Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#65051) Pttypang válasza Doki16 (#65050) üzenetére


Pttypang
veterán

Ha quick-linkes a lancod, akkor nem kell hozza semmilyen szerszam, csak a szetszedheto szemnel benyomod ket oldalrol es osszetolod.
[link]

Everybody lies.

(#65052) Doki16 válasza Pttypang (#65051) üzenetére


Doki16
addikt

KMC X10 10S van rajta. Nagyon jo lenne ha ilyen patentszem volna a lancban.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#65053) cobranco


cobranco
csendes tag

Sziasztok!

Az „Alpok-saga” folytatódik,ezúttal a 4000-esek birodalmát vettük célba,de létezik olyan eset,mikor az élet átírhatja a forgatókönyvet…
Szóval,hogy összejött-e amit terveztünk,vagy sem,kiderül azok számára,akik velünk tartanak.

Célpont: SVÁJC 5.rész: "Óriások árnyékában" 2015. /Switzerland/ FullHD 1080p

Útvonal:
Aareschlucht-Sattenalb-Rosenlaui-Schwarzwaldalp-Grosse Scheidegg/1963m/-Grindelwald-Zweilütsignen-Lütschental-Lautenbrunnental-Lautenbrunnen-Staubachfall-Wilderswill-Interlaken-Brienzersee/Niederried-Oberried-Brienz.Brienzwiler/-Meiringen-Innertkirchen

Térkép:
[link]

Túrabeszámoló/7 nap/:
[link]

Fotoalbum:
[link]

Jó szórakozást!

Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/

(#65054) G@ben


G@ben
addikt

Ezzel vagy ugyanilyen rendszerű táskával van valakinek tapasztalata? Nem akar kiesni a vázból rákódás hatására? Tudom, hogy tépőzár fogja, de akkor is. Nem akarok downhillezni, de egy rossz bringautas, padkázós közlekedést elbír?

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#65055) _stick_


_stick_
őstag

Hali,
találtam a pincében egy teflon spray-t. Az a kérdésem, hogy van a bringának olyan területe, ahova kifejezetten ez a kenőanyag ajánlott? Fémiparban dolgozok és a teflont, mint száraz kenőanyagot nem nagyon szoktuk fémek kenéséhez használni.

(#65056) Hasaggymeg válasza Doki16 (#65052) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Azon szokott lenni.

_stick_...milyen spray? Csak mert vannak teflonos lánckenők.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#65057) _stick_ válasza Hasaggymeg (#65056) üzenetére


_stick_
őstag

(#65058) Hasaggymeg válasza _stick_ (#65057) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az jó lesz! :K

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#65059) _stick_ válasza Hasaggymeg (#65058) üzenetére


_stick_
őstag

Értve, köszi! :R

Láncon kívül másra is használható?

[ Szerkesztve ]

(#65060) Hasaggymeg válasza _stick_ (#65059) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Teljes hajtás/váltás + telo becsúszóra használok hasonlót vagy 2 éve.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#65061) Tigerclaw válasza _stick_ (#65055) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Egy ideje terjednek a különböző száraznak mondott teflon alapú kenőanyag spray-k pl. pont lánckenésre, merthogy az nem szedi össze a koszt, de úgy tudom abban is több a marketing, mint az igazság. Persze kenni ken, de nem igazán "száraz", vagyis az is összeszedi a koszt.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#65062) dokee78


dokee78
félisten

Félretettem a sok cserélni valót,amik jelenleg is működnek normálisan.
1 valamit fogok kicserélni minél hamarabb,ez pedig a középrész monoblockra.

Ezeket néztem testbikon jó értékeléssel nekem megfelelő áron:
Sunrace BBS18
Shimano SM-BB51
Shimano BBES-30
VP BC-73
Sunrace BBS18

Csak azokat írtam amelyiket értékelték.
Kb mennyi a szervízköltsége általában?

(#65063) szjoci válasza dokee78 (#65062) üzenetére


szjoci
őstag

Most milyen középcsapágy van benne? Mert mindegyik fajtából linkeltél, de ugye pl oktalinkes hajtóműhöz oktalinkes középcsapágy kell. Négyszögtengelyeshez négyszögtengelyes.
Integált tengelyesre érdemes váltani, de ott a legolcsóbb hajtómű 16k-tól indul.

(#65064) Hasaggymeg válasza Tigerclaw (#65061) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

WD40 Specialist PTFE és Weldtite TF2 hozza amit ígér.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#65065) varsam


varsam
őstag

Csepel woodlands pro 29 3.0 bringáról mi a vélemény?
Milyen ez a váz illetve a Csepel alkatrészek?

