Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#89151) zack válasza Zsohi (#89150) üzenetére


zack
nagyúr

Egyre jobb! :DDD

Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

(#89152) unravel


unravel
őstag

Helóka

Az INFINI elsőlámpám tartójának a gumiját elhagytam. Szerintetek merre induljak a pótlásáért?
Ez ITT hatezer.

¯\_(ツ)_/¯

(#89153) cyanide válasza unravel (#89152) üzenetére

Én megpróbálnám gumi O-gyűrűvel pótolni, csak a jó méretet kell eltalálni.

Ha ezt olvasod a topik meghalt...

(#89154) ivana válasza Dyingsoul (#89136) üzenetére


ivana
Ármester

Vegyél inkább helyette egy tisztességes crmo vintage montit, 25-30-ból megvan és sokkal jobb ennél.

(#89155) pc360 válasza unravel (#89152) üzenetére


pc360
addikt

A nagykerből ingyé. A jövő héten megyek, elhozok párat, ha tudok.

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#89156) Apollo_21 válasza ShiTmano (#89142) üzenetére


Apollo_21
addikt

Hát ahogy érzed..én nemtudom ilyen szögbe fordítani a kezem h ne oldalazzam le magam könyékkel:D
Én már a bmx-re születtem rá ottis szinte egyenes a kormány, azt szoktam meg mint standard...minden más kormányforma számomra kb kínai..oké a kos az megvan és nyomtam is pár kör erejéig olyan stíusú bringával de az nem az én műfajom volt:D

Asus ROG STRIX /ROG-Join the republic/

(#89157) Tothgera30 válasza geotigris9 (#89148) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Volt ilyenem, igaz, ritka Scandium vazas. Imádtam, ha tapered lenne, ma is versenyképes váz lenne.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#89158) Dyingsoul


Dyingsoul
veterán

Köszönöm a tanácsokat!

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#89160) Hasaggymeg válasza unravel (#89152) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Igaz nem Infini,de van párszázért ilyen.

Zack...Kuko,vagy Szarpi? :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89161) Hasaggymeg válasza atok666 (#89108) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

A középcsapágy láthatóan ellenáll,hisz ki az az agyament aki 3 percig mossa nyélén 2 centiről 100bar nyomással,ugyanakkor van ott még tíz hely ahol necces lehet mosni azzal,hisz azok a csapágyak bármennyire minőségiek,nem külső víznyomásra vannak tervezve.Amúgy meg azt gondolom nem annyira a mosás időtartama mint a vízsugár beérkezési szöge az ami végül bepréselhet egy kis homokos vizet a csapágyba.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89162) CyB0RG


CyB0RG
csendes tag

Sziasztok!

Mi okozhatja azt, ha egy elso valtonal a lancterelot nem lehet teljesen also vegallasba allitani? Tehat ha a bowden teljesen laza, nincs fesztes, az also vegallas-csavar teljesen ki van tekerve es megis, kistanyeron a 2-3 legnagyobb hatso fogaskereket hasznalva surlodik, beleer a lanc a terelobe...
A terelo teljesen parhuzamos a lanctanyerokkal, elvileg minden beallitas stimmel vele.
Ha szamit, 2x8-as Claris rendszer-rol van szo.

(#89163) Hasaggymeg válasza CyB0RG (#89162) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem tudja a váltó a hajtómű láncvonalát,vagy nem jó a lánvconal,mert nem úgy van hézagolva a középcsapágy ahogy kell.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89164) Hasaggymeg válasza Gravity1234 (#89127) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ijesztően hosszút írtál,én is másodjára futottam neki és írásod tulajdonképp belső vívódásod tükrözi.Itt a 29"os hegyitől,a trekingen át a majdnem városi bringáig minden volt,így szerintem leghamarabb te kellene eldöntsd mi is kellene.Robusztus,lecsupaszított és divatos összvér (29" esetleg simább gumikkal),egy kevésbé fiatalos és ellenálló de fürgébb és könyebben felsárvédőzhető/csomagtartózható szarvas (trekking),vagy egy városi cirkáló,mely leginkább közlekedési eszköz és legkevésbé alkalmas sportolni.Én súlyodat is figyelembe véve,ezzel a ranglistát is felállítottam.

