Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#601) Mr.Csizmás válasza Katsu (#595) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

a megbizhatosagrol annyit, hogy 2009-ben vettem egy boss atb bicot, (schwinn-csepel) lehasznaltam egy kicsit, semmi komoly, csak egyszeruen elhullott. na azt most 1 honap alatt gyakorlatilag a vazra ujjaepitette nekem hoffmann, uj alkatreszekbol. ennyit a minosegrol :D

[ Szerkesztve ]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#602) Katsu válasza rekid (#598) üzenetére


Katsu
aktív tag

Köszönöm a választ. Minden nap 6-órát böngészem a hirdetéseket, de nem találok olyan kerékpárt, amit szívesen megvennék. Túl sok mindenre kell figyelni a használtnál, amikhez én nem konyítok. Ezért is gondoltam, hogy akkor inkább egy újat, ami össze van rakva. Eddig mindegyik általam linkelt használt bringában volt valami kifogásolható, ami miatt nem mertem lépni, vagy megvették előlem. Ráadásul elég külcsiny fóbiás is vagyok. A legjobb párosítás. :D Semmi pénz, de azért a legjobbat. :D
Még kattintgatok párat.

Mr.Csizmás Ez most negatív vagy pozitív? :F

[ Szerkesztve ]

(#603) Gyufaaa válasza Katsu (#602) üzenetére


Gyufaaa
veterán

Nézegetted itt a PH-n is? Vagy itt nincs neked megfelelő gép? :U

(#604) Mr.Csizmás válasza Katsu (#602) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

az alap alkatreszekkel nem voltam megelegedve, ugy mondom, hoffmann leirja a kritikajat, ha erez ra indittatast :D pl. az alap gumi egy atcimkezett kenda volt, a papirvekony fajtabol, defektmagnes.

gyk. inkabb vegyel egy vazat, es rakj ossze ra elfogadhato aru cuccokat, imho jobban jarnal.

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#605) Jorus válasza hoffman_ (#600) üzenetére


Jorus
nagyúr

2004 óta Saint-et nyúzok, és nem volt gondom a csapágyakkal. Az elsőt 5 évig használtam, és teljesen rendben volt, mikor eladtam, a második szettet meg 2009 óta hajtom, minden probléma nélkül, pedig nem vagyok szikár. :) Szal csak azért, mert integrált, nem kell félteni vagy tartani tőle, igaz, ez Saint, nem outi.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#606) evilskati


evilskati
aktív tag

Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne, hogy laikusként, ha elmegyek megnézni egy használt bringát, akkor milyen gyorsteszteket tudok csinálni az állapotára értendően. Mivel az alkatrészeket nem ismerem annyira, ezért úgyis titeket kérdeznélek meg előtte, de ha már eljutok odáig, hogy megnézzem, akkor milyen módszerrel tudom megnézni, hogy a váltó jó-e?

Ilyenekre gondolok, hogy megnézem a vázat van e repedés, behúzom a féket, megnézem, hogy visszarúgózik-e, figyelem a hangját tekerés közben stb.

Többször olvastam, hogy a kotyogó hang nem jelent jót, de pl. honnan érezném, hogy nincs elég zsír a gépben?

Esetleg, ha valaki leírna egy lépéssorozatot, hogy miken kell végigmenni a megvétel előtt, az nagyon jó lenne.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

(#607) peter9228


peter9228
aktív tag

Egy Magura HS11-et érdemes feltenni egy MTB-re? Mennyire bírja a rázkódást?

(#608) hoffman_ válasza Jorus (#605) üzenetére


hoffman_
nagyúr

a csapágyat venember írta, nyilván valami alapján, tehát nem vonom kétségbe, kontrasztnak meg ott van a te példád - igazából nem is ez a probléma, hanem hogy képtelen vagyok értelmes hajtást találni, ami nem 60 ezer, egytányéros és még jól is néz ki. a csapágy... jussak el odáig :D

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#609) Doki-HUN1978 válasza evilskati (#606) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Az 1hsz-ben minden le van írva...

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#610) Katsu válasza Mr.Csizmás (#604) üzenetére


Katsu
aktív tag

Szívesen összeraknék egy épített bringát, ha ki lehetne hozni 60-ból. De már csak 8 napom van, addig muszáj lenne összerakni. Nem tudom, hogy miként foghatnék hozzá. Semmi tapasztalatom, de még ismerősöm sincsen. Esetleg, ha valakinek van kedve segíteni, azt megköszönöm.

Itt a hardveraprót nézegettem, de nem találtam magamnak való cross-trekkinget.

(#611) evilskati válasza Doki-HUN1978 (#609) üzenetére


evilskati
aktív tag

Bocsánat, azon a linken sikerült átszaladnom!

(#612) venember83 válasza Jorus (#605) üzenetére


venember83
nagyúr

Nem a testtömeg vagy erő teszi tönkre a csapágyat, legalábbis saját és további nem egy személy tapasztalata alapján, hanem a nem kellő tömítettség következtében bejutó víz, dzsuva.

(#613) beci


beci
őstag

Sziasztok.
Szerintetek ez reális ár?
Némileg alku képes vagyok.
[Theseus]

Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....

(#614) Szakbarbár


Szakbarbár
aktív tag

Üdv

Használ valaki közületek olyan pulzusmérő jeladót ami Bluetooth-on keresztül kapcsolódik a telefonhoz? Amit találtam az a Polar Wearlink+. Ezen kívül van más típus? Nokia 5230-as telefonnal szeretném használni.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#615) hoffman_ válasza venember83 (#612) üzenetére


hoffman_
nagyúr

ez a része egyelőre úgyis irreleváns, hisz nem is találtam kedvemre valót. amúgy megjegyzem, a monoblokkom is évente elfossa magát, szóval nem hiszem, hogy nagyot fordulna a kocka integrálttal...

más:

valakinek csepel a-head? nagyon ócsó :DDD és van egy rózsaszín strap-em is :D

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#616) rekid válasza Katsu (#610) üzenetére


rekid
addikt

Ha méretre jó pl Meménél Wichita Kansas

Gyáva népnek nincs hazája!

(#617) Teasüti válasza Doki-HUN1978 (#587) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Én is pont ebben látom a felnifékek adta előnyöket, elégséges hozzá egy kevésbé masszív kerék is.
Tárcsánál oda kell figyelni a felnifékes kerékhez képest a megnövelt szakítószilárdságokra az agyperemen, a küllőkön ás anyákon, ezek menetein és a felni furatain, a szegecseken, stb.
Míg felnifékes rendszernél a kerékben az agy és a küllők csak a bicikli tömegét tartják, míg tárcsaféknél a tömegen túl fel kell venniük a fékezés okozta nyomatékokat is.

(#577) Phvhun
Ne haragudj, de ezeket a sorokat én sem tudom értelmezni. :N
A felni keresztmetszete kör formájú lenne? Mi van?? :))
A féktárcsa meg forgásirányban hajlik? Hogyan?? :F
A síkjából kihajlani tud maximum a nyomásra.
De ez is kiküszöbölhető, ha húzásra van beállítva a tárcsa, bár így most fejből fingom sincs, hogy milyen irányban szerelik a féktárcsákat, hogy a "küllői" húzást, vagy nyomást kapnak-e.
Eddig merev testként tekintettem a féktárcsára, azért itt megjegyezném, hogy a küllők alkotta kerék nagyságrendekkel rugalmasabb egységet alkot egy féktárcsánál.

(#618) TripleB válasza Bici (#564) üzenetére


TripleB
senior tag

Szia!
Nekem van kettő is , cnc-zett cuccok. A csavarok is megvannak hozzájuk talán.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#619) Jorus válasza venember83 (#612) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem tapasztaltam ilyesmit. Alkalmanként szétszedted, megpucoltad, megzsíroztad? Egyébként meg 1k a csere csapágy (6805, ha jól emlékszem) bele, szal nem egy nagy probléma, ha mégis cserélni kellene.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#620) Bici válasza TripleB (#618) üzenetére


Bici
félisten

pü ment

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#621) Katsu válasza rekid (#616) üzenetére


Katsu
aktív tag

Tényleg nem rossz darab, de eléggé a felső korlát a pénztárcámnak és erre még kell venni pedált is. Mindegy, ez a legkevesebb. Valahogy meg tudom oldani. Köszönöm a tippet. A méret egy kicsit nagy, de nem vészes. 50,52-es a nekem való. De próba nélkül semmit nem adok fel.

(#622) Jorus


Jorus
nagyúr

Kellemes hangulatú videó. :) Aaron Gwin Blazes a Trail

Katsu: ha csak ezen múlik, túrok neked itthon vmi pedált jövő hétre. :)

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#623) Phvhun válasza Teasüti (#617) üzenetére


Phvhun
őstag

Próbáltam konyhanyelven fogalmazni, de akkor nem sikerült.

A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége:


A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
Az itt történő hajlások a kerék külsején háromszor akkora elfordulást okoznak a sugarak külömbsége miatt.
Ezek összeadódnak még az agynak a csavarodásával ( nyomaték hat rá ), plusz a küllők hajlásával.

A felni fékezésénél ezek a tényezők egyáltalán nincsenek jelen.

Mérnöknek tanulok, nekiállhatnék neked másodrendű nyomatékot számolni a tárcsában, de szerintem elég bizonyíték lehet az, hogy volt triál bringám, elől tárcsával, hátul magurával, és amit itt írok, azt egyszerűen tapasztalati úton bizonyítottam magamnak.

(#624) Jorus válasza Phvhun (#623) üzenetére


Jorus
nagyúr

Itt szakmai, technikai vita fog kialakulni köztetek, ahogy elnézem. :)

4All: Léptem tekerni a hegyre, nektek meg itt egy videó, ha a lájtosabb montizást kedvelitek. Enduro World Series: PuntaAla

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#625) honyike


honyike
aktív tag

Sziasztok!

2001-es Kona Kikapu vázamban elérkezett a monoblokk cseréje. Tudnátok segíteni, hogy milyen kell bele?

Köszi: Gábor

(#626) Mr.Csizmás válasza Phvhun (#623) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

- erokar, es azok sikja?
- a kisebb keresztmetszet nem jelent kisebb szilardsagot, nem?

(nem kotozkodes, csak furcsallom a fogalmazast mernok letedre)

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#627) D.Orion válasza Mr.Csizmás (#584) üzenetére


D.Orion
veterán

Ludsimon youtube csatornáján ott az ő kamerája. Annak különböző módosításos okosításai/fejlesztése és rengeteg videó. RD32II-t használ.

(#607) peter9228: Konkrétan le se sz*rja a rázkódást. ;) A hidraulika csövet gondosan kell elvezetni, hogy se esésnél se megcsuklásnál ne szakadjon el, illetve ne törjön meg. Ugyan akkor nem lehet túl ráhagyósan se nehogy egy kóbor faág letépje. Egyébként én már borultam ilyen fékkel és körbefordult a kormányon a cső, megfeszült és berogyott két helyen, de utána még több száz km-t elmentem vele, aztán éves légtelenítésnél cseréltem. Egy jó hidrás féket évente max. egyszer kell légteleníteni/után tölteni/beállítani. Azt mondják, hogy minden második évben érdemes olajat cserélni, erről passz. HS11-hez érdemes a fekete/zöld úgymond 4évszakos/kompozit fékbetétet használni. A gyári fekete bazi jól fog, de ott nem a betét kopik, hanem egy olcsóbb felnit simán ledarál. :DDD A kompozit az kopik és ugyanúgy fog, plusz a felni is megmarad. Ja felniből azért érdemes egy normális/átlag duplafalut venni, szimplára teljes felelőtlenség rárakni, úgy összerogyik, hogy leugrik róla a gumi.

[ Szerkesztve ]

(#628) gyuszaa válasza Jorus (#525) üzenetére


gyuszaa
őstag

Rosszul írtam, ilyen városi bringák is jöhetnek. Cruiser nem hiszem lenne ebben az árkategóriában. :R
Kosárkával együtt. :D

(#629) D.Orion válasza D.Orion (#627) üzenetére


D.Orion
veterán

Kimaradt: Fékmerevítő kötelező hozzá, mert nyitja a villát/teleszkópot!

(#630) hoffman_ válasza Jorus (#624) üzenetére


hoffman_
nagyúr

hú ez a srác nem tököl :) pöpec anyag!

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#631) Phvhun válasza Mr.Csizmás (#626) üzenetére


Phvhun
őstag

Ha kisebb a keresztmetszet, és azonos az anyag, és az erő, akkor nagyobb lesz az elhajlás.
Angolul tanulok, ezért a szakszavakkal magyarul gondban vagyok.

(#632) peter9228


peter9228
aktív tag

Melyik webshopban szoktak a legolcsóbbak lenni az alkatrészek? (árgép és társai nem nagyon működnek ilyen területen)

(#633) hoffman_ válasza peter9228 (#632) üzenetére


hoffman_
nagyúr

ebike.hu - ezzel csak annyi baj van, hogy csak web, tehát kiszállítási díj van, ami pl. nagytételnék 20-30-40k nem probléma, de egy 1500 forintos fékpofáért egy 1000es szállítást fizetni nem mókás. erre másik alternatíva a bringabutik, oda el lehet menni a dolgokért.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#634) lorcsi válasza Katsu (#621) üzenetére


lorcsi
veterán

pedált hozzá tudja dobni, ez szvsz nem nagy tétel
anno nekem is tett hozzá egyet grátiszba :)

Jorus:
állati jó videokat toltál :)
jó ezeket nézegetni..
alig várom már, hogy felépüljek és menjek ki..
no meg hogy megjöjjön az új kerékszettem és a fékek :D
jó kis szezon lesz az idei :D

[ Szerkesztve ]

(#635) peter9228 válasza hoffman_ (#633) üzenetére


peter9228
aktív tag

Kb. 25k lesz a végösszeg, itt nézegettem, mert most jó kis akciók vannak.
Veszek két Continental Traffic II-t (Ez szerintetek jó választás? Akciós, 4000 /db) és egy Avid BB5/7-et.
Az Avid BB7 megéri a plusz 5k-t a BB5-höt képest? Ez és ez között annyi a különbség, hogy az egyiknek van csomagolása, a másiknak nincs?

Ha már videókról van szó: [link]. De elmennék ide:)

[ Szerkesztve ]

(#636) anaqer válasza peter9228 (#635) üzenetére


anaqer
veterán

A Traffic nekem eddig (~500km) bevált - sárban ugyan még nem próbáltam, de betonon meg kavicsos erdei úton eléggé rendben van. (Arra készülj fel azért, hogy nem egy könnyű darab...)

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#637) D.Orion válasza anaqer (#636) üzenetére


D.Orion
veterán

Selle Monte Grappa nyergeknél:
Argo: A széles kivitel
Liberty: A vékony kivitel
Liberty MAX: Ez valami új modell, de úgy nézem, hogy eltűnt a sima MAX nélküli verzió.

Vajon miben más ez az új verzió? Szélesség és/vagy hosszúság? :F

[ Szerkesztve ]

(#638) Tomi_Sci válasza D.Orion (#637) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Nem új dolog a MAX, kicsit szélesebb és picit rövidebb, illetve hátul az ülőrésznél a szélek nem lekerekítettek, hanem szögletesebbek. Én most nyúzom a 2. Liberty-t, jó kis nyereg ennyi pénzért :C

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#639) superecneB


superecneB
őstag

Nyári-tavaszi-őszi kesztyűt keresek. A Bontrager Fusion RL tetszik, de valahogy nem stimmel a méret. Egy L-es méretűt próbáltam, és mindenhol jó kivéve a hüvelykujja nagy volt. 7000-8000ft körül gondolkozom. Néztem pár Dakine-t de nem győztek meg olyan kis gagyinak tűntek ehhez a Bontragerhez képest. Esetleg tudnátok ajánlani ilyesmi kesztyűt?

(#640) ludsimon válasza D.Orion (#627) üzenetére


ludsimon
veterán

Ha már belinkelted a csatornám akkor hozzászólok a témához.
Azok a videók csak 720p-ben készültek, 1 hónapja átraktam 1080p-be, de nem nagyon volt mostanában őrült autós akit fel kellett volna jelenteni.
Itt van a személyes csatornám, ezek is RD32II-vel készültek és már 1080p-ben az utóbbi 2 db videó.

Ár: 35 ezerért vettem licitesen újonnan ebay-ról, de ma már a rossz dollár árfolyam mellett is van 28 ezerért.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#641) Kashim válasza honyike (#625) üzenetére


Kashim
őstag

Hello, általában ez az oldal segíteni szokott, de itt a cangádnál nincs megadva a tengelyhossz. A monoblokk típusából következtetve a csapágyház 70-73mm-es lehet. (ezt amúgy egy mérőszalaggal vagy tolómérővel egyszerűen le tudod mérni te is a vázon) Tengelyhossz így erős tippre 113-118-as lehet. Ha csak monoblokkot akarsz cserélni ezek közül válogathatsz, ha van a méretben.

(#642) honyike válasza Kashim (#641) üzenetére


honyike
aktív tag

Köszönöm a gyors választ! A linkelt honlapot eddig nem ismertem.

(#643) peter9228


peter9228
aktív tag

Végül is ezek kerültek a kosárba: [link] (A KLS Controlstop V-02-t lehet átváltoztatom majd KLS Powerstop V-01-re, mert az hamarabb megjön)
Jó döntés szerintetek, vagy valamit változtatnátok rajta?

(#644) D.Orion válasza Bici (#517) üzenetére


D.Orion
veterán

Annyit még, hogy a hirdetés címébe beledobhatod pl. még a csalogató szavakat:
Fatmodul SX01, RockShox, Shimano, Ritchey, WTB.

Ha így se megy el a héten, akkor vedd le péntek este és szombat reggel rakd fel megint. Csak, hogy a lap elején legyen. Persze ha lehet up-olni, akkor használd azt. Hirdetés törlésénél van várakozási idő új hirdetés feladására? :F

(#645) Teasüti válasza Mr.Csizmás (#626) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Én a keresztmetszet szó érdekes használatát furcsállom egy mérnök tanonctól. :P
Én először rögtön a felni szelvényének keresztmetszetére asszociáltam, mert hogy ez evidens egy gépésznek.
Még soha senki nem metszett el még elképzelés szintjén sem egy kereket a síkjában. :P
Annak nem látom értelmét.

Meg éppen háromszoros a szorzó, ez hogy jött ki? :)
Én direkt nem vagdalózom számokkal, elegendő csak nagyságrendileg elgondolni.

(#631) Phvhun
Ez melyik egyetem? Csak kíváncsiságból. Mifelénk szakmai angolt szokás tanulni kiegészítésképp, nálatok akkor meg szakmai magyart kéne tanítani? ;]
Mondjuk a view és a cross section az angolban is két össze nem téveszthető fogalom.
Nem kekeckedek veled, tényleg kíváncsi vagyok.

(#623) Phvhun
Amiket a képen látunk (nem szó szerint, hanem már belegondolva, hogy te ebben a nézet síkban akarsz metszeni?), azok nézetek, nem metszetek, főleg nem keresztmetszetek.

A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége.
A felnié igen, de a keréké már nem annyira. Gondolj egy a felnin és az agyon két ellentétes irányú forgatónyomatékot!
Mi fog történni? A tárcsa szvsz vajmi keveset jelent ebben a rendszerben, a küllők okozta torzulás nagyságrendileg nagyobb következményekkel jár.

A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
Csak ugyanarra a terhelésre. Nem te mondtad, hogy a tárcsa és a felnifék esetén eltérő szorítóerők dolgoznak?
Jah meg mérnöktanoncként kell legyen némi belelátásod az anyagismeretbe is, és csak azt ne mondd, hogy ugyanabból az anyagból és -minőségből készülnek a felnik és tárcsák! ;)
Elég megvizsgálni már két feltérő típusú felnit is -> nem hinném hogy egy fékező felületes felnit ugyanúgy terveznek, mint egy tárcsafékes felnit, elvégre más igénybevételeknek kell megfelelniük.

A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
A szálirányt az anyag szálirányára érted? Bár nem tudom milyen eljárással gyártják a féktárcsákat, de nagy valószínűséggel ha a küllők száliránya nem egységes, akkor a tárcsa száliránya sem folytonos.

Nem kell konyhanyelven fogalmaznod. :)

Gondolom akkor abban egyetértünk, hogy a tárcsafékes kerekek blokkolt tárcsa mellett is elfordulnak egy minimálisat.
És részemről innen indult az egész, hogy véleményem szerint amelyik kerék nem így viselkedik (nem torzul látványosan), azon a küllők túl feszesek lehetnek (nem jelenthetem ki tapasztalat nélkül, hogy ez vmi törvény lenne, mert nem tudom, hogy nem-e így a helyes és az én kerekeim lazák).

[ Szerkesztve ]

(#646) Phvhun válasza Teasüti (#645) üzenetére


Phvhun
őstag

Nem is tudom már, hogy mi is a vita tárgya, élőszóban egyszerűbb lenne.
Ha jól értem, akkor a lényegben egyetértünk, hogy tárcsafékes rendszernél blokkolás után nagyságrenddel nagyobb a kerék elfordulása, mint felnifékes rendszereknél.

(#647) fpeter07 válasza Teasüti (#645) üzenetére


fpeter07
veterán

Tanuljatok inkább fizikát. [link] Elég tisztán kell látni a fizikát egy ilyen dolgozat megszerkesztéséhez. Egyszerű bringásoknak csak a szöveg elolvasását ajánlom, ne keressétek rögtön az X-t.

szerk: Momentumok: Párizs-Rube nyereg nélkül [link] és HOUFFALIZE 2012 világkupa részlete [link]

[ Szerkesztve ]

(#648) Teasüti válasza Phvhun (#646) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Exactly. :K
Konkrétan nullánál nagyobb, mert felnifék ha egyszer besatuzik, főleg egy magura hs33, akkor gondolom ott közel nulla elfordulás van. :D
És napokkal ezelőtt jött fel egy olyan kérdés, hogy az normális-e, ha a blokkolt tárcsa mellett a kerék továbbforog egy kicsit.
Én erre mondtam, h igen, ilyen van nálam is, sztem nem hiba.
Jorus mondta, hogy az ő kerekei semmit nem engednek és hogy ez lehet hiba.
És ez a jelenség okozhat továbbiakban olyan következményeket az eredeti kérdező megállapítása szerint, hogy a hátsó kerék blokkolásakor elpattog az úton - a rugalmas alakváltozás okozta "rángatás" miatt, amennyiben levesszük a terhelést/súlyt a hátsó kerékről (az én hozzáfűzésem).
Ennyire nem jelentős a dolog az én esetemben, én csak arra lettem figyelmes, hogy blokkolt tárcsa mellett is tudom hintáztatni a gépet előre-hátra. Sőt, pár kilós tolásra a nyergen hátrafelé (gép mellett állva) már elég nálam ahhoz, hogy a kerék a kerületén nézve egy centit is továbbforduljon.
26x1.95 méret mellett ez az egy centi pedig 1,8°-os szögelfordulást jelent.
És a végső kérdés pedig az ezen a hosszas elméleti fitogtatáson túl, hogy ez normális-e. :DD

(#647) fpeter07
Ahh király :R , remélem vizsgálja a fékezési közben fejlődő hőmennyiségek abszorbeálását is, vagyis hogy a szakaszos teljes intenzitású fékezés miért jobb (állítólag) a kis intenzitású folyamatos fékezésnél! (Ez is régi felvetésem) :DDD
Mindjárt bele is vetem magam! :K

[ Szerkesztve ]

(#649) GeneraL_XTX


GeneraL_XTX
veterán

Mai 30-as alatt úgy néz ki meghalódott valami a gépemen, minden tekerésnél kattogó hangot hallok a hajtókarok felől, van amikor csak egyet, de van amikor vagy hármat kattog. Nem hinném hogy a hajtókar lenne a ludas azt tavaly nyáron cseréltem (Octalinkes Shimano Alivio egyébként) lehet hogy a pedál csapágya ment szét? Azért gondolom hogy itt lehet a hiba mert ha tekerés nélkül gurulok akkor nem kattog semmi.

Vagy valami más tipp?

(#650) Mewryck


Mewryck
tag

véleményeket kérnék,kb mennyit érhet(én elfogultság miatt nem írok)
setup:
váz: kona caldera 17" sötétzöld
villa: rock shox tora sl fehér
kormánycsapágy: zöld bts
agyak: novatech vastagtengelyes gyorszáras E+H
felnik: sun big mammuth fat 26",36 ly
küllők: dt
gumik: elől continental speed king 2.3
hátul kenda nevegal 2.2
hajtómű: szárián kívüli shimnao integrált(deore szint) 2 tányér +bashguard -> 1 tányérral+prowheel terelővel használja
pedál: kona jackshit
váltás: shimkano xt shadow+alivio 8s váltókar
sor+lánc: shimano 8as sor+lánc
kormányszár: truvativ team fehér (nemtudom a pontos tipust,talán stylo team,100mm hosszú)
kormány: syncros bulk 690mm,20mm emelés,9° hátrahajlás
markolat: kellys csavaros
fék: nincs!!!

a bringát annyit használták,amennyit fék nélkül lehet,kb semmit,az agyakon és felniken kívül minden újan lett vásárolva a tartósság jegyében,fékek hiányában nem lett kipróbálva
komoly ajánlatokat várok,képek a linkeken:
1
2
3
4
5
6
7

szerk: javítás
szerk2: sor+lánc ill pedál javítva

[ Szerkesztve ]

...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.