Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#29851) zoli03 válasza imyourfriend (#29848) üzenetére


zoli03
őstag

Az Ultegra (FC-6500) hajtómű mióta noname?

(#29852) lsebestyen válasza Jorus (#29538) üzenetére


lsebestyen
addikt

Örömmel jelentem be, h ma nyugodt fejjel nekiálltam megint, és most elsőre sikerült, múltkor nem tudom mi volt a baj... :)

(#29847) Doki16: nekem vannak kétségeim h ez tényleg egy pinarello bicaj. Kérjél vázszámot tőle.

[ Szerkesztve ]

(#29853) TayRol válasza Jorus (#29850) üzenetére


TayRol
veterán

természetesen a szabadon futóra gondoltam. akkor max. ott a neoprén védőt lazábban tekerem rá.

(#29854) imyourfriend válasza zoli03 (#29851) üzenetére


imyourfriend
őstag

FC-6500-as az nem az, viszont 9 sebességhez van tervezve és erősen leélt darabnak tűnik. Ráadásul ez még az integrált hajtómű előtt van (gondolom ezért vesztegetik 15ezer körül ebay-en) és lassan már 18 éves konstrukció.

[ Szerkesztve ]

(#29855) batagy


batagy
őstag

Sziasztok!

Szerszám ügyben érdeklődök. Régi camping hátsó agyhoz vettem új tengelyt és hozzá egy lapos ellenanyát. Az ellenanya nem hatlapfejű , hanem körmös. Lemértem, 22mm átmérőjű az anya és a két szélén van egy-egy bevágás.

Ehhez milyen szerszámot használjak? Az eredeti biciklis lemezkulcs nincs már meg, de azt amúgy se szerettem, mert nincs rajta fogás.

Ez a 025-028 255/2 UNIOR 613052 körmöskulcs jó lenne? Csak az a gond, hogy méretileg 16-20 mm-es kulcs , vagy 25-28mm-es kulcsuk létezik, közte éppen nem elérhető fix kulcs. Az állíthatóért pedig 4k-t nem akarok adni.

Vagy ez a BBB BTL-24 MultiHook Szerszám lehetne még, de ez is monoblokkhoz való, szóval nagyobb átmérőjű.

Melyik jó nekem?

Kösz

(#29856) tatabike válasza imyourfriend (#29854) üzenetére


tatabike
őstag

Nem kell leírni a régi cuccokat. Jobbak mint az újak. Mindegy, hány éves konstrukció, az elv ugyanaz. A belsőégésű motor már 60 éve elavult, mégis szinte mindent az hajt... :K

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#29857) gergo5991


gergo5991
őstag

1
2

Szerintetek megéri 15 euróért, 4,5k ft-ért, ez a 46 szettes szerszámcucc? lidl-ben árulják

(#29858) evilskati


evilskati
aktív tag

Sziasztok, tudnátok ajánlani nekem fékkart (nem rejtett bowden vezetésűt) országúti kormányra. Meg akkor mindjárt rendelnék bowdent és bowdenházat is. Acélvázas országútira kellene. Ha jól láttam a váltó és fékbowden ugyanolyan jelenleg, érdemes váltóbowdent rendelnem?

(#29859) zoli03 válasza evilskati (#29858) üzenetére


zoli03
őstag

Nem ugyanolyan. A végük és az átmérőjük is más.

(#29860) malisonX


malisonX
aktív tag

Sziasztok!
Szeretnék egy új MTB biciklit venni, 50-60k-m lenne rá. Külsőre ez elég szimpatikus,de nem értek sajnos a biciklikhez. Azt tudom, hogy 20"-os vázzal kéne, mert 185 cm magas vagyok. :)
Ennyi pénzért vállalható ez a kerékpár, vagy van jobb választás is ebben az árkategóriában?
Köszi előre is a segítséget!

(#29861) zoli03 válasza gergo5991 (#29857) üzenetére


zoli03
őstag

Nagyon megéri, de itthon 3999 Ft lesz.

(#29862) TayRol válasza zoli03 (#29861) üzenetére


TayRol
veterán

hol és mikor?:)

(#29863) zoli03 válasza TayRol (#29862) üzenetére


zoli03
őstag

Augusztustól 10-től a Lidlben.

(#29864) tatabike válasza malisonX (#29860) üzenetére


tatabike
őstag

Helló. Ezen minden acél, ami meg nem, az műanyag. Felejtős. 50-60-ért ne akarj újat, inkább jó állapotú használtat...

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#29865) TayRol válasza zoli03 (#29863) üzenetére


TayRol
veterán

köszi!

(#29866) 33as


33as
senior tag

Azért Bécsben is vannak furcsaságok........ :U

jahh...... és a "bika" U lakat nagyon kellene. ;]

(ja és a kép a Donauinsel híres kerékpárútjánál készült)

[ Szerkesztve ]

MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot

(#29867) zoli03 válasza malisonX (#29860) üzenetére


zoli03
őstag

Ennyiért használtan már lehet normális MTB-t kapni, ha nem ragaszkodsz az újohz. Egy acélvázas, menetes villás MTB-ért még véletlenül se adnék ennyit (igazából semennyit). A Decathlonban 60e-ért van aluvázas, a-heades Rockrider.

(#29868) ígyvanferi


ígyvanferi
addikt

Ebből szerintetek mennyit lehetne nem pofátlanul alkudni, ha úgy alapvetően a hajtás, váltás, fékek, váz rendben van? Egyrészt helyben van (lesz, holnaputántól), másrészt először valami régebbi, ennélfogva olcsó darabbal szeretném kipróbálni az országútis életérzést.
Csapongok a mindenféle fajta stílusú kerékpárok között, mindig valami más tetszik meg, ezért aztán sosem jutok oda, hogy valamit vegyek is.

(#29869) malisonX válasza zoli03 (#29867) üzenetére


malisonX
aktív tag

Köszi szépen a válaszaitokat! Látszik, mennyire értek hozzá... én csak a külsőt néztem :B Ez a Decathlonos is szimpatikus, szerintem ezt közelebbről is megtekintem, köszi :) Használtat nem igazán szeretnék, azzal mindig van rizikó, pláne ha valaki annyira ért hozzá, mint én :)

Esetleg ilyesmi is jó lenne? Ez már alu vázas.

[ Szerkesztve ]

(#29870) tatabike válasza ígyvanferi (#29868) üzenetére


tatabike
őstag

Ebből? Sokat. Bandázsolás kapásból csere, hiába új, ha nem tekerte be a kormányt, ameddig kell. Azokkal a fékekkel nem nagyon állsz meg, ha hirtelen kell fékezni. A felsőcső meg tele van rozsdapötyökkel. Az első villa le van zúzva. Ennyiért van jobb is, ott az oldalon. Én egy 20-ast adnék érte, többet nem, de azt is csak úgy, ha nem lenne rozsdás.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#29871) vendingo válasza ígyvanferi (#29868) üzenetére


vendingo
veterán

Én is így voltam, nem tudtam dönteni outi és mtb között ezért vettem egy trekkinget, ami vékony gumival hasít aszfalton, terep gumival meg csapathatok erdőben.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#29872) tatabike válasza 33as (#29866) üzenetére


tatabike
őstag

Münchenben is voltak (vannak) ilyenek, de ott nincsenek lelakatolva. Az azt jelenti, elviheted. Általában kevésbé forgalmas helyeknél lévő tárolókban szoktak otthagyni törött, leharcolt, vagy éppen hiányos bringákat, én is onnan guberáltam össze egy montit, mikor kint melóztam. Csak gumikat meg lámpát kellett vennem boltban.

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#29873) pepe091


pepe091
MODERÁTOR

Srácok, biztos nagyon noob kérdés, de mi a különbség a fixi és a single speed bringák között?

(#29874) szjoci válasza pepe091 (#29873) üzenetére


szjoci
őstag

A single speed "szabadonfutós", a fixie "örökhajtós".

(#29875) evilskati válasza zoli03 (#29859) üzenetére


evilskati
aktív tag

Valóban, elnéztem. Köszönöm! Külön bowdenvégeket lehet rendelni valahol, mert még nem találkoztam velük? Egy régebbi bilincses vázváltóba kellene, gondolom a régi bowdenről nem tudom átrakni az újra.

Oké ebikeon megtaláltam a bowdenvéget :R

[ Szerkesztve ]

(#29876) tatabike válasza szjoci (#29874) üzenetére


tatabike
őstag

A fixi is single speed, mivel az is egysebességes. A single speed inkább egy gyűjtőfogalom, olyan kerékpárok csoportja, melyeken nincs semmilyen áttételmódosító (váltó) szerkezet. Van áttétel, de csak egy, ezért single. Ezen belül aztán lehet fixi (örökhajtós), kontrás, hátul szabadonfutós, elöl szabadonfutós.

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#29877) Pho3bus


Pho3bus
tag

Mai mi rejlik a bandázs alatt feladványunk...

(#29878) szjoci válasza tatabike (#29876) üzenetére


szjoci
őstag

Persze, persze... Ha szó szerint fordítod akkor lehet gyűjtőfogalom. Ennyi erővel a fixie nem single speed, mert van rajta hátramenet is... :P

szerk.: egyébként ez az elöl szabanfutós milyen megoldás, mert ilyet még nem láttam?

[ Szerkesztve ]

(#29879) pepe091 válasza tatabike (#29876) üzenetére


pepe091
MODERÁTOR

+szjoci

Köszi mindkettőtöknek. :)

(#29880) sanzi89 válasza gergo5991 (#29857) üzenetére


sanzi89
addikt

Szerintem igen, nekem több Powerfix cuccom van, és otthoni/hobbi felhasználásra teljesen rendben vannak.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#29881) gergo5991 válasza sanzi89 (#29880) üzenetére


gergo5991
őstag

vannak nekem is itthon efélék, vagyis voltak, de elhajlottak.
bele pászítom az imbuszkulcsot a csavarba, erre vagy a csavar rongálódik meg vagy a kulcs, emiatt is érdekel.
Meg maga a kulcs, az kattog, nem birja a nyomást, kiváncsi lennék ez milyen

[ Szerkesztve ]

(#29882) vendingo


vendingo
veterán

Ismerős gondolkodik cyclocross építésen.
Van neki egy trekking meg egy outi bringája. Melyikből lenne célszerűbb?

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#29883) Jorus válasza vendingo (#29882) üzenetére


Jorus
nagyúr

Az utóbbiból.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#29884) cobranco


cobranco
csendes tag

Sziasztok!

Összedobtam egy /nem is olyan-/rövid bemutatót a júliusi Balkáni túrámról kedvcsinálónak,ime:

[Adria-küldetés TRAILER 2014.]

Útvonal:
Banja Luka-Vrbas-kanyon-Krupa-Jajce-Pliva-tavak-Donji Vakuf-Bugojno-Kupreska Vrata/1384m/-Kupres-Kupresko polje-Krug planina-Livno-Busko blato-Gubavica-vizesés-Cetina-szurdok-Omis-Makarska riviera/Brela,Baska Voda,Makarska,Podgora,Drvenik,Gradac/-Biokovo Nemzeti Park: /Sveti Jure(1762m)/-Ploce-Pelsesac-félsziget/Trpanj,Orebic,Janjina,Drace,Prapatno,Ston/-Neum-Neretva delta-Metkovic-Pocitelj-Mostar-Neretva-kanyon-Jablanica-Jablanica-tó-Rama-szurdok-Prozor Rama-Ramsko jezero-Makljen hágó/1123m/-Gornji Vakuf-Rastovo sedlo/1025m/-Travnik-Turbe-Dnolucká planina-Skender Vakuf/Knezevo/-Banja Luka

Térkép:
[link]

Kellemes időtöltést!

Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/

(#29885) tatabike válasza szjoci (#29878) üzenetére


tatabike
őstag

Shimano FF-System 6 éve volt nekem, Positron-rendszerű váltóval. A lényeg, hogy bármikor tudtál váltani, mert hátul a fogaskoszorú fixen, egyben volt az aggyal, elöl a hajtóműben volt a szabadonfutó. A hajtókarok és a lánctányérok voltak egy szabadonfutóval függetlenítve, tehát ha nem tekertél, a tányérok akkor is forogtak elöl, szaladt a lánc.
A Positron váltó meg úgy nézett ki, hogy nem bowden, hanem egy tömör, de rugalmas "drót" volt a bowdenházban, és a hátsó váltót nem rugó mozgatta egyik irányban, hanem minden irányban te toltad illetve húztad. Előnye volt a pontos és pozicionált váltás, hátránya, hogy a "drót" egész hosszában csak bowdenházban futhatott, szabadon nem, mert akkor nem lehett volna tolni vele a váltót. Plusz a pozicionálás itt is fordítva volt, tehát nem a váltókar volt pozicionálva, hanem a hátsó váltón egy rugóval felnyomott golyó ugrált egy fűrészfogas alkatrészen, ez adta a pozicionálást, itt látszik az elv.
A Shimano azért csinált néha érdekes dolgokat régen...

Amúgy meg a fixin a hátramenet is ugyanaz az áttétel. Áttételmódosító szerkezet hiányáról volt szó, nem sebességfokozatokról... :DDD :P

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#29886) vendingo válasza cobranco (#29884) üzenetére


vendingo
veterán

Grat.
Az útvonalad nagy részét minden évben bejárom, igaz motorral.
Jövőre én is szeretnék valami hasonló kiruccanást.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#29887) imyourfriend válasza tatabike (#29856) üzenetére


imyourfriend
őstag

Nem írom le, viszont az acél vázas bringámban is már integrált 105-ös hajtómű van és ha a vázat nem tekintjük a legöregebb cucc rajta ~6 ég körüli lehet szerintem (sunrace str 90-es fékváltót ennyi idősnek tippelem) és igyekszem haladni a korral. Ezért nem látom értelmét a 90-es évekből származó ultegra meg dura-ace szettek tapsolásának, persze bizonyos szintig megfelelőek meg túrázó és hobbi gépekre is jók. De aki már komolyabban veszi a bringázást annak azért nem ajánlanám őket. Tény és való hogy masszívak és sokkalta többet bírnak mint a 2010 utáni társaik, de ha vigyáz rá az ember és nem állat módjára használja a gépet akkor sokáig elélnek ezek az újkori darabok is, és fejlettebbek valamelyest. Lehet hogy csak súlyban, de akkor is. Ezért találták ki most példának okán a beépített integrált hajtóművet.. ha nem lenne jó dolog akkor még mindenki négyszög vagy ékes tengelyű bringát hajtana de a technika halad és tartani kell vele a lépést nincs mese.
Persze ez a saját véleményem amit az elmúlt 2,5 év tapasztalatai alapján alkottam meg. Nem kötekedésként írtam, csak napról napra úgy érzem az újabb technikával újabb korlátokat lépek át pedig nem leszek napról napra 5-10%-al erősebb.. :)

[ Szerkesztve ]

(#29888) sanzi89 válasza tatabike (#29885) üzenetére


sanzi89
addikt

Hehe. Fater bringáján ilyen hátsó váltó van, de bovdenezve. Elég nyögvenyelősen, de működik.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#29889) tatabike válasza imyourfriend (#29887) üzenetére


tatabike
őstag

Nincs ezzel semmi baj, de nekem ez azért többet ér, mint 10 deka nyereség és egy kis plusz merevség (ami igazából csak karbon váznál jön elő maradéktalanul):

"A négyszögtengelyt már számtalanszor ostoroztuk a BikeMag hasábjain, de azért a „halottról jót vagy semmit” etikai konvenció azt diktálja, hogy itt és most megjegyezzük: ha nehezebb is volt, ha hajlékonyabb is, de amíg 8-10 ezer kilcsinként kukázni kell egy Octalink középcsapágyat, a Campa 102-es monoblokk csapágya háromszor annyit bír, ezután pedig pár darab ezresből meg lehetett úszni egy komplett csapágycserét, mely újabb tízezrekre megoldja a kérdést."

:R

Neked a karbonhoz teljesen jó, azt én sem szerelném fel négyszögtengelyes monoblokkal... :N
A merevségnek, könnyítésnek ára van, ahol valamit nyersz, máshol hoz elő újabb hibát. Itt a tengely hajlékonyságának elvesztése azzal jár, hogy jobban kopnak a csapágyak. Meg szerintem a vázat is jobban igénybe veszi. De persze versenyzőket ez nem izgatja, valami kikotyogósodik egy tized millimétert, már tolja is a szponzor alá az újat. Hétköznapi/hobbi szinten meg érdemes azért számolni egy kicsit, belekukkantva a bukszánkba... ;)

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#29890) Rottweiler89


Rottweiler89
aktív tag

Hali!
Akkor 52-es vagy 54-es Neuzer Courier 179cm magassághoz?

Üdv: Rottweiler89

(#29891) HollyBoni válasza tatabike (#29889) üzenetére


HollyBoni
veterán

Én azt szeretem a legjobban a régi főleg outi alkatrészekben hogy tudtak még gyönyörű cuccokat is csinálni, és nem csak a legfelső kategóriában. Pl egy szép muffolt acélvázas outi nagyon szép régi Campa felszereltséggel nekem álombringa kategória.

+ ugye amit említettél sokkal jobban meg voltak csinálva.

(#29892) TayRol válasza TayRol (#29849) üzenetére


TayRol
veterán

na, vettem láncvillavédőt, ráadásul elfér a bovden alatt így tökéletes.:)

ellenben valaki ajánlhatna egy jó nyerget max. 10e ft-ig, ami keskeny, ergonómikus (lyukas vagy mélyített), és viszonylag hosszú. csak aszfaltos útra, tempósabb haladáshoz, szóval nem fotel kellene.:)

(#29893) szjoci válasza tatabike (#29885) üzenetére


szjoci
őstag

Azért szerintem abban kiegyezhetünk, hogyha valaki azt mondja hogy SS gépe van, az nagy általánosságban racsnis hajtást (esetleg kontrásat) használ, aki pedig fixie-t az örökhajtósat.
Ezzel az elöl racsnis megoldással megleptél :). Életem során (37 vagyok) nem találkoztam ezzel a megoldással, mondjuk nem olyan rég kezdtem el tekerni.

(#29894) HollyBoni válasza szjoci (#29893) üzenetére


HollyBoni
veterán

Truvativ hammerschmidt

Itt nem csak racsni van elől, hanem még a váltás is "integrálva" van. :))

[ Szerkesztve ]

(#29895) Teasüti válasza Jorus (#29842) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Az majd kétszer annyiba kerül, mint az RT81 IceTech. :P És még csak nem is tetszik, meg plusz súly is van rajta egy kevés. ;] XC-re túlzás.
Viszont a szegecs lyukkör átmérője hasonló, szóval ha a szegecselés is hasonló minőség, akkor talán az RT81 is bírni fogja. Gondolom azért lesz különbség, hogy az RT77-nek kisebb a lyukkör átmérője és így nagyobb terhelést kaptak a szegecsek.

[ Szerkesztve ]

(#29896) vendingo


vendingo
veterán

Milyen megoldások léteznek arra, hogy a gumi által köpködött kövek ne verjék szét a vázat?
Sárhányó tárgytalan.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#29897) Solad válasza vendingo (#29896) üzenetére


Solad
őstag

Átlátszó ragasztót dekoratívan fel tudsz ragasztani a vázra alulról :) Max ez a tippem van.

A magam részéről nem vitrinben tartom, azért van hogy használjam. Ha meglátszik, hát meglátszik.

[ Szerkesztve ]

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#29898) vendingo válasza Solad (#29897) üzenetére


vendingo
veterán

Jó ötlet.
Mivel szürke a vázam, lehet megpróbálom szürke szövetszálassal, az tartósabb.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#29899) Because válasza Solad (#29897) üzenetére


Because
őstag

áh, azért én is odaragasztottam széles ragasztószalaggal. sokszor hallani a koppanásokat így nem fáj annyira :)

(#29900) Teasüti válasza Solad (#29897) üzenetére


Teasüti
nagyúr

+1
Ha nagyon veri, akkor fóliát rá.
Extrém esetben meg egy külső gumival lehet páncélozni az alsó csövet, amit először egy Megavalanche videóban láttam. ;]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.