Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
andrisbandi
#262090
üzenetére
Motorolajat pls senki ne rakjon lancra.
Eleg gyakran talalkoztam ilyennel regi bringaknal, kuka egybol. Nem lehet leszedni sem.(#262145) Hasaggymeg 25Nm az nem tul sok azert, pl. auto kerekcsavarjai 100Nm.
De pl. egy hatso sorhoz, pedalhoz etc. minek kategoria. Ahova kell oda meg nem 13 ezreset kene hasznalni 
-
válasz
andrisbandi
#261713
üzenetére
Ez irtó nagy marhaság, megnézem azt aki megmondja, hogy 27.2-es vagy 31,6-os a nyeregcső ráülve
Ha határon vagy akkor meg mindig a kisebb vázat kell választani, ez nem kérdés.Ha kényelmetlen a gép rugós nyerget kell felrakni, a nyeregcső rugózás nem tartós és drága is. Egy rugós brooks még akkor is nyereg lesz amikor a vázből már harmadjára csinálnak sörös dobozt.

-
válasz
Dark Archon
#261599
üzenetére
Hátsó váltás csere
Teljes szettről beszélsz, nem? Az fékváltók, váltók, hajtókar minimum. De lehet benne van a fék is. 200 eurót bőven megér, nem egy kategória ez a két szett. -
válasz
Lacerta
#260746
üzenetére
A kónuszost sem lehet "beállítani", ha szar akkor minimum a golyók kukába valók, de gyakran a kónusz is.
A műszaki szempontról meg annyit, hogy a motorkerékpárokat is ilyen csapágyakkal szerelik kb. a 30-as évek óta. Ha ott működik akkor bringán is működni fog. És teszi ezt több ezer km-en keresztül hozzányúlás nélkül.
(#260735) f4lcon A shimanoval a fő baj, hogy borzasztóan elavult design, a kazetta test kialakítása pedig elég szerencsétlen megoldás. A campa legdrágább agyai a mai napig kónuszosak, de nem menetesen illeszkedik a kónusz (ez '98 óta néz így ki):

-
válasz
FireKeeper
#259133
üzenetére
Ha már az ember bringát rak össze akkor nem látom be mi értelme lenne valami fostalicska, kétes minőségű kínai vázra építkezni. A váz a kerékpár lelke, a lényeg. A többi csak sallang.
-
válasz
trialboj
#258992
üzenetére
A B csavar befolyasolja a valtas sebesseget, szoval azzal lehet probalkozni. (Alapbol az allit lancfeszesseget es valto sor tavolsagot egyben). Plusz a lanc hozza is fontos, ha nem megfelelo az is okozhat ilyesmit.
Ha az nem eleg (#258993) andrisbandi hozzaszolasa is jogos, erdemes megnezni egyenes-e a cucc. Getto modszer
Fontos: gyorszaras shimano kerek kell, vagy hasonlo. A campa peldaul tuti mas, de egyaltalan nem standard az a menet a shimano 100%, hogy jo. -
válasz
fulton
#240805
üzenetére
Eléggé fordítva ülsz a lovon. Lábközéppel tekerés
Mi lesz a következő a sarok? Alapból ami nem ilyen libakergető fos, hanem rendes verseny geos outi vagy akár egy XC monti ott nem fogsz lábközéppel tekerni, mert kanyarodáskor beleér a kerékbe a lábad.Anno a gumikra is azt vallották "minél keskenyebb annál jobban gurul" Ez nem igaz, régen is tudták, hogy azonos nyomáson a szélesebb gumi gördül jobban. Csak régen nem volt azonos nyomás, mert nem tudtak olyan felnit és gumit gyártani. Plusz a profik szingóval mentek amúgy is.
és itt a nagyobb távokra gondolok Ezek a hosszabb távok [link]

