Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Ha quick-linkes a lancod, akkor nem kell hozza semmilyen szerszam, csak a szetszedheto szemnel benyomod ket oldalrol es osszetolod.
[link]
Everybody lies.
Doki16
addikt
KMC X10 10S van rajta. Nagyon jo lenne ha ilyen patentszem volna a lancban.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
cobranco
csendes tag
Sziasztok!
Az „Alpok-saga” folytatódik,ezúttal a 4000-esek birodalmát vettük célba,de létezik olyan eset,mikor az élet átírhatja a forgatókönyvet…
Szóval,hogy összejött-e amit terveztünk,vagy sem,kiderül azok számára,akik velünk tartanak.
Célpont: SVÁJC 5.rész: "Óriások árnyékában" 2015. /Switzerland/ FullHD 1080p
Útvonal:
Aareschlucht-Sattenalb-Rosenlaui-Schwarzwaldalp-Grosse Scheidegg/1963m/-Grindelwald-Zweilütsignen-Lütschental-Lautenbrunnental-Lautenbrunnen-Staubachfall-Wilderswill-Interlaken-Brienzersee/Niederried-Oberried-Brienz.Brienzwiler/-Meiringen-Innertkirchen
Térkép:
[link]
Túrabeszámoló/7 nap/:
[link]
Fotoalbum:
[link]
Jó szórakozást!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
G@ben
addikt
Ezzel vagy ugyanilyen rendszerű táskával van valakinek tapasztalata? Nem akar kiesni a vázból rákódás hatására? Tudom, hogy tépőzár fogja, de akkor is. Nem akarok downhillezni, de egy rossz bringautas, padkázós közlekedést elbír?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
_stick_
őstag
Hali,
találtam a pincében egy teflon spray-t. Az a kérdésem, hogy van a bringának olyan területe, ahova kifejezetten ez a kenőanyag ajánlott? Fémiparban dolgozok és a teflont, mint száraz kenőanyagot nem nagyon szoktuk fémek kenéséhez használni.
Hasaggymeg
Topikgazda
Azon szokott lenni.
_stick_...milyen spray? Csak mert vannak teflonos lánckenők.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
_stick_
őstag
Hasaggymeg
Topikgazda
Az jó lesz!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
_stick_
őstag
Értve, köszi!
Láncon kívül másra is használható?
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
Teljes hajtás/váltás + telo becsúszóra használok hasonlót vagy 2 éve.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Tigerclaw
nagyúr
Egy ideje terjednek a különböző száraznak mondott teflon alapú kenőanyag spray-k pl. pont lánckenésre, merthogy az nem szedi össze a koszt, de úgy tudom abban is több a marketing, mint az igazság. Persze kenni ken, de nem igazán "száraz", vagyis az is összeszedi a koszt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
dokee78
félisten
Félretettem a sok cserélni valót,amik jelenleg is működnek normálisan.
1 valamit fogok kicserélni minél hamarabb,ez pedig a középrész monoblockra.
Ezeket néztem testbikon jó értékeléssel nekem megfelelő áron:
Sunrace BBS18
Shimano SM-BB51
Shimano BBES-30
VP BC-73
Sunrace BBS18
Csak azokat írtam amelyiket értékelték.
Kb mennyi a szervízköltsége általában?
szjoci
őstag
Most milyen középcsapágy van benne? Mert mindegyik fajtából linkeltél, de ugye pl oktalinkes hajtóműhöz oktalinkes középcsapágy kell. Négyszögtengelyeshez négyszögtengelyes.
Integált tengelyesre érdemes váltani, de ott a legolcsóbb hajtómű 16k-tól indul.
Hasaggymeg
Topikgazda
WD40 Specialist PTFE és Weldtite TF2 hozza amit ígér.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
varsam
őstag
Csepel woodlands pro 29 3.0 bringáról mi a vélemény?
Milyen ez a váz illetve a Csepel alkatrészek?
dokee78
félisten
Rockrider 340
Nem tudom milyen lehet.
Rá van írva?
Runner_fxr
Ármester
Ha haladós gépet szeretnél, akkor nem lehet mellékes a súly, függetlenül attól, hogy mennyi a testsúlyod. Minél könnyebb a bringa, annál könnyebb lesz tekerni és ezáltal haladósabb is lesz. Egy nehéz bringa akkor lesz haladós ha mellé van egy bitang erős lábad és jó általános edzettséged.
Mivel a magyar utak sem a minőségről híresek, így 100 kiló mellé, vagy még nagyobb testsúlyhoz nem gondolnám ideálisnak az outit. Inkább egy terkking-et vennék. Komfortosabb. Itt meg azt kell eldöntened, hogy a klasszikus trekking kéne kényelmes üléspozícióval, vagy a kicsit sportosabb geometriás cross trekking. Trekkingből vagy merev villás változat kéne, vagy olyan amiben levegős a villa, de az meg nem biztos, hogy beleférne a 150k-ba. Az outinak annyi előnye lenne, hogy könnyebb és haladósabb, de sokkal kevésbé komfortos és a súlyod alatt a strapabírósága is megkérdőjelezhető.
