Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28801) gyulank válasza deicide (#28760) üzenetére


gyulank
addikt

Én attól függetlenül, hogy sokat beszélek a terepről, mert rossz az út, meg mert alapból földúton megyek ki az aszfaltra, meg mert szoktam földutakon menni, fontosnak tartom azt is, ha pl. bemegyek a városba, ami ~30km-re van dombhullámokon túl, akkor mikor érek haza, és mennyi erőt kell belefektetnem. Persze nem lehet tudni, hogy ezek az értékek mennyire voltak azonos edzettségi szint alatt, de ha 5km/h különbséggel számolunk a MTB hátrányára az Országútival szemben, és levisszük a sebességet, mondjuk fáradtság miatt, pl. MTB-al 5km/h-ra, az oda-vissza 12 óra lenne, míg Országútival 10km/h-n 6 óra. Persze nem nagyon tudom elképzelni ezt a sebességet, de legrosszabb esetben mehetnék ilyen lassan emelkedőn vagy síkon. És ha mondjuk azért mennék biciklivel, hogy ne legyek buszhoz kötve, vagy ne kelljen jegyet vennem :D nem azért, mert sokáig tekerni akarok, akkor ez fontos szempont. Durván nézve az aszfalt az a muszáj, a terep meg a hobbi rész, ezért nehéz lenne %-os értéket adnom arról, hogy mennyire szorítanám ki a hobbit a vásárlástól, közlekedéstől. Ezért érdekelnek az áttétek, hogy melyik fajta biciklin mekkora lánckerekek szoktak lenni elől, és hátul, hogy legalább olyan könnyen, és legalább olyan nehezen lehessen hajtani mint ezt a MTB-ot, de nem ehhez akarom hasonlítani a többit, hanem a legnagyobb első, és legkisebb hátsó lánckerékhez, beleszámítva a kerék átmérőt is. Egyenlőre az Országúti mellett a súly és sebességen, nagy első lánckeréken kívül más nem szól, bár ez épp elég, de a fékek tekintetében úgy látom csak patkó van. Tereppel kapcsolatba, mivel ezzel is kín menni, nem tudom milyen mikor nem az. :D Mindenesetre túrista úton vagy dózerúton, csak elmegy az Országúti is. Az Outi az az? Sejtem, csak biztosra akarok menni. Ha nem az, akkor az egész írásom egy más biciklire alapszik. :D Mondjuk homokba biztos jobban besüpped, dózerúton lévő sárba MTB-al is elakadnék, tömör földön meg fennmarad. Mondjuk gondolatba megint ott tartok, hogy na meg könnyebb feltolni is, mint az MTB-ot, és itt belegondoltam, ha tolni könnyebb, akkor hajtani is könnyebb lenne a könnyebbet nem?

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28802) Olcsi válasza Rottweiler89 (#28799) üzenetére


Olcsi
senior tag

berguson, mekka-bike...stb. De a google kidob egy csomot. A hervisben nem vennek bringat!

(#28803) TayRol válasza Olcsi (#28798) üzenetére


TayRol
veterán

köszi a tippeket! :)

(#28804) bigdady


bigdady
nagyúr

Szerintetek egy cross gepida 200 pro kerekeit ki lehet cserélni mtb kerekekre? Eladni nem akarom de sokkal tobbet jarok terepen mint aszfalton. :U

(#28805) glacious válasza bigdady (#28804) üzenetére


glacious
addikt

Ha MTB kerékre nem is, de jobb profilú gumiköpenyt találhatsz rá. Elméletben a 47-622 a legnagyobb, amit jó szívvel beletehetsz egy trekkingbe. (ha leméred a vázat, akkor pontosabb infót kapsz) Mondjuk egy schwalbe smart sam ideális lehet.

(#28806) Tothgera30 válasza gyulank (#28801) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Nah, így nem lehet bringát választani. Vegyél Cross-t.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#28807) Because válasza gyulank (#28801) üzenetére


Because
őstag

ilyen felhasználásra outit akarsz venni :F egy merev villás montival is minden úthibát megérzek az aszfalton nem még, hogy terepre menjek...