(#65066) dokee78 válasza szjoci (#65063) üzenetére


dokee78
félisten

Rockrider 340
Nem tudom milyen lehet. :U
Rá van írva?

(#65067) Runner_fxr válasza geza844 (#65031) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha haladós gépet szeretnél, akkor nem lehet mellékes a súly, függetlenül attól, hogy mennyi a testsúlyod. Minél könnyebb a bringa, annál könnyebb lesz tekerni és ezáltal haladósabb is lesz. Egy nehéz bringa akkor lesz haladós ha mellé van egy bitang erős lábad és jó általános edzettséged. :)
Mivel a magyar utak sem a minőségről híresek, így 100 kiló mellé, vagy még nagyobb testsúlyhoz nem gondolnám ideálisnak az outit. Inkább egy terkking-et vennék. Komfortosabb. Itt meg azt kell eldöntened, hogy a klasszikus trekking kéne kényelmes üléspozícióval, vagy a kicsit sportosabb geometriás cross trekking. Trekkingből vagy merev villás változat kéne, vagy olyan amiben levegős a villa, de az meg nem biztos, hogy beleférne a 150k-ba. Az outinak annyi előnye lenne, hogy könnyebb és haladósabb, de sokkal kevésbé komfortos és a súlyod alatt a strapabírósága is megkérdőjelezhető.

[ Szerkesztve ]

(#65068) szjoci válasza dokee78 (#65066) üzenetére


szjoci
őstag

Ez szerintem négyszögtengelyes lesz. De majd megerősítik vagy rácáfolnak. :)
Ha nem recseg, kotyog, akkor nincs értelme cserélni

(#65069) Runner_fxr válasza dokee78 (#65066) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez egy négyszöges hajtómű.

(#65070) ivana válasza Runner_fxr (#65067) üzenetére


ivana
Ármester

A cross trekkingekről nekem mindig a tanyabike geó jut eszembe, amikkel eddig találkoztam azok kevésbé sportosak mint a túra csepelem :O (Csak ellentétben ezekkel az megölhetetlen bicikli, nehéz mint a dög, de az még anyagból van ellentétben akár a 80-as évek csepeljeivel) A legtöbb egy az egyben olyan geo mint a csepel, csak még fokozza, hogy merev villa helyett nehéz rugós teló van benne.

Az a baj, hogy az amerikai stílusú koskormányos, masszív, de nem unalmas touring bike nem elterjedt nálunk, helyette vannak ezek az unalmas német stílusú trekkingek. A németek és a biciklik :W

(#65071) Runner_fxr válasza ivana (#65070) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A cross trekkingekben is nagy a szórás. A gagyibb gyártók csak annyit csinálnak, hogy leveszik a sárvédőket meg a csomagtartót a trekking gépükről aztán onnantól az már egy cross. Viszont nem mindegyik ilyen. Pláne nem a németeknél, egész más a cross geoja és más a klasszikus trekkingé. A klasszikus trekkingek ugye a kényelemről szólnak, a cross meg egy sportosabb trekking. A 80-as évek bringáival azért nem érdemes hasonlítani a mai gépeket, mert ott egy csomó minden túl volt méretezve, kevesebb volt a sebesség, vastagabbak a láncok, nehezebbek is voltak, de valóban tartós bringák. A mai gépek precízebben működnek, de több törődést igényelnek ez tény. Abban egyet értek, hogy vannak unalmas német bringák, bár szerintem a trekking már önmagában egy unalmas kategória, legalább is a kinézetét tekintve mindenképpen, persze vannak kivételek, de azok nem az olcsóbb szegmensben vannak. Azért az összes német bringát nem szólnám le, én egyedül a német országútikat nem annyira kedvelem, abból az olasz és a francia az etalon, de mtb-ban pl, vagy akár trekkingben nagyon ott vannak.

[ Szerkesztve ]

(#65072) Runner_fxr válasza Ati007 (#62705) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hogy hogy eladó a capra? :) [link]

(#65073) G@ben válasza G@ben (#65054) üzenetére


G@ben
addikt

Erre valaki?

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#65074) dokee78 válasza Runner_fxr (#65069) üzenetére


dokee78
félisten

A normál középrész is ilyen fogazott belülről?

(#65075) zoli03 válasza G@ben (#65073) üzenetére


zoli03
őstag

Valószínűleg senkinek sincs, azért nem válaszolt senki. Nekem van tépőzáras nyeregtáskám, terepen sem lazul meg. Amúgy meg maximum megvarrod, vagy rögzíted valahogy máshogy.

