Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28701) gergo5991 válasza Teasüti (#28698) üzenetére


gergo5991
őstag

Nem tudom, mi akar ez a nagy fékezési dolog itt komplikálódni, én elég sok biciklin ültem, mindegyiken más fék volt, és a fék úgy működött, ahogy én azt irányitottam. Akkor álltam meg, amikor én megakartam, akkor lassítottam és úgy, ahogy én akartam. Nem értem mit kell ezt ennyire komplikálni. A bicikli vásárlásnál nekem soha nem a fék volt a fő célpont, sose néztem milyen fék van rajta, mert ha kell akkor minden fékkel meg lehet állni. Lehet én vagyok ilyen régi módi hogy nem értem némely dolgok mitől jobbak ha drágábbak, mitől jobb egy fék ha 200 euró, nem pedig 50-60 euró. Én úgy gondolom, a biciklin a féket ki kell érezni hogyan működik, megszokni pár nap alatt, és innentől tökéletesen fog működni.

(#28702) imyourfriend válasza HollyBoni (#28700) üzenetére


imyourfriend
őstag

Van van könnyű, én 15ezerért vettem egy ausztriából behozott acélvázas darabot ax600 szettel, aztán azt újítottam fel 2x9-re. A strada 800-as ktm 9,6kg ami a belépő szint, de én már azt ajánlom egy acél helyett. Oké hogy az acél kényelmesebb, de én az enyémet 3 éve ~250ezerből építettem és most jó ha 70-80ezret ér kb. Az alumínium nem tudom hogy milyen, de ha van ilyen merev mint a carbon, igaz hogy szétrázza az ember belső szerveit meg kb mindent szar úton, de tényleg merev. Míg acél gépből kiálltam és éreztem hogy tekeredik mindenfelé (ezt már az utóbbi időben, mert megerősödhettem) akkor nem túl kellemes érzés. Főleg dombnak felfelé zavaró. Nameg 30-35-ös tempónál érezhetően sokat számít hogy milyen a váz, tudom nem erősödtem acél óta de tegnap is szélcsendben mentem majdnem 32-es átlagot, amit acél vázas géppel nem hiszem hogy megoldottam volna. Ott mindig éreztem hogy veszik el az erőm, itt meg kiállok a nyeregből és simán felnyomom 30-ról 40-ig sec perc alatt mert nem veszik el az energia hajtás közben. Persze várni kell még, ezek az első benyomások és még várni kell hogy kialakuljon egy vélemény. Mindenesetre ezt is hajtani kell ugyanúgy mint minden bringát, de megvan az ösztönző erő hogy van hova tovább lépni (lásd montis kolléga sebessége ;] ). Meg amúgy is motivál, ha már itt van egy gép akkor végre használjam ki amit nyújtani tud. Én megvártam míg lesz egy carbon gép aztán ültem fel rá, nem akartam előbb mert akkor csak fájt volna a szívem egy szénszálas paripáért. :(

[ Szerkesztve ]

(#28703) ígyvanferi válasza gergo5991 (#28701) üzenetére


ígyvanferi
addikt

Igen, anyukám is meg tud állni a kisboltnál a kontrás campinggel. Viszont nem szokott lejtőn lefelé 50-nel csapatni. Legalább is én még nem láttam. Lehet, csak jól titkolja.
Versenyautókon, nagy teljesítményű utcai sportautókon sem véletlen vannak karbon-kerámia féktárcsák, szemben egy sima alumínium-acéllal.

(#28704) gergo5991 válasza ígyvanferi (#28703) üzenetére


gergo5991
őstag

én 40-50el ha jövök le lejtőn, mind2féket biztonságos erősségben meghúzom, 2-3 másodperc alatt teljesen meg tudok állni vele. Érezni kell, milyen erősen kell meghúzni a féket nagy sebességnél, hogy abból ne legyen bukás, ezt kell kitapasztalni minden féknél. Attól hogy egy fék 200 eurós tegyük fel, 50-el jössz le dombon, nem fogsz hamarabb megállni vele, vagy tudom is én mire kell egy ilyen fék..

[ Szerkesztve ]

(#28705) gyulank válasza Teasüti (#28698) üzenetére


gyulank
addikt

A defektnek annyi köze a típushoz, hogy nem mindbe megy bele mindegyik méret, és minél vékonyabb, annál könnyebben eshet meg. De ennyi erővel a féknek meg végképp semmi köze a bicikli típusához.

A kocsis hasonlatnál is biztos meg lehet tudni, melyik az erősebb, melyiknek jobb a hatásfoka, melyik fogyaszt kevesebbet, melyikbe lehet "bepakolni" :D annyi személyt és/vagy tárgyat, amennyit gondol, hogy egyszerre szeretne elvinni, ha úgy alakul, melyiknek jobb az aerodinamikája, melyik gyorsabb, melyik rázósabb, melyik kényelmesebb.

Csak BMX-em, és MTB-m van. Szóval montim már van. De engem járműként érdekel, mert abból, hogy rámondom, hogy többnyire aszfalt hegyet mászok meg, és gurulok róla, de néha mennék erdőbe is az nem mond igazán semmit senkinek. Egyrészt, mert amikor épp aszfalton megyek, ott akarok legkönnyebben, leggyorsabban eljutni valahová, ha földúton, akkor ott. Ez az arány meg bármikor változhat 100/0-0/100% között, és csak akkor tudhatom, hogy melyik lenne jó, ha tudnám, hogy ha valamelyik utat favorizálom, akkor annak az előnye mennyi hátrány a másiknak, és fordítva. Ebből el lehet dönteni, hogy soknak tartom-e azt a sebesség, nyomaték, súly változást, ami a másik úton tett teljesítmény rovásán van, ehhez az úthoz hozzájáruló előnyeihez képest.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28706) Teasüti válasza gergo5991 (#28701) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Csak nem mindegy, hogy terepen 50-nél amikor a kormány a kinyújtott kartól szinte a mellkasodig rázkódik mint őrültek, hogy akkor neked még egy négy ujjas fékkart kell izomból szorítanod és 3 perc után vagy megállsz, mert elment az erő a markodból a görcsös szorítástól, vagy egyszer csak leesik a kezed a kormányról és meghalsz VAGY van egy szupi 1-2 ujjas hidrós tárcsád, amihez kb erőt sem kell kifejteni kézből, hogy működtesd - és ugye három ujjal tudod fogni a markolatot, nem úgy a V-fékkarnál.
Csak ennyi a különbség felhasználás szempontjából. Fékerőben is jelentős eltérés van, főleg, ha a V-fékpofák vmi kemény keverékek és tényleg minden erődből húzni kell, hogy intenzíven lassulj (és a hegyen bizony intenzíven kell).

(#28705) gyulank
Vkonyabb kerék, nagyobb nyomás, könnyebben átszúrható. Vastagabb kerék, kisebb nyomás, kisebb az esély az átszúrásra.
Ez nem érv. Én is csak akkor szoktam defektet kapni, ha az 1.9-es slick-et felfújom 4,5 barra. 2-3 baron soha nem kaptam még defektet, 2 baron az üvegszilánk se probléma szinte. Minél keményebbre fújod, annál könnyebben hatol át vmi éles a gumin.

[ Szerkesztve ]

(#28707) gyulank válasza gergo5991 (#28704) üzenetére


gyulank
addikt

De feltételezzük, hogy minden 2. kanyar ilyen lejtő. Az azt jelenti, hogy sokat kell fékezni, sokszor. A drágább biztos minden típusúban tartósabb. Ahol meg sokat kell fékezni, számít, hogy mennyi ideig bírja. De gondolom, valamennyire típusfüggő is, márt más méretű a fékpofa, a felület, ha nagyobb részen oszlik el a terhelés, gondolom, kevésbé melegszik, kopik azonos fékezés mellett. Amúgy nem ártana vizesen is jól fékeznie, mert az út, és időjárás felett nem rendelkezek.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28708) Because válasza Teasüti (#28706) üzenetére


Because
őstag

azért ha ekkorákat dobálna rajtad a bicó lehet akár milyen féked mert nem maradsz rajta :D

aki 50-el száguldozik valószínű tudja milyen felszerelés kell hozzá... a nénike pedig a canti fékét markolva a legmeredekebb lejtőn is 5km-el hasít :)

[ Szerkesztve ]

(#28709) gergo5991 válasza gyulank (#28707) üzenetére


gergo5991
őstag

Ebben teljes mértékben eggyet értek, hogy bizonyos terepen biztos hatékonyabb, meg a drágább az strapabíróbb, de önmagához képest hatékonyságban nem több mint más fék, itt teljesen alap felhasználásra gondolok, meg hát a fizika törvényeivel nem lehet szembeszállni :D

(#28710) lsebestyen válasza bigdady (#28694) üzenetére


lsebestyen
addikt

Lehet voltmár, de véletlen nem a nyeregcsöved nyöszörög?

(#28711) gyulank válasza Teasüti (#28706) üzenetére


gyulank
addikt

De pár napja azt írta valaki, hogy nagyon fel kell fújni, és akkor vagy átpattan a dolgokon, vagy a dolog pattan oldalra, és hogy túlfújással a felnitől kapható defekt lehetősége is csökken, csak ugye sokkal rázósabb úgy.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28712) Teasüti válasza Because (#28708) üzenetére


Teasüti
nagyúr

SPD cipővel azért csak sikerül vhogy. ;]
Ez még 80-as "merev" telóval volt merev vázason.
Azért remélem most a 150-es Revelation azért jobban kisimítja majd a zúzdát.

(#28711) gyulank
Kavicsokon kívül nem sok minden pattan ki a gumi alól. Egy tüske, üvegszilánk vagy százas szög meg annál könnyebben hatol át, minél nagyobb erővel nyomod bele a felületbe. Minél nagyobb a nyomás, annál nagyobb ez az erő. 2 bar vastag gumi esetén a tömeg jókora felületen oszlik el, kicsi a nyomás a kontakt felületen. Nagy légnyomásnál kicsi a kontakt felület, nagyobb a felületi nyomás is, ami belepréseli az üvegszilánkot a gumiba.
Nem olyan bonyolult dolog ez.

[ Szerkesztve ]

(#28713) #48525824 válasza Teasüti (#28712) üzenetére


#48525824
törölt tag

Look-al taposva a gumit, hogy megallj, nah az... :DD en 11 baron megyek es nincs defektem, 7-8 baron meg siman felutom:(

[ Szerkesztve ]

(#28714) Teasüti válasza Because (#28708) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Mondjuk az utolsó ilyen alkalommal teló és hidrós tárcsa ide vagy oda, begörcsölt a kezem is, de még a combom is azon az oldalon, ahol jobban hajlítottam a lábam. Alig vártam, h végre leérjek. :)
Na ha "ilyen felszereléssel" is görcsölve értem le (a markom olyan volt, mint a Jóbarátokban Chandler-nek a játékgép után. :C ), képzelheted mennyi esélye van annak, aki mechanikus V-fékkel indul, mondjuk frankó 4 ujjas karral.

És nem vagyok edzetlen teszem hozzá. :P

(#28713) maummamut
Ez nem jött át. :N Fogalmam sincs milyen az élet virsligumin, főleg fixin.
Lehet a nagyon vékony gumiknál már kicsi az esély a szúrásos defektre? Gondolom csak akkor, ha éppen telibe kapod a futófelület közepén.

(#28715) gyulank
Hogyne lenne fokozatosság. Mint autóban a fékpedál. Benyomod, felkeményedik és onnantól van egy egész jó fogáspontja. Nincs az, hogy kormányig be tudod húzni a kart, de arra, h milyen erővel szorítod, arra lineárisan válaszol. Ez volna a kívánatos amúgy minden féknél, nem természetes az a nyúlósság, amit a V-fékek produkálnak főleg lágy pofával. Bár szokható az is, de nekem fura, h nincs olyan közvetlen visszajelzés fékkarból, simán behúzom kormányig még a feszesre állított V-fékem is, mert hajlik akkorát. Nem jó az, nem érezhető annyira, h hol a határ.

[ Szerkesztve ]

(#28715) gyulank válasza Because (#28708) üzenetére


gyulank
addikt

Nem feltétlenül. Én se tudom. Biztos minden fék jó hozzá, csak nem biztos, hogy ár/tartósság szempontjából megéri occsó fékek cseréje gyakran, a tartósabb típusú helyett. Most vagy az van, hogy ha lehet semmit se fékezek, hogy ne kopjon, vagy végig lassan megyek, mert ha felgyorsultam, és úgy fékezek, az sokkal nagyobb erő. Viszont pont azért írtam, hogy biztonságosabbnak érzem a canti feelinget, mert az újabb fajtákról ilyesmiket olvastam, mint, hogy semmi erő nem kell hozzá. Ebből nekem az jön le, hogy nincs az a fokozatosság, hogy gyengén, vagy erősebben engedem gurulni.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28716) Cathfaern válasza gergo5991 (#28695) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Osztrákokról is csak jót tudok mondani. Egy úton ahol rendszeresen jártam (falu közepe, relatív kis forgalmú, de azért járnak arra autók), elég kemény emelkedő van, úgy hogy előtte és utána is kanyar, teljesen beláthatatlan. Ha gyengébb napom volt, vagy fáradtabb voltam, csak ilyen 15km/h környéki sebességgel tudtam felmenni rajta. Egyszer nem volt, hogy megelőztek volna ott, pedig volt hogy 2-3 kocsi is jött mögöttem. És semmi villogtatás, semmi dudálás, szépen megvárták míg felérek, és megelőztek. "Természetesen", ha előztek, akkor minimum fél sávnyi távolságból, de jellemzően átmentek másik sávba. Egyszer-kétszer volt, hogy valaki közvetlen mellettem húzott el, mind magyar rendszámú autó volt...

(#28705) gyulank
"Csak BMX-em, és MTB-m van. Szóval montim már van."
Ne vedd rossz néven, de leírásaid alapján neked nincs MTB-d, csak tesco bike-od amire ráírták, hogy MTB. Egy mai korszerű MTB-re nagyon nem igazak azok, amiket tapasztaltál.
Plusz szerintem túlkombinálod a dolgot. Elméletben nem lehet kitapasztalni melyik bicikli jó neked, mint ahogy elméletben szexelni se lehet. Vegyél egy biciklit, amire azt gondolod hogy valszeg jó lesz, és majd úgyis rájössz mire van igényed. Tudom erre lehet mondani, hogy nem akarsz pénzt kidobni, de ha használt biciklit veszel, akkor nagyjából azonos (vagy némi üzleti érzékkel nagyobb) áron el lehet adni, mint amennyiért vetted, így nem buksz rajta.
Saját példám, kezdtem egy trekkinggel, de rájöttem, hogy nem indulok neki több napos túrákra. Ezért váltottam outira, de rájöttem, hogy a súlyomnak / erőnlétemnek nem megfelelő igazán. Aztán költöztem, és jelenleg nagyrészt városban, illetve rövid távon, sík terepen biciklizek, szóval most egy single speed lenne ideális. És hidd el, én se impulzív vásárló vagyok, alaposan körüljártam a témát mindegyik esetben. De a puding próbája az evés.

