Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#501) simon7012 válasza Teasüti (#412) üzenetére


simon7012
aktív tag

Szia!

Nekem is Axon D-RL van a gépembe, csak nekem KTM SPORT LX DISC-m van.
Gyárilag. Nekem is alig mozog valamit, hiába állítok + vagy - ban a feszítésen.
Olyan mintha levegős lenne...
Egyébként mi van benne?
Bár mostanában csinált olyat, hogy ránehezedve hirtelen megsülyedt.
Eddig erővel kellett lenyomni.... :K

G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...

(#502) Teasüti válasza dunc (#500) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Na mondjuk a beállítás nálam az elég patent, ez tény.
Tizedes hézagok vannak csak a pofák és felnik közt, és nem épp 500 ft-os pofákat használok, hanem 2-3 komponensűt. :)

De én ugye alapvetően a pillangók közti különbségen rugózok. Most gagyi betétet és szar beállítást a párhuzamosított XT-ken is tudok alkalmazni...
Szóval a rendszer minden változója ugyanaz, csak épp a féktestek különbözőek.
Kérdéseket lásd fent! :DD

(#501) simon7012
[link]
Itt megtalálod a legelső vélemény alatti hsz-ben minden hozzáfűznivalómat. :)
Amúgy rugós. Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív. :F
Egy lejtőn kiállva fékezve ténylen nem marad semmi rugóútja, kvázi merev villaként viselkedik.
A lassú mozgását meg a kőmerev csillapításnak köszönhetjük. Szóval úgy szar ez a villa, ahogy van.

[ Szerkesztve ]

(#503) dunc válasza Teasüti (#502) üzenetére


dunc
nagyúr

Igen egy jó fékbetét nagyon megdobja,pont a több komponensűre gondoltam !

(#504) vicces


vicces
addikt

na én asszem maradok a jelenlegi montimnál. majd szép lassan cserélek rajta mindent. jelenleg egy trans-x egyenes kormány van rajta. hosszú távon egy idő után már hajlitanám a kormányvégeket előrefele. lehet egy magasitott kormány megy a helyére esetleg kormányszarvakkal. a fékeket is cserélnem kellene, mert lassan 20 évesek lesznek rajta a fékbetétek valamint már több helyen szét van repedezve a gumi. de azért még fognak :) és igen ez nem V-fékes még hanem kantis :)
asszonynak meg már kinéztem az alboin 200-at. :)

:)

(#505) Doki-HUN1978 válasza dunc (#500) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Kösz, próbálkozom, hátha jobb lesz. :R

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#506) Teasüti válasza simon7012 (#501) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Jah én ráadásul még külön megszívtam ezzel a villával,
mert úgy kb 2-6 centivel lejjebb kerül a középcsapágyam is - ülve/kiállva a bringán - és elég sokszor leér a pedálom. :W
Igaz nem tudom mekkora a beépítési magassága a vázamnak, de következő villámat 100-ason fogom használni, XC ide vagy oda.

(#507) hoffman_
Hát azért na! :P
Szted elhanyagolható fékerő kell ahhoz, hogy egy ugrásból érkezésnél megfogd a bringát egy keréken, aminek nem szabad elforognia? :N
És teszem azt ha nem a kerék földhöz közeli kerületén érkezik le, hanem mondjuk egy magasabbra eső kerékíven?
Ahol ugye a fellépő erőkar már nagyságrendekkel nagyobb áttételt eredményez a kerék elfordításához.
Én úgy vélem nem véletlenül használnak hidraulikus V-féket.
Ne tévesszen meg, hogy nem 70-ről kell állóra fékezniük a bringát, hanem "csak" ugrásból kell satuzni. :)

[ Szerkesztve ]

(#507) hoffman_ válasza raczger (#498) üzenetére


hoffman_
nagyúr

nem is elterjed ugye, zömmel csak triál gépeken láttam, ahol meg ugye nem kell túl sokszor, túl nagy tempóról fogniuk :)

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#508) lsebestyen válasza Doki-HUN1978 (#497) üzenetére


lsebestyen
addikt

Nekem egyszer még 3 éve iszonyatosan meghúzódott na meg nem is tartottam magam annyira jól szóval lestrapáltam én is, de ezt szoktam megcsinálni minden nap, meg figyelek a tartásomra, bringázás előtt bekenem a derekam fastummal, és már csak akkor fáj ha ideges vagyok nagyon...ezt nem tudom miért van :DDD