[ Szerkesztve ]

(#65076) ivana válasza dokee78 (#65074) üzenetére


ivana
Ármester

A legtöbb monoblokk ilyen van hozzá szerszám...

(#65077) G@ben válasza zoli03 (#65075) üzenetére


G@ben
addikt

Azért ez kicsit nehezebb, mint a nyeregtáska. :) De valószínűleg egy plusz rögzítés nem árt rá. Köszi!

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#65078) Runner_fxr válasza dokee78 (#65074) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hogy érted azt, hogy normál középrész? Ez a négyszöges az elterjedt az olcsóbb kategóriákban. Ezek mind ilyen rögzítésűek manapság.

[ Szerkesztve ]

(#65079) dokee78 válasza Runner_fxr (#65078) üzenetére


dokee78
félisten

Hopp fogalom zavar.
Azt hittem van a középrész.
Abból van a hagyományos és a monoblock. :U

Akkor valamit félre értelmeztem.

[ Szerkesztve ]

(#65080) ivana válasza dokee78 (#65079) üzenetére


ivana
Ármester

Középrész típusok:
- van az ékes az jó régi gépeken, meg tanyabikokon van, csak hagyományos csészés
- van négyszög tengelyes, amiből van mono meg csészés, de venni csak monot érdemes
- van octalink meg hasonlók ezeket manapság érdemes kerülni mert el fognak tűnni
- van az integrált, ahol a hajtás része a tengely és a csapágyakat külön kell betekerni a két oldalon.

(#65081) inifini


inifini
tag

Meglévő országúti kerékpáromon lévő kereket fejleszteném. Jelenleg Shimano rs010 van rajta, ultegra 11 hajtással. Néztem Fulcrum racing 5, Fulcrum racing quattro, DT Swiss r24 Spline, még a Shimago 6800 is (de az már túl van a határomon). Van esetleg valakinek tapasztalata vagy esetleg javaslata ezen az árszinten?

(#65082) dokee78 válasza ivana (#65080) üzenetére


dokee78
félisten

Köszi,akkor mivel félre értettem a dolgokat ez is ugrik.
Pedálnak ez jóféle?
XLC PD-M05

Acor APD-2502

Kicsit besároztam,ajánlott egyből lecsapatni vagy nem gond,ha 1-2 napig rajta marad?

[ Szerkesztve ]

(#65083) skinnyman


skinnyman
csendes tag

Nem sokat értek a kerékpárokhoz ezért inkább a kedves fórumtagokhoz fordulnék. Szerintetek 50ért ez megéri? Csak városi munkába járós feelingre kellene egy bicikli ami nem megy a
szélfúvástól tönkre.

http://bit.ly/1qkrpNU

vagy vegyek inkább használtam pl. egy ilyet?

http://bit.ly/1OqNeqA

[ Szerkesztve ]

(#65084) Eagle16


Eagle16
addikt

Raktam a Neuzer-re egy kost :) Egyelőre még csak teszt jelleggel, hogy mennyire jön be. Nincs fékkarom még, azt a Wiggle-ről kell vennem, itthon nem forgalmazzák a Tektro RL520-ast, ami V-fékkel is együttműködik.

Azt kell mondjam hogy eddig kinézetre is és fogásra is kellemes, jövőhónapban esélyes, hogy átalakítom véglegesen. Csak egy kicsit szokatlan hogy jobban ki kell nyúlni. Gondoltam rá hogy veszek egy rövidebb kormányfejet, de már ez is 90mm-es. Szerintem csak szokatlan lehet az új pozíció.

₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿

(#65085) 6030D válasza G@ben (#65077) üzenetére


6030D
Ármester

Ez miben tud többet, mint egy nyeregtáska? Azt látom, hogy a csőre fogod fel, de ugyanúgy a "zacsit" egy pálcához rögzítia tépőzár, mint a normál nyeregtáskánál a nyeregpálcához. Nekem az még sohasem esett le, pedig néha van kb 0,5 kg és két tépőzár tartja. Szvsz nem tudom ez mitől több, mint egy normál 1500 Ft-os táska. (Ha van olyan ülés, aminek nem lehet a pálcára rögzíteni, akkor van értelme.)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#65086) G@ben válasza 6030D (#65085) üzenetére


G@ben
addikt

Jóval nagyobb, illetve nekem egy sima nyeregtáska nem jó, tekerés közben dörzsöli a combom.

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#65087) ivana válasza Eagle16 (#65084) üzenetére


ivana
Ármester

Azért tűnik hosszúnak mert az, az outi vázak adott mérethez rövidebbek.