(#28808) tatabike válasza Rottweiler89 (#28799) üzenetére


tatabike
őstag

Tesco ;] :W

Gyulank lassan eljut oda, hogy kisül, Neki egy gyorsasági, legalább 750-es motorkerékpár kell, amit nem kell tekerni, nem fogyaszt benzint, és terepre érve megduplázódik a rugóútja és terepbütyköket növeszt a gumira.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28809) jackbacsi87 válasza rétisün (#28773) üzenetére


jackbacsi87
senior tag

éreztem, hogy valami ilyesmi turpisság lesz a dologban:):)méricskéltem, és így már kijött.
maxi-bike-nál találtam pár kormányt (alapméret , retro ) meg bikemagon
most klasszikus hajlítású van, az ergonómikus mennyiben más érzés?
illetve ha a képenken szereplők valamelyikével van valakinek kapcsolata jöhetne infó

[ Szerkesztve ]

(#28810) gyulank válasza Because (#28807) üzenetére


gyulank
addikt

Én is, ezért nem hiszem, hogy sokkal rosszabb lenne. Talán egy igazi jó MTB-hoz képest sokkal rosszabb lenne terepen, de ez valószínűleg tesco bike szinten van :D, és amivel rosszabb a vékony kerék miatt az Oúti, annyival jobb lehet a nagyobb átmérő végett, meg a súly miatt. Ami persze nem azt jelenti, hogy jobb, csak, hogy nem biztos, hogy sokkal rosszabb terepen. Viszont mint írtam, elsősorban aszfaltra kéne napi szinten 30-60km-re, persze a 60 csak a városig, meg vissza, az ott gurult utakkal nem számolok. Egyenlőre különösebben nagyobb súlyokat nem raknék rá, de gondolkodtam már állattenyésztésre, amihez nagyobb súlyokat kéne feltenni, de még mindig könnyebbnek képzelem biciklivel, mint a buszmegállóba kivinni a boltból, berakni a buszba, aztán kivenni, és hazavinni. Bár tizen-harminc km-ről nem biztos. De akárhogy is, ha van a biciklin gyárilag csomagtartó, ha utólag teszek rá, a súlya annyi lesz, mint a bicikli, én, meg amit viszek. Ami nem mindegy, hogy 120 vagy 115. Bár a vékony keréken nagy súly nem tűnik jónak, de akkor lemondok a nagy szállítás gondolatától, amíg nem tudom, mennyivel hátráltatna egy cipelős bicikli az Oútihoz képest. Inkább csak magamnak veszek kaját, hogy sipsz-supsz el tudjak suhanni 30km-re, minthogy nagyobb cuccokat is vihessek, de mikor nem, akkor is nehezebben haladok. Persze még mindig nem tudom, hogy hova tegyem a Cyclocrosst, és a 650B-t az Oútihoz.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28811) Because válasza gyulank (#28810) üzenetére


Because
őstag

nézzél trekkinget, szerintem azzal sokkal jobban jársz... nagyobb kerékátmérő, vékonyabb gumi mint a tipikus monti. kényelmesebb és terhelhetőbb (csomagtartó oda ahova akarsz) mint egy outi

(#28812) gyulank válasza tatabike (#28808) üzenetére


gyulank
addikt

És szeretném, ha tudna menni vízen, és repülni is. Esetleg lehetne Héliumos. :U De az egy dolog. Elsősorban még mindig azt szeretném tudni, hogy azonos erővel, melyikkel tudok legmesszebb menni, legkevesebb pedálfordulással? Vagyis nem ez érdekel, mert állítólag az Oútival. De csak azzal? A többin kizárt akkora első lánckerék? Én nem mondtam, hogy növesszen terepen bármit, ettől meg nem vagyok biztos benne, hogy egy jó Oúti sokkal rosszabb terepen, mint egy Tesco MTB. :))

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28813) zoli03 válasza gyulank (#28810) üzenetére


zoli03
őstag

Mentél már országútival terepen? Én mentem már, átlagos földúton is szinte használhatatlan már. Ne akarj országútit terepre venni, már ezerszer le lett írva, hogy a te teljesíthetetlen igényeidhez a trekking a legmegfelelőbb.

Meg amúgy miért fontos annyira a minél kisebb pedálfordulat?

[ Szerkesztve ]

(#28814) Tothgera30 válasza gyulank (#28812) üzenetére


Tothgera30
Ármester

29er kiesik? 1.25-ös gumikkal egész tempós.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#28815) gyulank válasza zoli03 (#28813) üzenetére


gyulank
addikt

Azért, mert leírtam ezerszer, hogy főleg nagy távra kell rendes úton, gyorsan, könnyen odaérni. Gyárilag egyik biciklimen se volt csomagtartó, nem az alapján akarok venni, hogy van-e vagy nincs rajta csomagtartó. És te mentél már az enyémhez hasonló MTB-al terepen, és aszfalton? Átlagos akármin is rossz vele menni. Azért fontos, mert az érdekel. Mert nem tudom elhinni, hogy senki nem tudja, hogy milyen lánckerekek lehetnek különböző bicikliken elől, és hátul, vagy hogy hosszabb, vagy rövidebb a pedál. Azon kívül szerintem a hosszabb pedált könnyebb hajtani, nagyobb áttétellel meg könnyebb begyorsulni, lendületben maradni, ami sokat számít síkon is, de emelkedő előtt sem árt a lendület. Persze nagy emelkedőn nem igen lehetne legnagyobb áttéttel menni, de kisebbeken talán. És nekem legalábbis sokkal fárasztóbb többet tekerni, mint kevesebbet erősebben. Bár lehet nem fárasztóbb, csak türelmetlen vagyok, de nem szeretem, és ha lehet választani, márpedig, ha vennék akkor miért ne választanék, akkor olyat választanék, amit csak akkor kell úgy tekerni, amikor olyan fokozatba állítom, hogy úgy kelljen.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28816) glacious válasza gyulank (#28815) üzenetére


glacious
addikt

Vegyél cross bringát. Általában haladósabb az áttétel mint MTB-n, viszont jobban bírja a terepet, mint az outi.

(#28817) gyulank válasza Tothgera30 (#28814) üzenetére


gyulank
addikt

De biztos sokkal nehezebb is, és nehezebb felhúzni gyalog, és pedállal is az emelkedőn. 1,78m vagyok ezelőtt 2m+ra javasolták, bár nem tudom, miért.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28818) hoffman_


hoffman_
nagyúr

:)

[link]

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#28819) zoli03 válasza gyulank (#28815) üzenetére


zoli03
őstag

"Azért, mert leírtam ezerszer, hogy főleg nagy távra kell rendes úton, gyorsan, könnyen odaérni."

Ebből nem követezik, hogy kis pedálfordulat kell. Nekem nagyobb pedálfordulattal könnyű, és gyorsan is odaérek.

És te mentél már az enyémhez hasonló MTB-al terepen, és aszfalton?

Mentem már nagyon alap, merev vázas MTB-al terepen, ég és föld a különbség az országútihoz képest. Trekkinggel is mentem terepen, szintén hatalmas volt a különbség volt az országútihoz képest.

"Mert nem tudom elhinni, hogy senki nem tudja, hogy milyen lánckerekek lehetnek különböző bicikliken elől, és hátul"

Ha jól emlékszem, már írták neked a fórumon. Én meg azt nem hiszem el, hogyha ennyire érdekel, miért nehéz megnézni Google-ban mindegyik fajtából egy-két modellt, aztán akkor egyből megtudnád a választ. Amúgy hajtóművet meg fogaskoszorút cserélni is lehet, ha nem lenne megfelelőek az áttételek.

"vagy hogy hosszabb, vagy rövidebb a pedál"

Szerintem a hajtókarra gondolsz.

"És nekem legalábbis sokkal fárasztóbb többet tekerni, mint kevesebbet erősebben."

