Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [proci985:] Audyssey szobakalibráció felülvezérlése REW + mérőmikrofonnal
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [Mr Dini:] NotYet kiegészítő EPG beállítása Kodi alól
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
simon7012
aktív tag
Szia!
Nekem is Axon D-RL van a gépembe, csak nekem KTM SPORT LX DISC-m van.
Gyárilag. Nekem is alig mozog valamit, hiába állítok + vagy - ban a feszítésen.
Olyan mintha levegős lenne...
Egyébként mi van benne?
Bár mostanában csinált olyat, hogy ránehezedve hirtelen megsülyedt.
Eddig erővel kellett lenyomni....
G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
Teasüti
nagyúr
Na mondjuk a beállítás nálam az elég patent, ez tény.
Tizedes hézagok vannak csak a pofák és felnik közt, és nem épp 500 ft-os pofákat használok, hanem 2-3 komponensűt.
De én ugye alapvetően a pillangók közti különbségen rugózok. Most gagyi betétet és szar beállítást a párhuzamosított XT-ken is tudok alkalmazni...
Szóval a rendszer minden változója ugyanaz, csak épp a féktestek különbözőek.
Kérdéseket lásd fent!
(#501) simon7012
[link]
Itt megtalálod a legelső vélemény alatti hsz-ben minden hozzáfűznivalómat.
Amúgy rugós. Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív.
Egy lejtőn kiállva fékezve ténylen nem marad semmi rugóútja, kvázi merev villaként viselkedik.
A lassú mozgását meg a kőmerev csillapításnak köszönhetjük. Szóval úgy szar ez a villa, ahogy van.
[ Szerkesztve ]
dunc
nagyúr
Igen egy jó fékbetét nagyon megdobja,pont a több komponensűre gondoltam !
vicces
addikt
na én asszem maradok a jelenlegi montimnál. majd szép lassan cserélek rajta mindent. jelenleg egy trans-x egyenes kormány van rajta. hosszú távon egy idő után már hajlitanám a kormányvégeket előrefele. lehet egy magasitott kormány megy a helyére esetleg kormányszarvakkal. a fékeket is cserélnem kellene, mert lassan 20 évesek lesznek rajta a fékbetétek valamint már több helyen szét van repedezve a gumi. de azért még fognak és igen ez nem V-fékes még hanem kantis
asszonynak meg már kinéztem az alboin 200-at.
:)
Doki-HUN1978
senior tag
Kösz, próbálkozom, hátha jobb lesz.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Teasüti
nagyúr
Jah én ráadásul még külön megszívtam ezzel a villával,
mert úgy kb 2-6 centivel lejjebb kerül a középcsapágyam is - ülve/kiállva a bringán - és elég sokszor leér a pedálom.
Igaz nem tudom mekkora a beépítési magassága a vázamnak, de következő villámat 100-ason fogom használni, XC ide vagy oda.
(#507) hoffman_
Hát azért na!
Szted elhanyagolható fékerő kell ahhoz, hogy egy ugrásból érkezésnél megfogd a bringát egy keréken, aminek nem szabad elforognia?
És teszem azt ha nem a kerék földhöz közeli kerületén érkezik le, hanem mondjuk egy magasabbra eső kerékíven?
Ahol ugye a fellépő erőkar már nagyságrendekkel nagyobb áttételt eredményez a kerék elfordításához.
Én úgy vélem nem véletlenül használnak hidraulikus V-féket.
Ne tévesszen meg, hogy nem 70-ről kell állóra fékezniük a bringát, hanem "csak" ugrásból kell satuzni.
[ Szerkesztve ]
hoffman_
nagyúr
nem is elterjed ugye, zömmel csak triál gépeken láttam, ahol meg ugye nem kell túl sokszor, túl nagy tempóról fogniuk
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
(#508) lsebestyen válasza Doki-HUN1978 (#497) üzenetére
lsebestyen
addikt
Nekem egyszer még 3 éve iszonyatosan meghúzódott na meg nem is tartottam magam annyira jól szóval lestrapáltam én is, de ezt szoktam megcsinálni minden nap, meg figyelek a tartásomra, bringázás előtt bekenem a derekam fastummal, és már csak akkor fáj ha ideges vagyok nagyon...ezt nem tudom miért van
Teasüti
nagyúr
Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
De egy sikeres ugrás, egy trükk, vagy az egyensúly igenis ezeken a pillanatnyi dolgokon múlik, hogy a kerék fixálva van-e, vagy képes volt elforogni pár szögpercet, mert nagyon nem mindegy szerintem.
