Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
lexter00
#321438
üzenetére
Ja azt le ne vedd, mert akkor speed sensor hibát fog dobni és vészüzemmódba áll át a motor. Egyébként az újabb Smart System-nél az a mágnes már a szelep tövében van. [kép]
Viszont egy jó tanács az új bringához, látom agyváltós a gép. Az első 1000km után érdemes szétszedni az agyváltót egy karbantartásra, sajnos gyárilag nem mindig van benne elég kenőanyag és az új szerkezetből (bolygómű, napkerék) leválhat egy kis fém sorja is, ha megkapta az első rendes szervizt, utána 5000km-es intervallumokban kell karbantartani. Ezt csak azért írom, mert sokan hajlamosak úgy tekinteni az agyváltóra, mint egy olyan zárt szerkezetre aminek nincs szüksége a karbantartásra. Ha odafigyelsz rá, akkor 20-30 ezer km után is kopás mentes lehet, de ha beázik, mert nincs elég kenése, akkor be tud rozsdásodni belülről és onnantól zajos lesz.
-
-
válasz
lsebestyen
#318621
üzenetére
Tulajdonképpen bárki számára elérhető, csak bizonyos funkciókhoz kell a Shimano PCE02 [link] diagnosztikai eszköz, amit egy számítógéphez és a bringához kell csatlakoztatni.
Ezt az eszközt bárki megvásárolhatja, nem csak a szervizek, az más kérdés, hogy átlag felhasználónak erre olyan kevés szüksége van, hogy nem éri meg megvásárolni. Ugyan ez az eszköz kell egyébként a Shimano pedelec rendszerek diagnosztikájához is. -
-
válasz
bobalazs
#318073
üzenetére
A probléma annyi, hogy ezekhez a régi hajtóművekhez nem a klasszikus hajtókarlehúzó szerszám kell, mert azt jól látod, hogy nem passzol hozzá. Egy sima 12mm-es csavart kell betekerni a hajtóműbe és az letolja a négyszög tengelyről. [kép]
A golyóskosár csere nem biztos, hogy megoldja a problémát, mert ha a csapágy golyópálya kopott, azon az új golyóskosár nem tud segíteni. Én inkább egy monoblokk cserét javasolnék. -
válasz
jilian
#313779
üzenetére
Az a menetes tüske cserélhető, ami a remote karból letört. Ki lehet tekerni, nem kell az egész kart cserélni. [link]
Kell hozzá egy bleed kit: [link]
Maga a légtelenítés pofon egyszerű, ide oda tologatod az olajat, van egy bleed port a remote karon, illetve a nyeregcső tövében. Amikor már nem jön bubi, leveszed először a nyeregcsőről, elzárod, majd a remote kart párszor megnyomod és ha nem jön bubi, onnan is leveheted. Illetve bleedelés előtt a speed tekerő legyen a leglassabb pozícióba. 2,5W teló olaj kell bele egyébként, vagy a gyári reverb olaj. Természetesen érdemes az első adag olajat kiönteni, amit először átnyomsz a rendszeren, hogy csak a friss olaj legyen benne. -
válasz
hoffman_
#303947
üzenetére
Ezeket az apró sérüléseket jobb békén hagyni, nyílt olajos villáknál inkább lehet probléma, de a patronos villáknál, ahol csak kenés van a lábban, sok gondot nem okoz, maximum kicsit sűrűbben kell kisszervizt csinálni. A csiszolással az a baj, hogy a becsúszó bevonat egy részét is elcsiszolod, több kárt okoz mint hasznot. Csiszolni csak akkor kell ha nagyon mély, tényleg éles a sérülés.
-
válasz
Weareus
#299452
üzenetére
Vannak ilyen született tehetségek. Ez a pék gyerek, akiről fentebb írtam, azt is megcsinálta általános 8. osztályban, amikor már 4 éve dohányzott, hogy úszó versenyre elvitték, és az összes gyereket, akiket a szüleik már kb alsó tagozat óta úszó edzésekre meg versenyekre hordták, agyonverte. Majd atlétika versenyen is megalázott mindenkit, a kislabdát messzebbre dobta 12-13 évesen mint egy jó erőben lévő 25-30 éves tesi tanár. Könyörögtek neki az edzők, hogy jöjjön, támogatják, de leszarta. Egyszer volt velünk egy haver akinek akkor kb 15 éves küzdősportos rutinja volt, elkezdtek combosokat rugdosni, a thai boxos srác mondta, hogy na jó ez egy állat, ennél erősebbet nem tudok rúgni. Meg se kottyant neki. 😀
-
-
válasz
Ringman
#299405
üzenetére
Erről Chen bácsi jutott eszembe 😀 [link]
parandroid
A genetika minden esetben nagyon fontos, de sok edzéssel sokmindent el lehet érni, rosszabb genetikával is. Nekem inkább úgy 30 éves koromig ment aktívabban az edzés, utána kezdtem eltunyulni, ahogy egyre kevesebb időm lett rá.Toobee
Mondjuk Andris amennyit edzett már, ott már tényleg nem a genetika a mérvadó. Kb a bringán éli az életét. Tényleg brutális amit tud menni közel 50 éves létére.Kenevo SL? Remélem már az 1,2-es mahle motorral.

-
válasz
parandroid
#299104
üzenetére
Szerintem az sem mindegy, hogy ki milyen genetikával rendelkezik. Egyszerűen milyenek az adottságai a sporthoz. Vannak 50 év körüli ismerőseim akik 20 éveseket aláznak meg teljesítményben. Persze egy bizonyos kor után már nehezebb, de a 40-50 éves kor még kb semmi, egy jó genetikával rendelkező embernél. Bár top formában régen voltam, abban mindig szerencsés voltam, hogy viszonylag könnyen építettem vissza magam, akár súlyzós edzés, akár bringás edzésről legyen szó. Nem azért mert olyan ügyes, okos vagyok, meg annyira profin értek az edzéshez, hanem mert a szervezetem valahogy nem felejt olyan könnyen. Más majd bele döglik, hogy egy izmos lábat, jó vádlit mutasson, ha nem csinálok semmit akkor is majd szét durran a vádlim és elég száraz is. De például az úszásban mindig béna voltam, anno próbálkoztam a triathlonnal, bringa, futás kiemelkedően jól ment, de úszásban nagyon elvertek mindig. Akárhogy próbálkoztam, soha nem ment jól, más meg puhos apu testtel beugrott a vízbe és körbe úszott akármikor. 20-as éveim körül voltam igazán aktív a súlyzós edzésekben, 5-6 év edzéssel a hátam mögött, szteroid mentesen tudtam 145 kilóba belenyomni. Egy pék haverom aki semmilyen sportmúlttal nem rendelkezett, de elszívott napi egy doboz cigit, egyszer befeküdt a 100 kiló alá, a bemelegítés 3 karkörzés volt, aztán belenyomott 8-at, majd 120-ba 5-öt. És a 145-be ő is egyet. Életében nem járt konditerembe, de ilyen volt a genetikája.
-
válasz
balintbaba
#297170
üzenetére
Ahhoz, hogy egy gravel igazán sokoldalú legyen, szerintem kell 2 kerékszett, egy road, meg egy murvás. Ettől függetlenül montis terepre biztos nem mennék vele.
-
válasz
ZolkoW
#297142
üzenetére
Igen módosítottak, az első generációs Silex volt hosszú fejcsövű. Az új hosszabb lett és egy kicsit rövidebb a fejcső. Nekem sem annyira tetszett az első generáció.
Nekem meg pont a fekete tetszett, de hát ízlések és pofonok. Ami még nagyon bejön színre, az a csúcsmodell 10K Chameleon fényezése, de ott az ár már értelmezhetetlenül magas.#297159 Rodzser Mór
Szerintem egy gravel kerékpárnak nem sok köze van a trekkinghez, azt leszámítva, hogy a gumiszélessége hasonló. Eleve jelentős a súlykülönbség, a gravel még a fitness-nél is egy gyorsabb bringa, trekkinghez hasonlítva meg tényleg ég és föld. Persze nem minden gravel egyforma, attól mert egy bringára koskormány kerül, még nem lesz gravel. -
válasz
Rodzser Mór
#297122
üzenetére
Annyit tudok neked erre mondani, hogy ha nekem, ősmontisként megtetszett, annak ellenére, hogy világ életemben utáltam a koskormányos bringákat, akkor lehet benne valami a divaton kívül is, de nyilván azért van annyi féle kategória, hogy mindenki megtalálja a neki tetszőt, ennek tulajdonképpen örülni kéne.
-
-
válasz
velizare
#296638
üzenetére
Találkoztam már olyan felnivel aminél nagyon pontosan el kellett találni az ideális küllőfeszességet, különben könnyen 8-as lett benne. Esetleg nem jó a küllőhossz vagy a hajtás oldalon nem egységes a küllőfeszesség.
#296648 itouchfan
Én is sokat agyaltam rajta, hogy kell e nekem gravel, alu vagy karbon. Ha nem tökölök annyit, lett volna egy 4000-es vagy 7000-es karbon is az első szállításból, de mire eldöntöttem már minden elfogyott, az utolsó pillanatban szóltak, hogy 1db alu maradt.Ma mentem Etyek felé egy 35km-es próbakört, nagyon jó bringa. Voltak fenntartásaim, hogy biztos előjön valami gebasz, ennyi szívás után, de szerencsére nagyon stabilan viselkedett. A hátsó váltón kellett menet közben egy hangyafasznyit finom hangolni, de ezt leszámítva minden ok. Meg sem nyikkan a gép, se fék cicergés, se lánc csörgés, se recsegés, küllő pattogás vagy bármi. Az az igazság, hogy nagyon tetszett amit tud. Sokkal kényelmesebb mint előtte a Speeder volt és szerintem gyorsabb is, még vastagabb gumikkal is. A geo nekem tökéletes, nagyon bejön, hogy jó hosszú, a kormány is pont jó magasságba van. És egész jó terepező képessége is van, nyilván nem mtb mércével, de nem kell félteni a bringát. Nagyon hamar megszoktam az irányítását, pedig mindig montis voltam, nem szerettem a kos kormányokat, meg úgy az országútikat összességében.
Kell vennem még hozzá valami vázra csavarozható táskát, ha már adott a lehetőség.
Azért a 8000-es verzió mozgatja a fantáziám, elektromos GRX szettel.
[link]
Mondjuk ez már tényleg baromi drága gép, de szerintem a 400-as alu, ezzel nagyon jó karbon villával egy tök jó bringa ár/értékben is. 629-ért rendben van. -
-
válasz
Hasaggymeg
#296553
üzenetére
Vannak a szakmának árnyoldalai az biztos. Először örömömben nyitottam a sört, aztán végül bánatomban ittam meg!
#296554 Weareus
Köszönöm! Igyekeztem mindent megtenni a cél érdekében.
Magyarországon Meridát szerintem csak beüzemelve lehet megvenni, de külföldi rendelések esetén bele lehet futni érdekes dolgokba.#296555 mauimagic
Számla ellenében a Shimano jóváírja a szervizeknek/kereskedőknek. A KMC láncnak szerintem semmi baja amúgy, de nyilván egy Shimanoval szebben muzsikál a rendszer, a sor meg elképzelhető, hogy egy más rendszerben akár működőképes is lehet (láttam már ilyet), bár vannak fenntartásaim, amennyire darált. A HG50 sor 10 ezer ft nagyker áron, nem a világ vége.Persze, alapvetően nagyon tetszik a bringa, mindenképpen szeretem az új bringákat jobban szétszedni és összerakni, de azért ez most annyira nem esett jól.
Szeretem a jó szerszámokat is, de messze van még a vége, hogy mindenem meglegyen amit szeretnék, egy műhely olyan mint egy tuningolt autó, mindig épül, de soha nincs kész.
#296558 Ringman
Azért ez nem mindig van így, hogy ennyi probléma legyen, de az biztos, hogy egy ilyen kormánycsapágyba bújtatott, hidraulikus fékes bringát összerakni azért nagyobb macera mint egy átlag cross trekkinget, amit csak ki kell csomagolni, pár csavart betekerni, meg gyorsan beállítani.#296560 Fall-N
Nem a Meridát szerettem volna lejáratni, mert ami az ő részük, az tulajdonképpen egy jó váz és villa elkészítése, és ezt úgy érzem hibátlanul teljesítették is. Leszámítva azt, hogy ez a kormánycsapágynál bebújtatós kábel megoldás technikailag nem a legjobb, de kétségtelenül esztétikusan néz ki. Amikor szerelik össze a bringákat a gyárban, arra nincs kapacitás, hogy minden alkatrészt egyesével leteszteljenek, felszerelik az alkatrészeket a kerékpárokra és a beállítás majd a kereskedőre marad. Ez inkább a beszállítok sara, akik az alkatrészeket szállítják a kerékpár gyártóknak. Ilyen trehány fűzést nem szabadna kiadni a kezéből senkinek se, még a legolcsóbb kerekek esetén se. Ami a féket illeti, előfordulhat, hogy valami kis sorja, vagy akár fékkábel rögzítő csavarra kent rögzítő pasztából levált darab, okoz valami dugulást a rendszerben, nem gyakori de előfordul. Itt inkább az volt a furcsa, hogy ennyi probléma egy bringánál előjöjjön, ehhez tényleg balszerencse kell, belenyúltam, bár a lotto telitalálat menne így.
Kivittem ma egy gyors próbakörre, tetszik. Jó lesz ez. Pedig nem vagyok a koskormányos bringákért oda, de ez a pozíció bejön. Hasonlítani a fitness-hez tudom, ahhoz képest gyorsabb és ugyanakkor kényelmesebb is.
Pár képet még lőttem, így nappali fénynél.
-
válasz
parandroid
#296548
üzenetére
Ez tényleg horror sztori volt, de szerencsére már túl vagyok rajta. Nagykerből vettem persze. Amúgy nem adják oda dobozban, csak beüzemelve.
-
Megvettem a Merida Silex 400-ast. Szóval nyú bájk déj van.
Karbont szerettem volna, de nyár végén lesz csak, így maradt az alu, ebből volt 1db elérhető, szabad készleten, az új Silex-et beszerezni jelenleg nem egyszerű.Azt hittem sima ügy lesz a beüzemelés, nyitok egy sört, közben vigyorgok, csináltam már ennél komolyabb bringát is, de egy akkora szívás kerekedett belőle, hogy hamar lekonyult a szám. Gyakorlatilag semmi nincs bekötve gyárilag, egy csupasz kormányt kapsz, ráadásul a kormánycsapágynál megy be minden kábel, ami olyan trehányul volt befűzve, hogy szét kellett szedni az egész hóbelebancot. A kerekek bár nem prémium kategóriásak, de azért elvártam volna valami épkézláb gyári centrírozást, ehhez képest kóválygott mind a két kerék, föl-le és oldalra is, beton keményre húzott küllők mellett. Szóval minden küllőt vissza kellett lazítani nullára és újra húzni az egészet, hogy használható kerekek legyenek. Azt hittem már a nehezén túl vagyok, minden bekötve precízen, kerekek szépen futnak, pár beállítás aztán suhanhatok a géppel. A hátsó fékkel minden ok, gyors légtelenítés, az első féket behúzom légtelenítés után, erre befog mint a satu, semmi hézag nem maradt a betét és a tárcsa közt. Na mondom itt valami dugulás van a rendszerben, kénytelen voltam megbontani újra, mindkét végén a roppantó gyűrű levág (még szerencse, hogy direkt kicsit hosszabbra hagytam a fékkábelt, különben abból is kellett volna új), a fékkábelt is átfújtam kompresszorral, újra összerakom, légtelenítem. Jól működik, szuper. Jön a váltó beállítás, első váltó fasza, a hátsó váltó is vált, de darál a hajtás elég durván. Váltótartó fülre is ránézek, nyíl egyenes, bovden szépen jár, elvileg minden ok, vált is, de darál mint az állat, nem értem. Először ledobtam róla a KMC láncot, gondoltam hátha egy Shimano Ultegra lánccal majd jobb lesz, hangyafasznyit javult, de még mindig szar. Kénytelen voltam levenni a sort is, HG50 11-36, levettem a polcról egy Sunrace 10-es, 11-36 sort, azonnal megszűnt a darálás. Kifogtam egy selejtes sort is. Szégyen szemre a Shimano rendszer egy Sunrace sorral lett jó.
Fasza, gondoltam minden megoldódott. Már csak a bandázsolás van hátra. Párszor behúzom a fékkart, erre megint eltűnik a hézag az első féknél, itt ezen a ponton arra gondoltam, kelleni fog új féknyereg vagy talán fékkar. Fel a tölcsér és átfolyattam a rendszeren vagy 3 teli tölcsér olajat, szerencsére eredményes lett a művelet. Be lehetett állítani a féket. Tettem egy gyors próbakört még bandázs nélkül, hátha előjön megint valami gebasz, de szerencsére minden jól működött, így hát nem volt más hátra mint feltekerni a bandázst és nyugodtan hátradőlni, hogy elkészült a remekmű. 
Képekben dokumentáltam az elhozataltól az elkészülésig, ha valakit érdekel.
[1] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] -
-
válasz
mauimagic
#295741
üzenetére
3K km után még valóban semmi értelme szétszedni a damper-t, ha amúgy hibátlanul működik. Ezek zárt egységek, jól tömítettek, általános felhasználás mellett sokkal többet kibírnak mint amit gyárilag megadnak szerviz intervallumnak. Én azt mondanám, hogy inkább valahol 6-8k km-nél jön el az az idő, hogy érdemes egy damper szervizt csinálni. Tehát ha minden 2k km után csinálsz egy kis szervizt, akkor a 3. vagy a 4. kis szervíz helyett lehet egy full szervizt csinálni. Viszont a légkamrát azt 3k-nál már lehet szétszedném, kitakarítanám a becsúszót belülről és újra kenném a dugattyút. Fox esetében arra kell viszont figyelni, hogy a lábba a csillapító oldalra szigorúan 5W olaj kerüljön, amit gyárilag írnak. A levegő oldalra a lábba 20W sűrű olaj van megadva kenésnek, ez lehet akár 15-ös is, semmi gond nem lesz vele. Viszont a csillapítás oldalra azért kell az 5W, mert a dapre tetején van egy szemmel szinte nem látható apró levegőző nyílás, ha ide például ugyan úgy sűrű olaj kerül kenésnek, akkor esetleg bekúszhat a sűrűbb olaj a csillapításba és akkor már okozhat némi gondot, például betompul, lelassul a villa csillapítása. RS esetében nincs ilyen, ott a csillapítás oldalára is mehet a sűrű olaj. FOX esetében ezért kicsit fontosabb is a rendszeres alsó láb szerviz, mert ha bekoszolódik a láb, esetleg bejut egy kis szennyeződés a csillapításba is. De amúgy a Fox villák épp ezért talán még jobban tömítenek mint az RS, nagyon ritkán látok koszt egy FOX villa lábba.
#295745 Hasaggymeg
A Judy Gold villába a csillapításhoz 102ml 5W olaj kell. Ebben van egy kis tűréshatár, ha mondjuk 100 megy bele vagy épp 105ml, semmi nem történik, de ha jelentősebb az eltérés, lehetnek gondok. Egészen biztosan ezt sikerült túltölteni, a lábat nehéz lenne annyira megtölteni, hogy ne mozogja ki az útját, meg akkor már a szimmeringnél is fosná az olajat. Szerintem az történt, hogy csak szemre töltötték az olajat, nem mérő edénybe, fecskendőbe kimérve. És ez persze sokszor működik is, aki futószalagon csinálja a telókat egy idő után már szemre látja mennyi kell bele, és itt most kicsit jobban megborult a flakon. Azt hitték még jó lesz így is. Én ezt mindig pontosan mérem, ml-re, nem szeretek kétszer szétszedni valamit.
-
válasz
Ixion77
#295735
üzenetére
A vékonyabb olaj hamarabb elfogy, könnyebben kihordja a becsúszóra, szóval a vékonyabb olajat akkor tenném bele, ha amúgy is rendszeresen szét van szedve. A sűrűbb olaj annak való aki szökő évente egyszer viszi szervizbe a teleszkópot. Én amúgy javarészt Motorex teleszkóp olajokat használok, ezt teszem RS és FOX telókba is (RS Reverb-be is), soha semmi gond nem volt vele.
-
válasz
Hasaggymeg
#295537
üzenetére
De nem mindegy, hogy az olaj többlet a lábba kerül vagy például a motion control csillapító egységbe. A lábba csak a kenés van, persze nem baj ha követi az ember a gyári előírást, általában én is azt szoktam, de kenésnek jó többféle olaj is, a viszkozitásokkal lehet játszani, annak függvényében, hogy például milyen gyakran van szervizelve a villa. 5 vagy 10ml semmit nem befolyásol a mozgásban. Annak sincs különösebb jelentősége, hogy 7,5 vagy 10w az olaj. A csillapítás sokkal érzékenyebb erre, mert ha ott eltérsz a gyári viszkozitástól akkor módosul a villa csillapítása, illetve ha túl töltöd nem mozogja ki az útját mint a Te esetedben is, sőt akár a csillapítás is károsodhat ha kap egy nagyobb ütést túltöltve. Ha meg kevesebb a csillapításban az olaj, elmegy a lock és a csillapítás is csökken vagy megszűnik. Szóval a lényeg a csillapító egység, ott érdemes pontosan a gyári előírást követni. A kenésnek jó többféle olaj és mennyiség is, persze túlzásokba itt sem érdemes esni.
-
-
válasz
Speedy007
#290840
üzenetére
A monoblokk méret meghatározása összetett. Első körben mérd meg a vázat, de a legvalószínűbb a 68-as angol menetes. A tengely hosszt hiába méred meg, egyáltalán nem biztos, hogy monoblokk-ból ugyan az a méret fog kelleni. Ráadásul ahány féle gyártó, annyi féle méretezés. Megfogsz két ugyan olyan tengely hosszúságú monoblokkot, de más gyártótól, egymás felé forgatod, simán lehet, hogy más lesz a hosszúság például a hajtásoldalon. Aztán amikor például hajtóművet cserélsz, előfordul, hogy az új hajtóműhöz már más méretű tengelyhossz kell. Épp ezért a monoblokkot mindig célszerű szervizben berakatni, ahol van minden méret, vagy veszel egy méretsort
, de az nem igazán kifizetődő. -
válasz
gordonfreemN
#290355
üzenetére
Én cserélném a küllőt egy mérettel nagyobbra. Nem szerencsés ha kilóg a menet, az se jó ha rövid, de az se ha egy kicsit túllóg. A küllő feszességet sem lehet optimálisra beállítani ha nem jó a küllőhossz. Érdemes a küllőhosszt kiszámolni akár többször is, például:
Sapim
ProwheelbuilderSajnos még így is előfordul, hogy egy méretet tévedni fog, de nagy általánosságban pontos eredményt kapsz, ha pontosan is méred.
-
-
válasz
ftamas0201
#288565
üzenetére
Az alkohol egészen biztos, hogy teljesen elpárolog. A féktisztítók esetében, lehetnek olyan típusok amik esetleg hagynak maguk után valamit, de őszintén szólva nekem a féktisztítókkal sem volt ilyen jellegű problémám, de nyilván nem ismerem az összes terméket a piacon. Sőt a féktisztítók zsírtalanító hatása agresszívebb, nagyobb hatásfokú mint az alkoholé. Ezért szeretem alkalmazni amikor nagyon olajos, zsíros területeket kell megtosztítani. Én mind a kettőt használom, mert viszont az aceton tartalmú féktisztítók bánthatják a gumi, műanyag felületeket, esetleg bizonyos fényezések mattulhatnak. Így kényesebb részeken inkább az isopropyl-t használom. De ha tudok szerezni aceton mentes féktisztítót, azt bátran fújom mindenhova. Soha nem okozott semmi gondot.
Ami a féked tisztítását illeti, kicsit pumpáld ki a dugattyúkat és úgy is tisztítsd meg, mert ha az olaj bekúszott a dugattyú oldalához akkor elfújhatsz egy liter féktisztítót is, amint nyomás alá helyezed a féket, a dugattyú szélein kipréselődik az olaj és megint kuka a betét. Ezért sunyi dolog ez a féktisztítás. Én azt szoktam csinálni, hogy például légtelenítés után amikor folyhat ki olaj, alapos tisztítás után behelyezem a bleed blockert és megpumpálom a féket. Közben kézbe véve megforgatom a nyerget és mindenhol figyelem, hogy nem bugyog e ki az olaj. Ha száraz minden, akkor van kész a tisztítás. Olyan is lehet, hogy egymás után többször kell kipumpálni a dugattyút és tisztítani, visszatolni, mire már nem tolja ki az olajat a széleken. A dugattyú kipumpálással csak óvatosan, nehogy teljesen kipumpáld.
-
válasz
ftamas0201
#288479
üzenetére
A féktisztítóval nagy gondot nem lehet okozni, bár az tény, hogy talán valamivel jobb az isopropyl alkohol. A nyikorgó, olajat kapott fékbetétet van amikor meg lehet menteni, ehhez a legjobb eszköz egy hőlégfúvó. 600 fokon 5 perc, utána egy kis csiszolópapír. Sok esetben működik, csak akkor nem szokott ha nagyon sok olajat szívott magába a betét, mert ebben az esetben szétégeted a betétet is, mire kiégne az összes olaj.
-
válasz
Ringman
#288088
üzenetére
Illetve még annyi, hogy légtelenítés előtt a fékkar reach legyen kitekerve, ha van freestroke, akkor azt először teljesen be, majd 3-4 fordulat kifelé. Amikor visszafelé megy az olaj, akkor a fékkar vizszintbe legyen, amikor a fékkar felé megy az olaj akkor 45 fokban döntve előre.
-
válasz
Ringman
#288083
üzenetére
A tökéletes shimano fék légtelenítéshez mindkét irányba meg kell csinálni a folyamatot. Első körben fel a tölcsér, alul a nyeregre egy cső, amit belevezetsz egy kis zacskóba vagy kis tartályba. Olajat öntesz a tölcsérbe, megnyitod a nyergen a szelepet. A nyeregbe nem kell bleed blocker. Pumpálgatod a fékkart, közben forgathatod is a nyerget különböző szögekbe. A dugattyút időnként visszatolod, bár különösebben nem tud kijönni ha teljesen nyitott a rendszer. Amikor már nem jön bubi, elzárod, leveszed alul a csövet. Jöhet a fecskendő, ekkor már bekerül a blocker, átnyomod a rendszeren az olajat, felül kijön, elzárod, megpumpálod a kart párszor és utána megint megnyitod, még egy adag olajat újra áttolsz rajta, aztán megint megpumpálod a kart és kész van.
-
válasz
gordonfreemN
#287938
üzenetére
Célszárszám nélkül sajnos nem lehet pontosra beállítani a fület, szemre csak nagyjából fog menni, ha látványosan ferde.
Ami a lánchosszt illeti, én már jártam úgy, hogy a Sram előírásánál egy kicsit rövidebbre kellett venni, és megoldódott a váltás probléma. Bár az egy 12-es rendszer volt.
A láncvonal eltérés is valóban okozhatja a problémád.
-
válasz
gordonfreemN
#287926
üzenetére
Azért érdemes lenne ránézni arra a fülre egy célszerszámmal. Sajnos simán lehet kicsit ferde. Vagy csavarodva is lehet, akár újonnan is. A nem pontosan síkban lévő váltó tartó fül is okozhat ilyen jelenséget, hogy nem tudod a váltót beállítani. 11 sebesség már érzékeny az ilyenekre. Illetve a lánc hossz sem mindegy, ha kicsit hosszabb mint kéne, az is okozhat érdekes jelenségeket.
-
válasz
Wombath
#278468
üzenetére
Herczeg Balázs nagyon megbízható, szoktam neki én is küldeni egy két spéci melót, amihez vagy nincs szerszámom vagy nincs időm vele foglalkozni. Eddig még mindig minden munkát tökéletes minőségben végzett el. Persze nyilván mindenki hibázhat. A felsoroltak közül én mindenképp a Heczgeshox-ot ajánlom.
-
válasz
Lacerta
#278281
üzenetére
Nem kétled, hogy létezik 10 golyós?
Nem is érdemes kételkedni benne, mert a legtöbb alap kónuszos első agy ilyen. Az egy más kérdés, hogy léteznek prémium kónuszos agyak, köszörült kónuszokkal, sokkal több golyóval is, de ettől még az alap az 10 golyós.Ismerem az Autol TOP 2000-et, van egy ismerősöm aki szintén szentül meg van győződve róla, hogy az ugyan az mint a zöld motorex. Tény, hogy nagy a hasonlóság, de dolgoztam mindkettővel, szerintem nem pont ugyanaz. A Motorex kicsit jobb, ragacsosabb.
Emlékeim szerint a Shimano sem ugyan az.Ha valaki veszi a fáradtságot és évente átzsírozza az agyakat, akkor az olcsó csapágyzsír is megteszi, ettől még én nem vitatkozom azzal, hogy a kifejezetten kerékpárcsapágyakhoz való Motorex Bike Grease 2000 sokkal jobb. Tudom, hiszen csapágyakhoz már csak ezt használom, még az ócska vackokhoz is, mert tudom, hogy jobb és a legtöbb ember nem rohangál évente nagy generálra szervizekbe. Ha a motorex-et beleteszem, az sokáig ott is marad.
Hozzáteszem, a legtöbb kerékpár szerviz csak a prémium csapágyakhoz használja a prémium zsírt, az összes lim-lomhoz valami olcsó, nagy kiszerelésű, gazdaságos vödrös zsírt használnak. És ez nem csak Magyarországon van így.
-
válasz
Fall-N
#278274
üzenetére
Van ami marketing van ami nem, anno a 29"-et is csak marketingnek gondolták, aztán csak bebizonyosodott, hogy több értelme van mint a kisebb keréknek.
E-bike egy olyan dolog, hogy már mindenbe beleteszik, de nyilván nem való mindenkinek, minden kategóriába. A marketing része ez, hogy mindenhol próbálják rád sózni, azoknak is akiknek semmi szüksége rá, ez igaz. De vannak kategóriák ahol nem marketing, hanem tényleg hasznos.
Mint péládul a Trail/Enduro, illetve a trekking.Érdekes dolog ez a gravel, eleinte én is furcsán néztem rá, de most már kifejezetten tetszik és kezdem érteni, pedig a koskormány sem volt a szívem csücske. Maga a gravel kormány fogása is más, szélesebb, kifelé terpeszt, nekem valahogy jobban kézre áll, már amennyit pár kisebb próbából leszűrtem eddig. Én azt gondolom, hogy akár két kerékszettel egy modern gravel kifejezetten univerzális kerékpár. Alapvetően gyors bringák, gyorsabb mint egy trekking, mtb, vagy akár fitness, lehet munkába járós, amit lehet ütni vágni, rossz úton is. De országúton is megálja a helyét egy road kerékszettel, fel lehet málházni nagyobb túrákra is. Szerintem nem véletlenül lett ez ilyen népszerű kategória. A montizást most kicsit félretettem. (várok az új Merida E-Enduro gépre, elég nagy durranásnak ígérkezik.
