Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28401) tatabike válasza Teasüti (#28391) üzenetére


tatabike
őstag

20ezret tekerek kábé évente, ez most két bringa között oszlik meg.
A kontrást, a régi futárbringámat, azt tényleg csak egy évben egyszer szedtem szét atomjaira, semmiféle karbantartást nem csináltam rajta, csak hajtottam, úgy volt megépítve, hogy ki kell bírnia, és kész... :) Évente cseréltem a tányért, a láncot a hátsó fogast és a monoblokkot, ami kb. 20ezer forint költséget jelentett összesen, és 20ezer kilcsit is ment el ezekkel a cuccokkal. De ezt nem lehet soksebis műszerekhez hasonlítani, ez egy faék szerkezet, vastag, mindig vonalban futó lánc, jóféle, vastag alu-tányér váltáskönnyítő vállak és bemarások nélkül, és a hátsó fogaskerék is majdnem 2x vastagabb, mint a többsebis cuccok, egy 7 sebis lánc rá se menne pl. A hátsó agy kb. 50ezret bírt ki, de akkor is csak a belsejét cseréltem ki, a palástja kibírt még egy 50-est az új belsővel, és mivel nem kopott a felni, az is kibírta a 2x50ezret (Vuelta Airline Four). Magas, vastag, nehéz mint a dög, de agyonvághatatlan. A kontrás agy egy cseh Granat, a bele meg Raleigh volt.
Mostanában jó rá az olcsóbb cucc is, amivel 10ezret megy el. Acéltányér, gagyibb lánc, egyszerűbb monoblokk, a hátsó kontrás Granat agyak már sajnos nem olyan jól bírják a strapát, mint régen.
A trekkingen semmi extra, most a fentebb már tárgyalt saját berhelésű acéltányér egy Exage oúti hajtóművön, egy öreg, de új állapotában feltett Favorit lánc, egy régről megmentett, párszáz kilométert futott szintén Favorit 4 sebességes fogassor. Már közeleg a 10ezer, eddig semmi hiba. Elvileg nyár végéig kihúzza.
Nem költök ilyesmire, csak amennyit muszáj. A drágább nem feltétlenül tartósabb, sőt, inkább nem az. Régi, elfekvő cuccokból szeretek venni öreg dolgokat, azok még becsületes munkával készült, megbízható szerkezetek.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28402) sanzi89 válasza Teasüti (#28400) üzenetére


sanzi89
addikt

Nekem 1500km-t se élt meg, és már simán beleesett a 0.75-ös oldal...

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#28403) torzo válasza Teasüti (#28400) üzenetére


torzo
Ármester

Tartom továbbra is, hogy ez nagyon nem OK. Városi használatban 1500 ? :Y
A racsni is elszáll a lánccal együtt? Mert nálam mindig együtt mennek gallyra.
Ha nem így van, akkor lehet, hogy nem barátai egymásnak és az is lehet talán magyarázat.
Nem biztos. :F

(#28404) Because válasza Teasüti (#28400) üzenetére


Because
őstag

azt hallottam, hogy mostanában a shimano se a régi. vacak, gyorsan és könnyen kopik és sunrace-t ajánlják helyette

[ Szerkesztve ]

(#28405) rétisün válasza imyourfriend (#28383) üzenetére


rétisün
veterán

nocsak, új bicaj? gratula, jó kis bringa :C

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#28406) imyourfriend


imyourfriend
őstag

[link] d600 nagy fájlméretének köszönhetően csak 4 képet töltöttem fel, idővel készül több is de valószínű azok már telefonnal. Kb így néz ki nálam egy lánc vagy még tisztábban. :K

(#28407) fireproof: Nem vagyok szakértő, de 10 év körüli vagy ennél régebbi vázat már nem szívesen vennék meg. :)

[ Szerkesztve ]

(#28407) fireproof


fireproof
őstag

(#28408) torzo válasza imyourfriend (#28406) üzenetére


torzo
Ármester

Akkor neked jó sok üresjáratod lehet!
Amúgy nagyon szép a tiszta lánc meg a tiszta bicó, de nálam nem ünnepi használatra van, hanem napi gyepára.

(#28409) Cathfaern válasza Teasüti (#28400) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Nekem az nagyon kevésnek hangzik

(#28410) lsebestyen válasza torzo (#28408) üzenetére


lsebestyen
addikt

Zsír új a canga, nyilván azért ilyen tiszta :P

(#28411) torzo válasza lsebestyen (#28410) üzenetére


torzo
Ármester

Vagy még csak most fog megtanulni skerázni. :))
Bocsi IYF, tudom, hogy nem gyengén nyomod! :C

(#28412) imyourfriend válasza lsebestyen (#28410) üzenetére


imyourfriend
őstag

Tavaly áprilisban vette az előző tulaj, majd most jóárasítottan lecsaptam rá. ;] Gyárilag valami Shimano WR501 vagy miféle kerékszett van hozzá, azt lecserélte fulcrumra a tulaj (én sem állhatom ki a kónuszos agyakat) aztán így született meg ez a darab, de igyekszem megtartani ilyen állapotban. ;)

(#28413) Gyufaaa: Köszönöm,szerencsés fogás volt. Na nem dicsekszem vele hanem inkább hajtom. :P

[ Szerkesztve ]

(#28413) Gyufaaa válasza imyourfriend (#28412) üzenetére


Gyufaaa
veterán

Grat hozzá! Szép darab. :K

(#28414) Teasüti válasza torzo (#28403) üzenetére


Teasüti
nagyúr

A kazetta már a harmadik láncot eszi, eddig nincs jele láncugrásnak. Szemre képtelen vagyok megállapítani a kopást, egyszerűen nem látom az árnyalatokat, csak a két végletet. :D
HG-4x-es a kazetta is. Elégedett vagyok eddig vele, 3-4 láncot illő volna kibírnia. A hajtómű vmi gagyi Protek, de az mindegy is. Annyiba került a hajtómű, mint egy kicsit jobb lánc. :D Legközelebb HG hajtóművet szeretnék (vmi Shimano Alivio hülye FC típusszámmal), de addig nem cserélek, amíg ez el nem kopott.
Hát az csúnya lenne, ha a HG sor nem szeretné a HG láncot. :C
Gondolkodtam már egysebissé alakításon, de nem éri meg pénzt rakni bele. Nem ér annyit a bicikli, amennyibe az átalakítás kerülne. Már így is szinte a dupláját költöttem rá fejlesztéssel és kopó alkatrészekben, mint a bringa eredeti ára. :)

(#28404) Because
Sunrace-t messze elkerülöm. Igaz a legolcsóbb vackokat próbáltam, talán a sor+lánc együtt alig volt 4k ebike-ról, na de 1000 km-ert bírt ki és lenyúlott a lánc és a sor is csapágyas lett - akkor még menetes agyon. Mindkettő kuka. :U Sunrace többet nem kell, ha ipari hulladékot gyárt olcsón, akkor nem is érdekel mit tudhat a magasabb kategóriákban.
Ellenben a Sunrace olcsó iparis monoblokkjáról jókat írnak Testbike-on. Esetleg azt kipróbálnám.

[ Szerkesztve ]

(#28415) tatabike válasza fireproof (#28407) üzenetére


tatabike
őstag

Acélváznál nem gond, ha 10+ éves. Persze, ha normális csőszettből készült, és nem valami noname műhelyben. Több évtizedig is használhatók, nekem is most egy kb. 30 éves acélvázra van építve a trekkingem. Azt kell megnézni, hogy ne legyen karambolos, a hátsó tám- és láncvillák ne legyenek elferdülve a váz hosszanti tengelyéhez képest, valamint elöl, a homlokcső közelében a felső és alsó vázcső tetején ne legyenek hajszálrepedések, mert akkor az a váz már elfáradt.

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28416) Because válasza Teasüti (#28414) üzenetére


Because
őstag

bicósboltban magyarázták havernak a minap, hogy amióta Kína van ráírva és nem Szingapúr a shimano-ra azóta kaka

[ Szerkesztve ]

(#28417) HollyBoni válasza tatabike (#28415) üzenetére


HollyBoni
veterán

Nekem az országútimon a váz és sok más alkatrész 30 éves, és minden oké. Bár a váz Colombus csövekből készült szóval nem gagyi.

(#28418) tatabike válasza Because (#28416) üzenetére


tatabike
őstag

A Shimano olcsó cuccai is ugyanolyan szarok, mint a Sunrace olcsó cuccai. Sőt, az alap Tourney hátsó váltójuknak a tavalyelőtti kiadása meg egyenesen életveszélyes, nem egy helyről hallottam, hogy a gyenge kialakítása miatt simán feltekerte a lánc, vagy éppen becsuklott a küllők közé. Nagyobb tempónál azért ez elég durva lehet... :F

HollyBoni, nekem Favorit vázam van 30 éves, azt használom most főleg. Volt belőle többféle, és van abból is márkás csőszettes, nekem is egy kovácsolt papucsos van, nem a gyenge lemezpapucsos...

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28419) Teasüti válasza Because (#28416) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Passzolom, sztem minden tervezett élettartammal bír - jó kicsivel - úgy bő 10 éve már.
Párszor felemlegettem már a topikban a 10+ éves bringám gyári láncát, amivel sokezret letekertem, mire cserélni kellett. Az is vmi alap Shimano modell lehetett, elvégre egy Neuzer fully-n volt. Ki tudja, talán HG-40 tíz évvel ezelőttről. ;] Tourney termékcsaládban milyen lánc van? Azt tudom, h van Tourney fogsor, de lánc is van belőle?

(#28420) torzo válasza Teasüti (#28414) üzenetére


torzo
Ármester

Engem úgy neveltek, hogy a lánc-racsni egyszerre száll a kukába. Ha nem ugrik a lánc, minek foglalkozol vele? Nem kell azt lecserélni, akármekkora is a nyúlás, ezeknek egyszerre kell elkopni és akkor az van, amit írtam. Volt, hogy rá akartak beszélni lánccserére, merthogy már megnyúlt. Nem. Megvártam, amíg a racsni is megadta magát (2-3 ezer kilcsit gurultam még így).

(#28421) fireproof válasza tatabike (#28415) üzenetére


fireproof
őstag

Sajnos személyesen nem tudnám megnézni de akkor ez így eléggé zsákbamacska... Nekem is jelenleg egy ~30+ os vázszettem van. Bár a márkáját jó lenne kideríteni. :) Van itt valaki aki vázszámból, papucsolásból, látásból megtudja mondani hogy ez milyen váz lehet?

(#28422) tatabike válasza torzo (#28420) üzenetére


tatabike
őstag

Én is így tanultam, meg ez a tapasztalat is. Tányér, lánc, fogassor egyszerre kuka, és nincs probléma... :K

Vannak, akik 2-3-4 láncot használnak, és rendszeresen cserélgetik, állítólag ezzel ki lehet tolni a hajtáslánc többi elemének is az élettartamát. Tekernek egy lánccal ezer kilcsit, felteszik a következőt, abba is belehajtanak ezret, jön a következő, vagy vissza az előző... Biztos ér valamit, de annyit nem, hogy azért a plusz 2-3ezer kilométerért kéthetente szerelgessek, láncot mosogassak, áztassak, meg 4 láncban álljon a lóvém állandóan. Inkább veszek az árukon 2 garnitúra külsőt, ha elkopik...:)

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28423) lsebestyen válasza torzo (#28420) üzenetére


lsebestyen
addikt

Ja és ez mindjárt sokkal költésegesebb mintha pl 3 láncot használsz egyszerre... :U

(#28424) torzo válasza lsebestyen (#28423) üzenetére


torzo
Ármester

Tapasztalatból mondod? A lánc sem olcsó, másrészt, ahogy Tatabike írja, aki sokat teker, állandóan a láncok cseréjével játszadozhat és akkor jön a fülig mocsok. Nálam késő összel és kora tavasszal komplett csere és punktum.

(#28425) tatabike válasza lsebestyen (#28423) üzenetére


tatabike
őstag

Strapabiciklire, nem sportcélokra miért lenne költséges? Bontható hajtómű, faék menetes sor, és egy közepes lánc. Kéz alatt, féláron is meg tudod venni, csak kicsit keresgélni kell. Én évek óta üzletben már csak külső meg belső gumit veszek, minden mást úgy vadászok össze az apróhirdetésekből...

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28426) Teasüti válasza torzo (#28420) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Jó ez mondjuk még működhet egy 3000 forintos Protek hajtóművel, de nem egy 9-es XT hajtóművel. Az bebaszna, ha azt is kukáznom kéne a lánccal együtt. :P
Lehet teszek egy próbát. Ha lenyúlik a mostani, felrakom a HG-70-es láncot. Kíváncsi vagyok mikor nyúlik le, de nem fogom levenni. Úgyis a negyedik lánca lesz a sornak és a hajtóműért sem kár. :K

(#28427) rétisün válasza tatabike (#28422) üzenetére


rétisün
veterán

miért kéne egyszerre az egész hajtást cserélni? ha időben cseréled a láncot, egy fogaskoszorú 3-4 láncot kibír, egy hajtómű meg 3-4 fogaskoszorút.....
persze ha hagysz mindent sz***ákopni, akkor muszáj a teljes hajtást cserélni.

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#28428) rfjanika


rfjanika
tag

egy kis segítség kellene

mennyire tartjátok jó márkának ezt a Capriolo-t

mert találtam nagyon jó áron kerékpárt tárcsafékkel, ami más márkáknál pl 100 ezer ftnál kezdődik

http://www.bicajozz.hu/spd/90542220/CAPRIOLO-ANACONDA-FERFI-MTB-FEHER-FEKETE-PIROS-20-

(#28429) torzo válasza Teasüti (#28426) üzenetére


torzo
Ármester

Majd ne felejtsd el megírni a tapasztalatodat!

(#28430) HollyBoni válasza fireproof (#28421) üzenetére


HollyBoni
veterán

Ez a váz nem lett újra festve?

(#28431) Teasüti válasza torzo (#28429) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Majd jövőre. :B Napi 24 km-ből nem gyűlik az gyorsan. Ilyen tempóban akár megérné cserélgetni is. Na azt meg majd a cápafogazás után próbálom két év múlva. :C Különben is most tudtam meg nemrég, hogy a patentszemeket nem kell eldobni a lánccal együtt. :C

De a legjobb egy szíjhajtás lenne. Csak ahhoz agyváltó is kéne, és akkor megint ott vagyok, hogy az ingázós bringára minek (ellopatni)?

[ Szerkesztve ]

(#28432) lsebestyen válasza torzo (#28424) üzenetére


lsebestyen
addikt

Lánc 5k, sor 10k, legalábbis nekem, itthon bőven a duplája.

(#28433) fireproof válasza HollyBoni (#28430) üzenetére


fireproof
őstag

Így fehéren vettem. Egyszer már biztosan újra lett fújva...

(#28434) HollyBoni válasza fireproof (#28433) üzenetére


HollyBoni
veterán

Hopsz félreolvastam, azt hittem ezt a bringát akarod megvenni. :B

(#28435) tatabike válasza rétisün (#28427) üzenetére


tatabike
őstag

Én 25 éve szerelek/építek kerékpárokat. Én így tanultam, nekem ez vált be, minden régi szaki ezt szajkózta állandóan. Lehet, hogy a mostani cuccoknál működik az, amit Te írsz, de ez is csak azt bizonyítja, hogy a mai alkatrészek rossz minőségűek. Ha régen egy sor túlélt egy láncot, akkor ott valami bibi volt, olyan láncot többet nem vettünk. Manapság ezek az egyre vékonyabb, láncnak csúfolt vackok persze, hogy nem bírják ki egy fogassor, vagy egy hajtómű élettartamát, ezen nem is csodálkozom. Ismerek versenyzőt, aki panaszkodik, hogy 3 havonta kell 10+ ezer forintért láncot vennie. És nem hiszi el, hogy ha ilyen drága, akkor miért nem tartós. Egy végletekig lekönnyített, precíziós, laborban tesztelt ipari "műalkotástól" ne is várjon el olyan tartósságot, mint az olyan parasztbiciklitől, amin 20 éven keresztül nap mint nap hordták az asszonyok a két 30 literes teli tejeskannát a falusi földutakon a tejcsarnokba leadni, a papa kéthetente megöntözte fáradt olajjal a láncot, aztán ennyi volt a karbantartás. És meg se nyekkentek azok a biciklik.
Ma, a tervezett elavulás korában ez van. Ha nem veszel rendszeresen, akkor nem éri meg gyártani. Ezért tesznek róla, hogy vedd meg akkor is, ha nem akarod. És ez mindenre igaz, nézz körül.

Teasüti, plusz a bordásszíjhajtásos bringához bontható hátsó háromszög kell, ugyanis a bordásszíj végtelenített, nem bontható. Ezért a vázat kell "kinyitni", hogy belefűzd a szíjat... :(

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28436) fireproof válasza HollyBoni (#28434) üzenetére


fireproof
őstag

Neeeeeem. Ez az enyimé... csak szeretnék egy elől-hátul kis fékbenyúlású vázat...

(#28437) tatabike válasza fireproof (#28436) üzenetére


tatabike
őstag

Szép bringa, csak az eleje és a hátulja között mintha lenne vagy 10-15 év különbség... :)
Én a legkisebb benyúlású féket is felteszem bármilyen vázra, de ezt már nem részletezem, mert akkor végleg kihúzom a gyufát egyeseknél, akik csak a szaküzletben kapható dolgokból hajlandók gazdálkodni... :DDD
Mindenre van megoldás, és nem feltétlenül a legdrágább (vázcsere) szükséges... ;)

Amúgy nem tudom, milyen váz lehet. Egyszerű muffok, semmi cicoma, papucsok is egyszerű, de kovácsolt példányok, ha jól látom. Első villa nagyon szép, igazi országúti darab, a váz viszont nem az, kicsit hosszú a láncvilla, meg lapos a fejcsőszög. De nekem tetszik, elfogadnám... :K

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28438) tolvaj! válasza Cathfaern (#28340) üzenetére


tolvaj!
őstag

Köszi! Az a baj, hogy a stucni már így is cserés. Lecseréltem állíthatóra. Még a kormányt tudnám cserélni esetleg.

Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?

(#28439) Teasüti válasza tatabike (#28435) üzenetére


Teasüti
nagyúr

A váz a legkevesebb. Városban nem kap akkora igénybevételt, hogy kijönne a gyengítés következménye.
Nyilván egy Enduro vázát nem akarnám megnyitni, de egy ingázós bringának szinte mindegy lenne. :)
Sokkal inkább az ára zavar. Már az egysebissé alakítás is aránytalan bekerülési költségekkel járna, amiből még évekig cserélgetem a láncokat.

Ha a kisujjadban van a szerelés, akkor egy gyors kérdés:
mit lehet kezdeni azzal a jelenséggel, hogy manapság nem gyártják elég hosszúra a V-fékpofák menetes szárát, így hiába alátétezném, nem lehet?
Gondolom nem a 19 mm-es ETRTO felnimet kéne szélesebbre cserélni, hogy ne húzzam már rá a sárvédőre a pillangókat. :U
Egyik cimbi régi acélvázasán meg egyenes poligon merevítésű féktestek vannak fent, nem hajlított sárférőhelyes fajta. Így viszont ezt a mai fékpofákkal konkrétan ütközésig kell húzni, hogy fogjon is vmit.
Félig kopik csak el rajta a pofa, mire annyira után kell húzni, hogy a pipa már felütközött a másik oldali féktestbe. :U
Fizikai képtelenség jobban összehúzni.

[ Szerkesztve ]

(#28440) tatabike válasza Teasüti (#28439) üzenetére


tatabike
őstag

Kár, hogy nem fotóztam le a KTM-vázamat, mielőtt kidobtam. 3 év alatt ment tönkre a városi "utakon", teljesen elrepedezett a felső és az alsó cső a fejcsőnél lévő muffok mellett. Pedig acél váz volt, igaz, 30+ éves, de akkor is... Igénybevétel szempontjából néha rosszabb a kiépített út, a földút legalább puha...

Hát igen, a szíjhajtás nem olcsó. Véleményem szerint egy olyan vázat nem érdemes megnyitni, amire érdemes szíjhajtást tenni. Egy noname, nehéz acélra meg minek?

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28441) torzo válasza tatabike (#28435) üzenetére


torzo
Ármester

Volt, hogy anyós békebeli bringájára moped láncot raktunk, és grafittal kentük. Na az tényleg örökös volt, míg el nem lopták azt a bringát is. De gondolom, még mindig műxik valakinél.

(#28442) fireproof válasza tatabike (#28437) üzenetére


fireproof
őstag

Igen az első kerék is hamarosan cserés lesz. :) És te áttudnád hegeszteni a féktartó konzolt? :DDD (ha igen akkor privát... ;] )

Ja és köszi örülök hogy tetszik. :))

[ Szerkesztve ]

(#28443) Cathfaern válasza tatabike (#28437) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Én a legkisebb benyúlású féket is felteszem bármilyen vázra"
Erre kiváncsi lennék, hogyan? :) Még mindig tervben van nálam egy régi váz SS-re alakítása, viszont ahhoz legnagyobb benyúlású fékek kellenének, és olyat meg alig lehet kapni (vagy csak sokszor horror áron).

(#28444) imyourfriend válasza Cathfaern (#28443) üzenetére


imyourfriend
őstag

[link] Itt kerül akár 72/92mm benyúlású is, én személy szerint BR450-et tettem az acél vázas paripámra melyek még a mai napig jól teszik a dolgukat, igaz már a 2. fékpofa szett van bennük és hajlamosak félrekopni.

(#28445) tatabike válasza fireproof (#28442) üzenetére


tatabike
őstag

Semmi hegesztés, én nem nyúlok bele egy vázba hegesztéssel... :N

Holnap este mindketten kaptok pár képet privátban, oké?

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#28446) Teasüti válasza Cathfaern (#28443) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Erről a benyúlásról először hallok. Nem tudtam, h ilyen mérete is van egy féktestnek. Jó persze nyilván, csak gondoltam kb egy kaptafára gyártják.
Ebike-on egy szóval nem említették sehol, amikor új féket vettem. :o

szerk: itt most outi fékekről beszélünk? :))

(#28445) tatabike
[link]? :R

[ Szerkesztve ]

(#28447) Cathfaern válasza imyourfriend (#28444) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Na pont ez a bajom, az én vázamhoz 80mm-es kéne :) Bár ahogy nézem van is, legutóbb mikor néztem, nem találtam :F (vagy lehet pont az ebike maradt ki, itt biztos nem lesz felkiáltással... )

tatabike:
Kiváncsian várom :)

(#28448) fireproof válasza Cathfaern (#28447) üzenetére


fireproof
őstag

Nem tudom hogy újat akarsz e de nekem van hátsó Shimano Ex akármi .... megnézem majd a pontos típusát. Ha majd érdekel... (közben megkerestem: shimano BR-E700)

tatabike: Köszi :R

[ Szerkesztve ]

(#28449) gergo5991


gergo5991
őstag

Valaki megtudná nekem mondani, elvileg tudomásom szerint úgy van, hogy minnél nagyobb a surlódási felület, annál jobban lassít. Akkor most nekem terep gumi van a kerekeken, azok meg hézakosak, szóval egy aszfali guminál kisebb tapadása van. Akkor most ha vennék aszfaltra való gumit teljesen simát, hogyhogy könnyebben mennék vele ( ebben se vagyok biztos), mikor ott nagyobb lenne a surlódás/tapadás?

Javítsatok ki, lehet sőt biztos hogy most nagy hülyeséget kérdezek, de mivel mostanában inkább csak aszfalton tekerek, gondoltam benevezek egy sima aszfalra való gumira, emiatt ez a fura kérdés.

[ Szerkesztve ]

(#28450) torzo válasza gergo5991 (#28449) üzenetére


torzo
Ármester

Az aszfaltra való és a terepre gyártott gumiköpenyek anyaga eltérő, tehát más a súrlódási együttható is.
Másrészt jelentősen eltér az abroncsok profilja is, a műútra gyártottnál sokkal kisebb a felfekvő felület.
Csak nézd meg, milyen nyomot hagy maga után az egyik és a másik, rögtön szemléletes lesz a különbség!

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.