Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#51451) Because


Because
őstag

másik érdekes kérdésem, használt-e már valaki országúti váltókart montin? oda pedig 2x8 a terv néztem is a clarist

(#51452) Zola007


Zola007
veterán

Ha valaki venne mostanság 8-as Shimano Nexus agyváltót, keressen meg.
Nekem nem fog az éven összejönni az agyváltós bringa építése.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#51453) Syd69


Syd69
aktív tag

help! Tud valaki Ózd környékén outi belső beszerzési forrást holnap?

Alma

(#51455) Because válasza parkr (#51454) üzenetére


Because
őstag

attól függ milyen messziről, mert így a képen is látszanak a ronda hegesztések :)

(#51456) Hasaggymeg válasza parkr (#51454) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

A lényeg,hogy a hegesztési varratokat nem a szokásos helyre teszik,hanem a képen látható középcsapágyház elemhez hasonlókat alkalmazva a varratok egyforma alakú és méretű darabok összeillesztéséhez kerülnek,így merevebbé és tartósabbá téve az illesztéseket.Így gondolom könnyebb a varratokat is kiköszörülni és olyan simává tenni,mintha karbon volna.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#51457) Hasaggymeg válasza Because (#51455) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Azért igen látszik! :(

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#51458) krx21 válasza Vasinger! (#51440) üzenetére


krx21
nagyúr

Van képed az egész bringárol?

(#51459) Acef


Acef
addikt

Hi!

Többfajta pedálmenet van :F
Neuzer Courier DT-hez milyen méretűt kell vennem 1/2" vagy 9/16" ?

:R

[ Szerkesztve ]

(#51460) Vasinger! válasza krx21 (#51458) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Igen, ő lenne az (kattintásra nagyobb lesz):

Nem mai kép, de nagyon sokban nem változott azóta.

[ Szerkesztve ]

(#51461) parkr válasza Because (#51455) üzenetére


parkr
őstag

gondolom a festék sem mindegy hogy milyen van rajta.

(#51457) Hasaggymeg az nem ugyanaz a váz

az enyémen mondjuk annyira nem feltűnő, főleg a homlokcsőnél lehet észrevenni.

[ Szerkesztve ]

(#51462) Because válasza parkr (#51461) üzenetére


Because
őstag

igen, itt is látszik milyen szép igényesen meg lehet csinálni :K

lehet csak az én rigolyám, hogy le akarom cserélni a 3x10-et, nektek mi a véleményetek gyorsabban kopik, hamarabb nyúlik ez a 10 sebi? valahogy nem tudok megbarátkozni vele :F ezért is akarok 2x7-8-ra váltani, úgy érzem az igénytelenebb, strapabíróbb
és miért nincs erre opció mtb esetében? hiába keresek értelmes váltókart (sőt hajtókar is 2x10-re lenne) 2x7-8 sebire nincs. pedig szerintem egy 2x8-as rendszer ideális lenne, aszfalton/simább terepen tudsz menni rendesen és hegyre pedig mászni

[ Szerkesztve ]

(#51463) cseter válasza Because (#51462) üzenetére


cseter
tag

Nekem is 3x10 van, és szerintem jó, de tény hogy gyorsabban kopik minden illetve gyorsabban nyúlik a lánc, ezt karbantartással azért lehet lassítani, nem tudom miért akarsz 2x7-8 sebit sokkal szegényesebb áttételeid lennének, mondjuk nagyban függ az erőnlétedtől is,szerintem amennyit ráköltenèl az új rendszer letrehozasara,abból még jó pár szezont elmuzsikalna a 3x10es szetted!

(#51464) Because válasza cseter (#51463) üzenetére


Because
őstag

a minél egyszerűbb, karbantartást kevésbé igénylő szerkezetek felé hajlok. féltem a hidraulikus féktől is, hogy fogom én azt itthon szerelni, de majd megoldom valahogy :)

(#51465) Tothgera30 válasza Because (#51462) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Véleményem szerint cseréld 2x10-re (elől 24/26 - 36/38), mivel a 2x7-8 simán zsákutca, eladni is lehetetlen, és majdhogynem ugyan úgy kopik. Rohadt sokat kell ahhoz tekerned hogy legyen előnye (olcsóság), akkor meg pont nem lesz, mert szűk lesz az áttételtartomány, tehát bele is csöppentél egy ördögi körbe. zemély szerint, mint átlagfelhasználó, a 2x10-nek látom értelmét, ezt lehet mókoni (36 helyett 40-43T a sorba, stb.), nem kopik olyan gyorsan mint egy egytányéros rendszer, és súlyban sem olyan mint téglákat magaddal cipelni. Ha pedig "olcsójánoskodni" akarsz, vegyél egy régi cr-mo MTB-t, mert itt egy felni, vagy egy féktárcsa is drágább lesz mint egy lánccsere, és ugye az kopik a legjobban.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#51466) Because válasza Tothgera30 (#51465) üzenetére


Because
őstag

feléli a megtakarításom ez a qva bringa :D
lehet 2x10 lesz... úgy is itt vannak az sl-m610-es karok, meg az xt hátsó váltó a rendszerhez

[ Szerkesztve ]

(#51467) Runner_fxr válasza Vasinger! (#51449) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én is az XT-re szavaznék.

(#51462) Because: Nem értem mi bajod van a 3X10-es rendszerrel? De ha zavar elöl a 3 tányér akkor akkor vegyél 2 tányéros hajtóművet, a 3-ast meg eladod. Ha kell egy igénytelen, olcsó bringa akkor vegyél egyet, mert a mostanit minek lebutítani? Mindenre jó bringa nem létezik, sok esetben költséghatékonyabb is a 2 bringás megoldás. Az mondjuk igaz, hogy minél több a fokozat hátul, annál keskenyebb a lánc és ezáltal hamarabb is lenyúlhat, de épp ezért a drágább montit fenntartanám a "verseny kilométerekre" amikor szórakozásból tekersz és a közlekedési célú használatra meg lehet valamit olcsó bringa. Hosszútávon jobban jársz. Az meg egy baromság, hogy jobb a 2X7-8, már miért lenne jobb mászni egy ilyen rendszerrel, mint egy 3X10-el vagy 2X10-el? Amikor itt sokkal több és finomabb áttétel van?

[ Szerkesztve ]

(#51468) Tothgera30 válasza Because (#51466) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Nem volt nehéz rádbeszélni... ;) Bár lehet egyszerűbb lenne ha félretennél kb. 300-350k-t egy ilyen projektre, és abból egy ügyes kis 27.5-öst vagy 29er-t néznél használtan.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#51469) Because válasza Runner_fxr (#51467) üzenetére


Because
őstag

így is kettő van a kellys cliff a tömegközlekedés, a kilimanjaro pedig a hobbi monti :)

(#51468) Tothgera30: van nekem szupi montim fele áron :)

ők a gyerekek:

[link]

[link]

[ Szerkesztve ]

(#51470) krx21 válasza Vasinger! (#51460) üzenetére


krx21
nagyúr

Tetszik... Nekem is XC össztelós van és folyamatban van az XT-sítése...
Ha kész lesz teszek be képet én is... Nálam is minden XT lesz, még a kerék is...
Milyen és mekkora villád van?

[ Szerkesztve ]

(#51471) Runner_fxr válasza krx21 (#51470) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem ez egy RS Recon U Turn 85-130mm-es villa és a váz meg Cube AMS 125mm. :) De lehet tévedek.

Because: Akkor meg pláne nem értem a problémád. :)

Azt a kis piros matricát az első váltóról nem akarod levenni? :) Az csak az első beállításhoz kell, ha valaki nem tudja mekkora legyen a távolság a terelő és a nagytányér között.

[ Szerkesztve ]

(#51472) krx21 válasza Runner_fxr (#51471) üzenetére


krx21
nagyúr

Egyébként nem túlságosan nagy az a villa ahhoz a vázhoz?
Egyáltalán az a gyári villája?

(#51473) dbala


dbala
tag

Sziasztok!
Használ valaki SH-MT34B SPD cipőt?

(#51474) Vasinger! válasza krx21 (#51470) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Egy RockShox Revelation U-turn; 110-140 mm; lockout, Dual Air teleszkóp van benne és ez gyári. Nem, nem túl nagy ehhez, pont megfelelő a váz geójához. Hátul is 125-öt mozog, elől meg kicsit többet, teljesen optimális. Összehúzva egy álom vele mászni, leejtőzni 140 mm-el meg több mint jó.

(#51475) Runner_fxr válasza krx21 (#51472) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Úgy tűnik, hogy a gyári villa, tévedtem, és nem Recon, hanem Revelation 110-140.

Nem nagy az a villa a vázba, 15-20mm-el lehet nagyobb a villa rugóútja, felhasználástól függően. Ez egy belépő Am váz és a villa is az, azonos kategória. Ráadásul itt a rugóút kívülről állítható 110-140mm között. A gondok ott vannak inkább amikor átlépünk egy kategóriát, vagy kettőt. Például a 100mm-es XC vázba akarunk rakni 140-es AM villát vagy még nagyobbat. Ott már egy idegesen irányítható, össze vissza mozgó borzalom lesz az eredmény, nem lesz összhang az első és hátsó teló között.

(#51476) Acef válasza Acef (#51459) üzenetére


Acef
addikt

Senki?

Többfajta pedálmenet van :F
Neuzer Courier DT-hez milyen méretűt kell vennem 1/2" vagy 9/16" ?

(#51477) bunddog válasza Runner_fxr (#51475) üzenetére


bunddog
tag

SLX m675-ös fékkarok elférnek/passzolnak az sl-m590-es váltókarokkal? :F

Nem igazán tudom hogy van a kompatibilitás a különböző szintek/évjáratok között...

(#51478) ivana válasza Acef (#51476) üzenetére


ivana
Ármester

Én eddig csak egy fajtával találkoztam, az ősrégi csepeltől a fullos outin mind ugyan az van.

(#51479) Runner_fxr válasza bunddog (#51477) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem lesz vele probléma.

(#51480) bunddog válasza Runner_fxr (#51479) üzenetére


bunddog
tag

Köszönöm :R

(#51481) Acef válasza ivana (#51478) üzenetére


Acef
addikt

eddig én is ..

nem az alábbi kettő közül akarok választani, csak nem tudom, hogy mit jelent, miért az eltérés
a menet hosszában, vagy átmérőben lehet különbség?
9/16" [link]
1/2" [link]

[ Szerkesztve ]

(#51482) Tothgera30 válasza ivana (#51478) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ettől függetlenül, akinek eladtam a Scott Scale 60-asomat, úgy belecsavart a Deore jobb oldali hajtókarjába valami komoly pedált, hogy szét is ment a menet, és azóta SLX hajtóművel jár.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#51483) ivana válasza Tothgera30 (#51482) üzenetére


ivana
Ármester

Öcsém csepeljén azért kellett kivágnom az eredeti hajtást mert valami agyhalott a jobbos pedált tekerte bele a bal hajtókarba, észre se vettem először csak miután nem bírtam kitekerni.

(#51484) Acef válasza Acef (#51481) üzenetére


Acef
addikt

Azt hittem, hogy csak én nem tudom, és majd kapásból írjátok a választ.

Runner_fxr? Te "régi motoros" vagy.

Tehát miért van kétfajta pedálmenet (9/16" és 1/2")? Miben térnek el, vastagság, vagy hosszúság?

[ Szerkesztve ]

(#51485) Because válasza Acef (#51484) üzenetére


Because
őstag

egy válasz a kérdésedre: [link]

(#51486) Runner_fxr válasza Acef (#51484) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

1/2 elég ritka méret. Vékonyabb a tengely. Régebbi gyerekbringákon, bmx-en találkozni ilyennel, amúgy 99,9%-ban a 9/16 a használatos.

(#51487) Acef válasza Runner_fxr (#51486) üzenetére


Acef
addikt

Runner_fxr és a többieknek is :R

(#51488) krx21 válasza Runner_fxr (#51475) üzenetére


krx21
nagyúr

Értem... Kívülről lehet állítani a rugóútat 110 és 140mm között? Hogyan?
Nekem is ilyesmi kell akkor... :K

(#51489) Vasinger! válasza krx21 (#51488) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Van az egyik becsúszó tetején egy tekerő, amivel össze tudod húzni, vagy ki tudod engedni a szárat. Nagyon egyszerű és jól működik. :K Így

[ Szerkesztve ]

(#51490) Runner_fxr válasza krx21 (#51488) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Van rajta egy tekerő és azzal tudod állítani. Ezt hívja U Turn-nek a Rock Shox. Nekem régebben egy psylo villában volt ilyen. Jól működik a rendszer.
Fox-nak is van hasonló villája, ott ezt az állítást Talas-nak hívják.

Neked van a a kellys XC vázad ugye? Totál felesleges szerintem ez a villa, 140-en úgy sem tudnád normálisan használni azt a villát abban a vázban. 100-120mm közti villát érdemes abba tenni. Ha ennél nagyobb rugóút kell akkor másik vázat kéne venni. Hiába nem akarod ezt a tényt elfogadni, majd a magad kárán úgy is rájössz ha beleteszel egy ekkora villát. :) XC vázra épült bringából a büdös életben nem lesz All mountain, akármilyen alkatrészeket veszel rá.

[ Szerkesztve ]

(#51491) krx21 válasza Runner_fxr (#51490) üzenetére


krx21
nagyúr

Értem... Akkor milyet vegyek, melyik típust?

Erről a bringáról mi a véleményed? [link]

[ Szerkesztve ]

(#51492) krx21 válasza Vasinger! (#51489) üzenetére


krx21
nagyúr

Köszi a választ neked is... :R

(#51493) Runner_fxr válasza krx21 (#51491) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hogy milyet vegyél? Attól függ milyen felhasználásra kell. Amit linkeltél az egy Enduro bringa. Itt elsősorban a lefelé csapatáson van a hangsúly. Én nem kedvelem a kellys bringákat. Valahogy a geometriát nem találják el. Konkrétan itt ez az Enduro gép, látszik, hogy Endurohoz mérten meredek a fejcsőszög és a tengelytáv is rövid.
Alkatrészeit tekintve végül is nem rossz ár így akciósan carbon vázzal, de a fentebb említett dolgok miatt biztos nem kellyst vennék.

Azt mérlegeld, hogy hol és mire használnád. Ha ugyan olyan fontos a felfelé tekerés is mint a lefelé csapatás, akkor 140mm-es rugóút fölé nem érdemes menni, mert az már a mászás kárára lesz. Amúgy egy 140-es AM gép is baromi jó lefelé. Pláne egy új. Tulajdonképpen ez az igazi aranyközépút. Ha inkább a lefelé fontosabb és nem annyira a felfelé, akkor jó lehet az Enduro is, carbon vázzal, 13kg alatti tömeggel, azok is viszonylag elég jól tekerhetőek. Viszont 140-es géppel még egy maraton is bevállalható ha nem a dobogó a lényeg, Enduroval már szenvedés lehet.

(#51494) fpeter07 válasza Runner_fxr (#51493) üzenetére


fpeter07
veterán

Kellys Cool Tool bringa geometriáját több hétig kellett szoknom, mert lefelé nagyon féltem rajta. Egyébként perfekt váz, bár 5-7 km/h körül eléggé instabil, könnyű elesni vele. Nagyon agresszív monti váz, aszfalton nagyon rossz vele menni, de szerencsére nem is kell ott használnom. :) Ezt a vázat akkor fogom majd lecserélni, ha esetleg összejön egy fully. Egy hátsó teló versenyen sokat segítene.

(#51495) bandus


bandus
veterán

Beszabehu, lattatok mar ilyen bringat:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135759538&t=9022608&openwith=1

Bocs, tabletrol nyomom.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#51496) krx21 válasza Runner_fxr (#51493) üzenetére


krx21
nagyúr

Én még mindig a wandal vázba keresek villát... Az gyárilag 100 és 120mm-el volt kapható... Olyat szeretnék ami állítható... Van olyan amelyik 100-130mm-es?

(#51497) fpeter07 válasza bandus (#51495) üzenetére


fpeter07
veterán

Ilyen innovációs tervekben (ld. jövő bringái) látni hasonlóakat. Bár nyeregkulacstartó és triatlon kormánnyal még nem láttam ilyen szerzetet.

(#51498) krx21 válasza Runner_fxr (#51475) üzenetére


krx21
nagyúr

Amúgy szerintem az a váz is XC... Nem???

(#51499) Vasinger! válasza krx21 (#51498) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Hát, nem. De még AM-re se hasonlít kicsit sem. Ne vedd sértésnek, de ha ilyen alapvető fogalmakkal se vagy tisztában még, lehet nem közel 1 milliós bringát kéne nézned, hanem kicsit alsóbb kategóriában kéne elsőként kezdened.

Még mielőtt félreértenéd, nem az Enduro vonalról kéne lemondani, hanem az árkategóriából.

Szóval ha csak azt nézem, hogy a karbon váz előnyeit versenyzők és a komoly sportolók tudják csak kihasználni és megérezni, gyanítom, hogy Te még nem tartozol közéjük, ezért Neked bőven mindegy lenne, hogy alu vagy karbon vázon ülsz. De ha tévedek, kérlek javíts ki.

(#51500) krx21 válasza Vasinger! (#51499) üzenetére


krx21
nagyúr

Akkor milyen váz???

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.