[ Szerkesztve ]

(#28717) imyourfriend válasza Cathfaern (#28716) üzenetére


imyourfriend
őstag

Nekem az a tapasztalatom, hogy ha jön szembe akkor egyáltalán nem előznek. Ha meg elment az autó és kevés hely van akkor hátranézek és óvatosan megelőznek Ausztiában. Valamiért nagyon tisztelik a kerékpárosokat a határon túl.

(#28718) Because válasza Teasüti (#28714) üzenetére


Because
őstag

mechanikus tárcsám van és csak aszfaltozok, öreg vagyok már összetörni magam :) de még így is megfájdul a csuklom a merev villa mellett...

(#28715) gyulank: azért van pár előnye a tárcsának. nekem legjobban az jött, hogy esős időben is fog :)

[ Szerkesztve ]

(#28719) Zola007 válasza imyourfriend (#28717) üzenetére


Zola007
veterán

értelmes ember tiszteli a másikat és előzékeny
tök mindegy, hogy bringával van vagy rollerrel
többek között ilyenek miatt gondolkodom azon hogy lépek én is a pcsába innen.
9 hónapot éltem Angliában, az ittenihez képest az is a mennyország, de sokat megjárt ismerőseim szintén azt mondják, hogy németajkú területen még humánusabb a lét

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28720) tatabike válasza gyulank (#28705) üzenetére


tatabike
őstag

Az a Te problémád, hogy olyan bringát akarsz, ami mindenre jó. Olyan pedig nincs. Túlságosan szélsőséges, egymásnak ellentmondó tulajdonságokkal akarsz felruházni egyetlen kerékpárt, és az nem működik. Majd ha lesz transformers-bicikli, akkor esetleg. De az elég elvetélt ötlet, hogy Te amikor kedved tartja, akkor 100%-ban aszfalton tekersz, ha meg olyanod van, akkor 100%-ban terepen, földúton meg kukoricatáblában. Ugyanazzal a biciklivel, és persze elvárnád, hogy mindenhol közel 100%-ot teljesítsen a bicikli.
Akinek ilyen szerteágazó kerékpározási szokásai vannak, annak legyen több bringája. Ugyanis kerékpárt úgy választunk elsősorban, hogy meghatározzuk, mire akarjuk használni. Ha ma aszfalton akarunk suhanni, elővesszük az oútit, holnap meg egy János-hegyi zúzásra a DH-szörnyet. A csomagtartós/sárvédős trekkinggel meg elmegyünk hosszú hétvégén túrázni.
Arról meg már nem is regélek, hogy ezekhez a különféle kerékpárokhoz más-más felszerelés, ruházat, védőeszköz stb. is kell. Mert tök hülyén nézel ki fullface bukóban az országútin, ha meg nekiállsz egy 5 dekás, szélcsatornában kikísérletezett finom kis fejvédőben patakmederben lezúzni, nem marad arcod, mire leérsz...

Zola, én éltem Münchenben, ott nagyon durván előzékenyek az autósok a biciklisekkel. Mindenhol van kerékpáros infra kiépítve, senki nem tolja be keresztbe rá a kocsiját, mikor ki akar kanyarodni, egy, azaz egy incidensem volt, az is egy román rendszámú gyökér volt, aki valószínűleg életében akkor látott először kerékpárutat... Plusz bármi van, két perc alatt ott terem a rendőr, de soha nincs semmi, néha már én éreztem magam kényelmetlenül a folyamatos seggnyalás miatt, ami a többi közlekedőnek teljesen természetes. Magyarországon edződött biciklisnek az első pár nap nagyon furcsa. Aztán meg jó, hogy ott 2x annyi ideig kibírja egy garnitúra fékbetét, mint itthon... :K

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28721) Zola007 válasza tatabike (#28720) üzenetére


Zola007
veterán

apropó védőruházat:
Tudna valaki ajánlani olyan térdvédőt, amiben lehet esetleg hosszabb távot terepen (20-30km) is tekerni anélkül, hogy elszorítaná a lábam vagy kikezdené a bőrt a térdemen?

nem kell ilyen golyóálló DH térdvédő, csak volt már elég baja a térdemnek, nagyon érzékeny tud lenni kis ütésektől is (pl szék szélébe belerugok véletlenül, stb)

valami ilyesmi esetleg? [link] [link]

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28722) fpeter07 válasza gyulank (#28638) üzenetére


fpeter07
veterán

Gyorsan, kenyelmesen, csomagokkal... Neked talaltak ki a trekking kerekpart. Montiversenyre azert ne menj vele. Egyebkent en is ilye bringat vennek legkozelebb,harmadiknak.:-)

(#28723) gyulank válasza Cathfaern (#28716) üzenetére


gyulank
addikt

Azért én elméletben ismerve a paramétereit az alanynak, szerintem viszonylag reális közelítést kapok az elvárásaimhoz mérten, hogy milyen jó lenne. :D

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28724) gergo5991 válasza Zola007 (#28721) üzenetére


gergo5991
őstag

Az én térdem is elég érzékeny, bár én nem használtam soha térdvédőt, pedig 1-2 alkalommal jól jött volna. Volt egy 661 térdvédőm, de azt még dirtezéshez vettem, egész térd + sípcsont védő volt, mit ne mondjak, ha nem is bicajozáshoz, itthon tökéletes volt dolgozni benne, mikor bontani kellet az erkélyen hidegvágóval a földet :D
Minap buszra felszálltam, ültem volna le, keskeny volt a hely, a korlátba a térdkalácsom bevertem, épp hogy csak neki koccant, de még a könnyem is kicsordult, próbáltam nem nyekkenni, rá 1 hétre is fájt még.