CyBORG...még annyi,hogy úgy a váltó,mint a hajtómű leírása tartalmazza az alkatrész láncvonalát. :K

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89165) K_Gabor


K_Gabor
tag

Köszi mindenkinek és innen is grat azoknak akik megkapták a bringát :)

(#89074) TomMusic:
Bocsi a lassú reakcióért. Ritchey SpeedMax Comp van rajta, ilyen mintával.

(#89076) jjeahh:
Köszi, konkrétan egy ilyen bicaj.
Runner_fxr amit linkeltem specifikációt az megfelel a gépen látottaknak, nemtudom azóta utána néztél-e.

(#89084) Tothgera30:
Na igen, én is csak bepróbáltam mondhatni poénból, aztán idén egy karácsony ki is lett kb pipálva. De szerintem ez a 10 évente egy kategória.

(#89073) geotigris9:
Jaja, meg gondoltam a kormányt is így hagyom legalább a légellenállásom is kisebb lesz :DDD
Amíg nem találom ki a sorsát addig marad ebben a köntösben :)

[ Szerkesztve ]

Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei

(#89166) Sterilzona


Sterilzona
senior tag

sziasztok!

[link]

Erről a cangáról mi a véleményetek? Találok ennél olcsóbban, kb ilyesmit.

(#89167) ivana válasza Sterilzona (#89166) üzenetére


ivana
Ármester

Ha váltó nem kell akkor csepel budapest, ha kell akkor ennyiért használt, ezt felejtsd el.

(#89168) geotigris9 válasza Hasaggymeg (#89161) üzenetére


geotigris9
tag

Itt vajon bele ment a víz a csapágyakhoz? ;]
(Az is kérdés, milyen fej van a moson az sem min1.)

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89169) Hasaggymeg válasza geotigris9 (#89168) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hát ha nem gond,hogy az egész udvar halpikkelyes lesz... :U ...autómosóról beszéltünk,ahol még arra is külön felhívják figyelmed x cm távolság ajánlott,hogy a festéket esetleg nehogy megsértse.Kezeden rendesen vérző vágást ejt egy ilyen fej közelről.Én egy középkategóriás taposó csapágyát vágtam haza,pedig igyekeztem vigyázni.Matricákat,szimeringeket,csapágyakat,kónuszokat védeni kell,de el tudom képzelni azt is,hogy a szegecsnél,a küllő melett a felnibe is belepréselheted a vizet.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89170) Runner_fxr válasza K_Gabor (#89165) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Csak a képet néztem, de annak tűnik. Az tény, hogy erősen túl van árazva gép, de 50 ezerért így is ajándék volt. Ha el akarnád adni, 300-at gond nélkül kifizetne érte bárki, így is találtál 250k-t. :)

[ Szerkesztve ]

(#89171) TomMusic


TomMusic
őstag

Az ilyen kialakítású sisak jó MTB környezetbe is?
[link]

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#89172) andrisbandi


andrisbandi
őstag

Lehet akkor több típus is van ezekből az autómosokból. A vízsugár erősségét nézve.

Kb 10 éve jjártunk a Mátrába montizni. Legtöbbször nyakaig sarasok lettünk.
A gyöngyösi önkiszolgáló autómosóban rendszeresen megfordultak a bringások, én is.
Simán "legőzborotvázta" magáról/egymásból az ember a nagy sarat. Majd a bringáról.

Én csak utólag hallottam róla itt, h ez "tilos".
A kerékpár boltban is azt mondta a szerelő, h nem szabad.
Panelban, bent a lakásban tartva a gépet ez sajnos nem kívánság műsor. Eddig szerencsém volt akkor, de nem tervezek változtatni. Ajánlani nem szoktam, de a saját tapasztalatom megosztom, ha rákérdeznek.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#89173) geotigris9 válasza TomMusic (#89171) üzenetére


geotigris9
tag

Nem mtb felhasználású, de persze fel lehet hozzá venni. Városi használatnra, deszkázni, trial felhasználásnál használnak ilyet. Mtb esetén napellenzöz opció ami használatos.