-
válasz
flash-
#240467
üzenetére
Igazából egy sima exage agy is jobb, mint a joytech
Plusz azért egy tricolor 600 a mai napig jó agy.(#240470) f4lcon Kezdőként lehet, de ez a keverék direkt ilyen. Nem véletlen a vintage montisok kedvenc fékpofája.
Ez normálisan használható akár egy ujjal is.(#240477) jjeahh A shimano nem szar, csak szervízigényes. (Mondjuk tourney-vel még nem találkoztam.) A legjobb a campa, de régi shimanoból is vannak azért jók. (Legalábbis outi vonalon.)
-
válasz
f4lcon
#240452
üzenetére
Mondjuk tény, hogy tapasztalatlan bringások számára veszélyes lehet, viszont a teljes lehetséges fékerő rendelkezésre áll. Egy tárcsafék is simán állóra fékezi a kereket...
#240462 flash- Milyen rendszer? Inkább használtan vegyél valami egyszerű shimanot, a joytech ipari hulladék szint. Max. iparisat ha van, a kónuszos gyárilag szar.
-
válasz
Ringman
#240416
üzenetére
Shimanot soha, nagyon gagyik a felnifék pofáik. A koolstop meg a legjobb, bár a fekete picit lighty az igazi a lazac színű. Az terepre is jó (igazából száraz időben simán blokkol), de a fekete is bőven jó. (Nekem mindkét vintage montimon ezek vannak, a városibb fekete, a terepre meg lazac.)
-
válasz
RexpecT
#240391
üzenetére
Alapvetoen kerekparok eseten historikus okai vannak a peremes felninek (eredetileg gumiperemes kulsok voltak). A fo oka, elvileg hogy ne forduljon le alacsony nyomason a gumi a felnirol. Gyakorlatban ez nem igazan tortenik meg, pl. van itthon egy csepel sr-26-om 63-bol azon perem nelkuli alu felnik vannak, megis mukodik.
-
válasz
andrisbandi
#239829
üzenetére
Ezt megcsinálni a bahco kulcsommal tuti azzal verném agyon

-
válasz
parandroid
#239629
üzenetére
Próbáltam, nem érzem. Bringán is lehet megdöglősen menni
Ha fele annyi energiát égetsz akkor nem hasonló az intenzitás. -
válasz
Hasaggymeg
#239519
üzenetére
Veterán bringáknál meg olyan van, hogy a kónusz záróanyáján van egy kör alakú perem, illetve a villán is ki van alakítva. Picit szét kell feszíteni a villát hogy belemenjen. Nagyon régi bringáknál olyan is van, hogy csak lyuk van és széfeszítve lehet berakni.
-
válasz
andrisbandi
#239346
üzenetére
Nem kell hozzá külön szerszám, elég egy klasszikus tömör tengelyes hátsó kerék.
-
válasz
Ringman
#239079
üzenetére
Az van, hogy ha már szar akkor nehéz. Ha jó cucc akkor szépen és könnyen meg lehet találni a megfelelő pontot. Először tisztára törlöd a kónuszt és megvizsgálod a felszínét, ha van rendellenes kopás akkor kuka. A golyókat érdemes minden zsírzás során cserélni.
Ennyi zsír kevés lesz, jó alaposan be kell kenni, utána kézzel betekered, hogy szoruljon. Ekkor picit vissza és mmegpróbálod megkontrázni, ez általában nem sikerül elsőre jól.

-
válasz
MPowerPH
#238899
üzenetére
De amúgy ez is minek kategória egy kezdőnek. Nekem is alu karbon wilierem van 10 sebi chorus-al, az bőven elég mindenre. Sőt még a másik bringám is, ami sima alu, 8 sebi mirage.
(#238896) peetie1 Ha már országúti, akkor campa
Tartósabb, jobb, szebb 
(#238892) Hasaggymeg Azt a részt férfiaknál is gátnak hívják.
-
válasz
szimpláncsak
#238885
üzenetére
Nem kell ennyi az outizáshoz. Kb. mindenki alsócsöves váltós acél gépen kezdi, nem rossz az lehet vele menni tempót, jobbat mint a sok 50-es forma a millás karbon gépen
Egy sima oria vagy tange csöves váz, mondjuk 2x7-es pezsgő 105-el. De mondjuk ilyen 150-ből meg megvan egy rendes fékváltós campa.(#238886) flash- Ha esetleg eladó írj, nekem a kedvenc nyergem

-
válasz
Hasaggymeg
#237583
üzenetére
Dede, azt mindig méretre kell vágni. A probléma nem a menet, mert végig tolod rajta a menetmetszőt aztán kész (bár olyan hely kell akinek van, mert ekkora méretben már jó drága dolog). A körmös anya nútját viszont ki kell reszelni, fúrni az elég szívás tud lenni.
(#237585) Speedy007 Rohadt nagy az a menet, nem szokott elkopni. Még a legócskább vázanyag is elég kemény szénacél. Szerintem a következők lehetnek:
- A csapágyban ment el a menet (ez alu vagy biliacél)
- A körmös anya nem jó
- Nem volt rendesen beállítva és szétverteHa meg cserélsz akkor már colos AHEAD legyen, ez a menetes dolog elég gagyi. Normális csapágyat nem
lehet kapni. Egy campa vagy shimano nem lazul le. Szerk.: közben nézem record van még, csak ilyen $70 körül. -
válasz
andrisbandi
#237523
üzenetére
Alapvetően szabadon futót olajjal kéne kenni, a zsír letapadhat. Ja igen, bőven elég a legócskább 600Ft-os műszerolaj ilyen célra.
-
válasz
Hasaggymeg
#237235
üzenetére
Meg kéne nézni a váltót, mert az SS az road double hajtáshoz való, nem kompakthoz. Ha tényleg az van rajta az gyárilag szar
Bele szokott lenni ütve a váltó kanalába shimano esetén.SS -> 52-39
GS -> 52-34
SGS -> triple -
válasz
Ringman
#237196
üzenetére
Amit linkeltél bar end az nem tiagra, szóval az sima 10 sebi. Az olyan váltó olcsó. Veszel használtan valami jobb shimano agyat aztán arra fűzetsz, egy sima 8 sebi tricolor 600 bőven elég erre. És az baromi jó (és szép agy). Vagy igazából bármi jó gyakorlatilag, lehet iparis irányba kéne menni.
-
válasz
andrisbandi
#236982
üzenetére
Az mondjuk teljesen jogos, hogy ez mi a fene. Kb. minden járművön annyi a dolog, hogy kitekered a csavart, pumpálás, zárod, visszaenged. Ez valami egészen más

-
válasz
parandroid
#236966
üzenetére
-
válasz
Hasaggymeg
#234318
üzenetére
Nekem ilyen imbuszos van, mi volt vele a gond? Nálam működött rendesen.
-
Sziasztok!
A 7. kerületben tudtok esetleg olyan boltot ahol lehet kisebb alkatrészeket venni? (Kéne 1/4"-es és 3/16"-os golyó, egy váltótartó régi váltóhoz, egy 3/32"-es lánc stb., régi első tengelyhez kónusz stb.) -
válasz
fulton
#233050
üzenetére
Ne ilyeneket méregess, milyen magas vagy? Az a lényeg.
Alapvetően koshoz 2-3 centivel rövidebb váz kell, inkább 3. Én 175 centi vagyok és 56 hosszú kell egyenes kormányosból, de 53 outiból. Outira nem jó rövidebb stucnit rakni, mert borzalmasan ideges lesz. Hosszabb mehet, pl. van egy 51 hosszú outim, de 130-as stucnival az is elmegy.(#233091) Ringman Ennyi pénzért ne legyen már kérdéses minőségű. Ez drágább mint a campa.

(#233081) fulton Jó de ez ilyen libakergető, klasszik csepelnél nullás a stucni és még jön hátra a kormány. Az outi nem ilyen játék, jóval kisebb a fejcsőszög és az utánfutás is.
-
válasz
Dark Archon
#232042
üzenetére
Számít, mert outin nagyon kicsin múlhat, hogy befér-e. A másik, hogy a súlyát az alapján hasonlítod össze, hogy milyen széles.
-
válasz
ZavaBalazs
#232035
üzenetére
Ilyenem volt
Nyugodtan rakj bele gyorszáras kereket. Amire figyelj, hogy a papucstávja az jó kérdés. -
válasz
Ringman
#231633
üzenetére
Tudsz ra modern nyerget rakni, csak a nyeregcso tetejen levo bizbaszt kell atrakni. Ez amugy sem a nyereg resze. Szerk.: ja latom, neked a modern nyereghez valo bizbasz kell, pl. a regi csepeleken gyarilag az van. De kapni a boltban. A papucstav nem gond, siman enged 4mm-et
Ez a freedom gumi nem hangzik jol 
-
-
válasz
ZavaBalazs
#229497
üzenetére
Cseréld szerintem inkább. Amúgy is fényesre van kopva.
-
válasz
Fall-N
#229172
üzenetére
3x7 esetén a láncvonal nem igazán számít (mármint, ha nagyon elcseszed akkor probléma, de +-2-3mm teljesen ok). Ha tárcsás akkor gondolom 135mm a papucstáv. Elvileg "drop-in replacement", gyakorlatilag is. A papucstávra viszont figyelj, van 126mm-es 7 sebi is (outi) és láttam már olyat trekkingben is
De a tárcsás az valszeg 135mm lesz. -
-
válasz
itouchfan
#228920
üzenetére
Szia!
Alapvetően angol menetes középrészből is van 68mm és 73mm széles. Ez valószínűleg 68mm-es lesz. Szerencsére a montis hajtókar mindennel kompatibilis, szóval nem lesz gond.
Ilyen gagyi kereket biztos nem vennék, kell szerezni egy pár outi agyat használtan aztán abból fűzetni. Vagy alapból valami normális kerék használtan. (Normális kerék -> vagy legalább shimano deore/tiagra szintű agyak vagy valami normális iparis nem ilyen kínai retkek)
-
válasz
Sleek
#228878
üzenetére
Nem tudom, nekem két országútim van. Az egyik egy Wilier La Triestina ami alu karbon [link] itt az other development részen, az elég jól csillapítja a rezgéseket, baromi kényelmes. A másik egy Fondriest régi alu acél villával ilyesmi [link], na ez merev mint állat korához képest, de eléggé rezeg. Megszokást igényel.
-
válasz
andrisbandi
#228841
üzenetére
Eltörik azt beleáll a seggedbe

-
válasz
Mezga Aladár
#227948
üzenetére
Minimum nyomást még sose láttam kerékpár gumin. Erősen függ attól, hogy hány kg vagy...
-
-
válasz
Hasaggymeg
#227373
üzenetére
A gumijaikat nem szeretem, de felniszalagbol csak schwalbe-ot szoktam venni. Kaphato minden meretben es jo minoseg.
-
válasz
Hasaggymeg
#226693
üzenetére
60 km-t letekerni nyugodt tempóban 17-20 km/h, jó időben Most nyáron volt rá példa, hogy ezt csepel campinggel nyomtam a villányi borvidéken
Bár nem egybe azért, de egy nap alatt. -
válasz
Ringman
#226228
üzenetére
A megoldás egyszerű, könnyebben és gyorsabban fűzi a gép. Meg a legellenállása is kisebb, gyakran az erősebb felni magasabb peremű. Plusz szokás radiálra fűzni az első kereket, ami sokat dob a merevségen. Ettől függetlenül újrafűzni normális küllővel nem kunszt. Max. eladja ha fejleszteni akar.
-
válasz
immi77
#226224
üzenetére
Meg kéne nézni milyen küllők ezek... Alapból két értelmes küllőt kapni, a DT, meg a sapim. Ha nem versenyzel bőven elég a klasszik 2mm-es ezüst színű rozsdamentes.
(#226225) Ringman Miért kéne lecserélni azért mert 32 küllős? Ok, hogy általában ezek nem a legjobb kerekek, de a küllőszámon felesleges pörögni.
-
válasz
Hasaggymeg
#226217
üzenetére
Az igazi a micro ratchet campa az gyakorlatilag frikciós, rákötöd és megy.
(#226208) acsati: Váltót mindig úgy állítunk, hogy alsó végállásban jó legyen, utána addig feszíted a bowden, hogy pont jó maradjon. Ha ez megvan és jó a rendszered akkor végig kell váltania szépen.
-
válasz
parandroid
#225972
üzenetére
A soraból egy első váltóm van (kellett kozolos 8 sebi első váltó, ott nem lehet keverni sajnos...) az kb. ilyen milyen irányba nem kotyog kategória tele műanyaggal. Megvan a szetthez tartozó 8 sebi campa váltó az ehhez képest valami ipari műremek, pedig a legpuruttyább verzió (mirage), csak az bilincses.
-
válasz
Fall-N
#225969
üzenetére
Használtam és szereltem is ilyet jó sokat. Soha többet
A mostani 9 sebi acera már elműködget, de az is már újonnan kotyog. Alapból nem vagyok nagy híve a shimano cuccoknak.Városi környezetbe ugyan mit kellene használni? Outit
Vagy tanyabike-ot.Egyébként az agyonfényezett régi váltókat már rég meghaladta a technika. Az egyetlen értelmes fejlesztés a kuplungos váltó, de az is montira való, outin máig nincs.
Tök hasonló felépítésű, mint egy Tourney, Acera. Ja meg a dura ace, meg a super record is azonos felépítésű.
-
válasz
Szemi & Emi
#225471
üzenetére
Kerék ki és leflexelem a csavar fejét. A vázra meg mehet egy adag maszkoló szalag addig.
-
válasz
inf3rno
#225317
üzenetére
Aki meg akar állni gyorsan az pedig első féket kell húzzon. Úgyis elemeli a hátsó kereket, azon kb. nulla a fékhatás. GCN: [link] [link] Sheldon Brown: [link]
(#225319) Fall-N A sunrace váltókarok szerintem jobbak, mint a shimano olcsó vacakjai. A 7 és a 8 sebi kar nem ugyan annyi húz, nem tudom miért hiszik ezt az emberek.[link]
-
válasz
andrisbandi
#225185
üzenetére
Szerintem se rossz ötlet akár +2 bar az elején, hogy bele üljön a gumi. A felni terhelés nélkül lazán kibírja. Üzemben persze érdemes vissza venni. De pl. montinál kb. mindig 6-ra nyomom, aztán vissza 2-re, ha leszedten a gumit.
-
válasz
Hasaggymeg
#225034
üzenetére
Azért illene szétszedni, ha már kotyog.
(#225039) sz_abika Kónuszos esetén mindenképpen ajánlom megtanulni a módszert, mert amúgy is 1-2 ezrenként kéne, 500Ft a golyó kb., kónusz agyfüggő. Iparis esetén erősen agyfüggő és attól, hogy hol és milyen csapágyat raksz/rakatsz bele.
(#225040) Fall-N Mechanikus tárcsa hanyagolandó, de amúgy közlekedni a felnifék is elég. Van jó felnifékes agy is dögivel, az outisok is mennek valamivel

Új hozzászólás Aktív témák
- Kuponkunyeráló
- Yettel topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Egérpad topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- alza vélemények - tapasztalatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen processzort vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- További aktív témák...
- Workstation bazár - Lenovo, HP, Dell - számla, 6 hó garancia
- Samsung Galaxy A32 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3280, 100% akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Eleg gyakran talalkoztam ilyennel regi bringaknal, kuka egybol. Nem lehet leszedni sem.
De pl. egy hatso sorhoz, pedalhoz etc. minek kategoria. Ahova kell oda meg nem 13 ezreset kene hasznalni 
Ha határon vagy akkor meg mindig a kisebb vázat kell választani, ez nem kérdés.
Teljes szettről beszélsz, nem? Az fékváltók, váltók, hajtókar minimum. De lehet benne van a fék is. 200 eurót bőven megér, nem egy kategória ez a két szett.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Plusz azért egy tricolor 600 a mai napig jó agy.



Ha be van rendesen állítva a trim akkor minden egyenes hátsó cogot tudod használni, de nem ajánlott természetesen nagyon szélen, mert koptatja a láncot.