Ezt eddig szerintem nem írtad. 26"-os MTB-on 42/11-es áttétellel kisebb pedálfordulaton (60-70) kb 30 km/h-val lehet haladni. Ez azért már nem olyan rossz tempó hosszútávon, országútin és trekkingen ennél nagyobb áttétel van, szóval szerintem felesleges azon izgulni, hogy melyik típusú kerékpáron mennyire kell pörgetni.

(#28820) razzorr válasza gyulank (#28815) üzenetére


razzorr
őstag

Outinál pedig számolj azzal is,hogy nem egy kényelmi bringa. Hiába a haladós gép ha neked nem kényelmes ülni rajta. Ahogy fentebb is javasolták neked, trekking vagy cross lenne a te 34 ismeretlenes egyenleted megoldása :)
Áttételt meg lehet cserélni bármikor.

(#28821) Gyufaaa válasza gyulank (#28817) üzenetére


Gyufaaa
veterán

"De biztos sokkal nehezebb is, és nehezebb felhúzni gyalog, és pedállal is az emelkedőn. 1,78m vagyok ezelőtt 2m+ra javasolták, bár nem tudom, miért."

Szerintem Te nem is akarsz bicózni. :U

(#28822) Balazska15 válasza gyulank (#28815) üzenetére


Balazska15
senior tag

Én a helyedben mindenképp valami cross trekkinget vennék, 28as kerékkel és 1,5 körüli külsővel, bőven tudsz vele haladni országúton, de földúton is megállja a helyét. Plusz ahogy előttem leírták, ha kinövöd az áttétet akkor tudod cserélni a lánctányért, de akár a fogaskoszorút is. Az oútit felejtsd el, egy jó trekkinggel is legalább olyan jól fogsz tudni haladni.

"100 kiló vagyok baszd meg, hát mi lenne a titkom" :DD

(#28823) gyulank válasza zoli03 (#28819) üzenetére


gyulank
addikt

Neked lehet, aki másodpercenként minimum kettőt akarsz tekerni. Az, hogy nagyobb, az nem infó, és képzeld el, próbáltam keresni róla infót, de te is megpróbálhattál volna, mielőtt írod, hogy próbáljak meg. Még az eladó új bicikliknél sem írják sehol, max. annyit, hogy hány sebességes. Az meg, hogy nagyobb, nem mondja meg, hogy nekem elég-e. Az, hogy neked elég, az se mondja meg, hogy nekem elég-e. És következik abból, hogy egy pedál fordulattal megyek 9 métert, akkor könnyebben lendületbe tudok maradni, mintha másodpercenként 20-at kéne tekernem ugyanahhoz a sebességhez, de már nem tudok olyan gyorsan tekerni. Hova érsz oda gyorsan, milyen táv, vertikálisan milyen út? Ha hajtókarra gondoltam, akkor már nem számít a hossza?

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28824) Tothgera30 válasza gyulank (#28817) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Hülyeség, 160-as csaj ismi 29er-el tolja.

ui.: Én 183 vagyok és néha kicsinek érzem, én 19-es vázzal nyomom, Crossban meg 21-el. Haver 172, neki is jó egy 16-os vázzal.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#28825) Balazska15 válasza gyulank (#28823) üzenetére


Balazska15
senior tag

Kezdem azt gondolni, hogy neked valami hasonló áttét kéne.. 130 fog elől.. ez már csak elég lesz, hogy ne pörögjön a lábad... :) Viccet félre téve, szerintem egy trekking 48as tányérja bőven elég lenne, pláne, ha hátra 11-re rakod, nem gondolom, hogy az még mindig kevés lenne!

"100 kiló vagyok baszd meg, hát mi lenne a titkom" :DD

(#28826) szjoci válasza gyulank (#28815) üzenetére


szjoci
őstag

Szerintem elektromos "bicikli" való neked, apa... Ha kínai robogó kinézetűt veszel, abszolúte nem kell tekerni. Ha komolyabb kerékpárt elektromos rásegítéssel, azzal meg fel tudsz menni könnyedén akármilyen parton.

