Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz
xy.zsolt
#174025
üzenetére
Ezt a 3 évet teljesen hülyeségnek tartom. Semelyik sisakom használati utasításában nem találtam ilyet. Ahol leginkább ki van téve az UV sugárzásnak (külső oldala), ott amúgy is egy műanyag héj van, ami elnyeli a sugárzást. Plusz nekem egy szekrényben van a bukó, ha nem használom. Szóval nekem mondjuk heti 6 órát kap UV sugárzást, másnak meg lehet 36 órát. Akkor ebből hogy jön az, hogy 3 év után kell cserélni?
-
zoli03
őstag
válasz
Mezga Aladár
#173634
üzenetére
Köszi a javaslatokat, a Richey sajnos nincs eBike-on, de akkor az eBike-os feltételt elengedem.
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg
#173630
üzenetére
WTB-ket nézegettem, azokból van szélesebb is. A mostani 135 mm-est nem túl kényelmes 2-3 óra után, ülőcsont távolságot mérve is kevés a 135 mm.
-
zoli03
őstag
Kb 145 mm széles nyeregből mit érdemes itthon venni? A keret max 15e Ft, új és használt is játszik, de ha új, akkor eBike-ról legyen beszerezhető.
-
zoli03
őstag
válasz
nightmare13
#172315
üzenetére
Honnan veszel ilyet, hogy ha van egy járdasziget, akkor új elsőbbségadás tábla kéne? Ez nettó hülyeség, a biciklisnek az összes sávban levő autósnak elsőbbséget adni, nem csak az első háromnak.
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg
#170536
üzenetére
Hajlított volt mindkét korábbi montimon. Az előzőn egy Race Face volt, az nem volt tökéletes, de az egyenesnél sokkal jobb volt az is. Most egy Radon van, amit Bike-Discounton kapni, ismerősömnek volt egy használt olcsón. Tesztelni vettem, de nagyon bejött a formája, úgyhogy maradni fog, első felrakás után is kényelmes volt, még pici finomhangolás kell és tökéletes lesz.
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg
#170523
üzenetére
Eddig teljesen jó, nagyon megkedveltem. Két kisebb probléma még előjött:
- az egyenes kormányt sehogy sem bírtam megszokni, akárhogy állítgattam, elkezdett zsibbadni a kezem rajta. Lecseréltem egy hajlítottra, egyből jó lett.
- mivel a teleszkóp lockja miatt egyik oldalon kisebb a markolat, így nem olyan egyszerű cserélni rajta. Vettem rá egy OneLoc kart, így már mindkét oldalra ugyanolyan széles markolat megy fel.A vázzal nagyon meg vagyok elégedve, már a váltókart is megszoktam.
-
zoli03
őstag
válasz
6030D
#170446
üzenetére
Kívülről benyúlsz az imbuszkulccsal, és a két pofát húzod össze, mint egy satut és úgy rögzül a tetősínre (érdekes profilja van, szóval kb mindenen megszorul). Elvileg kalapácsfejű csavarra kell rákeresned, de a Bosch profilokhoz való csavar is hasonló. Ha érdekel, megmérhetem délután, hogy mekkora kell bele.
-
zoli03
őstag
válasz
6030D
#170417
üzenetére
Nekem van, Menabo bicikliszállítóval használom meg egyszer létrát vittem vele. A vége kicsit sorjás, ezen könnyen lehet segíteni. Ha sokat szereled fel/le, akkor érdemes lehet venni hozzá egy T fejű imbuszkulcsot, mert a gyári imbuszkulcskulcs nem olyan kényelmes sokszor használva. Amúgy zárható mindkettő kereszttartó egy kulccsal (pótkulcs van hozzá), egy ember is könnyen és gyorsan felrakja, súlya is nagyon kevés. Ennyiért nagyon jó áron van, gyakorlatilag semmi hátránya nincs.
-
zoli03
őstag
válasz
parandroid
#169406
üzenetére
Na most akkor egyből lecsökkent a korábbi becslésed alsó határának kb felére a többletfogyasztás.
-
zoli03
őstag
válasz
parandroid
#169388
üzenetére
Hogyan lenne +1-2 liter/100 km? Összehajtott tartónak+kereszttartónak nem túl nagy a kiterjedése és emiatt a légellenállása. Nekem biciklivel együtt lesz kb +1-2 liter/100 km 80-90-es tempóval.
