Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Solad
őstag
Győrt nem "lapos"-ként szokták emlegetni a Soproniak és környékbeliek?
A kettest értem. Viszont ha nem oszt nem szoroz, néha jól jöhet még ha csak 3 fokozat is van.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
Narakh
senior tag
Tudom, a nyereg a legszubjektívebben megítélhető alkatrész, de van esetleg valami közismerten kényelmes darab az olcsóbbak közt? A szamáron Selle Royal Mach - vagyis a B+ márkásított változata - van, ami pofás kis darab, de embertelenül viselkedik a gát-tájéki részeimmel. Tippekért hálás volnék.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
zoli03
őstag
1. Az a párszáz gramm különbség inkább 1 kg, vagy akár több is. Lépcsőre cipeléskor nekem számít annyi is, főleg, hogy egy pontban összpontosul az a súly.
2. SSn-él a karbantartás csak annyi, hogy a csapágyakat újra kell zsírozni, vagy kicserélni, míg az agyváltót azért bonyolultabb karbantartani.
3. Ha elég egy sebesség is, akkor minek agyváltó.
4. Az agyváltónak azért nagyobb az ellenállása, mint egy SS agynak.
5. Nincs váltókar, bowden, szerelék.
6. Sokkal egyszerűbb kivenni a kereket.
5. Ár.
Cathfaern
nagyúr
Túl sok domb itt nincs az biztos Főleg, hogy az osztrák határ mentén kezdtem el biciklizni Bár ennek ellenére sikerült megoldanom, hogy a város egyik legmagasabb pontján (Széchényi híd, ~15m szintkülönbség 500m-en), de az is bőven kitekerhető egy haladós áttételen
vendingo
veterán
Rég jártam erre.
Tegnap voltam kicsit crossozni a Kross bringámmal.
Véletlenül rátévedtünk egy kiadós eső után egy 3km-es földútra, ahol én slickre kopott gumikkal voltam.
Igazából olyan mocsár volt, hogy unokatesóm a ballonos bütykössel nem bírt haladni, sok helyen csak toltuk a bringákat.
Az evado 3 gyári gumija egy nagy kalap kaki, 200 kilométer alatt elfogyott a hátsó.
Ma vettem rá picit ballonosabb bütyköset, megtetszett az offroadozás.
Kéne hozzá valami masszívabb állítható első teló, mert most egy alap gagyi sr suntour van.
Állíthatót szeretnék, az se baj, ha lockolható. Mit ajánlanátok max 30-50 között?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
HollyBoni
veterán
Váznál a méreteket csőközéptől értik?
Upsz, nem válasz akart lenni.
[ Szerkesztve ]
szjoci
őstag
Használt jó állapotban lévő RS Recon soloair-t 40k körül ki lehet fogni. Levegős, lockokható. Meg vagyok vele elégedve
vendingo
veterán
Fogalmam sincs.
szjoci: Jelenleg 63mm a rugóút, van ebből a telóból hozzá hasonló, vagy betehetek akár 100-ast is?
Nem szeretnék ugratgatni, csak bírja jobban a terepet, állítható legyen a keménység, meg lockolható is legyen.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
deicide
veterán
Fincsi, ilyesmi volt vasárnap is Tamási környékén, lejtőn különösen élvezetes, amikor csúszkál a sáron a gumi.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
aronpapa
tag
A 3M gyárt jó ipari félálarcokat, ami tényleg kiszűri a gőzöket, gázokat is, de eddig egyet sem találtam, amiben ne fülledtem volna be, és ne nyomorította volna el a pofámat a gumiszalag és a műa. pöcök.
Tavasszal és ősszel jó, mert melegít, de nyáron ...
1,5e/db-tól indulnak az árak, én az aktív szénszűrőset használtam, az vált be eddig a legjobban.