[ Szerkesztve ]

(#28827) Runner_fxr válasza gyulank (#28823) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem töltsd le ezt, olvasd el, akkor talán lesz egy körülbelüli elképzelésed a dologról, egyenlőre nagy a homály a fejedben, alapvető tulajdonságokkal, kategóriákkal nem vagy tisztában.

(#28828) Cathfaern válasza gyulank (#28815) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Mert nem tudom elhinni, hogy senki nem tudja, hogy milyen lánckerekek lehetnek különböző bicikliken elől, és hátul, vagy hogy hosszabb, vagy rövidebb a pedál."
Leírtuk már, csak nem tudod, vagy nem akarok megérteni: olyan lánctányért meg hátsó sort teszel fel, amilyet akarsz. Feltehetsz MTB-re is 54-es első lánctányért, meg outira is 32-eset. Pedál dettó, illetve gondolom te a hajtókarra gondolsz... 170-175 cm között azt teszel fel MTBre meg outira is amit akarsz (és igen, outi = országúti).

Plusz a minél kisebb pedálfordulattal csak a térdedet nyírod szét. Ideális pedálfordulat 90 fordulat / sec környékén van (ha kicsit tágabb határok közt akarjuk venni, akkor 80-100). De had tegyem hozzá, ennek megint semmi köze ahhoz, hogy MTB vagy outi. Bár megjegyzem, tipikusan országúton szoktak nagyobb fordulatszámmal tekerni (90-100).

Csomagtartó terén meg nem csak az számít, hogy fent van-e a biciklin vagy nincs, hanem hogy egyáltalán van-e a vázon rögzítési pont. Országútik többségén nincs, onnantól meg max nyeregcsőre tudsz rárakni, ami meg nem bír el túl sok súlyt.

Továbbra is tartom, hogy a cross/trekking a neked ideális bicikli.

(#28829) tatabike válasza Balazska15 (#28825) üzenetére


tatabike
őstag

A 48/11-et meg sem bírja hajtani, 2km után a tüdejét köpné ki az árokparton... :C Nagyon kevés kerékpáros van, még a profik között is, aki nyomatékból tud hosszú távon gyorsan haladni, oda azért kell már izom is. Az 1mp/2 fordulat meg szerint abszolút nem pörgős, az 1 fordulat/2mp-be meg belegörcsölsz nagyon hamar...

Gyulank, az a baj a Hozzád hasonló, nagyon tudományos alapon biciklizni akaró emberekkel, hogy elvesznek a részletekben, holott a kerékpározást, ha már megvan az adott célterület, ahol űzni akarod, egy egészként kell kezelni, mert minden részt vevő komponens tulajdonsága (beleértve magát a kerékpárost is) hatással van mindegyik másikra, és nagy jelentőséggel bír a végeredményre.

Az általános, 20 évre visszatekintő tapasztalat azt mutatja, hogy miután egy ilyen tudományos emberke jól lefárasztja a környezetét a hülyeségeivel, meg fogja venni azt a biciklit magának, amire minden hozzáértő azt mondja, hogy NE, vagy még rosszabb esetben beesik egy Tescoba, és boldogan hazavisz egy 30ezer forintos össze-vissza teleszkópos, elöl-hátul/alul-felül/jobb-bal oldalt is tárcsafékes "kerékpárt"... :C

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28830) zoli03 válasza gyulank (#28823) üzenetére


zoli03
őstag

Na akkor: beírsz egy ismertebb kerékpármárkát a Google keresőjébe, kidobja a gyári oldalt, ha fogszámot nem is írnak, típust biztos, arra megint rákeresel Google-ban, a gyártó honlapján meg valószínűleg ott lesz a fogszám (legtöbb esetben a fogaskoszorú összes lánckerekének a fogszáma, de a kettő szélső biztos, hajtómű esetében pedig biztos, hogy ott lesz az összes lánckerék fogszáma).

Pl.:
26" MTB: Kross Level A5: Shimano Alivio M430 Octalink 44/32/22T, Shimano Alivio HG50-9 11-32T (11-12-14-16-18-21-24-28-32)
Országúti: Kross Vento 1.0: Shimano Claris FC-2403 Octalink 50/39/30T, Shimano CS-HG50 11-28T (11-13-15-17-19-21-24-28)
Trekking/cross: Kross Trans Pacific: SR Suntour XCC 48/38/28T, Shimano HG20 12-28T (12,14,16,18,21,24,28T)

Van még jópár kategória, de én többet nem keresek ki. Azt már le sem írom, hogy városban egysebességest használok, amivel szoktam menni országúton is (volt, hogy egy nap 130 km-t), mégse volt gondom az áttétellel meg a pedálfordulattal.

"Hova érsz oda gyorsan, milyen táv, vertikálisan milyen út?"

Mindegy milyen hosszú az út, én akkor is a nekem kényelmes pedálfordulattal megyek, ami 80-90 rpm. Emelkedőn értelemszerűen csökken, de ott is a lehető legmagasabb pedálfordulattal tekerek. Amúgy van rajta váltó, úgyhogy olyan áttétellel tudsz tekerni, amilyet az út megkíván.

"Ha hajtókarra gondoltam, akkor már nem számít a hossza?"

Akkor már számít, de az inkább a tested adottságaival függ össze.

(#28831) Teasüti válasza deicide (#28761) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Azért rábeszéltek a hülyeségre. :)
[link]
[link]
[link]
Hazafelé már minden bajom volt, előjött az ugrótérdem is, a fenekem már a felénél zsibbadt.
Az orfűi bicikliútnál felfelé azt hittem időhurokba kerültünk, sose volt ilyen hosszú. Bár sötétben nem láttuk a végét ugye.
Ennyit egyszerre csak Balaton körön mentem eddig.
De legalább a 150-es villával most kicsit kényelmesebb a bringa, nem kell úgy ráhajolni a kormányra. Közel sem fájt annyira a hátam, mint a 80-as villával és ugyanezzel a kormány magassággal.
Hmm így elnézve a tracklogot hát kb fényévekre vagyok tőled. :DDD
Még odafelé is, hogy a felét gurultam.

Bakker viszont a társam egy állat. 24"-os DH gumis Polax X-szel jött ami ráadásul egysebis is. :Y A fél távot kiállva tette meg. Én váltó nélkül el se indultam volna. Jah és együtt mentünk (azért mentem ilyen lassan ;] ). Kemény arc, 60 kg a srác, de nagyobb combja van, mint nekem (a lábszára meg akkora, mint az én alkarom; :D persze azon is tenyérnyi izom. :((( ).

[ Szerkesztve ]

(#28832) Teasüti válasza Teasüti (#28831) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Viszont akár mennyit megyek az XC-vel, egyre inkább erősödik bennem az igény egy BodyFloat-ra. Már hetekkel ezelőtt leadtam a rendelést, de nem lepődnék meg, ha előbb rakok össze egy prototípust a cégnél, mint hogy ők utolérik magukat az előrendeléseket illetően. :U
Kicsit számolgattam és a 80k-s árban végső soron alig van túlzás. Csapágyakból is a gagyinak 1200 darabja, az SKF-nek 6000 darabja és kell belőle 8 db. Az alapanyag és gyártás költség se kicsi, főleg kis szériában (30-40k a beugró kb, ha leadom a rendelést a cégemnél) és nyeregcsövet még mindig fingom sincs honnan rendelek, amiben nincs dugó, csak egy csupasz cső - de jó lenne ha még lakkozva és festve is lenne, nem csak egy darab nyers karbon cső lenne. "Konfekció" rugókból meg éppen hogy csak lenne ilyen méret idehaza, ott árajánlatot még nem is kértem. Szóval alig lehet kihozni olcsóbban és akkor még én dolgozok vele haszon nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#28833) fpeter07 válasza Tothgera30 (#28814) üzenetére


fpeter07
veterán

Én nem látom értelmét. Akkor legyen trekking, ami nincs annyira terepre optimalizálva, és kényelmesebb aszfalton. Amire gyulank szeretné használni, arra tökéletes. Én aszfalton (is) megyek montival, de nem az igazi. A gyári 48-as lánctányér már majdnem hiányzik főleg,hogy a slick gumival lehet haladni rendesen.

(#28834) bigdady válasza glacious (#28805) üzenetére


bigdady
nagyúr

Koszi. Mtb kerék miért nem jó amúgy?

(#28835) DjKoxi válasza fpeter07 (#28833) üzenetére


DjKoxi
senior tag

Nekem elől 44-32-22 van, hátul 11-32, de nem bírom hajtani a 44-11-12-t. Sőt, az útjaim egyik felén mindig a 32-t használom a szembeszél miatt. Az idén még nem volt szélcsend felénk :)
50-60 km-t szoktam menni és 26-27 km/h az átlagom. Igaz 54mm széles a gumim, de legalább nem néz ki idétlenül, meg nekem amúgy is csak a sportolás, mozgás a lényeg.

(#28836) Szakbarbár válasza tatabike (#28829) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

A múltkor volt szerencsém egy ilyen Tesco-s GTX rettenethez. "összteleszkóp", 17,5 kg, 2,1 " terepgumi, a lánctányérban akkora hullám, hogy az első váltónak mindkét oldalába beleér, de azért 27-es átlagot sikerült mennem vele. :D
Egyébként nem tudom miért mondják rá, hogy ipari hulladék kategória. Jó, nehéznek nehéz, meg a váltást is kétszer meggondolja az ember, de ha helyén kezelik ezeket a bicikliket akkor egész használható. Persze nem indulnék el vele egy Balaton kerülésre, de helyben mászkálásra amire a vásárlók 95 százaléka használja szerintem bőven megteszi.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#28837) fpeter07 válasza DjKoxi (#28835) üzenetére


fpeter07
veterán

Jelenleg a montimon nagyobb áttétel van, mint a városi bringán. :) Nagykónuszon igen ritkán megyek, oda már kell egy sporttárs, aki megy előttem belátható távolságra.
Montin 44-es áttételt (plusz hátul az alja) valószínűleg csak versenyen használnám, ott is csak aszfalton 10%-os lejtőn, mert nincs az a (hétköznapi) ember, aki kihajtja.

[ Szerkesztve ]

(#28838) glacious válasza bigdady (#28834) üzenetére


glacious
addikt

Mert az igazi terepgumik általában a szélességük miatt nem nagyon férnek be a trekking vázba, persze vannak ugye átfedések a méretek között és létezik a cyclocross is [link], de szerintem még a 47-es szélesség az nem akkora kompromisszum.

[ Szerkesztve ]

(#28839) tatabike válasza Szakbarbár (#28836) üzenetére


tatabike
őstag

Az a baj, hogy még arra sem jók azok a "kerékpárok", mert életveszélyesek. A környezetükre is meg a tulajdonosukra is. Azokat nem lehet a helyükön kezelni, mert egyszerűen nincs helyük. Ismerősnek is volt, aztán elküldtem a búsba, mert szerinte én voltam a hibás, hogy nem tudtam beállítani a "tárcsaféket" rajta, mert állandóan hozzáértek a pofák a tárcsához, és nehéz volt tekerni. Mondtam Neki, vegyen egy normális biciklit, amit lehet szervizelni, aztán akkor pampogjon, erre megsértődött. Aztán azt mondtam, ha még egyszer meglátom a közelemben ezzel a szarral, belerúgom az árokba, és még páros lábbal rá is ugrok, hogy ne tudja többet használni. Ennyit a hipermarketes biciklikről a részemről...

Aki meg arra venné, amire írtad, ezerszer többre megy vele, ha vesz egy szép állapotú, 20 éves kemping bringát 20ezerért, agyváltóval, normális fékkel, és még élvezni is fogja. Ha nem 20 kilométerre lenne a melóhelyem, hanem csak 5-re, én is azzal járnék munkába, az tuti.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28840) fpeter07


fpeter07
veterán

BMX világbajnokság, fél óra múlva élő közvetítés. [link]

(#28841) DjKoxi válasza Szakbarbár (#28836) üzenetére


DjKoxi
senior tag

Milyen távolságot mentél ahol kijött a 27-es átlag? Terepgumival meg külön gratula a teljesítményhez!
Vagy lehet csak én vagyok nagyon puhány a 92 kilómmal :O

(#28842) hegyimorc válasza bigdady (#28834) üzenetére


hegyimorc
senior tag

pl a fék miatt

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#28843) rétisün válasza DjKoxi (#28835) üzenetére


rétisün
veterán

"Az idén még nem volt szélcsend felénk"

akkor te valahol itt Zalaegerszeg környékén lakhatsz, mert itt se nagyon volt szélcsend :DD

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#28844) borix


borix
őstag

Üdv.Hátsó agy téren melyik a jobb választás Shimano Deore XT 330g Center Lock vagy

Novatec D362SB iparis 4 db,6 csavaros tárcsarögzítés 482g.

Tárcsafék rögzítés kevésbé szempont inkább a tartósság és a Novatec mrgéri e a +5000-6000E

(#28845) gyulank válasza DjKoxi (#28835) üzenetére


gyulank
addikt

Nekem 46-14 a legnagyobb áttét. A hátsókon többször szoktam váltani. Felfelé ezzel se könnyű, de ha lejtőről gurulok síkra, csak addig vagyok gyors, míg a lendület tart, mert rásegítéshez túl gyorsan kéne tekerni.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28846) zoli03 válasza Teasüti (#28832) üzenetére


zoli03
őstag

Minek oda SKF csapágy? Az olcsóbbak is tökéletesek, mint pl a CX, pénzkidobás lenne a drágább.

(#28847) DjKoxi válasza rétisün (#28843) üzenetére


DjKoxi
senior tag

Záhony :) Ez a kósza szél átlóban fújja a kis országunkat.

gyulank : felénk kevés domb van, én is csak akkor használom ki. A középső tányért viszont egyre gyakrabban használom. Az elején nagyon hamar fárasztott a pörgetés de valahogy megszokta a lábam. Lehet le voltak merevedve az izmaim.

borix : én jól megjártam az iparis agyakkal. ( szabványon kívüli, drága és vicc kategóriás csapágyak voltak benne) A terepszettem csak Deore agyak vannak, mégis vajpuhán gurulnak. Láttam videot a dura-ace agyakról, ahol szemléltetik a golyós agy előnyeit. Nézd meg és dönts.

(#28848) bigdady válasza glacious (#28838) üzenetére


bigdady
nagyúr

Kosz.
Es arra van otletetek hogyan tudnam meghuzni a hatso racsnit mert kisse lötyög. Sajna nincs racsni leszedőm :(

[ Szerkesztve ]

(#28849) Zola007


Zola007
veterán

Na
Miután kitárgyaltátok, hogy Gyulánk még mindig nem tudja mit is akar, mondja meg nekem valaki a frankót, aki 85-90 kiló körül használja valamelyiket az alábbi gumik közül 28-622 vagy 32-622 méretben

Nem szándékozom lemenni aszfaltról, ellenben jó sz.rok itt az utak és nem akarok meglepődni poros úton és esőben sem. Tehát inkább trekking/városi jellegű mintázat kell. A jelöltek:

Continental Tour Ride
Continental Contact 2
Continental City Ride
Schwalbe Road Plus HS431
CST C1490

Más alternatívát is elfogadok :R

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28850) syberia válasza gyulank (#28845) üzenetére


syberia
veterán

Nekem a 48-11 lefelé bőven elég, emelkedőn el tudnék viselni egy 24-es kistányért a 28-as helyett :D Tegnap azért kitekertem Nagykovácsiból hazafelé a Villám utcán, a vele szemközti Határ utcán nem sikerült egyben felfelé, a tetején brutálisan meredek (25% körül tippelem), aki Máriaremete felé teker próbálja ki! :D ;]

https://howbad.info/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.