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#167784
üzenetére
Akkor miért nem használsz waxot? Annál semmit nem nem egyszerűbb takarítani.
-
zoli03
őstag
válasz
athomi
#167774
üzenetére
Ha 5000 km-ert mentél egy lánccal, akkor mindent cserélhetsz a hajtásban, új lánc nem lesz elég. A romló váltásteljesítményt okozhatja az agyonkopott hajtás is, de azért rá kéne nézni a váltókra is. Ha csak kened, az sokat nem ér, a duurva olajsár is tudja annyira koptatni a hajtást, mintha száraz lánccal mennél.
-
zoli03
őstag
Markolatot akarok venni MTB-re, nagyrészt kesztyű nélküli használnám. A lényeg, hogy puha legyen, közepes méretű kezem van. Ebikeon van ESI Chunky 5400 Ft-ért, van ennél jobb választás maximum ilyen áron?
-
zoli03
őstag
Olyan appot keresek telefonra (lehet Android és iOS is), ami lehetőleg egy offline (de ez nem alapfeltétel), Google Maps szerű/kinézetű (szóval nem kellenek turistautak, ösvények, stb) térképen mutatja más színnel, hogy merre jártam. Szóval mutatja az aktuális pozícióm és látom a térképen, hogy melyik utakon jártam már az adott tekerés során. Létezik ilyen app?
-
zoli03
őstag
válasz
TayRol
#166192
üzenetére
Nekem elég furcsa a felszereltsége, inkább vennék egy aluvázas biciklit, mint ezt. 1x11 mellé 11-42 sor, Manitou teló, BR-M315 fék. Ehhez minek karbonváz? Szerintem drága is, hiába új. De ha nem viszik/nincs érdeklődő, akkor csökkented az árat, ez ilyen egyszerű. Előbb utóbb minden elmegy, csak az a kérdés, kell-e másra a pénz.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#161637
üzenetére
Ez szerintem hülyeség. Egy 2,1" és egy 2,3" gumi kerülete között nincs 2% különbség. Szóval ha más guminyomással mész, akkor is elenyésző a különbség, 30 km/h-nál pár tized km/h.
Ha nem állítod be pontosra, még akkor sem lesz rosszabb mint egy GPS. Ha meg eltérő nyomáson mész, akkor a kettő közé lövöd be a kerületet.
Én pl a régi 26"-osomon lemértem a Continental Race King 26x2,2" gumimat terepen használt nyomáson és aszfaltos nyomáson is (biciklin ülve, sokszor mérve), 2085 és 2110 mm volt a gumi kerülete. Ez kb 1% különbség, én a kettő közé állítottam be a km órát, így 0,5% pontos lett.
Egy GPS-es óra sosem lesz ilyen pontos. Elég csak azt megnézni, hogy a kanyaroknál hogy rögzíti az útvonalat. Vagy ha felfelé mész, akkor hogy méri a távot? Csak a vízszintesen megtett utat számolja, vagy azt is nézi, hogy a mászás miatt hosszabb az út? Ha a második lehetőség áll fent, akkor mennyire lesz pontos? Mert az köztudott, hogy magasságmérésre nem túl pontos az általunk használt GPS technológia.
Google Mapson is hülyeség lemérni az útvonalat, aztán ahhoz állítani a km órát. Ha utánaolvasol, akkor tudni fogod, hogy nem pontos. Persze alap mérésekre tökéletes, de valamit aszerint beállítani már nem.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
Az országútat ne hasonlítsuk a terephez. Országúton simán tudsz játszani, hogy hűtöd a féket, de terepen vannak olyan helyek, ahol alig tudsz lejönni, ott nincs lehetőség játszani a helyes fékezéssel, mert esés lesz belőle és elég egy 3-4-500 méteres ilyen szakasz és elszíneződött a 160-as tárcsa. Persze le is lehetne szállni és tolni, de a bicikli van értem, nem én a bicikliért.
-
-
zoli03
őstag
válasz
maximilian4
#158747
üzenetére
A gyártó meg szokta határozni, mennyit bír ki. Egy szezont általában elmegy, utána kell nézni. A Joe's bele szokott száradni, egész könnyen kijön a külsőből, nem hagyom benne (plusz súly).
-
zoli03
őstag
válasz
6030D
#158695
üzenetére
Köszönöm, de ha cserélem, akkor BR-M8100 lesz.
sebgutkopf: ez Level T, ahogy nézem a legolcsóbb SRAM fék (ahhoz képest viszont egész jól használható). Ha nem lenne ilyen nehéz, akkor lehet kipróbálnám 180-as tárcsával, de így nem éri meg fejleszteni, ha előbb-utóbb úgyis eladom.
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg
#158669
üzenetére
Kicsit túl is melegszik, ha olyan a terep (bár a fékhatás nem változik). Hátul lehet blokkolni a kereket, ha erősebben meghúzod a fékkart, de elöl nem tudsz első kerékre állni. Meg megfog, de érezni, hogy jobb lenne a 180-as tárcsa (főleg ha valaki nehezebb, mint én).
Reba RL van benne, inkább a második állítás igaz rá, de a Rock Shoxok ilyenek szoktak lenni.
-
zoli03
őstag
válasz
zoli03
#158143
üzenetére
Hétvégén volt egy újabb terepezés a Rockrider XC900-zal:
- a fékről nem lett rosszabb a véleményem, egészen bejön. Viszont a 160-as tárcsa előre kevés, 180-as kéne. Ez nem a fék hibája, hanem a Decathloné. Súlyra viszont nehéz a fék, muszáj lesz lecserélni, hogy beessen 10 kg alá a bicikli.
- a váz továbbra is tetszik, kellemeset csalódtam menetkomfortban a merev karbonban. Aszfalton felfele nagyon kijön a merevsége a régi össztelósomhoz képest.
- a váltókart kezdem megszokni, de az eléggé hiányzik a Shimano után, hogy lefele egyszerre kettőt tudjak váltani
- a gumi egész használható, 18-20%-os emelkedőn is fel tudtam menni vele viszonylag könnyen, 1-2 kövön csúszott csak meg. Meredekebben valószínűleg úgyis tolni fogom
- a markolatváltó szerű teleszkóp lock is egész jó, szokni kell még, de könnyen lehet zárni vele a telót, sokat használomMás téma: mivel ezen alig van karbantartani való alkatrész egy dropperes össztelós után, gondoltam még egyszerűbb lesz Squirt-tel haszálni. Nagyon jól bevált, teljesen tiszta a lánc tekerés utána, a takarítás kb semmi az olajhoz képest. Árban nem olyan olcsó, de alig fogy, plusz ha hozzászámolom, hogy nem kell semmilyen tisztítószer, csak egy rongy kb, akkor még kevésbé drága. De ha másfélszer ennyi lenne, még akkor is simán megérné a kényelem miatt.
-
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#158508
üzenetére
Azért ennyire nem kell túldramatizálni, hogy idén nem tudsz tekerni. Azt sem értem, miért nem tudsz elmenni futni a városban. Én tegnap futottam városban, amikor nem volt semmilyen korlátozás/tilalom, mégis max 3-4 embert láttam látótávolságban, akiket simán ki lehet kerülni.
-
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#158418
üzenetére
Egy alap Tacx (T-2650) kb másfészer annyiba kerül, mint a Decathlonos. Kapsz hozzá minden kiegészítőt később is (átütőtengellyel is tudod használni akár), de azért nem olyan extra minőség az sem. Hangra nem veszélyes alacsony fokozatokon. De ha nem vagy benne biztos/nem akarsz rá sokat költeni (gumi mindenképp kéne hozzá), akkor használtan néznék valamit, vagy bepróbálnám a Decathlonost.
-
zoli03
őstag
válasz
f4lcon
#158416
üzenetére
Akkor most részletesen válaszolok a hozzászólásodra, nem részleteket kiragadva:
Azért vitatkozok, mert nem szeretem, ha olyat reagálnak a véleményre, ami nem igaz. A vitatkozást te kezdted azzal, hogy hozzászóltál az árhoz egy olyan véleménnyel, aminek semmi köze nem volt a hozzászólásomhoz (mennyi itthon és mennyi a Bike24-en).Nem hiszem, hogy a gyártó által megadott súlyadatok útmutatásnak jók, legkisebb méretben (ha nem tüntetik fel), nagyjából bele szokott férni a súlyadat a felső toleranciába, vagy minimálisan túllépve azt.
SEHOL nem írtam, hogy JOBB a Rockrider, mint a Cube. Légy szíves ne állíts olyat, amit le sem írtam. Már itt megbukik az egész vita, mert olyan érveket hozol fel, amik nem is léteznek. Mint ahogy az sem igaz, hogy 300 grammal könnyebb a Cube, mint a Rockrider. Hát ha így vesszük, tényleg nincs értelme vitáznom veled.
Tök jó, hogy a 2019-es modellekről linkelsz tesztet, mi meg a 2020-as modellről beszélünk. Jó de ha a váz ugyanaz, akkor nem lényeg annyira. Mondjuk a C68:X váz nem tudom hogy jön ide a súlyával, nem ilyen vázzal van szerelve, mint amilyenről a téma szól.
-
zoli03
őstag
válasz
f4lcon
#158409
üzenetére
Te is tudod, hogy mindegyik gyártó a legkisebb vázméretre adja meg a súlyt (a Decathlon pl több méretre is). Ilyen hülyeséget kár kérdezni, hogy mi van, ha a legnagyobbat adják meg, mert ilyen nincs. Meg szokták adni a toleranciát is (±5%), de a megadott súlyok mindig a +5%-hoz közelítenek kb az összes gyártónál. Úgyhogy ha a Rockrider kihasználja a +5%-ot, a Cube is ugyanúgy kihasználja.
"úgy ágálsz a Cube ellen, mintha mindkettővel mentél volna (nyilván nem)"
A többi fórumozó meg a Rockrider ellen van, de csupán azért, mert nekik a Cube név szimpatikusabb a vázon."meg a haverodnak kifakult a váz"
Nem csak neki fakult le, másnak is. Azért az hogy néz ki, hogy egy millió Ft-hoz közeli biciklinek kifakul a váza 2 év alatt? Akkor milyen véleménnyel legyek a többi tulajdonságáról, amit nem is látok?"Az, hogy milyen a geometriája, hogy mennyire merev, vagy mennyire kényelmes, hogy milyen a rugózása, az nyilván mind lényegtelen."
Írtam, hogy a Rockriderről van sok vélemény, tesztet is találsz. Cuberól is? Honnan tudod, hogy nem a Cube gyengébb ebben? -
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#158404
üzenetére
De ha megnézed, a Decathlon megadja a váz súlyát, a Cube nem (Canyon is megadja, meg jópár gyártó. Ha rejtegetik, annak oka van). Nagyon sok véleményt találsz róla neten, tesztet is, ezt a vázat már évek óta árulja a Decathlon. Cuberól mennyi teszt van? Több haveromnak is van kb 3 éves karbon Cube váza: merev, de merev vázat nem nehéz csinálni. De nem is túl könnyű. Matt a festése, a pirosas színek kb 2 év alatt teljesen kifakulnak. Szóval engem semennyire nem győzött meg vázban a Cube, nekem nem nyújt semmivel sem többet, mint egy másik gyártó.
-
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#158402
üzenetére
Ezt most nem a Decathlon/Cube bringa vitára írom, de 300g nem kevés ilyen szinten. Vázat/szettet nem cserélsz. Akkor marad a nyereg/nyeregcső/stucni/kormány négyes. Itt azért lehet spórolni, de sokszor csak 50-100 grammokat (vagy annyit sem). Vagy veszel kínai karbon nyerget, azon összejöhet akár 150 gramm is. De pl kormányból nem veszel karbon kínait, egy márkás meg 50e Ft. De ezek mindkettőbe ugyanannyiba kerülnek, szóval ha a Cube-on lecseréled, akkor a Rockrideren is lecserélheted, megmarad a különbség. Féket is cserélhetsz, az nem olyan drága, de a Rockrideren nehéz van, ott simán tudsz 100-200 grammot spórolni egy XT-hez képest, szóval csak nőne a különbség. Maradt a kerék, amit eléggé megérezni, viszont a Cube-ban egy elég alap kerékszett van (súlyban és árban is). Na ha itt fejleszeni akarsz, akkor nagyon mélyen zsebbe kell nyúlni, mert nem pár tízezer forint lesz, hanem százezres nagyságrend. Szóval a Cube pluszsúlya kb azon az alkatrészen van, ahol a legjobban számít és ahol a legtöbbe kerül lefaragni.
-
zoli03
őstag
válasz
f4lcon
#158395
üzenetére
Én a Bike24-es árra írtam, hogy ott sem olcsóbb. Kedvezményben nem hiszek. Még mindig ott vagyunk, hogy van egy nehezebb, de drágább bicikli, ami a vázon levő feliratban jobb csak szerintetek.
De mondjuk legalább ezen már nincs piros szín, így nem fog 2 év után fehérre/rózsaszínűre fakulni. -
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#158387
üzenetére
Bike24-en is drágább a Cube (780e Ft, plusz még a szállítás, és 800e Ft felett vagyunk). Azért ez plusz 40e Ft egy nehezebb bicikliért.
Nekem a Cube pl egyáltalán nem szimpatikusabb márka, mint a Rockrider, ha a kettő közül kéne választanom, akkor a név semmilyen pluszt nem jelentene a Cube oldaláról. -
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#158382
üzenetére
Az XC 900-nak ugyanez a váza, csak más a színe, ott van geo táblázat.
Mondraker Chrono Carbon R: közel sem 10 kg az a bicikli és érezhetően gyengébb a felszereltsége.
Cube Reaction C:62 SL: ez is sokkal nehezebb és még drágább is. 0,6 kg-val nehezebb, ami itt óriási különbség.Szóval nem tudom, honnan veszed, hogy nem könnyebb a hasonló áru karbon XC-knél, mert 10 kg körül a több, mint fél kg óriási különbség.
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#158320
üzenetére
Mennyi az a sok km? Nem a csomag a lényeg, ha gyorsan mész, meg fogsz izzadni. Ha 20 km/h átlaggal mész 5 km-t az 15 perc, 25 km/h átlaggal nyersz 3 percet. Olyan fontos neked az a 3 perc? Hányszor cseszel el sokszor 3 percet egy nap teljesen felesleges dolgokkal?
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#158292
üzenetére
Közlekedni veszed, nem sportolni. Kit érdekel, hogy lassabb? Úgysem hajtod magad annyira, mert megizzadsz. Akkor mondd, hogy feleannyi idő alatt megvolt ugyanaz a táv országútival, ha a montin is hasonló gördülési ellenállású gumi van. Olyan kategóriát keresel, ami nem létezik, mert városban használt biciklinél nem a minél gyorsabb tempó a fontos, számtalan fontosabb szempont van.
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#158283
üzenetére
Nagyon gagyi. A Sixteamed miért nem jó városba?
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg
#158146
üzenetére
MAVIC Crossmax van benne ID360 szabadonfutóval. A DT M1700-nak is hasonló volt (Ratchet), az sokkal halkabb volt.
-
zoli03
őstag
válasz
zoli03
#157149
üzenetére
Elmentem egy normálisabb körre is terepen vele:
- a fék nem olyan rossz. Teljesen más az adagolhatósága, mint egy Shimanonak, nem olyan hirtelen blokkolós, de azért lehetne erősebb (de nem túl magas kategóriás, úgyhogy ezt elnézem).
- a váz kényelmesnek tűnik, nekem a hátulja sem tűnik olyan merevnek, puhának érezni benne az útegyenetlenségeket
- a kerékszett racsnija nagyon hangos. Én szeretem, ha hangos, de nem hallom gurulás közben túl jól, ha beszél hozzám valaki.
- GX váltó tetszik, eléggé határozott. A váltókart jobban megszoktam, de még most sem az igazi, sosem fogom megszeretni.
- a Hutchinson Skeleton TR gumi sem volt olyan rossz, mint vártam, nekem eddig elégnek tűnik a tapadása, úgyhogy nem egyből cserésÖsszességében pozitív irányba változott a véleményem. Ami alkatrészeket gyengének gondoltam rajta megvételkor, simán és élvezetesen használható azokkal is.
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#157222
üzenetére
Biciklire költhetsz, de nem fogja tartani az árát. Senki nem fog annyit pluszban fizetni érte, mint amennyiért te fejlesztettél. Azt meg ne hidd, hogy a vintage montinak nem lesz baja. Biztos tartósabb minőségű alkatrészek vannak rajta, de ott is kopik minden és nem fiatalok.
-
zoli03
őstag
válasz
sebgutkopf
#157216
üzenetére
Ott még nem volt beállítva semmi sem pontosan, csak hamar kellett fényképezni, amíg világos van. Így utólag visszanézve tényleg durván állnak
. Karommal egy vonalba szoktam állítani, aztán egy hangyányit lejjebb.Nekem nem volt semmi gondom a Shimanok modulációjával. Elég volt egy kézzel húzni, határozott volt a nyomáspont, de nem blokkolt a kerék (ha blokkoltatni akartam, akkor érezhetően erősebben kellett behúzni). Én pont azt nem szeretem, amit te, mindenki máshogy szereti/más stílusban használja, ez van (de a blokkolás nálam nem gond, mert jól tudom szabályozni).
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#157207
üzenetére
Mi a garancia, hogy egy mai hasonlónak ugyanilyen geometriája lesz? Semmi, úgyhogy felesleges kategória alapján biciklit keresni, sokan országútival gyorsabban kanyarodnak, mint te.
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg
#157179
üzenetére
Nem tudom, miért nem fog annyira mint kéne, majd kiderül. De érdekes, hogy az apró teli szokott lenni sokszor teljesen új Sram fékekkel. Mindenképp adok neki esélyt, kíváncsi vagyok rá hosszabb távon, nem cserélem le két hét után.
Haveromnak már van egy ideje 1x12 Sram rendszere, a lánc neki nagyon jól bírja, nem panaszkodott érzékenységre . 3000 km van az XX1 láncában, és a nyúlásmérő 0,5%-os része nem nagyon megy bele. Másik haveromnak viszont 1500 km után már kezd 0,5%-ra nyúlni a 12 sebességes XT lánca.
Nekem az tűnt fel, hogy talán kicsit lassabb a lefelé váltás. De azt csak akkor veszed észre, ha direkt figyelsz rá, menet közben nem tűnik fel.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz
Hasaggymeg
#157154
üzenetére
Fék:
Nehéz, kb 2x akkora kiegyenlítőtartálya van, mint egy Shimanonak de nem tudom, hogy miért (a plusz olajnak is van súlya). Egyelőre úgy tűnik, hogy 2 ujjas inkább, nem 1. Pedig elvileg organikus pofája van, de egy Shimano egy idő alatt rég bekopott volna.Váltókar:
Igen, GX váltókarom van. Próbálgattam korábban is haveromét, sehol nincs egy SL-M8000-hez képest ergonómiában. Lefelé csak egy irányban lehet váltani, nem kettő és csak egy fokozatot egyszerre.
Akárhogy állítom, vagy a felfelé váltó kar fogása kényelmes, vagy a lefelé, egyszerre a kettő nem. Ha úgy állítom be, hogy a felfelé váltáskor a hüvelykujjam ne kelljen kifordítani (mert amúgy annyira messze lenne a kar), akkor a lefelé váltáskor a kar alsó peremét érem csak el szinte. Jelenleg így van beállítva, mert lefelé még így is viszonylag könnyen megnyomható a kar, meg felfelé is tudok váltani anélkül, hogy kifordulna az ujjam. Ha több fokozatot akarok felváltani, akkor arra külön rá kell készülni, annyira be kell nyomni a kart. Átlagos kézméretem van, 10-es méretű kesztyűt hordok, akinek kisebbek az ujjai, annak még rosszabb lehet használni.Amúgy ez a határozott, gépies Sram érzés sem jött át annyira, bekapcsolt kuplunggal az XT váltóm sem marad el annyira. Jó persze van különbség, de közel sem akkora, mint azt sokan mondják.
-
zoli03
őstag
Köszönöm mindenkinek aki reagált az új biciklimre. Nagyjából sikerült beállítani, plusz felszereltem a tartozékokat. 1 kis próbakörön vagyok túl, úgyhogy bővebb gyakorlati tapasztalatokkal később tudok szolgálni.
Rockrider XC 900:
pozitív tulajdonságok:
- verhetetlen ár, Szlovákiában 1350 euró, itthon sem drága (550e Ft)
- tesztek alapján normális, nem gagyi váz (gyári adatok szerint az M-es méret 1 kg, ezt kb a csúcs karbon vázak tudják csak). Kidolgozásra nagyon jó, és fényes lakkozása van, nem matt, ez szerintem szebb és praktikusabb is. Tesztek alapján inkább merev, mintsem komfortos váz. Rövid út alapján engem nem zavart, kisebb úthibák nem zavaróak (gumiból még engedni fogok hátul, mert 2,2 bar volt benne). Össztelós után furcsa a hátulja, de sokkal jobb, mint amit vártam (merevségre meg értelemszerűen ég és föld a különbség)
- Sram GX Eagle felszereltség (hajtóművet persze nem)
- tubelessre alakítva az L-es bicikli kb 10,42 kg (felni és a gumi is támogatja a TL-t, szelepet adtak hozzá).
- elöl /hátul boost szabvány
- karbon nyeregcső (248 gramm, úgyhogy nehéz, de legalább komfortos)
- első teleszkóp szépen mozog, Pikehoz képest könnyebben megindul
- árához képest nem gagyi kerékszett: Mavic Crossmax ID360 szabadonfutóval (sokkal jobban örülök neki, mint egy X1900-nak)
- sehol nem spórolták el, talán csak a féknél kicsit
- a tervezett tuningokkal (kerékszett és fékcsere) bőven be lehet vinni 10 kg alá pedál nélkül.
- elöl/hátul imbuszos az átütőtengely. Multiszerszám úgyis van nálam, de tubeless mellett úgyis ritkán kell kivenni a kereket. Viszont könnyebb és sokkal letisztultabb tőle a bicikli.
- az alsócső kb alsó harmadán van puha műanyag a kavicsok miattnegatív tulajdonságok:
- az integrált nyeregcsőbilincs furcsa. Szép, de cserélni nemigen lehet, plusz nehéz is (47 gramm)
- kicsit magasan van a felsőcső, ha leszállok. SPD cipőben éppen nem ér hozzá a csomaghoz, mintha a középcsapágy is magasan lenne, de ez meg inkább előny.
- 130 mm széles a nyereg, ez szerintem egy átlagembernek egy MTB-n kevés, 135-nek kéne inkább lenni
- 160 mm-es tárcsa szerintem kevés elöl
- Sram Level T fék nem jött be eddig, bekopással biztos jobb lesz (de úgyis le fogom cserélni Shimanora)
- ez a Sram váltókar eddig nem nagyon jött be. Ergonómiára sehol nincs egy Shimanohoz képest. Később talán megszokom (mondjuk ez nem kimondottan a bicikli hibája).
- a telóhoz nem OneLoc kar van, hanem valami saját markolatváltó szerűség. Ránézésre nagyon furcsa, használhatóságra nem tűnik viszont rossznak. Bár nem értem, miért nem lehetett gyári RS kart rárakni.
- Hutchinson gumik kicsi furcsák. Gondolom azért rakták rá, mert francia gyártó, de én jobban örültem volna egy Schwalbenak vagy Continentalnak, de elkoptatni jó lesz. Olyan alacsony középen a minta, hogyha nem tudnám, hogy új, azt hinném már el van kopva (oldalt viszont magas, úgyhogy kanyarban talán tartani fog).
- hátsó fékvezeték elvezetése érdekes a középcsapágy után, a tartók kicsit hülyén vannak elhelyezve. A biztonság kedvéért inkább raktam oda egy gyorskötözőt (később lehet kísérletezek még velük).
- a támvilla belső oldalán gagyi felirat: Catch me if you can! Ez nem tudom minek kellett oda. -
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz
sepyi
#156980
üzenetére
Ezeket még a használtan 15e Ft-ba kerülő Amazfit Bip is tudja. De pulzust csak a csuklódon fog mérni bármelyik óra. El kell engedned a kormányt, hogy ránézz az órára. Ha a kormányra rakod az órát, jó kicsi lesz a kijelző és elveszted a csuklós pulzusmérést, csak mellkaspánttal fogod tudni mérni a pulzusod. Ráadásul emelkedőn felfelé 160-as pulzusnál sokkal egyszerűbb rápillantani a kormányra, mint a kezedet emelgetni. Akkor meg már vehetsz egyből GPS-es km órát is, akkuidővel biztos jobban jársz azokkal.
Csak akkor használnék okosórát biciklin, ha már eleve lenne egy, és km órám nincs, vagy több sportot is akarsz űzni (pl futás). Ha csak tekersz, akkor a km órával sokkal jobban jársz. -
zoli03
őstag
Tegnap meglett végre az új karbon hardtailem (még pont időben. szezon előtt
): Rockrider XC 900.
Igazából akármit néztem ki, 2000 EUR (itt húztam meg a határt) alatt nem találtam semmi olyat, ami vagy fékben/vagy kerékszettben nem gyenge. Úgy döntöttem, hogy lenyelem, hogy nem tetszik a felirat a vázon, a pénz többet számít (461e Ft-ért sikerült megvenni Szlovákiában, ennyiért verhetetlen ára van). -
zoli03
őstag
válasz
Tothgera30
#155469
üzenetére
Mikre gondolsz kompromisszumok alatt? Tudom, hogy egy Shimano fék jobb lenne (bár ezt annyira nem nagy tétel kicserélni) meg a kerék is lehetne könnyebb.
De egy olyan gépet sem találtam, ami teljesen tetszene felszereltségre és árban is belefér (max 2100 EUR). -
zoli03
őstag
Decathlon Rockrider XC 900-as biciklijét nézegette valaki: [link] ? Kb 1600 EUR, annyiért kint sincs hasonló súlyú/felszereltségű gép.
-
zoli03
őstag
válasz
f4lcon
#154706
üzenetére
Írtam korábban, hogy elviheti szervizbe is. De ha visszaolvasol, láthatod hogy hány embernek volt problémája szervizekkel, már alapabb problémák esetén is. Az szerinted mennyi idő és pénz, mire talál valaki egy megbízható szervizt, ahol pluszban még rugóstagot is szervizelnek? Vidéken sok esetben ilyen nem is létezik. Persze elküldheted pesti szervizbe, de akkor neked kell kiszerelni és vissza meg elküldeni. Vagy ha Budapesten laksz, akkor sem biztos, hogy a szomszédban van a szerviz, lehet hogy 1 órát is kell utaznod.
Szóval ha valakinek komoly biciklije van, akkor muszáj sok időt szánni rá így vagy úgy. -
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz
f4lcon
#154685
üzenetére
Sok opció nincs: elviszi a helyi szervizbe, ahol kis eséllyel értenek hozzá, ha nem, akkor elrontanak rajta valamit, vagy továbbküldik valahova. Nem egy űrtechnika, hogy ne lehetne otthon megcsinálni, egy normálist szervizt sem könnyebb vidéken találni. Ha komoly biciklid van, akkor nem árt tisztában lenni a dolgokkal magasabb szinten, egy német webshopos rendelés alap.
Itthoni nagyker leszarja, hogy van-e a boltban alkatrész, sokszor a bolt sem tud tőle rendelni, mert sosem volt, vagy elfogyott és idén már nem is rendelnek. -
zoli03
őstag
válasz
samujózsi
#154449
üzenetére
Elég megnézni év végén a weboldalakat, amikor fent van az új típus, de még a régit is kapni. Ugyanaz az ár, de Pike helyett már csak mondjuk Revelation teló van benne, X1700 helyett X1900, stb.
Ez nem szubjektív dolog, hogy így-úgy rémlik. Jópár év óta nézegetem a bicikliket, kb minden típusnál ez van. -
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#153889
üzenetére
V-fékes kell? Ha nem, akkor rendelj egyet AliExpresszről, olcsón kijössz.
-
zoli03
őstag
válasz
jjeahh
#153855
üzenetére
A felni TL-ready volt, a gumi nem (Nobby Nic). 3,5 bar körül robbanhatott le, max nyomásra akartam pumpálni. Utána menet közben már csak 3 bar volt benne, mikor lerobbant, gondolom nem tett jót a peremnek az első eset. Utána belsővel még jó volt.
Amúgy nem csak nagyot szól, a folyadék is megy majd mindenfelé. -
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
A Velencei tavat országútival kényelmes körbetekerni? Lassú, nézegetős tempó lenne, mert nem egyedül megyek. Azért kérdezem, mert két biciklit könnyebb berakni az autóba, ha az egyik országúti, nem egy 29”-os össztelós.
-
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998
#151617
üzenetére
Nincs.
-
zoli03
őstag
válasz
trialboj
#151265
üzenetére
Nekem vagy 1 hónap állás kell, hogy leeresszen 1 barra. Szóval ha elrakom télre, 1 vagy 2 alkalommal felpumpálom, aztán kész. 1-2 nap alatt nincs észrevehető nyomásveszteség, pár alkalmanként meg úgyis fújok bele (aszfalton megyek ki, terepen engedek belőle/kocsival viszem ki terepre/végig aszfalton megyek, ezekhez mindig más nyomásra fújom). Az országútit is fújni kell pár naponta, szóval hozzászoktam már.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3590, 100% Akkumulátor
- AKCIÓS! Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB Kijelzőrepedt!
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 128GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3870, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