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#89174) TomMusic válasza geotigris9 (#89173) üzenetére


TomMusic
őstag

A napellenzőt annyira nem hiányolom, mert napszemüveg párti vagyok. Persze az nem helyettesíti a napellenzőt, de azért sokat segít.

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#89175) soultrapp


soultrapp
senior tag

Hello!

Valaki nem tudja,hogy mit tudnék kezdeni az első váltómmal,hogy amikor 3*9-es sebességben van akkor ne érjen hozzá a váltó széléhez(láncvezetőhöz vagy hogy hívják pontosan :) ) a lánc.??
3*8ban már nem olyan vészes,de kitekertem teljesen már és nem engedi tovább a végpontot állítani.

Erről lenne szó:

Alivio

Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#89176) andrisbandi


andrisbandi
őstag

lówash

:DDD

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#89177) Gravity1234 válasza Hasaggymeg (#89164) üzenetére


Gravity1234
tag

Akkor lehet nem volt a "hosszusag" miatt egyertelmu mit kerdezek. Azert irtam le mindent hogy ezeken mar atmentem, ezeket a tanacsokat kaptam.

Szoval nem ertek hozza, 20 ev utan szeretnek bringazni.
Munka utan, munkaba menet, hetvegenkent kornyezo utcakban, park stb. Aztan ha jon egy kis kondi akkor kisebb turak.
MTB kilove mert azzal nem lehet turazni. Orszaguti kilove mert azzal "haladni kene" az nem a varosba, meg bringa utakra valo, meg kimenni vele a parkba, viszont kocsim nincs amivel elmennek pestrol ahol lehet nyugiban haladosan tekerni. Ezek alapjan nekem a Cross-t ajanlottak mert szeretnem hogy ha azert patkazni kell, vagy atmenni egy tura alkalmabol majd valami nem beton uton akkor azert arra is alkalmas legyen, de tudjak vele menni turakat is.

A legnagyobb bajom az, es ezert lett hosszu az iromany, mert en bemennek a boltba es vennek egy bringat, amivel kezdtem 2 honapja kb, a kulonfele mas forumokon hogy bemasoltam pl ezt:
[link] Lehuztak, hogy ez nem jo rajta meg az nme jo rajta.
akkor bemasoltam ezt:
[link]
40-el tobb, ugyanaz volt, ezert nem jo, meg azert nem jo.....
Akkor bemasoltam ezt: [link]
Ez sem mert ez gagyi rajta, meg az stb.

Szoval semmi se jo, csak az a kerdes hogy kinek? Nekem arra amit fent irtam tenyleg nem jo? a 129 ezres se? tenyleg kell a tarcsafek? Tenyleg kellenek azok a "plusszok" amiket mindegyiken kifogasolnak es hogy nem raknak fel ra? Ha a 280 ezres sem jo, akkor a 129 ezres is ugyanugy nem jo, de 140 el olcsobban nem jo...Azt szeretnem tudni melyiket vehetem meg nyugodt szivvel arra amit fent irtam. Nincs tervben 10 napos tura, nincs tervben kulfoldi tura, hegyek. Max 40-80 Km-es turakat tervezek idovel ha lesz kondi hozza es napi hasznalat. Nem en dilemmazok, hanem a vlaszok, tanacsok en mar kerdezes nelkul megvettem volna valamelyiket ha nem kezdek el kerdezoskodni. Ertem en hogy valami sosem eleg jo rajtuk, de az nekem mit szamit? 2 honap mulva elromlik? Ha igen akkor az valoban nem jo, de ha csak azt jelenti hogy "extrem korulmenyek" es igenybevetelek kozott nem olyan preciz az a valto, vagy 10 000 Km utan mar lancot kell cserelni az nekem szerintem nem problema.

Remelem ertheto igy!
koszonom,

Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8

(#89178) jilian


jilian
addikt

Mi a különbség a 4 olaj között? (Dry, Wet, Ceramic, Wax)
Mármint melyiket érdemes használni?

....tudom mit jelent a 4 szó...

[ Szerkesztve ]

(#89179) atok666 válasza Gravity1234 (#89177) üzenetére


atok666
őstag

Sztem nem kell ezen sokat spilazni. Mikor elso - szinten cross - bringamat vettem, bementem a boltba es elhoztam egy also kategorias (~550€ korul) Specialized bringat, aminek a mai napig semmi baja, flottul mukodik rajta minden. Ha tetszik, vedd meg es hasznald - szerintem :)

Atok

[ Szerkesztve ]

(#89180) Gravity1234 válasza atok666 (#89179) üzenetére


Gravity1234
tag

Koszonom.
Akkor a 128 ezres es a 288 ezres kozott nem lesz "szamomra" olyan kulonbseg?

Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8

(#89181) atok666 válasza Gravity1234 (#89180) üzenetére


atok666
őstag

Ha felvaltva hasznalnad a kettot, valszeg ereznel nemi difit, de ha megveszed az olcsobbikat, siman jo lesz az is - szerintem :)

Atok

(#89182) zoli669


zoli669
tag

Sziasztok!

Rockrider 5.0, menyit ér, kérhetek érte. 2013-as, a képeken látható fejlesztésekkel?[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]

Segítséget előre is köszönöm:

[ Szerkesztve ]

(#89183) peppe79 válasza Gravity1234 (#89177) üzenetére


peppe79
senior tag

Én úgy jó 20-25 évvel ezelőtt éltem "aktív" bringás korszakomat. Az első országútim egy tök egyszerű, Exage 500-as szettel szerelt, Columbus Cr-Mo vázas bringa volt. A világ végére eltekertem vele, még pár amatőr versenyen is indultam. Megismertem néhány jófej bringást, akikkel hétvégenként eljártunk túrázgatni. Valaki Csepel Apollóval, valaki meg cseh Favorittal vágott neki az útnak, ennek ellére soha nem volt olyan, hogy egymás kerékpárját fikáztuk volna. Sőt! Ha valakinek elromlott a bringája, természetesen az volt az első, hogy segítettünk rajta. Egyszer egy srác nem tudott velünk jönni, mert a hajtókarja "szépkopott" a négyszög tengely mentén. Neki még én bányásztam elő a garázs mélyéről egy régi Suntour hajtókaromat, monoblokkal együtt. Egy másik társunk meg kicserélte neki a panellakásuk garázsában kialakított műhelyben. Nem vártunk cserébe semmit, örültünk, hogy az aznapi túrára végül velünk jöhetett. A legszebb éveim voltak. Annak idején még erről szólt a kerékpározás, nem pedig arról, hogy kinek van drágább, vagy szebb biciklije. Picit csalódott is vagyok, amikor azt látom, hogy tavasz közepétől a tizenéves gyerekek 600-800 ezres, tükör fényesre polírozott összteleszkópos dirt kerékpárokkal cikáznak a városban. Minek? Nem sajnálom tőlük, meg nem is kellene ilyen bringa, csak valahogy nem értem.

Mindezt csak azért írtam le, mert nem hiszem, hogy azon múlik a dolog, hogy hány százezres bringád van. Mindenen lehet hibát találni, egy drágább kerékpáron is. Például én sem szerettem a régi montimon az akkoriban újdonságnak számító "négycsavaros" LX hajtókart, de azért együtt tudtam élni vele. Ha újra nekivágnék a hétvégi túrázásnak, biztos hogy nem a márkát nézném (pedig lenne rá pénzem), hanem vennék egy használt, Cr-Mo vázas, STX-RC, esetleg egy olcsó Alivio szettes trekkinget. Annak idején ez egy megfizethető kategória volt, és szinte örök életre szólt (legalábbis a Cr-Mo váz biztosan). Manapság lényegében az aluváz lett az alap. Én nem szeretem, de ha új bringát vennék, és csak ilyen vázzal lehetne választani, akkor is valami egyszerűbb trekkinget néznék. Mondjuk valami hasonlót:
https://www.viddabringat.hu/termek/ravenna-alivio-ffi-fekete-21-111061021015

Egyébként ha egy tisztességes kerékpárüzletbe mész, ott biztosan tudnak neked segíteni a választásban. Ha kell, akár még a gyengébb alkatrészeket is lecserélik rajta, beszámítással.