[ Szerkesztve ]
szjoci
őstag
Ez szerintem négyszögtengelyes lesz. De majd megerősítik vagy rácáfolnak.
Ha nem recseg, kotyog, akkor nincs értelme cserélni
Runner_fxr
Ármester
Ez egy négyszöges hajtómű.
ivana
Ármester
A cross trekkingekről nekem mindig a tanyabike geó jut eszembe, amikkel eddig találkoztam azok kevésbé sportosak mint a túra csepelem (Csak ellentétben ezekkel az megölhetetlen bicikli, nehéz mint a dög, de az még anyagból van ellentétben akár a 80-as évek csepeljeivel) A legtöbb egy az egyben olyan geo mint a csepel, csak még fokozza, hogy merev villa helyett nehéz rugós teló van benne.
Az a baj, hogy az amerikai stílusú koskormányos, masszív, de nem unalmas touring bike nem elterjedt nálunk, helyette vannak ezek az unalmas német stílusú trekkingek. A németek és a biciklik
Runner_fxr
Ármester
A cross trekkingekben is nagy a szórás. A gagyibb gyártók csak annyit csinálnak, hogy leveszik a sárvédőket meg a csomagtartót a trekking gépükről aztán onnantól az már egy cross. Viszont nem mindegyik ilyen. Pláne nem a németeknél, egész más a cross geoja és más a klasszikus trekkingé. A klasszikus trekkingek ugye a kényelemről szólnak, a cross meg egy sportosabb trekking. A 80-as évek bringáival azért nem érdemes hasonlítani a mai gépeket, mert ott egy csomó minden túl volt méretezve, kevesebb volt a sebesség, vastagabbak a láncok, nehezebbek is voltak, de valóban tartós bringák. A mai gépek precízebben működnek, de több törődést igényelnek ez tény. Abban egyet értek, hogy vannak unalmas német bringák, bár szerintem a trekking már önmagában egy unalmas kategória, legalább is a kinézetét tekintve mindenképpen, persze vannak kivételek, de azok nem az olcsóbb szegmensben vannak. Azért az összes német bringát nem szólnám le, én egyedül a német országútikat nem annyira kedvelem, abból az olasz és a francia az etalon, de mtb-ban pl, vagy akár trekkingben nagyon ott vannak.
[ Szerkesztve ]
Runner_fxr
Ármester
Hogy hogy eladó a capra? [link]
G@ben
addikt
Erre valaki?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
dokee78
félisten
A normál középrész is ilyen fogazott belülről?
zoli03
őstag
Valószínűleg senkinek sincs, azért nem válaszolt senki. Nekem van tépőzáras nyeregtáskám, terepen sem lazul meg. Amúgy meg maximum megvarrod, vagy rögzíted valahogy máshogy.
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
A legtöbb monoblokk ilyen van hozzá szerszám...
G@ben
addikt
Azért ez kicsit nehezebb, mint a nyeregtáska. De valószínűleg egy plusz rögzítés nem árt rá. Köszi!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Runner_fxr
Ármester
Hogy érted azt, hogy normál középrész? Ez a négyszöges az elterjedt az olcsóbb kategóriákban. Ezek mind ilyen rögzítésűek manapság.
[ Szerkesztve ]
dokee78
félisten
Hopp fogalom zavar.
Azt hittem van a középrész.
Abból van a hagyományos és a monoblock.
Akkor valamit félre értelmeztem.
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
Középrész típusok:
- van az ékes az jó régi gépeken, meg tanyabikokon van, csak hagyományos csészés
- van négyszög tengelyes, amiből van mono meg csészés, de venni csak monot érdemes
- van octalink meg hasonlók ezeket manapság érdemes kerülni mert el fognak tűnni
- van az integrált, ahol a hajtás része a tengely és a csapágyakat külön kell betekerni a két oldalon.
inifini
tag
Meglévő országúti kerékpáromon lévő kereket fejleszteném. Jelenleg Shimano rs010 van rajta, ultegra 11 hajtással. Néztem Fulcrum racing 5, Fulcrum racing quattro, DT Swiss r24 Spline, még a Shimago 6800 is (de az már túl van a határomon). Van esetleg valakinek tapasztalata vagy esetleg javaslata ezen az árszinten?
dokee78
félisten
Köszi,akkor mivel félre értettem a dolgokat ez is ugrik.
Pedálnak ez jóféle?
XLC PD-M05
Kicsit besároztam,ajánlott egyből lecsapatni vagy nem gond,ha 1-2 napig rajta marad?
[ Szerkesztve ]
skinnyman
csendes tag
Nem sokat értek a kerékpárokhoz ezért inkább a kedves fórumtagokhoz fordulnék. Szerintetek 50ért ez megéri? Csak városi munkába járós feelingre kellene egy bicikli ami nem megy a
szélfúvástól tönkre.
http://bit.ly/1qkrpNU
vagy vegyek inkább használtam pl. egy ilyet?
http://bit.ly/1OqNeqA
[ Szerkesztve ]
Eagle16
addikt
Raktam a Neuzer-re egy kost Egyelőre még csak teszt jelleggel, hogy mennyire jön be. Nincs fékkarom még, azt a Wiggle-ről kell vennem, itthon nem forgalmazzák a Tektro RL520-ast, ami V-fékkel is együttműködik.
Azt kell mondjam hogy eddig kinézetre is és fogásra is kellemes, jövőhónapban esélyes, hogy átalakítom véglegesen. Csak egy kicsit szokatlan hogy jobban ki kell nyúlni. Gondoltam rá hogy veszek egy rövidebb kormányfejet, de már ez is 90mm-es. Szerintem csak szokatlan lehet az új pozíció.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
6030D
Ármester
Ez miben tud többet, mint egy nyeregtáska? Azt látom, hogy a csőre fogod fel, de ugyanúgy a "zacsit" egy pálcához rögzítia tépőzár, mint a normál nyeregtáskánál a nyeregpálcához. Nekem az még sohasem esett le, pedig néha van kb 0,5 kg és két tépőzár tartja. Szvsz nem tudom ez mitől több, mint egy normál 1500 Ft-os táska. (Ha van olyan ülés, aminek nem lehet a pálcára rögzíteni, akkor van értelme.)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
G@ben
addikt
Jóval nagyobb, illetve nekem egy sima nyeregtáska nem jó, tekerés közben dörzsöli a combom.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
ivana
Ármester
Azért tűnik hosszúnak mert az, az outi vázak adott mérethez rövidebbek.
6030D
Ármester
Ja most nézem, hogy ez ilyen b**i nagy Akkor gyakorlatilag egy csomagtartós táska helyett van, így biztos nehezebb. Bár szerintem az ismerőseim csomagtartós táskái is mind tépőzáras rögzítésűek, és gondolom úgy van kitalálva, hogy elbírja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
G@ben
addikt
Így van, mivel nincs csomagtartóm, valami ilyesmi kéne nekem. Ebbe belefér minden cuccom, ami kellhet egy napi túrára, ha meg csak a városban mászkálok, akkor könnyen leszedem.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Eagle16
addikt
Van egy B opcióm is még, 70mm-es kormányfej + rövid benyúlású (75mm) Deda kormány.
Egyébként hogyhogy rövidebbek? Ennek 58-as a méretezése, 58cm a nyeregcsőváz, és 58cm-es a felsőcső hossz.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
Solad
őstag
Hogy kerül a combod a nyereg mögé?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
G@ben
addikt
Nem kerül mögé. A táska közvetlen a nyeregcső mögött szélesedik és ott ér hozzá. Az kb az ülés szélesedő részének a közepe.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
ivana
Ármester
Akkor ez lényegében outi váz, mert az szokott 1:1 arányú lenni. Viszont hány centi vagy? 58cm az brutál nagy váz már.
Eagle16
addikt
183 centi vagyok, de elég hosszú végtagokkal is rendelkezem. Talán az 56-os ideálisabb lett volna, de mindenhol azt olvastam, hogy ez egy alapból is alacsony építésű kerékpár, illetve országúti méretezés szerint 183 centitől ajánlották az 58-as vázakat.
Ez előtt 12 évig egy ~ 54-es montit használtam, ami egy kicsit kicsi volt, ezért gondoltam arra, hogy talán inkább szokatlan lehet az új pozíció, nem pedig a méret nem megfelelő, illetve ezért érzem azt hogy messzire kell nyúlnom.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
ivana
Ármester
Szerintem nagy a váz, kossal nagyon fontos a pontos méret. Én pl. 175cm vagyok és 53-as vázat hajtok. A te méreted inkább az 56 szerintem.
Eagle16
addikt
De ez nem csak a magasságtól függ nem? Belső lábhossz, végtagok és torzó aránya, de még a hajlékonyság is közrejátszik.
Felrakhatok még egy 2 centivel rövidebb szárat is, ha úgy érzem hogy valahogy kényelmesebb lenne.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
Ati007
őstag
Sajnos sokkal kevesebb időm van kerékpározni mint tavaly és mint gondoltam hogy lesz és még kevesebb időm van kihasználni enduro mivoltát. Amennyit most tekerni tudok (30-40kmes túrák betonon) ahhoz elég és jobb lenne egy országúti vagy egy 29er hardtail. Mivel alig volt használva meghirdettem hátha valakinek megtetszik .
6030D
Ármester
Cicaszem.... LOL...
S-works 29 carbon fully
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
jackbacsi87
senior tag
Hervisben a bell volt sisak akciós. Tegnap bekukkantottam az egyik üzletbe. Csak rendelésre van, készleten nuku. Belenéztem 1-2 sisakba, 2014 asszem 11hó volt a gyártási dátum. Gondolom ez is hasonló évjárat lehet. Mennyire gáz majd 2 éves sisakot venni?
(#65100) Hasaggymeg válasza jackbacsi87 (#65099) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Hacsak nem a kirakatban sütötte a nap nagy baja nem lehet csak azért mert 2 éves.
6030D...az azért rendesen megdobja az árát! Amúgy villoghatott volna még a súlyával a hirdetésben,ha karbon az még egy impozáns adat lehet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg