Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
CaNNa3IS
senior tag
Érdekes kérdés.
Miért ne lenne fontos bármiből a jó minőség ?
A nyikorgás meg nem jó mert nem nyikoroghat. Ha nyikorog akkor már beteg a kicsike vagy kilazult, vagy szarrá kopott vagy ............
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
deny330
aktív tag
Nem szeretném megkérdőjelezni azt, hogy miért nem fontos a jó minőség. Nagyon megérezni a "csak működik" és a minőségi alkatrészek közötti különbséget, ezt nem vitatom. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen szerepet tölt be a hajtókar? Az rendben van, hogy hajtás.. de mi lenne akkor, ha mondjuk kopott már, a halálán van? Egy féknél egyértelmű, hogy rosszul működik, nincsen sok fékereje, ereszti az olajat esetleg, stb. De a hajtókarnál? Lehet, hogy bugyuta kérdés, de kíváncsivá tett. És (bár ez még hülyébb kérdés) mi a különbség egy sima Altus (vagy Acera?!) hajtókar között, és egy XT / SLX / Deore / XTR hajtókar között? Az áttéteket, koszorúkat nem kell nézni, csak magában a hajtókar. Miért éri meg belőle a minőségit venni? Többet bír? Az oké, de ennyi erővel a gagyit is megvehetem mindig és cserélhetem (bár ez elég nagy baromság.. ).
[ Szerkesztve ]
-=RelakS=-
veterán
Ha a gagyi hajtókar egy nagyobb emelkedő közben kettétörik, és emiatt mondjuk beleharapsz a kormányba, utána térjünk vissza a témára
Nem tudom, hogy itt, vagy a Bikemag fórumán, de valamelyiken linkeltek már eltört hajtókart. Mondjuk mintha nem gagyi lett volna, de az gondolom belátható, melyiknél nagyobb a törés esélye.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
deny330
aktív tag
Jah, hogy el tud törni? Konkrétan melyik ponton? Ezt nehéz elképzelni. Nem tudom, hogy hol kapja a hajtókar a legtöbb terhelést.
Ha nyikorog, akkor mozog, ha mozog, akkor daralod a csatlakozast, ha daralod a csatlakozast, elobb-utobb valami el fog fordulni a nem megfelelo iranyba es az mar eleg kellemetlen lesz.
Kiallva tekersz es leesik a hajtokar , mert a nyikorgas nem zavart, aztan a kotyogas se, aztan megadta magat, te meg zakozol egy szepet.
Nyilvan minel elobb kapod el a folyamatot, annal olcsobb a javitas.
Everybody lies.
-=RelakS=-
veterán
A tövénél.
Lyukas is, az erőkar miatt jókora forgatónyomaték is van rajta.
Amúgy válogass esemény utáni képekből
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
deny330
aktív tag
Nah, így kicsit világosabb. Köszi szépen!
(#90206) -=RelakS= Már értem. Köszi az infót! A linkért külön köszönet. Nem gondoltam google bácsira..
[ Szerkesztve ]
-=RelakS=-
veterán
Azért különösen, hogy ez nekem innen négyszögtengelyes gépnek tűnik
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
deny330
aktív tag
WTF?!
Örülök, hogy felhoztad a négyszögtengelyt, így eszembe jutott még valami. Ugye többféle felfogatás van hajtókaroknál. Melyik a "legstrapabíróbb" / legmegbízhatóbb? Pl láttam integráltat (és egy XT hajtómű volt a képen, gondolom akkor ez jobb bicóknál elterjedt és jó kis cucc lehet), Howitzert, az említett négyszögtengelyűt is, PowerSupline-t, ISIS hajtóművet.. Mondjuk Testbike keresési lehetőségek alapján a Howitzer és a négyszögtengelyű lehet a legelterjedtebb.
-=RelakS=-
veterán
Azt nem tudom, de jelenthet valamit, hogy a Shimano átállt integráltra a saját Octalinkjéről.
Ha mást nem, akkor azt, hogy olcsóbb gyártani
Más:
Ezt mégis hogy?
Ezen a Campagnolo hajtáson meg felröhögtem
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Hasaggymeg
Topikgazda
Egy átlagos kocabringásnak nincs különbség az Altrix,Acera,vagy XTR hajtómű között,de ha komolyabban kezded nyomni,fejlődsz és meredek lejtőket is megmászol,kiállsz kigyorsítani stb.így nő a terhelés a hajtóműveden,fontossá válik,hogy az merev,stabil és strapabíró legyen.Az,a sorral és a lánccal a hajtást alkotja,mely a kerékpár egyik leginkább terhelt része,így érthető,hogy minősége nagyban befolyásolja úgy az élményt,mint a biztonságot.Amúgy meg nekem ha nyikorog akkor az idegrendszeremet küldi leghamarabb padlóra,sokkal korábban mielőtt még valójában használhatatlanná válna.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
deny330
aktív tag
Köszönöm a kimerítő választ!
Hát én is eltudtam volna dobni előző biriglimet az árokba, amikor elkezdte a hajtókar a nyikorgást. Ha nem kötötte le valami a figyelmemet, akkor valami eszméletlenül feltudott húzni.
-=RelakS=-
veterán
Másik probléma a gagyival:
Melyik csapágyat használva fogsz előbb elfáradni?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
deny330
aktív tag
Angol tudásom ilyeneknél sajnos cserben hagy, de már reflexből kitalálom, hogy a kínai szarabb, mint a Német.
(#90215) JackFeryll válasza -=RelakS=- (#90213) üzenetére
JackFeryll
őstag
Imádom az ilyen terheletlenül meddig forog teszteket... Annyira relevánsak.
(#90216) -=RelakS=- válasza JackFeryll (#90215) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Mert ha terheletlenül az egyik szinte azonnal beáll, a másik meg forog sokáig, akkor terhelve miért ne lenne meg ugyanez a probléma? Nem lenne persze ilyen látványos a különbség, de az elsőn csak nagyobb az energiaveszteség.
Pl több energiába kerül hajtani, jobban felmelegszik, ilyesmi. Esetleg ha kidolgozatlanság miatt ilyen, akkor jobban is kopik.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Tomi_Sci
őstag
Ha valamelyiken van egy kis kenőanyag maradvány, a másik meg ki lett fújva féktisztítóval, meg is magyarázza a különbséget.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
(#90218) LustaDick123 válasza -=RelakS=- (#90203) üzenetére
LustaDick123
tag
80-as evek masodik feleben jarunk.
A Touriszt szovjet felverseny kereparomon eltort a hajtokar a pedal utan rogton. Nagy buli volt veresen, minden tagon horzsolassal, egy pedallal hazatekerni. 😂
Cimboram Csepel Marathonjan a pedal tort le (nem emlekszem mar, de ott talan eses volt az oka).
75 kilometerre voltunk otthonrol, egy TSz majorban hegesztettek egy csovet a csonkra. Mondanom sem kell a cso nem forgott, igy a sportcipo talpan meglatszott a tura, mire hazaertunk. 😁
zack
nagyúr
Akkor ez mi ez? [link]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
zack
nagyúr
Na most már leírom az egész sztorit, mert b@ssza a csőröm.
Ebike. 950 OLED Boost 37k, Sentinel 150 16k.
950 OLED - "jelenleg nincs raktáron, de rendelést felveszünk" (piros kosár)
Sentinel 150 - várható szállítási idő 3-5 nap (sárga kosár)
Megrendeltem. Jött a válasz, hogy a forgalmazó nem hoz be különálló 950 OLED-et, mert ki akarják söpörni raktárkészletről a 950 OLED + Solas 100 kombót (WTF ). Ha ennek nem kérem a hátsó lámpáját, megbontják a szettet, és kicserélik Sentinel 150-re. Erre kértem egyedi ajánlatot, ebből lett a -5k. Elfogadtam, erre jön a mail, 950 OLED várható érkezése a beszállító szerint 2017.07.31. az az 2 hónap
Erre írtam egy választ, hogy a szett mellett 3-5 nap található (sárga kosár), ahogy a Sentinel 150 mellett is.
Ez akár hogy is számolom, 3-5 nap, és hogy lett ebből 2 hónap.
Erre majd jövő héten fogok választ kapni, kíváncsian várom, mi lesz a vége.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
trialboj
őstag
Én átlag bringás vagyok, nem különösebben érdekel sem a bringa súlya, sem a márkája.
Van Sr Suntour, deore, és xtr hajtókarom, semmi különbség nincs érzésre, ahogy a pedálokat cseréltem pont ugyan azt az érzést kaptam.
Viszont a tányérok minősége már nem mind1. A suntour elgörbült (csak a terhelésem miatt), ergo nem vált olyan szépen, néha leesik a lánc leejtőn. A deore nem futott olyan sokat de azért eléggé kopott. Az xtr pedig jól tartja magát habár az előző tulaj letört két fogat a legnagyobb tányérról. Cserélni viszont annyi lenne mint egy új deore hajtókar
Én középkategóriát vennék és hozzá egy rendes pedált, szerintem többet számít, és javít az érzésen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
nismoka
addikt
Az integrált (hollowtech2) a legjobb, szélesebb a csapágy távolság ezért merevebb a tengely és jobban is bírja. A tengely átmérő is nagyobb, ez is növeli a merevséget. Könnyebb is mint általában az isis vagy az octalink, szerelhetősége is pikk pakk. Nagyon régen elég sokat cserélgettem a monoblokkokat, aztán jött az integrált cucc és sokkal de sokkal strapabíróbb. Az egyik legjobb fejlesztés szerintem.
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
Mert az is pályán nem nagyon használnak integráltat, a dura ace octalinkes, a campa négyszög, sugino négyszög, egyedül az sram omnium négyszög. A q factor fontos ott, már csak azért is mert csökkenti a hajtókar odaverésének esélyét, sok törés amit linkeltél abból származhat.
fpeter07
veterán
Soha életemben nem mentem 23-nál jobb átlagot.
deny330
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, és azt, hogy megosztottátok velem a tapasztalataitokat! Észben tartom!
[ Szerkesztve ]
rétisün
veterán
de te nem is outival mész....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
fpeter07
veterán
Még nem.
rétisün
veterán
tudok eladót bár neked lehet nagy lenne, 54-es.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
parkr
őstag
egy normális képpel könnyebb lenne eladni. csak egy tipp.
jilian
addikt
😁
Az a nyikkanás nálam is jelentkezett....
2 hétbe telt mire rá tudtam jönni, hogy honnét jön ez a ciccenés, nem is igazán nyekergés, amolyan fémszerű kattanás féle....
Hát nem fogod elhinni de az üléstől származik, pontosabban a becsúszójától.
Amióta normálisan megtisztítottam, fújtam rá a teló sprayből minden elmúlt.
Már csak a lihegésem árul el az erdőben....
jjeahh
nagyúr
soniq
tag
Sziasztok,
Aki ért hozzá,melyik lenne jobb választás:
Esperia motion,vagy Cross viper kerépár?
[ Szerkesztve ]
„Biztos vagyok benne, hogy az internet rövid időn belül összeomlik, és 1996-ban katasztrofális véget ér”
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Milyen női biciklit aajánlotok, ami viszonylag könnyű, és egyenes háttal használható? Csak külvárosban aszfalton lenne használva egyszerre max 10km-re, havonta párszor. Elops 900 jó lehet? [link]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
rétisün
veterán
van olyan is a hirdetésben
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
fpeter07
veterán
Nem tudom hogy méretezik az outikat. Anno 48-52 között nézegettem.
hzsolee
őstag
Sziasztok!
Akinek volt / van a tulajdonában Rockrider 8.1 kerékpár, meg tudná nekem mondani, hogy a homlokcső milyen hosszú? Gondolom a méret (M, L ...) ezt az értéket nagyon nem befolyásolja.
Köszönöm.
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
hegyimorc
senior tag
google : [link]
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
Hasaggymeg
Topikgazda
Azért csak nem minden haverod tunya,ez a Kelly's-es elkísér mindenhova.
Bdanyy...tegnap voltam a Hervisben és ott is érdemes szétnézni,mert van egy rakat városi bringájuk.
Elírásraugrómázlisták...azt a trekkinget most 380e pénzért vesztegetik.Ötvenre azért csak nem fog már lemenni,így valszeg.a tiétek lesz az év üzlete cím..
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
1-1 link ilyenkor csodákra képes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Mostanában valóban, bár ma is 3 órán át könyörögtem neki fűt-fát ígérve . Csak kicsalni nehéz amúgy a haverokat, ha kint vannak akkor belejönnek hamar és élvezik a dolgot.
Amúgy ha már Kellys, az elején panaszkodtam, hogy az egyenes kormány miatt picit görnyednem kell, de úgy megszoktam, hogy a hajlított kormányos Kellys-t nagyon fura volt ma hajtani, amikor ideadta egy körre a haver. Valahogy terepen nem akart összeállni a bevásárló kerékpáros kényelmes póz a murvás csapatással.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Durva emelkedőn bizony jól jön ha minél elöbbre/lentebb tudod helyezni a súlypontot,főleg egy olyan rövid hátsó 3szöggel megáldott bringával mint a Cube LTD.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
hzsolee
őstag
Váóó
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
Bdanyy
addikt
Köszi
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
SOAD19
addikt
Sziasztok!
Jó pár hónappal ezelőtt vettem egy új pár váltógörgőt az XT váltómhoz. De, az miért van, hogy az egyik görgő kerámiabetétes, míg a másik csapágyas? A régi szettem is ilyen volt, és a felső volt a kerámiás, ami nehezen forgott. Anno próbáltam egy kis zsírt adni neki, hogy hátha könnyebben jár majd, de nem segített. Így vettem egy új szettet. Viszont az újnál is a kerámiás elég nehezen forog. A csapágyas kis pöckölés után forog tovább egy-két másodpercig, a kerámiás (ennél van egy gumi szigeteléstömítésszerűség is, talán ez fogja meg) meg csak ha kézzel forgatom, akkor forog. Normális ez, ill. meg van szabva, hogy a kerámiás az alsó, vagy felső helyre kell beszerelni? Gondoltam arra is, hogy a kerámiás, gumi "tömítéses" lehet alulra való, abból az okból, hogy ott jobban érheti víz a görgőt, mint a felsőt. Bár, mintha a felsőben lett volna a régi kerámiás.
Amúgy, most nézegetem, hogy vannak olyan szettek is, amiben két csapágyas görgő van. Legközelebb, majd olyat veszek.
Más: Nálatok is megeszi a mindennapi bringázás a nadrágot combtőben? Már vettem méregdrága, extra erős anyagú túranadrágot, de ez is megadta magát fenék részen. Igaz, már jó pár éves, de látszik, hogy a kerékpározás nyírta ki. Illetve a pólókkal, felsőkkel vagyok még bajban, mert a Vaude táskám, az ilyen hátrendszerrel sok pólómat kiszöszösíti, főleg a derék résznél. Gondoltam, hogy veszek oldaltáskát a bicajra, csak elég sokba lenne, meg a bicaj sportossága is oda lenne, de hát valamit valamiért. Anno a sárvédőt is nehezen akaródzott feltennem, de hát mindennapi közlekedésnél, csak kell.
[ Szerkesztve ]
CaNNa3IS
senior tag
Az a baj hogy nekem kiállva is csinálta ha jól emlékszem és a bal oldali pedál felől hallottam.
Ránehezedtem a pedálra és akkor.
Olyan amit mondasz, egy fémes kattanás féleség.
Kipróbálom azért köszi.
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok.
Teljes fékcsere volt az asszony Csepel Cruiser-én.
A gyári saccon-os lom igazán semmire való volt...haddjuk...
Tektro fékes cuccokra.
Merida fékpofákra.
Nagyon jó lett így a cucc brutál fékhatás meg a satöbbiii...
DE!
Full tiszta minden.
Viszont nagyon durván visítanak a fékpofák valszeg ezerszer ki lett tárgyalva itt a topicban.
Még is jó lenne valami okosság mitől szűnik meg a hang egy új V-fék rendszer esetén?
Tomi_Sci
őstag
Forditsd ugy a pofakat, hogy az elso feluk egy picivel korabban erjen hozza a felnihez.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
Biztos, hogy egy vonalban van a felnivel, illetve nem kotyog a kerék?
Everybody lies.
fpeter07
veterán
Durva emelkedőn összetelós bringa kell. Olyan gyökeres emelkedőn könnyedén felmentem, hogy el sem hittem. Nem kellett azon gondolkodni, hogy melyik gyökérre hogy menjek rá, csak pedálozni.
deny330
aktív tag
Valaki említette (talán Runner_fxr), hogy a nagyobb rugóúttal rendelkező teleszkópok több mindenen képesek átmenni (és több hibát kijavítanak), mint a kisebb rugóúttal rendelkezők. Mindenesetre én örülök a pozitív tapasztalatnak, kicsit bátrabban állok hozzá a fullykhoz.