(#28725) fpeter07 válasza Cathfaern (#28643) üzenetére


fpeter07
veterán

Valami randannour a neve. Eleg erdekes szerzet, de biztos kenyelmes.

(#28726) tatabike válasza gyulank (#28723) üzenetére


tatabike
őstag

Tudományosan megközelítve a dolgot csak abban az esetben sikerülhet elméletben a legjobb kerékpárt megtalálnod, ha elmész egy olyan vázépítő céghez, ahol Hozzád igazítják a vázat elsősorban, kiválasztják az anatómiailag legmegfelelőbb kiegészítőket, és még azt is belekalkulálják a végeredménybe, hogy milyen gyorsan nő a körmöd a bal kezed mutatóujján. Ahol olyan adatbázisból dolgoznak, aminek a segítségével még háromlábú embernek is faragnak megfelelő biciklit. Igaz, egy luxusautó árába fog kerülni, de tuti Rád szabott bringa lesz... :K

Zola és gergo, nem fociztatok véletlenül? Nekem is érzékeny a térdem, 10 évig kergettem a lasztit, és össze-vissza rugdaltak... télen hordok térdmelegítőt, fizikai behatások ellen nem védem, inkább kerülöm a veszélyes helyzeteket...

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28727) gyulank válasza tatabike (#28720) üzenetére


gyulank
addikt

Olyat akarnék, de tudom, hogy nincs olyan, azért akarom tudni amiket tudni akarok, hogy tudjam, melyik mennyi kompromisszumot jelent melyik úthoz, mekkora különbségek vannak a típusok közt (mert pl. attól, hogy mondjuk 5-féle biciklit hasonlítunk össze, nem biztos, hogy ezek azonos arányú veszteség sorrendbe vannak egymástól), és amit még nem tartok soknak, úgy megyek visszább a legnagyobb áttételűről, a kisebbek felé a földút javára. De mivel nem feltétlenül annyival rosszabb az egyiken, mint amilyen jó a másikon, ezért lenne érdekes lista, a másik útra optimalizálva is,

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28728) tatabike válasza gyulank (#28727) üzenetére


tatabike
őstag

A tudomány mai állása szerint azt mondja: fatal error... :Y

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28729) gergo5991 válasza tatabike (#28728) üzenetére


gergo5991
őstag

:C

(#28730) imyourfriend válasza gyulank (#28727) üzenetére


imyourfriend
őstag

Legegyszerűbb gyalog járni, hidd el ott nincs sok variációd csak egy jó cipő kell hozzá.

(#28731) ígyvanferi válasza fpeter07 (#28725) üzenetére


ígyvanferi
addikt

Randonneur, ja. Egy ilyen gép szerepel az ötéves terveim között. De sok pénz, sok utánajárás szükségeltetik egy tényleg autentikus randonneur bringa összerakásához. Persze lehetne valami acél országúti vázat is felhasználni, már ha fel lehet rá aplikálni sárvédőt, csomagtartót, de a geometria sem pont ugyanaz. Meg ha már csinálom, akkor csináljam jól. :)

(#28732) gyulank válasza tatabike (#28726) üzenetére


gyulank
addikt

De ami engem érdekel, az nem rámszabás. Itt még az én adataim nincsenek is. Én szimpla összehasonlításról beszélek. Azonos terepen, a terephez legmegfelelőbb gumival, legnagyobb, és legkisebb áttéttel nézve, a különböző típusú biciklik közül melyiket mennyivel könnyebb hajtani, gyorsítani, emelkedőre hajtani, tolni? Ehhez nem kell új méretű biciklit gyártani.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28733) tatabike válasza gyulank (#28732) üzenetére


tatabike
őstag

Oké. Egy valamit tudok. Emelkedőre tolni mindig a legkönnyebb biciklit lehet jobban... :DDD
Én nem agyalok ilyeneken, mint Te, hanem megoldom izomból, aztán kész. Nagy ívben teszek rá, hogy egy másik gumival 2 perccel előbb végig tudnám tekerni a Szentgotthárd-Záhony távot... :N

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28734) dqdb válasza gyulank (#28732) üzenetére


dqdb
nagyúr

a terephez legmegfelelőbb gumival
Nincsen ilyen, ez erősen egyéni preferencia kérdése.

legnagyobb, és legkisebb áttéttel nézve
Nincsen ilyen, teljesen egyéni preferencia kérdése, kinek milyen kazetta-lánctányér összeállítás jön be.

a különböző típusú biciklik közül melyiket mennyivel könnyebb hajtani, gyorsítani, emelkedőre hajtani, tolni?
Ez konkrét váztól és adott ember habitusától függ. 1-2 fok eltérés a fejcső szögében két gyártó amúgy egy azonos típusú biciklijén ég és föld lehet, valamint sok múlik azon, hogy pörgetni szeretsz vagy nyomatékból menni.