(#89184) bogabi válasza peppe79 (#89183) üzenetére


bogabi
senior tag

Nagyon sok dologban egyetértek veled. Szintén kb. 20 évvel ezelőtt voltak a legaktívabb bringás éveim, egy 96-ban vásárolt Hauser Winner-t tekertem sokáig, kiment a világból, még ma is megvan. Ma már azért jobb bringák vannak, de ez még mindig tart, olyan, mint a Dry Wetter Taft :) Hozzáteszem, decemberben vettem egy Hervis-es Cross Pro-t, azért kulturáltabb, főleg a váltás, kíváncsi vagyok, meddig tart.

A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.

(#89186) pc360 válasza peppe79 (#89183) üzenetére


pc360
addikt

Sokaknak nagyon nem mindegy, hogy milyen alkatrész van egy gépen, egy mostani új 80 ezer alatt pl. használhatatlan, 150 alatt meg se fordul normálisabb alkatrész bennük stb. Én hiába vennék magam alá 120 ezres gépet, egy pillanat alatt széthajlana és szétbomlana alattam, az élményt és a sebességet pedig a csörgző-zörgő alkatrészek nyelnék el. Adott felhasználási területekhez mit sem érnek az olcsóbb példányok. Nekem elég csak simán közlekedni a 120 kilóval, az is jelent annyi terhelést már önmagában a bicajra, mintha normál testsúllyal pattognék vele.

A másik, hogy ha valaki még nem tapasztalta meg, hogy milyen egy komoly, adott célra fejlesztett géppel tekerni, ugrálni, lezúzni, stb., az sosem fogja megtudni, hogy mi a különbség egy semmire se jó trekking és egy úgynevezett kerékpár közt. Oké, oké, kirándulás, lájtolás, neked erre kell. De amíg nem ismered a másik oldalt, addig tök fölösleges furán nézni a 6-800 ezres jószágokra (és most nem az említett városi / jános-hegyi majmokra gondolok, mert nekik bárki szívesen lekeverne 2 pofont csak úgy). Az árral a minőség határa is jócskán feljebb tolódott.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#89187) atok666 válasza pc360 (#89186) üzenetére


atok666
őstag

Van 150ezres, meg 10x annyiba kerulo bringam is es megis azt mondom, hogy eleg lesz az olcsobbik is. De persze ez csak azen velemenyem :)

Atok

(#89188) pc360 válasza atok666 (#89187) üzenetére


pc360
addikt

Nade mire? Ezt esete válogatja. Hogy neked mi elég, az teljesen irreleváns. Épp erről beszéltem peppének is.

Ha valakinek nem ajánlunk egy bringát, meg húzzuk a szánk, az azért van, mert tudjuk, hogy mi lenne az optimális megoldás egy adott felhasználáshoz, vagy amit minimum érdemes lenne meglépnie, nem pedig azért, mert alapból lenézzük a gyengébb bringákat (maximum rohadt dühítő, hogy ennyire gány az belépőszint). Ha valaki trekkingezni szeret, szörppel a kezében, akkor hajrá. Mindenkinek mást jelent a bringázás.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#89189) atok666 válasza pc360 (#89188) üzenetére


atok666
őstag

...Munka utan, munkaba menet, hetvegenkent kornyezo utcakban, park stb. Aztan ha jon egy kis kondi akkor kisebb turak...

Ezt irta. Erre irtam, h ide eleg az egyszerubb - olcsobb - bringa is.

Atok

(#89190) pc360 válasza atok666 (#89189) üzenetére


pc360
addikt

Igen, nyilván, ezzel én is egyetértek.

Mindezt csak azért írtam le, mert nem hiszem, hogy azon múlik a dolog, hogy hány százezres bringád van.

Én meg főképp erre reagáltam, hogy téves. Az alapgondolatok jók, de a technika és a specializáció nagyon alá lett becsülve. Nagyon nem mindegy a bringa, ha egy kicsit is továbblépünk a boltba járásnál / hétvégi lazulásnál, és teszem azt, valaki haladni is szeretne aszfalton, vagy esetleg rátévedne egy hegyi ösvényre... Túl sok az általánosítás faktor.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#89191) CyB0RG válasza Hasaggymeg (#89163) üzenetére


CyB0RG
csendes tag

Koszi, gyorsan utannaneztem a shimano oldalan, es a valto illetve a hajtomu is 43.5mm-es lancvonallal rendelkezik. Ezek szerint a kozepcsapagy kornyeken kellene megnezni a hezagolast?
A kozepcsapagy tipusat sajnos nem tudom fejbol, azt meg kell neznem otthon...

