Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] [Lenry:] Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Mr.Csizmás
félisten
low-costban csak kannibalizalni tudsz, es/vagy hasznalt alkatresz.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
ginola
addikt
Jó márkának számít?
JHONNY 79
aktív tag
Elhoztam ma a bringám a szervizből és nem vagyok túl boldog. A Speed Bike szervizébe vittem egy éves szervizre, illetve kértem nézzék meg mert valami kattog hajtáskor és centírozzák ki. Azt hittem a monoblokk recseg,, de közölték hogy a láncom kattog. Mondjuk mondtam hogy garis a bringa.....Mindegy, a láncom kattog, de nem foglalkoztak vele, pedig két napot volt náluk. Vigyem el mosóba és gőzborotvával adjak neki, majd olajozzam be. Azért szerintem egy olajzás beletartozhatna a szervizelésbe, de megkérdezhették volna hogy megcsinálják e külön díjért a lánctisztítást és hibátlanul kellett volna kiadni a bringát. De nem is ez a legnagyobb gondom. Vigyázok minden cuccomra és karcmentesen vittem oda a bringát, de több helyen is összecseszték a szerelés közben.Ezt később vettem csak észre.Elhiszem hogy kicsi a helyük meg minden, de akkor is vigyázzanak a másik dolgára. A centírozás is kimaradt, azt sem csinálták meg. Amikor megvettem a bringát az értékesítők körbeugráltak, segítőkészek voltak, ezért is vittem hozzájuk, de nagy csalódás volt a szerviz.Tud valaki tanácsot adni hogy rájöjjek mi nyekereg? A monoblokkot hogy lehet ellenőrizni szétszerelés nélkül? Illetve tud valaki valami tuti technikát lánctisztításhoz úgy hogy nem veszem le a láncot?
superecneB
őstag
A fogsor is Deore (HG50/9) + a lánc is Shimano Deore (HG53).
Egyébként igazad van. De azért azt hozzá tenném, hogy ugyan ebben az árkategóriában a konkurenciánál is ugyan ezt kapod kb...
A fékek Alivio, az agyak is ha jól tudom (hátsó pl fh-rm30). Az új Analogokon már csak a hátsó váltó Deore, a váltókar már alivio, a hajtás maradt.
[ Szerkesztve ]
lefkosia
őstag
Hol szerezted be a Topeak XC1-et? Kerestem neten hazai boltokba, de egyenlőre nem találtam.
The Truth Is Out There
Volt már?
Huszonhat ellopott biciklit talált meg a rendőrség
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
deicide
veterán
D.Orion: bármennyi körre lehet jönni, nekem sem biztos, hogy lesz kedvem mind a 10-hez, valahová 6-7-8 közé tenném inkább, amennyit menni fogok, ha az időjárás kegyes lesz. 100km-től felfelé már jár kitűző
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Teasüti
nagyúr
Azóta nem viszem szervizbe a gépem, főleg nem a sport gépem, de még a Neuzert se adom ilyenek kezébe.
Kell találni a környéken egy profit, aki ért is hozzá és fel is van készülve az érdemi munkára.
Szerencsére én is találtam egy Lasalihoz hasonló fiatal srácot, aki keni vágja a témát és pikk-pakk megcsinálja nekem, amit kell. Eddig hibátlanul.
Mikor körbenéztem a háztáji műhelyébe csak ámultam, bámultam, mert a szerviz ahova hordtam nem volt ilyen durván berendezve.
Meg ott álltak sorban a sokszázezres gépek, szóval vmit tudhat a srác.
(A város legjobb szervizében dolgozik btw, csak maszekol is mellette. )
[ Szerkesztve ]
xylevi
tag
hu ez tenyleg barati volt...en par hete csinaltattam a hasznaltan vasarolt bringamon teljes nagygeneralt + telogeneralt (Manitou Black, olajcsere, szimeringcsere), deffektvedo folyadekkal ellatott belso csere es ezert fizettem 24800-at...mondjuk nem volt zsakbamacska, mert mikor bevittem mar mondta, hogy 25 kornyeke lesz ez igy mindenestol...Bringakert a 11edik keruletbe...