(#509) Teasüti válasza hoffman_ (#507) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
De egy sikeres ugrás, egy trükk, vagy az egyensúly igenis ezeken a pillanatnyi dolgokon múlik, hogy a kerék fixálva van-e, vagy képes volt elforogni pár szögpercet, mert nagyon nem mindegy szerintem. ;)

(#510) Doki-HUN1978 válasza lsebestyen (#508) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Érdekes videó, kipróbálom használ-e?!

Thx! :R

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#511) hoffman_ válasza Teasüti (#509) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.

nyilván. pont ezért írtam, amit írtam. a hidrás abroncsfékeknek baromjó fékerejük van, csak raczger leírta a velük járó esetleges veszélyeket - a triál bringák meg ezek egyikére sem fogékonyak, szóval ideális párosítás.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#512) simon7012 válasza Teasüti (#502) üzenetére


simon7012
aktív tag

itt miröl is van szó? :F
"Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív"
Most akkor te hogyan is állítottad be az előfeszítést?
Minuszba vagy pluszba állítottad jobban?
Nekem amúgy a legdurvább terepen is csak egy-hét centit mozog.
Hiába állítom bármerre, szinte merev villának érzem kirázza a lelkem...:)

G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...

(#513) simon7012 válasza simon7012 (#512) üzenetére


simon7012
aktív tag

Akarom mondani egy-két centit....:)
Lejárt a szerkesztési időm...:)

[ Szerkesztve ]

G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...

(#514) Kashim válasza lsebestyen (#508) üzenetére


Kashim
őstag

Köszi, én is derékfájós vagyok, ráfüggök erre a módszerre. (bár bevallom emberesen, a papit látva nekifeküdtem aztán majdnem beszakadt a hátam pár másodperc után :DDD gyilkos ez a testtartás)

(#515) gyuszaa


gyuszaa
őstag

Tudnátok ajánlani női biciklit 30-40-ig ? (40 már nagyon a felső határ.)
- Felhasználási terület: főleg város
- Bicikli fajtája: Cruiser (beach cruiser)

Bikemag apró, tehát használt is szóba jöhet ennyiért. Esetleg valami alakalmi vétel.

Hasonló kinézetű gepida reptila 100 tetszetős, csak sajnos ez a kétszerese a keretnek :))

A teszkós bicikli kategória noname alkatrészeit akarjuk elkerülni.

Köszönjük előre is! :R

(#516) lsebestyen válasza Kashim (#514) üzenetére


lsebestyen
addikt

Eleinte én is alig bírtam félpercnél tovább, mert iszonyatosan rossz érzés volt, de most már másfél perc sem akadály :)

(#517) Bici


Bici
félisten

Sziasztok!

Ez a bringa mennyiért lenne reális?
Nagyon nem akarnak jelentkezni. :( Túl drágán adom? Mi a baj a hírdetéssel?

Köszi! :R

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#518) D.Orion válasza Bici (#517) üzenetére


D.Orion
veterán

Hajtást, váltókat még beleírhatnád, hogy pontosan mi is. Mobilról nézve a hátsót látom, hogy új Altus. Az, hogy Shimano... de milyen? Futott km, hajtásban mennyi km van. Stb, stb. Egyébként ha patent állapotban van, akkor kb. reális ár, vázméret lehet a szűk vevőkör oka, bár 17coll még oks egy átlagos embernek

(#519) Monya78


Monya78
veterán

Sziasztok!

Megéri e az árát? 130eFt-ért.
Új de 2006-os évjárat, Full Delore XT-vel (V-fékes), RockShox J3-al szerelt bicaj...
rákerestem az akkori katalógus árra és akkoriban 180eFt környékén árulták ezt a bicajt, most annyival többet ért régebben a pénzünk, vagy az akkori XT szett volt gyengébb minőségű?

[ Szerkesztve ]

(#520) Bici válasza D.Orion (#518) üzenetére


Bici
félisten

Köszi!

A hajtás vadiúj Sunrace+Shimano kombináció, az egész bringában 3km van, ami alatt beállítottam a fékeket, váltókat.
A használt alkatrészek is szuper állapotúak. A vázat és a telót itt a fórumon vettem egyik kollégától 2-3 éve.
Beleírok mindent.

Köszi a tippet! :R

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#521) Muton


Muton
addikt

Szerintetek nem lenne szükség egy kerékpár árazó, vásárló topikra? :U

Muton#2316 - $z@r a drop >_<

(#522) Doki-HUN1978 válasza Monya78 (#519) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Szvsz az irreálisan magas ár érte...

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#523) Monya78 válasza Doki-HUN1978 (#522) üzenetére


Monya78
veterán

Én meg azt hittem jó vétel lenne...olyan sok választékot nem találtam régi évjáratú raktárban maradt de új kerékpárból ami relatíve nagy felszereltségű, amúgy DiamondBack Vertec Sport a bicó neve.

Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#524) Muton válasza Monya78 (#523) üzenetére


Muton
addikt

azokat nem szokták szétszedni és alkatrészenként értékesíteni?

Muton#2316 - $z@r a drop >_<

(#525) Jorus


Jorus
nagyúr

#497 Doki-HUN1978: csontkovácshoz tutira nem mennék, inkább egy jó sportorvossal/ortopéd szakemberrel javasolt megnézetni a derekad. Egyébként nekem nem fáj a derekam, pedig kapja az ívet rendesen bringa, gyúrás, bunyó közben. :)

#499 Teasüti: síkon, vagy enyhébb lejtőn (pláne, ha nem vagy nagydarab) méxép, hogy megfog a V-fék is. Ugyanakkor más felhasználási területen nem sok eséllyel indulsz vele, pusztán azért, mert messze elmarad fékerőben a jobb tárcsafékektől, eleve a technológiában rejlő eltérések miatt. A V-féknél az egész rendszerben nyúlós rugalmasság van a fékkartól kezdve a bilincsen, bovdenen, bovdenházon át a rögzítési pontig, majd az adott villáig. A tárcsafékben meg csak dugattyúk vannak és olaj (persze az olajvezeték minősége itt is fontos).
A technikai hátrányokat gyorsan le lehet küzdeni gyakorlással. Javasolt is nyugodt körülmények között próbálgatni a vészfékezést pl., hogy éles helyzetben ne pánikolj be attól, hogy megemelkedik a géped hátulja.

#501 simon7012: mikor volt utoljára szétszedve, kipucolva a villa? :)

#502 Teasüti: depresszív? Egy szomorú rugó biztos nem szívesen rugózik. :DDD (Bocs, nem hagyhattam ki.)

#506 Teasüti: a váznak nincs beépítési magassága, csak a villának. A váznak van egy gyár által "megálmodott" geometriája, amit adott beépítési magasságú villával kalkulálnak. A villák rugóútja és a beépítési magasságuk között nincs erős összefüggés, ezért minden villacserénél mérlegelni kell a geometria változását. Egy nagyobb beépítési magasságú villával pl. feljebb kerül a monoblokkház és így a gép súlypontja, ami a stabilitást, kanyarban való viselkedést befolyásolja, emellett laposabb lesz a homlokcső szöge, és nő a tengelytáv, ami azt eredményezi, hogy jobb lesz az egyenesfutás, ám kevésbé lesz közvetlen a kormányzás, és persze adott szögű változás után a villa útja sem feltétlenül marad a tervezett. Fordított esetben, tehát, ha kisebb beépítési magasságú villára váltasz, akkor a fentiek fordítottjával kell számolnod.

#507 hoffman_: az még régebben volt, manapság szinte minden komolyabb triál gépet tárcsával szerelnek. Persze lehet triálozni V-fékkel és HS11-gyel, 33-mal is, de azok az alsókategória képviselői inkább. Simán annyi a helyzet, hogy fékerőben sokkal jobb a tárcsa, mint a Magurák.

#509 Teasüti: a tárcsás kerekek még mindig nem forognak el szögperceket egy normálisan fűzött, jó minőségű kerék esetében. :) Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak. Ha összevissza forognának, ahogy írod, biztosan nem triálozna mindenki tárcsával.

#511 hoffman_: HS33 okés, de a 11-es esetén nincs igazán markáns különbség fékerőben egy jól belőtt (és összességében olcsóbb) V-fékhez képest. Ellenben a Magura jóval sérülékenyebb, mint a többi fék pusztán az elhelyezése miatt, elöl. Jobb felszereltségű trekking gépeken is meg szoktak jelenni már jó ideje.

#515 gyuszaa: biztosan cruiserre gondoltál? Azok ezek. A Reptila 100 meg egy városi (city) bringa, cuki kosárkával. :)

#519 Monya78: DiamondBack nem egy olyan márka, ami indokolná a felárat, szal drága ennyiért.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#526) Szakbarbár


Szakbarbár
aktív tag

Üdv!

Nektek edzés után mennyi idő alatt szokott visszaállni a nyugalmi pulzus? Tegnap egy közepes intenzitású tekerés után 1 órával mértem vérnyomást, és még mindig 100 volt a pulzusom. A nyugalmi pulzusom 50 és 60 között van.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#527) _NCT válasza _NCT (#470) üzenetére


_NCT
őstag

Senki? :F

[ Szerkesztve ]

(#528) hoffman_ válasza Jorus (#525) üzenetére


hoffman_
nagyúr

mondjuk be kell valljam, az se ma volt utoljára, mikor triál gépeket láttam sokat testközelből :D

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#529) Jorus válasza hoffman_ (#528) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ma is használnak azért hidrás felnifékeket egyébként, jellemzően hátul és nagyobb kerékméretnél, mivel, ha nem tárcsás a kerék, akkor szélesebb agyperem alkalmazható, ami erősebb kereket eredményez ugye. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#530) pengemetal


pengemetal
aktív tag

Ha nem gond nyomjatok egy szavazatot a 20-as bringára :) itt (facebook)
Köszi! :R

[ Szerkesztve ]

"Nem a berúgás a cél, de útba esik"

(#531) Ndruu válasza Muton (#521) üzenetére


Ndruu
MODERÁTOR

Én is kérdeztem már korábban. Lenne rá igény (meg szükség is), de nincs aki a hátára vegye a topikot, azaz beárazzon. Kellene ehhez legalább két ember, aki valóban ért hozzá és rengeteg ideje van fórumozni.

Harrrr!!!!

(#532) Gyufaaa


Gyufaaa
veterán

(#533) Mr.Csizmás válasza Gyufaaa (#532) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

1-es fout

ok :W termeszetes szelekcio....

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#534) Teasüti válasza simon7012 (#512) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ha nem mozog egyáltalán, akkor vagy le van zárva a csillapítása és épp tönkre vágod az erőszakos próbálkozásokkal, hogy mozgasd.
Vagy már eleve problémás benne vmi és azért nem mozog.
1-2 centit lezárva mozog nálam.

Itt miröl is van szó?
Elmagyarázom.
Méretezés alatt a rugó erejét értem, azt az egységnyi erőt, ami egységnyi rugóhossz változtatáshoz szükséges.
Pl: 300 Newton (~30 kg) egy méternyi összenyomáshoz. A linearitás azt jelenti, hogy a rugó teljes hosszán azonos erő szükséges az összenyomáshoz, míg a depresszív rugó karakterisztika annyit jelent, hogy a rugó összenyomásra "fellágyul", vagyis csökken az az erő, ami a további összenyomáshoz szükséges. Ennek az ellentéte a progresszív karakterisztika, ami meg azt jelenti, hogy a további összenyomáshoz egyre nagyobb egységnyi erők kellenek (ezzel már biztos találkoztál, de legalábbis köztudott, hogy mondjuk a levegős rugóstagok felkeményednek az összenyomásra).
Konyhanyelven annyit tesz ezaz egész, hogy szerintem túl gyengék a rugók a villában, mintha gyerekek alá lenne tervezve.

A SAG:
"Első és egyben legfontosabb a SAG(beülés). Ezzel kell kezdeni minden rugóstag beállítását. Ez határozza meg a negatív rugóút mértékét, amire akkor van szükség, ha egy egyenes úton haladva hirtelen eltűnik az út alólad, azaz gödörbe hajtasz. Ilyenkor a tag úgymond belenyomja a kereket a gödörbe így nem az egész bicaj huppan egy nagyot. Értelem szerűen a beülés a teljes rugóútból vonódik le. A SAG mértékét a rugó cseréjével illetve az előfeszítésével lehet maximum 3-5 teljes fordulatig! Ha még ez is kevés lenne akkor biza erősebb rugó kell."

Ezt a nyergen ülve be tudom lőni arányosan, de megborul az egész, amint kiállok a nyeregből -> túl gyenge a rugó.
Épp ezért SAG-től függetlenül a legnagyobb előfeszítésen használom, hogy legalább a teljes rugóútból visszakapjak néhány mm-t.

A kőmerev csillapítás meg megkoronázza az egészet. Ennél még egy rugós villa is jobb lenne sztem csillapítás nélkül.

(#535) Szakbarbár válasza Mr.Csizmás (#533) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Ha jól gondolom erről a felüljáróról van szó. A Google autó is pont egy baleset mellett ment el :DDD
A 10-es úton sem egy életbiztosítás biciklizni.
Mennyivel kerülnének többe ezek az utak ha szélesebbek lennének 1 méterrel?

[ Szerkesztve ]

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#536) _NCT


_NCT
őstag

X-Fact Mission 1.0 Hervis-es kerékpár 55.990-ért drága szerintetek?

[ Szerkesztve ]

(#537) Mr.Csizmás válasza Szakbarbár (#535) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

konkretan utalok utakon bicajozni...

foldut, no man's land rulz

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#538) Teasüti válasza Szakbarbár (#526) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Én mintha úgy hallottam volna, hogy ha igénybevétel után már pár perccel - ha megnyugszik a légzésed - a pulzusod nem áll vissza a nyugalmi értékekre vagy ahhoz közel, akkor azonnali hatállyal ki kell vizsgáltatni magad, a szíved. :(

(#539) fi:zi'k válasza Teasüti (#538) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Pedig utána is magasabb szokott maradni tartós terhelés esetén.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#540) Gyufaaa válasza Szakbarbár (#535) üzenetére


Gyufaaa
veterán

Ez bizony. V.Szőlős felőli részén felhajtásnál, még van egy 40cm-es sáv amin tudsz tekerni, de a Tata oldali lehajtónál, már teljesen beszűkül. Kb 10cm-ed marad a tekerésre. Az a legveszélyesebb pontja. Nem voltam a napokban arra. Majd legközelebb meglesem, hol volt az érintett szakasz.

(#541) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

urak,

mi a legolcsobb/koltseghatekonyabb megoldas arra, hogy felvegyem videora a bicajozast? mint az orosz autos videokban a szelvedokamera ( :DDD)

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#542) Teasüti válasza fi:zi'k (#539) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Bár én fiatal vagyok (24), nekem visszaáll hamar.
Itt olvastam erről a kockázatról.
Nos nekem Szakbarbárnál a csökkenés üteme lassabbnak hat a cikkben írtaktól, ha egy óra után is még magas.

(#543) fi:zi'k válasza Teasüti (#542) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Az tényleg nem túl biztató, de sok minden befolyásolhatja.
Igazából csak arra akartam reagálni, hogy nem néhány perc után áll vissza az eddigi tapasztalataim alapján.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#544) Teasüti válasza fi:zi'k (#543) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Cikk még szigorúbban írja, mint amire én emlékeztem. Már rögtön a terhelés utáni első perc végén mérni kell.
25 1/perc ütemmel kellene legalább csökkenie a pulzusnak, ebből nekem az következik, hogy pár perc alatt vissza kell állnia.
Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés.
Kisebb terhelések után ha nem esik vissza, akkor az viszont probléma.

(#545) Szakbarbár válasza Teasüti (#538) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Ugyan azt a cikket olvastam én is.
Kellene vennem vagy kölcsönöznöm egy pulzusmérős órát hogy megtudjam terhelés közben meddig megy fel, illetve utána hogyan csökken a pulzus. Egyébként szerintem sem normális hogy ennyi ideig ilyen magas maradjon a pulzusom. A vérnyomásommal szerencsére nincs gond (még) 110/70 körül szokott lenni.

"Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés."
Olyan 28-32-es tempót mentem, 45 km-en, ebben volt pár intenzív sprint, megpróbáltam követni pár autót, de nem sok sikerrel.

[ Szerkesztve ]

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#546) fi:zi'k válasza Teasüti (#544) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Nekem a nyugalmi pulzusom kb 60 körül mozog. Egy intenzív tekerés után kb 10-20 perc mire visszaáll.
Ahogy a cikk is írja, elég sok mindentől függ: edzettség, terhelés mértéke, kipihentség, stb.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#547) Stauffenberg válasza Mr.Csizmás (#533) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Bár nem tudni, hogy ki volt a vétkes, de én kötelezővé tenném a KRESZ vizsgát. Nem csak bringásoknak, hanem MINDENKINEK, aki a forgalomban vesz részt, így a gyalogosoknak is. A suliban szokott lenni KRESZ oktatás, de nem kéri számon senki a tudást. Legyen kötelező vizsga, mert a KRESZ-t nem ismerő gyalogos meg kerékpáros rendkívül ostoba öngyilkos segg onnantól, hogy a lakás ajtaját becsukja maga mögött.

Tegnap autóval jöttünk haza a párommal vidékről. Jó idő lévén elég sok bringás volt és a fővároshoz közeledve egyre többen és többen tekertek. Ez azzal járt, hogy egyre többször került majdnem alánk valami idióta. Kedvencem a családapa volt, akit három kölyök követett és a kereszteződésben hátra sem néz, nem jelez a karjával, csak kivágódik balra, hogy márpedig ő arra kanyarodik. De egyébként 10 bringásból 9 azt sem tudja, hogy a KRESZ szerint a karjával kéne jeleznie.

De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni.

(#548) Mr.Csizmás válasza Stauffenberg (#547) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

allnek elebe a kresznek. :U itt a kisvarosban a gerincutvonalon kerekparut parhuzamos a jardaval, a tobbit valszeg nem kell magyaraznom (ha annyi szal gyufam lenne, ahany idiotat kikerultem, vilagrekorder palcikavarat epithetnek)

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#549) Jorus válasza Stauffenberg (#547) üzenetére


Jorus
nagyúr

Vasárnap egy 4 tagú családi konvoj pattant be így elém. Kényelmesen tekerek a bringaúton 24-26 körüli tempóval (én, plusz a bringa 120+ kg), amikoris bal oldalról egy mellékutcából egy apuka, sehova se nézve betép elém 10-zel, mögötte meg libasorban 3 gyerek apró bringákkal követve az idiótát. Lehet, ugyanaz a család volt. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#550) rekid válasza _NCT (#470) üzenetére


rekid
addikt

Bringat nem, de sisakot igen. Bemész odadod a kártyát és kiállítják a számlát, asszem arra kell figyelni hogy adóznod kell e utána. Mert ha igen akkor szivas :)

Adómentes (kiegészítő egészségbiztosítási) szolgáltatás
Gyógyszertár: gyógyszer, csecsemőápolási termékek, illetve minden OGYI, MEEI engedélyszámmal ellátott termék
Optika
Gyógyászati segédeszköz
Orvosi ellátás, fogászat
Nem kártyával – keresőképtelenség idejére táppénz

Adóköteles (életmódjavító) szolgáltatások
sporteszközök
természetgyógyászat
fog- és szájápolási termékek

Vitamin Ep honlapjáról:

A Pénztár sporteszközök vásárlásának támogatásaként az aktív testmozgást segítő sporteszköz (ideértve a sporttevékenység során a testi épséget közvetlenül védő kiegészítő eszközöket is, mint kar-, könyök-, térd- és fejvédő) vásárlásának, illetve bérlésének támogatását biztosítja.

Sporteszköznek minősülnek a sporttevékenység során a testi épséget közvetlenül védő, kiegészítő speciális eszközök is, ide nem értve a sportruházati termékeket. Nem számolható el a sportruházat, sportcipő, sátor, hátizsák, hálózsák stb.

Életmódjavító egészségpénztári szolgáltatás, csak SZJA-kötelesen vehető igénybe.

[ Szerkesztve ]

Gyáva népnek nincs hazája!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.