Ha érdekel, itt tudsz nézelődni.
sanzi89
addikt
Most egy példa jut eszembe, Tolvajkergetők videóban hány ember próbált meg imbusszal csavarozgatni? Természetesen nem azt mondtam, hogy atom biztos megoldás, csak, hogy egy fokkal biztonságosabb, mint a sima gyorszár. Ahhoz semmi se kell, ehhez meg egy imbuszkulcs, még akkor is, ha bárkinél lehet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
rii
nagyúr
sziasztok
utánfutóm kerekékre szeretnék sárvédőt
ha a felni átmérője külső peremtől külső peremig 32 cm akkor a kerék az 12"-os?
nomeg ponyvát .-/
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
sanzi89
addikt
Lehet kérdezni milyen utánfutód van?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Honnan és hogy lopták el? Mivel volt lezárva?
szjoci
őstag
Trekkingekbe szokott gyárilag 63mm-es teló lenni. Nem célszerű belerakni sokkal nagyobb rugóutast (a 80-as még szerintem elmegy).
Nekem 80-as illene a vázamhoz és 100-asra van hagyva a rugóút. Ez már annyira elcseszi az irányíthatóságot hogy nem tudom elengedni a kormányt mert egyből "húz" valamerre.
[ Szerkesztve ]
nincs valakinek eladó magellan draco 18-20" váza, vagy azzal kompatibilis 15-25eFt között ?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
rii
nagyúr
persze
sőt
de ez nem "boltban" kapható
2-3 éve vettem az apro.bikemag.hu-n, ott volt egy srác, aki csinált utánfutót, majd eladta megint csinált egy msáfajtát .. eladta .... sajnos nincs már meg az elérhetősége, ....
ami jó ebben az utánfutóban a boltiakhoz képest, hogy
- jóval nagyobb a raktere
- teleszkópos hátsó kerék
- csak 30.000 volt, igaz van még mit csinálni vele, lefesteni, meg sárvédő
ami hátrány a boltival szemben:
- a tengelyre való felrögzítés nem túl preciz, nem eléggé átgondolt, anyás csavarral kell összefgni, ami 5 km alatt kilazul. Most kerítésdróttal oldottam meg és esze ágában sincs szétjönni
- eléggé szügletes lett az eleje, ami nem jó ha a kanyarodáskor valamiről le kellene "pattannia", padka vagy bármi
- a tengelyre kapcsolódó rész egy db merev vas, így eltérő tengelytávokat nem tud áthidalni, míg a gyárinál két különböző elemből oldották ezt meg, melyek egy közös tengelyen elfordulnak.
szerintem a legjobb módja heggesztetni valakivel egy ilyet, és a felfogatás ne a tengelyen, hanem inkább a vázon legyen kétoldalt a tengely előtt-felett, hogy a tengelyt legalább ez ne terhelje
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Testbikeon a deore hatso agyakrol fokent kattogast es nagy karbantartasigenyt irtak a velemenyek, mennyire lehet ennek hinni? A kattogas rendellenes mukodesnek veheto, vagy csak a sima racsni hang, egyeseknek zavaroan hangosan? o.O
Everybody lies.
evilskati
aktív tag
Vigyázz, mert ha jól emlékszem a cross vázakba nem lehet belerakni a montikba való teleszkópokat.
Balazska15
senior tag
" Everybody lies" Testbike-on meg aztán pláne mindenki össze vissza írogat.. Nem venném semmiben mérvadónak, az ott írt véleményeket, mert nyilván van köztük hozzáértő is, de nem tudni ki honnan jött....
"100 kiló vagyok baszd meg, hát mi lenne a titkom" :DD
belaazallat
addikt
Hali!
Nekem 510-es hátsó agy van kerekemben, használtan vettem, nem tudom mennyit ment előtte. 2. szezon óta nyüstölöm, évente elviszem bezsiroztatom és slussz. Előtte silent cloztch-os hátsó agy volt a kerékben, azután, kicsit "hangos" volt, de most már észre se veszem.
Szerk: 125kg vagyok és nem kerülgetem a kátyúkat szóval kap nálam szfalton rendesen a kerék.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
HollyBoni
veterán
Testbike-on akármiről olvasok véleményt, egyik 5 csillag, másik 1, egyszerűen nem értem hogy. Pl tegnap nézegettem láncokat, egyik vélemény 5 csillag, azt írja x ezer km van benne és nem nyúlt, másik 1 csillag, azt írja kinyúlt 600km után, harmadik megint 5 csillag. Tényleg bármit nézek ott mindig ez van.
Rendben, akkor nyugodtan beszerzem
(#29120) Balazska15
Azert rakerdeztem inkabb, de gondoltam, hogy a nagy szamok torvenye alapjan csak egy kis kivonatot latok a vasarlok velemenyebol
(#29122) HollyBoni
Nagyon felhasznalas fuggo a dolog, ha boven nem a gyarto altal megcelzott kategoriaban hasznaljak, akkor ne is csodalkozzanak.. De ez altalaban minden hasznalati cikknel igy van.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
sanzi89
addikt
Érdemes utánanézni a konkrét típusoknak, ha fontos az ár. Például:
Shimano Deore LX FH-T670 felépítés 8.550Ft
Shimano Deore FH-M590 felépítés 7.350Ft
A csapágyazása, tömítései teljesen ugyan azok, és spóroltál több, mint egy ezrest. Persze, ha ez lényeg, és nem fontosabb a felirat az agyon.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Persze, nem az lx-et akartam venni, csak beirtam a keresobe, hogy deore
A bordazottsag miatti tomegcsikkenest lattam valahol irva, talan eppen itt, mint az lx elonyet. Ezert pedig nem igazan fizetnek egy extra ezrest
A csapagygolyok merete mm-ben fellelheto valahol? Ez az 1/4" nem sokat mond nekem sajnos
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
Teasüti
nagyúr
Nem is tudom amúgy pontosan mit értenek ipari csapágyon, csak a mélyhornyú golyóst?
elárulom, hogy egy jó kónuszos agy sokkal tovább bírja.
Örökélet +1 nap, ha karban van tartva, nem ázik be és jól be van állítva. Persze egy jobb fajta, nem a bike+.
(#29069) Solad
Köszi, de sztem ennél hamarabb látok majd. Rendeltem könyökre és térdre belőle. Kíváncsi leszek.
Mondjuk tegnap este adtam le a rendelést, de ez nem webshop és azt írta majd felveszik velem a kapcsolatot.
Egyelőre nem sietnek...
(#29080) V.Stryker
Totobobo. Ilyenem van, praktikus darab.
(#29082) Cathfaern
Ismerem azt a tanulmányt. De nem összehasonlítható az ízületek védelmére szolgáló felszerelésekkel. Konkrétan olyan távol állnak egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől.
A nyaknak kicsit több szabadságfoka van, mint egy végtag ízületnek. A bukónál az a probléma, hogy ha csúszol vele és ha beleakad vmibe, akkor kificamíthatja a nyakcsigolyákat. A végtagoknál nincs ilyen gond, azok nem hajlanak akármilyen irányba.
(szerk: Mielőtt vki belémkötne: nyilván hajlik akárhogy kellően nagy erőhatásra...)
A bukónál meg szvsz inkább legyen némi esélye, hogy elakad csúszás közben és bántja a nyakam, minthogy már a földet érésnél szétloccsanjon a fejem, meg még amikbe beverem csúszás közben. Ehhez képest ha tényleg megakad vmiben, hát arra statisztikailag kicsi az esély. Nem is értem miért foglalkoznak ezzel, hisz a probléma valós aggályokat feszeget, de kb az esetek igen elenyésző részében fordul csak elő. Már eleve csak a felhasználók apró hányada közlekedik olyan sebességekkel, hogy sok métert csússzon az aszfalton.
(#29105) vendingo
Hát te itt?
Nyeregbe pattantál ülés helyett? Sv650-et eladtad már?
Amennyire én tudom a trekking villák piacán hiánycikk a felső- és középkategória.
Levegősről nem is tudok, h létezne. Illetve olyanról sem, ami többet mozogna 63 mm-nél.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Hmm, vajon 29er villát bele lehet rakni egy cross bringába?
(#29119) evilskati
A fejcső és kormánycsapágy ugyanaz, nem? A beépítési magasság az más, meg hát nyilván 28"-os kerékmérethez kell a villa.
De épp azon töprengek, hogy 29er elméletileg jó lehetne.
[ Szerkesztve ]
#48525824
törölt tag
Én a bukó mellett vagyok, múltkor kb. docogos temponal csusztam ki es lefejeltem egy betonfalat, masfel hetig minden bajom volt az agyrazkodastol, ha akkor van bukom semmi bajom nem lett volna.
Igen, a mélyhornyú golyóscsapágyat szokták egyesek "ipari"-nak hívni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
tolvaj!
őstag
6,35mm. 1"=2.54cm
[ Szerkesztve ]
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
torzo
Ármester
A komment teljesen jogos. Elég sokat bringázok, ha az évi 10 ezer kilcsi soknak mondható (kezdem azt hinni, hogy nem).
Most kölcsönbicóval járok és direkt figyelem, gyakorlatilag nem váltok Pesten, ha igen, csak valamilyen korábbi túrás megszokásból.
A racsnimon is mindig csak az egyik fokozat kopik el, egy időben megőrjítettem a srácot, aki szerelte, hogy csak azt cserélje ki!
Szóval az SS is nagyon jó ötlet, persze rendes fékekkel.
Aztán majd egyszer veszek egy rendes outit is, ha ismét túrázásokra adom a fejem.
Most viszont gyors megoldás kell, mert a szabi lejár és melóba meg járni kell.
Volt itt már bőven szó arról, hogy nincs olyan bringa, ami mindenre jó.
Bennem is szerintem ilyen utópia dolgozott, de persze, ilyen nincs.
Az agyváltót néhányan dicsérték a baráti körből, ezért kérdeztem a tapasztalatokról, de ez a projekt mostantól törölve.
Ja, és az is az SS mellett szól, hogy az évente 30-40 defektem miatt elég sűrűn előfordul, hogy útközben belsőt cserélek. Na, ilyenkor tényleg nem mindegy, hogy SS vagy agyváltó!
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Ha már itt vagy, kérlek fejtsd ki a véleményed erről!
Köszi!
Mindenesetre megrendeltem az új tárcsát, talán ide is ér maraton előtt. De ha ez nem feltétlen kuka, akkor nem cserélem olyan sürgősen.
(#29131) torzo
Mik is az ellenérvek az agyváltóval szemben?
Én azt választanám.
[ Szerkesztve ]
Srácok, továbbra sem tudok dönteni, hogy melyik outit vegyem. Sajnos használtban ebben az árkategóriában, és ebben a méretben (54 vagy 52) nagyon gyér a felhozatal. Szóval ez a két bringa lenne a kiszemelt: Torpedo és Calibre 400.
Mindkettőn ugyanolyan fékváltókar van, a Csepelnek nagyobb az első lánctányérja, viszont ott a hátsó váltó 2300-as.. A Csepelnek annyi előnye van, hogy sokkal jobban személyre lehet szabni a kinézetet és olcsóbb, hátránya hogy webáruházból jön. A Kenzel előnye, hogy itt Szegeden is meg tudnám venni több bringaboltban is, a kiírt áron, hátránya, hogy kb 20k-val drágább.. Ti hogy látjátok, melyik lenne a jobb választás?
Teasüti
nagyúr
Ja, és az is az SS mellett szól, hogy az évente 30-40 defektem miatt elég sűrűn előfordul, hogy útközben belsőt cserélek. Na, ilyenkor tényleg nem mindegy, hogy SS vagy agyváltó!
Miért nem? A bovden miatt? Gondolod azt úgy odarakták, hogy ne lehessen kikötni?
Kilazult szegecses center-lock-os tárcsát cserélni javasolt a biztonság kedvéért. Pár mm-nyi lötyögés még nem vészes, de csak rosszabb lesz. Meg lehet kicsit ütögetni a szegecseket satun kalapáccsal, hogy megszoruljanak, de csak ideiglenes megoldás lesz, illetve lehet vele így is menni, de nem tartom biztonságosnak egy adott mértékű lötyögés fölött. A gond ugye az, hogy ha egy keményebb fékezésnél elpattan egy vagy több szegecs, akkor a síkjából kimozduló tárcsa eltörheti a féknyerget vagy az adaptert, rosszabb esetben a váz is megsérülhet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Solad
őstag
Eddig amúgy nem tudtam hogy van magyar disztribútor, Németországból rendeltük és 3-4 nap alatt itt volt. igaz picivel drágábbal, 45€ környékén.
Szóval nem tudom hogy itthonról hogyan fog zajlani a beszerzés.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
Maximum1
őstag
"évente 30-40 defektem miatt...."
Ennyi letekert kilométer után vehetnél normális gumit is, ott azért történtek változások, nem is kicsik.
Tudom ajánlani a Conti SS+
3 sebességes agyváltó elférne, én káposztásra járok ki minden nap és van egy 4 km-es szakasz ahol kéne még egy sebesség hogy ne pörögjek el, most 46/18 al járok, ezzel 30km/ó val megyek ezen a szakaszon.
A 46/16 már nekem erős folyamatosan.
[ Szerkesztve ]
Cathfaern
nagyúr
Ja hosszú távra megbízható gumi kell, és a súly (meg ár) annyira nem téma, akkor egyértelműen schwalbe marathon plus tour. Több ultra távot letekerő is ezt használja (ultra táv alatt nem maratonokat értek, hanem pl. azt a magyar házaspárt, akik épp körbetekerik a Földet nászút gyanánt), és rosszat nem hallottam még tőlük felőle.
belaazallat
addikt
Üdv!
"Amennyire én tudom a trekking villák piacán hiánycikk a felső- és középkategória.
Levegősről nem is tudok, h létezne. Illetve olyanról sem, ami többet mozogna 63 mm-nél."
Van levegős is treckingben, valamint 20" nál nagyobb vázakba 75mm-es rugóúttal rendelkező teleszkópot raknak be.
Az, hogy nem tudsz róla, még nem jelenti azt, hogy nincs!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
sanzi89
addikt
Kérdés mennyi értelme van...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
belaazallat
addikt
Én feléért találtam.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
HollyBoni
veterán
Valaki? Annyit tudok hogy régen volt olyan hogy két gyártó máshogy mérte a vázait, egyik cső szélétől másik cső középtől, érdekelne ma mi a helyzet.
zoli03
őstag
A Csepel acélvázas, a Kenzel meg alu. Én újan biztos, hogy nem vennék acélvázas országútit.
syl5
őstag
Scwalbe-ra +1
Második szezon óta, kb 2500 km-el a hátam mögött egyetlen defektem sem volt, pedig sokszor telibe trafálom az üvegszilánkokat.
Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
razzorr
őstag
Agyváltóhoz csak annyit,hogy páromnak egy sram s7 agyváltós,agydinamós,kontrás gépe van és kb. 4éve még csak után sem kellett állítani (lekopogom), nekem meg a vacak shimano láncost állandóan finomhangolni kell.
A ss-el nincs tapasztalatom, de ha lenne most felesleges lóvém, tuti vennék egyet, már csak edzés miatt is
Én egyébként a sram agyváltósokról csak jókat hallok, nem úgy mint a nexus "izékről".
lsebestyen
addikt
Sziasztok! Trekkingre (28") kéne vlmi normális, de nem horror árú sárvédő szett, a 37es gumi ne legyen akadály. Köszi!
imyourfriend
őstag
[link] Szerintem gyártója válogatja, KTM-nél így specifikálják az országúti kerékpár méreteit.
Toomy
senior tag
Ez pl. nem olyan drága. De ezen az oldalon még nézegelődhetsz. Ha itthonról rendelek akkor elég sokszor őket választom az ebike mellett.
bigdady
nagyúr
Akkor megnyugodtam
HollyBoni
veterán
Végülis ha nézek úgyis használtat, ott meg írok az eladónak és megmondja hogy mérte.
Más kérdés mindenkinek, ha 7-es a rendszerem de előre veszek egy 9-10 sebességhez való lánctányért, abból lehet bármiféle gond? 7-est már elég nehéz találni olyan méretben amiben kéne, használt lánctányért meg nem szeretnék. Most 6 sebességesen használok 7-est de semmi gond.
[ Szerkesztve ]