(#65088) 6030D válasza G@ben (#65086) üzenetére


6030D
Ármester

Ja most nézem, hogy ez ilyen b**i nagy :)) Akkor gyakorlatilag egy csomagtartós táska helyett van, így biztos nehezebb. Bár szerintem az ismerőseim csomagtartós táskái is mind tépőzáras rögzítésűek, és gondolom úgy van kitalálva, hogy elbírja.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#65089) G@ben válasza 6030D (#65088) üzenetére


G@ben
addikt

Így van, mivel nincs csomagtartóm, valami ilyesmi kéne nekem. Ebbe belefér minden cuccom, ami kellhet egy napi túrára, ha meg csak a városban mászkálok, akkor könnyen leszedem.

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#65090) Eagle16 válasza ivana (#65087) üzenetére


Eagle16
addikt

Van egy B opcióm is még, 70mm-es kormányfej + rövid benyúlású (75mm) Deda kormány.

Egyébként hogyhogy rövidebbek? Ennek 58-as a méretezése, 58cm a nyeregcsőváz, és 58cm-es a felsőcső hossz.

₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿

(#65091) Solad válasza G@ben (#65086) üzenetére


Solad
őstag

Hogy kerül a combod a nyereg mögé? :F

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#65092) G@ben válasza Solad (#65091) üzenetére


G@ben
addikt

Nem kerül mögé. A táska közvetlen a nyeregcső mögött szélesedik és ott ér hozzá. Az kb az ülés szélesedő részének a közepe.

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#65093) ivana válasza Eagle16 (#65090) üzenetére


ivana
Ármester

Akkor ez lényegében outi váz, mert az szokott 1:1 arányú lenni. Viszont hány centi vagy? 58cm az brutál nagy váz már.

(#65094) Eagle16 válasza ivana (#65093) üzenetére


Eagle16
addikt

183 centi vagyok, de elég hosszú végtagokkal is rendelkezem. Talán az 56-os ideálisabb lett volna, de mindenhol azt olvastam, hogy ez egy alapból is alacsony építésű kerékpár, illetve országúti méretezés szerint 183 centitől ajánlották az 58-as vázakat.

Ez előtt 12 évig egy ~ 54-es montit használtam, ami egy kicsit kicsi volt, ezért gondoltam arra, hogy talán inkább szokatlan lehet az új pozíció, nem pedig a méret nem megfelelő, illetve ezért érzem azt hogy messzire kell nyúlnom.

₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿

(#65095) ivana válasza Eagle16 (#65094) üzenetére


ivana
Ármester

Szerintem nagy a váz, kossal nagyon fontos a pontos méret. Én pl. 175cm vagyok és 53-as vázat hajtok. A te méreted inkább az 56 szerintem.

(#65096) Eagle16 válasza ivana (#65095) üzenetére


Eagle16
addikt

De ez nem csak a magasságtól függ nem? :) Belső lábhossz, végtagok és torzó aránya, de még a hajlékonyság is közrejátszik.

Felrakhatok még egy 2 centivel rövidebb szárat is, ha úgy érzem hogy valahogy kényelmesebb lenne.

₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿

(#65097) Ati007 válasza Runner_fxr (#65072) üzenetére


Ati007
őstag

Sajnos sokkal kevesebb időm van kerékpározni mint tavaly és mint gondoltam hogy lesz és még kevesebb időm van kihasználni enduro mivoltát. Amennyit most tekerni tudok (30-40kmes túrák betonon) ahhoz elég és jobb lenne egy országúti vagy egy 29er hardtail. Mivel alig volt használva meghirdettem hátha valakinek megtetszik .

(#65098) 6030D


6030D
Ármester

Cicaszem.... LOL... :U
S-works 29 carbon fully

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#65099) jackbacsi87


jackbacsi87
senior tag

Hervisben a bell volt sisak akciós. Tegnap bekukkantottam az egyik üzletbe. Csak rendelésre van, készleten nuku. Belenéztem 1-2 sisakba, 2014 asszem 11hó volt a gyártási dátum. Gondolom ez is hasonló évjárat lehet. Mennyire gáz majd 2 éves sisakot venni?

(#65100) Hasaggymeg válasza jackbacsi87 (#65099) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hacsak nem a kirakatban sütötte a nap nagy baja nem lehet csak azért mert 2 éves.

6030D...az azért rendesen megdobja az árát! :U Amúgy villoghatott volna még a súlyával a hirdetésben,ha karbon az még egy impozáns adat lehet.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.