Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
szjoci
őstag
parkr
őstag
feltételezem stoplis cipő volt rajta, azzal hogy tekert vajon egy ilyen bringán?
Gyorsabban, mint gyalog
Everybody lies.
Hasaggymeg
Topikgazda
Első sorban láb kell oda kérem szépen,nem kerékpár. Hirtelen arra gondoltam még a sérült bringával is jól járt a bámészkodó,de...aztán mégsem.Egy ilyen csomagtartós tanyabájkot nem pótolhat egyetlen gringó Pinarello Dogmája sem a bótbajáró emberkének.
(#64652) parkr...ahogy nézem a képen,amúgy is a talpával hajthatta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Because
őstag
pontosan én se mennék semmire egy ilyen használhatatlan dologgal, hova rakom a kenyeret? esőben nyakig sáros lennék sé az első gödörnél tönkremegy a kerék... köszönöm inkább nem
ja és még csak hajtani se lehet bakancsban egy normális pedál sincs rajta...
[ Szerkesztve ]
parkr
őstag
a Billions c. sorozatban volt ilyen, hogy a pénzes ember elcserélte a csillió dolláros olasz bringát a farmer kosaras bringájára, hogy haza tudja vinni a friss tojást
trialboj
őstag
Nem olyan rég megkérdeztem hogy van-e valami megoldás arra, ha kissé kezd fájni a térdem bringázás közben. Pontosabban nem fáj csak nagyon érzékeny lesz, vagy úgy érzem hogy már közel van hogy ebből fájdalom legyen A lényeg hogy amikor egészséges, akkor nem is érzed h van térded!
Hiába olvasgatok róla, mindenki mást mond, létezik hogy ennyire misztikus dolog lenne ez? Amiben kb mindenki egyetértett, hogy jó ha melegben van, és pl egy hosszabb leejtő is hűti, ami után egy hirtelen emelkedőn már fájhat.
Na most akkor érdemes valami térdszorítót használni? Vagy pl Richtofit v pl Bengay is segíthet?
A nyereg meg egyéb geo mind megfelel, jól van beállítva, szóval nem itt van a gond.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
hegyimorc
senior tag
Én nem kenegetném. Ha fázós, akkor megpróbálhatsz olyan nadrágot ami a térded alatt végződik vagy egy lábmelegítőt, amit le tudsz venni ha sok.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
(#64660) Runner_fxr válasza FirstAndroid (#64656) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Kép alapján ezt pontosan nem lehet megmondani, mert nem látunk bele a csapágyakba és a hajtás kopottsága sem látszik. Ha már nagyon kopott és jó minőségű közeli képek készülnek akkor azért látszik a fogaskerekek kopottsága is. Az új ára 80k. Szóval ha minden tökéletesen működik rajta, és semmit nem kell rá költeni, akkor 35-40k-t érhet. Ha cserélni kell rajta alkatrészeket, akkor annyival kevesebbet.
trialboj: Ha a kerékpár mérete, beállítása megfelel, akkor valóban máshol kell keresni a problémát. A térd az egész test legbonyolultabb ízülete, épp ezért sokféle probléma is lehet vele. A hideg valóban nagy ellensége. Most már nincsenek olyan nagy hidegek, hogy különösebben megfázzon, de 10 fok alatt szükséges egy neoprén térdmelegítő, amin nem fúj át a szél. Ez nem azonos a téli bringás nadrággal, meg léb melegítőkkel. Ez annál sokkal tömörebb anyag, és semmi szelet nem enged át. Ennek hiányában hideg időben tényleg meg tud úgy hűlni az ízület, hogy problémákat okozhat. Aztán lehet túlterhelés is. Például az edzettségedhez képest sokkal jobban terheled, nem tartod be a fokozatosság elvét. Vagy nem hagysz időt neki a bemelegítésre, hidegen terheled. Illetve az életkort is érdemes figyelembe venni. Tízen, húszon évesen természetes, hogy van térded, fel sem tűnik, mert nagyon rugalmas mindened. De 30-on túl már sokkal jobban kell rá vigyázni, ilyenkor kezdi el érezni az ember, hogy van térde. Sokkal jobban kell figyelni a bemelegítésre, fokozatos terhelésre. Illetve porcerősítő készítmények szedése sem rossz. Segít a megelőzésben. Ha ezek betartásával sem sikerül pár hónap alatt megszüntetni a panaszokat, akkor el kell menni egy ortopéd szakorvoshoz.
[ Szerkesztve ]
Runner_fxr
Ármester
Ja és még valami, a sportkrémek csak húzódásra jók. A porcodhoz semmi köze. Illetve a térdszorító inkább csak árt, mert elgyengíti a térd körüli izmokat.
FirstAndroid: Az reálisnak tűnik, de mindenképpen kell egy szakszerű átnézés. Ha pl cserések a kerekek, sor, lánc, esetleg monoblokk, akkor már mindjárt nem lesz olyan kedvező. Azért ez nem mai darab, ki tudja mennyi km van benne.
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez újkeletű? Állítottál a nyeregmagasságon,hajtóműhosszon? Keményébben hajtasz mint korábban,egyéb változás,vagy csak úgy a semmiből kezdte?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Solad
őstag
Tények: sajnos csak beállítani tudtam a tavalyi időmet, ez nagyon nem fasza. Viszont ha figyelembe veszem, hogy az első nyolc kilométeren a felvezetőautó a tavalyi 40+ helyett idén 30- -szal ment, illetve folyamatosan olyan erős szél volt hogy majd' levitt a gátról, tűrhető. Az eleje is megérezte, nyolc perccel gyengébb idővel nyerték mint tavaly.
Az abszolút helyezésemet tavalyhoz képest sikerült 78-ra javítani az akkori 130 környékéről.
A harmadik bolyba sikerült beállnom, sajnos mint kiderült, gyenge volt nekem, nagyon sok energia bennmaradt, cirka 5-6 perccel tudtam volna jobbat.
Ami viszont baromira tetszett, hogy végre újra érzem az erőt a lábamban a műtétek után. A pálya sajátosságai miatt az igazi véghajrát az utolsó 500 méteren lehet megindítani, erre úgy fordultam rá, hogy 5-6. helyen voltam a bolyban, plusz három srác 40 méterrel előttünk. Akkorát sikerült lépnem a végére, hogy ijesztő tempókülönbséggel mentem el mellettük is. A polar szerint 53+ km/h környéke volt a befutóm.
Mindent összevetve csalódás, mert rutintalanságomból eredően gyengébb lett mint amit tudtam volna, de a vége valamelyest kárpótolt.
Volt más is innen?
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
Syd69
aktív tag
Voltam a gyerekkel.
Eredményünk saját szinten elfogadható....Egyéni rekordot mentünk
Jó kis szél volt.
Felvezetőautónak 20-25 közé mondtak tempót a rajtnál.
Alma
Tomi_Sci
őstag
Recon Silver TK Solo Air 2016-al (29", QR) van valakinek tapasztalata? Mondjuk egy Reba-hoz képest mekkora visszalépés rugózásban illetve merevségben?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
Solad
őstag
Minden évben ennyit mondanak, tavaly mégsem mentünk 38 alatt. Ez oda tud vágni az időnek rendesen.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
parkr
őstag
esélyes hogy nyekereg a press fit BB-m, nézem most a kerámia csapágyasat de nem kicsit erős az áruk...
Tothgera30
Ármester
Rugózásban darabosabb, merevsége igen jó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
trialboj
őstag
Köszönöm a válaszokat.
Ez a bemelegítés érdekelne, mit értünk ezalatt? Hogy kell bemelegíteni?
kb 4 kmre van tőlem az első emelkedő amit ha vannak mások is akkor meg szoktam nyomni, és múltkor pl akkor kezdett el kicsit fájni, szóval lehet benne valami.
Tudom hogy a bengay az izmokra van, de én pont arra használnám, hogy bemelegítse a térdizmokat, és ne legyen gond, ha már az elejétől kezdve terhelném.
A túlterhelést sem értem. Persze könnyű elcseszni a térded, és az összes energiatartalékod, ha nem választod meg jól a sebességet és nem tudod tartani a tekerési tempót, hamar elfogy a kraft, és vagy állva tekersz, vagy visszaváltasz, vagy terheled tovább, és előbb utóbb egy orvosi váróban találod magad.
De ezt leszámítva nem hiszem hogy túl lehet terhelni, vagy legalább is nekem nem sikerül, mert ha túltolom akkor a tüdőm sokkal hamarabb elfárad mint a lábam, és muszáj visszavegyek.
Amúgy elég fura hogy ezt mondod a térdszorítóra, nem értem akkor mi értelme van, ha hosszabb távon csak elsorvasztja az izmokat?!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
ALI_G
veterán
Akkor ujrakezdem.
Szeretnek egy hasznalt kerekpart venni, lehetoleg 100k alatt. Elsosorban varosban hasznalnam, de konnyu terepet tudnia kell. Napi 5-15 km tav, de esoben inkabb bkv-zok, tehat heti min 1-2 alkalom ami kb garantalt.
Mit keressek szerintetek?
[ Szerkesztve ]
fpeter07
veterán
Nagy szívás ott szélben menni, az tuti. Nyáron körbementünk rajta egysebességes bringával. Voltam idén már országútis versenyen, de vagy 15 percet kaptam 20 km-en. Montival slickel annyira nem lehet szaggatni az utat. Outival én nagyon tudnék menni, szóval lehet jobban járok, ha mtb-re áldozok. Pedig az is feelinges lehet.
Runner_fxr
Ármester
Nekem volt jó pár elég durva sérülésem, így úgymond tapasztalatból tudok beszélni. A bemelegítés nagyon fontos. A krémek segíthetnek, ezek vérbőséget csinálnak, de nem tudja pótolni teljesen a bemelegítést. Ugyan is a bemelegítésnek az a lényege, hogy az ízületben lévő folyadék végig keni az ízület terhelt részeit. Ezt úgy képzeld el, mint amikor beindítasz egy hideg motort és az gyakorlatilag kenés nélkül mozog. Ha ilyenkor lepadlózod akkor hatalmas terhelésnek teszed ki, viszont ha hagyod alapjáraton ketyegni, akkor a motorolaj megkeni az egész motort és utána már a nagyobb terhelés sem jelent gondot. Az ízület is hasonlóan működik.
Kerékpározásnál ezt úgy lehet megoldani, hogy alacsony terhelésnél megpörgeted a pedált. Illetve a terhelés előtt lehet gimnasztikát is csinálni. A túlterhelés többféle tényezős, egyúttal a szíved, keringési rendszered, másrészről az ízületeid. Egy egészséges szívvel, keringési rendszerrel rendelkező ember simán túl tudja terhelni a térdét. Fordítva is igaz. Az inak, porcok is meg tudnak erősödni, de ennek a folyamata hosszabb mint az izmoké. Te lehet, hogy bírod comb izomból és a szíved is bírja, de a térdedben lévő porcok, ínak nem bírják. Időt kell hagyni neki.
A térdszorítónak akkor van értelme ha valami nagy terheléssel járó, de rövid ideig tartó tevékenységgel akarod terhelni valamelyik ízületed. Pláne ha sérült volt. Gondolok itt arra ha síelni mész, küzdő sportolsz, vagy egy focimeccs stb. A kerékpározás egy kisebb terhelést jelent. Rehabilitációs jellegű mozgás a térdnek. Ilyen esetben nem szabad térdszorítót alkalmazni, mert csak gyengít. Térdszorító, a műtétek után kellhet, de a lehető leghamarabb meg kell tőle válni, hogy visszaálljon a természetes biomechanika.
[ Szerkesztve ]
dokee78
félisten
Melyik váltókar(nem fékváltókar egybe építve) ajánlott vétel?
Valami nem Gripshift kellene.
3x7 sebességeshez.
Van valami Best buy?
5.000 alatt.
[ Szerkesztve ]
[link]
Ebikeon latta 7 sebishez valot.
Everybody lies.
dokee78
félisten
Sunrace DLM93 is jó féle?
ivana
Ármester
Merev villás trekkinget érdemes venni, 100k-ért használtan már jók vannak, értelmes szettel pl. deore. Talán van értelmes telós is annyiért de a legtöbb csak szemét.
Because
őstag
szezso15
addikt
Sziasztok!
Nagyon régóta biciklizek, kb. 5 éve már egy 2009-es Cube Acid-et nyúzok. Nagyon szeretem, de sajnos kezd eléggé leamortizálódni, így lenne pár kérdésem.
Az első váltó bowdenje nagyon halálán van, tudom én ezt házilag cserélni, mennyire cumi? Nem értek hozzá, a külső burkolata is kuka ilyenkor?
Másik a fékpofa. A hátsó fék nagyon csúnya hangokat ad, ha teljesen benne van a nútjában a hátsó kerék, kicsit ki kell emelnem, hogy ne zenéljen, gondolom a fékpofák vannak kész. Ezeket honnan tudnék rendelni, tudom cserélni házilag?
+1: Valami olcsó, de jó biciklis telefontartót szeretnék, van olyan, ami ajánlott esetleg (LG G2)?
Bocsi a zöldfülű kérdésekért, de nem vagyok ilyesmiben a toppon...
Köszi előre is!
*Hajrá Loki!* i15+
ShiTmano
aktív tag
Like.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
ALI_G
veterán
Ilyesmire gondoltam en is. Trekking es cross az ugyanaz, csak felszereltsegben mas?
Masik kerdesem, hogy penteken sikerült parom osregi montijanam a hajtokar csapagyat megolni, igy vinnem kell szerelohoz. Emlekeim szerint lar szaz km-rel ez elott volt cserelve, gumicsere es atnezve. Mivel eddig is szar volt mindene, jo lenne rendesen megcsinaltatni, mert nagyfaferjatol kapta es nem ker masikat.
A legnagyobb baja hogy regi olcso monti, hiaba van rajta atmeneti gumi (kozepen utcai mintazat), 20 km/h-nal mar durvan kell kuzdeni kozuton. Komoly kardio edzes vele bemenni munkaba
Milyen csapagyat rakassak bele? Mit kellene meg benne esetleg cserelni, ellenorizni amitol ilyen nehez hajtani?
trialboj
őstag
(#64674) Runner_fxr: Nagyon Köszönöm.
Ezt normális kopásnak hívjuk, és egyáltalán nem nehéz a cseréjük. Viszont azt hozzátenném hogy ha nem értesz hozzá ,és nem is különösebben érdekel, hogy kell szakszerűen beállítani egy váltót/féket, talán érdemesebb lenne ráfordítani azt a pár 100ftot, és hagyni hogy egy szakember oldja meg.
Ha viszont szeretsz bütykölgetni, akkor csak egy új váltó bowden fog kelleni, házat nem kell cserélni, ha csak nincs megszakadva vagy nem rozsdás valahol. Hosszú lenne lenne leírni pontosan mit kell csinálj, de ha ráguglizol, millió találat lesz, még talán magyar nyelven is. A nehezebb része a helyes beállítás, főleg ha már nem egyenes az első tányér, akkor ott lehet szenvedni, de ez sem lehetetlen feladat még kezdőknek sem.
A fékpofa csere, talán a legegyszerűbb dolog, bármely közepes boltban találsz, jó ha viszed a bringát, és azt kéred hogy nézzenek rá mielőtt rádsóznak valamit, nem árt megnézni, hogy a tárcsán nincs-e utasítás hogy milyen típust használj (pl resin pads only). 10/11 szer itt is finomhangolni kell a féket, ami azt jelenti hogy hátsó kerék kikap, lazítod a 2 csavart ami fogja a féket, meghúzod a fékkart, hogy beálljon szépen a féktest, és miközben húzod a kart, visszaszorítod. Erről is találsz videót.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Szep, ezzel mehettel volna kicsit ugratni is azert
Everybody lies.
Because
őstag
azért kemény menet volt
(#64684) Crytec210: nem volt rá szükség, úgy viselkedett mint egy megbokrosodott ló, rádobtam a zsákot és égnek indult az eleje
[ Szerkesztve ]
zoli03
őstag
RockShox XC 30 TK-t megérné lecserélni max 10000 Ft ráfizetéssel egy Suntour Raidon LO Air-re? Az XC 30 értelemszerűen használt (a biciklimben van most), átlagos állapotú, rugós (nem mozogja ki a teljes útját a súlyom alatt, másik rugót nem érné meg bele venni), 30 mm-es becsúszója van. A Raidon teljesen új, levegős (be tudnám lőni a testsúlyomhoz), 32 mm-es becsúszója van, ráadásul az újabb Suntourok már jobb minőségűek, az új XCR-ről is jókat írnak.
Eagle16
addikt
Nézegetem mostanában a 2015-ös Tour de France szakaszait youtube-on. Olyan jó nézni őket, úgy mennek mintha vákuum lenne körülöttük
Ma alig volt szél, kb. 30 km-t tekertem, egyelőre átlag 26 km/órát tudtam hozni. 26km-en át, sík terepen.
De majd lesz jobb is
Ide elmennék szívesen, nagyon jó videó egyébként. (Stelvio)
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
atok666
őstag
Nekem is a kedvencem, mikor a "domestic"-ok hozzak fel az emberuket a szokeveny csapatra az utolso kilometereken. Az a tempo
Atok
maximilian4
addikt
Én még rosszat nem olvastam róla, sztem jó választás lenne. Ezek az új suntour-ok nekem egyébként is bejönnek.
Én meg pont azon filóztam hogy a rs 30 gold-ot lecseréljem-e foxra, de teljesen fölösleges lenne.
Maxi
balintka
addikt
Kellys, kinyírhatatlan .
Tendd
tag
Hosszabb távú bringázások során hordtok magatokkal mini pumpát, pót belsőt, ha esetleg defektet kapnátok? Ki hogyan oldja meg az ilyen helyzetet, mert idén tervezek nagyobb távokat is sportolás céljából.
Solad
őstag
Nyeregtaskaban egy potbelso, gumileszedo es par ontapados folt, kulacstartonal minipumpa. Ugyanez siman elfer mezzsebben is
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
Tothgera30
Ármester
Általában gumi leszedő, pótbelső és egy-két patron elfér a mez hátuljában, van aki pumpát is visz (ahogy elfér). Lényegében ha nagyobb hiba van, ott úgy sem oldod meg az út szélén.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
JackFeryll
őstag
2 belsőt viszek mindenhova. Foltozgatni nem szoktam. Ha nagyon mini a pumpa akkor hidegben CO2 patron jól jöhet.
Én csak nyuszi módra kivártam a nagy zuhi végét, mikor már alig csepergett, akkor elindultam tovább hazafelé, de még így is egész szépen megáztam..
[link]
Everybody lies.
Darko
senior tag
Jópofa ez a fordulatszám és sebességmérő a videó sarkában.
A 80+ km/h-s ereszkedés is komoly tempó.
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
Because
őstag
ha szerencséd lesz még fog esni és lemossa
G@ben
addikt
Múltkor kerestem bringás táskát, de rájöttem, hogy a közvetlen a nyeregcsőre tehető nem jó, tekerésnél súrolja a combom.
Egy ilyen viszont jónak tűnik, elég tágas, elvileg nem érek bele, csak 2 problémám van vele. Az egyik, hogy kicsit hosszúnak érzem, tehát belenghet, bár lehet, hogy fölösleges az aggodalmam. A másik, hogy 12.000 Ft-ért tudnám megszerezni, ami sok. Nem tud valaki hasonló táskát, esetleg kicsit rövidebbet, és sokkal olcsóbbat?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Tendd
tag
Köszi Solad, Tothgera30, JackFeryll. Ez a mini pumpa megfelelő lenne?