Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Elektromos autók, motorok topikja.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
félisten
(#183) .DLL:
Nagyon ki kell számolni...
Nyilván, ha napi 70-et ingázol, akkor nem egy nagy matek.
De napi 2x3km-re tuti nem éri meg."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
axioma
veterán
Koszi a topikot, megjottem en is.
Munkahelyet valtok, eddig is nagyon orultem volna ha elektromos autom lehetett volna (a csaladi autonk 2 eve mar egy 2001-es (I-es) Prius), de nem erte volna meg. Konkretan pont igy volt, hogy 4.5 km-re laktam a munkahelyemtol, a hev-atkelos keresztezodesben ugyan neha tomeg de a tobbi az kozlekedheto utvonal, es a celban parkolni is normalisan lehetett, raadasul a ferjem munkaba jarasakor eljart elotte igy soxor nem kellett ket kocsi - igaz egyre nehezebb volt idoben egyeztetni, foleg a lanyok iskolaihoz is igazodni.
Most viszont 18 km-re, parkolasi ovezetbe fogok jarni, ahol nem lesz hely az automnak, es nem lesz annyira se idoben se terben utbaeso. Bar ott mar tomegkozlekedes van, de tolunk 1.5 km a hev, hazafele hegynek fel, gyalog nem vallalnam rendszeresen be. Az meg hogy a mostanival menjek a hev-ig (Suzuki Alto), az a ket kozlekedes hatranyait egyesitene. Raadasul mivel a fo sodorral es idoben mennek, ezert dugora is lehet szamitani (utalnek benzint egetni varakozas kozben).
Szoval most valahol 2.5M kornyekeig vennek elektromos, zold rendszamos autot (na jo, legyen erezhetoen 3 alatti osszegig kibovitheto a keret, azert erezhetoen nagybefektetes lesz a lecsereles de kb. 4 ev alatt akkor is behozna magat, ha mas indokom nem lenne). A 20 eves saxo-k nem az en vilagom, a harom "egyformabol" (peugeot ion, citroen zero, mitsubishi miev) latni ilyen arban, persze altalaban 2011-es gyartas (nem tudom, mindre igaz-e, de a peugeot-oknak van a meghajtoakkura 10 ev garija - mar ha nem valami kulfoldrol behozott ahol a kereskedo sincs meggyozodve, hogy ervenyes-e ra).
Nekem kb. ket heten belul jo lenne, marmint onnantol hasznalnam, persze inkabb kivarok, minthogy elkapkodjam. Sajna masfel hete a legelso amit megneztem, a ferjem nem tudott jonni baleset miatt, na arra egybol le kellett volna csapni, masnap reggelre el is vittek... azota nem olyan jok vannak. -
félisten
Igaziból már kinéztétek, hogy mit szeretnétek, el kell menteni a hahu keresést, betenni ebbe a szűrőbe bekönyvjelzőzni és reggel-délben-este csekkolni amíg nem jön valami amit érdemes megvenni.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
axioma
veterán
Ezt [link] ismeri-e valaki, es ha igen, erdemes-e foglalkozni vele?
Mas: ma megneztunk egy iont, de le kene kerni a peugeot-tol a multjat. Erre van esetleg tapasztalat, hogy hogyan muxik? Sose csinaltam, de ennel kene. Ja es olasz multja van, nem itthoni. A 10 ev gari ervenyessege es a km hihetosege lenne a ket sarokpont. -
.DLL
veterán
Nemannyira Napi ~20km, erre jöhetnek rá az egyéb körök ha el kell menni valamiért pl.. De én a nyugalom és egyszerűség miatt szeretnék elektromos autót. Igen, a bekerülési költsége nagyobb, mint egy hasonló korú/kategóriájú hagyományos autónak, de utána nyugi van valahogy tudat alatt.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Miért, pl. Leaf-ek vannak 3,5M alatt 100k km alatt, az egy elektromos autónál kb. semmi, a hajtáslánc még csak be lett járatva.