Ehhez nem kell új méretű biciklit gyártani
Tényleg nem kell, csak egy sokváltozós fizikai-elméleti modellezést kitalálni. Ha megalkotod, akkor ezért simán kaphatsz IgNobel-díjat, mi pedig segítünk kitölteni a hiányzó paramétereket.

Többen írták már neked, de úgy tűnik, nem akarod megérteni, hogy olyan kérdésekre akarsz egyértelmű és egy számmal leírható választ kapni, amelyekre nem lehet adni. Nem azért, mert senki sem akarja elárulni neked a választ, hanem azért, mert nincsen.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#28735) gergo5991


gergo5991
őstag

Kormány magasítása mennyire macerás művelet? úgy érzem, hogy vagy 7 centivel feljebb kéne vinni a kormányom, mert így igen fáj a derekem, könyököm, vállam, csuklóm. Egyszóvel igen a kezekre megy a terhelés.

(#28736) gyulank válasza tatabike (#28733) üzenetére


gyulank
addikt

Eddig én is ezt tettem, de ha tehetem jobban is, akkor érdekel a dolog. Mondjuk ha 30km 4 óra helyett, fél órával kevesebb, oda vissza már 1 órával kevesebb, ami már nem semmi, de pont ez a baj, hogy nem tudom a számokat, csak hasra ütve mondom, lehet csak 2 perc előny lenne. A gumikat ebben az esetben azért hangsúlyoztam ki, hogy azt se nagyon kelljen változónak tekinteni, így marad a súly, az áttételek, a hajtókar hossza, a kerékátmérő, és esetleg az alak változó.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28737) zoli03 válasza gergo5991 (#28735) üzenetére


zoli03
őstag

Nagyobb emelkedésű stucni? Mondjuk 35 fokos, bár 7 cm elég sok, annyit szerintem nem emelnek, meg elég csúnyák.

(#28738) Zola007 válasza tatabike (#28733) üzenetére


Zola007
veterán

záhony után meg úgyis mindegy
kilopják alólad

(#28735) gergo5991: vázméret mekkora? milyen hosszú a gyári stucni? teló mennyit ül be mikor ráülsz?
15 fokos stucni és hajlított kormánnyal is max 4-5 centit tudsz hozni. A 7 centi az nekem soknak tűnik, nyereg jól van beállítva?

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28739) Cathfaern válasza gyulank (#28727) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Leegyszerűsítem neked :)
1. Ha akarsz föld útra menni (akármilyen), akkor az országúti felejtős neked
2. deicide MTB-vel kiteker velence tókorön 30+-os átlagot. Szóval a trekking / MTB különbségnél felejtsd el a sebesség különbséget, több fog múlni rajtad, mint a biciklin
3. Ha sziklás, fagyökeres lejtőn vagy emelkedőn akarsz közlekedni (sík kevésbé számít), akkor felejtsd el a trekkinget. Ez esetben el is értünk oda, hogy MTB az ideális neked.
4. Ha nem akarsz 3. pontban említett helyen, akkor az a kérdés akarsz-e valaha is pakolni nagyobb súlyú csomagot (10+ kg) a biciklire (ez gyakorlatban azt jelenti, hogy max 1-2 napos túrákra mész, és sátort vagy ilyesmit biztos nem viszel magaddal). Ha igen, akkor felejtsd el az MTB. Ez esetben a trekking az ideális neked.
5. Ha nem akarsz nagyobb súlyú csomagot rakni, akkor az a kérdés, szeretnél-e nagyobb sárban (vizes földúton) is közlekedni. Ha igen, akkor felejtsd el a trekkinget. Ez esetben újfent MTB az ideális.
6. Ha nem akarsz sárban sem közlekedni, akkor az a kérdés, hogy aszfalton csak azért közlekednél, hogy eljuss a terepig, vagy mennél amúgy is aszfalton? Ha csak az eljutás a lényeg, akkor az MTB jobb választás (MTB-vel és trekkinggel is eljutsz, de ha elég kemény a terep, trekkinggel nem tudsz végigmenni rajta. És akkor mindegy milyen gyorsan értél oda).
7. Ha nem csak a terepig eljutás a lényeg, vagy nem vagy biztos az előző pontban, akkor nézz körül, hogy a környékeden milyenek az utak, illetve a terep biciklizés lehetőségek. A környéked számít, mert ott fogsz a legtöbbet tekerni. Egyszer fel lehet menni az alpokba trekkinggel is, meg egyszer ki lehet bírni egy Balaton kört MTB-vel is. De ha ahol napi szinten jársz csak sík terep van, meg döngölt földutak, akkor hülyét kapsz majd egy MTBtől, ha pedig folyamatos fel-le, 10+ %-os emelkedők aszfalton is, és sziklák mindenfelé terepen, akkor sokkal jobban jársz egy MTB-vel, legfeljebb raksz rá egy keskenyebb, kevésbé bordázott külsőt.
8. Ha a fenti pont alapján sem egyértelmű, akkor azt érdemes megvizsgálni, eldönteni, hogy várhatóan hol töltesz majd több időt. Ha akár csak 51% aszfalton, akkor jobban jársz trekkinggel, legfeljebb raksz rá egy kicsit vastagabb bordázottabb külsőt. Ha akár csak 51% terepen, akkor jobban jársz MTB-vel, legfeljebb raksz rá egy kicsit vékonyabb, kevésbé bordázott külsőt. Értelemszerűen minél nagyobb az egyik aránya, annál egyértelműbb a döntés
9. Ha ez alapján se sikerült dönteni, akkor részemről feladom :)

Százalékokról két okból nem érdemes beszélni: egyrészt az előbb említett 2. pont miatt, a saját erőnléted, felkészültséged drasztikusan többet befolyásol, mint az alattad lévő bicikli. Másrészt azt, hogy mennyire gyorsan tudsz aszfalton közlekedni, sokkal jobban befolyásolja a biciklire feltett külső, mint az egyéb paraméterek (illetve az egyéb paraméterekből adódó különbségért lásd a 2. pont). De ha nagyon ragaszkodsz a %-hoz, akkor ha a fenti listát nem vesszük figyelembe, akkor azt mondhatom, hogy az elérhető sebesség illetve bejárható utakat 70%-ban a saját erőnléted és ügyességed befolyásolja. 20%-ban a felrakott külső. Maradék 10% pedig hogy milyen biciklid van. És itt jön be a korábban említett hobbi vonal. Hobbi alatt nem azt értem, hogy mennyit akarsz menni, vagy milyen gyakran. Hanem azt, hogy akarsz-e versenyekre járni. Mert ha igen, akkor ez a 10% ég és föld lesz. Ha nem... akkor tényleg csak 10%.

(#28740) gyulank válasza dqdb (#28734) üzenetére


gyulank
addikt

Az egy igaz Terep-hez való gumiról volt szó. Ami tegyük fel egyik esetben, aszfalton sima, és az elérhető legvékonyabb, és a másik típusú bringán is ilyen van, meg mindegyiken. A legnagyobb áttétel alatt meg azt értem, hogy amelyik formációba legnehezebb hajtani, legkisebbe meg mikor legkönnyebb. És persze nem csak erre a 2 szélsőpontra vagyok kíváncsi, érdekel mindnek az összes kombinációja, de ebből a kettőből már tudnám hasonlítani a leggyorsabb módot, és a legkönnyebb módot a típusok közt, és ugye sokkal egyszerűbb a képlet is.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28741) gergo5991 válasza gyulank (#28736) üzenetére


gergo5991
őstag

Igen túl komplikálod ezt a biciklivásárlást. Minden allkatrészt egytől eggyig át akarod venni, hogy melyik a legjobb, minden téren?!
Mikor én vettem a biciklimet 1 hónapja, én is vaciáltam hogy ez meg az nem lenne jó, mert nekem mindenes bicikli kell.
Vettem egy xc biciklit, azóta nagyon boldog vagyok vele. Felülök rá és tekerem, Tökéletesen megy. Miután megvettem, rájöttem hogy felesleges igen bele ásni magát az embernek hogy mi hogy működik és mennyire jó. Igen, 29-es kerekei vannak, azt irták mászni nehéz vele, nem baj, legalább megerősödök, azt irták szar a villája, rájöttem, hogy a régihez képest milliószor jobb, nem sírok.
Válassz ki egy kategóriát ami jó a te felhasználási területedhez, menny el egy boltba, üljél fel rá, próbáld ki, és vedd meg. Azután már nem fog érdekelni hogy mi milyen rajta, mert jól fog menni.

(#28742) Cathfaern válasza gergo5991 (#28735) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

7 cm nagyon sok, annyit nem fogsz tudni emelni anélkül, hogy tönkrevágnád az egész biciklit (átvitt értelemben). Biztos jól van beállítva a bicikli? Biztos neked megfelelő méret? Itt inkább ilyesmi kérdések merülnek fel. Plusz, hogy biztos a vázizomzatod elég erős? Pl. planking mennyi ideig megy?
Aztán felmerül olyan kérdés is, hogy jól kezeled a biciklit? Pl. terepen nem szabad merev kézzel, egyenes könyékkel menni (Mo-n aszfalton se célszerű). Illetve csuklótartásod jó? Akkor jó, ha a csuklódnál nem törik meg szögben a kezed vonala.

(#28743) gergo5991 válasza Cathfaern (#28742) üzenetére


gergo5991
őstag

Hát, néha (azaz mindig) rajta kapom magam, hogy görnyedten biciklizek, a hátam sose volt erős, a derekem is elég fájós tud lenni, na majd megkérek valakit, hogy fotózzon le, ahogy a biciklin vagyok, úgy biztosabb válaszokat tudtok majd adni, hogy jól van-e beállítva a bicikli. A vázméretbe inkább ne mennyünk bele, 17-es vázam van, 177-178cm magas vagyok, itt meg lehet tekinteni a váz geometriáját. Esetleg az közre játszhat, hogy túl széles a kormány?

[ Szerkesztve ]

(#28744) Cathfaern válasza gergo5991 (#28743) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Beállítások terén nekem ez a kalkulátor nagyon sokat segített: [link]. Egy próbát megérhet. Túl széles kormány nem valószínű, hogy túl sok mindent befolyásolna ilyen téren.
Mielőtt jön valaki hogy de a kalkulátorok nem jók semmire és amúgy is 1 mm nyeregmagasság eltérés is a Tour de France nyerés és a biztos gerincsérv közti különbséget jelenti: tudom. De arra teljesen jó, hogy legalább nagyjából lehessen látni, hogy rendben vannak-e a beállítások.