D.Orion
veterán
Hát igen. Használt piacon 3-4 éves kategóriában 100ezer alatt csak elvétve találni ilyen jó felszereletséget.
deicide: Thx
pengemetal
aktív tag
2009-es történet: Intersportból származó Genesis bicajomat vittem szervízbe hozzájuk. Amikor visszakaptam több helyen az aluig le volt ütve róla a festés. Csak otthon vettem észre, visszavittem és kivertem a balhét, tisztán látszott, hogy valamit nehéz tárgyat rádobtak. Szerencsére a multi mentalitás miatt az üzletvezető garanciában cserélte a vázat! (Szervízes persze tagadott mindent) ja és valami ragasztó is került rá pár helyen.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
galaktikus
aktív tag
K. Miki én is hozzá hordom, kicsi a világ.
[ Szerkesztve ]
Rizsa: 5800x -b450 tomahawk max - 2x16 Gb 3200 Mhz Crucial Ballistix Sport AT - Gigabyte 6700 XT gaming oc Productivity: MacBook Pro 13" M1 Apple Silicon
GeneraL_XTX
veterán
Nekem is jó lenne egy ilyen arc pesten
Én is szenvedek a szervízekkel, a X.ker környékén normálisat még nem találtam
lsebestyen
addikt
Teasüti
nagyúr
Yep.
lorcsi
veterán
szegeden sincs egy normális sem..(na jó egyetlen egy van, de az meg méregdrága)
sok helyen azt sem értik mi az a 6 csavaros tárcsafék vs. centerlock
A helyszínen célszerű ellenőrizni, hogy minden, általad kért javítás/beállítás el lett-e végezve. Ha nem, reklamálni kell, és addig nem elhozni, amíg meg nem csinálják.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Teasüti
nagyúr
Ezt mondani könnyű.
De ki szedi szét a bringát ott helyben, h leellenőrizze?
Erről csak úgy lehetne bizonyosságot szerezni, ha végignézed a munkájukat.
De ez meg kivitelezhetetlen és nem mutatnak rá semmi hajlandóságot.
Inkább a garancia az, ami ilyen esetben biztonságot jelenthet.
Jobb helyeken fél éves szerelési garanciát adnak a munkájukra.
Meg ilyen tapasztalatok után már erősen gondolkodom rajta, hogy fényképpel igazolom magam a beadás előtt és után és jegyzőkönyvet készítettek az elvégzett munkáról.
Mint egy jobb gépjármű szerelő műhelyben is, meg úgy az iparban általában.
Melyik bringaszerelő készít jegyzőkönyvet a munkájáról?
Részemről itt kezdődne a komoly és felelősségteljes munka.
Én eddig még egy nyamvadt bizonylatot se kaptam soha szervizben, h egyáltalán átvették a gépemet és én azt rajtuk számonkérhetem.
[ Szerkesztve ]
Stauffenberg
nagyúr
Én vettem ilyesmiből egy első-hátsó szettet (1200 Ft, de Ebike-on Merida márkanév alatt megtalálod 1800 Ft-ért is). Jól látható már egy háztömbnyi távolságból is, fél háztömbnyi távolságból meg már szó szerint kiszúrja a szemed, csak az nem látja aki csukott szemmel vezet.
Én alapvetően nem tekerek éjszaka, de volt már, hogy haverokkal eldumáltam az időt vagy defekt javítás miatt rám sötétedett. Mindig a táskámban, övtáskámban, zsebemben van ha elmegyek amolyan vésztartaléknak. Ha megállít a rendőr, akkor a KRESZ-nek is megfelelek, mert nappal is van nálam első-hátsó lámpa és nem valami nagyobb dögöt kell cipelnem. Azért akad egy rendes első lámpám is ha eleve úgy tervezem hogy csak éjjel érek haza.
Teasüti
nagyúr
Ezt lessétek meg! Éjjeli bringázáshoz, szkinek kátyúkat kerülgetni!
Leviszed a gépet, hogy kattog, ha tekersz, javítsák meg. Elmész érte, aszongyák kész van. Próbakör, és még mindig kattog, ha tekersz. Mit kell ehhez szétszedni? A javítások túlnyomó része könnyen ellenőrizhető (centrírozás, váltó-, fékbeállítás, stb.). A telókban történő olajcsere már más tészta, ott kell a bizalom, meg a jó szerelő.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
venember83
nagyúr
Hopp, most láttam a választ. Olcsó a cserecsapágy, csak nekem nem sikerült még úgy szétszedni, hogy össze is rakjam utána úgy, hogy még tömített is legyen viszonylag. Most is próbáltam a kukázottat szétszedni, de nagyon könnyen sérül a műanyag tömítés. Általában csak kívülről zsíroztam, hogy megelőzzem a víz bejutását.
A műanyag fedőkupakot könnyen ki lehet szedni, az alatta levő gyűrűt műszerészcsipesszel szoktam eltávolítani óvatosan, aztán finoman már ki lehet akár ütögetni is a csapágyat, de egy megfelelő átmérőjű csővel az igazi a művelet. Itt egy leírás a folyamatról, bár nyilván vágod.
Mivel a nyeregcsövem felső része nyitott, ezért nagyobb saras, esős túrák után annyi víz össze tud gyűlni a vázban, hogy amikor kiszedem a csapágyak közötti műanyag kis csövet, szabályosan ömlik ki a saras víz.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Teasüti
nagyúr
Már egy olyan bagatel dolgot, mint a csapágy beállítás és zsírzás sem tudod leellenőrizni szétszedés nélkül.
Meg nekem már kevés, ha annyit mond a faszi, hogy "jó", ha megkérdezem milyen állapotban vannak mondjuk a csapágy csészék, stb. Mivel nem kellően szakmai hozzáállással beszélgetnek, ezért csak úgy tudok megbizonyosodni sok mindenről, ha a saját szememmel látom.
A srác akihez hordom a komoly masinát, ő meg szaktársam, gépésznek készül ő is.
Ő olyan válaszokat tud legalább adni, amit értek is.
Megkérdezem mi a helyzet, akkor tud érdemben mondani is vmit.
Nem úgy egy átlag bringaszerelő, aki szinte szóba se áll velem és leráz a fenébe pár szóval, csak menjek már.
[ Szerkesztve ]
A csapágy beállítását igen nehéz lenne szétszedéssel ellenőrizni, mivel akkor kezdhetnél elölről ugye...
Ezt egyébként egyszerűen le tudod csekkolni működés közben. Próbakör, és ha kerékről vagy hajtőműről van szó, akkor ráterhelsz mindkét oldalra a bringát jól bedöntve menet közben, megcibálod a kerekeket, majd csekkolod, hogy szorul-e, lötyög-e. Kormánycsapinál megnézed az első kereket felemelve, hogy akadálytalanul elfordul-e kormány a saját tömegétől, simán fordul-e, majd a próbakör alatt tolsz pár komolyabb fékezést, rápumpálsz a telóra, majd csekk, hogy kotyog-e a csapágy. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot.
Szerk.: ha ennyire tudományosan szeretnél hozzáállni, akkor az a legegyszerűbb, ha megtanulod azt a pár dolgot, ami az egyszerűbb szereléshez szükséges, és akkor nincs gondod a szerelőkkel. Gépészként nyilván nem okoz gondot egy bringa karbantartása.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
venember83
nagyúr
Kösz, igen, tudok erről, de ez nem szokott sikerülni.
Milyen a hajtómű egyébként? XT?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
venember83
nagyúr
Ja, M770. Most legutóbb még volt mire cserélni, ezért nem igazán foglalkoztam a megdöglött javításával, de a hétvégi verseny után mindenképpen nekiállok majd megpróbálni szétszedni és bezsírozni a jelenlegit, mert úgy érzem, hogy igazi Szívás lesz a hétvégén, és elkerülném a csapágycserét, ha lehet.
[ Szerkesztve ]
superecneB
őstag
Tudnátok ajánlani webshopot az ebike-on kívül ahol Shimano XT-756-os hátsó agyat tudnék vásárolni? Nagy segítség lenne!
Valamint tanácsra lenne szükségem fékbowdenekkel kapcsolatban. Az egyik szerelő azt mondta, jobban járok ha váltóbowdent használok fékbowdennek. Ha ez igaz, pontosan milyet ajánlanátok? Köszörült - teflonos stb. Illetve milyen bowdenházat?
Teasüti
nagyúr
Nem is hordom szerelőhöz, csak a nagy értékű gépet.
Én meg otthon mivel nem vagyok szerelő, ezért a trial and error módszerrel csinálom és egy csapággyal akár negyed-fél órát is elbaszakodok, meg három kéz kéne hozzá, stb.
Egy kerékcsapágy beállítását nem tudod megállapítani kellően a kerék beszerelt állapotában.
Csak az egetrengető nagy hibákat. De a finom tized milliméteres hézagokat csak a tengelyt kézzel forgatva érzed. Amit a zsírzás követően kialakuló filmréteg is elcsesz, és akkor még a hőtágulásból eredő ráhagyást nem is említve.
Ezt ellenőrizd le a kerék kivétele nélkül!
Vagy akár egy próbakörrel.
Hallgatlak.
Nem értem, ha kézzel szeretnéd ellenőrizni a szervizes munkáját, mi tart vissza? 15 mp kiszedni egy gyorszáras kereket, és olyan finoman ellenőrzöd, ahogy csak szeretnéd.
Szerk.: egyébként kicsit nagyon túlspilázod a dolgokat szentem.
#783 Teasüti: ha anyás, akkor 30 mp kb. ja. Én kb. 1 perc alatt szedem ki az elsőkerekem, ami egy pöppet bonyolultabban van rögzítve, és hasonló a szintidő hátul is, ahol kvázi a tengely a váltón is átmegy
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Teasüti
nagyúr
A tudományos az túlzás, csak szakbarbárkodok.
(#782) Jorus
Csavaranyás rögzítés?
[ Szerkesztve ]
Szakbarbár
aktív tag
Én is max 4-5 körre megyek, jövőre talán meglesz a 10 kör.
Lesz valami PH-s csapatgyűlés is?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
fi:zi'k
nagyúr
A váltóbowden használatában mi a ráció?
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
superecneB
őstag
"Elvileg" kevésbé nyúlik. Nekem nincs tapasztalatom. Meglátásom szerint mind egyik bowden húzásra van igénybevéve, tehát nagy különbségnek nem kéne lenni benne. Esetleg a vastagság - szálak száma eltérhet, és ez lehet a dolog mögött.
(#787) venember83 válasza superecneB (#786) üzenetére
venember83
nagyúr
Igen, vastagságban eltérnek, a fékbovden vastagabb (1,6 mm kontra 1,2 mm), elvből nem használnék vékonyabbat fékhez, még ha könnyebben is jár a bovden a bovdenházban, de ez persze csak egyéni vélemény.
[ Szerkesztve ]
(#788) superecneB válasza venember83 (#787) üzenetére
superecneB
őstag
BB7-hez lenne a dilemma. Milyen házat ajánlanál amiben szépen siklik a bowden?
Teasüti
nagyúr
Hacsak nem vmi szuper anyagből készül, akkor ez butaság.
(#788) superecneB
Köszörült bovden és mindenből teflonosat.
BBB bovdenházakat ajánlották nekem, Jagwire-nél kicsit jobb állítólag.
ÉS kenőanyag nélkül, szárazon (ha víztől szigetelt).
Ha víznek ki van téve, akkor lehet kenni vmi teflonos cuccal - de csak a korrózióvédelem miatt, ha indokolt.
[ Szerkesztve ]
(#790) venember83 válasza superecneB (#788) üzenetére
venember83
nagyúr
Bármilyen jobb minőségűt (Jagwire, Shimano) és néha tessék megtakarítani a bovdenház véget, valamint nagyon enyhén megolajozni a bovdent: takarítás után a bovdent kihúzod a házból, és végighúzod az olajos ujjadon.
fi:zi'k
nagyúr
Ezért sem értem, hogy miért lenne jobb a váltóbowden.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Teasüti
nagyúr
Talán kevésbé merev.
Ha idiótán van befűzve a bovdenház a vázon, akkor a nagy szögtörések és a kicsi lekerekítési sugarak jókora ellenállást jelenthetnek.
fi:zi'k
nagyúr
Aki idiótán fűzi a bowdenházat az meg is érdemli.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
fpeter07
veterán
Bringázás előtt a tökfőzelékkel csak óvatosan. Úgy érzem magamat, mint egy szarvasmarha.
szerk: (#770) Teasüti: [link]
[ Szerkesztve ]
Vannak vázak, ahol nem tudod optimálisan vezetni a bovdent (főképp hátsó fék esetében), mert nincsenek bovdenvezető szemek (vagy pl. tárcsafékhez tervezett szemek vannak csak rajta), és hosszan van házban vezetve a bovden, ami profi bovdenház esetén is erősen nyúlós fékérzést eredményez.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
fi:zi'k
nagyúr
És ezen javít egy vékonyabb, azaz nyúlósabb váltóbowden?
Értem én az elméletet, de feltételezem, hogy nem azért használnak vastagabb bowdent a féknél, hogy kib@sszanak a kerékpáros társadalommal.
(#797) Jorus
Sorry, jogos.
Én csak tovább vittem a gondolatmenetet és érdemben nem a hsz-edre reagáltam.
[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Ezt csak arra írtam, hogy nem mindig lehet optimálisan vezetni a bovdenházakat. Hogy miért jó váltóbovdent használni fékhez, azt nem tudom, én tuti nem használnék.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Stauffenberg
nagyúr
Én múltkor bablevest ettem csilis babbal (volt jó sok bab meg darált hús itthon). Hát nem tudom mennyit javított az átlag sebességemen, de a fél távot sugárhajtással teljesítettem! A végén már kénytelen voltam egy kávézó mosdójába bekuncsorognom magam, mert még két bukkanó választott el egy csúnya balesettől amiben már az ovi óta nem volt részem.
Valkűr
őstag