Egy hasonló korú, méretű benzises legyen mondjuk a fele, és mivel azoknál nincs hatótáv para, ezért hosszabb utakra is veszik, és inkább a 200k km körül vannak benne, előjönnek majd mindenféle bajok, közelező szervizek, olajcsere, stb. sok időkiesés ezeket elvégeztetni. Nem is az ár a legfőbb szempont már ezen a szinten, hanem a nyugalom, a megbízhatóság, a saját idő. Ezt inkább előre kifizetem, és kevesebb ráncom lesz remélhetőleg. Említettem, hogy itthon tudom tölteni, tehát benzínkútra sem kell szinte soha kitérőt tenni. Ezek kvázi plusz kényelmi dolgok, ami ma még feláras. Pénzből lesz több, időből nem... :\[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
axioma
veterán
Hat, a peugeot nem zarta be magat a szivembe. Legalabbis a 3.keruleti szakszerviz. Konkretan letagadta, hogy le tudja kerdezni az auto multjat... de majd valami kozponti szamon rakerdezek erre pontosan, mert nem hiszem el hogy amugy ezzel hirdetnek oket. Csak kicsit suruek a napjaim.
A heten mar nem lesz meg az auto, eleg keves a mozgas is az eladok kozott. Raadasul amit leszedtek es gondoltam eladtak, az fizikailag me'g mindig ugyanabban az udvarban all... fura. -
.DLL
veterán
Számomra tökéletesek. Megbízható, csendes, dinamikus, azonnal megy télen-nyáron. Család még nincs, úgyhogy a hely sem lényeges, így akár az Ampera/Volt is játszik. Azzal még az évi 1-2 kiruccanás is késedelem nélkül megoldható, igaz akkor nem takarékosabb, mint egy benzines, de legalább nem kell 2 autót fenntartani, egyet városba, egyet utazásra, hiszen az nálam ritka. Hétköznap városban meg beleférek az 50-70km-es akkuba.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
https://villanyautosok.hu/2018/06/05/negyszeresere-nott-a-del-alfoldi-villamtoltok-szama
Ez annyira magyar és logikus... 50kW-os villámtöltő, 3db egymáshoz közel, a belvárosban.
Legalább szórták volna el úgy, hogy ebből kettő két különböző főútvonalhoz közel legyen...(P.H.)
-
mrhero
tag
Ház vásárlás / építkezés / felújítás esetén hogyan érdemes az elektromos hálózatot kialakítani? 16A 1 fázis gondolom kevés vagy nagyon kompromisszumos. A jövőbeni eladhatóságot nagyban befolyásolni fogja, hogy van-e minimum egy autó töltésére lehetőség, de inkább kettő lenne a cél. Nem vagyok otthon a témában és nem nagyon találtam egy cikket sem, ami a technikai részletekre is kitér. Totál analfabéta vagyok a villanyszereléshez.
1 fázis a házra, 1-1 pedig a leendő autókra lehetséges? Ebben az esetben ha csak egy autót töltök egyszerre arra lehet gyorstöltést kialakítani? Ha pedig két autót egyszerre, akkor mehet a normál mód szimultán?
-
.DLL
veterán
Aszerint kell megnézni, hogy milyen on-board töltők vannak az elektromos autókban (leszámítva a DC villámtöltést)
A legtöbb, amelyikben van DC villámtöltés, azokba, emellé csupán egy 1 fázisú, kb. 7kW-os AC fedélzetitöltőt szerelnek. De pl. a Renault Zoe-ban nincs DC villámtöltés, helyette 3 fázisú AC töltő van a fedélzeten. Ha erre is fel akarsz készülni, akkor 3 fázist kell biztosítani a garázsba, de szerintem elég a kiállás, majd a leendő vevő olyan fali töltőt szereltet fel, amilyen kell a kocsijához: a fenti példából is láthatjuk, van pár különböző. De a lényeg, hogy a lehetősége meg lesz rá, ha legalább 3x16A kiállás ott lesz a garázsban előkészítve.
(a telekre meg érdemes min. 3x25A bejövőt megrendelni, és a ház különböző részeit is elszeparálni külön fázisra, nálunk pl. külön fázis a világítás, külön az alsó szint dugaljak, és a felső szint dugaljak.)(P.H.)
-
mrhero
tag
Köszi a választ! Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de tisztázni szeretném. Ha megrendelek 3x25A-t ebből megoldható, hogy 3x16A menjen a garázsba? Ebben az esetben 3x9A marad a házra vagy a fázisokat így nem lehet elosztani?