(#510) Doki-HUN1978 válasza lsebestyen (#508) üzenetére
Doki-HUN1978
senior tag
Érdekes videó, kipróbálom használ-e?!
Thx!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
hoffman_
nagyúr
Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
nyilván. pont ezért írtam, amit írtam. a hidrás abroncsfékeknek baromjó fékerejük van, csak raczger leírta a velük járó esetleges veszélyeket - a triál bringák meg ezek egyikére sem fogékonyak, szóval ideális párosítás.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
simon7012
aktív tag
itt miröl is van szó?
"Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív"
Most akkor te hogyan is állítottad be az előfeszítést?
Minuszba vagy pluszba állítottad jobban?
Nekem amúgy a legdurvább terepen is csak egy-hét centit mozog.
Hiába állítom bármerre, szinte merev villának érzem kirázza a lelkem...
G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
simon7012
aktív tag
Akarom mondani egy-két centit....
Lejárt a szerkesztési időm...
[ Szerkesztve ]
G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
Kashim
őstag
Köszi, én is derékfájós vagyok, ráfüggök erre a módszerre. (bár bevallom emberesen, a papit látva nekifeküdtem aztán majdnem beszakadt a hátam pár másodperc után gyilkos ez a testtartás)
gyuszaa
őstag
Tudnátok ajánlani női biciklit 30-40-ig ? (40 már nagyon a felső határ.)
- Felhasználási terület: főleg város
- Bicikli fajtája: Cruiser (beach cruiser)
Bikemag apró, tehát használt is szóba jöhet ennyiért. Esetleg valami alakalmi vétel.
Hasonló kinézetű gepida reptila 100 tetszetős, csak sajnos ez a kétszerese a keretnek
A teszkós bicikli kategória noname alkatrészeit akarjuk elkerülni.
Köszönjük előre is!
lsebestyen
addikt
Eleinte én is alig bírtam félpercnél tovább, mert iszonyatosan rossz érzés volt, de most már másfél perc sem akadály
Sziasztok!
Ez a bringa mennyiért lenne reális?
Nagyon nem akarnak jelentkezni. Túl drágán adom? Mi a baj a hírdetéssel?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
D.Orion
veterán
Hajtást, váltókat még beleírhatnád, hogy pontosan mi is. Mobilról nézve a hátsót látom, hogy új Altus. Az, hogy Shimano... de milyen? Futott km, hajtásban mennyi km van. Stb, stb. Egyébként ha patent állapotban van, akkor kb. reális ár, vázméret lehet a szűk vevőkör oka, bár 17coll még oks egy átlagos embernek
Monya78
veterán
Sziasztok!
Megéri e az árát? 130eFt-ért.
Új de 2006-os évjárat, Full Delore XT-vel (V-fékes), RockShox J3-al szerelt bicaj...
rákerestem az akkori katalógus árra és akkoriban 180eFt környékén árulták ezt a bicajt, most annyival többet ért régebben a pénzünk, vagy az akkori XT szett volt gyengébb minőségű?
[ Szerkesztve ]
Köszi!
A hajtás vadiúj Sunrace+Shimano kombináció, az egész bringában 3km van, ami alatt beállítottam a fékeket, váltókat.
A használt alkatrészek is szuper állapotúak. A vázat és a telót itt a fórumon vettem egyik kollégától 2-3 éve.
Beleírok mindent.
Köszi a tippet!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Muton
addikt
Szerintetek nem lenne szükség egy kerékpár árazó, vásárló topikra?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
Doki-HUN1978
senior tag
Szvsz az irreálisan magas ár érte...
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Monya78
veterán
Én meg azt hittem jó vétel lenne...olyan sok választékot nem találtam régi évjáratú raktárban maradt de új kerékpárból ami relatíve nagy felszereltségű, amúgy DiamondBack Vertec Sport a bicó neve.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Muton
addikt
azokat nem szokták szétszedni és alkatrészenként értékesíteni?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
#497 Doki-HUN1978: csontkovácshoz tutira nem mennék, inkább egy jó sportorvossal/ortopéd szakemberrel javasolt megnézetni a derekad. Egyébként nekem nem fáj a derekam, pedig kapja az ívet rendesen bringa, gyúrás, bunyó közben.
#499 Teasüti: síkon, vagy enyhébb lejtőn (pláne, ha nem vagy nagydarab) méxép, hogy megfog a V-fék is. Ugyanakkor más felhasználási területen nem sok eséllyel indulsz vele, pusztán azért, mert messze elmarad fékerőben a jobb tárcsafékektől, eleve a technológiában rejlő eltérések miatt. A V-féknél az egész rendszerben nyúlós rugalmasság van a fékkartól kezdve a bilincsen, bovdenen, bovdenházon át a rögzítési pontig, majd az adott villáig. A tárcsafékben meg csak dugattyúk vannak és olaj (persze az olajvezeték minősége itt is fontos).