[ Szerkesztve ]

(#28745) Zola007 válasza gergo5991 (#28743) üzenetére


Zola007
veterán

Vázméret jónak tűnik.
Kormányod valóban elég széles. Ezt tudod ellenőrizni úgy, hogy 1-1 centivel beljebb teszed a kezelőszerveket.
Ha még így is kényelmes a csuklódnak, akkor ismét 1 centivel beljebb.( Ha zavar, hogy üres rész keletkezik a gumi és a fék-váltó között, akkor ott töltsd ki/ tekerd körbe habfóliával)

Így ki tudod sakkozni, hogy mi lenne az ideális kormányszélesség, de szerintem 660 elég kellene legyen még 29-erre is

stucni milyen hosszú?

átlépési magasságod mennyi?
kormánymarkolat teteje és nyereg teteje milyen magasan van most a talajtól (cm-ben)

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28746) Cathfaern válasza ígyvanferi (#28731) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Igen, erre gondoltam én is :) Ha egyszer újra odajutok, hogy gyakran tekerek hosszabb távokat, akkor mindenképp ilyesmi biciklit szeretnék.

(#28747) gyulank válasza Cathfaern (#28739) üzenetére


gyulank
addikt

Nem tudom, egyre inkább kezdek átállni a trekkingről országútira. Ami engem érdekel százalékba, azok jellmzők, tulajdonságok. Az, hogy én mennyire akarok milyen úton haladni, az változik az akaratomtól, vagy esetleg múlhat egy rövidítésen. Mivel nekem a sebesség, aztán a súly, aztán a kényelem, aztán a felszereltség a lényeg, inkább utólag fabrikálnék rá sárvédőt, és csomagtartót, ha nincs(persze jobb ha van), minthogy nagy rovására menjen az előzőknek. Szerintem a hajtás nagyon sokat befolyásol, mert mondjuk kevésbé lenne fárasztó kevesebbet hajtani lejtőn vagy síkon, és jobban be lehetne gyorsulni, és lendületből többet lehetne gurulni szerintem, mint olyannal amin többet kell hajtani, ha akarok, ha nem.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#28748) Cathfaern válasza gyulank (#28747) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Semmit nem értesz meg abból amit írunk :) Ha veszel egy országúti biciklit, azzal soha az életben nem fogsz terepre menni. Nem tudod átalakítani se, mert a legtöbbe max 28 széles gumik férnek be a villába.
Plusz ahogy írtam a sebesség nem a biciklin fog múlni 90%-ban. Hanem rajtad.

(#28749) dqdb válasza gyulank (#28740) üzenetére


dqdb
nagyúr

Az egy igaz Terep-hez való gumiról volt szó.
Szerinted az a külsővel vagyok a leggyorsabb, amire én azt mondom, hogy szerintem a legjobb? Segítek: nem. Szerinted más azzal a külsővel futja a leggyorsabb idejét, amivel én? Segítek: nem. Szerinted azzal a külsővel vagyok egy köves-gyökeres emelkedőn felfelé a leggyorsabb, mint amivel ugyanott lefelé? Segítek: nem. Szerinted az a külső, amelyik köves-gyökeres terepen a leggyorsabb, laza talajon szintén a leggyorsabb? Segítek: nem.

Szóval milyen szerinted az igazi terepgumi? Segítek: nincsen ilyen.

A legnagyobb áttétel alatt meg azt értem, hogy amelyik formációba legnehezebb hajtani, legkisebbe meg mikor legkönnyebb.
Hátul 8-9-10-11 sebesség? Elöl 1-2-3 tányér? Hátul 11 vagy 12 fogú a legkisebb lánckerék? Hátul 23-24-25-28-30-32-34-36-39 fogú a legnagyobb lánctányér? Amúgy ez a legegyszerűbb, puszta osztás az egész. Nyitsz egy Excel táblázatot, és végigszámolod az első-hátsó lánckerekek arányát. Kapsz szép számokat, aztán arra, hogy a 0,76 vagy a 2,41 mit is jelent a valóságban síkon vagy 12%-os emelkedőn, mások elmeséléséből sem fogsz választ kapni, mert ez függ a vázgeometriától, az út minőségétől, az erőnlétedtől, a tekerési stílusodtól, a külső típusától, stb.

Olvasd el Cathfaern neked írt hozzászólását, és az alapján vegyél egy bringát, tegyél bele pár ezer kilométert, aztán azután már ki tudod találni, mi is kell neked valójában. De ezzel a teljesen értelmetlen kérdezgetéssel, pusztán elméleti síkon mozogva, a témához nagyon nem értve, de a részletekben a végletekig elveszve, sosem kapsz egyértelmű, egyetlen mérőszámmal megadott választ, mert a feltett kérdéseidre nem adható ilyen.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#28750) imyourfriend válasza dqdb (#28749) üzenetére


imyourfriend
őstag

Szerintem ez valami troll, ez az ember nem igaz.. :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.