A 3 fázis (3x16A) dedikáltan csak a garázshoz tartozhat? Vagy a 3-ból 1x16A mehet a házba?
Amennyiben nem, akkor 4x16A nekem ésszerűbbnek tűnne. 3x16A a garázsba, 1x16A a házba. Jelenleg 1x16A van tervezve. -
.DLL
veterán
Mondjuk 9A kevés lehet egy fázisra, az kb. 2kW, annél sok háztartási gép nagyobb teljesítményű. Erről érdemesebb lenne egy hivatalos villanyszerelővel beszélni.
Visszatérve az elektromos autókra, a hordozható 230V-os töltőik max 16A-t vehetnek fel, de általában beállíthatók kevesebbre is, pl. max 10A, viszont a fix fali töltők akár 3x32A-t is tudnak fogadni Tehát az, hogy mennyire future-proof-ra, jövőtállóra akarjátok megcsinálni csak döntés (és persze pénz) kérdése.
230V x 16A-rel (3,68kW), egy 8 órás alvás alatt majdnem 30kWh beletölthető egy kocsiba, ez kb. 200km-nek felel meg átlagos körülmények között. tehát végülis 2x16A két autóra tervezve bőven elég kell legyen.
(P.H.)
-
dr.Mura
tag
Bemásolva a korábbi, elektromos autós cikk melletti hozzászólásomból:
A használt elektromos autók vásárlása is külön tudományág lassan. Sok ugyanis Ny-Európában a bérelt akkus konstrukcióban kiadott autó (pl. a Renault Zoé-k 90%-a így megy), és iparág lett, hogy behozzák a bérelt akkust, mint saját akkust eladják (a Renault Hungária nem vagy csak nagyon nehezen ad ki információt az akkuról, mert a francia Renault nm együttműködő) és aztán néhány hónap múlva hirtelen letilt az autóban a töltés (általában amikor először csatlakozik nagyobb töltő-hálózat töltőjéhez, ami lejelenti "haza"). Innentől aztán jön a rendőrség is, és lefoglalja az autót, mert lopott benne az akksi jogi szempontból.
Szintén probléma az átépített autók (pl. a Fiat 500e-ből készítettek Svédországban is átépített változatokat, nem csak az eredeti, kaliforniai típus van), ami nem tud zöld rendszámot kapni, mert az alvázszáma szerint benzines.
Sajnos már az akkuk kapacitásának "elektronikus optimalizálása" is kezd divatba jönni (pl. a Leaf-nél megpróbálják a műszerfalin kijelzett akku állapotjelző "pöcköket" manipulálni, és csak a következő tele töltésnél kalibrál újra az autó - akkor pedig az új tulaj csodálkozik.
Szintén érdekes, hogy az USA-beli Tesla nem tölthető EU-s Superchargerről, a Renault Zoé első szériái (2015-ig) pedig időnként "hisztisek" a magyar áramhálózat minősége miatt, és hajlamosak letiltani a töltést (mert egy érdekes megoldással vizsgálja, hogy milyen sebességű töltésre alkalmas a hálózat az ő maximális 22 kW teljesítményéből, és ha gyenge a hálózat, akkor akár teljesen meg is szakad a töltés.
Van tehát itt is dolog bőven amire figyelni kell.
C8H10N4O2
-
veterán
Van közvetlen Peugeot ismerősi kapcsolat... Csak a garanciális szervizeket látják a rendszerben... Mivel ritkán van garanciális probléma az elektromos autókkal így nem nagyon tudnak semmit az autókról amit viszont tudni kell:
- új Peugeot Iont évi pár darabot adnak csak el
- a régebbi Ion (2017 előtti) 5 év aksi garanciával rendelkezik (utána lévők 8 év garisok)
- ha rendszeresen nem vitték felül vizsgálatra akkor nincs rá garancia (ha 1 kimaradt akkor már nincs rá gari)
- az itthon használtan elérhető autók 98%-a Francia, Olasz, Német eladás lehet (és míg behozzák és eladják simán kimaradhat kötelező ellenőrzés és ugrik a garancia az aksira
- a régi aksik kompletten cserélhetőek, körülbelül 2-2,5 milliós költségen
- mivel ez az autó alapból kis akkupakkal van így gyorsabban "repülnek" bele a ciklusok 8 évig elvileg nem lesz gond vele, de ha akkor cserélni kell az akkupakkot akkor máris többe kerül mint amennyit ér... -
axioma
veterán
Na igen, ez a hivatalos allaspont.
Ezzel szemben ha az ember megtalalja a megfelelo kozosseget, mindjart lehet cserelni 2 cellat is, 50e-ert.
Igen, a 10 ev gari kint ervenyes, de a 2M-s akkucsere (te me'g finom voltal, a peugeot kozpont pontosan HE'T azaz 7M ft-ot mondott) me'g mindig megerne trailerrel, ha a csere garis. De ha nem adnak ki infot megvasarlaskor, akkor nem erre fogok szamitani, ergo maris vesztett a peugeot egy vevot es megyek at a mitsu vagy citroen plecsnisekre. Nem kicsit undorito a hozzaallasuk. -
veterán
Ebben szar valóban a Peugeot rendszere, mert csak garanciás javítások amire rálátnak (+ visszahívások) viszont azt ne felejtsd el hogy pont a Peugeot Ion egy öszvér mert 3 cég 3 néven árulja úgy hogy lehet nem is a peugeot ami gyártja...
Nekem új pakkra hivatalos forgalmazótól 5,7milliót mondott az ismerős, de a forgalmazó nekik akkor azt mondta, hogy valami gond lehet az árral mert ennyiért már új autót adnak szóval elírás lehet... a 7 millió amúgy is irreálisnak tartom... És a Peugeot ismerős is annak tartotta és ő mondta, hogy szerinte 2-2,5 millióért lehet új akkupakkot szerezni hozzá... Fontos, hogy bár 15-20 éve Peugeot kereskedő és flotta manager (többszöri top értékesítő) a srác ő bevallása szerint ő még nem adott el egy darab Iont sem...
Én most második autónak egy 4 éves Leafön gondolkodom még... de majd 4 év múlva a mostani modellen
-
axioma
veterán
Azt mar kiveseztuk, hogy mitsu gyartmany, csak rarakjak a masik ketto logo't, es persze a peugeot latja el a sajatjai szerviz stb.-jet. Persze nem akarjak igy olyan arat mondanak, amilyet akarnak. Gondolom Fr.o-ban azert ez gordulekenyebb, nem csak a darabszam hanem a nemzeti hozzaallas miatt.
Kerdes, mi van a citroennel, nagyon sokkal jobbnak nem tippelnem, de majd alkalomadtan rakerdezek. Miev-ek meg sajna nemigen vannak a magyar piacon.
Nincs nagy mozgas, nincs me'g meg a sajatom. De majd szeptembertol lenne fontosabb, bar akkor is meg lehet oldani, megvarhatom a jo ar-ertek aranyt. -
Richard!
addikt
Üdv!
"Július 27-én, a hónap utolsó péntekén újbóli alkalommal tart több helyszínen találkozókat a Villanyautósok Közössége. A már több, mint 800 taggal rendelkező baráti társaság már nem csak Budapesten, hanem több vidéki helyszínen is összejár. Ezeken a találkozókon nem csak a helyi villanyautósok ismerkedhetnek meg egymással, de az elektromobilitás iránt érdeklődök is első kézből kaphatnak választ a kérdéseikre.
Minden villanyautóst és villanyautózás iránt érdeklődőt szeretettel várunk.
Helyszín: Győr, Révai parkolóház melletti parkoló
Időpont: 2018. július 27. (péntek) 17:00-20:00"Ma kezdődik életed háralévő része
-
prmcsk
addikt
Na ezt a totyikot kerestem, de látom, hogy feleslegesen...
A legutolsó hozzászólás dátuma, egy mai és időszerűnek mondott témában 2018-07-19-én volt.
Pedig ez a téma a legújabb XXI. századi trendi, legalább is, a hájpok erről szólnak.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Ez értem, de pont el kéne indulnia valaminek a villanyautó témában, ami nem a gyártók hivatalos hozsannájáról szól, hanem az objektivitásról. Hangoznának el itt pro-kontra vélemények, mert ebből tanulnánk mind...