Ha hajtomu lancvonalat merek, akkor a vaz geometriai kozepvonalatol kellene 43.5mm-nek lennie a ket lanctanyer kozepeig?

(#89192) peppe79 válasza pc360 (#89190) üzenetére


peppe79
senior tag

Persze hogy egy komolyabb bringával történő összevetéskor érezhető a különbség. Ezen nincs is vita, sőt! Meg is tudom erősíteni, hiszen anno országútiban egy Columbus vázas full 105-ösig, montiban meg egy egyedi Reynolds vázas Sachs Quarz bringáig jutottam el. Természetes, hogy van létjogosultsága a drágább kerékpárnak, de ezt elsősorban a felhasználás köre határozza meg. Nyilvánvalóan DH-ra, időfutam versenyre, triálra, BMX crossra, félcsőre, egyebekre egy kommersz bringa alkalmatlan, sőt életveszélyes. Amikor azt írtam, hogy nem a kerékpár ára a mérvadó, akkor a kérdező esetére reagáltam. Arra a célra egy 100 ezres bringa is bőven megfelel, vagy egy használt fele annyiért.

[ Szerkesztve ]

(#89193) cobranco


cobranco
csendes tag

Sziasztok!

Kicsit megkésve bár,de annál nagyobb lelkesedéssel a tavalyi Alpoktúránkról készült élménybeszámoló első része, filmes,fotós és írásos formában elérhető:

Alpok kommandó 1.rész: "Már megint Svájc" 2016.FullHD 1080p

Útvonal:
Landquart-Malans szurdok-Prattigau völgy-Grüsch-Küblis-Saas-Klosters-Wolfgangpass/1637m/-Davos-Frauenkirch-Glaris-Zügenschlucht-Wiesen-Schmitten-Alvenau

Túrabeszámoló:
[link]

Fotoalbum:
[link]

Jó szórakozást!

Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/

(#89194) Hasaggymeg válasza CyB0RG (#89191) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

[Így] mérd meg most mennyi.Ha az jó,akkor a váltónál lesz a baj.

(#89177) Gravity1234...úgy látom trekking vonalat választod,és a sárvédő/csomagtartó dolog nem annyira fontos.Ezt kell eldönteni,mert ha ez így van akkor már csak az a kérdés mi a felső határ amit kifizetnél érte. Onnan kezdve már választhatod is ki őket véleményezésre.Olyan "fikázó" meg mindig lesz aki ezt,vagy azt tart gyengének/gagyinak rajta,hisz a kerékpár piacon is már felső 6ár a csillagos ég.Hajrá! ;)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89195) pc360 válasza peppe79 (#89192) üzenetére


pc360
addikt

Világos. :R

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#89196) trialboj


trialboj
őstag

Kb 1 hónap kihagyás után ma eljutottunk a helyi dh pályára, ugrálni, persze elég visszafogottan, fél méternél magasabbra nem merészkedtünk.

Már v 5 órája itthon vagyok pihentem kicsit, és most egyből előjött ami az elmúlt 2-3 hónapban olyan rendszertelennek tűnt. Fura sajgás van a térdemben, ha felállok, kicsit olyan érzés mintha bármikor összecsuklana.

Persze amíg orvos nem látta nem kell beszarni, viszont szerintem, itt már az lesz a kérdés hogy milyen mértékben fog letiltani a bringázásról. Az óriási túrázásnak tökéletes kontrasztja lesz ha elküld úszni egy 25x50es medencébe, ahol 2 km után is pont ugyan ott leszek.

Nem is emlékszem mikor volt ennyire lepukkant hangulatom utoljára. Nem igazán várok reakciót, csak leírtam, mert hátha segít:(

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#89197) Hasaggymeg válasza Gravity1234 (#89177) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

...még annyi,hogy a súlyod nem hagyhatod figyelmen kívűl,még akkor sem ha az folyamatosan megy lefele,hisz ez már a határ amelyre a vázat garantálni szokták.Ezért én helyedben nem a nagyon vékony,könnyű bringák körül nézelődnék.

(#89196) trialboj...ha már írtad elnézést,de van ott megállapított diagnózis,előzmény stb.?

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#89198) Runner_fxr válasza Gravity1234 (#89177) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Visszaszokni a bringázáshoz, mindenes gépnek, nem kell drága gép. Pláne, hogy nem akarsz terepezni.
V-fékkel is teljesen jól el lehet lenni, de a tárcsafék azért komfortosabb, erősebb, jobban szeretnéd, és egy cross bringára ideálisabb megoldás. Illetve ha utólag úgy gondolnád, hogy jobb lenne a tárcsafék, sokkal többet kell rákölteni, mintha kapásból tárcsásat vettét volna, ezért én mindenképp ezt javaslom, hogy tárcsafékes cross gépet vegyél.
Egyébként egy montival is teljesen jól lehet túrázni, csak attól függ, hogy milyen montiról beszélünk.
Ha érdekel egy lehetőség, én Bergamont kerékpárban tudok neked segíteni, némi PH-s kedvezméynt tudok biztosítani. :)
Ezeket ajánlanám:
Helix 5.0EQ
Helix 5.0
Helix 5.0
Helix 6.0 EQ
Helix 7.0

Ezek közül bármelyiket veszed, jó bringád lesz. :)
Nekem egyébként a 2016-os Zöld színű Helix 5.0 van, ezt használom melóba járásra és városi rohangálásra, nagyon szeretem, kényelmes, jól halad, nem tudok negatívumot mondani rá. Amire kitalálták, arra tökéletes.

Egyébként karbantartani minden bringát ugyan úgy kell, sőt, általában minél drágább egy kerékpár, annál több törődést igényel, szóval pont fordítva van mint általában az emberek gondolnák.
A 10km-es lánccserét felejtsd is el, sokkal hamarabb kell, általában 3-5 ezer km után szokott esedékes lenni, de 11-12-es rendszereknél, főleg montikon, akár 1000-1500km után is kuka lehet egy lánc.
Ha egész évben használod a bringát, akkor javaslok egy évente legalább egyszeri teljes szétszedést, és az összes bontható csapágyat zsírozni kell! Illetve arra is figyelni kell, hogy a kerékpárboltok 95%-a úgy adja át neked az új bringát, hogy a kerékagy kónuszokhoz nem nyúlnak, ezek gyárilag szinte mindig túl vannak húzva, ami idő előtti kopást fog eredményezni. Én ezt is meg szoktam csinálni, mikor új bringát adok át.

[ Szerkesztve ]

(#89199) peppe79


peppe79
senior tag

Közben nekem is lenne egy kérdésem: a nejem aluvázas Capriolo városi bringáján eltörött a láncvilla. Úgy gondoltam, hogy vennék neki egy holland jellegű városi kerékpárt, de elég nehéz megfelelőt találni.
Igen sok holland kerékpárnál látom, hogy a hátsó támvilla nem hegesztett, hanem mindkét vége csavarkötéssel rögzített.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, hogy mennyire strapabíró ez a megoldás?
Mi ennek az előnye? (ha van egyáltalán)

Esetleg ha van valakinek eladó holland női acélvázas (kb. 54 cm-es), Nexus 3-as vagy SRAM 3-as, kontrafékes, elöl görgőfékes (vagy V-fékes) kerékpárja 622-es kerékkel, állapottól függően max. 50e Ft-ig, akkor az engem érdekelne.

(#89200) Runner_fxr válasza trialboj (#89196) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nekem akkor voltak térdfájós panaszok, amikor merev vázassal csapattam még a 2000-es évek elején.
Amint össztelósra váltottam a panaszok megszűntek.
Persze sokat jártam gyógytornára, meg edzőterembe is, mert volt egy durva sí balesetem, aminek a térd panaszokat köszönhettem.
Először is kell egy jó ortopédus, aki alaposan megvizsgál, felállítja a pontos diagnózist, és annak megfelelően lehet alakítani az életedet. A kerékpár alapvetően nagyon jó a térdnek, de persze ez ennél összetettebb dolog. A térdízület az egész test legbonyolultabb ízülete, ezért komoly odafigyelést igényel minden panasz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.