)
XC engem nem hoz lázba, egy full road gépet nem akarok, mert az abszolút az aszfaltra korlátoz, így jött szóba a gravel. Szeretnék idén kicsit "komolyabban" edzeni.
Az új silex tényleg jó lett, gondolkodtam az alun is, de most egyre inkább erre hajlok: [link]
Elvileg áprilisban érkezik belőle.#278231 Hasaggymeg
Sajnos bármilyen fórumba beleolvasol, ott is sok minden ismétlődik. Amúgy az tényleg nem rossz ötlet, ha nagyon kivesézett témákat betennél az összefoglalóba és egy linken el lehetne olvasni a múltban íródott, arra vonatkozó hozzászólásokat amik tényszerűen elmagyarázzák. Ez talán működhet a jövőre nézve.Én is tudnék ilyen listát csinálni, szervizelés kapcsán.

Hiába mondom el mindig ugyan azt 1000-szer. -
válasz
tknof1871
#278248
üzenetére
A kónuszos első agyakba általában 10db golyó megy, oldalanként, 4,8mm-es. A Hátsó agyakba megy 9db oldalanként, 6,35mm-es.
De előfordul, hogy az első agy golyópálya is megegyezik a hátsóval, ilyen esetben ugyan azok a kónuszok és ugyan úgy a 9db 6,35-ös golyó kell bele.Nem kell teflon spary, lehetőleg sűrű, ragacsos zsír kell oda, mint például a zöld motorex. Persze szinte bármilyen csapágyzsír megteszi, ha rendszeresen karbantartod, nem kell túllihegni. Csak azért emelem ki a zöld motorex-et, mert annál jobb csapágyzsírral még nem találkoztam.
Egyébként kísérleteztem már zsírok, olajok keverésével. Főleg agyváltók esetében. A Shimano fehér színű agyváltó zsírját próbáltam kikeverni, legalábbis az állagát elérni. TF2 és a zöld motorex vegyítésével.
-
De pont ez a lényeg, hogy nem feltétlen csak felvisz, mert te is beletolod az energiáidat, már amennyiben sportolás a cél, csak átlendít azon a holtponton amit már nem bírnál, vagy nem lenne egészséges az adott edzettségi szinten. Persze mindenkinek más a motiváció.
parandroid
Próbáltam a sífutást, brutál kemény egy sport." Ereszkedni kb ugyanolyan szükséges rossz, mint mászni, sőt, rosszabb, mert sokkal veszélyesebb, edzésértéke meg nulla."
Azért vigyázzunk ezekkel a hangzatos kijelentésekkel, mert itt bizony komoly tévedések vannak. A lefelé, rendes montis terepen, sokat ki tud venni belőled, ha úgy tisztességesen meg van eresztve. De még ha óvatosabb vagy, azért edzésértéke akkor is bőven van. Pulzusban is lehet lefelé hasonló értékeket produkálni mint fölfelé. -
válasz
Wombath
#278224
üzenetére
Pedig a Surron-t is lehetne ésszel használni, az tulajdonképen egy cross motor, csak nyilván nem ott kéne vele száguldozni ahol gyalogosok és bringások közlekednek, de itt sem az eszköz a hibás alapvetően.
Tin
Egy komolyabb felszereltségű Enduro gép is 15-16kg tud lenni. 160-180mm rugóút, széles, tapadós, puha gumik, lejtőzős geo, tekerés közben az erőt elnyelő, himbálózó telók. Hogy egy ilyen paraméterekkel rendelkező, teljesen analóg hajtású bringát élvezettel tekerj, mondjuk egy egész napos túrán, 50-100km távon és 1500-2000m szinten, ahhoz azért elég brutál kondi kell. Az úgy nem fog menni, hogy jó esetben egy héten egyszer van időd elmenni egy nagyobb körre. Márpedig ahhoz, hogy ehhez a géphez hozzáedződj, hegyre kell menni, nem keveset, a sík úton munkába járás lófütty lesz. Tehát hiába mész egy héten többször is bringával, az átlag, dolgozó, családos ember nagy valószínűséggel a büdös életben nem ér fel edzettségben ehhez a bringához. Vagy azt csinálja, hogy megelégszik sokkal kisebb távokkal, szintekkel, amit még megtud csinálni infarktus nélkül, vagy túlhajszolja magát ami már nem lesz élvezetes, inkább egy gyötrelem, és a lejtőket sem fogja tudni élvezni, mert a pulzus az egekben lesz. Ráadásul a sérülésveszély is sokkal nagyobb lesz, mert ebbe bele van kódolva a baleset. Ehhez képest egy modern E-Enduro pont ott fog segíteni ahol amúgy vége lenne a bringázásodnak vagy kezdődne a túlélésért a harc. Nem véletlen lett ez a kategória olyan népszerű. Aki ezt lenézi, az nem tudja mit beszél. Nincs tisztában azzal, hogy milyen kondi kell egy analóg Enduro géphez. A 7-8kg-os országútik és 9-10kg-os XC rakáték nyergéből nézve ez egy elképzelhetetlen dolog.Hozzátenném, a zsömle család, meg a tankseggű lányok (mekkora duma
), hiába kapcsolják lusta üzemmódra az ebike-ot, még a legnagyobb 750Wh-s Bosch akku sem fogja őket 100km-en meg 2000m szinten keresztül végig segíteni turbo fokozatban, mert lemerül. Arról nem is beszélve, hogy ha felmennek a hegyre le is kell tudni jönni, márpedig ahhoz bringázni is tudni kell."Szerintem jó dolog, de lustaságból használni gáz."
Pontosan, röviden, tömören, igaz! -
válasz
Fall-N
#278221
üzenetére
Ha mezítláb gyalogolsz, egy szál ágyékkötőben, akkor esetleg igaz lehet, hogy a gyaloglással nem károsítod a földet, de ha rendszeresen vásárolsz divatos ruhákat, akkor már ez sem igaz.

Napfénysüti
Nyaranta párszor le szoktunk menni asszonnyal, aki aztán tényleg nem egy edzett bringás, akármikor körbe tekeri egy sima trekkinggel. Akkor mit tud ehhez hozzátenni egy ebike? Ez nekem is magas, de tulajdonképpen nem az én dolgom. Nem bonyolult a képlet, ami megy saját erőből, oda nem kell segítség, ami már nem megy, ott nem szégyen egy kis segítség. -
válasz
Speedy007
#278139
üzenetére
Amikor 2015-ben megvettem az első bosch motoros Trail MTB kerékpáromat, akkor Magyarországon még tényleg csak egy szűk réteg ismerte, használta ezeket a bringákat, legalább is a prémium szegmensből. Akkortájt iszonyatos indulatokat gerjesztett, számomra teljesen érthetetlen módon. A fórumokon csak nem halálosan megfenyegette egymást a két tábor.
Volt idő amikor én is keményebben beleálltam ezekbe a vitákba, de talán csak azért, mert baromira idegesített az emberi butaság és igazságtalanság. Amikor azt láttam, hogy tapasztalt montisokat kezdtek el gusztustalan módon ócsárolni (csak mert vett egy E-MTB-ot) olyan muglik
akik életükben nem mentek rendes terepen és azt sem tudják milyen egy minőségi MTB, akkor azért párszor kinyílt a bicska az én zsebemben is. Aztán eltelt pár év, finomodtak az indulatok is, nagyon sok károgó maga is kipróbálta, belátta, hogy nem az ördög műve ez, és esetleg azóta vásárolt is magának. Viszont annyiban már igazat kell adjak az ellentábornak, hogy sajnos tényleg lett egy olyan ebike felhasználói kör, akik bringás szemmel nézve nem túl szimpatikusak, és nagyjából igaz rájuk az összes sztereotípia amit az ebike ellenzők felhoznak. Én talán azzal nem vagyok megvádolható, hogy nem szimpatizálok az ebike-al, de amikor azt látom, hogy fiatalok a velencei tavat is ebike-al kerülik, meg a 3-5 milliós csúcs E-Enduro-ra csomagtartót, villanyak toldót/trekking kormányszárat tesznek, az azért engem is megmosolyogtat. Anno teljes mellszélességgel kiálltam az ebike felhasználók mellett, mert akik terepen mentek vele, azok sportszerként használták és tudtak bringázni. Ma már ez kevésbé mondható el, bár tulajdonképpen ma is megvannak azok a felhasználók akik jól használják, csak lett mellette rengeteg barom is.
De ettől függetlenül, azt talán érdemes leszögezni, hogy arról nem az eszköz (jelen esetben egy ebike) tehet, hogy idióta a felhasználó. Ma már egy prémium ebike motorja olyan szinten konfigurálható telefonról is, hogy 100%-ban az edzettségedhez tudod igazítani, aki akar az tud vele sportolni. Annyira természetes a működése, annyira tökéletesre finomították mind szoftveresen mind hardveresen, hogy gyakorlatilag analóg érzetet tud adni. Komoly bringások is elismerően nyilatkoznak és használják is edzésre főleg Enduro/DH kategóriákban. Nagyon el lehet fáradni ezekkel a gépekkel ha tudod mit akarsz és van eszed a használatához. Aki hülye, lusta stb az meg idiótán fogja használni, ezzel nem lehet mit kezdeni.
Azt azért nem gondolom, hogy a hagyományos bringákat teljesen ki tudná szorítani az ebike, mert vannak kategóriák ahova egészen egyszerűen nem való. Ilyen például az országúti/gravel kategória, illetve az XC MTB. Könnyű, gyors bringába nem való, ez tény. Meg az akkutechnológia sem tart még ott.
Idén tavasszal akarok venni egy gravel-t, eszembe nem jutna rásegítésest venni belőle, de Enduro montiból már analógot nem vennék. Egyszerűen Enduro-ban sokkal több előnye van mint hátránya.
Ezt amúgy nem csak neked írtam, úgy általánosságban a téma kapcsán.Ezzel az állításoddal viszont vitatkoznék: "az elektromos járművek teljes életciklusuk alatt több káros anyagot bocsátanak ki mint a robbanó motoros társaik teljes életciklusuk alatt mivel az elektromos áramot továbbra nem környezet barát módon állítjuk elő java részt"
Egyrészt ez nem igaz, az elektromos járművek, például autók a teljes életciklusuk alatt jóval kevesebbet szennyeznek, az előállítás során tényleg több energiát használnak el, de után ledolgozza a hátrányát. A diesel, benzin sem környezetbarát módon készül, viszont elektromos áramot állítanak elő környezetbarát módon.
Másrészt kicsit álszentnek érzem amikor egy jóléti, fogyasztói társadalomban élő ember kritizál egy ebike-ot az akkumulátor miatt. Miközben ugyan úgy éli a pazarló életmódot. -
-
válasz
fulton
#277889
üzenetére
A kerekeket kivéve ha kézzel forgatod a tengelyeket, érzel különbséget az első és hátsó kereket illetően? A váltó tartó fül ellendarabja a vázban kotyogni szokott, ennek a mértéke lehet változó, de nem szoktak túl passzentosak lenni. És az, hogy a hátsó átütő tengely menete nem talál be azonnal, hanem kicsit játszani kell vele, az szintén jellemzően előfordul ha az ellendarab fixen meg van húzva. Én inkább arra gondolok, hogy a csapágy/csapágyfészek passzentosabb hátul és amikor ráhúzod a tengelyt azért szorul meg jobban a hátsó kerék. Persze azt sem zárom ki, hogy tényleg van valami pontatlanság a váltó tartó papucsban esetleg a vázban, de erre kisebb esélyt látok. Ha ez megnyugtat írd le a tapasztalataid a Cube-nak, a videón úgy is látszik a lényeg, ha nem értik mit mondasz akkor is.
-
válasz
fulton
#277762
üzenetére
Illetve még egy dolog, az agyakban a csapágyfészek sem hajszál pontos. Van amelyikbe passzentosabban ül be a csapágy, ha a fészek egy minimálisan szűkebb, abba a csapágy is kicsit nehezebben forog. A csapágy külső házára ható erő befolyásolja a forgását. Erre a legjobb példa, hogy mondjuk adott egy darabosan forgó, szétkopott csapágy egy agyban vagy váz forgáspontban. Sokszor kézzel alig lehet megforgatni, annyira rossz, majd kiütöd vagy kipréseled a fészekből és utána meg könnyen forog. Szóval simán lehet különbség az első és hátsó agyad csapágyfészke között és épp ezért mindig lehet egy kis különbség a két kerék forgása közt.
-
-
-
válasz
Fall-N
#276296
üzenetére
Menetfésűvel szokás rajta átmenni, de amikor erre szükség van, akkor eleve be sem tudod tekerni a csészét. Ha bemegy könnyen a helyére, akkor nem kell menetfésülni. Amúgy ha gyárilag pontatlan lenne a két oldalt a menet és nem teljesen párhuzamosak, azon a menetfésű sem sokat segít.
Ringman
Használd nyugodtan, nem lesz annak semmi baja. -
válasz
Ringman
#276309
üzenetére
Szerintem ennek semmi baja nincs. Lehet kicsit feszesebb mint az átlag, de egy új csapággyal nem szabad teljesen ellenállás nélkül forognia, hasonló mint egy pedál, az is akkor jó amikor kicsit passzentos. Menjél vele pár száz km-t, aztán utána nézd meg. Biztos, hogy kicsit lazul. Utána jobban fog forogni.
-
válasz
Maximum1
#275993
üzenetére
Fitness-ből volt M/L, nekem is az van, az méretben jó, de ettől függetlenül igazán jól sosem tudtam elhelyezkedni egy fitness bringán, legalább is hosszabb távon. Rövid távra nem rossz. Az előző silex-hez képest azért sok ponton változott a geo. Itt az M közepe a gyári ajánlás nekem, a régiből M-es teteje. Táblázat alapján szerintem az M-es jó lesz, a régiből biztosan L-est vettem volna. Persze mindenképp rá akarok ülni vásárlás előtt, meg menni vele. Gondolkoztam a karbon verzión is, de szerintem elég lesz az alu, azért a gravel kerék szerintem tompít annyit, hogy ne legyen zavaró az alu váz nagyobb merevsége. Ja ez a 45-ös gumi így nekem is kicsit szélesnek tűnik, de azért egy próbát majd teszek vele. Valószínűleg a 35-ös méret lehet az igazi aranyközépút.
-
válasz
Maximum1
#275971
üzenetére
Teszteket én is olvastam róla, jobban tetszik mint az előd, de gondoltam hátha használ már valaki itt ilyen vázat és van gyakorlati tapasztalata. Concept store-ban mindenképp ráülök, meg valószínűleg el is hozok egyet tesztre, a méret miatt is, de elméletileg az M-es lesz a jó a 178cm-es magasságomhoz.
Igen az előző generáció karbon változatán is gondolkodtam anno, de aztán annyi minden dolog összejött, hogy semmi időm nem volt bringázni.
Viszont az idei fogadalmam, hogy mindenképp nekiállok rendesen edzeni, mert ez így nem mehet tovább. Montizás most kicsit háttérbe fog szorulni, XC bringázás engem nem hoz lázba, Enduro gépem meg most nincs. Meg akarom várni a 2025-ben megjelenő új 3. generációs Merida E-Enduro gépeket (nagyon komolynak ígérkeznek, hatalmas változások lesznek), addig biztosan nem veszek montit. A gravelezés már régóta mozgatja a fantáziám, annak ellenére, hogy nem vagyok a koskormány híve, de a gravel pozíciót kifejezetten kényelmesnek látom. Meg párszor ráülve is ezt éreztem. Persze itt majd a hosszútávú tapasztalat dönti el, hogy tényleg tetszik e. Tulajdonképpen a fitness bringám is alkalmas lenne általános edzésre, de az az igazság, hogy rájöttem, a fitness bringákon valahogy nem találom a helyem.
#275968 Dark Archon
Nem vagyok magas (178cm), de a végtagjaim hosszabbak az átlagnál, montiból például kifejezetten az L-es méret a jó. Én örülök neki, hogy hosszabb lett a geo, szerintem jó lesz. A villaszög is viszonylag lapos. -
Szemezgetek az új Merida Silex-el. Használ valaki ilyen bringát?
Konkrétan ez a kiszemelt: [link] -
válasz
Speedy007
#275776
üzenetére
Az úgy nem lesz jó, pontosan meg kell mérni az agyat és felnit, majd egy küllő kalkulátor programba (sapim, prowheelbuilder stb) beírni az adatokat, majd az ott kapott küllőméretet kell használni. És sajnos néha még így is felül kell bírálni, mert egy méretet tévedhet. Valóban szerencsésebb ha a küllő számítást arra a szervizre bízod ahol fűzik a kerekeket.
-
válasz
Speedy007
#275769
üzenetére
Miért lenne csáré? 2mm különbségnek kell lennie a két oldal közt egy váltós hátsó kerék esetében. Jobb oldalt meredekebb szögben állnak a küllők. Oda rövidebb kell. Teljesen jó a gondolatmenet, a 297,8-at 298-ra kell kerekíteni, a 296,4-et meg 296-ra. Persze kérdés, hogy pontosan mérted e? Illetve néha előfordul, hogy nem jó méretet ad meg a kalkulátor és egy mérettel rövidebb vagy hosszabb kell. Ez akkor derül ki amikor elkezdik befűzni.
-
válasz
ReFleXx
#275258
üzenetére
12 sebességes rendszer mellé nem árt egy minőségi váltópapucs egyengető szerszám: [link]
#275260 Csokicsibesz
12-es XT tényleg egy jól sikerült rendszer. Szerintem a mechanikus 12-es montis váltások közt a legstabilabb. Jobb mint a Sram, kizárólag az elektromos GX és társai tudják megszorongatni.
-
válasz
MPowerPH
#274989
üzenetére
Nyugodtan megvehetsz egy felnifékes outit, nem erről van szó, csak azt érdemes figyelembe venni, hogy a felnifék ma már egy értékcsökkentő tényező. Hiába magas a felszereltség. Hasonló dolog ez mint egy 26"-os monti, lehet rajta akármilyen magas felszereltség, de csak nyomott áron lehet eladni. Ha nem mész nagy hegyekre, teljesen jól elleszel a felnifékkel is.
-
válasz
MPowerPH
#274977
üzenetére
Ugyan azért "rossz" amiért egyéb felnifékek is azok, a tárcsafékhez viszonyítva. Nedves körülmények között például jobban kopik a pofa és csökken a fékhatás. A fejlesztések is a tárcsa irányába mennek, idővel nehéz lesz olyan modern karbon felnit találni amin lesz fékezőfelület, mert evidens lesz a tárcsafék használat. És azért egy minőségi hidraulikus tárcsa mindenképpen komfortosabb használatot eredményez. Nyilván a patkófék előnye az egyszerűbb felépítés, szerelhetőség, nem azt mondom, hogy használhatatlan egy minőségi patkófékes outi, sok évig jó volt az mindenkinek, de túl sok pénzt tényleg nem érdemes adni érte.
-
-
A monoblokk általában azért tud recsegni mert fellazul a csésze vagy a menetben valami szennyeződés van, vagy magával a csapággyal van valami probléma, kopás, esetleg oda jutott be szennyeződés. Erő hatására minimálisan megmozdul és már pattan is egyet. Az oldalirányban rálépést úgy értettem, hogy nem a bringán ülsz, hanem mellé állsz, kicsit megdöntöd a bringát és rálépsz a pedálra. Kicsit megtaposod, aztán utána a másik oldalról is. Amikor a monoblokk adja a hangot, általában csak egyik irányból szokott pattanni. Mivel neked ez tekerés nélkül is előjön, nem a monoblokkra gyanakodnék, hanem a kerekekre. A szabadonfutó tud olyat csinálni, hogy még működik hibátlanul, de már furcsa hangja van gurulásnál. Oda is be tud jutni apró szennyeződés, esetleg a kopásából adódó fém sorja, bármi hasonló. A monoblokk terhelésre tud kattogni, gurulás közben nem.
-
Ha a középcsapágy recseg, akkor az általában reprodukálható ha oldal irányban rálépsz a pedálra. Előszőr egyik oldalról taposd meg, aztán a másik oldal. De ezt teljesen kizárni csak akkor lehet ha leveszed a hajtóművet és úgy ellenőrzöd a csapágyat.
Ha tekerés nélkül is recseg, kattog, akkor vagy kerékagy, vagy szabadonfutó probléma lehet. Esetleg küllő. -
válasz
fulton
#274863
üzenetére
Jól látod a kérdést, valóban biztonságosabb a préselés ha az adapter túlnyúlása pont passzol a csapágyba, így középen tartja a menetes szárat és biztosan nem húzod be ferdén. De kis odafigyeléssel megoldható akkor is ha lapos az adapter. Nekem van egy csomó adapterem ami jó a HHP-3-hoz is, amúgy a HHP-2 a profi, csak azért nem vettem ezt, mert a plusz adapterekkel a HHP-3 is tökéletes.
Ha csak shimano pressfit-hez kell a szerszám, lehet a shimano préssel jársz a legjobban. -
válasz
fulton
#274841
üzenetére
Azért az a Park Tool prés sokkal masszívabb, most ez így képen lehet nem jön át, de ég és föld. Sokkal jobb press fit-hez, meg ugye elég hosszú a fejcsövekhez is, kormánycsapágy préseléshez. Ettől függetlenül az alis készlettel sincs semmi baj.
Én annyit fizettem érte amit az oldal írt, nem voltak plusz költségek emlékeim szerint.
Használom igen, nincs vele baj, de mint írtam, használok mindent, ahogy a helyzet megkívánja.
A Shimano prés azért masszívabb mint az alis. A masszívabb prés biztonságosabban húzza be a csapágyat, párhuzamosan. Kerékagyakhoz bőven elég az alis, de pressfit-nél szerintem nem árt ha masszívabb az a menetes szár.
Az eltávolításhoz tökéletes amit linkeltél, én is ilyet használok, csak super b [link]A shimano pressfit csapágy három részből áll, a két csésze (csapágyház) amit behúzol a vázba és az összekötő cső. Félre szoktam tenni a kiütött, használt shimano pressfit csapágyakat, az egyik csészét lefekteted egy asztalra, ráteszed az agyat és ki tudod ütni a csapágyat úgy, hogy az agyon nyomot hagyna, mivel műanyagból van.
Cserélni akkor kell a csapágyat ha vagy elkezd lógni, kotyogni, vagy elkezd darálni. Kézzel megforgatva ha nem tökéletesen simán forog, itt ott kicsit darál, az még bőven használható. Ha cserés, annak már hangja is szokott lenni, meg a kerék forgása közben átadja a rezonanciát a bringának, érzed a kormányon, villán, hogy darál a csapágy, na akkor kell az új.
Erre nem lehet egyértelműen válaszolni, hogy egy csapágy mennyit megy el, mert ez nagyon sok mindentől függ. Például a csapágy minőségétől, gyárilag sem mindig használnak prémium japán csapágyat, van, hogy kínai kerül be egy márkás agyba vagy vázba. Az nyilván nem fog annyit kibírni. Attól is függ az élettartam, hogy aszfalt vagy terep, mennyit mész esőben, kap e nagynyomásút, optimális nyomatékkal van e rögzítve a kerék, a pilóta súlya stb.
Az újrakenésnek sok értelmét nem látom, ha elkezd darálni, az a kopás miatt lesz, hiába kened újra, darálni fog. Egyébként az újra kenéshez nem kell kiszedni a csapágyat, csak a porvédőt kell kipattintani. Arra is célszerű figyelni, ha egy csapágyat kiütsz, sérülhet. Tehát ha egy új csapágyat beteszel és pl valami miatt ki kell szedni, mert kihagytál egy távtartót, vagy kifelejtetted a tengely stb. Valószínűleg új csapágy is kell majd.
Pressfit-nél is figyelni kell, hogy párhozamosan menjen be, mert különben az összekötő cső kimozdul a helyéről és sérül. Ilyen esetben kénytelen leszel kiütni az új pressfit-et is, ami valószínűleg el fog törni és vehetsz újat.
-
válasz
fulton
#274716
üzenetére
Csapágy préselés, kiütés egy összetett téma. Nem mindenhol alkalmazható egy csúszó kalapács. Van ahova vékonyabb menetes szár kell mint ami a prés készletben van. Előfordulhat, hogy a prés készletben lévő adapterek közt nem lesz megfelelő méret. Akkor szükség lehet alátétekre, dugókulcsokra, különböző méretű menetes szárakra stb.
Csapágy kiütés esetében az sem mindegy mire fekteted fel az agyat, hogy kiütés közben ne keletkezzen rajta sérülés. Én erre használt shimano pressfit csapágy házat szoktam alkalmazni, tök jól felfekszik az agy és semmi nyom nem marad. Kerékagy esetében nagyjából bármilyen csapágyzsír jó, én a zöld motorex bike grease 2000-et használom általánosan. Pressfit-hez alu váz esetében a motorex anti seize-t, karbon váz esetében a motorex carbon paste-t.
Press fit préseléshez én inkább ezt használom: [link]
Présből amit linkeltél, azt elsősorban kerékagyakhoz és váz forgáspontokhoz jó használni, de ott sem tudod mindenhol. -
válasz
parandroid
#274477
üzenetére
Az biztos, hogy nyugodt akkor lehet az ember autó szempontjából ha újat vesz, a mai középkategóriás autók már akár 5 évesen, 100-150 ezer km futással tudnak motor vagy váltó cserések lenni, esetleg mindkettő. Amíg van garancia, addig lehet anyagilag tervezhetően, nyugodtan autózni. Amint lejárt a gari, fontos, hogy mindig legyen egy zsebed amiből bármikor előszedsz 1 milliót. Máskülönben könnyen lehet, hogy az autód le kell tenni egy időre, amíg nem lesz meg a pénz a javításra. Ehhez még csak 15 éves autó sem kell. Szerintem nem feltétlen az évek számítanak egy autónál, hanem, hogy mennyire stabil konstrukció, illetve van e rendes gazdája. 15 évesen egy autó még lehet makulátlan, meg 5 évesen is lehet egy trágyadomb. Mindkettőre láttam már példákat. Nem rég cseréltem le egy 20 éves VW Polo-t, abszolút hibátlan autóként adtam el. Nem rohadt, műszakilag minden rendben volt vele, mondjuk rendszeresen költöttem is rá. Nekem tulajdonképpen még megfelelt volna, autóban nincsenek nagy igényeim, csak azért adtam el, mert be kellett látnom, kicsi a családnak. Új autó árakat végig nézve, hasonló érzésem támadt mint a mai felső kategóriás bringák esetében, át akarnak verni.
Szó sem lehet róla, hogy 20 milliót adjak egy normális méretű motorral szerelt, családi autóért. Így maradt a használt.
3 millióért vettem egy 10 éves VW Touran-t. 2.0 CR TDI motorral, 6 sebességes, olajos kuplungos DSG váltóval, 275 ezer km-el. A Polo után ezt brutálisan jó autónak érzem, pedig azt sem tartottam rossznak. El nem tudom képzelni, hogy ennél többre bárkinek is szüksége lehet.
Sokat olvastam ezekről a motorokról, váltókról és úgy gondolom van esély rá, hogy engem még sokáig kiszolgál, komolyabb hiba nélkül, de benne van a pakliban, hogy bármikor ki kell húznom a fiókot és kivenni belőle 1 milliót. Az autózás nem olcsó dolog. -
válasz
Wombath
#273143
üzenetére
Az már sokszor megvolt, most valami nagyobb kihívásra vágyom.
#273144 jjeahh
Abszolút, szerintem már a 29" geók régen meghaladták azt a kort amikor nem szabadott kicsi vázat nagy kerékkel venni. De azt elfogadom, hogy talán egy nagyon koca bringás csajszinak a kisebb kerékkel könnyebb lesz elkezdeni bringázni. Ad neki egy kis plusz biztonságérzetet. Bár amint belejön a 29" inkább előny mint hátrány, de gondolom itt nem kezdő felhasználóról van szó. -
-
-
válasz
zsamiatt
#273124
üzenetére
Hát én meg pont azt látom, hogy mindig azok a bringák vannak a legrosszabb állapotban amelyek közvetlenül a szabad levegőn vannak, erkélyen, fedett terasz stb, ponyva alatt. Pont ha használod a nyirkos, téli időben, az még rosszabb, mert hónapokig vizes lesz a bringa, nem fog tudni kiszáradni egy ponyva alatt. Ha szárazon elteszed és nem használod, le van takarva, az még a jobbik eset. Számtalanszor látok olyat, hogy alig 1-2 éves bringák úgy néznek ki mint egy 6-7 éves a rideg tartástól. Az meg, hogy mi rozsdásodik be és mi nem, sok mindentől függ, egyrészt a rajta lévő alkatrészek minőségétől, kenőanyag mennyiségtől, csapágy tömítettségtől stb stb. De simán be tud rozsdásodni akár egy tél alatt is, bowden is össze tud rohadni, gumik is jobban öregednek, műanyagok mattulnak. Nem állítom, hogy minden esetben egy pár hónapos leponyvázás a szabadban, tönkreteszi a bringát, de jót nem tesz neki. A kerékpárnak nagyon fontos, hogy legyen egy hely ahol ki tud száradni. A szabad levegőn hagyni még nyáron se jó, mert pára akkor is van.
-
válasz
Hasaggymeg
#273120
üzenetére
Egy feminista most felsírt valahol.
-
-
válasz
Mozaart
#273107
üzenetére
Igen, olvastam mit írtál és erre reagáltam. Hiába fedett a terasz, a pára meg fogja találni a bringát, hiába teszel rá ponyvát. A kerékpárnak nem tesz jót a szabadban tartás, hiába van fedett terasz, meg ponyva, nyilván jobb mintha csak a szabad ég alatt lenne, de ezzel a probléma nincs megoldva. Persze megértem ha nincs máshol hely, csak azért írtam, hogy legyél tisztában azzal, hogy ettől még a bringád nem tudod megóvni a korróziótól. A hajtás berozsdásodhat, a bowdenek összerohadhatnak, csapágyak is berozsdásodhatnak, ha nincs bennük elég zsír stb.
-
-
válasz
balazs1022
#272159
üzenetére
A Marzocchi 2007-ig volt kiváló, amíg Olaszországban gyártották. Utána voltak hullámvölgyek, Suntour lett a bele, majd később Fox.
-
válasz
dom1n0
#269822
üzenetére
Minden esetre, belsőt érdemes vinni. Montival 100km-es túrára is el mertem menni úgy, hogy egy db belső nem volt nálam, annyira bíztam a rendszerben. Ugyan ez sajnos outi esetében nem mondható el. Bár hozzáteszem, a fitness bringámon egész megbízhatóan működik a panaracer race c 700 x 28, pedig ez a külső elvileg nem is támogatja a tubeless-t. Vannak furcsaságok.
#269824 Ixion77
Ez a Tesa 4289 pont úgy néz ki mint a stans, amit amúgy nagyon utálok, mert nem tapad rendesen. Hasonló anyaga van még a DT-nek is, de az legalább jól tapad. Viszont a ROTO Hercules teljesen más anyag (szerintem semmi köze a tesa 4289-hez), kiválóan felveszi a felni formáját, tökéletesen lehet illeszteni, tökéletesen tapad, erős, megbízhatóan működik és olcsó. -
-
válasz
Hasaggymeg
#269155
üzenetére
Nyilván megszorulnia nem kéne az 1.2-nek se. Ha szorul és új a bowden ház, akkor érdemes megnézni a végeit, nem lehet e tágítani rajta. Illetve vannak házak amiben zsír van gyárilag. Szépen meg tud tőle szorulni a vastag bowden, főleg ha kicsit besűrűsödött. Ilyenkor egy kis hígabb láncolaj csodákra képes. Ha meg használt, lehet el van koszolódva, csere.
-
válasz
Hasaggymeg
#269148
üzenetére
Nem egyforma.
Van 1.1 és 1.2mm vastagságú. Ráadásul az 1.1mm vastagságú általában köszörült, polírozott felületű ami miatt sokkal jobban siklik a házban. -
válasz
mauimagic
#268934
üzenetére
A szimmeringekre, o-gyűrűkre teljesen jó a sram butter, vagy egyéb hasonló zsír. Például rs dynamic seal grease, slick honey, stb. A fluid az a légkamrába kell, csak annyi ami épp elfedi a dugattyú alját. Kb 2ml. Olaj viszont ide mindenképp kell, szerintem nem fontos a fluid, bár nekem az a kedvencem rs és fox esetében is, működik egyéb sűrű teló olajjal is. Például a motorex supergliss 100k is megfelelő.
-
Volt már olajcsere az agyváltóban? Az Alfine erre nagyon érzékeny. Amikor új az agy, az első 1000km után le kell cserélni az olajat, majd pedig minden 5000km után. Ha kicsit több benne az olaj az nem jó, mert van benne egy alkatrész ami nem zár megfelelően és annak lehet hangja. Ezért fontos a megfelelő mennyiség.
-
-
válasz
Ixion77
#267763
üzenetére
Amit f4lcon ajánlott, szokott működni ha már nincs menet a hajtókarban, de amíg van benne menet én inkább egy leszedővel próbálkoznék. Illetve melegítéssel. Egy méretes erőkart tegyél rá a kulcsra amikor próbálod leszedni a hajtókart.
Illetve ha megpróbálkoznál azzal, hogy rögzítő anya nélkül tekersz vele, óvatos tekeréssel nem fog lelazulni, csak úgy ha megtaposod, kicsit ugrálsz rajta. Épp ezért azzal a megoldással csak óvatosan, kis ugrálás aztán ellenőrizd, hogy nem lazult e meg. -
válasz
Friczy
#267725
üzenetére
Ez egyébként egy hitvita a szerelők között is, hogy kell e a négyszögtengelyre zsír vagy sem. Én azt gondolom, hogy egy kicsi azért kell, ahol fém a fémmel érintkezik, oda nem árt. A lelazulás nem amiatt szokott lenni, hogy van e ott zsír vagy nincs, hanem mert például egy új bringa esetén vagy új monoblokk/hajtómű esetén nem húznak utána. Vagy eleve nincs is ráhúzva rendesen. Nagyjából egy 100km használat után rá kell nézni azokra a rögzítő csavarokra és szinte biztos, hogy tudsz még rajta húzni. Utána már aligha lazul le. Ha ez elmarad akkor sem törvényszerű, de esetleg lelazulhat annyira, hogy elnyalódik a hajtómű. Egyébként a kerékpárokra a garancia is csak úgy érvényes ha megtörtént a 100km-es ellenőrzés. Nem mindenhol hívják fel erre a figyelmet, de fontos.
-
válasz
f4lcon
#264527
üzenetére
Az a gond, hogy sok esetben azt sem tudják megoldani, hogy az első tulajdonos 3-4 éve vidám legyen. Senki sem azt várja, hogy 20 évet túléljen, de egy ilyen drága alkatrésznél a 2 év garancia kicsit kevés. Vagy hosszabb garanciális idő, vagy jobb szerelhetőség/gyártói támogatás kellene szerintem.
-
válasz
mauimagic
#264522
üzenetére
Én sokkal szívesebben látnék egy olyan rendszert, ahol a csapágyazás értelmesen van megoldva, gondolok itt arra, hogy nem kell külön motor felújító műhelybe küldeni a motorokat. Jelenleg annyira macerás egy teljes motorfelújítás, hogy még a komolyabb kerékpárszervizek sem mernek hozzá nyúlni. A Shimano annyira kompakt, hogy a legtöbb esetben még az erre szakosodott műhelyek sem tudják kicserélni a csapágyakat a motor károsodása nélkül. Nem "eldobhatóra" kéne tervezni a motorokat. Mivel a gyártók azzal számolnak, hogy az emberek pár évente cseréljenek komplett bringát, így ezt a kérdést úgy kb le is sz@rják. Old meg ahogy tudod, ők maximum új motort adnak, vagyis vehetsz 300-500k-ért ha már nincs gari. Na most ezt még egybe építeni egy gearbox-al is. Jól hangzik, de ki fogja majd karbantartani? És persze mennyiért? Szerintem amíg nincs megoldva a csapágycsere, de úgy, hogy erre teljeskörű gyártói támogatás van, mind célszerszámok, mind alkatrészek szintjén, addig ez az építsük egybe a motort a váltóval egy újabb szop@s. Azzal egyetértek, hogy lehet ez a jövő ebike szinten, de ahhoz előbb meg kell oldani egy-két problémát, nem tovább bonyolítani a helyzetet. Vagy akkor csináljanak olyan egységet ami garantál egy hosszú élettartamot karbantartás mentesen, mondjuk 50 ezer km/5év. Akkor azt mondom ok, de így, hogy van 2 év garid.
-
válasz
trialboj
#261557
üzenetére
Ki kell cserélni a villalábat, gariban simán cserélik. Nekem is kotyogott a Marzocchi (FOX). Ezt újonnan nem fogod érezni, akkor még jó szokott lenni, aztán a selejtesebb darabok az első 500-1500km között elkezdenek lógni. Eleinte csak akkor érzed ha a féket behúzod és megmozgatod, aztán később már menet közben is.
Sok a melóm, családi dolgok, sajnos nincs nagyon időm fórumozni, ennyi az oka. Most valóban nincs e-bike-om, csak egy analóg fitness, de tervben van egy új gép, nemsokára jön az új eone sixty, arra kíváncsi vagyok, aztán meglátjuk.
-
-
-
válasz
MPowerPH
#243907
üzenetére
De olyan is előfordul, hogy valaki nem egész nap 3 monitor előtt tesped, hanem mondjuk kemény fizikai munkát végez. Nem biztos, hogy utána analóggal akar menni 1500-2000m szintet.
Abban egyetértek veled, hogy van sok gyökér pedelec felhasználó. Bevonzott egy csomó olyan embert is, akinek előtte tesco szintű bringája volt maximum, most meg megvette akár több millióért a pedelec gépet. Mondhatni első normális bringája. Tényleg megmosolyogtató ezen felhasználók szerencsétlenkedése, meg akár unszimpatikus is lehet a nagyképűségük adott esetben, de ez nem az eszköz hibája. Erről nem a pedelec tehet, mert ez egy csodás találmány, ami rendkívül széleskörűen felhasználható. És igen, lehet vele sportolni is! Minden azon múlik ki hogyan használja. Teljesen értelmetlen ellene küzdeni, előbb utóbb Te is ilyenen ülsz majd.
-
válasz
MPowerPH
#243699
üzenetére
Elég sok pressfit-et beraktam már, karbon vázba, sima karbon pasztával, és panasz még nem volt. Ragasztani akkor kell ha ki van tágulva, vagy esetleg gyárilag nem pontos a fészek. Ez ugyan így működik forgáspontoknál, kerékagyaknál is. Erre a célra a Loctite 648-ast használom. Akkor is tud recsegni a csapágy ha valahogy bejut a belsejébe egy kis szennyeződés, esetleg a préselendő felület nem volt alaposan megtisztítva. Egy passzentos fészekbe még ragasztót is tenni, nem biztos, hogy a legjobb ötlet, véleményem szerint, de ha már sokat szívtál recsegés miatt, akkor próbáld meg.
Ja még valami, az alis prés, amiről beszéltetek, jó cucc, de az inkább forgáspontokhoz és kerékagyakhoz passzol. Ott se mindenhol, de a legtöbb helyen. Pressfit hez ennél masszívabb cucc ajánlott, például: [link]
-
válasz
MPowerPH
#243583
üzenetére
Presfit kiütőnek én nem szeretem a kormánycsapágy csésze kiütőt, főleg nem karbon vázhoz. Könnyen lehet vele kárt okozni.
Én ezeket használom:
[link]
[link]Sajnos a hajtómű csapágy egy MTB esetében nem mindig hosszú életű, ezért is tartom baromságnak a pressfit-et. Én a karbon vázakhoz a motorex féle carbon pasztát használom, alu vázakhoz meg a motorex anti seize-t. Nincs velük baj.
-
válasz
stickermajom
#243551
üzenetére
A váltótartó fület szedd le és kend be alaposan zsírral ott ahol felfekszik a vázra. Ha utána is recseg, lehet, hogy valamelyik forgáspontból jön. A vázad anno nem szedtem szét, mert megoldódott akkor a recsegési probléma. Előfordulhat, hogy szárazon tették össze, vagy csak minimális zsírral, ami már rég kimosódott. Esetleg egyik csapágy rossz a vázban. Előfordul, hogy már úgy jön a gyárból a bringa, hogy valamelyik csapágy hibás, akár gyártási hiba, akár szerelési is lehet. Az mondjuk tény, hogy nincs az az össztelós gép ami ne recsegne, csak idő kérdése és előjön. De mindig megvan az oka, csak meg kell találni.
-
válasz
Hasaggymeg
#243219
üzenetére
Százmilliós üzletek mennek tönkre, vagy akár vesznek bele az érdektelenségbe, de a kocsma mindig tele van, legyen az bárhol!

-
válasz
Hasaggymeg
#243182
üzenetére
"Szerk. közben az jutott eszembe még a végén divatot teremtesz műhelyeddel, ahol a kisebb munkákat a megrendelő egy kézműves sör elfogyasztása mellett akár meg is várhatja"
Ezt már akkor kitaláltam, amikor egyáltalán elkezdtem az egész felújítást.
Viszont vannak ennek komoly feltételei, mert ha hivatalosan sört szeretnék árulni, ráadásul azt amit én készítek (még ha ingyen, ajándékba is adom), akkor is komoly előfeltételei vannak. Érthető módon ANTSZ és egy csomó egyéb vizsgálat. Engedélyek, plusz adók stb. Elég költséges lenne. Szóval ez egyelőre hobbi, meg látványelem lesz, nem leszek hivatalosan sörfőzde, aztán ki tudja.
De biztos, hogy csinálok saját, egyedi címkés söröket. Első körben egy Hoplager és egy Ipa lesz. Később egy New England és egy Porter.#243187 Fall-N
Köszi! Van még azért sok teendő, és még sok mindent venni kell, de már nagyjából használható. Egyébként engem is sokszor meglep, hogy viszonylag nagy kerékpárboltok milyen kis apró és nagyon alap szinten felszerelt szerelő sarokkal rendelkeznek. -
válasz
Hasaggymeg
#243070
üzenetére
Volt vele melóm, hogy a sufniból értelmezhető műhely legyen, így kicsit olyan mint a saját gyerekem.
Van természetes fényem, ha kinyitom az ajtót
, illetve az épület közepén van egy polikarbonát tető rész, ahol szintén bevilágít a természetes fény, csak a képek este készültek. Majd csinálok még képeket, mert a hátsó részt kell még rendbe raknom (ahol szintén van ablak), így azt most nem fotózgattam.
Nem pince, egy könnyű szerkezetes melléképület. Ablak is volt, de azt kiszedtem, hogy nagyobb lehessen a szerszámfal. Az a fa sajnos egy tartó oszlop. Az előző tulajdonos akitől az egész ingatlant vettem (ház + melléképület) egy asztalos volt és ő építette, neki így tetszett, a mellék épület tartó oszlopai nem gerendák hanem rendes fatörzsek voltak. Amúgy elég nagy tákolmány volt az épület. Gyakorlatilag nagyobb szerszámfalnak, kerékpár műhelynek teljesen alkalmatlan volt. Én meg úgy voltam vele, ha már itt ez az épület, kezdjünk vele valami értelmeset, ne csak egy penészes sufni legyen. A tetővel kellett kezdeni, mert beázott, cserepes lemezzel lefedtük. Aztán kellett a padlót aljzatkiegyenlíteni, burkolni mert volt ahol a csupasz föld volt, leterítve pár raklappal, míg máshol volt beton alap, de hullámos, kesze kusza. Aztán elkezdtem kiszedni a fatörzseket, de azokat helyettesíteni kellett ideiglenes tartó oszlopokkal, hogy ne dőljön össze az épület, aztán bekerültek rendes gerendák, amik a legtöbb helyen rejtve vannak osb lap mögött. OSB-vel szinte mindent lefedtem belül, mert az is borzalmas volt, ilyen olyan darabokból összeeszkábálva. Az az egy fatörzs amit látsz ott a pult közepén, azért maradt ott, mert azon a ponton 4db tető gerenda fut össze és nagyon macerás lett volna kiszedni. Pedig a terv az volt, hogy egy normális gerenda lesz ott is, szintén rejtve, de végül bent hagytam azt az egy fatörzset, mert féltem, hogy ha valamit elcseszek, össze dől az egész hóbelebanc. Aztán inkább köré építettem a pultot, lecsiszoltam, lakkoztam, próbáltam kihozni belőle amit ki lehet. Kellett hűtés, fűtés, így egy nagy teljesítményű hűtő-fűtő klíma is beszerelésre került. Tulajdonképpen még normális bejárati ajtó se volt, csak valami budi ajtó. Az is kellett, egyedi méretre gyártva, meg normális riasztó rendszer. Tulajdonképpen magával az épülettel többet dolgoztam, mint a tényleges műhely kialakításával és még mindig van mit csinálnom. Van még egy hobbim a kerékpár szerelésen kívül, az pedig a sörfőzés. És az épület hátsó részében, ami most a képeken nem látszik, szeretnék kialakítani egy kis mini sörfőzdét. Plusz sörcsap, kanapé stb.
Majd ha kész lesz, dobok róla képeket. Még rengeteg vele a teendő, de majd szép lassan elkészül az is.#243071 deny330
Minden is itt készül!
#243160 bardi
Ezek a patronos csövek faék egyszerűek, de azért egy Reverb már meg tud viccelni. -
válasz
fulton
#241698
üzenetére
Muszáj valami normális környezetet kialakítani, különben lelassul a munka meg állandóan kupleráj lesz.

[kép]
[kép]
[kép]#243042 csƵ
Sajnos a kónuszos csapágyaknál sokszor van az, hogy játszani kell a porvédőkkel, mert amit kapsz az nem passzol az adott agyhoz. Ilyenkor a régit kell használni, amennyiben rá tud szorulni a kónuszra, van amikor kisebb a kónusz és leesik róla. Akkor van szívás. A régi és az új kónusz közti különbség az oka, hogy mélyebben van a porvédő. Annyit tudsz csinálni, hogy amennyire lehet kijjebb húzod a kónuszon a porvédőt. Illetve jobban jársz ha nem golyóskosarat raksz az agyba, hanem telerakod 6,35-ös golyókkal. 9db megy bele oldalanként. Amúgy az, hogy mélyebben van a porvédő, nem probléma, a funkcióját ellátja. Inkább arra figyelj, hogy a kerék középen legyen, érdemes tolómérővel megmérni az előző tengelyen a hézagolást mindkét oldalon és lehetőség szerint mm-re ugyan annyi legyen az új tengelyen is. Ha nem tudod mm-re pontosan ugyan úgy beállítani, mert nem tudod úgy összelegózni, akkor meg kell egy kerék közepező és középre kell centrírozni. -
válasz
Fall-N
#241558
üzenetére
Lakásban én sem szívesen tárolnám a mosót, nem büdös, de azért van szaga. Azt abszolút megértem, hogy hobbi kerékpárosok, hobbi szerelők nem tartanak otthon alkatrész mosót, de, hogy egy kerékpárszervizben ne legyen, azt már kevésbé értem. Kifejezetten igénytelen dolognak tartom azt, amikor egy szervizben nekiállnak egy tálkában, befőttes üvegben maszatolni, meg mindenhova fújják a féktisztítót. Egy alkatrész mosó alap eszköz egy szervizben. Már legalább is ha igényesek vagyunk a munkánkra.
Az ultrahangos tisztítón épp mostanában gondolkoztam, mert viszonylag sok agyváltót javítok.
[kép]
[kép]
Egy fogaskoszorút vagy hajtóművet pillanatok alatt megtisztítok a hagyományos mosóban, de egy elkoszolódott agyváltó már idő igényesebb. A képek nem adják át, de ilyen szirup szerű ragacs volt minden alkatrészén, kb 10 éve nem volt szétszedve. Az ultrahangos tisztítóba csak bedobom és addig lehet mást csinálni. Hatékonyabb lenne a munka. Szerintem hamarosan beszerzek egyet. -
válasz
trialboj
#241520
üzenetére
A féktisztítónak nem kéne nyomot hagynia a fényezésen. Én ezt használom, aceton mentes. [link] nemrég ez még 500-600ft volt/flakon.
Vagy használj izopropyl alkoholt [link]A telólábak tisztítása nálam úgy néz ki alapesetben, hogy belefújom a féktisztítót majd egy műanyag csőre csavart ronggyal kitörlöm belülről. Utána még fújok bele egy kis féktisztítót, majd kompresszorral kifújom. Viszont vannak esetek, amikor nagyon elkoszolódik a villa, mert elhanyagolták a karbantartást, esetleg elfáradt a szimmering és jobban bedolgozta a koszt. Elfújhatnék rá több doboz féktisztítót mire kitisztulna belülről, hiába törölgetném ronggyal belülről. Ilyen esetben az alkatrészmosó sokkal hatékonyabb, mert miközben ömlik bele a mosó folyadék, egy üvegmosó vékonyabb kefével pillanatok alatt kimosod. Utána még kell bele féktisztító, hogy leoldja a mosófolyadék maradványait. Majd a kompresszorral kifújod.
Az olcsóbb suntour villákat szinte mindig így mosom, mert azokban hatalmas mennyiségű kosz tud összegyűlni. De előfordul drágább villák esetében is.
És nem csak a villalábat lehet átmosni a mosóban, hanem a felső részt, rugót, bármit ami elkoszolódott. Aztán makulátlanul tisztán lehet újrakenni.
[kép] -
válasz
Fall-N
#241450
üzenetére
Hasznos dolog a féktisztító, nálam is mindig van egy kartonnal, mert gyorsan fogy, de azért ha tisztítás, akkor a rendes alkatrészmosónak nincsen párja. Azzal lehet igazán alaposan tisztítani. Ráaádásul telókhoz is jó, amikor egy nagyon elkoszolódott villalábat akarsz kimosni, oda édeskevés a féktisztító, meg egy begyömöszölt rongy. Belevezetem a mosófolyadékot és egy vékony kefével fémtisztára mosom.
[kép]
[kép] -
válasz
andrisbandi
#241342
üzenetére
Az érdekes, hogy meghúzáskor beletört, mert a 12Nm nem egy eszeveszett érték, az 5-ös imbusz fej sem egy apróság, hogy csak úgy eltörik 12Nm-nél.
Az mondjuk tény, hogy a legnagyobb elővigyázatosság esetén is maradhat nyom, de például körbe is lehet ragasztani a préselés helyén: [kép]
Így szoktam, akár 2 rétegben is körbe megyek egy vastag ragasztószalaggal. Persze ha nagyon be van rohadva a csapágy, előfordul, hogy még a ragasztó szalag ellenére is maradhat minimális nyom, de jóval kisebb mint nélküle.Ettől függetlenül, mindig bele lehet futni macerás esetekbe. Most nem rég egy össztelós Meridával szívtam, a láncvillában lévő dupla csapágyat kellett kiszedni. Kifelé préselés egyik irányba sem működött, mert mindkét csapágy kifelé jön ki, nem lehetett mindkettőt egy irányba kipréselni. Szóval ki kellett kocogtatni, a középső kis pogácsát félretolva. Ráadásul be is rohadt, rendesen kalapálni kellett, közben arra figyelni, hogy ne görbüljön, sérüljön semmi. Többféle méretű fa darabra fektettem fel. Szívás volt, de végül kijött és nem is tettem tönkre semmit szerencsére.

[kép]
[kép]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- sziku69: Szólánc.
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motoros topic
- A napi Windows-hiba? Teljes adatvesztés Bitlockerrel
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- További aktív témák...
- REFURBISHED - DELL Docking Station WD19S + 130W töltő (ELKELT)
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Ryzen 7 3700X / RTX 2070 Super / 32GB DDR4
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Nem is érdemes kételkedni benne, mert a legtöbb alap kónuszos első agy ilyen. Az egy más kérdés, hogy léteznek prémium kónuszos agyak, köszörült kónuszokkal, sokkal több golyóval is, de ettől még az alap az 10 golyós.