A technikai hátrányokat gyorsan le lehet küzdeni gyakorlással. Javasolt is nyugodt körülmények között próbálgatni a vészfékezést pl., hogy éles helyzetben ne pánikolj be attól, hogy megemelkedik a géped hátulja.
#501 simon7012: mikor volt utoljára szétszedve, kipucolva a villa?
#502 Teasüti: depresszív? Egy szomorú rugó biztos nem szívesen rugózik. (Bocs, nem hagyhattam ki.)
#506 Teasüti: a váznak nincs beépítési magassága, csak a villának. A váznak van egy gyár által "megálmodott" geometriája, amit adott beépítési magasságú villával kalkulálnak. A villák rugóútja és a beépítési magasságuk között nincs erős összefüggés, ezért minden villacserénél mérlegelni kell a geometria változását. Egy nagyobb beépítési magasságú villával pl. feljebb kerül a monoblokkház és így a gép súlypontja, ami a stabilitást, kanyarban való viselkedést befolyásolja, emellett laposabb lesz a homlokcső szöge, és nő a tengelytáv, ami azt eredményezi, hogy jobb lesz az egyenesfutás, ám kevésbé lesz közvetlen a kormányzás, és persze adott szögű változás után a villa útja sem feltétlenül marad a tervezett. Fordított esetben, tehát, ha kisebb beépítési magasságú villára váltasz, akkor a fentiek fordítottjával kell számolnod.
#507 hoffman_: az még régebben volt, manapság szinte minden komolyabb triál gépet tárcsával szerelnek. Persze lehet triálozni V-fékkel és HS11-gyel, 33-mal is, de azok az alsókategória képviselői inkább. Simán annyi a helyzet, hogy fékerőben sokkal jobb a tárcsa, mint a Magurák.
#509 Teasüti: a tárcsás kerekek még mindig nem forognak el szögperceket egy normálisan fűzött, jó minőségű kerék esetében. Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak. Ha összevissza forognának, ahogy írod, biztosan nem triálozna mindenki tárcsával.
#511 hoffman_: HS33 okés, de a 11-es esetén nincs igazán markáns különbség fékerőben egy jól belőtt (és összességében olcsóbb) V-fékhez képest. Ellenben a Magura jóval sérülékenyebb, mint a többi fék pusztán az elhelyezése miatt, elöl. Jobb felszereltségű trekking gépeken is meg szoktak jelenni már jó ideje.
#515 gyuszaa: biztosan cruiserre gondoltál? Azok ezek. A Reptila 100 meg egy városi (city) bringa, cuki kosárkával.
#519 Monya78: DiamondBack nem egy olyan márka, ami indokolná a felárat, szal drága ennyiért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Nektek edzés után mennyi idő alatt szokott visszaállni a nyugalmi pulzus? Tegnap egy közepes intenzitású tekerés után 1 órával mértem vérnyomást, és még mindig 100 volt a pulzusom. A nyugalmi pulzusom 50 és 60 között van.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
_NCT
őstag
[ Szerkesztve ]
hoffman_
nagyúr
mondjuk be kell valljam, az se ma volt utoljára, mikor triál gépeket láttam sokat testközelből
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Ma is használnak azért hidrás felnifékeket egyébként, jellemzően hátul és nagyobb kerékméretnél, mivel, ha nem tárcsás a kerék, akkor szélesebb agyperem alkalmazható, ami erősebb kereket eredményez ugye.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
pengemetal
aktív tag
Ha nem gond nyomjatok egy szavazatot a 20-as bringára itt (facebook)
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
Én is kérdeztem már korábban. Lenne rá igény (meg szükség is), de nincs aki a hátára vegye a topikot, azaz beárazzon. Kellene ehhez legalább két ember, aki valóban ért hozzá és rengeteg ideje van fórumozni.
Harrrr!!!!
Mr.Csizmás
félisten
1-es fout
ok termeszetes szelekcio....
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Teasüti
nagyúr
Ha nem mozog egyáltalán, akkor vagy le van zárva a csillapítása és épp tönkre vágod az erőszakos próbálkozásokkal, hogy mozgasd.
Vagy már eleve problémás benne vmi és azért nem mozog.
1-2 centit lezárva mozog nálam.
Itt miröl is van szó?
Elmagyarázom.
Méretezés alatt a rugó erejét értem, azt az egységnyi erőt, ami egységnyi rugóhossz változtatáshoz szükséges.
Pl: 300 Newton (~30 kg) egy méternyi összenyomáshoz. A linearitás azt jelenti, hogy a rugó teljes hosszán azonos erő szükséges az összenyomáshoz, míg a depresszív rugó karakterisztika annyit jelent, hogy a rugó összenyomásra "fellágyul", vagyis csökken az az erő, ami a további összenyomáshoz szükséges. Ennek az ellentéte a progresszív karakterisztika, ami meg azt jelenti, hogy a további összenyomáshoz egyre nagyobb egységnyi erők kellenek (ezzel már biztos találkoztál, de legalábbis köztudott, hogy mondjuk a levegős rugóstagok felkeményednek az összenyomásra).
Konyhanyelven annyit tesz ezaz egész, hogy szerintem túl gyengék a rugók a villában, mintha gyerekek alá lenne tervezve.
A SAG:
"Első és egyben legfontosabb a SAG(beülés). Ezzel kell kezdeni minden rugóstag beállítását. Ez határozza meg a negatív rugóút mértékét, amire akkor van szükség, ha egy egyenes úton haladva hirtelen eltűnik az út alólad, azaz gödörbe hajtasz. Ilyenkor a tag úgymond belenyomja a kereket a gödörbe így nem az egész bicaj huppan egy nagyot. Értelem szerűen a beülés a teljes rugóútból vonódik le. A SAG mértékét a rugó cseréjével illetve az előfeszítésével lehet maximum 3-5 teljes fordulatig! Ha még ez is kevés lenne akkor biza erősebb rugó kell."
Ezt a nyergen ülve be tudom lőni arányosan, de megborul az egész, amint kiállok a nyeregből -> túl gyenge a rugó.
Épp ezért SAG-től függetlenül a legnagyobb előfeszítésen használom, hogy legalább a teljes rugóútból visszakapjak néhány mm-t.
A kőmerev csillapítás meg megkoronázza az egészet. Ennél még egy rugós villa is jobb lenne sztem csillapítás nélkül.
(#535) Szakbarbár válasza Mr.Csizmás (#533) üzenetére
Szakbarbár
aktív tag
Ha jól gondolom erről a felüljáróról van szó. A Google autó is pont egy baleset mellett ment el
A 10-es úton sem egy életbiztosítás biciklizni.
Mennyivel kerülnének többe ezek az utak ha szélesebbek lennének 1 méterrel?
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
_NCT
őstag
X-Fact Mission 1.0 Hervis-es kerékpár 55.990-ért drága szerintetek?
[ Szerkesztve ]
(#537) Mr.Csizmás válasza Szakbarbár (#535) üzenetére
Mr.Csizmás
félisten
konkretan utalok utakon bicajozni...
foldut, no man's land rulz
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Teasüti
nagyúr
Én mintha úgy hallottam volna, hogy ha igénybevétel után már pár perccel - ha megnyugszik a légzésed - a pulzusod nem áll vissza a nyugalmi értékekre vagy ahhoz közel, akkor azonnali hatállyal ki kell vizsgáltatni magad, a szíved.
fi:zi'k
nagyúr
Pedig utána is magasabb szokott maradni tartós terhelés esetén.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Gyufaaa
veterán
Ez bizony. V.Szőlős felőli részén felhajtásnál, még van egy 40cm-es sáv amin tudsz tekerni, de a Tata oldali lehajtónál, már teljesen beszűkül. Kb 10cm-ed marad a tekerésre. Az a legveszélyesebb pontja. Nem voltam a napokban arra. Majd legközelebb meglesem, hol volt az érintett szakasz.
Mr.Csizmás
félisten
urak,
mi a legolcsobb/koltseghatekonyabb megoldas arra, hogy felvegyem videora a bicajozast? mint az orosz autos videokban a szelvedokamera ( )
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Teasüti
nagyúr
Bár én fiatal vagyok (24), nekem visszaáll hamar.
Itt olvastam erről a kockázatról.
Nos nekem Szakbarbárnál a csökkenés üteme lassabbnak hat a cikkben írtaktól, ha egy óra után is még magas.
fi:zi'k
nagyúr
Az tényleg nem túl biztató, de sok minden befolyásolhatja.
Igazából csak arra akartam reagálni, hogy nem néhány perc után áll vissza az eddigi tapasztalataim alapján.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Teasüti
nagyúr
Cikk még szigorúbban írja, mint amire én emlékeztem. Már rögtön a terhelés utáni első perc végén mérni kell.
25 1/perc ütemmel kellene legalább csökkenie a pulzusnak, ebből nekem az következik, hogy pár perc alatt vissza kell állnia.
Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés.
Kisebb terhelések után ha nem esik vissza, akkor az viszont probléma.
Szakbarbár
aktív tag
Ugyan azt a cikket olvastam én is.
Kellene vennem vagy kölcsönöznöm egy pulzusmérős órát hogy megtudjam terhelés közben meddig megy fel, illetve utána hogyan csökken a pulzus. Egyébként szerintem sem normális hogy ennyi ideig ilyen magas maradjon a pulzusom. A vérnyomásommal szerencsére nincs gond (még) 110/70 körül szokott lenni.
"Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés."
Olyan 28-32-es tempót mentem, 45 km-en, ebben volt pár intenzív sprint, megpróbáltam követni pár autót, de nem sok sikerrel.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
fi:zi'k
nagyúr
Nekem a nyugalmi pulzusom kb 60 körül mozog. Egy intenzív tekerés után kb 10-20 perc mire visszaáll.
Ahogy a cikk is írja, elég sok mindentől függ: edzettség, terhelés mértéke, kipihentség, stb.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
(#547) Stauffenberg válasza Mr.Csizmás (#533) üzenetére
Stauffenberg
nagyúr
Bár nem tudni, hogy ki volt a vétkes, de én kötelezővé tenném a KRESZ vizsgát. Nem csak bringásoknak, hanem MINDENKINEK, aki a forgalomban vesz részt, így a gyalogosoknak is. A suliban szokott lenni KRESZ oktatás, de nem kéri számon senki a tudást. Legyen kötelező vizsga, mert a KRESZ-t nem ismerő gyalogos meg kerékpáros rendkívül ostoba öngyilkos segg onnantól, hogy a lakás ajtaját becsukja maga mögött.
Tegnap autóval jöttünk haza a párommal vidékről. Jó idő lévén elég sok bringás volt és a fővároshoz közeledve egyre többen és többen tekertek. Ez azzal járt, hogy egyre többször került majdnem alánk valami idióta. Kedvencem a családapa volt, akit három kölyök követett és a kereszteződésben hátra sem néz, nem jelez a karjával, csak kivágódik balra, hogy márpedig ő arra kanyarodik. De egyébként 10 bringásból 9 azt sem tudja, hogy a KRESZ szerint a karjával kéne jeleznie.
De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni.
(#548) Mr.Csizmás válasza Stauffenberg (#547) üzenetére
Mr.Csizmás
félisten
allnek elebe a kresznek. itt a kisvarosban a gerincutvonalon kerekparut parhuzamos a jardaval, a tobbit valszeg nem kell magyaraznom (ha annyi szal gyufam lenne, ahany idiotat kikerultem, vilagrekorder palcikavarat epithetnek)
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Vasárnap egy 4 tagú családi konvoj pattant be így elém. Kényelmesen tekerek a bringaúton 24-26 körüli tempóval (én, plusz a bringa 120+ kg), amikoris bal oldalról egy mellékutcából egy apuka, sehova se nézve betép elém 10-zel, mögötte meg libasorban 3 gyerek apró bringákkal követve az idiótát. Lehet, ugyanaz a család volt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
rekid
addikt
Bringat nem, de sisakot igen. Bemész odadod a kártyát és kiállítják a számlát, asszem arra kell figyelni hogy adóznod kell e utána. Mert ha igen akkor szivas
Adómentes (kiegészítő egészségbiztosítási) szolgáltatás
Gyógyszertár: gyógyszer, csecsemőápolási termékek, illetve minden OGYI, MEEI engedélyszámmal ellátott termék
Optika
Gyógyászati segédeszköz
Orvosi ellátás, fogászat
Nem kártyával – keresőképtelenség idejére táppénz
Adóköteles (életmódjavító) szolgáltatások
sporteszközök
természetgyógyászat
fog- és szájápolási termékek
Vitamin Ep honlapjáról:
A Pénztár sporteszközök vásárlásának támogatásaként az aktív testmozgást segítő sporteszköz (ideértve a sporttevékenység során a testi épséget közvetlenül védő kiegészítő eszközöket is, mint kar-, könyök-, térd- és fejvédő) vásárlásának, illetve bérlésének támogatását biztosítja.
Sporteszköznek minősülnek a sporttevékenység során a testi épséget közvetlenül védő, kiegészítő speciális eszközök is, ide nem értve a sportruházati termékeket. Nem számolható el a sportruházat, sportcipő, sátor, hátizsák, hálózsák stb.
Életmódjavító egészségpénztári szolgáltatás, csak SZJA-kötelesen vehető igénybe.
[ Szerkesztve ]
Gyáva népnek nincs hazája!
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!