Hirdetés

2017. szeptember 26., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Vasinger!


Vasinger!
(PH! nagyúr)

Vártam(tuk) a cikket, jó lesz esti olvasmánynak! :R

I'm Mr. Meeseeks, look at me! #Wubalubadubdub#

(#2) koxx


koxx
(MODERÁTOR)

Szép a carbon LaPierre, csak kár, hogy ~2,5m ft :o Talán egyszer ezek is megfizethetők lesznek valamikor.

Jó cikk lett, grat.

(#3) sheep


sheep
(PH! addikt)

Nagyon jól összerakott, részletes cikk lett, köszönet érte!
Lesz mit olvasgatnom :)

Privátra illik válaszolni...

(#4) Runner_fxr válasza koxx (#2) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Köszi!

A megfizethetőt konkrétan a pedelec rendszerűre érted, vagy úgy általánosságban a top kategóriás kerékpárokra? A csúcs fejlesztések soha nem lesznek olcsóak, a pedelec rendszer nélkül se.
Az mondjuk igaz, hogy a Lapierre kicsit nagyobb felárat kér az elektromos rendszerért mint más gyártó, de nem is egy kommersz gyártóról van szó. :)

[ Szerkesztve ]

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#5) koxx válasza Runner_fxr (#4) üzenetére


koxx
(MODERÁTOR)

A pedelec rendszerre, bár már most is kapható elfogadhatóbb árú modell. A csúcsbringák mindig is drágák voltak/lesznek. Egyszer kipróbálnám, hogy milyen vele csapatni. :)

(#6) philoxenia


philoxenia
(MODERÁTOR)

Nagyon jó cikk, gratulálok! :)
Engem viszont sajnos inkább a másik véglet érdekelne már most, a koromból és fizikai állapotomból adódóan, azok az elektromos kerékpárok, amikre a bringás segít rá a hajtással. Erről van tapasztalatod?

'65-ben születtem...

(#7) Runner_fxr válasza sheep (#3) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Köszi! Jó olvasgatást! :)

koxx: Az ár kérdésére egyébként a cikkben is kitértem. Igen, pontosan, már most is bőven van elfogadható árú modell. Viszont ha valakinek a csúcs rendszer kell, az tényleg nem lesz olcsó. De ez igaz szinte bármi másra is.

Van lehetőséged kipróbálni. Az ebikeshop-nál például, és szeptemberben van a mozgásvilág tesztnap, oda is visznek elektromos bringákat.

philoxenia: Köszi!
Csak azzal van tapasztalatom amire a bringás segít rá tekeréssel (pedelec). A másik verzió a gázkaros, az megy pedálozás nélkül is, azt e-bike-nak hívják. Olyanom még nem volt. De ezt írtam is a cikk elején. :)

[ Szerkesztve ]

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#8) Runner_fxr válasza Vasinger! (#1) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Neked is jó olvasgatást kívánok! Legalább megnyugszanak a kerékpáros topikban is, innentől kezdve majd lehet itt megvitatni a pedelec-el kapcsolatos kérdéseket. :)

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#10) marositech


marositech
(senior tag)
LOGOUT blog

Húúú nagyon jó a cikk! Csodálatos és egyben szörnyű, hogy ennyit fejlődik a technológia.
Az utolsó oldalnál szinte fogtam a fejem és az állam. :O :Y
"Ezt a bringát tényleg csak tapasztalt és nagy technikai tudású bringás vagy motoros kezébe adnám, különben hamar baleset lesz a száguldásból."
Nah ebből tuti nem lesz, jöttment nyikhaj felpattan rá és szépen keresztbe elszáguldoz a Rózsa utcán a 7. kerben.
(következő mondataimat nem ajánlott elolvasni, nem is kell egyetérteni)
Jelen pillanatban nálunk nagyon beteg a kerékpár kultúra. Ilyen szuper high-tech eszközöket aláadni kész káosz lenne pest utcáin, de szerencsére az áruk jó magasak, egyenlőre. Remélem lesz ebből valami hatósági korlátozás. (jogsi, ellenőrzés, kitiltás stb.)

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#11) Runner_fxr válasza marositech (#10) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Köszi, igyekeztem alaposan bemutatni a témát!

A cikk elején írtam a jogi szabályozást. Ami már 25km/h felett is rásegít az segédmotornak számít a magyar kresz szerint, jogsi, biztosítás és motoros bukó KÖTELEZŐ hozzá!
Ami az utolsó oldalon bemutatott nagy teljesítményű pedelec bringákat illeti, azok meg hobbi járműnek számítanak, mint pl egy quad, vagy egy világítás nélküli cross motor. Ezért a forgalomba nem vehet részt!
Azok a normál pedelec bringák, amik 25km/h-nál korlátozva vannak, nem veszélyesebbek mint bármilyen másik kerékpár. Épp ezért is minősül hagyományos kerékpárnak.

A kerékpáros "kultúra" meg valóban olyan amilyen idehaza, de ebbe azért nem érdemes belemenni, mert az autós vagy motoros sem jobb, sőt még a gyalogos se. :D Elkezdhetünk egymásra mutogatni, hogy ki a nagyobb bunkó, de ettől még semmi nem fog megváltozni. Mindenkinek magába kéne néznie, és elkezdeni betartania szabályokat.
Én elég sokat motoroztam régebben, sok robogó is volt. A mai napig leszarják a robogók rendszámozását. Simán vehetsz 180-as, meg 250-es nagy robogókat, kismotorként! persze ha balesetet csinálsz gond van. Ezek a gépek meg nem 75-80-al tudnak menni, hanem 150-el is.

[ Szerkesztve ]

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#12) joysefke


joysefke
(PH! addikt)
LOGOUT blog (1)

Gratula a cikkhez, simán elfért volna a bikemagon is!

(#13) reap3r


reap3r
(fanatikus tag)

Nagyon jó írás, sok dolgot tanultam belőle, köszönöm!

(#14) Loveless


Loveless
(őstag)

Kicsit lelombozó, amikor az ember mellett elhúz egy ilyen. Pár éve Fertő-tó kerülő túrát csináltunk, úgy előzgettek minket a 100 kilós osztrák nyugdíjasok mintha állnánk :)

My grandfather has the heart of a lion and a lifetime ban from the local zoo.

(#15) TheLázs válasza Loveless (#14) üzenetére


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Hát... :) Én is SZUPERATLÉTA vagyok, azaz voltam és leszek, hiszen most tél is van, és vizsgaidőszak.

Nekem pontosan azért okoz örömet a kerékpározás, mert a nap végén, petyhüdten az ágyba zuhanva megnézhetem, mennyit mentem, és milyen szép helyeken jártam, és ezt mind a saját erőmből tettem meg. Valószínűleg a túrákat pedelecen is ugyanúgy élvezném, de a nap végén petyhüdt ágybazuhanásom kevésbé lenne önelégültségtől fűszerezett.

Szerintem ezért nem Pedelec. Ha lesérülök, és rehabilitációs célra kell, hogy olyan helyekre is elmehessek, ahova egy kevésbé terhelhető izület mondjuk nem tenné lehetővé, az más tészta. Rohannék a boltba pedelecet venni.

(#16) balika8.8


balika8.8
(újonc)

Jó cikk, végigolvastam, mert én is rákattantam mostanában a dologra. Találtam egy relatív pénztárcabarátabb megoldást. Ha már van egy tűrhető alap bicikli mondjuk 150-200 ezer környékén és titeket is érdekel a téma, nézzetek utána a Bafang (8fun) -utólag könnyen felszrelhető- középmotoros megoldásnak. Ez inkább egy e-bike hajtás, de fordulatszenzoros pedelec-ként is lehet használni. Elég sok pozitív visszajelzést kap, nem is néz ki rosszul és 1000 euro környékén már 750W-1000W-os készlet is kijön lítium akksival és minden egyéb kellékkel. Igaz kicsit nehézkesebb megtalálni és beszerezni, de nekem nagyon kacsint :)

[ Szerkesztve ]

(#17) student


student
(őstag)

Városba 250k-ért kompletten Neuzer E-trekking

(#18) Don't Panic


Don't Panic
(senior tag)

korrekt cikk köszi.

Nekem ezekkel a rendszerekkel az a bajom , hogy nagyon nehezek és esztétikailag kifogásolhatók nagy dög az összes.
A Hazai viszonylatban Varjas István- féle rásegítéses 250-350Wattos csodák már elég jók :) az áruk is beugró szint 7500€ :) :U

(#19) Kolondrum


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Tehát itt tartunk,nem rossz, szüli majd a problémákat ezzel együtt. Aki mellett ment már el bicaj úton ilyen vagy 40-el az tudja, hogy feldobott egy újabb veszélyforrást. Amúgy egy KTM volt és ahogy nézem ennyiért vehet motort is, letépi az arcát olyat. Nem keverném a kettőt, épp a sebességek miatt.
Számomra az a megdöbbentő, hogy alig tér el méretben az elektromos meg a sima.

Kawasaki ER-6n kuplung/fék karok eladóak. 1.6L Motul 5100 10w40 eladó! Oka: más olajra váltok. Ugyan itt Motul v300 15w50

(#20) Vitamincsiga


Vitamincsiga
(tag)

Ez aztán a cikk :R Köszönjük :)

Régen totál csalásnak éreztem az elektromos rásegítésű és hajtású bringákat... Tekerek teli tüdőből, miközben egy orkán hátráltat és az "öreg zsivány" nem "elszáguld" mellettem :O Persze néha a "megtorlás" édes öröme járta át kéjjel izzó izmaimat, amikor a "vén imposztor" aksijából kezdett szökni a szufla, én meg mint a villám vettem elégtételt :DDD

Azután az utolsó Kékestetőre történő felmászásomkor - a hegy lábáig 80 km, majd fel, majd le és haza sem árt tekerni ;) - Mátraházánál felfele nem is jött volna olyan rosszul egy kis segítség :K Vagy legalább is ne vírusos torokgyulladással indultam volna útnak :U

Van helye a pedelec-nek!
Néha az elromló időjárás miatt, néha valami apró EÜ probléma okán - pár szem nyári "aszfalt meleg" csokis parány :( pl. - jól jön az a kis segítség.
Meg akkor is, ha már nem vagy épp 20, 30 éves, de arról a Kékestetőre való feltekerésről, amit szeretsz, vagy az egynapos Balaton kerülő túráról, ahol a haverokkal együtt vagy nem akarsz lemondani! Persze az érem másik oldalának is "tisztának" kell lennie. Mátrafüredről felfele VOLT segítség, illetve a végén Siófok és Füred között már "ketten tekertünk". És ezzel - szerintem - nincs is gond :)

Köszönet a cikkért!
Ha időd és erőd engedi a trekking, országúti kerékpárokról írni, szívesen olvasnám. Szintúgy, ha a szettben kapható cuccok összehasonlításáról, aksikról, menettávokról, mennyit tud tölteni lejtmenetben, stb. vésnél bővebben.

Még egy gondolat a "súlyos" pótaksiról ;) A kerékpár legnehezebb "alkatrésze" mindig a kerékpáros :K

Jó lenne egy varázsgömb ;-)

(#22) kicsiogre


kicsiogre
(újonc)

Köszönet a cikkért már vártam megvan az olvasnivalóm , a kerékpárosok, bringások ide fórumot naponta böngészem jómagam tavaly márciusban vettem egy bicajt de sajna nyár eleje otta nem bicajozhatok :( :( :( remélem tavasszal újra tekerhetek...már nagyon hiányzik a bicajozás

(#23) deuscreator


deuscreator
(lelkes újonc)

Dejó!

Köszi a cikket, sokat tanultam belőle.

Nekem a bicaj munkábajárás eszköze tavasztól őszig, de nemrég munkahelyet váltottam és az 5-6m szintkülönbségből 4km-en lett 200m lefelé, 200 felfelé egy 10km-es távon... Szóval nagyon gondolkodom egy ilyen bicaj beszerzésében. Erre a távra és szintkülönbségre, napi használatra van 1-2 bestbuy tippetek?

Előre is köszi bármi tanácsot!

(#24) Runner_fxr válasza joysefke (#12) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Köszi!

reap3r: Örülök ha hasznosnak találtad!

Loveless: Persze lehet úgy is használni, hogy felnyomod maxra a rásegítést és fütyörészve lehagysz mindenkit, de így hamar lemerülhet az akku, utána meg te mész el mellettük. :)

TheLázs: Nincs azzal semmi baj, hogy leméred mennyit mentél, amiről én beszéltem az a másik véglet. :) A pedelec montizás után is ugyan olyan fáradtan lehet az ágyba dőlni. Ez csak azon múlik, hogy használod.
Komolyabb ízületi betegség esetén az intenzívebb montizás eleve felejtős szerintem, akár sima akár pedelec. Ez esetben marad az aszfalt. :D

balika8.8: Ismerem a Bafang-ot, gondolkodtam is rajta, hogy említést tegyek róla a cikkben, de mivel idehaza kevésbé elterjedt, így kimaradt. Ahol dolgoztam üzletben, adtak el Bafang motoros bringákat, nem volt rájuk panasz. Kicsit puritánabb a megjelenése, de nem rossz az ára. Mondjuk azokat a teljesítményeket amiket írnak a weboldalukon is, én erősen fenntartással kezelném. Meg abban se vagyok biztos, hogy érdemes utólag középmotorosra építeni. Építésnél én inkább maradnék a jól bevált hátsó agymotornál.

Don't Panic: Az biztos, hogy még van hova fejlődni! Most járhat a fejlődési ciklusa közepén a pedelec és e-bike. Idővel még kisebbek, jobban integráltak lesznek a rendszerek, és remélhetőleg az akku kapacitásban is lesz jelentősebb előrelépés. Erre egyébként az elektromos autóknak is nagy szüksége lenne, tulajdonképpen az akku szab gátat a tömeges elterjedésének. Ha megtörténik a jelentős előrelépés az akkumulátorok terén, úgy gondolom a benzinnek és gázolajnak ott be is fellegzett, meg azoknak az országoknak is, akik most ebből dőzsölnek. Én mindenképpen üdvözlöm ezt a jövőt!
Visszatérve a bringákra, a normál pedelec és s-pedelec szerintem már vállalható méretű, súlyú. Az ilyen Stealth B52 és társaik nyilván nagyok, nehezek, de az egy külön kategória.
Ízléssel nehéz vitatkozni, nem is lehet, szerintem az esztétika már egészen rendben van, de nyilván ezek nem a belépő olcsóbb modellek.
A Varjas féle megoldás érdekes koncepció, de nekem ott is a hatótávval van a bajom. Az öli meg azt is. Persze egy versenyen ez is bőven eldöntheti ki nyer, mondjuk ezt én is nagyon elítélem, még jobban mint a doppingot, mert az legalább nyílt titok, de ez meg simán csalás, mivel elsunnyogják.
Átlag országúti felhasználónak szerintem a pedelec nem alternatíva. Ahhoz sokkal kisebb és nagyobb kapacitású akkumulátorok kellenének.

Kolondrum: Van egy épített, KTM-re matricázott bringa Budapesten. Már én is láttam párszor, valóban száguldozik vele az ember már pár éve. Szerintem egyre gondolunk. :) Ettől függetlenül nem egy ember után kéne megítélni az összes pedelec felhasználót. Az egy épített, Stealth B52 szerű szörny, elvileg nem is közlekedhetne a városban, csak forgalomtól elzárva. Ne keverjük ide a normál pedelec felhasználót, azokkal semmi baj nincs.

Vitamincsiga: Örülök ha tetszett! :)
Érdekes egyébként, mert engem soha nem zavart amikor normál bringával tekertem és leelőzött egy pedelec. Valahogy ez engem nem tud érdekelni. :) Magam örömére tekertem mindig, nem versengtem másokkal.
Ezer oka lehet annak, hogy épp miért akar valaki rásegítéses bringát, a felhasználási terület nagy. Az biztos, hogy egészségügyi probléma nem kell hozzá. Ha megélem a vén trottyos kort, már biztos nem Enduro montikat akarok majd magamnak venni, meg az erdőbe csapatni, akkor se ha pedelec.
Örülök ha luk lesz a seggemen. :)
Nem terveztem még egy pedelec-es cikket írni, úgy gondoltam, hogy ami felmerül kérdés a témával kapcsolatban azt itt a fórumban majd meg lehet vitatni.
Az országútival kapcsolatban csak ismételni tudom magam, szerintem még nem érdemes rásegítéses verzióban gondolkodni. Trekkingben annál inkább, ott simán jó az átépítés is agymotorosra. A hatótáv nagyon képlékeny dolog, sok mindentől függ. Támpontnak szerintem teljesen jó az a bosch hatótáv kalkulátor amit a cikkbe is linkeltem. Illetve azt érdemes még figyelembe venni, hogy az agymotor kb 20%-al többet fogyaszt mint a középmotor. nagyjából ki tudod kalkulálni neked mekkora akkura van szükséged az adott felhasználáshoz. De ha elmondod a konkrét igényeidet, tudok tanácsot adni.

kicsiogre: Jobbulást!

deuscreator: Én személy szerint erre a távra nem vennék pedelec bringát, de persze nem egyformák az igények. :) Ezt a szintet kb bármelyik ma kapható pedelec bőven tudja.
Ha újat szeretnél akkor a cikkben is említett 2 boltot ajánlom, ebikeshop.hu, ambringa.hu. Én személy szerint az ebikeshop-ot ismerem jobban, náluk már többször voltam. Megbízható bolt, kb 300k-tól indulnak a komplett bringáik, nézegesd meg. De az ambringa is régóta foglalkozik a témával.
Ezenkívül átalakítószettben is gondolkodhatsz, vagy akár használt. Bár a használtat egy szakszerű átnézés után csak. bikemag apró.

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#25) gyenesmartin


gyenesmartin
(őstag)

Köszönet a cikkért!

Egy kérdés. Ha én építenék egy nagy teljesítményű elektromos biciklit egy MXUS 3000W-os agymotorral, Adaptto Max-e kontrollerrel, meg 72V 30-50Ah--s akksival azt lehetne vezetni olyan utakon ahol egyébként biciklivel már nem, de robogóval még igen?
Két város közti autóút miatt lenne ekkora teljesítményű, városon belül pedig bicikliként használva.

Xiaomi Redmi 4X

(#26) ncc1701 válasza Loveless (#14) üzenetére


ncc1701
(PH! addikt)

Emelkedőn mami az az igazi alázó. Haver már qrva anyázott fennhangon, h bedobja az árokba a bicót, de rájött, h vellany moci van a mami alatt. És olyan is volt, h egy csenevész kislány előzött ki minket, szintén villany powerral ment. :)

(#27) Runner_fxr válasza gyenesmartin (#25) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Ha 45km/h-nál nem képes nagyobb sebességre akkor szerintem igen. Mert ez esetben segéd motorkerékpárnak minősül. Viszont akkor kell rá kötnöd biztosítást és a jogosítványnak is meg kell lennie. Illetve a motoros bukó sem hiányozhat. Ez a törvény szerinti előírás, aztán, hogy a valóságban ezt mennyire veszik komolyan, az más kérdés. :)

[ Szerkesztve ]

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#28) gyenesmartin válasza Runner_fxr (#27) üzenetére


gyenesmartin
(őstag)

45? Egy robogó 60-ra is simán képes.

Xiaomi Redmi 4X

(#29) dugø válasza gyenesmartin (#28) üzenetére


dugø
(PH! addikt)

Full illegálban, tegyük hozzá.

(#30) deuscreator válasza Runner_fxr (#27) üzenetére


deuscreator
(lelkes újonc)

Köszi a választ!

Nem a táv letekerésével van gond, hanem azzal, hogy az a 200m felfelé majdnem egyeben van az út vége felé, magyarul lefővök, mint a kávé, ami nem praktikus egy öltönyinget elváró melóhelyre érkezve.. (átöltözés nem lenne praktikus).

Akkor nekiállok keresgélni valami ismertebb márkából alsópolcosabbat.. :)

(#31) Runner_fxr válasza gyenesmartin (#28) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Az én 50-es 2T, vízhűtéses piaggio-m 80-90-re is képes volt, de ez baromira nem érdekli a rendőrt, mert a törvény azt írja elő, hogy segédmotor max 45-el mehet! Ha veszel egy új 50-es robeszt, az sem fog menni többet mint 45, mert van benne fojtás. Ha kiveszed akkor már elvileg szabálytalan a motorod.
Egyébként volt 180-as 2T mocim is, 50ként használva, a kutya nem foglalkozott vele. Pedig úgy ment mint a rakéta, 150-160-at. Ennek ellenére én ezt nem ajánlom senkinek, mert ha baleset van akkor megszívod.
Visszatérve az elektromos bringára, szerintem a rendőr kb annyira sem fogja vágni, hogy mi a pálya, mintha elkapna egy nagyobb köbcentis motorral. Meg kell kötni rá a biztosítást, segédmotorként bejegyzik, aztán mehetsz.

[ Szerkesztve ]

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#32) Kolondrum válasza Runner_fxr (#24) üzenetére


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Komolyan? Milyen kicsi a világ, hogy ebből ráismertél. Nem ítélem meg, de van egy, lesz több. Egy újabb probléma forrást teremt azok miatt akik nem úgy használják ahogy kell.
Kerületet is mondasz? hátha valóban arról van szó. Én a Beller Imre utca magasságában futottam össze vele, Régi Fúti út, Penny market magassága.

[ Szerkesztve ]

Kawasaki ER-6n kuplung/fék karok eladóak. 1.6L Motul 5100 10w40 eladó! Oka: más olajra váltok. Ugyan itt Motul v300 15w50

(#33) gyenesmartin válasza Runner_fxr (#31) üzenetére


gyenesmartin
(őstag)

Ahogy néztem ezt az MXUS motort, simán képes 80-ra. Ha rendőrt vagy kamerát látok legfeljebb majd lelassítok.

Xiaomi Redmi 4X

(#34) dugø válasza gyenesmartin (#33) üzenetére


dugø
(PH! addikt)

Ez addig működik, amíg nem lesznek itthon sebességmérő görgők a közúti ellenőrzésnél. Ugyanis a 45km/h-s korlát a tervezési sebességre vonatkozik, fizikailag nem tudhatna többet a jármű.

(#35) Runner_fxr válasza deuscreator (#30) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Ja értem, ez esetben valóban jó megoldás a vellany power. :D
Mennyi pénzt szánnál rá?

Kolondrum: Nyilván nem tudhatom biztosra, hogy egyről beszélünk, de az tény, hogy Budapesten van egy ilyen KTM szerű, elektromos szörny, személyesen nem ismerem a tulajt, de már többször láttam a gépet, Budapest több kerületében is. XI-ben például, meg a körúton is több helyen. Amit írtál, arra felé nem járok, de lehet arra felé is megfordul. Az a baj, hogy a rendőrség baromira leszarja az ilyeneket, mint fentebb is említettem, még a motorokat sem úgy ellenőrzik ahogy azt kéne, ezekhez az elektromos gépekhez, meg a szabályozásukhoz még annyira sem értenek. Mindig is lesznek emberek akik megkeresik a kiskapukat, ezzel nem tudsz mit csinálni.
Ettől függetlenül szerintem nem megvetendő ez az elektromos bicaj dolog, meg egyáltalán az elektromosságon alapuló közlekedés sem. A jó oldalát kell nézni, és több a pozitív oldala mint a negatív. Ilyen erővel betilthatnák az összes nagymotort is, mert van jó pár idióta aki csak a csutka gázt meg az egykerekezést ismeri. :)

gyenesmartin: Jelenlegi szabályozás szerint ha építesz egy ilyen elektromos monstrumot, azzal egyáltalán nem vehetsz részt a forgalomban. A gyakorlatban szerintem nem foglalkoznak vele egyelőre.
Csak akkor lehet gondod ha balesetet csinálsz, mert akkor biztos, hogy alaposan megnézik azt a villany masinát és amennyiben szabálytalan, úgy mindent rád vernek, azt is amiért amúgy nem te voltál a hibás.

dugø: Németországban már annyi S-pedelec van, hogy kapásból kapja a rendszámot.

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#36) Fred23


Fred23
(PH! addikt)

Köszi az érdekes cikket!

Nekem az az extra 7-8 kiló nagyon soknak tűnik, ha lemerült az akku, még cipelhetem azt is, pláne emelkedőn! Egyrészt szuper, hogy megnő vele az ember hatótávja, másrészt egy újabb alkatrész, amivel baj lehet; nagyon vegyesek az érzéseim; azt hiszem, ha lenne annyi pénzem, hogy vehetnék egyet, inkább egy minőségi hagyományosat vennék az árán. :)

transhumanism █h+█

(#37) Kolondrum válasza Fred23 (#36) üzenetére


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Tudod ki mire áldoz, ebből autót lehet venni, esetemben egy motort, kinek mi. Akinek ez kell áldozni fog rá. Kollégám a bicajjal alszik, dolgozik és fürdik olyan értékes és keveset gyártottak belőle.

Kawasaki ER-6n kuplung/fék karok eladóak. 1.6L Motul 5100 10w40 eladó! Oka: más olajra váltok. Ugyan itt Motul v300 15w50

(#38) Runner_fxr válasza Fred23 (#36) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Emelkedőkön valóban megszívod ha lemerül. Sík úton el lehet hajtani.
Nyilván nem való mindenkinek, kinek mi az igénye? Egyszer majd azért próbálj ki egyet ha lesz lehetőséged.
Még változhat a véleményed.

Kolondrum: Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy a pedelec 300k körül kezdődik. Annyiért olyan csuda autót nem veszel, de motort se. A csúcsmodellek nyilván drágák, de mondjuk az autóban, motorban sem két fillér.

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#39) Sutty66


Sutty66
(fanatikus tag)

Köszönöm a sok hasznos információt ! :R

[ Szerkesztve ]

(#40) Zsohi


Zsohi
(senior tag)

Nagyon jó olvasmány volt, köszönöm szépen. :) Bár azt meg kell jegyeznem ez a cikk se volt képes azon véleményem átformálásban ami az elektromotorok és úgy egészében mindenféle elektromos kütyü(elektromos váltás, elektromos tagok és villák) kerékpárokon lévő meglétét szorgalmazná, talán kicsit maradni vagyok... Igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy túl sok tapasztalattal nem is rendelkezem. Az a nyúlfarknyi tesztkör amikor kipróbálhattam egy 'pedelec' gépet a Bromont-on(dél-kelet Kanada) egyáltalán nem győzött meg. Hegynek fel persze tetszett a dolog, :DDD de amint lejtmenetre került a sor egycsapásra megutáltam a dolgot. A gép ***** nehézkes volt, kanyarokban az alacsony súlypont végett szépen lehetett küldeni, levegőben borzalmas volt, technikás singletrack pályákon esélytelen, arról nem is beszélve, hogy végig attól paráztam, hogy fent akadok valamin, ami tönkretette az egész utat... A másik probléma meg egyszerűen elvi dolog. :)

A bringás topikba biztosan be fogok lesni, most hogy megtudtam ilyen is létezik itt.

PSN: Zsohi14

(#41) rottenbull


rottenbull
(senior tag)

A Tour de France nyerteseinek ajanlasaval :D

(#42) Runner_fxr válasza Zsohi (#40) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Arra emlékszel még, hogy pontosan milyen bringa volt amit kipróbáltál? Márka? Évjárat?
Kíváncsi lennék. Én ezeket a negatívumokat nem tapasztaltam amiket felsoroltál. Az igaz, hogy az átlagnál erősebb fék kell rá, mert nagyobb súlyt kell megállítani, de szerintem technikás pályákon is bőven megállja a helyét, persze nem mindegy milyen típusról beszélünk. :)
Nézted a cikk végén azt a pár videót amit belinkeltem? Szerintem eléggé megküldik neki. Azt nem állítom, hogy egy normál bringa nem forgatható jobban a levegőben, vagy nem jobb egy technikás pályán, de ezek a negatívumok csak profi lejtőzéskor jönnek ki. Nagy általánosságban biztos nem.

Egyáltalán nem az volt a célja a cikknek, hogy mindenkit átcsábítson a "sötét oldalra". :D
Csupán szerettem volna ha az ellentábor is egy kicsit jobban megismeri ezt a technikát.
Meg nyilván vannak akik most hallanak róla először, esetleg vennének, de nem tudják milyet.

Új Bergamont kerékpárok, rendkívül akciós áron eladóak!

(#43) Teasüti


Teasüti
(PH! kedvence)

Remekül összeszedett cikk! Ebben nem kevés időd lehet! :R
Jó látni mennyivel előrébb járunk, mint pár éve, de azért az az 5200 euró még mehetne lefelé kicsit. :D
Kövezzetek meg, de én nem adnék 300k-t egy nyavalyás akkumulátorért. Még 100-at talán...

Topikba tartozó kérdésekre nem válaszolok privátban.

(#44) 6030D válasza Runner_fxr (#42) üzenetére


6030D
(fanatikus tag)

Jó lett a cikk, már én is vártam! :R

Amivel ki kellene egészíteni: valahogy csinálni egy mérést a sima tekerés vs. pedelec-kel tekerés között. Kellene rá kölcsönkérni egy wattmérőt, és ugyanazon a körön végigmenni egy hagyományos montival, meg egy pedelec-kel kikapcsolva + összes fokozaton. Akkor látszódna, mennyi watt az az "ezzel nem is kell tekerni" kerékpározás. Bár egy laikusnak az sem fog sokat mondani, de legalább összehasonlítható.

Akinek még mindig nem esik le, mire jó a pedelec, annak pár példa:
- ahogy Runner is említette, el lehet vinni az asszonyt, gyerkőcöket is túrázni olyan helyre, ahova nem bírják. Vagy pedelec-kel kisegíted őket a hegyen, vagy mehetsz te is a síkon. Az elsőt mindenki jobban fogja élvezni.
- ugyan ez, csak haveri társasággal. Ha olyan emberekkel mennél tekerni, akik többet mennek, mint Te, akkor el tudsz velük menni. Ha sima bringával mész, akkor az első pár alkalom után vagy Te hagyod ki a túrát, mert megdöglesz, mire a kereszteződéshez érsz, ahol várnak rád, vagy Ők fognak hanyagolni, mert mindig várni kell.
- túrázás. Ha most tudsz tekerni 30 km-t meg 500 m szintet, akkor ezzel fogsz tudni 60 km-t 1000 m-rel. 2 napi látnivaló egy nap alatt, és ugyanannyira elfáradsz.

Nincs pedelec bringám, ha lenne annyi pénzem, akkor sem azt vennék, hanem simát.
Mentem már pedelec-kel, voltam túrán, ahol volt pedelec-es. Azért volt jó, mert rá nem kellett várni a domb tetején... ;) De tudom, hogy van értelme, csak át kell látni.
(Az autóba is csak az kér automata váltót, ASR-t, meg szervót, aki nem tud vezetni, ugye? Az ne is vezessen. Menjen lóval! :D )

(#45) Zsohi válasza Runner_fxr (#42) üzenetére


Zsohi
(senior tag)

Egy Scott gép volt, a nyakamat nem tenném rá, de ha jól rémlik ez volt az: [link]

A videókat megnéztem, de velük ellentétbe én nem vagyok profi, csak egyszerű hétvégi harcos. :D

Végezetül talán kicsit félreérthető volt amit írtam, de örülök az elektromos kerékpárok térhódításának. Több ember, több pálya. :)

PSN: Zsohi14

(#46) Peter13 válasza deuscreator (#30) üzenetére


Peter13
(senior tag)

Én ugyanebben a cipőben jártam, és a végén egy átalakítószettet vettem (komplett hátsó kerék, akksi, vezérlő), és elmatattam vele egy délutánt mire sikerült összelegóznom.
Arra a célra amire nekem kell (és amire ezek szerint neked is), tökéletesen megfelel. Londonabn élek, kb 7 km egyirányban az út, 3 oda-vissza még pont belefér egy töltéssel, ami szerintem teljesen jó. És tényleg nincs leizzadás, nincs átöltözés (csináltam azt is, de eléggé utáltam), nincs puttony. Akkor van szívás ha esik az eső: ilyenkor eldöntöm hogy hogy bevállalom-e a tömegközlekedést aznapra, viszek vízhatlan göncöt vagy váltás ruhát, vagy dolgozok otthonról :) (na jó, ez utóbbi azért elég limitált, de volt már hogy pont jól jött ki).

Én nem vagyok nagy bringás. Nem volt drága biciklim se (akciósan 150 fontos, hibrid alapmodell, 4 éve vettem), az átalakító szett sem egy drága dolog (400 font volt ha jól emlékeszem), nyilván nem csúcsminőség. Viszont így egyrészt nyugodtan ütöm-vágom (azért rendszeresen karban van tartva, meg cserélve a kopó-fogyó dolgok...de nem szakad meg a szivem ha mondjuk parkolás közben megkarcolják, eldől, kint kell hagyni szabad ég alatt, stb), másrészt talán kisebb az esélye hogy valakinek gusztusa támad rá (persze, erre sincs garancia).

Szóval szerintem keresgélj bátran, az összeszerelés sem akkora ördöngösség (rusztikus szóhasználat gyakorlása azért szinte garantált, de ennyi belefér), és a célnak egy 250W-os kis motor is megfelel (nekem is ez van - hegynek nem mennék neki, de városban, "hídra föl szembeszélben" és hasonlók esetén még pont elég)

"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."

(#47) bul07 válasza deuscreator (#23) üzenetére


bul07
(PH! kedvence)

Vegyél egy Z-Tech ZT-35-öst, még tekerni se kell mert benzines, de amúgy kerékpár nem kell hozzá semmi papír
Az meg hogy elektromos segítség vagy benzines teljesen mindegy

Környezetembe van jó pár megbízható darabok, az egyikbe két év alatt 4000Km ment bele, csak a láncot kelet cserélni mert megnyúlt
Bár egy másikon gyári hibás a hátsó fogaskerék tojás alakú, garanciába cserélték volna csak be kellet volna vinni(tulaj nem volt hajlandó rá)

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A5 (2016) / Small Sun ZY-T08 / Lenovo Z510 / Samsung UE48H6400

(#48) Napfénysüti


Napfénysüti
(PH! nagyúr)

Nagyon jó írás lett Runner, így szerintem már többen megértik mi ennek a lényege. :R

Més que un club!

(#49) Don't Panic válasza Runner_fxr (#24) üzenetére


Don't Panic
(senior tag)

sajnos már rég van , létezik nem laboratóriumi körülmények között olyan nano-grafit alapú akku tech ami a mai lítiumos akkukhoz képest maga a csoda mind élettartamban-tárolásban valamint töltési sebességben.

SOK nagyon sokan függenek az Olajtól és még van is bőven a föld alatt + a tartalékok, csak rajtuk múlik mikor érik meg nekik váltani(valszeg soha) szépen lassan az utolsó bőrt is lehúzva és kisajtolva a termesztet mert ugye globális felmelegedés sincsen... 1 értelmű, h ez a jövő nem vitás! adom én is.
az audi csinált egy nagyon meleg e-bike ot :)

[audi e-bike]

[ Szerkesztve ]

(#50) zolka78


zolka78
(senior tag)

Köszi az írást. Tényleg jó, hogy megpróbáltad bemutatni ezt a kategóriát is. Teljesen laikusként nekem soha nem voltak előítéleteim a pedelec bringákkal. Kivétel amikor először megláttam, hogy egészen komoly mtb-k is vannak elektromos rásegítéssel. Erre már azt mondtam, hogy ez azért túlzás. Mert a komoly mtb sport, ha már sport, még ha csak valaki hobbi szinten is csinálja, akkor maradjon is annak, mindeféle rásegítés nélkül. De persze mint írtam, nem ismerem a pedelec mtb kategóriát(ha lehet-e egyáltalán annak nevezni). Így viszont , ezt az írást olvasva, már látom a létjogosultságát. Mondjuk én teljesen anti sportista vagyok. Nézni szeretek bizonyos sportokat, de csinálni nem. Ahhoz túl lusta vagyok. De azért a bringázás megmaradt. Általános közlekedési eszközként, meg túra, csavargó eszközként. Így nagyjából éves szinten 7e-8e kilométert tekerek bele a bringámba. És mivel számomra a bringának ez a felhasználási módja az ami a leginkább van, ezért pont a városi vagy a komolyabb túra pedelec bringákról hiányzik téma az írásodból. Mondjuk lehet csak azért mert ezeknek a felhasználását láttam eddig itthon is és külföldön is. Persze írtad, hogy elsősorban a saját tapasztalatod vezérelt az írásod elkészítésében, ami leginkább az mtb kategória, de az is látszik, hogy nem csak a személyes tapasztalatokat írtad le, hanem jobban tájékozott vagy a témában. Így a fentebb említett téma nekem kicsit hiányzik. Főleg, hogy szerintem mind a városi közlekedésben, mind a komolyabb, hosszabb csomagos túrázásoknál látom jelentőségét. Az írásodba és it a topikjában is sokszor felmerült, mi van ha az akku lemerül? Akkor lehet szívni és a dögnehéz géppel tekerni hazáig? Hát kérem szépen én Szerbiában egy bringatúrám kapcsán láttam egy német túrakerékpáros srácot, aki pedelec bringával ment. Nem kell ezt is rögtön leszolni, a srác bringája elöl-hátul fel volt málházva és még egy utánfutót is húzott maga után telepakolva. Ehhez azért kellett a rásegítés. De a lényeg, hogy amig pihizett és kajált a hegytetőn, addig 2 kisebb szőnyeg méretű napelemes töltővel töltötte az akkukat. Az egyik ráterítve az utánfutóra, a másik majdnem teljesen betakarta a bringát. És ahogy néztem eléggé vékonyak voltak ezek a töltők, gondolom kisebbre is össze lehet hajtogatni. Jó, persze ez minden esetben nem megvalósítható, de esetlg ez is opció lehet valakinek.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.