Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#52151) zeon.hu


zeon.hu
nagyúr

Üdv!
Budapest-Hajdúszoboszló távhoz keresnék minél kerékpáros barátabb útvonalat.
Külföldieknek lesz, nyomtatható verzió és/vagy gps-be illeszthető kellene.
(Tudom, 3-as vagy 4-es főút, de nem tudom, hol, mely részeken tiltott esetleg a kerékpár)

#?*@&!

(#52152) Hasaggymeg válasza Tendd (#52150) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Meglehet,hogy a lánc/fogaskerekek kopottságeltéréséből adódik.Ez leginkább hátul a kisebb fogaskoszorúkon érezhető finom "darálás"-ként a talpad alatt.

(#52148) ivana...azt jó sokáig kellene,jó barom módjára érzéketlenül kotyogósan hajtani ahhoz,hogy megsérüljön. :(

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#52153) Hasaggymeg


Hasaggymeg
Topikgazda

Csajok pont olyan bénák kerékpáron mint a volánnál. :U (Ha valaki innen esetleg még nem kötelezte volna el magát ;) )

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#52154) Tothgera30 válasza Hasaggymeg (#52153) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ez se mai vidi, kissé fel lett kapva... :N

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#52155) Hasaggymeg válasza Tothgera30 (#52154) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem tudom mikori,de a csajnak valami rendkívüli egyensúlyérzéke lehet. :Y

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#52156) brownus válasza Hasaggymeg (#52155) üzenetére


brownus
veterán

az :R

(#52157) brownus válasza zeon.hu (#52151) üzenetére


brownus
veterán

a 4est NE! kurva sok a kamion rajta, főleg román sofőrökkel. én nem vállalnám be!

(#52158) Client válasza Tendd (#52150) üzenetére


Client
tag

Nekem nemrég lett lecserélve a komplett hajtás és váltás (integrált Deore hajtómű) és én is tapasztalom az általad leírt dolgot. Nálam minden vadiúj, engem is érdekelne, hogy mi lehet. Bár én már mentem vele párszáz km-t, minrha egyre kevésbé és ritkábban tapasztalnám.

Ex - WaterLo

(#52159) MineFox54 válasza Hasaggymeg (#52152) üzenetére


MineFox54
őstag

Tanúsíthatom, ez így van, vettem új sort, lánc már 350 km-el régebbi volt, és egy 100-150 km-en keresztül morgott

(#52160) Tendd válasza Client (#52158) üzenetére


Tendd
tag

(#52155) Hasaggymeg, (#52159) MineFox54 : Köszi a visszajelzéseket. Ebben az esetben nem kímélem :D

(#52161) rob210


rob210
nagyúr

Erre a kérdésemre ez nem lehet megoldás????? :F

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#52162) Hasaggymeg válasza MineFox54 (#52159) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az szokott lenni,hogy legtöbbünk tekerése nagy részét 3-4 koszorún végzi,így mivel azok rendesen össze is kopnak a lánccal,csendesek és simán mennek.Ugyanakkor a többi 6-7 kevesebbet van használva,azokon picit morog mert hát nem együtt koptak a lánc nyúlásával.Tapasztalataim szerint ez leginkább érezhető az adott idő alatt többször forduló kis fogaskerekeknél,mint a nagyoknál. Tehát ez a finom darálás főleg a fokozatok 2 végén érezhetőek,ott is leginkább az utolsó legkisebb fogaskerekeknél...hacsak valaki nem pont azon teker a legtöbbet és a középsők maradnak neki újszerűek.

(#52161) rob210...nem hiszem,hogy ilyen esetben az lenne a megoldás,hogy tovább költekezve a láncot a kerékre kényszerítjük,hanem esetleg megpróbáljuk a folyamatos láncledobás okát megszüntetni. Pl. görbe lánctányér,rossz láncvonal stb.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#52163) Napfénysüti válasza Hasaggymeg (#52162) üzenetére

Ha már a lánc szóba került: szerintetek mennyire fontos egy igazán jó minőségű lánc?
Most 105-ösöm van, nincs vele bajom de bevallom már jó ideje szemezek a KMC X10SL Gold lánccal. Elég jókat olvastam róla és lehet vennék egyet. Leginkább a tartósságában bízom mert egyébként elég drága darab (itthon 20k, kintről olyan 12k lenne).
Mondjuk dizájnra se rossz az arany színével. :)

Terveim szerint ez lenne az utolsó dolog amit fejlesztenék a mostani bringán, innentől már csak a kopó dolgokat szeretném cserélni. :K

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#52164) #48525824 válasza zeon.hu (#52151) üzenetére


#48525824
törölt tag

én csak Mezőtúrig mentem, de 4-es, 40-es, majd újból 4-es miklósig, annyira nem volt vészes, igaz a 4-esen mindenhol bringatilos van, de a 40-es nagyon baráti.

(#52165) Cathfaern válasza Napfénysüti (#52163) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Régebben is felmerült ez a téma, akkor lett linkelve egy teszt is (1-2 éve még), amiben az jött ki, hogy a tartósságot szinte egyáltalán nem befolyásolja a minőség / ár. Felhasználás, láncvastagság, takarítás alapossága (a túl gyakori és/vagy túl alapos tisztítás is csökkenti az élettartamot!) az ami igazán meghatározza, hogy mennyi ideig fogja bírni egy lánc.

(#52166) zeon.hu válasza #48525824 (#52164) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Kösz, akkor marad a 3-as, majd 33-as út.

[ Szerkesztve ]

#?*@&!

(#52167) Napfénysüti válasza Cathfaern (#52165) üzenetére

Túl gyakori tisztítás is csökkentheti az élettartamot? Mi lehet az ideális? Én nem szoktam azért 200km-enként újrakenni a láncot, inkább ilyen 4-500km-enként csinálom de fene tudja ez elég sűrű-e neki.

Més que un club!

(#52168) Cathfaern válasza Napfénysüti (#52167) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Túl gyakori tisztítás alatt nem a "ronggyal letörlöm - újraolajozom" verziót értem, hanem amikor brigecol meg egyéb tisztítószerbe áztatják meg össze-vissza kefélik a láncot. Újrakenni akkor kell, ha már hallod hogy hangos, vagy érződik a váltáson.

(#52169) Hasaggymeg válasza Napfénysüti (#52163) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem tudom mennyit tekersz,de én elkoptatnám a meglevőt és csak utána vásárolnék mást.A váltás "finomságánál" ,hangtalanságánál látszik meg a lánc minősége.

(#52165) Cathfaern...félő,hogy az oldószereket nagyon nehéz maradéktalanul eltávolítani a csapszegek körüli résekből,így az végül a friss kenőanyagot is felhígítja,feloldja.Ugyanez lehet a helyzet a vastagabb olajakkal is,melyek meglehet elhallgattatják a láncot,de a beléjük ragadó homok dörzspapírként eszi meg a láncot. Többet kell törölni mint kenni,az biztos!

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#52170) belaazallat válasza Napfénysüti (#52167) üzenetére


belaazallat
addikt

Én nem X km után takarítok, hanem a rajta lévő kosz mennyisége után. És nem csak a láncot, hanem a sort, váltógörgőt, valamint a tányérokat is, foganként alaposan megsikálva.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#52171) rob210 válasza Hasaggymeg (#52162) üzenetére


rob210
nagyúr

Értem, viszont így elláthatnál valami tanáccsal merre induljak neki, mert 3 szerelőnél volt én is megnéztem, de nem tudok rájönni miért csinálja és tök random.
A lánc nincs megnyúlva a sebességeket tökéletesen veszi.
És a lánctányér fogai sincsenek elkopva valamint vonalzóval megnéztem és nem találtam benne hasasodást (görbülést)

Magyarán tanácstalan vagyok.
Nekem már csak az maradt ötletem, hogy amikor vált a gyerek nem feszül rá eléggé a lánc a tányérra és át tud ugrani ami meg a ledobáshoz vezet.
:F

Renault power

(#52172) Hasaggymeg válasza rob210 (#52171) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Meglehet igazad van,mert a váltó rugója meggyengült.Az nem szerelő amelyik azt mondja szokj hozzá és nem ad tanácsot megoldásra! :(

(#52170) belaazallat...én 100-200 km között törlöm és fújom.Ha hasonló körülmények között tekersz,akkor logikus,hogy hasonló időközönként kenjed.Enyémen még nem igazán láttam dzsuvát (másén annál többet!) ,jóval előtte kenem,mintsem látható lenne rajta a kenés hiánya,vagy a fekete,homokkal teli lerakódás.Most valami KMC 10SL van 5500km-el benne és még a 0.75 nyúlást nem érte el.Amúgy a gyártók sem ajánlanak semmi oldószert a szappanos vízen kívül.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#52173) tikshow válasza rob210 (#52171) üzenetére


tikshow
addikt

Mikor dobja le? Váltáskor?

(#52174) Bicskás


Bicskás
tag

Nálunk a faluban mamikák meg papikák olyan kerékpárokkal járnak amikhez a gyártósorról való legördülés óta nem nyúltak pedig rá van rakva az égvilágon minden, négy purinás zsák gabona aminek mondjuk ötven kiló darabja, két gázpalack, egy fél utánfutó tüzifa mindenféle kétlábú jószág húsosládában rajta fakatroc meg egyéb ilyen nyalánkságok és mégis egy életen át elgurulgatnak ( ~10 km/h ) vele, akkor azt hogy, meg miből van ?

(#52175) Napfénysüti válasza Bicskás (#52174) üzenetére

Egysebességesek, nincs bennük az égvilágon semmi bonyolultabb alkatrész. :)

Més que un club!

(#52176) pikszel válasza Napfénysüti (#52167) üzenetére


pikszel
őstag

Én általában akkor kenem, ha már hangja van a rendszernek. Este beolajozom a láncot a csapoknál, majd megtörlöm. Másnap reggel szintén letörlöm az addigra kifolyt felesleget. Kívülről teljesen szárazon tartom a hajtást.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#52177) Lajkó válasza ivana (#52128) üzenetére


Lajkó
őstag

Itt a várva várt kép! :B
Gyengébb idegzetűek csakis csukott szemmel sasolják, különben álmatlan éjszakákat, vagy súlyosabb esetben akár még növekedési rendellenességet is okozhat! :))

Szóval ehhez lenne szükségem egy 21.1mm-es toldóra, hogy tudjak még rajta emelni vagy 10cm-t Azért 10cm, mert a todóval nem kellene spiccre kihúznom a szárat

(#52178) Xantomas


Xantomas
őstag

Találkozott bárki olyan agyváltóval, amihez van olyan váltókar, ami "bar end"-es, vagy alcsó csőre szerelhető?

Agyváltós országútit szeretnék építeni, pontosabban átépíteni a mostani egysebességesemet, de a koskormányt nem áldoznám fel.

A di2-es kiegészítővel épített Alfine nem opció az ára miatt, plusz 125mm a papucstávom :D

Csak a sturmey archer csinált ilyesmit?
Sturmey Archer S-RF5 + Sturmey Archer SLS50 S5

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#52179) Acef válasza Lajkó (#52177) üzenetére


Acef
addikt

Ajjjaj :)
Inkább cserélj kormányt, és lehet, hogy a mostani "építmény" is felesleges lesz.

Korábban linkelte egy kolléga, magas és hozzád közelebb eső makolattal volt. Itt a link [link]

[ Szerkesztve ]

(#52180) ivana válasza Bicskás (#52174) üzenetére


ivana
Ármester

Egyszerű a dolog nyitja: ha egy kontrás bicikli defektes lesz, akkor le kell szedni a kereket, ami után kontránál be kell lőni a kónuszt, ha valami baja van akkor nem lehet rendesen és kattogni fog, így a szervizesnek azt is meg kell csinálnia (szinte sose cserélnek otthon belsőt ilyeneken). Illetve azt is hozzá kell tenni, hogy a klasszikus torpedó agyak (aminek licencelt verziója a velosteel vagy a super gránát) igen megbízható szerkezetek és általában jó minőségben készültek.
A hajtás olcsósága meg pont az alacsony sebesség és ebből következően az alacsony igénybevétel miatt nem jön elő.

(#52177) Lajkó :Y Nagyon magasra emelt kormány nagyon nem tesz jót, már ez is nagyon magas neked ha ekkora ülés magasság kell. Szerintem egyszerű a probléma oka: nem túl alacsonyan, hanem túl messze van a kormány, ezt emeléssel nem tudod orvosolni, lehetséges megoldás a tanyabike kormány és rövidebb stucni (ez utóbbi idegessé teszi a kormányzást, mondjuk ilyen geoval annyira nem gáz) vagy ezen bringa eladása és egy neked méretben megfelelő használt beszerzése.

(#52178) Xantomas A városi gépem sachs pentasport láncos verzióval van szerelve, koskormányos. Egy simplex váltókarral váltok: jobb kar 3 sebesség, bal-t magad felé húzva a nagyobb lesz a nagy a 3 közül és kisebb a kicsi. De én mindenképp bar end felé mennék ha sturmey.

(#52181) XP NINJA


XP NINJA
őstag

Sziasztok. Ismerősömnek kéne kerékpárt venni, a jelenlegi teszkóssal nem tudja tartani velem a tempót. 90% Budapesti használat lenne. 70 ezer a keret használtan. Majdnem 190cm magas.

A szint amit jó lenne belőni:

Shimano Altus V-fékek
Shimano Altus váltó
Suntour XCR teleszkópom van, de a rugós XCM, XCT is elég lenne szerintem
Altrix Warrior szintű felnik.
Váltókiosztás teljesen mindegy.
Agyak legyenek jók, a padkázást birják.

Ilyesmikben gondolkodunk (saját, felszereltsége azóta altus szintű): [link]

Köszönöm szépen :)

(#52182) ivana válasza XP NINJA (#52181) üzenetére


ivana
Ármester

90% Budapesti használat lenne. Mármint aszfalt? Mert aszfalton egy öreg kontrás csepel gyorsabb mint egy terepgumis 26"-os monti. Egy 190cm-es embernek főleg nem jó a 26", mint majom a köszörű kövön, ha terepre is mentek akkor nagyobb monti akár 29-er, ha csak aszfalton akkor trekking.

(#52183) Lajkó válasza ivana (#52180) üzenetére


Lajkó
őstag

A linkelt "Big Papa" kormány nem játszik. Próbáltam, de túl széles nem fér be az ajtón normálisan, és nem magasabb egy cm-rel sem mint amit a képen látsz! Camping kormányt nem akarok, mert az veszett ronda!
Stucnit sajna ugyanúgy nem árulnak 21.1-es méretben mint szárat.
Esetleg egy 22.2-es stucni élhető megoldás lenne valami vékony aluszalaggal hézagolva? :F

(#52184) MineFox54 válasza Lajkó (#52183) üzenetére


MineFox54
őstag

Veszett ronda...

Mert a jelenlegi bringád mi? Ezekkel az átalakítgatásokkal, stb.

(#52185) ivana válasza Lajkó (#52183) üzenetére


ivana
Ármester

vékony aluszalaggal hézagolva? :F 22.2>21.1 ;) De mondom, hogy ide nem magasság kell, hanem közelség hibába magasítod akkor is nagy lesz. Csinálj akkor ilyet ez nagyon retro, nem mellesleg tisztességes megoldás a problémára. :)

(#52186) fpeter07 válasza Napfénysüti (#52111) üzenetére


fpeter07
veterán

Absalon softtail bringaval megy. Ez a merev es a fully kozott van.

(#52187) Lajkó válasza ivana (#52185) üzenetére


Lajkó
őstag

Most miért? Kormányszár 21.1, új állíthatós stucni 22.2 az egy egész miniméter! Így közelebb tudnám hozni magamhoz a kormányt...
Veszek hozzá 0.3-as, 0.4-es aluszalagot, aláteszem, meghúzom, csak jó lesz, nem? Vagy nem? :) :U

MineFox54: Köszönöm az építő kritikát! Mindenképp megfontolandó! :D :R

(#52188) ivana válasza Lajkó (#52187) üzenetére


ivana
Ármester

Kormányszár = stucni, végképp nem értem mit akarsz csinálni pontosan :F

(#52189) rétisün válasza Napfénysüti (#52163) üzenetére


rétisün
veterán

én használtam shimano, sram, bbb láncot, nagyjából 3000-3500 km-t bírt mindegyik (10-es rendszer) szóval túl nagy eltérés nincs a láncok között, nekem legalábbis az jött le a dologból, hogy nem érdemes a felső kategóriás, drága láncokat venni, ha csak nem annyira gramm-mániás valaki.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#52190) Lajkó válasza ivana (#52188) üzenetére


Lajkó
őstag

Eddig azt hittem, hogy a stucni az EZ, és a kormányszár különálló része a bicajnak! Akkor gondolom nem így van, vagy igen? :U

(#52191) ivana válasza Lajkó (#52190) üzenetére


ivana
Ármester

(#52192) Normi™ válasza Lajkó (#52187) üzenetére


Normi™
őstag

Ilyen magas kormány és ilyen alacsony ülés?Magas lehetsz..Térded hogy van?

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#52193) rob210 válasza tikshow (#52173) üzenetére


rob210
nagyúr

nem random.

:(

Ja és a hajtómű se lóg jók a csapágyak nincs holtjátéka. :(

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#52194) Goblin12 válasza Frenky89 (#52077) üzenetére


Goblin12
őstag

Hali.

Cube LTD Race 29 blackline Ő lenne az?

(#52195) Frenky89 válasza Goblin12 (#52194) üzenetére


Frenky89
őstag

Ő bizony.
Amúgy szerintem az SL megérheti azt a plusz 110-140€-t a FOX teló és a DT kerekek miatt - mondjuk a FOX-szal foglalkozni is többet kell/érdemes.

(Amikor én vettem, akkor 300kFt lett végül a Race és 400-nál alább nem akarták adni az SL-t és annyit már nem ért meg nekem a különbség.)

Egyébként Radon, Canyon fronton is érdemes nézelődni szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#52196) t1 válasza Hasaggymeg (#52079) üzenetére


t1
addikt

Köszönöm őt vettem meg : [link]

Összesem lehet hasonlítani a műanyag rettenettel.

(#52197) Solad


Solad
őstag

Montisok! Erdőben mi a búbánatot csináltok a fejetek körül zümmögő bogarak tömkelegével?

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#52198) Frenky89 válasza Goblin12 (#52194) üzenetére


Frenky89
őstag

Egy kis táblázat, hátha hasznodra válik.

(#52199) troland26 válasza Solad (#52197) üzenetére


troland26
őstag

Legyél gyorsabb a bogaraknál.... problem solved :D

Egyébként tényleg , ha érzem , hogy túl sok rovar van a közelemben akkor kicsit rákapcsolok ...le szoktak morzsolódni .

(#52200) fpeter07 válasza Solad (#52197) üzenetére


fpeter07
veterán

Mennek a leheletedre. Két dolgot tehetsz. Vagy abbahagyod a lélegzést, vagy elkezded gyorsabban venni a levegőt és rákapcsolsz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.