A technológia, vagy száz éve adott. Akkor is és most is a legnagyobb megvalósíthatatlan az akkutechnológia...
Már máshol is leírtam: Ahhoz, hogy a hagymázos lázálmokat leszámítva egyáltalán alternatíva lehessen, újra fel kéne találni az akkumulátort.Fő autóként az nem alternatíva, hogy egy 550-600 kilogrammos akkupakk 40-50KW-nyi energiát legyen képes tárolni a mai "csúcstechnológia" mellett. Ennyi energia 4 liternyi benzinben van.
De az sem elfogadott, hogy bármit is fejlesztenek rajta, az egyre drágább és ritkább anyagok bevonásával teszik, mert ezt mi fizetjük meg és a felhasználónak soha sem lesz gazdaságos, ha az egyén esetleges bigott "zöldségtudatosságát" nem számítjuk.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Olvasok én is ezekről, de félek - mint írtam is - , hogy ezek a fejlesztések is a curva drága anyagokból lesznek. Egyszerűen gazdaságtalanok a felhasználó szempontjából.
Hiába jutnak el oda esetleg, hogy bepréselnek 80-100 KW-ot egy 400 kilós pakkba, ha a jelenleg is drága és ritka lítiumhoz képest, háromszoros árú, vagy előállítási költségű anyagokból teszik. Mi lesz ebben a buli ?
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
Naaaa.... ne az energiat hasonlitsd ossze (amit visznek), hanem a hatotavot. Abban is nyer a benzines 1 tank benzinnel, de ott azert vedd figyelembe, hogy hiaba van nala sok tomeny energia, ha annak csak 10-20%-a hasznosul, mig e-autoban 90% (a tobbi se vesz el persze egyik esetben sem, csak entropiaja novekszik...). Tehat nezheted ugy is, hogy a benzines auto elpazarolja a mar meglevo (nem mondom hogy megtermelt, hacsak nem a foldtorteneti korok csigairol beszelunk) energia jelentos reszet, ld. ahogy regen a wolframszalas egoknel volt kb. hasonlo az ara'ny.
Egyebkent sajat e-autom nincs (me'g), de van a kozelemben. A szerintem nyero kombinacio: rex-es (range extender) bmw, 9 literes tankkal, ami nem a kerekeket hajtja, csak az akkura termel vissza. Kar hogy ilyet mas nem csinal, a bmw meg nem a rex miatt draga, hanem mert bmw. Ha penz nem szamitana, vennek ilyet fo autonak is siman (mondjuk nem feltetlen az i3-at, az csaladinak kicsit kicsi).[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Abban semmi, akkor lesz buli, ha olcsón lesz gyártható.
Most ma két dolgot lehet tenni:
1.) Mérlegelni, hogy ma, vagyis a jelenben, nekünk belefér-e az életünkbe, hogy elektromos autót vezessünk. Ha nem nincs semmi gond, azt kell venni ami tudja azt amire szükségünk van.
2) Ha értünk ehhez a témához (akkumulátorok, anyagtechnológia, elektronika, stb), akkor pl. el lehet menni olyan helyre ahol ezeket vizsgálják, fejlesztik; beszállni a csapatba, első kézből látni tapasztalni, hogy mi van, mi lehetséges, segíteni, gyorsítani a folyamatot a tudásukkal.Győzködni senkit nem kell, hogy te figyelj ez tök jó, miért nem veszel iylet... mindenki látja a saját életét, hogy beilleszthető-e abba, ami ma elérhető. Ha téged győzködnek, hogy az elektromos tök jó, de neked nem felel meg, akkor ne frusztráljon, engedd el, hagy mondják. A "rumour" jellegű találgatásokba meg más termékeknél szem szeretek belemenni, mert ezekre nem lehet érdemben válaszolni. Ez a kb. "jó igazad van, ha úgy lesz, akkor az lesz és olyan lesz, de nem biztos, és" stb-stb.
Nekem pl. simán beilleszthető a jelenlegi életembe egy használt elektromos, mert csak városban megyek, gyűjtögetek rá, és ennyi. Ha majd lesz család, vagy olyan munka ahol menni kel szerte szét, akkor nem lesz jó, vagy addigra megnézem, hogy akkor mit lehet kapni, van-e ami akkor kiszolgál, és akkor döntök.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
prmcsk
addikt
Na itt a mese tartománya...
A benzines hatásfoka 30, a dízelé 40%. A mese az, hogy elhiszi bárki egy villanyos 90%-át. Hol van a műszerfal, a kocsi villany, a klíma és minden egyes kényelmi berendezés plusz fogyasztása ? Ha kompromisszumok nélkül ugyanúgy használjuk, mint egy robbanó motorost mindjárt lesz a villanyos hatásfoka, vagy 70%, és ebben nincs benne a töltési veszteség...
Ebből adódik az 1KW-ra eső hatótáv különbség, csak milyen súlyos kompromisszumokkal jobb ebben a villany ?
Csakis másod autóként érdekelne egy helyben loholós villany, de nem 10 milláért, mikor ugyanezt megkapom benzinesben 6 millióval olcsóbban, ami rengeteg benyára elég.
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
veterán
Az új villányi autók - új Renault Zoé, új Nissan Leaf, Hyundai kona - már 300 km körül tudnak megtenni egy toltessel, így Magyarországon már-már használható... Ha a célnak is tudod tölteni..
Most a full töltés 1-1,5 óra... A 150kwos gyorstoltokkel már 30-45 perc is lehet majd... -
prmcsk
addikt
Tudom, hogy léteznek, csak az a bajom, hogy hatótáv adatokban iszonyúakat hazudnak, mert más egy "labor mérés" + a tudatos kamu és más a valóság. Persze, hogy alternatíva lehet másod, vagy harmad autóként "szaladgálósnak", de elsődlegessé avanzsálása még nagyon messze van...
És számomra a legfőbb kérdés, hogy megéri e a kategória áránál két-háromszor drágábban megvenni csak azért, mert villany ?
Időspórolás okán lehet egy akkupakkot egyre nagyobb árammal, gyors töltéssel feszegetni, csakhogy ez a módszer az akku sokkal előbbi degradálódásához vezet. Köztudott, hogy minél nagyobb árammal töltök valamit az hővel válaszol és ne mondd nekem, hogy li-ion akku nem ugyanígy reagál.
Azt érzem a töltési idő spórolás ezen módja csak píár szöveg, ami létezhet, csakhogy senkinek és semminek nem egészséges.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
.DLL
veterán
Ma a villanyautó nem való mindenkinek. Aki nem tudja otthon tölteni; aki napi többszáz km-t megy; akinek most számít az, hogy jópár millával több marad a családi kasszában, stb. ez mind teljesen reális, de emiatt nem kell mérgesnek lenni.
"És számomra a legfőbb kérdés, hogy megéri-e a kategória áránál két-háromszor drágábban megvenni, csak azért, mert villany"
Nos ez ugye pont az amit mondtam, hogy csak te tudhatod. Ha más erre azt mondja hogy persze, akkor joggal mehet fel a pumpa, hiszen lehet hogy neked több kompromisszummal járna mint előnnyel, és még drága is, ami tény. De akkor azért megkérdezem:
-mennyit mész naponta?
-tudnád-e otthon tölteni?
-megengedheted-e maganak ezt a nagy kezdő beruházást?
Nem muszáj itt válaszolni, elég az is ha csak magadnak, és ha valamelyikre nem jön ki a megfelelő válasz akkor tudod, hogy ez még nem neked való, nincs helye győzködésnek.Régen egyébként a mobiltelefonnal ugyan így volt, azt eleinte csak az üzletemberek, később csak a tehetősebb rétegek engedhették meg maguknak, nagyok, nehezek és egyszerűek voltak. Türelem.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
prmcsk
addikt
Minden lehetőségem adott a villanyhoz, de ilyen feltételekkel mégsem kell, mert ha mindent összevetek költség szinten, iszonyatos lehúzásnak tartom még és ezt a gyártók félelmetes propagandával igyekeznek "feledtetni". Műszaki ember vagyok, tehát szerintem átlátom a villanyozás jelenlegi lehetőségeit és ezért mondom...
Ha a villany gyártók komolyan gondolták volna úgy kezdik, hogy mindenféle tervezgetés előtt összeülnek és legalább a villanyautó alapjait definiálják és szabványosítják. A legfőbb lett volna szerintem, hogy először is, szabványosítják a töltőcsatlakozót.
A telefonos hasonlatod szerintem nem oké. Az oké, hogy kezdetben az is drága volt, de nem okozott lelki sokkot senkinek sem, ha lemerült. Max. nem tudott addig telefonálni, de mi van, ha egy villanyos autóval, családdal, egy rövidtávú úton is a sztrádán, dugóban merülök le ?
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
.DLL
veterán
Nem "lehetőséget" írtam, hanem szempontokat. Ha nem teljesül valamelyik szempont akkor nem, ezen bármilyen propaganda és marketing sem változtat, hiszen megnézed látod, hogy pl. nem (bármi miatt) akkor nem veszed meg hiába mondják, hogy de ez nagyon jó.
"de mi van, ha egy villanyos autóval, családdal, egy rövidtávú úton is a sztrádán, dugóban merülök le?"
Ilyen nincs, hogy hopp hirtelen lemerülsz, mert folyamatosan mutatja a hatótávot, és nem centizgeti ki az ember, ahogy benzinnel sem. A valós autópályás hatótáv sokkal kevesebb, mint pl. a gyártók által megadott "vegyes" fogyasztás, kb. a fele, ezzel számolsz indulás előtt, és akkor nem lesz gond, viszont pl. dugóban meg sokkal több, az alacsonyabb sebesség és a fékezgetések miatt.
Igen, van marketing, ami nem szép dolog, de minden reklám csak a szépet hangoztatja, bármilyen termékről is van szó. A benzinesek valós fogyasztása is gyakran eltér a gyári adattól. Anyám autója egy 1l-es turbós kis kocsi, 5l-t fogyasztást mondtak rá, 7 alá nemnagyon megy neki. Ezzel számolni kell, utánaolvasni, hogy mi a valós, rengeteg teszt van mindenről.
A tények adottak, a marketinget el kell engedni... kb. ennyi.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
axioma
veterán
Jajj ne mar. Jo, legyen 30% a benzines. De az se a teljes auto mukodesre, csak benzin futoertek-tartalom motor mozgasi-energia szinten. Aztan arra ugyanugy rakodik ra a klima, a masodakku toltese, kenyelmi berendezesek...
Itt most arrol volt szo, hogy mit viszel magaddal. Nem az energiatartalmat (plane nem a suruseget), hanem a hatotavot.
Tolem annyit pofogtetsz robbanomotorban amennyit akarsz, de legalabb objektiv osszehasonlitast csinalj, mikor ervelsz, mert ez igy vagdalkozasnak latszik.
Igen, nekem is masodauto lesz (nekem elso, csaladban meg van egy hibrid). Nem 10-ert hanem 2.5-ert, nyilvan a hasznaltak alja. -
axioma
veterán
Dugoban kevesbe gond lemerulni (bar a dugos fogyasztas kisebb, mint a benzinnel, de tobb mint a normal utemu haladassal), mert leintesz valakit hogy vontasson egy kicsit. Me'g egy keves toltesed is lesz. Az a baj, ha a semmi kozepen vagy, gyalog se tudsz uzemanyagot odavinni.
-
prmcsk
addikt
Írtam mást is, mint amit kiragadtatok, de arra érdekes módon semmi a válasz. Például a szabvány csatlakozó, vagy azt is elmagyarázták, hogy milyen jó is nekünk, hogy van vagy tíz féle ?
Nem lehet lemerülni az úton ? Ne röhögtessetek már. Eltervezem, hogy a tőlem 40km.-re lévő Ráckevére elmegyek, amihez sztrádát és nullást kell használnom. Ez bőven belefér egy villanyos távjába, de baleset miatt beáll valamelyik és se előre, se hátra. Érdekes lesz a családdal, kicsi gyerekkel vontatós bácsit koldulnom és nem azért mert én nem készültem fel, hanem a forgalom így hozta.
Azt meg elképzelem, hogy bárki készségesen és első szóra "csigázna" téged egy dugóban maga mögött, miközben még töltögetnél is, ami a húzónak plusz vontatási ellenállás lenne, csak azért, hogy neked jó legyen...
Én ha ezt érezném, úgy vágnálak le magam mögül, mint a 3,14csa...Benzinkút mindenhol van. Szabvány töltőfejjel egy 60 literes tankba 3 perc alatt beletankolok (feltöltök) 720KW-nyi energiát és ez durván 50 kilogramm. Ez nekem átlag 1000km-re elég.
Szerintetek melyik fajta autóval van nagyobb esélyem arra, hogy energiahiány miatt lerohadjak ?
Egy energiakorlátos full villanyosban hány KW-ot zabál a klíma/100km ? Nekem százon 0,6-1 literrel emeli meg a fogyasztásom.
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Pontosítsuk:
Kicsit félre írtam. A dugót nem igazán arra értem, hogy áll órákat a sor, mert a legjellemzőbb dugó az "araszolós". Ebben az esetben, persze, hogy lekapcsolok mindent egy villanyosban. Voltam sajnos nem egyben. 2-3 óráig (és ez nem a legnagyobb) a 32C fokban, klímával és nem állhatsz meg, maximum ki, ha van hova.
Haladsz 2 métert majd fék és mindezt akár órákon át. Ez messze nem 29 literrel volt, talán, ha 5...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
Itt a villanyos se fog fogyasztani, ezt nem birod elkepzelni. Nekunk ezert van hibrid. Mert ahogy a ferjem jart meloba (25km, tobb mint 1 ora a kozlekedes miatt), az 1 literes benzinmotor megevett 8-9 litert. A hibrid most az 1500-as benzinmotorral, ami araszolashoz (amig van benne, mert abban aztan tenyleg keves) aramot hasznal, az 6 litert. Ha rendes tempo van varosban, mondjuk fobb utakon mesz zoldhullamban tempomattal, akkor inkabb 4 korul...
-
prmcsk
addikt
-
prmcsk
addikt
Nem vitára vágyom, hanem meggyőzésre. A kettő nem ugyanaz. Én pro-kontra felállásban tényeket a fizikai adatokat közlök és erre kapom, amit kapok.
És nem vagyok felkészületlen, elsőre minden "piár" beszopó, de ha ezt leírom a kötekedés ?
Szinte mindent elolvasok róla és nem csak ezeket... Hiszem, hogy objektívek a tesztek és ezekben le is írják, hogy az úttervezés, a töltési időkből adódó pluszköltségek (felesleges szállás), töltésre várás és egyebek hogyan szívathatnak meg.
Például a fékezéskori visszatöltés (áram visszanyeréses fékezés).
Erre akkora hangsúlyt fektetnek az eladók, mintha az össz. akkupakk teljesítményének meghatározó része kerülne így vissza a rendszerbe, holott, jó ha 1%-ot tud eképpen visszatölteni. Mivel nagy ezen a hangsúly egy laikus vevő azt hiszi, vagy ötvenet. Na ezek azok a felhomályosítások, amiknek itt kéne elhangoznia, hogy ne higgyen el mindenki, mindent és ne ilyen tudatos, téves információkkal álljon neki betemetni a pénzét valamibe, amiben esetleg csalódni fog. Ahhoz ez túl drága...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
Hat a fekezes 1%-ot eleg nehez elhinni. Vezettel mar i3-at? Ha nem nyomod a "gazt", akkor ugy fekez, mint a kozepes erossegu fekpedal-nyomassal lassitas mas autokon. Mikori szarmazasu a mondas? Nem valami nagyon regi, amikor az akku nem volt me'g a helyzet magaslatan? Esetleg az az 1% az a mikrohibrid bullshit lehet (amikor a normal 12V akkura nem motorbol hanem fekezesbol tolt vissza egy tokecceru benzines auto).
Linket vagy legalabb szamokat lenne jo latni ebbol a fekezesi %-bol. Mert en is tudok olyan temakort, ahol tul van fujva egy szempont (pl. epitkezesnel a falak lelegzese, ott 0.3-3.0% kozott becslik az osszes paratavozasbol a tok szigeteletlen esetben a falak altal adott mennyiseget), de ott a tapasztalat magyarazza is a tevedes okat (az ablakcserevel fugg ossze, nem az eps reteggel a falon).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest