Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Maximum1
őstag
Attól függ mit akarsz, eladni?
#48525824
törölt tag
ecobike-ot ismerem, jól dolgoznak és gyorsan.
Expendable
aktív tag
Csak a váltókat kéne finomhangolni, nekem nincs idegzetem hozzá
Expendable
aktív tag
Köszi.
#16729600
törölt tag
Huh nem is tudtam,hogy vannak ilyen témakörű videó szösszenetek ,esküszöm jobbak mint a sorozataim
Vasinger!
nagyúr
Na, beadtam kockát szervizbe, 30 alatt nem fogom megúszni sajna
De hát ez van, ha valakinek kicsit komolyabb biciklije van, nincs mit tenni.
[ Szerkesztve ]
sanzi89
addikt
Úgy néz ki problémásabb egy első 36 küllős Novatec agyat beszerezni, mint gondoltam. Helyette kinéztem a Shimano HB-M430-as agyat. Hátul ennek a párja van, ott elégedett vagyok vele. Kinek mi a véleménye? Megéri-e a további szenvedés egy iparis agyért, vagy vegyem meg ezt, ez is jó lesz?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
rfjanika
tag
Gepida mundo-ról valakinek tapasztalat vélemény?
gergo5991
őstag
A mai nap másnaposan, izomlázasan tekerni voltam, nagy meglepetésemre akadt egy versenytársam is. Nagyon kifulladva, minden létező rövidítő ösvényen próbáltam feljutni az aszfaltos útra, ami az erdőt szeli át, kemény 3,5 kilóméteres hosszban végén egy fordulóval. Letekertem a végére, a fordulónál megfordultam, és elindultam vissza. Előttem 100 méterre egy ösvényröl kifordult egy meglehetősen sportos biciklista. Mondom magamban, ezt meg kell előznöm!. Minnél közelebb értem hozzá, annál jobban próbált tekerni, hogy ne tudjam megelőzni, szerencsétlenségére dombon felfele sikerült megelőznöm. Ekkor már lihegtem mint egy versenytfutott ló. 1 kilóméteren át magam mögött tudtam tartani az ellenfelet, de utána megelőzött. Egyre csak távolodott, és a kanyarok miatt alig láttam már. Ujból megszólalt bennem a kisörög, ezt nem engedhetem meg. Elkezdtem taposni teljes erőmből, a kezeim zsibbadtak, szám száraz volt, minnél jobban közeledtem hozzá, annál többször fordult hátra, megnézni hol tartok, de próbálta nem észrevehetően. Egy újabb domb következett, na mondom itt megelőzlek. Így is lett. Körülbelül 700-800 méter lehetett a célig, amikor már mind a ketten erőteljesen tapostuk a vasparipát, a cél előtt 50 méterrel mellém került, és próbált megelőzni, de én nem adtam fel, ha már 3,5 kilóméteren át versenyeztünk, nem engedhettem, hogy porba tiporjon. A verseny sikeresen véget ér, az én javamra. Lelassultam, lassan megfordultam, és mehetett a következő kör.
lsebestyen
addikt
Nekem van, jó pár éve, a váz jó, amúgy meg alap cuccokkal szerelt, bár nekem nincs vele bajom, volt mikor nehéz terepen mentem vele, nincsen baja.
Teasüti
nagyúr
Nincs benne a Kresz-ben, hogy zebrán csak áttolni szabad a kerékpárt. Annyi szerepel benne, hogy csak gyalogosnak van ott elsőbbsége. Ergó ha nyeregben vagy, akkor neked nincs az úttesten közlekedő járművekkel szemben. Ez általában nem hatja meg a bringásokat.
Ellenben a logikai csavar ott van a dologban, h azért vagy mégis szabálytalan, mert járdázol.
Alapesetben elég nehéz átmenni egy zebrán az úttesten átkelve, ha előtte nem voltál szabálytalan.
Egyetlen kivétel van ez alól, ha azon a szakaszon az úttest alkalmatlan kerékpáros közlekedésre.
Ami annyit tesz, hogy tábla tiltja. Ekkor és csakis ekkor szabad járdázni gyalogtempóban. (Másik eset, ha az út tényleg alkalmatlan rá, mondjuk fel van szedve, vagy nincs. )
Egyébiránt a zebrán (azon a pár méteren, az úttesten ugye) úgy biciklizel, ahogy tetszik és jogilag nem vagy felelősségre vonható.
Viszont ha elütnek, akkor te vagy a bűnös.
(#28031) Cathfaern
Ezt elmagyaráznád nekem? Először hallom ezt az azonos nyomásos dolgot. Vannak kétségeim, de először meghallgatnám a te magyarázatodat.
BUBI
Ezek a bringák nem elektromosak? Ez esetben meg azt hinném mindegy milyen nehéz. Egy két perces próba erejéig ültem már ilyenen, tényleg elég jól húz a motorja. Kár, h nem annyira érzékeny a pedálozásra, mint azt elvárnám.
Viszont ha nem elektromos, hanem hagyományos tekerős, akkor mi az anyám 30 kg rajta???
(#28046) Vasinger!
Egyébként a 30 kg nem olyan vészes, tény nem versenyezni fogsz vele, de A-ból B-e eljutáshoz tök jó ez a súly is.
20 kg-s géppel közlekedem, nem értek egyet. Kész megváltás átülni hétvégén az XC-re.
(#28056) Vasinger!
30? Mit cserélsz rajta?
Ugye nem a szerelés kerül ennyibe? (teló, generál, forgáspontok )
[ Szerkesztve ]
Vasinger!
nagyúr
Anyumnak van egy jó régi Acélvázas Csepel biciklije, van vagy 30 Kg. Ültem rá néhányszor teszt céljából, tök jól tudtam vele haladni. Nyilván lehetne könnyeb, én is érzem 13 Kg-os bicikli után, de hát na, azért ne legyünk telhetetlenek, legalább van Bubink...
30k-ba van egy fogsor és lánc csere, teló és fékolajcsere, 4 vagy 5 forgáspontos a váz, tehát ott a csapágyakat is cserélni kellhet, váltó és fékbeállítás, fékbetét csere is lesz szerintem. 30k alsó hangon, lehet több is lesz, ha találnak valamit.
Alapesetben elég nehéz átmenni egy zebrán az úttesten átkelve, ha előtte nem voltál szabálytalan.
Ez nem feltétlen van így. Itt Szegeden több helyen van közös kerékpárút a gyalogosokkal, ahol ugye ilyen tábla van (26/d). Majd a zebra előtt közvetlenül egy (26/f), a zebra után pedig ismét egy 26/d... Tehát ilyenkor nincs elsőbbségem kerékpárral a zebrán, mert nincs rajta kialakítva külön kerékpáros átkelőhely, viszont végig szabályosan közlekedtem.
Doki-HUN1978
senior tag
zoli03
őstag
Csináld meg magad, akkor csak alkatrészt kell fizetni . Én még véletlenül sem viszem szervizbe a biciklimet, mindig otthon csinálom meg (ingyen), és ráadásul tudom, hogy hogyan lett megcsinálva.
Vasinger!
nagyúr
Megbízható helyre viszem, biztos jobb munkát végeznek, mintha én csinálnám meg. Meló mellett nem igazán van időm betanulni ezt, meg ne egy 250k-s bringán kelljen már megtanulnom szerelni, ha lehet. Ez azért elég összetett és sok tapasztalatot igénylő dolog. Nyilván az otthoni merervvázas bringát én szoktam generáloztatni, mert ott nem sok mindent lehet elrontani.
Egyébként nem sokkal drágább így, mintha én csinálnám, egy 10k-s munkadíj jöhet rá úgy max és rengeteg időt és bosszúságot spórolok meg.
Arról nem is beszélve, hogy elég sok plusz szerszámot kéne ehhez vennem, ami alsó hangon is 20k körül lehet így szumma.
[ Szerkesztve ]
Pikkolo^^
addikt
Pestújhely akart lenni A hajtányban tavaly voltam idén pedig a Bike Palotában.
razzorr
őstag
Grat,akkor tied a pöttyös és a sárga trikó is Irány a Tour.
gergo5991
őstag
váá végre egy válasz
elhiszem hogy unalmas meg senkit nem érdekel, de nekem ez valahogy sokat számít, az első úgymond megnyert " verseny "-em, ez után már csak felfele vezet az út
Solad
őstag
Remélem barátian lepacsiztál vele
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
gergo5991
őstag
tovább hajtot vagy haza vagy mérgében lelépett, de a tekintete nem volt valami szép
HollyBoni
veterán
Használj strava-t. Látom sports trackert használsz most, kb ugyanaz, viszont a strava közösségi része jobb, lehet versenyezgetni, megdönteni más rekordját egy bizonyos útvonalon. Vannak challange-ek is, pl tekerj 130 kilómétert egyben, tekerj X kilómétert egy hónapban stb.
[ Szerkesztve ]
gergo5991
őstag
ránézek, de eddig a működése meg egyszerüsége miatt a sportstrackernek bejön. Endomondot letöltöttem de nem akaródzott piszmotolni mindenféle regisztrálásal meg effélék.
HollyBoni
veterán
Stravara csak regisztrálsz aztcsá' mint sportstracker-nél. Facebook-al is be lehet lépni, akkor csak egy kattintás.
HollyBoni
veterán
Meg strava-n vannak elég durva tour de france-on induló emberkék, érdekes nézegetni. Most random találtam: 180km, 36-os átlag, 3800m szint, 126km/h max...
[ Szerkesztve ]
yodamester10
őstag
Erre valaki (#28021)
Vagy itt senki nem használ 785-ös xt féket??
syberia
veterán
126km/h nem hihető sebesség.
https://howbad.info/
HollyBoni
veterán
Igaz ez csak 100: [link]
Érdekes lehet ennyivel menni bringával.
Narakh
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék venni valami olyan első lámpát, aminek gyér közvilágítás mellett - ne adj' isten egy sötét utcán - is van értelme, mert a kis pilács, amivel a biciklit vettem, viccnek is halovány.
Jó volna minél kevesebb káposztával jóllakatni a kecskét, a bűvös háromezres határt csak nagyon indokolt esetben lépném túl (persze az 'ár-érték' itt is varázsszó).
Mit ajánlanátok?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
Zola007
veterán
Kinai fókuszálható fejlàmpa cree T6 vagy U leddel bringas adapterrel. Mindenestül 4e
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
glacious
addikt
A legrosszabb az egészben, hogyha nem osztott, akkor hamarabb megáll valaki elengedni a szerencsétlen kerékpárost. Itt az Örs vezér terénél életveszélyes, mert az osztottra pont rákanyarodnak, de amikor meglátja a gyalogost megáll úgy, hogy nekem a zebrán kelljen kikerülnöm. Sokszor, inkább leszállok és áttolom, hiszen kerékpárosként még a stop tábla is korlátoz.
#16729600
törölt tag
Jó hír minden ( akár ) itteni alkesznak Módosul a KRESZ: ivás után is lehet biciklizni Vót mán?
a kerékpáros a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van
Ennek a megítéléséről, azért lesznek még nézeteltérések a hatóságok és a kricsmiből haza bringázok között szerintem
[ Szerkesztve ]
Kasya
nagyúr
Zola007
veterán
nagyon rossz irány
(#28083) Kasya: szerintem ha édesanyádnak lesz akkor ne a te tetszésed szerint vegyél neki bringát.
Nem tudom mennyire sportos csaj, de szükséges az tárcsafék?
Ha keveset bringázik, akkor berántja és beleáll fejjel az aszfaltba.
az én javaslatom:
Kellys Clea 50
KTM Lifetrack
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
glacious
addikt
Mondjuk itt azért bejöhet, hogy ugyan nem ittál, de nem vagy vezetésre képes állapotban és jön a bírság.
sanzi89
addikt
Nem rossz bringák, felszereltségben nagyon hasonlítanak, nincs köztük nagy különbség, azt vegyétek amelyik jobban tetszik/kényelmesebb figyelembe véve az árat.
Apróbb különbségek vannak ide is, oda is - fék, váltás - de nem hatalmasak. Milyen felhasználásra lenne?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Zola007
veterán
Ha nem vagy vezetőképes állapotban, akkor annak okától függetlenül nem kellene járművet vezetni,
legyen az csak egy gyomorrontás vagy gyógyszer, esetleg fáradtság miatt. Egyik eset sem veszélytelenebb magadra és a közlekedés többi résztvevőjére mint ha valaki 2 feles után ül bringára.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Kasya
nagyúr
Nem saját izles O választott egy rakattal én csak segítettem szűkíteni a kört, végül hozzátok fordultam
50 evés, de sportos. Naponta használja a városba és városon kívül. Pl Sió parti bicajozás. Cél lenne, hogy egy Balaton kört is kényelmesen meglehessen tenni vele.
glacious
addikt
Itt most nem arra gondoltam, hanem ki dönti el? Látom nem vagy alkalmas 5ezer.
Nekem a jobb szemem eléggé le van maradva a baltól és emiatt mindig el kell fordítani a fejem jobbra, ha látni akarok (hülyén fogalmaztam, látok jobb szemmel, csak nem bízom benne), már megszoktam, jogsit is kaptam, de sokkal óvatosabb vagyok emiatt.
[ Szerkesztve ]
tolvaj!
őstag
De ez szervezet függő is. Lehet B. Alfréd 3 sör után is teljesen tudatos és helyén vannak a reflexek, míg A. Béla csak simán náthás és a takonytól vakon veszélyezteti a forgalmat. Félre értés ne legyen, én is ellenzem az enyhítést, de az sem jó, hogy mindenkire ugyan azt a szabályt akarják ráhúzni.
-Íme az új honvédségi hajnyíró! Csak bele kell tenni az ember fejét és pillanatok alatt kopasz lesz.
- De százs elvtárs minden ember feje más formájú!...
- Nos...először igen....
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
Zola007
veterán
Vannak 2 perc alatt bárhol elvégezhető alkalmassági és reflexvizsgálatok, amiket például egyes veszélyes munkát végző üzemekben munkafelvétel előtt teljesíteni kell minden alkalommal.
Ezt át lehet formálni napi rutinná
ha jogsit kaptál, akkor neked ezekkel sem lesz gondod. Viszon pl. aki öregkori retinadegenerációval küzd és a csőlátás miatt már az unokáját t is alig ismeri fel, ő például ne üljön bringára, mert ha kocsival elb.szom, akkor engem vesznek elő.
(#28090) tolvaj!: pont erre gondolok. Ha olyan taknyos vagyok, hogy nem látok ki a fejemből és fél percenként orrfújással vagyok elfoglalva, akkor ne üljek bringára
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
tatabike
őstag
Úgy látom, az emberek, főleg a laikusok nagyon el vannak tévedve kerékpár-súly ügyében. 30 kilós bringák meg hasonlók, életemben nem találkoztam még ilyen szerkezetekkel. Ezek valami egyedileg legyártott, betonnal kiöntött vázú cuccok?
Egy full DH-gép 20 kiló körül van. Egy régi, acélvázas bringa, még ha vízcsövekből is van hegesztve, az életben nem lesz 30 kiló. Nagyon jó módszer egy kis súlyérzékelés-fejlesztésre, ha az ember fog 3db 10 literes, vízzel tele műanyagvödröt, és egyszerre felemeli, mondjuk ráfűzve őket egy rúdra. Na az 30 kiló.
