Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28251) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Karbon nyeregcsövet nem tud vki bárhonnan fej nélkül? Csak egy 27.4/31.6*330-as cső kéne (nem baj, ha lakkozva lenne), amit én dugóznék le egyedi fejjel.
Ebay-en semmi, Google-n semmi. :(
Most vegyek drágán egy nyeregcsövet és vágjam le a fejét? :O

[ Szerkesztve ]

(#28252) Upo válasza Zola007 (#28250) üzenetére


Upo
addikt

A hirdetés alatt a hasonlók közé bedobta ezt, elég ronda ez is de talán eredeti...

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#28253) Zola007 válasza Upo (#28252) üzenetére


Zola007
veterán

ez aztán maga a vizuális orgazmus.... :C
mondjuk lány az eladó, úgy hogy annyira nem lep meg

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28254) Teasüti válasza Upo (#28252) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Anyám... :U

(#28253) Zola007
Sex able. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#28255) Kickass


Kickass
őstag

Sziasztok!

kérhetnék véleményezést az alábbi pár bringáról?

Kellys Magic

Kellys Cool Tool

Cube LTD

Cube Acid

Rockrider

Az uccsó fully kicsit kilóg a sorból, de beszámítaná a mostani bringám és felszereletségben sem rossz.
A Kellys Magic is más kicsit, de a Deore szint már úgy gondolom nekem megfelelő hobbi célokra esetleg később fejleszthető és ez a legolcsóbb.

Felhasználás: idén még könyedebb túrák főként erdei utakon, szintkülönbség elhanyagolható. jövőre már lehet felmerészkednék a hegyekbe esetleg valami könnyedebb maraton.

Várom a válaszokat.

(#28256) zoo8800 válasza Upo (#28252) üzenetére


zoo8800
veterán

A csövek eredetiek, a fényezés viszont nem.

rip and tear, until it is done

(#28257) Cathfaern válasza Teasüti (#28061) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Ezt elmagyaráznád nekem? Először hallom ezt az azonos nyomásos dolgot. Vannak kétségeim, de először meghallgatnám a te magyarázatodat. :R"
Azonos nyomás mellett a szélesebb gumi kevésbé deformálodik. Ugye azonos nyomás és azonos terhelő súly mellett ugyanakkora felület fog "belaposodni". Viszont egy szélesebb gumi ezt a felületet kisebb deformáció mellett fogja elérni. Maga a deformálódás energiát igényel, ami végeredményben lassítja a biciklit. És mivel egy vékonyabb gumin nagyobb mértékű a deformáció, ezért nagyobb energiát igényel a hajtása. Részletesebben: [link], az első kérdés és rá a válasz.
De. Mindez csak laboratóriumi körülmények között működik. Ahhoz, hogy egy vastagabb külső ugyanolyan nyomást kibírjon, mint egy vékony, exponenciálisan több anyag kell bele. Tehát ahhoz, hogy mondjuk egy 38mm széles gumibe bele tudj tolni 10 bart, irreálisan nehéz gumik kellenének. Ezért gyakorlati haszna és értelme nem nagyon van a dolognak, csak elméleti fejtegetés, ami max arra jó, hogy megzavarja az ember vele a kezdőket (ugye pont ezért is hoztam fel, poénból).
Illetve ott lehet értelme, hogy amikor városi biciklit rak össze az ember, akkor még ha hajlik is az outi vonalhoz, akkor se érdemes 23-as külsőt feltenni, sokkal többre megy egy 28-32-essel (vagy a legszélesebbel amit elbír a váz). Mert amit nyer a nagyobb nyomáson, azt elveszíti azon hogy elpattog a kerék, ami plusz deformáció és emiatt plusz veszteség (vékonyabb keréknél: deformálódik elpattanásnál, majd deformálódik leérkezésnél. Vastagabb kerék nem pattan el, ezért csak egyszer deformálódik). És igaz, hogy még így is előnyben lesz a vékonyabb külső, csak nem nyer vele annyit, amennyit a kényelmen elveszít.

(#28258) Cathfaern


Cathfaern
nagyúr

Nem akarom egybeírni az előzővel, mert totál más téma.
Pénteken vettem észre, hogy valami a hajtásnál ropog/reccsen. Egyértelműen csak terhelés alatt, szóval ha gurulok vagy egyenletes tempóban tekerek, akkor nem hallani semmi, ha kicsit taposom a pedált, akkor néha-néha hallani a hangot, de ha pl. kiállva tekerek, akkor majdnem minden fordulatnál. Ahogy észrevettem nem egyértelműen egy adott ponton. Amikor hallani a hangot, akkor úgy érzem mint ha "be is remegne" kicsit a pedál/kar. Álló helyzetben sajnos nem sikerült produkálnom, akkor se ha behúztam a fékeket és izomból rátapostam a pedálra.
Esőt nem kapott, esni se estem vele, reggel mikor betekertem munkahelyre még rendben volt, este mikor hazajöttem már lehetett hallani.
Mit lenne érdemes átnéznem? :F Hajtókar leszedőm egyelőre nincs, szóval a szedjem szét az egészet, pucoljam ki és rakjam össze első körben nem megoldható

(#28259) Upo válasza zoo8800 (#28256) üzenetére


Upo
addikt

Azt írta is, de a himbától indult az egész, az meg talán a gyári rajta, vagy a hátsó villával együtt cserélték.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#28260) tolvaj!


tolvaj!
őstag

Fogaskoszorú+ lánc csere után normális, hogy kicsit nyikorog a bringa? Csavarok meghúzva, váltok beállítva, olajba téve, felesleg letörölve.

Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?

(#28261) kisza25 válasza Cathfaern (#28258) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ez engem is érdekelne, mert a napokban jelentkezett nálam is és a hajtókar csavarokon húzva sem szűnt meg teljesen a dolog, engem iszonyat idegesít, olyan, mintha egy gagyi vackon ülnék, lehet az is?(magellan draco disc)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#28263) MrPetya19


MrPetya19
addikt

Hello

Napi szinten tekergetek, és eddig nem kellett szerelnem a váltóimat, és e miatt nem nagyon értek hozzájuk.
Az a probléma, hogy bizonyos fokozatokban megugrik a lánc. Mitől lehet?

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#28264) Realradical válasza Teasüti (#28243) üzenetére


Realradical
őstag

Akkor királyul keresgéltem egész mostanáig, ha semmi nem jó amit leszűkítettem! :DDD
Esetleg tipp trekking kerékpárra amit referenciának lehetne használni 100-150k árkategóriában?

Things that try to look like things often do look more like things than things

(#28265) ludsimon


ludsimon
veterán

Egy olyan kérdésem lenne, hogy lenne közületek olyan, akinek valami nagyon jó régi acél / cr-mo váz vagy villája van ami újrafestésre szorulna, de túl sokba kerülne ezért inkább csak pihen a polcon/sufniban/pincében és eladná olyannak, aki felújítaná és használná? 56-60cm váz érdekelne és országúti.

Ha van ötleted, tanácsod, javaslatod, esetleg eladó ilyen váz kérlek privát üzenetet írj, mivel nem követem itt az eseményeket!

undefined

(#28266) Cathfaern válasza MrPetya19 (#28263) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Mit értesz lánc megugrás alatt? Tekerés közben magától átvált másik fokozatba, vagy marad ugyanabban, csak simán ugrik egyet?
Amennyiben csak ugrik egyet, akkor nem a váltóval van a gond, hanem megnyúlt a lánc és/vagy a fogassor és/vagy a lánctányér kopott.

(#28267) MrPetya19 válasza Cathfaern (#28266) üzenetére


MrPetya19
addikt

A második.
Az a furi, hogy az általam alig használt fokozatban csinálja csak.
Köszi a segítséget.

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#28269) Cathfaern válasza MrPetya19 (#28267) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Pont ez a természetes :) A láncod jó alaposan kinyúlt már, viszont ahol használod, ott a fogak hozzákoptak, ezért azokon nem ugrik el. Viszont a kevésbé kopott fogakra nem illeszkedik már rendesen, ezért ott elugrik. Szóval jó eséllyel láncot és hátsó sort is cserélned kell.

(#28270) MrPetya19 válasza Cathfaern (#28269) üzenetére


MrPetya19
addikt

Köszi.
Hát igen, nem épp mai már.

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#28271) Upo válasza kisza25 (#28261) üzenetére


Upo
addikt

A nyikorgásra olyan tippem van, hogy az első lánckerék csavaroknál fém a fémhez ér, akármennyire meg van húzva a csavar, amikor taposod akkor mozog kicsit.
Kipróbálnám hogy a rözítő csavarok menetét bezsírozni, meg ha már zsíros az ujjacska akkor egy picit oda is ahol a lánctányér és a felfogatás összeér és úgy visszacsavarozni. Így még könnyebb is kicsavarni ha pár év múlva megint cserélni kell mert nem rohad be. Ha még mindig nyikorog akkor valahogy ki kéne hallgatni hogy honnan jön, de ez már minimum 2 ember, ha álió helyzetben is sikerül nyüszögtetni..

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#28275) A_ScHuLcZ


A_ScHuLcZ
addikt

Párom jelenleg ilyen bringát használ, csak leharcoltabb állapotban. Kisgenerált megkapta idén, de nem tudom érdemes-e még rákölteni, vagy nézzek neki inkább egy másikat? Váltójával régóta probléma van, (6-ost például szinte sosem veszi be), és sárvédő, csomagtartó is kell rá, mert a régi már egy ideje le lett szerelve, ki lett dobva, rossz állapotban volt.
Tehát mit javasoltok, költsünk rá, vagy nézzünk egy másikat használtan? Ha veszünk, akkor aluvázasat szeretnék a sok cipekedés, szállítás miatt, viszont túl sok pénzt sajnos nem tudunk rááldozni, kicsi a költségvetés, suli mellett dolgozunk mind2-en. Tudom, hogy 100 alatt manapság nem érdemes bringát venni, de mi erre a projektre 50-60-nál többet nem tudunk szánni most, ebből kell gazdálkodni. Városban, de főképp aszfaltos túrákra lenne használva.
Ezeket találtam eddig, amik szerintem szóba jöhetnének, de én nem értek hozzá, ezért kérem a ti segítségeteket:
Női alumínium 53-as kerékpár
KTM City Fun 3 Wave (2007) városi kerékpár (ha alkudható)
Bavaria Madame női városi
Puch alu női kerékpár 28" (ha alkudható)
Pegasus 28" trekking női kerékpár (ha a vázméret 53-54)
Könnyű német Vinora alu vázas női Trekking
Movie 7sebességes agyváltós kerékpár

Ha másikat javasolnátok a használtpiacról, kérem ne tartsátok magatokban! :)
Nopeus bringák milyenek? Nem találtam róluk itt a fórumon semmit.

80 körül már jobb bringákat látni, de arra most sajnos biztosan nem fog pénz jutni. Ez a Gepida tetszett nagyon egyébként, de kicsi a vázméret. :(

[ Szerkesztve ]

"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."

(#28276) dm1970


dm1970
tag

Sziasztok!
Bocs a sürgetésért, de fontos lenne. A 28245-re Valaki?

(#28277) Balazska15 válasza dm1970 (#28276) üzenetére


Balazska15
senior tag

Igen! :) Máshol nézegetve 200körül van!

"100 kiló vagyok baszd meg, hát mi lenne a titkom" :DD

(#28278) tatabike válasza Cathfaern (#28258) üzenetére


tatabike
őstag

Nekem egy aluvázas országúti produkálta ezt, olyan hangokat adott a vége felé, mintha el lenne repedve a váz a középcsapágynál. Aztán meglett a titok nyitja. Feltűnt, hogy nedves időben, esőben nem csinálja. Vagyis valami súrlódik, elmozdul egymáson, aminek nem kéne, és ugye esőben a víz keni a két felületet, ezért megszűnik a hang. Hát kiderült, hogy a monoblokk távtartó palástja mocorgott a középcsapágyházban, mivel olyan kialakítású volt, hogy nem volt teljesen zárt a mondoblokk, hanem volt a tengely, rápréselve a két csapágy, és a két csapágy között egy vékony lemezből készült borítás. Na ennek a lemeznek az éle érintkezett a csapágy külső palástjának az élével, és ez adta a nyöszörgő, csikorgó hangot. Bezsíroztam és megszűnt a probléma.
Másik hasonló nyikorgást pedig az egyik lánctányér-rögzítő csavar lelazulása okozta, de ezt valaki már írta előttem.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28279) Zola007 válasza tatabike (#28278) üzenetére


Zola007
veterán

Nekem legnagyobb áttételnél és alatta jön egy morgó hang a középrész felől, amire nem bírok rájönni hogy micsoda.
Egy XC gép és nem országúti tekerésre lett kitalálva, szóval láncvonal itt erősen nem egyenes (elöl 44-32-22, hátul 9-es sor 11-34)
Tehát 44-11 áttételnél, szintén terhelés alatt hallani
Csapágy jól van beállítva, nem kotyog semmi, a teljes hajtás szinte új, kenés megfelelő, váltók nem érnek bele semmibe.

Erre van valami ötleted?

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28280) kisza25 válasza Upo (#28271) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ok köszi kipróbálom, de ha bezyírozom a csavarmenetet nem fog még könnyeben kilazulni?

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#28281) razzorr válasza Cathfaern (#28269) üzenetére


razzorr
őstag

Akkor lehet az asszonynak is ezért ugrik nagy ritkán egyet a lánc,mert megnyúlt? Sram S7 agyváltós a gépe.
Vagy más a problem? Mert azóta csinálja,amióta lecseréltettem neki a gumiköpenyt. Lehet nem feszítették meg rendesen? Lövésem sincs.

(#28282) Upo válasza kisza25 (#28280) üzenetére


Upo
addikt

Nem. De a korróziót megakadályozza.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#28283) Zola007 válasza razzorr (#28281) üzenetére


Zola007
veterán

simán lehet, bár azokra egysebi láncot raknak, ami tovább bírja
ha nincs jól beállítva a láncfeszesség, akkor szintén
nézessétek meg, az addig ingyen van :)

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28284) tatabike válasza Zola007 (#28279) üzenetére


tatabike
őstag

Monoblokk középrész? Ha nem, akkor esetleg bemaródás a hajtóműcsapágy csészéken. Próbáld meg kézzel tekerni úgy, hogy leveszed róla a láncot, és ha finom darálást érzel, tehát nem simán fut, hanem dadogva, akkor az lehet.
A pedálok környékén is körül kellene nézni. Folyamatos hang, vagy csak terhelésre jön elő, periódikusan, amikor izomból taposod? Ha peiódikus, akkor mindkét oldal taposásánál jelentkezik, vagy csak az egyiknél?

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28285) Zola007 válasza tatabike (#28284) üzenetére


Zola007
veterán

Lánc nélkül teljesen simán fut a hajtómű, pedálok és a sor is, ezért nem bírok rájönni.
Amikor rendesen megyek, 30 kmph fölött jön elő, ha taposom akkor folyamatos, de a teljes fordulat alatt nem azonos intenzitású.

Az a gond, hogy montin itt már akkora a szélzaj, hogy nem hallom honnan jön (vagy van e hangja egyáltalán), csak a lábammal érzem, hogy valami nem vajpuhán fut a rendszerben

Simán lehet, hogy ilyen sebességnél montin már a ferde láncvonal ennyire darál, erre lennék kíváncsi, hogy más is tapasztalt-e már ilyesmit.
Tudom, nem montival kellene ennyivel menni, de most csak ez van és egyik barátom állandóan hív tekerni, ő meg outival nyomja, úgy hogy nem lehet szégyenbe maradni :)

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28286) ludsimon


ludsimon
veterán

Egyik ismerősöm osztotta meg, gondoltam megosztom itt:

Életemben először láttam ütőérből spriccelő vért, hála annak a balfasz "kerékpárosnak", aki a rakparti bringaúton úgy gondolta, hogy a kormányszarvval felszerelt trekking biciklijével kell letudnia a résztáv edzést, és engem kielőzve egy az egyben telibe trafálta a szembe jövőt, (én is és a szembe jövő is a legszélén mentünk). Szeretném felhívni a figyelmét remélem megkapja, hogy nem 30/35-el kell ott közlekedni, már csak kresz szerint sem, és biztos nem azon az 5 másodpercen múlt volna, hogy beér-e a munkába, ha megvárja míg a szembemenő elhalad. A lámpa úgyis piros volt nekünk....Még szerencse, hogy a polar pulzusmérője szíja remek érszorító, máskülönben nem tudom mi lett volna.
A vétlen bringásnak mielőbbi jobbulást kívánok.
ui: ha nem tudsz biciklizni ne száguldozzál balfék....

undefined

(#28287) tatabike válasza Zola007 (#28285) üzenetére


tatabike
őstag

Lehet, hogy a láncvonal miatt van akkor. Montival országútisat játszani deicide kolléga szokott, esetleg Neki lehet ebben tapasztalata...

ludsimon, ez elég szomorú. :(((
Úgy látszik, már a kerékpározásba is begyűrűzik az autósok egyik közkedvelt szórakozása, a körültekintés nélkül végrehajtott előzés és ennek következtében a frontális csattanó.
Tudomásom szerint az UCI versenyszabályok szerint sem megengedett tartozék a kormányszarv, mert balesetveszélyes. El lehet képzelni, hogy mit tud művelni egy előreálló kormányszarv mondjuk egy gyalogossal ilyen sebességnél, ha hátulról beleáll úgy a tüdő/vese magasságában...
Régebben én is használtam, de leszereltem, mert rájöttem, hogy tényleg balesetveszélyes.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28288) ígyvanferi válasza ludsimon (#28286) üzenetére


ígyvanferi
addikt

Hogy az istenbe' lehet biciklivel bringaúton frontálisan ütközni a szembejövővel előzés közben? Nem aludt gondolom, nem volt k.rvanagy köd és szerintem beláthatatlan kanyar sem. Hogy létezik az, hogy nem látta egy biciklis mögül a szembejövő másikat? Nem teljesen egyértelmű, de remélem nem a vétlen kerekesnek kellett elszorítani az ütőerét.

(#28289) dm1970 válasza Balazska15 (#28277) üzenetére


dm1970
tag

Szia köszi!
Igen tudom, hogy árba jó, inkább az ár-érték arányra lettem volna kíváncsi.
De sajna a költségvetési tanács elnöke zárolta a betervezett összeget. :O

Ezért, ha valakit érdekelne, mert szerintem megéri,

a miskolci parkcenterben a Hervisben van még (12 órás infó) egy darab 153e Ft.
Méret M 19"; nyeregvázcső-hossz 18,6"; felsőcső-hossz 23,6" remélem a két utolsó értékre jól emlékszem.

(#28290) Gyufaaa válasza tatabike (#28287) üzenetére


Gyufaaa
veterán

"Régebben én is használtam, de leszereltem, mert rájöttem, hogy tényleg balesetveszélyes." Nem is arra lett kitalálva, hogy másokat szarvazzunk fel vele. Igen is jó dolog szvsz. Közlekedni pedig tudni kell. Ebben senkit nem fog megakadályozni egy "kormányszarv".

[ Szerkesztve ]

(#28291) Maximum1 válasza ígyvanferi (#28288) üzenetére


Maximum1
őstag

Látta az csak leszarta, azt hitte majd a szembejövő befékez.
Tele ilyen gyökérrel Pest, megyek a bringaúton 25el előttem egy család, a mögöttem lévő is észleli az akadályt elkezd előzni és bejön mellém én meg fékezhetek.
Szerinte én nem akarom kikerülni? mi az anyjáért nem tud várni félpillanatot? 2kilométeren keresztül jó volt neki a tempó?
Rendszeresen húzódni kell egy pár szembejövővel szemben is mert azt hiszi Ő a sztár.
Megérdemelte, remélem így jár mind.

[ Szerkesztve ]

(#28292) tatabike válasza Gyufaaa (#28290) üzenetére


tatabike
őstag

Igen, nem arra lett kitalálva, de akár olyan szituáció is adódhat, hogy nem Te döntöd el, hogy okozol-e vele sérülést, vagy nem. Te hiába vagy figyelmes és óvatos, ha más szarik rá, mint a fenti baleset példája is mutatja.
Meg gondolom az UCI sem hiába nem engedi a versenyein használni, bár nem vitatom, hogy biztosan sok ember van itt, aki okosabb, mint a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség szakemberei... :R

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28293) Gyufaaa válasza Maximum1 (#28291) üzenetére


Gyufaaa
veterán

Az tény, hogy van akinek az egész bringaút nem elég. Akkora az ego, hogy az arca súrolja a kerítést ezért bejön a felező vonalra (mert jobb esetben van szamár vezető) és még neki áll feljebb ha elhaladsz mellette az út szélére lehúzódva. Ráadásul felénk egyre több az ilyen. Én mondjuk "szeretem" Őket. ;]

(#28292) tatabike : UCI vagy nem UCI. Egy bringaút nem verseny pálya és nem csak egy kormányszarv tud balesetet okozni, hanem egy sima kormány is. Ez nem okosság kérdése. Erre mondtam, hogy közlekedni tudni kell, de sajna sokaknak oktatni is kellene. (magán vélemény) ;)

(#28288) ígyvanferi: "Hogy az istenbe' lehet biciklivel bringaúton frontálisan ütközni a szembejövővel előzés közben?" Sokan autóval is úgy közlekednek, hogy "még beférek". Becsukod a szemed és nekiálsz előzni. Lesz ami lesz. Így összejöhet. Másként nehéz elképzelni. :DDD Bár most, hogy lehet piálni bringázás közben, semmi sem elképzelhetetlen. Megnő a "bátorság faktor". :DDD

[ Szerkesztve ]

(#28294) Szakbarbár válasza ígyvanferi (#28288) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Nekem egyszer volt olyan, hogy sík, egyenes 2,5 méter széles kerékpárúton szemből ketten jöttek, persze egymás mellett és az utolsó pillanatban vett csak észre. Nem tudom, az ilyen miért ül egyáltalán biciklire? Úgy kellett rákiabálnom, hogy húzódjon le. :(((

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#28295) razzorr válasza Zola007 (#28283) üzenetére


razzorr
őstag

Köszi, én is inkább a láncfeszességre gondoltam. Mert nem létezik hogy pont gumicsere óta nyúlt volna meg a lánc.

A bunkó bringás közlekedéshez:
Debrecenben az utóbbi időben inkább találkozok suttyó biciklisekkel és gyalogosokkal, mint autósokkal. De tényleg sokkal bátrabbak lesznek a csont részeg biciklisek :) Mondjuk nem gáz, mert leütöm ha úgy van. Nem cicózok. ;)

(#28296) zoli03 válasza A_ScHuLcZ (#28275) üzenetére


zoli03
őstag

Az első szerintem nem alumínium vázas, a villa biztos, hogy acél.

(#28297) Rottweiler89


Rottweiler89
aktív tag

Ma letekertem csaknem 100km-t,hogy vegyek pár alkatrészt,meg végre fújjak a telóba levegőt,de érzem magamon,hogy ebből holnapra(de már most is) korrekt izomláz lesz. Van valami trükkötök ez ellen? :Y

Üdv: Rottweiler89

(#28298) tatabike válasza razzorr (#28295) üzenetére


tatabike
őstag

Budapesten is ez van sajnos. Néha az ember szégyelli, hogy bringás, mert sajnos nem a normális réteg alapján ítélnek meg minket, hanem a suttyók viselkedése a mérvadó.

Izomlázra magnéziumot szoktam szedni, én is elég hamar savasodok. Ha rendszeresen szeded, akkor elvileg nem lesznek ilyen problémáid.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28299) Because


Because
őstag

használ valaki ilyen vagy ehhez hasonló hajtóművet: [link]
a lényeg, hogy 1x7-re szeretném alakítani a bringát. elől feleslegesnek érzem a 3 tányért, hátul pedig az alsó 3-at pörgetem mindig, így talán a teljes 7 sebi ki lenne használva.

[ Szerkesztve ]

(#28300) fpeter07 válasza Kickass (#28255) üzenetére


fpeter07
veterán

Cool Toolról tudok nyilatkozni, ugyanis már több, mint egy éve megvan.
Belépő kategóriás montikhoz képest a váz nagyon sportos, aszfalton kényelmetlen vele menni. Terepen agilisen viselkedik, a kormányzás nagyon közvetlen, kis sebességnél oda kell figyelni az útra. A lefelé megszokást igényel. Az első pár órában féltem rajta, aztán szép fokozatosan már tudtam neki engedni. Nagyjából hasonló felszereltségű a saját bringám is, egyik alkatrésszel sem volt gond. A tárcsafék viszont annyira nem tetszik. Szükséges időnként légteleníteni, olajat kell benne cserélni, 3x annyiba kerül egy fékbetét, mint V-fékhez, otthon nehéz állítani. Jól adagolható meg minden, de egy mezei V-fékkel is bárhol meg lehet állni, ha meg nagyon meredek, akkor úgy is mindegy.

Nem szokványos a váz, de meg lehet szokni. Az aszfaltot kerülni kell és kényelmes társ lesz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.