Hirdetés

2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Tanks - MMO

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:28:04

LOGOUT.hu

Itt mellőzzétek az offot, arra ott van a másik topic: OFF topic
Az előzmények:
World of Tanks - MMO - Archívum I.
World of Tanks - MMO - Archívum II.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#245946) ollie


ollie
MODERÁTOR

(rögzített hsz)

Figyelem!

Rengeteg scam/phising próbálkozás van a játékban! Privát üzenetek formájában küldenek üzenetet, miszerint feltöltöttek rólad egy replay-t valahova. Ezekbe jellemzően be kell lépni a WoT accounttal, de a probléma az, hogy nem az igazi Wargaming oldalon léptet be, így gyakorlaitag ellopja a WoT accountodat. Akárki küld neked privát üzenetet egy website-tal kapcsolatban, soha ne nyisd meg az oldalt!

Ezeket a próbálkozásokat lehet jelenteni itt: https://eu.wargaming.net/support/hu/products/wot/help/29691/29692/29706/ (ezt a linket is ellenőrizd)

További tanácsok

[ Szerkesztve ]

***

Hozzászólások

(#48001) Chris0321


Chris0321
addikt

World of Tanks Magyar Portál:

Történelmi csata mód 9.0-ban.

- A 9.0 megjelenését követően lehetőség lesz Történelmi csata módban játszani a csatatípusok ablakból kiválasztva azt.
Viszont ez a mód szakasz esetén nem lesz elérhető.

- Három féle történelmi csata közül lehet majd választani:

Balatoni offenzíva

Térkép: Erlenberg
Járművek:
USSR: IS, T-34, T-34-85, ISU-152, SU-100, SU-76
Germany: Stug III, Tiger II, Panther, Pz IV, Jagdtiger, Jagdpanther

Kurszki csata

Térkép: Prokhorovka
Járművek:
USSR: SU-152, KV-1S, SU-85, T-34, T-70, SU-76,
Germany: Ferdinand, Pz IV, Panther, Tiger I, StuG III, Pz II, Pz III

Ardenneki offenzíva

Térkép: Erlenberg
Járművek:
USA: M10 Wolverine, M18 Hellcat, M36 Jackson, M4A3E8 Sherman, M4A3E2 Sherman Jumbo
Germany: Jagdpanther, Pz IV, Panther, Tiger I, StuG III, Tiger II

- Azon tankok a garázsban melyek nem használhatóak a történelmi csata módban sötét színnel lesznek jelölve és nem lesznek elérhetőek a mód járműválasztójában.
- Lesz majd történelmi leírás is azon csatáról, melyen épp jászani szeretnénk.
- Három lehetséges játékmód lesz elérhető a történelmi csatákban:
Normál csata (standard battle)
Támadás (assault)
Ütközet (encounter)
- Azt a legénységet lehet majd használni az adott járműben, akiket a többi játékmódban is használnunk.
- Érdekessegképpen a lőszerjavadalmazás pedig másképpen fog zajlani. Előre meghatározott csomagokban lehet majd megvenni a lőszereket mielött belépnénk a csatába. Azon lőszerek ára melyek a menet során nem lettek felhasználva vissza lesznek szolgáltatva a játékosnak.
- A modulok előre be lesznek állítva és nem lehet majd változtatni őket. Ha a játékos nem rendelkezik a szükséges modullal az adott járművön, akkor az a csata időtartamára ingyenesen fel lesz szerelve a járműre ideiglenesen.
- A csata gomb lenyomásával jelenik majd meg a matchmaker képernyő, ahogy eddig a többi mód esetében is.
Ahogy a normál csaták esetében is, a történelmi csaták során sem fogja az mm figyelembe venni az adott játékos lejátszott csatáinak számát és a winrátáját.
- Ahogy a többi játékmódban, itt is az mm a járművek alap egyensúly értékét fogja figyelembe venni. Mindazonálltal a történelmi módban minden jármű, mely részt vehet a módban külön - külön ki lesz egyensúlyozva.
- A csapatösszeállítás a járművek típusát és szintjét illetőleg különbözhet a két csapat számára, de a csapatok a totális egyensúlyt figyelembe véve mindíg egyenlő eséllyel indúlhatnak. A matchmaker addig nem fogja indítani a menetet amíg meg nem lesz a teljes egyensúly a két szembenálló csapat között.
- Nem lesz használható a hang chat (voice chat) a történelmi módban, de az alap chat, mint a többi mód esetén igen.

- ScorpionLord -

(#48002) SchumiBácsi válasza scyllarus (#47934) üzenetére

Ez biztos működik a malinovka, steppes, hasonló mapokon, de egy városban, hegyek között kacskaringózó mapon, én még nem jöttem rá hogy lesz jó... ha fel is spotol valamit, legjobb esetben a löveg ha épp rálát valamékre akkor kiszedi, de hogy oda takarásból egy "normál" tank be nem lő az hétszentség :D

Nem is idegelem magam vele, legyen meg vele az első dupla/triplát adó kör valahogy, oszt jóvan. Van még 7másik tank, azokkal meg összeharácsolom az xp-t rá, utána úgyis egy elvileg használhatóbb közepes tank jön.

[ Szerkesztve ]

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#48003) Mister_X válasza 04ahgy (#47998) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Megvallom őszintén, nem gondoltam a küldetésre. Azt hittem, hogy vége már ennek a promóciónak, meg is lepődtem, amikor az egyik Steppes meneten mondták, hogy lőjem ki a Sturer Emilt, mert kell nekem még egy kill. Végül ki is lőttem éppen, de ebben a menetben egyáltalán nem mentem küldetésre.

De mindegy is már.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#48004) scyllarus válasza SchumiBácsi (#48002) üzenetére


scyllarus
veterán

Pedig ott is aranyat ér egy jó scout... Az arty belő takarásba is.
Csak nem M5 Stuart? :) Annál kb. 1/3 xp-t szedtem össze, aztán bedobtam freeből a hiányzót, nem tudtam összebarátkozni vele. Utána "egy elvileg használhatóbb közepes tank" = M7? Azt sokan szidják, én szeretem.

"Nem biztos, hogy mindig tisztán látjuk, de Istennek terve van velünk. - Igen, tudom. De miért hiszi mindenki, hogy ez a terv jó?" Lucifer - A Priest Walks Into a Bar

(#48005) Diarmand válasza Chris0321 (#48001) üzenetére


Diarmand
senior tag

Csak nekem tűnik úgy, hogy Erlenbergen totálisan esélytelenek lesznek az amerikaiak?

(#48006) Chris0321 válasza Diarmand (#48005) üzenetére


Chris0321
addikt

Elég egyenlőtlennek tűnik, majd meglátjuk milyen csatákat hoz össze az MM.

(#48007) GeneraL_XTX válasza Chris0321 (#48001) üzenetére


GeneraL_XTX
veterán

Legalább új térképeket raktak volna alá.... Balatoni offenzíva Erlenberg? Vicc :(((

(#48008) Enzolord válasza Diarmand (#48005) üzenetére


Enzolord
addikt

Valószínű nem 15 a 15 ellen megy majd a csata..

Lehet rosszul játszani, de lélektelenül soha! Van úgy, hogy az embernek rossz napja van és a pályán semmi nem sikerül. Nem számít, a lényeg az, hogy lássák rajtad az emberek, hogy megszakadsz a klubért, a szurkolókért és akkor a vereség is meg van bocsátva. Ilyen egyszerű!”

(#48009) Bad Pritt válasza Chris0321 (#48001) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

De ebben a módban történelmi lesz a tankok felszereltsége is, nem? Tigris a rövid 88-assal, Tigris 2 meg Jagdpanther a hosszúval, Stug kis fütyi 75-össel, Hellcat meg T-34 is 76-ossal... Máskülönben sok értelme nincs ennek a játékmódnak szvsz.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#48010) Mister_X


Mister_X
nagyúr

Ti mikor voltatok utoljára Sacred Valley-n? Kivették volna? :F

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#48011) Chris0321 válasza Bad Pritt (#48009) üzenetére


Chris0321
addikt

Valószínűleg majd később adják meg milyen felszereltségű tankok lesznek majd a csatákban, még csak azt írták fixen be lesznek a modulok állítva. Gondolom tesztszerverig még majd ez is kiderül.

(#48012) ddt500hu válasza Mister_X (#48010) üzenetére


ddt500hu
veterán

Ma voltam rajta 1x. 3-4 naponta kerül elő. :((

(#48013) SchumiBácsi válasza scyllarus (#48004) üzenetére

A-20, és T-34 lesz majd valamikor :D.

Klassz itt is a kettős nyelv: az arty, gondolom önjáró löveg. Az átlő a hegyen ha jó helyen áll, de ha a TD a páncélvadász, az tutira nem.

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#48014) #43783936 válasza ddt500hu (#48012) üzenetére


#43783936
törölt tag

Már legalább egy hónapja nem voltam azon a pályán, azt hittem kivették.

(#48015) Scheff válasza bullseye (#47886) üzenetére


Scheff
tag

Sikerült rálelni! Nehéz rá szavakat találni. :)

"Így csalunk mi!" - avagy játéktechnika a színfalak mögött

[spoiler]Tetszik vagy sem, a videojátékok történelme során a korai kezdetektől egészen napjainkig - csalások örökké voltak, vannak, és lesznek. Pont. Az igazságtalanul szerzett előny tiltott gyümölcsére - akárcsak a való életben vett tilalmas dolgokra - amíg ember él (és játszik) a Földön, mindig is lesz kereslet, ez a "szükséglet" pedig előbb vagy utóbb, de elkerülhetetlenül kitermeli a maga hiánypótló produktumait.

Csalni persze (attól függetlenül, hogy nem szép dolog) nem pusztán egyféleképpen lehet. Teljesen máshogy működnek és más célt szolgálnak azok az "istenmódok", amikkel a játékos rögtön afféle "minden-fegyver-minden-lőszer-örök-élet-ingyen-sör"-t birtokló kiber-terminátorként úgy megy át az adott játékon, mint "fos a libán", és megint csak máshogy az úgynevezett gépi, vagyis "legális csalások", amik a játékok környezetét igyekeznek a felhasználó ellen, az előző példánknál jóval árnyaltabb módszerekkel befolyásolni. Ezek az előre definiált / scriptelt formulákkal dolgozó parancs motívumok "csupán" arra valók, hogy valamilyen formában picit nehezítsék a játékos dolgát, ezzel növel az adott program nehézségi, komplexitási, vagy újrajátszhatósági faktorait. (A semmiből előteleportáló ellenfelek, amik hatszor akkorát sebeznek mint egyébként normális esetben, az ő lőszerük sosem fogy, sokkal több az életerejük, hibátlanul céloznak, stb-stb...)

Bár sokaknál már ezek az alapvető játéktervezői eszközök is könnyedén kicsaphatják biztosítékot, azonban lássuk be: az ilyesmi nélkül (és, mivel mesterséges intelligenciák programozásán sem tartunk még a cyberpunk sci-fik szintjén) a legtöbb, kampányokra alapozó játék nagyon hamar unalmassá válna, hála az emberi intellektus és rafináltság ördögi kombinációjának. Viszont... mi történik abban az esetben, hogyha egy, az esélyegyenlőség jegyében működő MMO dönt úgy, miszerint itt az ideje picit felborítani azt a bizonyos kényes egyensúlyban tartott, de korántsem üres bilit?

Korábban a tömegeket megmozgató többszereplős játékok legtöbbje kiszámítható bizonytalansági faktorral dolgozott. Ha az én puskám x-et sebez, és az ellenfélnél is olyan van, akkor az is közel ugyanannyit fog. Ha az én varázslatom 40%-os eséllyel aktiválódik, és mivel az ellenfélre sem vonatkoznak enyhébb megkötések, akkor tőle is hasonlót várhatok. Árnyaltságot engedélyező szabályok persze létezhetnek, ám mivel a játékegyensúlyt bármikor kivéreztetheti a túlzott szabadosság, az élő-szereplőket bizony igen vaskos, minimális randomizálást engedő korlátok terelik mindenütt egyazon mederbe.

Nem úgy a WoT-ban.

Bármennyire is nehéz beismerni, a Wargamming gyermeke korántsem játszik tisztán. Amivel viszont kimondottan az a baj, hogy itt nem PVE (játékos verzusz gépi-környezet), hanem PVP közegről van szó, ahol már szinte előre kalkulált a randomfaktoros nehezítés. Ember-ember ellen.
Viszont, ha a csaták 2*15 fős alvégein mindenütt, a játék szempontjából (elméletileg) ugyanolyan értékű emberi szereplők ülnek, akkor mégis miért befolyásolja a program a meccseket? Ugyanis az a WoT lassan három éves fennállása óta tökéletesen biztos, bárhogy is tagadja a WG a "legális csalások" tényét, azok kőkeményen LÉTEZNEK... Léteznek, és ahogy a WoT törzsjátékos rétege egyre tapasztaltabbá válik, ezek a visszásságok úgy ütnek egyre nyilvánvalóbb réseket a játék hihetőségi faktorának még éppen-hogy fennálló, lehelet-vékony határmezsgyéjén. Hogy is tartja a mondás? "Egy ember csak vélemény... kettő viszont már statisztika." A World of Tanks függvényében pedig milliókról beszélünk.

Ezekből, a program által generált manipulációkból álljon itt egy pár, amik nap mint nap keserítik meg a meccseiteket. Azonban legyetek vele mindig tisztában: a WoT még a cinkelt lapokat is külön cinkeli, tehát korántsem kizárt, hogy egyszerre akár több legális csalás is működik a háttérben.
Sőt...

- Inbalansz tier-egyensúly

Jelenség: Aki 3 meccsnél többet játszott már a WoT-tal, annak nem kell mélyebben taglalni a jelenséget: t5-t7-es meccs. Odaát 4 hetes, nálatok csak 3. Odaát 6 hatos, nektek csak 4. Odaát a többi mind négyes, de nektek azért még jut alulra is troll-szakasz, akik behoznak 2 egyes tieres Leichtetraktort is - csak a biztonság kedvéért, akik mondjuk csapatsebzéssel, blokkolással, majd szakaszon belüli teamkillel indítják a rangadót.
(Megjegyzés: Tudvalevő, hogy az MM ugye nem pusztán adott tierekkel, hanem az azokon túlmutató, egyfajta besorolás értékkel dolgozik minden egyes harckocsi függvényében. Így a legtöbb meccsben akadhatnak parányi eltérések a játékosok harckocsi-szintjeit illetően. Azonban szemmel látható különbség van az imitt-amott lógós 1-2 jármű, valamint a módszeres alábalanszolás között...)

Konklúzió: Nem kell hozzá nagy matek - szinte borítékolható a vereség. Magasabb szintű tankok, több életerő (ugyanannyi saját dpm-re).

Lehetséges ellenintézkedések: Nincs túl sok lehetőség. Távolságot kell tartani, lekötni az ellenség főerőit, majd az aszimmetrikus hadviselés minden trükkjét bevetve, lehetőség szerint azonnal 2-3-an foglalni, mihelyst az ellenfél "túl távol" kerül a saját bázisától. Ja, és nem szabad sajnálni a troll-szakasztól a feljelentéseket.

- Karate-válogatott vs. óvodáscsoport:

Jelenség: XVM-használók előnyben, ugyanis mint a WoT médiumai, ezt a jelenséget kizárólag ők látják biztosan. Hatása pedig szinte hajszálra megegyezik a névben foglaltakkal. Az MM szándékosan kiegyensúlyozatlan csapatokat pakol egymással szembe: a fekete sarokban csupa 10-20.000 meccset megélt, zöld-kék-lila veteránok, mig a piros sarokban...

Konklúzió: Eleve eldöntött meccs. A csata véget ért, mielőtt elkezdődött volna.

Lehetséges ellenintézkedések: A Youtube-on található "WoT-os Szop*ág űző videó" sokszori megtekintése melletti szorgos imádságba merülés az MM kegyeiért.

- Szándékos TD-spamm:

Jelenség: Leginkább nagy (7-es és afölötti) tierre jellemző SZÁNDÉKOS büntetés, amikor az ellenfélnél legalább 2-szer annyi páncélvadász található (de 2-3-mal mindenképpen több!), mint a saját csapatban.

Konklúzió: Számolgassunk kicsit. A 7-es meccsek az ugye 6-8-as szórás. Tierben. Namármost, míg a hagyományos tankok csak 9-es (vagy afölötti) szinten kapnak tizes ágyúkat, addig a TD-knél más a helyzet: a legtöbbjük már 8-as szinten 10-es löveggel bír, aminek a 10-es tieres tankokhoz mért átütése, és SEBZÉSE van. Innentől fogva megint csak lehet dpm-et számolgatni, bár túl sok értelme nincsen - az ilyen meccseket (ha csak valami isteni csoda nem történik, bár az nem túl jellemző) általában a fél tanknyi sebzések döntik el. Egyfelől, mert az adott lövés technikailag azonnal - MINIMUM - lefelez egy ellenfelet, amellett, hogy többnyire meg is nyomorítja a szerencsétlent, jókora pszichológiai hatása is van a dolognak. A szenvedő fél csapata nagyon hamar átkapcsol passzív-agresszív védekező üzemmódra, ezzel saját magukat vágva el a győzelemtől.
Magasabb (8-9-10) tierben még rosszabb a helyzet; csak hogy a probléma forrását keltő típusneveket említsük: Foch 155 ; 110E3 ; FV183...

Lehetséges ellenintézkedések: Ha artival kerülsz egy ilyen meccsbe a hosszú cici szerencsétlenebbik végére kárhoztatott csapatban, rajtad a világ szeme, ugyanis a nagy, sokszor lomha, mozogni nem szerető TD-k egyetlen ütőképes ellenfele a tüzérség. Meg lehet persze próbálkozni mindenféle ügyeskedéssel emellett, viszont a legtöbb dolog merő kaszinózás - vagy bejön, de többnyire inkább nem. Onnantól kezdve, hogy Ödönkének a túloldalt mindössze 1 kattintás a te komplett játékod.

- "200 effis Chuck Norris":

Jelenség: Az ellenfél legyen statisztikailag bármilyen gyenge is, konkrétan szuperképességekkel bír. 600 méterről is folyamatosan szpotol és lát, sőt mi több, ha elfordított toronnyal az ellentétes irányba lő, akkor is eltalál titeket, mi több, folyamatosan gyenge pontokon, és állandóan életerőt, valamint modult IS sebez. Lényegtelen az álcaértéked, nem számít a fizikai fedezék, lópikulát sem jelent a páncélszint; ő (vagy ők) jön, lát, és győz. A ti lövéseitek folyamatosan lepattognak róla - már ha egyáltalán sikerül eltalálni a nyílt téren mozdulatalnul pózoló, 2-3 Maus-nyi járművet ÚÚÚÚGY, hogy mindvégig háromszor akkora a meglőni kívánt páncélszelvény, mint a harckocsik teljes szóráskép-mutatója.

Konklúzió: A WoT szeretné Ödönkét megjutalmazni valamilyen "epic" medállal (többnyire "Top Gun"-nal vagy "Radley-Walters"-szel), hogy további játékra (és arany/prémium fizetésre) ösztönözze.

Lehetséges ellenintézkedések: A semminél is kevesebb. Ödönkének akkor is "Top Gun"-ja lesz, ha konkrétan a ti csapatotok a meccs 10. másodpercében kollektív szepukkut követve el vízbe hajt.

- "15-3":

Jelenség: Az előző metódus csoportos változata. Az MM győztes, és vesztes csapatot generál, majd addig nerfeli a gyengébbeket, hogy a forgatókönyv megváltoztathatatlan legyen. Apelláta nincs. (A halálozások statisztikai aránya maximum 1 fővel szokott eltérni - pluszba, vagy mínuszba, az teljesen mellékes.)

Konklúzió: Nem teljesen ismert. Valószínűleg a játék változatosságának mesterséges fenntartásáért, illetőleg nagyritkábban a fizetési kedv fenntartásáért felelős változók okozhatják.

Lehetséges ellenintézkedések: A játék uninstallálása, majd a felszabadult helyre a "Hello Kitty Paradise Island" c. program telepítése.

- Manipulált napi "win-rate":

Jelenség: Két vesztes meccs - egy győzelem ; vagy ettől sokkal rosszabb arány különféle legális csalások által.

Konklúzió: Nem teljesen ismert. Valószínűleg a játék változatosságának mesterséges fenntartásáért, illetőleg nagyritkábban a fizetési kedv fenntartásáért felelős változók okozhatják.

Lehetséges ellenintézkedések: Játéktechnikával részlegesen balanszolható. A legeffektívebb ellenszere a fokozott odafigyelés, valamint a 3 fős szakaszozás.

- Pontatlan "killshot"-ok:

Jelenség: Ideális lő-pozícióban az egylövéses áldozat hirtelen - mesterségesen - elpusztíthatatlanná válik, sorra tévesztenek célt / pattannak le a "killshot"-ok.

Konklúzió: Egyértelműen a veszélybe került játékos virtuális létének meghosszabbítása kikényszerített esélyadással. Kialakult szokás a "killshot" arannyal történő bevitele, hogy az ellenfél biztosan ne élhesse túl az utolsónak szánt találatot. Ezt torpedózza meg az igazságtalan "balansz".

Lehetséges ellenintézkedések: A remény, hogy nem csupán te lősz az adott ellenfélre, ugyanis ezt a nerfet általában csak az a játékos kapja, aki egylövésesre sebezte az adott harckocsit.

- Lelassított töltésidő:

Jelenség: A töltésidők szándékos kompromittálása (számlálóstul, mindenestül). Az a bizonyos 6 másodperc valójában 8-10.

Konklúzió: Egyértelműen a veszélybe került játékos virtuális létének meghosszabbítása kikényszerített esélyadással.

Lehetséges ellenintézkedések: Amennyiben lehetséges, a több különböző célpontra való tüzelés. Nem garantált módszer, de saját tapasztalatok alapján ezzel szignifikánsan redukálható a belassult ágyú effektus.

- Drága mulatság:

Jelenség: A prémium lőszerek a ténylegesnél jóval pontatlanabbak. (Pláne nagy lőtávra.)

Konklúzió: Újkeletű csalás, a cikk szerzője alig pár hete tapasztalja a dolgot - de azóta meccsenkénti rendszerességgel. Node, mivel a játék egy ideje jóformán már csak a manipulált kredit-égetésről szól, egyértelmű, hogy aki többet aranyozik, az többet fizet érte. Ergo mivel kevesebb haszna lesz a játékosnak az adott meccsen, annál nagyobb szükségét fogja látni a prémium fióknak.

Lehetséges ellenintézkedések: A prémium lőszer használatának kerülése.

- "Megint botom van!":

Jelenség: A legtöbb ember tapasztalja nap mint nap, hogy adott meccsekben vannak olyan ellenséges "játékosok", akik mintha a fejükbe vették volna az adott user feltételekhez nem kötött likvidálását. Ezért pedig gyakorlatilag bármit hajlandóak megtenni, és semmi sem drága a számukra. Képesek behajtani a teljes ellenséges zárótűzbe egyetlen, a harci helyzetben egyáltalán nem kulcsfontosságú tankért, illetőleg ha más lehetőség nem kínálkozik, suicid torpedó formájában, a direktben öngyilkos ütközéstől sem riadnak vissza. Nem számít, hogy ennyi erővel megnyerhetné a csapatának meccset, kiszedhetné a védtelen tüzérséget, egy sokkal potensebb járművet áldoz fel egy nálánál értéktelenebbért... úgy nagyjából semmi. Egy a lényeg: a kiszemelt célpontnak pusztulnia kell! Méghozzá bármi áron.

Konklúzió: Hely és időhiány miatt nem teljesen kifejthető, viszont abban bárkivel könnyű megegyezni, hogy a jelenség gyakorisága túlmutat az emberi hülyeség Einstein szerint világűrnél is végtelenebb határain. Nem véletlen hát a címadás, azonban az összeesküvés-elméleteket megelőzendőn - ez jelenleg egy teljesen másik cikk és történet...

Lehetséges ellenintézkedések: Zsigerből történő rükvercbe kapcsolás, majd hangsebességnél gyorsabb visszatolatás a csapattársak sűrűjébe. Egy kis szerencsével a merénylő elszenvedett karcolás nélkül is túlélhető. (A szituáció viszont merőben opcionális!)

- Szellemlövések/vaktöltény:

Jelenség: Kilőtt, de nyomtalanul eltűnő lövedékek. Jobb esetben a durranást követőn "nem történik semmi". Rosszabb esetben még látni az ellenfél felé szálló malacot, majd... semmit.

Konklúzió: A WG állítja, miszerint ez egy bug. Egyébiránt nem kell hozzá sok képzelőerő, hogy egy picit többet sejtsen mögötte az ember... Több mint kellemetlen hiba, ami csaták sorsát döntheti el, és már vagy 3-4 verziófrissítés óta javítatlan? Hát persze... (Köszönjük, nem vagyunk éhesek!)

Lehetséges ellenintézkedések: Nincs. Ha lősz, bármikor bekövetkezhet. (Ha meg nem lősz, akkor tuti bukta a meccs.)

- Bedöglött ágyú:

Jelenség: A célpontra irányzott löveg tűzparancs után egyszerűen nem sül el, mintha az utasítás nem lett volna kiadva fizikailag. Ez vonatkozhat egy-egy kattintás megtörténtének figyelmen kívül hagyására, de ugyanúgy gyakori jelenség nyomva tartott tűzgomb mellett.

Konklúzió: Bugnak beállított kiegyensúlyozási manőver - az effektív dpm-et befolyásolja.

Lehetséges ellenintézkedések: Nincs. Ha lősz, bármikor bekövetkezhet. (Ha meg nem lősz, akkor tuti bukta a meccs.) Általában kritikus pillanatokban szokott eljönni, és az esetek nagy részében a játékos halálával jár sajnos.

- Szpot a semmiből / zérus-álca-skill:

Jelenség: Hirtelen szpotba kerülsz, az ellenséges tankok pozícióitól, és a jármű-legénységek képességeitől függetlenül. (Jobb esetben jelez a "Hatodik érzék" képesség... már ha van egyáltalán. Rosszabb esetben viszont még a lámpa is direktben késik.)

Konklúzió: Bugnak beállított kiegyensúlyozási manőver. A felderítési távval, illetőleg a harckocsik / játékosok álcázási értékeivel játszik.

Lehetséges ellenintézkedések: Nincs túl sok választási lehetőség. Vagy a lehető legtávolabb maradsz az ellenfelektől, vagy számolsz a folyamatos szpotolódás következményeivel. A meccsre így is, úgy is rányomja a bélyegét. (Sanszos a predesztinált bukta.)

- Szellemtankok:

Jelenség: Ritkán előforduló, nagyon otromba jelenség. Az ellenséges harckocsira konkrétan mintha nem vonatkoznának a játék szpot/álca szabályszerűségei. Egyáltalán nem arról van szó, amire sokan alapesetben panaszkodnak, miszerint "lő a semmi". Az jobbára csak mezei szpot-hiány. A szellemtank effektus konkrétan túlmegy minden határon: maga a cikk írója is többször látott az elmúlt 1-2 hónapban 20-30 méterre, nyílt terepen, rövid időre (1-3 másodperc - töltésindikátorral mérhető) eltűnő harckocsit. Illetőleg a dolog másik formája, amikor egy lassú jármű az 50 méteres hatósugárba beérve SEM szpotolódik fel, csupán közvetlen testközelben, illetőleg olykor már csak egy leadott lövés után.

Konklúzió: Többen - játékosok és WG-s megbízottak - próbálják ezt az észlelési rendszer 2 másodperces szonár-effektusára kenni, viszont a megoszlással baj van. Ugyanis, ha ez tényleg egy teljesen szokványos jelenség, miért nem működik MINDEN ESETBEN így?

Lehetséges ellenintézkedések: Nem igazán van. Részlegesen enyhítő körülmény, ha egy vagy több csapattárs is rálát az adott pozícióra. Legalább legyen majd aki visszalő...

Summa-summarum:

...És a felsorolás még korántsem teljes! A meccsek sajnos 50-60%-ban minimum részlegesen manipuláltak, méghozzá oly módon, amit a játékos sem modokkal, sem az alap klienssel nem fog tudni minden esetben kimutatni. A fent említett nüanszok viszont annyira egybehangzó formában, és annyira gyakorian fordulnak elő, hogy konkrétan letagadhatatlanok - bármennyire is próbálja a témát elkenni / fel sem venni a Wargamming.

És hogy mi a célja a készítőknek ezzel? Csupán zavaros hipotézisek terjengnek közszájon holmi "újrajátszhatósági faktorról" meg "fizetési hajlandóságról". S, mivel bizonyíték legfeljebb akkor lenne az esetekről, ha valamelyik WG-s bennfentes egyszer csak kitálalna (súgok: valószerűbben fagy be hamarabb a metaforikus pokol), egyhamar nem is várható a legális csalásoktól való szabadulás. Illetőleg, mivel évekkel korábban ezek a hatások még nem voltak mind ennyire nyilvánosan érezhetőek, csak reménykedni lehet, hogy a folyamat nem fog túl gyors tempóban még látványosabb visszásságokat szülni.

Szkepticizmus ide vagy oda: Mindentől függetlenül a WoT egy páratlan játék, a készítők pedig igenis letettek valamit az asztalra - nem hiába a bődületes játékosszám, no meg a folyamatos fejlődés. És bár a játékmenetet érhetik kritikák (mint ahogy érik is az ÖSSZES TÖBBI MMO-t ugyanúgy!), minden szellemileg felnőtt illető el tudja dönteni saját maga számára, hogy megfelel -e neki ez a közeg, vagy elmegy inkább kicsit mondjuk Azeroth világára, és inkább a MultiBox-os grindelés békáját nyeli -e le szívesebben.

Mert csalások mindig, mindenütt voltak, vannak, és lesznek.

- KrUmPL1P4SzT0R -
Forrás: Wot Magyar Portál[/spoiler]

[ Szerkesztve ]

World of Tanks Twitch csatornám: https://www.twitch.tv/mrscheff

(#48016) diegho válasza Scheff (#48015) üzenetére


diegho
nagyúr

Már reagáltam rá, de azért jó lenne tudni melyik büdös nagy paradicsom találta ki ezt megint, hogy megpróbálja elfeledtetni mennyire szar.

(#48017) Scheff válasza diegho (#48016) üzenetére


Scheff
tag

Ezen a fórumon tényleg nem működik a spoiler funkció? :(

Egyébként: "KrUmPL1P4SzT0R -
Forrás: Wot Magyar Portál"

World of Tanks Twitch csatornám: https://www.twitch.tv/mrscheff

(#48018) Bad Pritt válasza Scheff (#48017) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Nem sajna, én is azt hittem, de aztán mondták, hogy ilyen itt nincs. :(
Vicc amúgy, mert egy elég jó játékos ez a Krumpli. Minek sír a szája akkor?

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#48019) Bingisz válasza Bad Pritt (#48018) üzenetére


Bingisz
addikt

Statpadder!=elég jó játékos

"-Bingisz jó veled játszani, az arty legalább nem engem lő...."

(#48020) Bad Pritt válasza Bingisz (#48019) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Persze. De nem is paradicsom. Egy piroska mehet akár 10ezer kört is Hellcattel, akkor sem lesz kék belőle.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#48021) diegho válasza Scheff (#48017) üzenetére


diegho
nagyúr

Ezek szerint egy kék játékos képes ilyeneket kitalálni? Bakker lehet 2500-ig kell a piros szintet állítanom xvm-ben :(

(#48022) joergie válasza diegho (#48021) üzenetére


joergie
őstag

Nagyon jól tudod, hogy zöld(de inkább kék) szint fölött legszívesebben mindenki inkognítóban mozogna, és megfelezné a kijelzett wn6-7-8 értékét.
Kékként én még inkább örülök is neki, ha pár zöld kicsit tart tőlem(adok neki rá okot is ha kell), a többi fel se fogja.

Egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk egy bizonyos szint alá.

(#48024) Simulacrum válasza diegho (#48021) üzenetére


Simulacrum
senior tag

Számomra is az a legmegdöbbentőbb, hogy egy viszonylag jó játékos írta le ezeket. Igaz, OP tankokkal játszik legtöbbet.

(#48025) PR0JECTNR56 válasza Chris0321 (#48001) üzenetére


PR0JECTNR56
addikt

Erlenberg a Balatoni offenzíva helyszíneként? Ezt a szégyentelen ötletet nem is értem, hogy engedték tovább a megvalósítás útján, de ennek az egész játékmódnak pont annyira nem lesz értelme, mint a mostani nemzetek csatájának.

(#48026) Angel1981 válasza diegho (#48021) üzenetére


Angel1981
veterán

Akkor már nem lenne egyszerűbb, ha csak a mostani rendszer szerint kirajzolt lilákra figyelnél oda, és slussz-passz?

SHiZUOKA:
"Erlenberg a Balatoni offenzíva helyszíneként? Ezt a szégyentelen ötletet nem is értem, hogy engedték tovább a megvalósítás útján"
Úgy, hogy még Európában biztos sokan vannak, akik azt sem tudják, hol a Balaton...

"ennek az egész játékmódnak pont annyira nem lesz értelme, mint a mostani nemzetek csatájának."
Én is egyre inkább hajlok erre, félek, a végén még ezt is úgy fogom kikapcsolni, hogy egyetlen játékot is játszottam volna vele...

[ Szerkesztve ]

(#48027) vhw


vhw
addikt

Mégis mi a gond Erlenberggel?

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#48028) Bingisz válasza vhw (#48027) üzenetére


Bingisz
addikt

Hogy nem jöttek ide Serbék lemérni méterről méterre a helyszínt...

"-Bingisz jó veled játszani, az arty legalább nem engem lő...."

(#48029) Bad Pritt válasza Bingisz (#48028) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Egy folyós pályára rakni egy tóról elnevezett játékmódot? Tényleg baromság, főleg mert rakat tavas pálya van a játékban.
SerBék jó ideje nem mérnek semmit, hasukra ütnek, beírnak pár számot és BUMM! így készült a Waffentróger E100.

[ Szerkesztve ]

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#48030) PR0JECTNR56 válasza Angel1981 (#48026) üzenetére


PR0JECTNR56
addikt

Értem az álláspontod, de ez engem mint játékost a legkevésbé sem érdekel. Alapvetően úgy képzeltem el ezt a játékmódot, hogy néhány új map (kezdetnek 2-3 darab mondjuk) keretében indul meg a mulatság, ezzel szemben egy eléggé leegyszerűsített koncepció alapján dolgozik a WG, amelyben mindössze egy filter van a járművek típusára a már ismert térképeken óhajtják egymásnak ereszteni a játékosokat.
A kitűzött célterületekről készült térképekkel és felvételekkel pedig tele van az internet, tehát forráshiányra nem lehet hivatkozni.

(#48028) Bingisz: Nyilván nem azt várom el, hogy lézeres térszkennerel, quadrocopterrel és néhány milliós térinformatikai cuccokkal ugorjanak ide, mérjék fel a területet és egy évig bújják a levéltárat, de a jelenlegi tervektől egy kicsit fantáziadúsabb megoldások iránti várakozásaim szerintem nem nevezhetőek túlzottnak vagy kivitelezhetetlennek.

(#48031) virkir válasza Bad Pritt (#48029) üzenetére


virkir
veterán

Te kinézed serbékből, hogy van fogalmuk arról mi is a Balaton?
Víz-víz, kabát-kalap.

"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda

(#48032) L-e-f-i-e


L-e-f-i-e
senior tag

Amíg sárga játékos lehozza a meccset, vagy egy lila aki azt hiszi ő sz*ta a spanyol viaszt, de olyan butaságot csinál amit rossz nézni, vagy sír a chatbe mert nem képes felfogni pl a gold ammo szabad használatát, addig az xvm csak egy segítség, hogy nagyjából belődd milyen játékos lehet az ellenfél, de pontos mértani eredményt elvárni tőle...komolyan vicc :D

=^-^=

(#48033) Napfénysüti válasza virkir (#48031) üzenetére

Kb így lehet. :)

Més que un club!

(#48034) Drenadar válasza PR0JECTNR56 (#48030) üzenetére


Drenadar
veterán

szerintem is hangulatosabb lenne konkrét történelmi csatákat menni, mint hogy lesz pár mod amiben történelmi beállítással rendelkező tankokkal menni... illetve most akkor tul kép nem sok különbség lesz a mostani confrontation csata mód és e között csak itt be lesz állítva hogy kik harcolnak... többnyire itt is gondolom ugyanazok a tankok lesznek, gondolom a balatonnál nagyon sűrűn harcolt tizen valahány tier 2 szembenézve sok sok ISU-val és Józsi1-2 vel?

(#48035) Stigma.HC válasza Bad Pritt (#48029) üzenetére


Stigma.HC
senior tag

Szép nagy nyitott pálya, kellő fedezékkel megtámogatva. Nem lesz olyan nagy kempfeszt szerintem ami jó. Mellé még havas pálya is.

Persze lehetett volna mondjuk lakeville is. De tuti unalmasabb csaták születnének rajta

"Mikor veszítek, nem azt mondom, hogy a te hibád. Csak azt mondom, hogy én téged okollak" Kösz :D -------- WoT: Szecska_Mester

(#48036) SchumiBácsi válasza PR0JECTNR56 (#48025) üzenetére

Kevés a prém fiók biztos... :D

1ébként Google Earth és kb. 5perc alatt megvolna a térkép vázrajza. A terep kidolgozása már neccesebb sztem, de azért úgysem jönnének ide mert úgy kell megcsinálni ahogy a játék kéri...

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#48037) Bad Pritt válasza virkir (#48031) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Úgy oda meg vissza vannak maguktól, hogy Kubinkával meg Bovingtonnal állnak állandó kapcsolatban, hogy a tankok legfrissebb kitalált adatait vihessék be a játék programkódjába. Legyen már bennük akkor annyi, hogy rákeresnek a Balatonra, kb fél perc Google térképen, nem mellesleg európai 2. VH-s történelemből alapműveltség a Balaton körüli csata, ők is tudnak róla. Tegyék be úgy a contentet a játékba, hogy az legalább kicsit megállja a helyét, ne csak fossanak valamit a játékosok elé.
Kurszk Prokhorovkán elfogadható, Ardennek is Erlenberg lett, WTF? Végül is nincs Mountain Pass vagy Severogorsk a játékban, ahogy a Balatont is nehéz lenne Fisherman's Bayre vagy Serene Coastra rakni. És tudom, hogy balansz okai vannak ennek a hülye térképválasztásnak, de meg tudnák oldani a balanszot, csak dolgozni kéne vele egy kicsit, meg többet tesztelgetni.

[ Szerkesztve ]

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#48038) Bingisz válasza Bad Pritt (#48037) üzenetére


Bingisz
addikt

Később lesznek történelmi mapok, azok nagyobbak is lesznek mint a mostaniak. De ezt már rég elmondták. Jön minden csak WG sebességgel. :DDD

"-Bingisz jó veled játszani, az arty legalább nem engem lő...."

(#48039) Stigma.HC


Stigma.HC
senior tag

Maradjunk annyiban hogy a résztvevő tankok miatt lesz valamennyire történelmi a csata :)

"Mikor veszítek, nem azt mondom, hogy a te hibád. Csak azt mondom, hogy én téged okollak" Kösz :D -------- WoT: Szecska_Mester

(#48040) vhw válasza Bad Pritt (#48029) üzenetére


vhw
addikt

Ránézve a térképre (a valódira) mennyi patak kisebb folyócska csatlakozik a Balatonhoz?

Mégis milyen tavat szeretnétek egy 1x1 km-es pályára?
Ami kitakarja a játszható terület 50%-át? Csakhogy érzékeltessék a Balaton végtelenségét?

A kérdéses hadművelet kora tavasszal indult - a pálya megjelenését tekintve pont belefér a még foltokban havas táj.

Valahogy még mindig jobb mint egy Lakeville a kis "pocsolyával", vagy a mediterrán hangulatú South Coast.
Serene Coast meg valahogy mégsem igazán passzol a hegyeivel.
A jelenlegi térképfelhozatalból nyugodtan rá lehet fogni, hogy ez a "Balaton-környéke".

[ Szerkesztve ]

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#48041) KisApám


KisApám
addikt

Mai legjobb pihentető csata. :K
Húzom a gépet egy jó (???) francia TD-hez.

[ Szerkesztve ]

̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori

(#48043) Urshini válasza diegho (#48021) üzenetére


Urshini
tag

Úgy gondolom, hogy pontról-pontra kellene cáfolnod és indokolnod ezt az írást és nem odavetett 3 mondattal. A tőled megszokott profizmus ezt kívánja. Ugyanis a játékosok a felsoroltak felével biztosan találkoztak. Ha meg azt mondod, hogy ez mind programozási hiba akkor miért is nem javitják évek alatt?

Az írásból amiben én kételkedem:
-töltési idő manipuláció
-"botos" inaktív játékosok széndékos manipulativ besorolása (hiszen nem tudhatják éppen botos vagy inaktiv e valaki, vagy kifagy a szar programozásuk miatt)
-Bedöglött ágyú
-Spot a semmiből (elég sok op álcával rendelkező tank van és nagyon sok jó spot hely)
-Manipulált napi WR

Amivel már találkoztam:
-szellemtank avagy a pusztában eltünő tank miközben felém halad továbbra is
-szellemlövedékek
-killshot dolog
-Inballansz
-egyik oldalon 15k+ játékosok másikon stock tankokkal játszó sokkal kevesebb csatások
-egyenlőtlen tanktípus elosztás oldalanként, mostanában sokszor van 10/6 TD arány
-és itt vannak az illegálisan használható 3D hitzone, laser sight, gun direction, fa-bokor eltávolitó modok

[ Szerkesztve ]

"ha van egy ájfónod akkor megütöd azt a szintet amitől te jó vagy" "-10 óra várakozás után mennyiért adnád el a kézhezvett ájfónodat? -készülék ára +50 ezer! -+50 ezer?! -Owh... igazad van az nem túl jó órabér, akko' +200!"

(#48044) KisApám


KisApám
addikt

A GUN DIRECTION (SONAR) érdekelene engem is :P

JacquelinX használja...

̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori

(#48045) mefistofeles


mefistofeles
addikt

Nekem úgy tűnik, hogy a történelmi csatáknak csak a neve lesz történelmi.
Azon kívül, hogy Balatoni offenzíva néven fut, semmi nem ok.
Sokan itt gúnyosan mondják, hogy nem tudtak idejönni méregetni. Egyrészt rengeteg adat, térkép létezik pl. a balaton környékéről amikből nem lett volna olyan végtelen nagy munka összemókolni egy pályát (nem kell tökéletes balaton, de azért valamennyire mégis...) Másrészt egy új harci mód bevezetéséről azt gondolná az ember, hogy kicsit jobban ráfekszenek a melóra, főleg ha a "történelmi" jelzővel illetik. Itt nem történt más mint összemixelték az eddigi cuccokat. Ennyi erővel hetente hozhatnak be "új" típusu csatákat.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48046) diegho válasza Urshini (#48043) üzenetére


diegho
nagyúr

Nem áldozok több időt az életemből a baromságok megcáfolására, mindenki abban a hitben él, amiben akar.

(#48047) Stigma.HC válasza mefistofeles (#48045) üzenetére


Stigma.HC
senior tag

És vannak akik csak bizonyos hozzászólásokat olvasnak el és másokat pedig kihagynak.

48038 bejegyzés Bingisztől.

"Mikor veszítek, nem azt mondom, hogy a te hibád. Csak azt mondom, hogy én téged okollak" Kösz :D -------- WoT: Szecska_Mester

(#48048) bigobert


bigobert
tag

A fejős tehenet jó takarmánnyal kell etetni, különben elapad a tejcsi.

(#48049) mefistofeles válasza Stigma.HC (#48047) üzenetére


mefistofeles
addikt

...és szerinted mi értelme egy történelmi csatának történelmi mapok nélkül? Addig amíg azok meglesznek a módot is jegelhették volna. Ez olyan mint, hogy "készitettünk egy új autót és jövőre a motor is meglesz hozzá".....

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48050) Bad Pritt válasza Stigma.HC (#48047) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Azt meglátjuk, mikor lesz a történelmi csatákból értékelhető játékmód. (Meg mikor jönnek történelmi nagy térképek, kör alakú látótáv, több mag támogatás, Havok stb. stb...)
Az biztos, hogy első körben tuti kikapcsolom, aztán ha itt meg más fórumokon azt mondjátok, hogy hú mekkora állatság, ilyennek kéne lennie a játéknak 4 éve! akkor mehet majd. :)

[ Szerkesztve ]

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Tanks - MMO
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.