Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28051) Maximum1 válasza Expendable (#28050) üzenetére


Maximum1
őstag

Attól függ mit akarsz, eladni? :DDD

(#28052) #48525824 válasza Expendable (#28050) üzenetére


#48525824
törölt tag

ecobike-ot ismerem, jól dolgoznak és gyorsan.

(#28053) Expendable válasza Maximum1 (#28051) üzenetére


Expendable
aktív tag

Csak a váltókat kéne finomhangolni, nekem nincs idegzetem hozzá :)

(#28054) Expendable válasza #48525824 (#28052) üzenetére


Expendable
aktív tag

Köszi.

(#28055) #16729600 válasza Maximum1 (#28051) üzenetére


#16729600
törölt tag

Huh nem is tudtam,hogy vannak ilyen témakörű videó szösszenetek ,esküszöm jobbak mint a sorozataim :)

(#28056) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Na, beadtam kockát szervizbe, 30 alatt nem fogom megúszni sajna :(

De hát ez van, ha valakinek kicsit komolyabb biciklije van, nincs mit tenni.

[ Szerkesztve ]

(#28057) sanzi89


sanzi89
addikt

Úgy néz ki problémásabb egy első 36 küllős Novatec agyat beszerezni, mint gondoltam. Helyette kinéztem a Shimano HB-M430-as agyat. Hátul ennek a párja van, ott elégedett vagyok vele. Kinek mi a véleménye? Megéri-e a további szenvedés egy iparis agyért, vagy vegyem meg ezt, ez is jó lesz?

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#28058) rfjanika


rfjanika
tag

Gepida mundo-ról valakinek tapasztalat vélemény?

(#28059) gergo5991


gergo5991
őstag

A mai nap másnaposan, izomlázasan tekerni voltam, nagy meglepetésemre akadt egy versenytársam is. Nagyon kifulladva, minden létező rövidítő ösvényen próbáltam feljutni az aszfaltos útra, ami az erdőt szeli át, kemény 3,5 kilóméteres hosszban végén egy fordulóval. Letekertem a végére, a fordulónál megfordultam, és elindultam vissza. Előttem 100 méterre egy ösvényröl kifordult egy meglehetősen sportos biciklista. Mondom magamban, ezt meg kell előznöm!. Minnél közelebb értem hozzá, annál jobban próbált tekerni, hogy ne tudjam megelőzni, szerencsétlenségére dombon felfele sikerült megelőznöm. Ekkor már lihegtem mint egy versenytfutott ló. 1 kilóméteren át magam mögött tudtam tartani az ellenfelet, de utána megelőzött. Egyre csak távolodott, és a kanyarok miatt alig láttam már. Ujból megszólalt bennem a kisörög, ezt nem engedhetem meg. Elkezdtem taposni teljes erőmből, a kezeim zsibbadtak, szám száraz volt, minnél jobban közeledtem hozzá, annál többször fordult hátra, megnézni hol tartok, de próbálta nem észrevehetően. Egy újabb domb következett, na mondom itt megelőzlek. Így is lett. Körülbelül 700-800 méter lehetett a célig, amikor már mind a ketten erőteljesen tapostuk a vasparipát, a cél előtt 50 méterrel mellém került, és próbált megelőzni, de én nem adtam fel, ha már 3,5 kilóméteren át versenyeztünk, nem engedhettem, hogy porba tiporjon. A verseny sikeresen véget ér, az én javamra. Lelassultam, lassan megfordultam, és mehetett a következő kör.

(#28060) lsebestyen válasza rfjanika (#28058) üzenetére


lsebestyen
addikt

Nekem van, jó pár éve, a váz jó, amúgy meg alap cuccokkal szerelt, bár nekem nincs vele bajom, volt mikor nehéz terepen mentem vele, nincsen baja.

(#28061) Teasüti válasza Balazska15 (#28009) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nincs benne a Kresz-ben, hogy zebrán csak áttolni szabad a kerékpárt. Annyi szerepel benne, hogy csak gyalogosnak van ott elsőbbsége. Ergó ha nyeregben vagy, akkor neked nincs az úttesten közlekedő járművekkel szemben. Ez általában nem hatja meg a bringásokat.
Ellenben a logikai csavar ott van a dologban, h azért vagy mégis szabálytalan, mert járdázol.
Alapesetben elég nehéz átmenni egy zebrán az úttesten átkelve, ha előtte nem voltál szabálytalan.
Egyetlen kivétel van ez alól, ha azon a szakaszon az úttest alkalmatlan kerékpáros közlekedésre.
Ami annyit tesz, hogy tábla tiltja. Ekkor és csakis ekkor szabad járdázni gyalogtempóban. (Másik eset, ha az út tényleg alkalmatlan rá, mondjuk fel van szedve, vagy nincs. :DDD )
Egyébiránt a zebrán (azon a pár méteren, az úttesten ugye) úgy biciklizel, ahogy tetszik és jogilag nem vagy felelősségre vonható.
Viszont ha elütnek, akkor te vagy a bűnös.

(#28031) Cathfaern
Ezt elmagyaráznád nekem? Először hallom ezt az azonos nyomásos dolgot. Vannak kétségeim, de először meghallgatnám a te magyarázatodat. :R

BUBI
Ezek a bringák nem elektromosak? Ez esetben meg azt hinném mindegy milyen nehéz. Egy két perces próba erejéig ültem már ilyenen, tényleg elég jól húz a motorja. Kár, h nem annyira érzékeny a pedálozásra, mint azt elvárnám.
Viszont ha nem elektromos, hanem hagyományos tekerős, akkor mi az anyám 30 kg rajta??? :W

(#28046) Vasinger!
Egyébként a 30 kg nem olyan vészes, tény nem versenyezni fogsz vele, de A-ból B-e eljutáshoz tök jó ez a súly is.
20 kg-s géppel közlekedem, nem értek egyet. Kész megváltás átülni hétvégén az XC-re.

(#28056) Vasinger!
30? :Y Mit cserélsz rajta?
Ugye nem a szerelés kerül ennyibe? (teló, generál, forgáspontok :F )

[ Szerkesztve ]

(#28062) Vasinger! válasza Teasüti (#28061) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Anyumnak van egy jó régi Acélvázas Csepel biciklije, van vagy 30 Kg. Ültem rá néhányszor teszt céljából, tök jól tudtam vele haladni. Nyilván lehetne könnyeb, én is érzem 13 Kg-os bicikli után, de hát na, azért ne legyünk telhetetlenek, legalább van Bubink...

30k-ba van egy fogsor és lánc csere, teló és fékolajcsere, 4 vagy 5 forgáspontos a váz, tehát ott a csapágyakat is cserélni kellhet, váltó és fékbeállítás, fékbetét csere is lesz szerintem. 30k alsó hangon, lehet több is lesz, ha találnak valamit.

(#28063) pepe091 válasza Teasüti (#28061) üzenetére


pepe091
MODERÁTOR

Alapesetben elég nehéz átmenni egy zebrán az úttesten átkelve, ha előtte nem voltál szabálytalan.

Ez nem feltétlen van így. Itt Szegeden több helyen van közös kerékpárút a gyalogosokkal, ahol ugye ilyen tábla van (26/d). Majd a zebra előtt közvetlenül egy (26/f), a zebra után pedig ismét egy 26/d... Tehát ilyenkor nincs elsőbbségem kerékpárral a zebrán, mert nincs rajta kialakítva külön kerékpáros átkelőhely, viszont végig szabályosan közlekedtem.

(#28064) Doki-HUN1978


Doki-HUN1978
senior tag

Hello Urak!

Ez a bringa megér ennyi pénzt első ránézésre?

Köszi!

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#28065) zoli03 válasza Vasinger! (#28056) üzenetére


zoli03
őstag

Csináld meg magad, akkor csak alkatrészt kell fizetni :) . Én még véletlenül sem viszem szervizbe a biciklimet, mindig otthon csinálom meg (ingyen), és ráadásul tudom, hogy hogyan lett megcsinálva.

(#28066) Vasinger! válasza zoli03 (#28065) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Megbízható helyre viszem, biztos jobb munkát végeznek, mintha én csinálnám meg. Meló mellett nem igazán van időm betanulni ezt, meg ne egy 250k-s bringán kelljen már megtanulnom szerelni, ha lehet. Ez azért elég összetett és sok tapasztalatot igénylő dolog. Nyilván az otthoni merervvázas bringát én szoktam generáloztatni, mert ott nem sok mindent lehet elrontani.

Egyébként nem sokkal drágább így, mintha én csinálnám, egy 10k-s munkadíj jöhet rá úgy max és rengeteg időt és bosszúságot spórolok meg.

Arról nem is beszélve, hogy elég sok plusz szerszámot kéne ehhez vennem, ami alsó hangon is 20k körül lehet így szumma.

[ Szerkesztve ]

(#28067) Pikkolo^^ válasza glacious (#28034) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Pestújhely akart lenni :) A hajtányban tavaly voltam idén pedig a Bike Palotában.

(#28068) razzorr válasza gergo5991 (#28059) üzenetére


razzorr
őstag

Grat,akkor tied a pöttyös és a sárga trikó is :) Irány a Tour.

(#28069) gergo5991 válasza razzorr (#28068) üzenetére


gergo5991
őstag

váá végre egy válasz :)
elhiszem hogy unalmas meg senkit nem érdekel, de nekem ez valahogy sokat számít, az első úgymond megnyert " verseny "-em, ez után már csak felfele vezet az út :)

(#28070) Solad válasza gergo5991 (#28069) üzenetére


Solad
őstag

Remélem barátian lepacsiztál vele :)

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#28071) gergo5991 válasza Solad (#28070) üzenetére


gergo5991
őstag

tovább hajtot vagy haza vagy mérgében lelépett, de a tekintete nem volt valami szép :P

(#28072) HollyBoni válasza gergo5991 (#28071) üzenetére


HollyBoni
veterán

Használj strava-t. Látom sports trackert használsz most, kb ugyanaz, viszont a strava közösségi része jobb, lehet versenyezgetni, megdönteni más rekordját egy bizonyos útvonalon. Vannak challange-ek is, pl tekerj 130 kilómétert egyben, tekerj X kilómétert egy hónapban stb.

[ Szerkesztve ]

(#28073) gergo5991 válasza HollyBoni (#28072) üzenetére


gergo5991
őstag

ránézek, de eddig a működése meg egyszerüsége miatt a sportstrackernek bejön. Endomondot letöltöttem de nem akaródzott piszmotolni mindenféle regisztrálásal meg effélék.

(#28074) HollyBoni válasza gergo5991 (#28073) üzenetére


HollyBoni
veterán

Stravara csak regisztrálsz aztcsá' mint sportstracker-nél. Facebook-al is be lehet lépni, akkor csak egy kattintás.

(#28075) HollyBoni válasza HollyBoni (#28074) üzenetére


HollyBoni
veterán

Meg strava-n vannak elég durva tour de france-on induló emberkék, érdekes nézegetni. Most random találtam: 180km, 36-os átlag, 3800m szint, 126km/h max... :DDD

[ Szerkesztve ]

(#28076) yodamester10


yodamester10
őstag

Erre valaki (#28021)
Vagy itt senki nem használ 785-ös xt féket??

(#28077) syberia válasza HollyBoni (#28075) üzenetére


syberia
veterán

126km/h nem hihető sebesség. :Y

https://howbad.info/

(#28078) HollyBoni válasza syberia (#28077) üzenetére


HollyBoni
veterán

Igaz ez csak 100: [link]

Érdekes lehet ennyivel menni bringával.

(#28079) Narakh


Narakh
senior tag

Sziasztok!

Szeretnék venni valami olyan első lámpát, aminek gyér közvilágítás mellett - ne adj' isten egy sötét utcán - is van értelme, mert a kis pilács, amivel a biciklit vettem, viccnek is halovány.

Jó volna minél kevesebb káposztával jóllakatni a kecskét, a bűvös háromezres határt csak nagyon indokolt esetben lépném túl (persze az 'ár-érték' itt is varázsszó).

Mit ajánlanátok? :)

"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."

(#28080) Zola007 válasza Narakh (#28079) üzenetére


Zola007
veterán

Kinai fókuszálható fejlàmpa cree T6 vagy U leddel bringas adapterrel. Mindenestül 4e

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28081) glacious válasza pepe091 (#28063) üzenetére


glacious
addikt

A legrosszabb az egészben, hogyha nem osztott, akkor hamarabb megáll valaki elengedni a szerencsétlen kerékpárost. Itt az Örs vezér terénél életveszélyes, mert az osztottra pont rákanyarodnak, de amikor meglátja a gyalogost megáll úgy, hogy nekem a zebrán kelljen kikerülnöm. Sokszor, inkább leszállok és áttolom, hiszen kerékpárosként még a stop tábla is korlátoz.

[link]

(#28082) #16729600


#16729600
törölt tag

Jó hír minden ( akár ) itteni alkesznak :) Módosul a KRESZ: ivás után is lehet biciklizni Vót mán?

a kerékpáros a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van

Ennek a megítéléséről, azért lesznek még nézeteltérések a hatóságok és a kricsmiből haza bringázok között szerintem :)

[ Szerkesztve ]

(#28083) Kasya


Kasya
nagyúr

Ezekről mi a véleményetek? Édesanyámnak lenne...

KTM

Vinóra

(#28084) Zola007 válasza #16729600 (#28082) üzenetére


Zola007
veterán

nagyon rossz irány

(#28083) Kasya: szerintem ha édesanyádnak lesz akkor ne a te tetszésed szerint vegyél neki bringát.
Nem tudom mennyire sportos csaj, de szükséges az tárcsafék?
Ha keveset bringázik, akkor berántja és beleáll fejjel az aszfaltba.
az én javaslatom:
Kellys Clea 50
KTM Lifetrack

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28085) glacious válasza #16729600 (#28082) üzenetére


glacious
addikt

Mondjuk itt azért bejöhet, hogy ugyan nem ittál, de nem vagy vezetésre képes állapotban és jön a bírság.

(#28086) sanzi89 válasza Kasya (#28083) üzenetére


sanzi89
addikt

Nem rossz bringák, felszereltségben nagyon hasonlítanak, nincs köztük nagy különbség, azt vegyétek amelyik jobban tetszik/kényelmesebb figyelembe véve az árat.
Apróbb különbségek vannak ide is, oda is - fék, váltás - de nem hatalmasak. Milyen felhasználásra lenne?

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#28087) Zola007 válasza glacious (#28085) üzenetére


Zola007
veterán

Ha nem vagy vezetőképes állapotban, akkor annak okától függetlenül nem kellene járművet vezetni,
legyen az csak egy gyomorrontás vagy gyógyszer, esetleg fáradtság miatt. Egyik eset sem veszélytelenebb magadra és a közlekedés többi résztvevőjére mint ha valaki 2 feles után ül bringára.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28088) Kasya válasza Zola007 (#28084) üzenetére


Kasya
nagyúr

Nem saját izles :) O választott egy rakattal én csak segítettem szűkíteni a kört, végül hozzátok fordultam ;)

50 evés, de sportos. Naponta használja a városba és városon kívül. Pl Sió parti bicajozás. Cél lenne, hogy egy Balaton kört is kényelmesen meglehessen tenni vele.

(#28089) glacious válasza Zola007 (#28087) üzenetére


glacious
addikt

Itt most nem arra gondoltam, hanem ki dönti el? Látom nem vagy alkalmas 5ezer.

Nekem a jobb szemem eléggé le van maradva a baltól és emiatt mindig el kell fordítani a fejem jobbra, ha látni akarok (hülyén fogalmaztam, látok jobb szemmel, csak nem bízom benne), már megszoktam, jogsit is kaptam, de sokkal óvatosabb vagyok emiatt.

[ Szerkesztve ]

(#28090) tolvaj! válasza Zola007 (#28087) üzenetére


tolvaj!
őstag

De ez szervezet függő is. Lehet B. Alfréd 3 sör után is teljesen tudatos és helyén vannak a reflexek, míg A. Béla csak simán náthás és a takonytól vakon veszélyezteti a forgalmat. Félre értés ne legyen, én is ellenzem az enyhítést, de az sem jó, hogy mindenkire ugyan azt a szabályt akarják ráhúzni.

-Íme az új honvédségi hajnyíró! Csak bele kell tenni az ember fejét és pillanatok alatt kopasz lesz.
- De százs elvtárs minden ember feje más formájú!...
- Nos...először igen....

Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?

(#28091) Zola007 válasza glacious (#28089) üzenetére


Zola007
veterán

Vannak 2 perc alatt bárhol elvégezhető alkalmassági és reflexvizsgálatok, amiket például egyes veszélyes munkát végző üzemekben munkafelvétel előtt teljesíteni kell minden alkalommal.
Ezt át lehet formálni napi rutinná

ha jogsit kaptál, akkor neked ezekkel sem lesz gondod. Viszon pl. aki öregkori retinadegenerációval küzd és a csőlátás miatt már az unokáját t is alig ismeri fel, ő például ne üljön bringára, mert ha kocsival elb.szom, akkor engem vesznek elő.

(#28090) tolvaj!: pont erre gondolok. Ha olyan taknyos vagyok, hogy nem látok ki a fejemből és fél percenként orrfújással vagyok elfoglalva, akkor ne üljek bringára

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#28092) tatabike


tatabike
őstag

Úgy látom, az emberek, főleg a laikusok nagyon el vannak tévedve kerékpár-súly ügyében. 30 kilós bringák meg hasonlók, életemben nem találkoztam még ilyen szerkezetekkel. Ezek valami egyedileg legyártott, betonnal kiöntött vázú cuccok? :DDD
Egy full DH-gép 20 kiló körül van. Egy régi, acélvázas bringa, még ha vízcsövekből is van hegesztve, az életben nem lesz 30 kiló. Nagyon jó módszer egy kis súlyérzékelés-fejlesztésre, ha az ember fog 3db 10 literes, vízzel tele műanyagvödröt, és egyszerre felemeli, mondjuk ráfűzve őket egy rúdra. Na az 30 kiló.
A másik véglet, mikor azt hallom, hogy a "bátyám vett 150ezerért egy országútit, 4 kiló az egész bicikli..." Persze, 15 kilós, acélvázas monti után minden oúti bicikli súlytalannak tűnik...
De 30 kilós biciklivel nem lehet biciklizni, és kész.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28093) Vasinger! válasza tatabike (#28092) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Lemértem, valóban nem 30 kg az a bicó amiről beszéltem, csak 22. De ennél alapból nehezebb volt, mert ki lett cserélve benne a hátsó kerék, az eredeti hátsó kerékszett biztos nehezebb volt.

(#28094) fpeter07 válasza syberia (#28077) üzenetére


fpeter07
veterán

Érzésem szerint 70 az a sebesség, ami még elmegy bringával. Az már a határ volt nekem.

(#28095) syberia válasza fpeter07 (#28094) üzenetére


syberia
veterán

Nekem is kb ott a vége, de ehhez jó hosszú lejtő kell :D Ha az autópályán kiteszed a kezed 120-130km/h között akkor érezhető hogy mekora légellenállást kéne legyőzni, speciális kerékpárral persze lehetséges áttörni ezt a határt. :R

https://howbad.info/

(#28096) tatabike válasza Teasüti (#28061) üzenetére


tatabike
őstag

Akkor is mehet a bringás járdán, ha főútvonal mellett teker, és még nincs 12 éves...:)

Ez a zebrás-hülyeség meg mindig előjön, pedig tényleg nem tiltja semmi a zebrán átkelést kerékpárral, és még csak előtte szabálytalannak sem kell lenned, ugyanis akár az úttesten is haladhattál előtte, nem kell ahhoz a járdán menni, hogy a zebrán kelj át a túloldalra. Elsőbbséged nincs, az biztos. Ahol Rád húzhatják, hogy mégis szabálytalan vagy, az akkor fordulhat elő, hogyha lakott területen kívül csinálod ezt. Mert ott a szabályok szerint le kell szállnod, és áttolnod a kerékpárt, ha balra akarsz kanyarodni, ha van zebra, ha nincs.
Ehhez kapcsolódik a gépjárművezetők szokásos beugrató kérdése, hogy meg szabad-e fordulni személygépkocsival a zebrán? 10-ből 9 rávágja, hogy nem, pedig de. Nem tiltja azt sem semmilyen jogszabály, ha adottak a feltételek a manőver biztonságos elvégzéséhez, ugyanúgy megfordulhatsz autóval a zebrán, mint az út bármely más szakaszán, ahol ez külön nincs tiltva. Ezért sem értem, miért akadnak fent egyesek a zebrán kerékpárral átkelő közlekedőkön. Viszont ha az úttesten tekersz, és nem tud megelőzni, mert nincs hely, akkor Rád kiabál, hogy miért nem a járdán bringázol. Találkoztunk NightRide-on olyan taxisofőrrel, aki a Wesselényiben nem tudott megelőzni minket, mert ugye szűk a hely, végig dudált, mint a barom, aztán a zsinagógánál az utca végén megállt, odament az ott ácsorgó rendőrhöz, és felszólította, hogy "zavarja fel a bringásokat a járdára, mert nem lehet Tőlük közlekedni..." Normális?

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28097) Teasüti válasza tatabike (#28096) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Én alapesetről beszéltem, nyilván létezik egy rakás kiskapu. :U
Az alapeset pedig az én értelmezésemben, mikor van egy közönséges járda és van egy közönséges gyalogátkelőhely. Nincs se tábla, se közös kerékpáros és gyalogút, és nem óvodások bicikliznek rajta...
Amúgy nem merném kijelenteni, hogy az szabályos manőver, hogy az úttesten közlekedve keresztbe vágod a bringát a zebránál.

30 kg-os gép max az akkumulátoros verzió. Ott az akku van vagy 4-6 kg, meg a motor, meg a hajtómű és ott van a 30 kg simán. Viszont itt nem mérvadó a tömeg, mert nem izomból hajtom.
De hogy egy közönséges city bike legyen 30, na az tényleg mindennek a teteje. :N

Amúgy miért nem lehet alkalmazni minimál acélvázas bringákat? Egy 20 éves merev vázas monti is lemegy akár 12 kg-ra is és filléres bicikli. Akkor mi a fenéért kell 20 kilós bringákkal tele rakni a várost? :W
Így nem fogja megszeretni a laikus a bringázást.
Megint csak azt fogják hajtogatni, h milyen kényelmetlen, meg megizzad, meg nehéz, stb.
Bezzeg én egy laikustól sem hallottam még, hogy a biciklizés szar, amikor életében egyszer alkalma nyílik ráülni egy sokszázezres vagy még jobb gépre. Akkor bezzeg áradoznak róla, h ez milyen kényelmes, meg milyen gyors (könnyű hajtani) és hát igen, ezzel már lenne kedvük biciklizni. És igazuk van. :)

Alkohol
Sztem nem probléma, csak így feszegetni fogják sokan a határokat. Nem baj, ha lesz objektív reflexvizsgálat, mittomén tekerj végig a nyomvonalon, majd állj meg a végén az első kerékkel azon a vonalon, stb.
Azonnal kiderül ki mire képes.
Voltam már párszor sörözni haverokkal, aztán bringával mentem haza. Teljesen tudatos voltam minden alkalommal, de a képességeim 2-3 sör után is jobbak, mint egy kocabringásnak józanul. :U
Ha lesz objektív teszt, akkor egye fene én örülök, ha nem félve kell hazatekernem évente háromszor.

[ Szerkesztve ]

(#28098) tatabike válasza Teasüti (#28097) üzenetére


tatabike
őstag

A Kresz ismeri a megfordulás fogalmát, nem? Akkor miért ne fordulhatnék meg a zebrán kerékpárral? Meg ki írta, hogy "keresztbe vágom a kerékpárt", nem kell hozzákölteni, úgy értettem, hogy ha adottak a feltételek.

Alkohol

Az a baj, hogy mindenki a bírságtól fél, nem pedig attól, hogy bajt okozhat. Szomorú, hogy az embernek nem a saját és mások testi épsége jut eszébe az ittas vezetés kapcsán, hanem az, hogy mennyire büntetik, ha elkapják...

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28099) kircipeti


kircipeti
senior tag

Sziasztok!

Cross felépítésű kerékpárokat nézegetek, az alábbi kettőre szűkült le a kör:

CTM Spark 2.0

Dema Magma 7.0

Ezek közül van valakinek tapasztalata? Melyiket lenne érdemesebb megvenni? Vagy esetleg további tippek is érdekelnének.

90%-ban országúton használnám, földút csak ritkán lenne benne.

(#28100) Teasüti válasza tatabike (#28098) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem tartom magam veszélyesnek a forgalomra és magamra nézve néhány sör után a nyeregben. Talán még óvatosabb is vagyok, mint józanul. Meg van biztosításom is.
Egy amúgy fejlett képességek birtokában sztem nem akkora nagy probléma némi koordináció vesztés, mint egy kocabringás esetén, akinek józanul sincsenek olyan fejlett képességei, mint nekem (meg természetesen a bringázást sportként űzőknek). Persze nyilván ez szubjektív megítélés, de hát ennek eldöntése már a rendőr felelőssége. Kár is ezen rugózni. Mindegy mi mit gondolunk, a rendőr nem biztos, hogy ugyanilyen következtetésekre fog jutni és ki tudja mi megy a színfalak mögött a hatóságnál és a jogalkotóknál.
Az ember természetéből adódóan önző teremtmény. Először mindenki magára gondol, csak aztán másokra. Aki mást mond, az hazudik vagy becsapja magát. Természetes dolog, hogy a bírság a fő ellenérv. Amúgy is nehezünkre esik lemondani dolgokról mások javára, majd pont itt lennének ilyen kegyesek az emberek, h először a többiekért aggódnának? :)
Másrészről meg így van olyan jármű, aminél nem zéró a tolerancia, ami nem jó irány. De ennek a következményei már túlmutatnak rajtam, én inkább csak alkalmazkodok a helyzethez.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.