Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Gurulunk, WAZE?!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Rendszerfrissítés másként Xiaomi/POCO/Redmi telefonok esetében HyperOS-en.
- ALZA vagy eMAG?
- Reklámmentesítés HyperOS-ben Xiaomi/POCO/Redmi
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz SteveAd #309997 üzenetére
én biztos az átlagosnál érzékenyebb vagyok ilyesmire, de számtalan olyan esetre emlékszem, amikor autósként közlekedve a szembejövő sávban látok:
- fényes nappal fekete szerkós biciklist, aki az árnyék miatt meglepően későn tűnik csak fel (a tűző nap, és a fák árnyéka igen kontrasztos tud lenni, a szem beáll a nagy fényerőre, stb.)
- akár fényes nappal kivilágítatlan autót, ami fehér/szürke/majdnem tökmindegy, milyen színű, mert a legtöbb színhez létezik az a környezet, ami előtt alig látni. Oké, piros esetében ez ritkább. Nemrég azt jegyeztem meg, amikor egy kamion előtt jött valami, a kamion lámpáit láttam, az autót először nem - nem akkora különbség, távolságban, de azért a személyautó általában gyorsabb, szóval örülök, hogy nem kezdtem előzni. Magyarul a személyautó beolvadt a kamion háttérbe.
- elég enyhe köd, vagy enyhe szürkület, egy szürke autó tökéletes lopakodóvá válik, de nem kell sok a többi színhez sem. Egyik kedvencem az automata DRL, ami hátul a legtöbb esetben nem világít (örülök, hogy nálam pont igen, bár ha nem ez lenne, nem is tudnék róla, hogy átprogramozható, meg amúgy is tompítottal megyek, mert az valóban látszik, míg a gyári DRL nem igazán)
- ja igen, rengeteg helyzetjelzőt használó autót látok DRL helyett.... nem tudom, ezek az autósok látták-e már magukat kívülről, gondolom nem, vagy azt sem tudják, mit kapcsoltak fel
- a bármilyen menetfény azt is jelzi, hogy az autó forgalomban van, nem csak parkol mondjuk, nagyon nem mindegy...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #309988 üzenetére
ez jól néz ki!
--
kormány - ez a surly corner bar klónja, van alin karbon is meg ezüst.youtube: SURLY's Drop Bar for Mountain Bikes? (Corner Bar Review)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Lajmund
őstag
válasz werszomjas #307875 üzenetére
Alu slx nekem is szimpatikus. Jobban hozza csapatos endurance vonalat mint a rose blend és van készleten mindig a rose-val ellentètben és ráadásul itthon is több helyen.
Mindenki:
Szokott lenni bf-kor akcio vagy karàcsonykor bico vonalon is?
Mert bàr hajt a vásárlási vágy erősen de ha több 10 ezret tudok sporolni a bicon és a felszerelésen akkor lehet csak a következő szezonra gyúrok rà. Habàr amilyen idő van lehet erre nem kéne alapozni.Lapierre Pulsium SAT 5 /Asus tuf rtx 3080/ lg 65" c2/ Samsung Z fold 5 / galaxy watch c6 47mm/ Adam audio 8"/ Fyne audio F3 12"/smsl do 100/ seeaudio bravery/ fio lc bt2/
-
AsmundTorben
lelkes újonc
Köszi mindenkinek, végül '24-es Cube Reaction C:62 Pro lesz a befutó "alapozószürke" színben, XXL-es méretben.
-
-
Lajmund
őstag
válasz Nutra #310007 üzenetére
Mi a fene soha nem làttam ilyet. Jó ötlet amúgy tényleg. Nehogy vegyek egy párt annak ellenére is hogy inkább az endurance vonalra csusznék màr rá inkább.
Lapierre Pulsium SAT 5 /Asus tuf rtx 3080/ lg 65" c2/ Samsung Z fold 5 / galaxy watch c6 47mm/ Adam audio 8"/ Fyne audio F3 12"/smsl do 100/ seeaudio bravery/ fio lc bt2/
-
mauimagic
senior tag
válasz Dark Archon #309990 üzenetére
1., ki a fene enged 6 éven aluli gyereket felügyelet nélkül közlekedni / bringázni?
Há' de fogd meg a söröm, more... -
addikt
-
6030D
őstag
válasz Dark Archon #309990 üzenetére
Mi számít felügyeletnek? A 120 centis seprűnyél? Vagy ha 5 méterrel előttem megy, még jó? Pont ugyanannyira tudok utánanyúlni, mintha 10 m-rel megy előrébb. Azt meg csak nem várják el, hogy egy 6 éves mellettem tekerjen.
Most olvastam el az egész cikket. Akik ezeket kitalálják....
Sárga négyzetes átkelőnél 10-zel. A kocsinak, vagy a bringának. Előbbi vicces, utóbbin nem kötelező a sebességmérés, honnan tudná?
Bolyozás, egy autónyi követési távolság. Ez kb a sebesség fele. Kinek? Ha 30-cal megy a boly, akkor az 15 m, oda ha valaki beszúr egy 5 m-es autót, akkor megy az anyázás. Ha a lakotton kívüli 45-50 m-t nézzük, akkor meg a 12 bringás 70 méteren nyúlik el, az 4 kamion hossza. Azt kell az autóknak egyesével előzni, néha közéjük beállva.
30-as egy irányú utcában lehet szembe menni. Ha beérek egy kereszteződésbe, ami balra 30-as egyirányú, jobbra meg behajtani tilos, akkor honnan tudom, hogy jobbra mennyivel jöhetnek szemből? bemehetek-e?
A sisakhasználat kivégezné a Bubit.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #309994 üzenetére
egyet értek az általad leirtakkal. Ha lesz lesz nem nem, nem sok vizet zavar. nem fogok máshogy közlekedni mint eddig. Eddig is volt hogy kiement az ember az útra ahol kerékpár út is volt és hasonló.. vagy hogy szemből teli q a szemem lumennel.. meg az oldaltávolságról ne beszéljünk.
Bár valami szomszédos országban, talán románia? nagyon komolyan veszik a dolgokat, olvatam egy posztban, valakit azért vágtak meg 60EUR a jard, mert 1 kézzel fogta a bringás a kormányt, és a másik kezében fogta a telefont és nyomkodta vagy telefonált.. már nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz SteveAd #309989 üzenetére
Amióta feltűnő villogó hátsó lámpám van, szinte teljesen megszűntek a centizések. Mert 2 km-ről látja, hogy ott egy biciklis, akit majd ki kell kerülnie, felkészül az előzésre és nem kezd telefont nyomkodni. Míg lámpa nélkül az utolsó pillanatban vesz észre, amikor már csak bepaszírozni tudja magát közém és a szembejövő közé.
Szóval tőlem betilthatják, én kifizetem azt az évi 1 büntetést érte. Bár a magyar rendőröket ismerve nincs félnivalóm.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz 6030D #310011 üzenetére
a nem lehet ketten menni egymás mellett dolgot sose' értettem legalább külterületen, 2 sávos úton, egy autó is olyan széles
nehezen forog a kormány?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #310012 üzenetére
mert 1 kézzel fogta a bringás a kormányt, és a másik kezében fogta a telefont és nyomkodta vagy telefonált..
az tényleg balesetveszélyes, elengedett kézzel kellEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ixion77
addikt
válasz Dark Archon #309990 üzenetére
12 éves kor alatt pedig csak 30 km/h alatti sebességgel...
Ez még istenes, mert 30 km/h-t tartósan 12 év alatti úgysem teker ki nálunk. Az osztrákoknál ez sokkal ostobább, mert egyrészt 25 km/h a határ, másrészt arrafelé vannak lejtők is. A 12 éves gyerek meg már nem is olyan kicsi....és kerékpárúton, illetve gyalog- és kerékpárúton lehetne biciklizni.
És odáig hogy jut el a gyerek? Tolja?"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
addikt
válasz tecső88 #310020 üzenetére
Azt tudtátok, hogy (állítólag) a hatályos KRESZ szerint az irányjelzést (kirakott kar) addig kell tartani, míg be nem fejezed a kanyarodást?
Ezt nem tudom honnan vetted. Én úgy tudom, hogy:
1, Köteles vagy hátranézni hogy milyen közel és sebességgel jön jármű, meg kell győződni hogy a kanyarodási manőver biztonságosan végrehajtható-e
2, Egyértelműen jelezni a karoddal a kanyarodási szándékot
3, Majd újra két kézzel fogni a kormányt is a kanyarodást végrehajtani.Amiket én hallottam és érdekesebbek:
- Elengedett kormánnyal tilos biciklizni, és egy kézzel fogva is csak a feltétlenül szükséges ideig
- Másik kerékpáros előzésekor ugyanúgy kell eljárni, mintha más járművel lennél. Tehát pl. a másfél méter (?) oldaltávolságot köteles vagy tartani
- Másik kerékpáros előzése előtt is köteles vagy a karoddal "indexelni"
- Ha van kerékpárút (ha jól emlékszem a négyszögletű táblával jelzett fajta), akkor köteles vagy azt használni
- 12 év felettiként járdán csak tolhatod a biciklit, nem ülhetsz rá. Ha gyerekkel vagy, akkor mindketten bringázhattok a járdán, viszont van sebességkorlát (talán 10 km/h?)."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
SteveAd
tag
válasz Ixion77 #310023 üzenetére
"A KRESZ egyértelműen kimondja, hogy a járdán kerékpározás tilos, viszont az alábbi esetekben engedélyezett:
Ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (Pl. rossz minőségű földút, vagy úttorlaszok miatt). Ebben az esetben a járdán maximum 10 km/h sebességgel lehet kerékpározni, de ez alatt semmilyen módon nem akadályozhatod a gyalogosok közlekedését. Egy zsúfolt, forgalmas úttest még nem számít közlekedésre alkalmatlannak."Ami az elengedett kormanyt illeti, errol nekem vegyes erzelmeim vannak (illetve inkabb egyetertek a tilalommal). Persze, tudom, hogy kb, mindenkinek min. Sagan vagy Pogi szintjen van a kerekparkezelesi technikai tudasa, de en is gyulolom amikor pl. relative keskeny kerekparuton szembe jon egy kollega elengedett kormannyal, nem kis sebesseggel. Az utak allapotat es minoseget ismerve nem olyan kicsi a valoszinusege annak, hogy egy repedes/pukli stb. pont akkor megdobja amikor egymas melle ertek es maris leverhet teged is egy balul sikerult bukassal. En ra is szoktam szolni emberekre ha latszolag celtalanul, pusztan csak pihenesbol kozlekedik igy (bar szerintem csak annak van szuksege igy "pihenni" akinek nem idealis a beallitasa). Sajnos egyre tobben, raadasul ezt tolunk nyugatabbra is tapasztalom.
-
Nutra
tag
válasz Khelben #310015 üzenetére
Pontosan. Én határozott különbséget látok, a villogás segít. Érezhetően több tiszteletet vagy figyelmet kapok / kapunk, észrevehetően sok centizős előzés helyett vagy biztonságos oldaltáv vagy szépen megvárja a lehetőséget az autós.
1. Normális villogó helyett Varia (OK, folyamatos fénnyel nem próbáltam, viszont 2. pont)
2. Párom e-bike-ján a gyári hátsó lámpa mellé feltettem egy Moon Nebulát nappali villogó módban -
Ixion77
addikt
válasz SteveAd #310026 üzenetére
Természetesen minden a körülményektől függ. Ha van más is a közelben, akkor már csak azért is illik fogni a kormányt, hogy a másik ne aggódjon.
De amikor már kezd fájni a csuklóm, a környéken sincs senki, akkor meg fölöttébb idegesítő hogy frászban kell lennem azért hogy hátha jön mögöttem egy rendőr aki kiugrik és elkezdi magyarázni hogy a "szabál az szabál", nesze egy büntetés. Meg itt egy másik is, mert a csatolós pedálodon nincs prizma, itt meg egy harmadik, mert a keréken levő fényvisszaverő matrica nem helyettesíti a kerékprizmát, a villogó radar meg a hátsó prizmát..."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Maximum1
őstag
Kéne csinálni egy lámpás, kresszes ágat, visszasírom a waxos heteket.
-
SteveAd
tag
válasz Ixion77 #310030 üzenetére
Persze, szoloban nem gond ha csinalod De amugy azert is buntethetnek ha a sajat hulyeseged miatt elesel (ha hivnod kell mentot/rendort). 1-2 eve volt, hogy a Bajcsyn a pesti belvarosban az uj (jardan vezetett) bringauton esett egy srac mert benne hagytak a kivitelezok egy szegelyt amit nem kellett volna. Utana meg is buntettek azzal, hogy nem megfeleloen kozlekedett
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tecső88 #310019 üzenetére
Na most már legyen elég a nemgyógyulmegsohaakönyököm-ből, többen is elmondták, hogy legvalószínűbb forgatókönyv szerint fel fogsz épülni.
Amúgy meg... [link]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #309931 üzenetére
Nem, már ezerszer leírtam, hogy nem vagyok és nem akarok szakértő lenni. De te meg szándékosan félreértelmezed amit írok. Utána meg jön a gittrágás.
Az írásom lényege az volt, hogy egy átlag, régi aluvázas 14-15 kilós XC gépeknél könnyebbek a mostani karbonvázas biciklik. Nem arról írtam, hogy 6 év alatt az egyik vagy másik azonos modell hány kilóval nehezebb.
Szóval akkor bőven kifejtve, hogy megértsd:
Manapság full merev XC-t is lehet építeni 10-11 kg körül, ami sokoldalúbb, mint a gravel, főleg ha terep is a cél (nyilván nem 35+ mm-es felnikkel meg telóval, hanem karbon merev villával). Nyilván nincs rajta koskormány, de terepre jobb az egyenes. Akkor pedig eljutunk oda, ahová például a Merida Silex is az 50 mm-es kerekével, meg az XC-hez hasonló geometriájával. Ez volt az eredeti felvetés, nem az, hogy egyre nehezebbek vagy sem az XC-k. Az teljesen más téma. Mit nem lehetett ezen megérteni elsőre? Miért kell szándékosan félremagyarázni, hogy utána beleköss az emberbe? Egyébként a kép is engem igazol, mindkettő gép bőven 10 kiló alatt van (sőt a 9 kg az jónak számít), amit írtam eredetileg, akkor csak könnyebbek a gépek, mint régen amikor 11-12 kilósak voltak.
Tanulj meg szöveget értelmezni, utána kötekedj, ha tudsz.
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
Ha valakit erdekelne, Valter Atieknal Cervelo elorendelesi akcio van, -10%. Sajnos igy sem olcso, de ez varhato volt
[link] -
zsamiatt
őstag
válasz tecső88 #310029 üzenetére
Biztos. Kb mint egy stroboszkop... Korom sotetben. Az autokon az idexet leszamitva nem veletlenul nincs mas vilogas. A szirenat leszamitva. Az, index is csak relativ rovid ideig megy a tobbihez kepest. Egyes autokon meg nem is hasznaljak, nem elerheto ficsor
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #310043 üzenetére
Ez a zavaró az autósnak vagy sem elég relatív. Ha zavaró akkor sokkal előbb is észrevehető. Az viszont tény, hogy a legtöbb jármű statikus piros fényt használ a helyzet jelzésének, így a bicikis elkülönül a villogással. Ha nem 250 lumennel villog az autós szemébe azaz nem vakít a lámpa, akkrl szerintem inkább előny. Csak sajnos a KRESZ-t akik módosítják nem haladnak a korral.
Egyébként is Európában kezdett el elharapózni ezek a túlzott szabályozások. Lásd, mint égető probléma, hogy nem Type-C volt a harapott almás telefonokon. Vagy a betétdíjas PET és üveg palackok, de az nem baj, hogy sok ezer más termék is abban van (tejtermékek, öblítő, vegyi cuccok).
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz Mezga Aladár #310044 üzenetére
Szivesen vennek/raknek ossze egy R5-ot, de 6000-7000 eurot _nekem_ nem er meg, ezt mar kicsit ilyen Pinarellos atbaszasnak erzem.
2 Cube hasonlo felszereltseggel kijon belole kb. -
Friczy
senior tag
válasz Ixion77 #310023 üzenetére
29.§ (2) Az irányváltoztatást – ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást – a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni.
[link]
Úgy marhaság, ahogy van kerékpár esetén, de akkor is ez a szabály. Igen, ahol van beépített index. ott jogos. -
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #310046 üzenetére
Végülis könnyebb duzzogni, mint szöveget értelmezni. Mondjunk kíváncsi lettem volna mit tudtál volna még kiszenvedni, és mi lett volna bullshit amit írtam. Pedig a lényeget leírta semmiho: gravel átlagsebesség: 31, merev XC: 29 km/h. De engem nem érdekel "kinek van igaza", nem vagyok óvodás. Ezen csak páran ti pörögtök. Értelmező olvasást meg nekem még megtanították az iskolában...
Szerk.: Egyébként pont ez a baj manapság az emberekkel, állandóan vitát látnak mindenben, ész érvekkel való meggyőzés és a véleménykülönbségek csak a mesében léteznek. És senkit sem néztem hülyének, nyilván mindenkinek más a véleménye.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gitáros topic
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Autós topik
- Sorozatok
- Dübörögnek a Black Friday akciók
- Építő/felújító topik
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- További aktív témák...
- DJI AVATA Pro-View Combo - ÚJ - drón (DJI goggles 2) +Motion Controller 2 - ÚJ drón, garanciával
- Seiko The Black Series Limited Edition
- Mavic air 2
- DJI Mavic 3 Classic Fly More Combo FMC RC drón - 4/3" Hasselblad kamera - újszerű állapotban
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest