Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#51551) Bici válasza rétisün (#51542) üzenetére


Bici
félisten

Kössz!

Majd nézek valamit, amivel együtt megrendelhetem. :K

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#51552) bandus válasza Because (#51545) üzenetére


bandus
veterán

Ezt nem vitatom, ram amugysem nehez, mert annyit ertek a bicokhoz, hogy tudom hol kell tekerni oket :) nem is a szakmai hozzaerteseddel van a gond. Bar ha peldaul az acera vs. Xt temaban Runner azt mondja, hogy hulyeseget irsz, akkor hajlamos vagyok inkabb neki hinni :)

[ Szerkesztve ]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#51553) belaazallat válasza Runner_fxr (#51548) üzenetére


belaazallat
addikt

Ne foglalkozz vele, más topicban is ezt csinálja!

[ Szerkesztve ]

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#51554) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Ha megengeditek én is leírnám a véleményem erről a szintezésről.

Az alábbi albumban található az eddigi kerékpárjaim.

Jól látható, hogy a legalapabb tourney alatti kategóriától, egészen az XT-ig minden megtalálható rajtuk szinte.

Az első komolyabb bringám egy teljes Deore felszereltségű Haibike volt, ez a 4. képen látható. Hatalmas előrelépés volt a korábbi, gyakorlatilag névtelen Shimano darabokhoz képest. A hajtás sokkal feszesebb, folyamatosabb lett, a váltás rendkívül gyors és bár itt még csak V-fékem volt, de az is Deore, az nagyon jól fogott. A mai napig emlékszem, hogy az a V-fék még sok komolyabb hidraulikus tárcsafékkel is versenyezhetne, olyan keményen fogott.

Ezután jött a Stöckli, ami kicsit öszvér volt, mert volt rajta Deore-tól kezdve XT-ig minden és ez érezhető is volt rajta.

A jelenlegi Cube-on meg az agyak/váltók/hajtás/középcsapágy mind XT, egyedül a fogsor Deore most, mert nem láttam értelmét drágábbat venni.

Hogyan látom ezek után az egészet?

Agyak területén nem igazán éreztem semmi különbséget, hogy Deore, XT vagy esetleg egy DT-ről van szó, mindegyik gurult, semelyikkel nem volt problémám, tették a dolgukat. Itt valószínűleg már a könnyítés ami számottevőbb, de ebben nem vagyok biztos. Ha valaki komolyabb versenyző, lehet észreveszi azt is, hogy egyik jobban gurul mint a másik

Hajtás:
Na ez itt már egy összetett dolog.
Láncból érezhető a különbség az alsóbb kategóriákhoz képest, hogy finomabb váltást eredményez egy XT egy Deore-hoz képest, de egy fogsornál már nem ilyen éles a helyzet. Amennyi árkülönbség van a kettő között, azt főleg csak könnyítés indokolhatja, mert váltani egy Deore szetten is ugyanúgy jól fog, mint egy XT soron.

Váltók: Nem nagyon ismételném azt amit már sokan leírtak, egy XT Shadow váltó jóval feszesebben tartja a láncot, terhelés alatt is könnyen vált és igencsak tartós. Precízen be lehet őket állítani. Egy Deore váltót nehezebb tökéletesre beállítani, de belehet. Esetleg sűrűbben kell utánaállítani,

Fontos egyébként azt is megjegyezni, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen évjáratból választ az ember, mert nagyon nagy a szórás.

Manapság azt lehet észrevenni, hogy főleg az XTR kategóriában nem a tartósságra mennek, hanem a könnyítésre és precizitásra, így történhet pl. az, hogy egy Deore/SLX tovább fogja bírni mint egy XTR néha, persze valószínűleg nem is azonos terhelést kap a két kategória.

(#51555) Valkűr


Valkűr
őstag

Én mindig azt mondtam, h az SLX elég a legtöbb átlag embernek, annak is aki sportol..Ellenben mára már az SLX és XT közti árkülönbség annyira minimális, h akkor már inkább az XT amit vesz aki ebbe vágja a fejszét. AZ évjárat valóban nagyon sokat jelent, pár év után az a szint amit az XT tudott azt átveszi az Acera , Aivio és ugyan azt fogják tudni.

Nézzül meg a két válto közti hasonloságot, itt nem biztos, h az XT jobb, szerintem kb azonos szinten lehetnek, mert átvette az XT tudását az alivio. Ezzel az Alivióval az Ujabb XT veheti fel a versenyt legfeljebb.

[link]

Ez meg a régebbi xt. Ugye mennyire visszaüt az Alivioban.

[link]

De mondhattam volna a Deorét is, az is hajaz a régebbi XT-re. Szinte teljesen XT. Amiben mások az a súlya lesz.

[link]

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#51556) Valkűr


Valkűr
őstag

Ez az SLX meg már szinte a régi XTR váltókat idézi...A Tourney is hatalmasatt változott a rég megszokott darabokhoz képest.

[link]

Azért a régi tourney nem igy mutatott semmi tekintetben.

[link]

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#51557) Normi™ válasza Valkűr (#51555) üzenetére


Normi™
őstag

Alivio 2015,tavalyi deore.

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#51558) Runner_fxr válasza Vasinger! (#51554) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az agyak tekintetében azért én más véleményen vagyok. Persze gurul mindegyik, de ha kiveszed a kereket a bringából, megforgatod a tengelyt akkor azért érezni különbséget az XT javára, DT-ről ne is beszéljünk, azt egy Deore-al hasonlítani nem is lehet, se tartósságban, se gördülésben. Sőt én azt is ki merem jelenteni, hogy egy full Deore szettes bringán talán a Deore agyak a leggyengébb alkatrészek. Persze működik, sokáig el lehet velük lenni, de azért sokkal jobbak is vannak. :)

(#51559) Valkűr


Valkűr
őstag

Ezzel egyet értek, anno a BTC agyat hasonlitottam egy XT-hez, de még ott is lényegesen jobban , szebben , simábban futott a BTS...

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#51560) bajtokarpi


bajtokarpi
senior tag

Sziasztok!

Végleg megadta magát a Continental Travel Contact külsőm. Ezeket néztem ki, a CST-ről olcsósága ellenére elég jókat írnak. Mi a véleményetek, esetleg tapasztalat? A lényeg igazából az, hogy nedves, esős talajon is a körülményekhez képest "stabil" tudjon maradni.

CST C1313
Maxxis Overdrive Maxxprotect

Köszönöm

szjoci köszönöm!

[ Szerkesztve ]

battletag: bossi#2666

(#51561) krx21 válasza Runner_fxr (#51558) üzenetére


krx21
nagyúr

Sok szakmai lapban a XT mint az egyik legjobb ár/teljesítményű kategória van megemlítve... Tehát aki egyszerűen csak hosszú távra tervez és értékeli annak ajánlott lehet...
Amúgy én nemrég cseréltem egy sountor hajtást XT-re és 5 méteren éreztem, hogy zongorázni lehet a különbséget... :K

(#51562) Syd69 válasza CR2025 (#51530) üzenetére


Syd69
aktív tag

27-től. Mezeket is láttam.

Alma

(#51563) CR2025 válasza Syd69 (#51562) üzenetére


CR2025
csendes tag

Köszi!
Ledes szelepsapkát valamint jó lámpát honnan érdemes venni? Nekem alapból adták a kerékpárhoz de egyik havernak is kéne.

(#51564) fpeter07 válasza Runner_fxr (#51558) üzenetére


fpeter07
veterán

A lényeg egy agynál, hogy a reteszelése ne legyen olyan, mintha egy zenekar kísérne. Persze versenyzőknek ez a jó, ösztönzi őket a tekerésre. :D

(#51565) Tomi_Sci válasza CR2025 (#51563) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Lámpa topic: [link]
Megspórolok neked egy kommentet, Convoy S2+-t fogják ajánlani bringára.

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#51566) fpeter07 válasza CR2025 (#51563) üzenetére


fpeter07
veterán

Nekem is kéne egy lámpa pót aksikkal. Ha bárki rendelne szóljon, hálás lennék érte.

(#51567) Milán13 válasza Runner_fxr (#51558) üzenetére


Milán13
tag

Sziasztok!

Nagyon köszönöm a tanácsokat :)

Üdv, Milán

(#51568) zoli03 válasza fpeter07 (#51564) üzenetére


zoli03
őstag

Én pont azt szeretem, ha hangos a reteszelése. Plusz olyan érzést is ad, hogy tudom, nem fog hamar szétmenni benne a szabadonfutó.

(#51569) krx21 válasza zoli03 (#51568) üzenetére


krx21
nagyúr

Egy fémes kattogó hangnál én nem az időtállóságra szoktam asszociálni... Én a csendest szeretem... :DDD :U

[ Szerkesztve ]

(#51570) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok!
Külsőt kell vennem az alábbi kettőben gondolkodom.
Melyik a jobb választás? 60% aszfalt 40% terep
Continental Traffic vs. Hutchinson Python
Ár szempontjából mindegy ,mindkettő 4K/db

[ Szerkesztve ]

(#51571) krx21 válasza salieri. (#51570) üzenetére


krx21
nagyúr

Szerintem elég terep guminak tűnik, főleg a 2.

(#51572) Slownz


Slownz
senior tag

UP! :B

(#51573) krx21 válasza Slownz (#51572) üzenetére


krx21
nagyúr

Amiket fótóztál, majdnem mindig egyszerre szokás cserélni ha elhasználódik... Ugyanis együtt, egymáshoz kopnak... Ha nincs gond én nem cserélném... Csak egy józan paraszti gondolat..

(#51574) Slownz válasza krx21 (#51573) üzenetére


Slownz
senior tag

Igen, de elvileg azért kell figyelni a láncot, mert ha az már megnyúlt, akkor szétkoptatja a racsnit és akkor a racsnit is cserélni kell, míg ha előbb észreveszem, akkor csak a láncot.

(#51575) Pttypang válasza Slownz (#51574) üzenetére


Pttypang
veterán

Nem igazan tudod idoben eszrevenni, kopik ugyanugy mindketto.

Everybody lies.

(#51576) krx21 válasza Slownz (#51574) üzenetére


krx21
nagyúr

Nos, ha valami gyengébb láncod van, ami előbb nyúlik, akkor gondolom igen... De azt te látod a láncmérőn.

(#51577) Slownz


Slownz
senior tag

A láncnyúlásmérő 0.75-nél már beleesik, ellenben 1.0-nél még nem. Ha most kicserélem a láncot és az újal nem ugrál, akkor azt jelenti, hogy a racsni még nem kopott el (ilyenkor örülök), ha azzal ugrál, akkor visszarakom még a régi láncot és használom, amíg teszi a dolgát. Ez így jó taktika?

(#51578) anorche1: Köszi, ez nagyon jó hír. Akkor nem is kell mást csinálnom, mint szezon végén még alaposan lepucolnom!

[ Szerkesztve ]

(#51578) anorche1 válasza Slownz (#51572) üzenetére


anorche1
őstag

Képek alapján szerintem rendben van, én biztosan nem cserélnék rajta semmit.

Szerk. Láncot cserélhetsz 0.75 -nél, nem lesz gond.

[ Szerkesztve ]

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#51579) Runner_fxr válasza fpeter07 (#51564) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem egyáltalán nem az a lényeg, hanem a csapágy minősége, gondolok itt a felhasznált anyagokra a tartósság miatt és minőségi illesztésekre, csiszolásra, hogy gyönyörűen forogjon. Egyébként a minőségibb agyaknak sok esetben hangosabb a reteszelése is. Engem nem zavar. A Kona stinky primo Freeride bringámban Ringle Demon hátsó agy volt, na annak olyan reteszelése volt, hogy csengő sem kellett. :)
Elpusztíthatatlan agy volt.

(#51573) krx21:Ez nem így van, elég költséges dolog lenne komplett hajtást cserélni ha valakinek egy drágább szett van a bringán. Abban az esetben igaz az állításod, ha a láncot nyúláshatár felett is tovább használod, akkor az valóban megeszi az egész hajtást és tényleg egyben kell mindent cserélni. Ha azonban nyúlásmérővel ellenőrzöd és időben cseréled 0,75-nél. Akkor akár 3 láncot is eltudsz használni egy sorral. Lánctányérok meg akár 3 sort is kibírnak, azaz kb 9db láncot! Persze ez a legideálisabb eset. Láncnyúlás meg felhasználó függő, nyilván nem mindegy mennyire van terhelve, meg ugye minél több a fokozat annál vékonyabb és annál hamarabb nyúlik. 1000-4000km között változhat 1db lánc élettartama.

(#51580) syler123


syler123
veterán

Meg is oldódott a kompresszor vásárlás, kiderült, hogy járt a kocsihoz egy Continental :D Igaz 3 éve van meg, de eddig nem kerestem :D 4bar-t tettem a Continental Sportcontact 2-be, gondolom az úgy okés.

Ez az oldal szerint viszont nagyobb guminyomás kell.
70-87psi

[ Szerkesztve ]

(#51581) Vasinger! válasza salieri. (#51570) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Egy szavazat a Traffic-ra. Nekem az van hátul, defektállóságban nagyon ott van, bár terepen valahogy így nézett ki: kép, ez mondjuk pont nem az a kerék, de a hátsó is így nézett ki. A nedves/agyagos talaj beletapad és nehezen tisztult ki. De egyébként jó a tartása és betonon is egész jól gyorsul. Kicsit viszont nehéz, mert drótperemes ugye, meg nem verseny gumi.

(#51582) Maximum1 válasza syler123 (#51580) üzenetére


Maximum1
őstag

4 bár az nagyon kevés, gyerekbringákban van annyi :DDD
6 bár az előírás, elöl lehet 5,5 ha merev villád van és nem bírod ha üt.
Ha az adott érték alatt használod a felnid fogja bánni, arról nem is beszélve hogy nem jönnek ki a gumi előnyei.

[ Szerkesztve ]

(#51583) syler123 válasza Maximum1 (#51582) üzenetére


syler123
veterán

Köszi!

Előtte 2,5 volt benne :DD , onnan fújtam tovább, abból lett 4 bar, nehogy még eldurrantsam, de akkor még teszek bele, gondolom akkor nagyobb eséllyel kerülöm el a kátyú okozta defektet. Elöl van telo, de attól még akkor oda picivel kevesebbet teszek. Mondjuk a 6 bar-t maximumnak írja a táblázat, akkor elvileg 5-nek elégnek kellene lennie.

[ Szerkesztve ]

(#51584) zoli03 válasza krx21 (#51569) üzenetére


zoli03
őstag

Gondolom tudod, hogy működik az agyaknál használt szabadonfutó (most a sima kalapácsosra gondolok, nem mondjuk a DT megoldására, vagy a görgős Silent Clutch-ra). Itt a fémes kattogó hang természetes velejárója a működésnek. Nem szárazon mennek ezek, hogy olyan hamar elkopnának, van bennük olaj a kenés miatt. Viszont ha halk, akkor annak sok oka lehet, és egyik se jó. Pl a Shimano az olcsóbb agyaiban előszeretettel használ csak két kalapácsot, és azokat is 120 fokra helyezi el egymástól. Kicsik a kalapácsok, így nem tud akkora felületen erőt átvinni, nem nyomja a rugó elég erővel a kalapácsot, stb. Ezek miatt biztos halkabb lesz, de tartósabb nem. Nekem is ment már szét két halk Shimano agyamban a kazetta, meg ismerősömé is szétment. A mostani Novatecem hangos, de az legalább normálisan meg van tervezve, nem 2-3 évre gyártották, ráadásul alkatrészt is kapni hozzá emberi áron. Szóval ha csendet akarsz, akkor vegyél Silent Clutch-ot, mert a halk kalapácsos agy nem sok jót jelent általában.

[ Szerkesztve ]

(#51585) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Hali.
Ugy nez ki teljesen beszart a hatso Magura Marta hidro fekem. Itt kint se alkatresz nincs hozza, se tarcsak, mert mar azokat is cserelni kellene. Neztem Deore XT hidrosat, 2015-ost. Egy gondom van, hogy ahogy nezem, csak Center Lock -os tarcsat kapni hozza, tehat nekem le kellene cserelnem az elso-hatso agyat is. Abbol is neztem Deore XT-t, de veszes az ara, de sajnalnam a mostaniakat. Nincs ehhez az uj szetthez csavaros rogziteso tarcsa?

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#51586) Normi™ válasza MPowerPH (#51585) üzenetére


Normi™
őstag

Slx tárcsa nem lenne jó?Ragaszkodsz hozzá,hogy minden Xt legyen?

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#51587) MPowerPH válasza Normi™ (#51586) üzenetére


MPowerPH
félisten

Az a gond, hogy mar megszivtam parszor a nem gyari tarcsakkal. Ez a 3. most a bicajon a Martaval, de ez az elso eredeti. Elotte Textar meg meg valami volt rajta, es pocsek volt, majdnem ujonnan dobtam is oket, de eloszor rost voltam kifizetni dupla annyit a Magura tarcsakra.

Don't Tread On Me

(#51588) Normi™ válasza MPowerPH (#51587) üzenetére


Normi™
őstag

Shimano Slx....nekem is az van.

[link]

[ Szerkesztve ]

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#51589) Valkűr


Valkűr
őstag

Az SLX de még a Deore tárcsákat is kompatibilisnek irja a Shimano is a saját oldalán is az XT-hez. Nem hinném, h gondod lenne ezekkel. Az SLX ráadásul elég jó is az árkategóriájában.

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#51590) Pttypang válasza Maximum1 (#51582) üzenetére


Pttypang
veterán

Nana, a varosi kulsos montim kerekeiben is 4 van ;)

Everybody lies.

(#51591) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Shimano XT M785 -ot neztem ki, elore-hatra, eleg jo aron merik itt. Es ugy nez ki, itt van hozza csavaros tarcsa is. Ez kompatibilis? Shimano RT86 XT Ice-Tec 6-Bolt Disc Rotor

Don't Tread On Me

(#51592) Solad


Solad
őstag

Na megvolt az első tekerésem SPD-vel.

Tapasztalatok:
Az oldás abszolút nem okozott problémát hirtelen szituban sem.
Az eddig kevésbé használt izmoknak kell hozzászokás bőven, de így elsőre is érezni a jótékony hatást, az útba ejtett emelkedős strava-szegmensen ~15%-ot javítottam. Ebből nem tudom mennyi a placebó, de ha csak a fele, már akkor is jó.

Ami viszont elképesztő, hogy kiállva mit lehet vele művelni, egyszerűen olyan erőt tudtam kifejteni, hogy magam is meglepődtem rajta.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#51593) rétisün válasza Solad (#51592) üzenetére


rétisün
veterán

"Az oldás abszolút nem okozott problémát hirtelen szituban sem"

ez rendben is van, de hidd el, te se fogod megúszni a spd-s esést....nekem valami 2,5-3 év spd használat után, de csak összejött :DDD :))

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#51594) Solad válasza rétisün (#51593) üzenetére


Solad
őstag

Optimista vagyok :D

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#51595) inifini válasza Solad (#51592) üzenetére


inifini
tag

Valószínűleg azért nem volt gond az oldás, mert új élmény, és mindig ott volt a gondolataid között. Majd, ha természetes lesz, akkor jön a meglepetés. Nekem nem is kellett 2,5-3 évet várnom. Már amikor azt hittem, hogy, minden patent, akkor jött 1-2 érdekesség. Ha megállsz valamit pl telefonban nézni, mindig pattintsd ki mindkét lábadat... :DD biztos, hogy arra indulsz tovább/fordulsz, amerre be van csattolva, így garantált az esés :))

(#51596) TayRol válasza rétisün (#51593) üzenetére


TayRol
veterán

Köszi, most már én is várom, pedig nem kellene. :D

(#51597) parkr válasza inifini (#51595) üzenetére


parkr
őstag

én csak a balt szoktam.
előtte sem vettem le a jobb lábam soha a pedálról.

egyszer dőltem el, amikor egy lábbal lökdöstem magam és a másik sajnos nem volt kicsatolva, de pont arra döltem :D

(#51598) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

DT Swiss X 1900 Spline 29er wheelset/kerékszett-ről ([link]) van valakiek vélemnye, tapasztalata? Nagyon filózom rajta, mivel valami 1885g-ot nyom cakk-pakk. Persze a Nevegal-al nem lesz könnyű, de ütőképes kombó lesz sárosabb, nyirkosabb időben, és az erdőben se vall szégyent.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#51599) csabicska


csabicska
senior tag

Azzal mit lehet kezdeni, ha fekezeskor a munkahenger beragad kicsit, és a tárcsát csiszolja, súrolja, hangot ad?
Majd lassan megszunik.
Esetleg kisebb fekezesek hatására.
Köszi

-Galaxy S20 - The best-

(#51600) fpeter07 válasza parkr (#51597) üzenetére


fpeter07
veterán

Sárban élmény spd-vel menni. Ilyenkor nem olyan egyszerű csak úgy letenni a lábadat. Racing Ralphnál már csak egy valami csúszik jobban sárban, a közepes nyomású slick gumi. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.