Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Milyen megoldások léteznek arra, hogy a gumi által köpködött kövek ne verjék szét a vázat?
Sárhányó tárgytalan. -
Teasüti
nagyúr
Az majd kétszer annyiba kerül, mint az RT81 IceTech.
És még csak nem is tetszik, meg plusz súly is van rajta egy kevés.
XC-re túlzás.
Viszont a szegecs lyukkör átmérője hasonló, szóval ha a szegecselés is hasonló minőség, akkor talán az RT81 is bírni fogja. Gondolom azért lesz különbség, hogy az RT77-nek kisebb a lyukkör átmérője és így nagyobb terhelést kaptak a szegecsek. -
szjoci
őstag
válasz
tatabike #29885 üzenetére
Azért szerintem abban kiegyezhetünk, hogyha valaki azt mondja hogy SS gépe van, az nagy általánosságban racsnis hajtást (esetleg kontrásat) használ, aki pedig fixie-t az örökhajtósat.
Ezzel az elöl racsnis megoldással megleptél. Életem során (37 vagyok) nem találkoztam ezzel a megoldással, mondjuk nem olyan rég kezdtem el tekerni.
-
TayRol
nagyúr
válasz
TayRol #29849 üzenetére
na, vettem láncvillavédőt, ráadásul elfér a bovden alatt így tökéletes.
ellenben valaki ajánlhatna egy jó nyerget max. 10e ft-ig, ami keskeny, ergonómikus (lyukas vagy mélyített), és viszonylag hosszú. csak aszfaltos útra, tempósabb haladáshoz, szóval nem fotel kellene.
-
HollyBoni
veterán
válasz
tatabike #29889 üzenetére
Én azt szeretem a legjobban a régi főleg outi alkatrészekben hogy tudtak még gyönyörű cuccokat is csinálni, és nem csak a legfelső kategóriában. Pl egy szép muffolt acélvázas outi nagyon szép régi Campa felszereltséggel nekem álombringa kategória.
+ ugye amit említettél sokkal jobban meg voltak csinálva.
-
Rottweiler89
senior tag
Hali!
Akkor 52-es vagy 54-es Neuzer Courier 179cm magassághoz? -
tatabike
őstag
válasz
imyourfriend #29887 üzenetére
Nincs ezzel semmi baj, de nekem ez azért többet ér, mint 10 deka nyereség és egy kis plusz merevség (ami igazából csak karbon váznál jön elő maradéktalanul):
"A négyszögtengelyt már számtalanszor ostoroztuk a BikeMag hasábjain, de azért a „halottról jót vagy semmit” etikai konvenció azt diktálja, hogy itt és most megjegyezzük: ha nehezebb is volt, ha hajlékonyabb is, de amíg 8-10 ezer kilcsinként kukázni kell egy Octalink középcsapágyat, a Campa 102-es monoblokk csapágya háromszor annyit bír, ezután pedig pár darab ezresből meg lehetett úszni egy komplett csapágycserét, mely újabb tízezrekre megoldja a kérdést."
Neked a karbonhoz teljesen jó, azt én sem szerelném fel négyszögtengelyes monoblokkal...
A merevségnek, könnyítésnek ára van, ahol valamit nyersz, máshol hoz elő újabb hibát. Itt a tengely hajlékonyságának elvesztése azzal jár, hogy jobban kopnak a csapágyak. Meg szerintem a vázat is jobban igénybe veszi. De persze versenyzőket ez nem izgatja, valami kikotyogósodik egy tized millimétert, már tolja is a szponzor alá az újat. Hétköznapi/hobbi szinten meg érdemes azért számolni egy kicsit, belekukkantva a bukszánkba... -
imyourfriend
őstag
válasz
tatabike #29856 üzenetére
Nem írom le, viszont az acél vázas bringámban is már integrált 105-ös hajtómű van és ha a vázat nem tekintjük a legöregebb cucc rajta ~6 ég körüli lehet szerintem (sunrace str 90-es fékváltót ennyi idősnek tippelem) és igyekszem haladni a korral. Ezért nem látom értelmét a 90-es évekből származó ultegra meg dura-ace szettek tapsolásának, persze bizonyos szintig megfelelőek meg túrázó és hobbi gépekre is jók. De aki már komolyabban veszi a bringázást annak azért nem ajánlanám őket. Tény és való hogy masszívak és sokkalta többet bírnak mint a 2010 utáni társaik, de ha vigyáz rá az ember és nem állat módjára használja a gépet akkor sokáig elélnek ezek az újkori darabok is, és fejlettebbek valamelyest. Lehet hogy csak súlyban, de akkor is. Ezért találták ki most példának okán a beépített integrált hajtóművet.. ha nem lenne jó dolog akkor még mindenki négyszög vagy ékes tengelyű bringát hajtana de a technika halad és tartani kell vele a lépést nincs mese.
Persze ez a saját véleményem amit az elmúlt 2,5 év tapasztalatai alapján alkottam meg. Nem kötekedésként írtam, csak napról napra úgy érzem az újabb technikával újabb korlátokat lépek át pedig nem leszek napról napra 5-10%-al erősebb.. -
tatabike
őstag
válasz
szjoci #29878 üzenetére
Shimano FF-System 6 éve volt nekem, Positron-rendszerű váltóval. A lényeg, hogy bármikor tudtál váltani, mert hátul a fogaskoszorú fixen, egyben volt az aggyal, elöl a hajtóműben volt a szabadonfutó. A hajtókarok és a lánctányérok voltak egy szabadonfutóval függetlenítve, tehát ha nem tekertél, a tányérok akkor is forogtak elöl, szaladt a lánc.
A Positron váltó meg úgy nézett ki, hogy nem bowden, hanem egy tömör, de rugalmas "drót" volt a bowdenházban, és a hátsó váltót nem rugó mozgatta egyik irányban, hanem minden irányban te toltad illetve húztad. Előnye volt a pontos és pozicionált váltás, hátránya, hogy a "drót" egész hosszában csak bowdenházban futhatott, szabadon nem, mert akkor nem lehett volna tolni vele a váltót. Plusz a pozicionálás itt is fordítva volt, tehát nem a váltókar volt pozicionálva, hanem a hátsó váltón egy rugóval felnyomott golyó ugrált egy fűrészfogas alkatrészen, ez adta a pozicionálást, itt látszik az elv.
A Shimano azért csinált néha érdekes dolgokat régen...Amúgy meg a fixin a hátramenet is ugyanaz az áttétel. Áttételmódosító szerkezet hiányáról volt szó, nem sebességfokozatokról...
-
cobranco
csendes tag
Sziasztok!
Összedobtam egy /nem is olyan-/rövid bemutatót a júliusi Balkáni túrámról kedvcsinálónak,ime:
[Adria-küldetés TRAILER 2014.]
Útvonal:
Banja Luka-Vrbas-kanyon-Krupa-Jajce-Pliva-tavak-Donji Vakuf-Bugojno-Kupreska Vrata/1384m/-Kupres-Kupresko polje-Krug planina-Livno-Busko blato-Gubavica-vizesés-Cetina-szurdok-Omis-Makarska riviera/Brela,Baska Voda,Makarska,Podgora,Drvenik,Gradac/-Biokovo Nemzeti Park: /Sveti Jure(1762m)/-Ploce-Pelsesac-félsziget/Trpanj,Orebic,Janjina,Drace,Prapatno,Ston/-Neum-Neretva delta-Metkovic-Pocitelj-Mostar-Neretva-kanyon-Jablanica-Jablanica-tó-Rama-szurdok-Prozor Rama-Ramsko jezero-Makljen hágó/1123m/-Gornji Vakuf-Rastovo sedlo/1025m/-Travnik-Turbe-Dnolucká planina-Skender Vakuf/Knezevo/-Banja LukaTérkép:
[link]Kellemes időtöltést!
-
vendingo
veterán
Ismerős gondolkodik cyclocross építésen.
Van neki egy trekking meg egy outi bringája. Melyikből lenne célszerűbb? -
-
Pho3bus
tag
Mai mi rejlik a bandázs alatt feladványunk...
-
tatabike
őstag
válasz
szjoci #29874 üzenetére
A fixi is single speed, mivel az is egysebességes. A single speed inkább egy gyűjtőfogalom, olyan kerékpárok csoportja, melyeken nincs semmilyen áttételmódosító (váltó) szerkezet. Van áttétel, de csak egy, ezért single. Ezen belül aztán lehet fixi (örökhajtós), kontrás, hátul szabadonfutós, elöl szabadonfutós.
-
-
Srácok, biztos nagyon noob kérdés, de mi a különbség a fixi és a single speed bringák között?
-
tatabike
őstag
Münchenben is voltak (vannak) ilyenek, de ott nincsenek lelakatolva. Az azt jelenti, elviheted. Általában kevésbé forgalmas helyeknél lévő tárolókban szoktak otthagyni törött, leharcolt, vagy éppen hiányos bringákat, én is onnan guberáltam össze egy montit, mikor kint melóztam. Csak gumikat meg lámpát kellett vennem boltban.
-
vendingo
veterán
válasz
ígyvanferi #29868 üzenetére
Én is így voltam, nem tudtam dönteni outi és mtb között ezért vettem egy trekkinget, ami vékony gumival hasít aszfalton, terep gumival meg csapathatok erdőben.
-
tatabike
őstag
válasz
ígyvanferi #29868 üzenetére
Ebből? Sokat. Bandázsolás kapásból csere, hiába új, ha nem tekerte be a kormányt, ameddig kell. Azokkal a fékekkel nem nagyon állsz meg, ha hirtelen kell fékezni. A felsőcső meg tele van rozsdapötyökkel. Az első villa le van zúzva. Ennyiért van jobb is, ott az oldalon. Én egy 20-ast adnék érte, többet nem, de azt is csak úgy, ha nem lenne rozsdás.
-
malisonX
aktív tag
válasz
zoli03 #29867 üzenetére
Köszi szépen a válaszaitokat! Látszik, mennyire értek hozzá... én csak a külsőt néztem
Ez a Decathlonos is szimpatikus, szerintem ezt közelebbről is megtekintem, köszi
Használtat nem igazán szeretnék, azzal mindig van rizikó, pláne ha valaki annyira ért hozzá, mint én
Esetleg ilyesmi is jó lenne? Ez már alu vázas.
-
ígyvanferi
addikt
Ebből szerintetek mennyit lehetne nem pofátlanul alkudni, ha úgy alapvetően a hajtás, váltás, fékek, váz rendben van? Egyrészt helyben van (lesz, holnaputántól), másrészt először valami régebbi, ennélfogva olcsó darabbal szeretném kipróbálni az országútis életérzést.
Csapongok a mindenféle fajta stílusú kerékpárok között, mindig valami más tetszik meg, ezért aztán sosem jutok oda, hogy valamit vegyek is. -
malisonX
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék egy új MTB biciklit venni, 50-60k-m lenne rá. Külsőre ez elég szimpatikus,de nem értek sajnos a biciklikhez. Azt tudom, hogy 20"-os vázzal kéne, mert 185 cm magas vagyok.
Ennyi pénzért vállalható ez a kerékpár, vagy van jobb választás is ebben az árkategóriában?
Köszi előre is a segítséget! -
evilskati
aktív tag
Sziasztok, tudnátok ajánlani nekem fékkart (nem rejtett bowden vezetésűt) országúti kormányra. Meg akkor mindjárt rendelnék bowdent és bowdenházat is. Acélvázas országútira kellene. Ha jól láttam a váltó és fékbowden ugyanolyan jelenleg, érdemes váltóbowdent rendelnem?
-
tatabike
őstag
válasz
imyourfriend #29854 üzenetére
Nem kell leírni a régi cuccokat. Jobbak mint az újak. Mindegy, hány éves konstrukció, az elv ugyanaz. A belsőégésű motor már 60 éve elavult, mégis szinte mindent az hajt...
-
batagy
őstag
Sziasztok!
Szerszám ügyben érdeklődök. Régi camping hátsó agyhoz vettem új tengelyt és hozzá egy lapos ellenanyát. Az ellenanya nem hatlapfejű , hanem körmös. Lemértem, 22mm átmérőjű az anya és a két szélén van egy-egy bevágás.
Ehhez milyen szerszámot használjak? Az eredeti biciklis lemezkulcs nincs már meg, de azt amúgy se szerettem, mert nincs rajta fogás.
Ez a 025-028 255/2 UNIOR 613052 körmöskulcs jó lenne? Csak az a gond, hogy méretileg 16-20 mm-es kulcs , vagy 25-28mm-es kulcsuk létezik, közte éppen nem elérhető fix kulcs. Az állíthatóért pedig 4k-t nem akarok adni.
Vagy ez a BBB BTL-24 MultiHook Szerszám lehetne még, de ez is monoblokkhoz való, szóval nagyobb átmérőjű.
Melyik jó nekem?
Kösz
-
zoli03
őstag
válasz
imyourfriend #29848 üzenetére
Az Ultegra (FC-6500) hajtómű mióta noname?
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 25
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Külpolitika
- Futás, futópályák
- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
- Milyen videókártyát?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Jövedelem
- További aktív témák...
- BESZÁMTÁS! Dell Optiplex 7050 SFF asztali számítógép - i7 7700 16GB RAM 256 SSD Intel HD 630 Win10
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest