Zsohi válasza Pszihonaranc (#89885) üzenetére


Zsohi
őstag

A saját tapasztalataim alapján egy hidraulikus tárcsaféket teljesen súrlódásmentesen kínszenvedés beállítani és nem mellesleg szerintem nem is lényeges, nem fog fékezni(persze ha valami állat szerelte fel lehetséges). A másik kérdésedre a válasz: változó. A lényeg, hogy a fogáspont mindig ugyan ott legyen és számodra ideális helyen, szóval nem a markolaton, vagy az ujjaidat elérve.

Ha esetleg levegős lenne a rendszer azt egy egyszerű próbával kiderítheted. A féket kezd el pumpálni és ha fékkar felkeményedik, vagy a nyomáspont vándorol akkor valószínűleg levegős a rendszer. A bekoptatásra, pedig keressél egy hosszabb lejős szakaszt, majd miután elértél egy nagyobb sebességet húzzad be erőteljesen a féket, de nem blokkold a kereket. Ismételd meg ezt 3-4x az első és a hátsó fékkel egyaránt. Arra figyelj, hogy nem égessed meg se betétet se a tárcsát, szóval ha esetleg annyira reménytelen lenne eleinte nem tartsad 10-15 másodpercnél tovább keményen a fékkart keményen behúzva.

https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/

(#89888) Napfénysüti

Feldobták a Bakony200 hivatalos videóját: [link]

Na és kiket interjúvoltak meg a Kab-hegyen? :DDD
Amúgy hangulatos lett mint a tavalyi.

Més que un club!

(#89889) Bluerainbow válasza Hasaggymeg (#89876) üzenetére


Bluerainbow
Közösségépítő

A Cross nem 1000 € , hanem 760 € , a Merida 875 €
varsam - elhiszem hogy az általad linkeltek jobbak , de nálunk (Románia) nem kapható Canyon bringa.

Amúgy 1000 €-m nincs , annyit nem tudok rá szánni.

Tájak fotók emlékek - https://www.facebook.com/2barangolo

(#89890) Hasaggymeg válasza Bluerainbow (#89889) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Messze lax a határtól,esetleg nem vagy pártiumi? Ezért,vagy hasonlóért lehet megérné átugorni valahova Debrecenig. Canyon amúgy itt sincs,de tudtommal oda is szállítanak.

(#89888) Napfénysüti...Kab hegy az mi?! Volt itt hegy,mert én észre sem vettem? Beszéljünk inkább az időről,szép időnk van. :DDD Laza vagy ecsém! :C

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89891) Hasaggymeg


Hasaggymeg
Topikgazda

...kazettatest vigyázz,jövök! ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89892) Bluerainbow válasza Hasaggymeg (#89890) üzenetére


Bluerainbow
Közösségépítő

Nem lakom messze (Szatmárnémeti) , ez a bringa nálunk is kapható , még olcsóbb is egy picivel , de ennyi pénzem nincs.

Tájak fotók emlékek - https://www.facebook.com/2barangolo

(#89893) bogabi


bogabi
senior tag

Üdv a társaságnak. Gondoltam, leírom az eddigi tapasztaltakat egy Hervises X-Fact Cross Pro bicajról. Ahogy korábban is írtam, a bicajt tavaly decemberben vettem 125 ezresért. Felszereltség: 6061 alu váz, SF16 NEX DS HLO első teló, Tektro Auriga fékek, Alivio első váltó, XT hátsó váltó (M771), Alivio váltókarok, FC-M371 hajtómű, CS-HG200 9 sebis hátsó sor, Quando agyak és Shine 28" felnik. Kenda gumik. Ebből ami számomra talán gagyinak tűnik, az a Quando agy ill. a felnik (meg mondjuk a gumi). Magamról: 110 kg, 180 cm. Szinte csak aszfalton használom, Eger környékén bicikli utak és hegyek mentén. Tehát nem versenyzés a cél, hanem inkább kisebb (20-50 km) "túrácskák". Aztán lehet, hogy később hosszabb menetekre is benevezek, de még kell kondit gyűjteni. Szóval amit eddig tapasztaltam: a váznál nem érzem a gyengeséget, nem nyaklik/hajlik. A fékek olyan átlagosok, az előző felnifékhez képest erősebb, jobb, de nem az a "hűha" érzés. Megállni meg lehet vele, még az Egedről lefelé is, 50 körülről, de biztos van jobb. A váltókkal eddig nem volt gond, az elsőn érezni, hogy jóval lentebbi kategória, mint a hátsó, de eddig rendben műxik. A bicajjal lehet haladni, jelenleg a gyári 40x622 gumik vannak rajta, ezt majd cserélni akarom valami minőségibb gumira, de egyelőre jó. A teló működik, nincs összehasonlítási alapom, ez az első telós bicajom. Városban jól jön padkára fel/le, meg az úthibákon. Az eddigi 200 km után nincs az az érzésem, hogy szét akarna esni - mondjuk 200 km nem a világ, majd nyár végén meglátjuk, hogy hogy bírja a kiképzést, addig remélhetőleg belemegy még pár száz km. Az agyakról és a felniről semmi infót nem találtam a neten, így fogalmam sincs, hogy mit várjak tőlük - eddig nincs velük gond, bírják a 110 kilómat. Eddigi leghúzósabb köröm (nem röhögnek a profik) Eger belváros - Saliris hotel - Egerszalók - Eger kör volt, jól ment a bicaj. Néha a kormány felől hallok valami nyifogás félét, de eddig nem találtam meg az okát, nem laza/nem lóg semmi, így nem foglalkoztam komolyabban vele. Összességében meg vagyok vele elégedve - aztán meglátjuk, bírja-e úgy a kiképzést, mint a régi Hauserem (még mindig megvan, agyon sem lehet ütni). Ugyan csak egy Hervises bicaj, nem egy komolyabb neves gép, de eddig nincs ok panaszra. Itt egy kép a bicajról (szerintem még szép is :) ):

[ Szerkesztve ]

A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.

(#89894) Napfénysüti válasza Hasaggymeg (#89890) üzenetére

Mondjuk egy Stelviohoz, Iseranhoz képest tényleg semmi. ;]

Més que un club!

(#89895) Pszihonaranc válasza Zsohi (#89887) üzenetére


Pszihonaranc
senior tag

Én úgy érzem, hogy a fogáspont mindig ugyanott van, viszont számomra nem ideális helyen. Az lenne ideális, ha mindkettő azonos mértékű benyomás után kezdene el fogni azonos erővel. Kifejezetten jó lenne, ha a fékkar teljes útjának az első negyedében. Jelenleg ez úgy néz ki, hogy első fék kb. A harmadánál kezd fogni, a hátsó kb a felénél.

Pumpálom, nem keményedik, nem vándorol.
Viszont (szállították a biciklit) kicsomagolás után, miután elvégeztem a végső minimális összeszerelést (kormány, pedál, ülés, első kerék) azt figyeltem meg, hogy a fékkarok mellett lévő "tartályok" amire az van írva, hogy mineral oil, kívülről enyhén olajosak :F ez rossz jel, vagy mit jelent?

(#89896) Pszihonaranc válasza geotigris9 (#89886) üzenetére


Pszihonaranc
senior tag

Nem nagyon tudom elképzelni, hogy hogy lehet a tárcsát nem a -félékre közé tenni, úgy néztem, hogy másképpen be se lehetne tenni a kereket.
A fékkaron hogy tudom elvégezni azt a kis állítást? Ha nem levegős a rendszer, remélem ennyivel megoldható lenne a probléma.
A fék konkrét típusa: promax solve

(#89897) trialboj


trialboj
őstag

A kérdés eslősorban 6030D-nek szól, de bárki válaszolhat rá akinek ilyen gumija van.

Maxxis Ikon

Miként teljesít?

Hol használod főképp, vagy milyen arányban vegyíted aszfalttal?

Kb mennyit futott, és komoly-e a kopás.

Hátsó guminak ajánlott?

Köszönöm

[ Szerkesztve ]

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#89898) Runner_fxr válasza Zsohi (#89887) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha már megvan a rutinod hozzá, és jó a szemed, pillanatok kérdése egy tárcsaféket surlódás mentesen beállítani. Ami miatt nem szokott sikerülni az inkább az, hogy 8-as van a tárcsában, de ez is könnyen kiszedhető, vagy levegős a fék és túlzottan kinyomja a dugattyúkat. Problémát inkább az jelent még, hogy egy nagyobb fékezésnél elmozdul a féknyereg és utána már beleér, ilyenkor érdemes menetrögzítővel rögzíteni, nem csak a csavar menetet hanem a féktest ás az adapter érintkezés felületeit is.
Össztelós bringánál néha az is probléma lehet, hogy amikor ráülsz a bringára, van annyi torzulás a váznak, hogy hátul a fék egy minimálisat elmozdul, ilyenkor úgy érdemes beállítani a hátsó féket, hogy egy ember ül a bringán, a másik meg a féket állítja, tehát ez 2 emberes művelet, de ez elég ritka eset.
Menet közben pedig a nagyon bütykös terep gumik okozhatnak aszfalton olyan rezonanciát ami miatt a tárcsa hangot ad.

[ Szerkesztve ]

(#89899) 6030D válasza trialboj (#89897) üzenetére


6030D
Ármester

Sose volt ilyen gumim, nem tudom. :D Szerintem Strezire gondoltál. :DDD

(#89856) Strezi: köszi a részletes leírást. Szerintem ezeket a pályákat kihagyom a merevvel, főleg, ha van ott más is. Csak jönne az anyázás, hogy mennyé má! :U
A védőcuccot meg gondolom minél többen vannak a pályán, annál jobban figyelik. Ha nincs ember, örülnek, ha valaki fizet a pályáért.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#89900) Hasaggymeg válasza Bluerainbow (#89892) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Értem,ugyanakkor továbbra is sokallom egy szinte név nélküli kerékpárnál ezt az árat.Nem mondom,hogy rossz,nem ismerem,de valahol 250 alatt kellene legyen egy ennyire ismeretlen névvel.A bolgár iparról meg inkább ne beszéljünk.Ez természetesen csak egy vélemény.

(#89896) Pszihonaranc...ott pár mm is számít,ha megnézed hol van a féktest pontos közepe meglátod sok tárcsa nem is pont ott van.Videókban "tanítanak",hogy lazítsd a testet,fékezz,majd szorítva a fékkart rögzítsd,de mivel egyik dugattyú jó eséllyel gyakran lustább a másiknál,féloldalra nyomja a testet és úgy rögzíted.Szerintem kenni kell a dugattyúkat,megjáratni majd utána pont középre helyezni a tárcsa fölé a féktestet.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.