A másik véglet, mikor azt hallom, hogy a "bátyám vett 150ezerért egy országútit, 4 kiló az egész bicikli..." Persze, 15 kilós, acélvázas monti után minden oúti bicikli súlytalannak tűnik...
De 30 kilós biciklivel nem lehet biciklizni, és kész.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Vasinger!
nagyúr
Lemértem, valóban nem 30 kg az a bicó amiről beszéltem, csak 22. De ennél alapból nehezebb volt, mert ki lett cserélve benne a hátsó kerék, az eredeti hátsó kerékszett biztos nehezebb volt.
fpeter07
veterán
Érzésem szerint 70 az a sebesség, ami még elmegy bringával. Az már a határ volt nekem.
syberia
veterán
Nekem is kb ott a vége, de ehhez jó hosszú lejtő kell Ha az autópályán kiteszed a kezed 120-130km/h között akkor érezhető hogy mekora légellenállást kéne legyőzni, speciális kerékpárral persze lehetséges áttörni ezt a határt.
https://howbad.info/
tatabike
őstag
Akkor is mehet a bringás járdán, ha főútvonal mellett teker, és még nincs 12 éves...
Ez a zebrás-hülyeség meg mindig előjön, pedig tényleg nem tiltja semmi a zebrán átkelést kerékpárral, és még csak előtte szabálytalannak sem kell lenned, ugyanis akár az úttesten is haladhattál előtte, nem kell ahhoz a járdán menni, hogy a zebrán kelj át a túloldalra. Elsőbbséged nincs, az biztos. Ahol Rád húzhatják, hogy mégis szabálytalan vagy, az akkor fordulhat elő, hogyha lakott területen kívül csinálod ezt. Mert ott a szabályok szerint le kell szállnod, és áttolnod a kerékpárt, ha balra akarsz kanyarodni, ha van zebra, ha nincs.
Ehhez kapcsolódik a gépjárművezetők szokásos beugrató kérdése, hogy meg szabad-e fordulni személygépkocsival a zebrán? 10-ből 9 rávágja, hogy nem, pedig de. Nem tiltja azt sem semmilyen jogszabály, ha adottak a feltételek a manőver biztonságos elvégzéséhez, ugyanúgy megfordulhatsz autóval a zebrán, mint az út bármely más szakaszán, ahol ez külön nincs tiltva. Ezért sem értem, miért akadnak fent egyesek a zebrán kerékpárral átkelő közlekedőkön. Viszont ha az úttesten tekersz, és nem tud megelőzni, mert nincs hely, akkor Rád kiabál, hogy miért nem a járdán bringázol. Találkoztunk NightRide-on olyan taxisofőrrel, aki a Wesselényiben nem tudott megelőzni minket, mert ugye szűk a hely, végig dudált, mint a barom, aztán a zsinagógánál az utca végén megállt, odament az ott ácsorgó rendőrhöz, és felszólította, hogy "zavarja fel a bringásokat a járdára, mert nem lehet Tőlük közlekedni..." Normális?
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Teasüti
nagyúr
Én alapesetről beszéltem, nyilván létezik egy rakás kiskapu.
Az alapeset pedig az én értelmezésemben, mikor van egy közönséges járda és van egy közönséges gyalogátkelőhely. Nincs se tábla, se közös kerékpáros és gyalogút, és nem óvodások bicikliznek rajta...
Amúgy nem merném kijelenteni, hogy az szabályos manőver, hogy az úttesten közlekedve keresztbe vágod a bringát a zebránál.
30 kg-os gép max az akkumulátoros verzió. Ott az akku van vagy 4-6 kg, meg a motor, meg a hajtómű és ott van a 30 kg simán. Viszont itt nem mérvadó a tömeg, mert nem izomból hajtom.
De hogy egy közönséges city bike legyen 30, na az tényleg mindennek a teteje.
Amúgy miért nem lehet alkalmazni minimál acélvázas bringákat? Egy 20 éves merev vázas monti is lemegy akár 12 kg-ra is és filléres bicikli. Akkor mi a fenéért kell 20 kilós bringákkal tele rakni a várost?
Így nem fogja megszeretni a laikus a bringázást.
Megint csak azt fogják hajtogatni, h milyen kényelmetlen, meg megizzad, meg nehéz, stb.
Bezzeg én egy laikustól sem hallottam még, hogy a biciklizés szar, amikor életében egyszer alkalma nyílik ráülni egy sokszázezres vagy még jobb gépre. Akkor bezzeg áradoznak róla, h ez milyen kényelmes, meg milyen gyors (könnyű hajtani) és hát igen, ezzel már lenne kedvük biciklizni. És igazuk van.
Alkohol
Sztem nem probléma, csak így feszegetni fogják sokan a határokat. Nem baj, ha lesz objektív reflexvizsgálat, mittomén tekerj végig a nyomvonalon, majd állj meg a végén az első kerékkel azon a vonalon, stb.
Azonnal kiderül ki mire képes.
Voltam már párszor sörözni haverokkal, aztán bringával mentem haza. Teljesen tudatos voltam minden alkalommal, de a képességeim 2-3 sör után is jobbak, mint egy kocabringásnak józanul.
Ha lesz objektív teszt, akkor egye fene én örülök, ha nem félve kell hazatekernem évente háromszor.
[ Szerkesztve ]
tatabike
őstag
A Kresz ismeri a megfordulás fogalmát, nem? Akkor miért ne fordulhatnék meg a zebrán kerékpárral? Meg ki írta, hogy "keresztbe vágom a kerékpárt", nem kell hozzákölteni, úgy értettem, hogy ha adottak a feltételek.
Alkohol
Az a baj, hogy mindenki a bírságtól fél, nem pedig attól, hogy bajt okozhat. Szomorú, hogy az embernek nem a saját és mások testi épsége jut eszébe az ittas vezetés kapcsán, hanem az, hogy mennyire büntetik, ha elkapják...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
kircipeti
senior tag
Sziasztok!
Cross felépítésű kerékpárokat nézegetek, az alábbi kettőre szűkült le a kör:
Ezek közül van valakinek tapasztalata? Melyiket lenne érdemesebb megvenni? Vagy esetleg további tippek is érdekelnének.
90%-ban országúton használnám, földút csak ritkán lenne benne.
Teasüti
nagyúr
Nem tartom magam veszélyesnek a forgalomra és magamra nézve néhány sör után a nyeregben. Talán még óvatosabb is vagyok, mint józanul. Meg van biztosításom is.
Egy amúgy fejlett képességek birtokában sztem nem akkora nagy probléma némi koordináció vesztés, mint egy kocabringás esetén, akinek józanul sincsenek olyan fejlett képességei, mint nekem (meg természetesen a bringázást sportként űzőknek). Persze nyilván ez szubjektív megítélés, de hát ennek eldöntése már a rendőr felelőssége. Kár is ezen rugózni. Mindegy mi mit gondolunk, a rendőr nem biztos, hogy ugyanilyen következtetésekre fog jutni és ki tudja mi megy a színfalak mögött a hatóságnál és a jogalkotóknál.
Az ember természetéből adódóan önző teremtmény. Először mindenki magára gondol, csak aztán másokra. Aki mást mond, az hazudik vagy becsapja magát. Természetes dolog, hogy a bírság a fő ellenérv. Amúgy is nehezünkre esik lemondani dolgokról mások javára, majd pont itt lennének ilyen kegyesek az emberek, h először a többiekért aggódnának?
Másrészről meg így van olyan jármű, aminél nem zéró a tolerancia, ami nem jó irány. De ennek a következményei már túlmutatnak rajtam, én inkább csak alkalmazkodok a helyzethez.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!