Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#137201) Hasaggymeg válasza Runner_fxr (#137196) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Embere is válogatja,mert ha mindenki olyan lenne mint én (se eladni,sem venni nem tudtam soha jól,ráadásul minél régebbi és személyre szabottabb valamim,annál jobban ragaszkodok hozzá) nem sok tapasztalat lenne különböző kerékpárokról. :U

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#137202) xy.zsolt válasza itouchfan (#137182) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Nekem az outi canyon méretkalkulátora S-es méretet dobott ki a 179 magasságomhoz....minden számot ellenőriztem és újra megcsináltam és S jött ki ismét....szóval ami egyik gyártónál M az megint más gyártóknál lehet S vagy L is. Ezért is nem vettem végül Canyont...mert nem mertem bevállalni az S méretet :) De ha pl kipróbálhatnék egyet akkor lehet azt venném meg.....

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#137203) robee19 válasza 6030D (#137174) üzenetére


robee19
tag

Azt hiszem félreértettél. Véletlenül sem szerettem volna megkérdőjelezni az eladó hozzáértését, kötve hiszem, hogy valaki egy bringa méretében próbálna ferdíteni, hisz sok értelme nem lenne. Csak meglepődtem az általam oly gyakran kapott ajánlások miatt. Bár te magad írod, hogy a legkisebb méret M-es az adott bringából.....:D

(#137204) robee19 válasza xy.zsolt (#137202) üzenetére


robee19
tag

Az outi. Abból nekem is mindenhol s volt az ajánlott. Viszont ha a Canyon kalkulátorával számolsz ugyan ezekkel a méretekkel de mtb-hoz, akkor az minimum M lesz. Tudom mert épp tegnap néztem alacsonyabb méretekkel.

(#137205) Napfénysüti válasza xy.zsolt (#137202) üzenetére

Én 173 centivel hajtok S-est nekem is azt dobta a Canyon kalkulátor. Viszont azt vedd figyelembe hogy nem csak a magasság alapján számol hanem belső lábhosszt meg karhosszt is néz. Mondjuk azért érdekes hogy neked nem M-est ajánlott.

Més que un club!

(#137206) Hasaggymeg


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha kérdéses a méret,mert mondjuk mérethatáron vagy,akkor legelőször az adott márka mérettáblázatát ajánlatos megnézni,majd összehasonlítva egy,pl. az összefoglalóban is megtalálható méricskélés eredményével,már nem nagyon lehet melléfogni.Nem millimétereken fog múlni,hogy kényelmes-e egy kerékpár vagy sem.

(#137205) Napfénysüti...ránézésre sem a nyakigláb típus vagy,szerintem inkább a rövid végtagokkal megáldottak közé tartozol,innen jöhet az ajánlás is.(Nekem többen,pl. szabó,mondták,hogy jó ökölvívó lennék,mert átlagosnál hosszabbak karjaim. :DDD )

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#137207) ZolkoW


ZolkoW
őstag

Csak gyorsba', még kipróbálni sem tudtam. A rá szánt fékkarok nem voltak jók a MTB-s BB7-ekkel, ezért most jó hasznát veszem a korábban vett noném karoknak, amik többet húznak :) . (10 vs 20mm tövig behúzott karokkal, ami azért nem mindegy)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#137208) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#137207) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Jó egy ilyen műhely melyben van munkapad,satu,szerszámok,elemózsia az ablakban :DDD ahol kedve szerint barkácsolhat az ember fia. :)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#137209) xy.zsolt válasza Napfénysüti (#137205) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Azt írta hogy a belső lábhossz miatt (84,5cm) kellene az M, de minden más miatt inkább az S az ajánlott...fura. Lehet egyszer megkérlek, hogy hadd üljek rá a tiedre pár méter erejéig....ha máskép nem tudom megoldani. :) Az ülésmagasságom 76cm.

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#137210) IMIIKE1998 válasza Runner_fxr (#137196) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Ja, így már értem. :D
Így tényleg gazdaságosabb, mintha évekig tartogatnád.

(#137211) 6030D válasza ZolkoW (#137207) üzenetére


6030D
Ármester

Hát, őőőő... tudnék rajta változtatni ezt azt. :DDD

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#137212) Fall-N válasza Runner_fxr (#137196) üzenetére


Fall-N
veterán

Jól teszed, ha van rá lehetőséged akkor miért is ne. Meg azért mindig megvan az új bringa varázsa.

(#137213) ZolkoW válasza 6030D (#137211) üzenetére


ZolkoW
őstag

Ha beengednélek a műhelybe! :D
Amúgy tényleg királyság egy ilyesmi műhely, hiányzott is, amíg Fehérváron laktunk.
Ez most a nyers állapot, majd jönnek a menettapasztalatok, aztán finomodik. A prizmák, stb-k viszont maradnak, még csengő is lesz! úgyhogy ezt kár is említeni ;)
Ha pénz nem számított volna, akkor helyből más kerekei, kormánya, fékei (nyerge, stb..) lennének, de most végre ha olyan lenne az idő, már akár mehetnék is vele! így egy szűk hónap után...

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#137214) X Factor válasza nmate91 (#137200) üzenetére


X Factor
addikt

Ugyanez van nekem is, több mint tökéletes.

Make things work

(#137215) deny330


deny330
aktív tag

Van valakinek tapasztalata vagy bármiféle infója ezzel a modellel: 2014 Fox 34 Float 27,5 160mm Evolution CTD Remote.

Haver Enduro gépében van, amit alig 2 hete vett használtan. Vásárláskor át lett nézve minden, kapott szervizről papírokat is (ha jól rémlik úgy mondta, hogy alig 1 hónapja kapott nagy generált az első teló), de egyébként sem venni észre hibát a bringán és alkatrészein. A lényeg, hogy ettől függetlenül nagyon merevnek érződik az első teló. Dobálóztunk már a psi értékekkel rendesen, állítottunk 25% sag-et is, de hiába, a teló egyszerűen nehezen indul meg és merev. Ha kell neki, akkor mozog, csillapít szépen nagyobb buckákat, gödröket, ugratásokat stb, de a megindulása (pl az enyémhez képest) nagyon nem oké. A csillapítási rendszer ilyen, és ez a modell konkrétan ilyen, vagy valami széria hiba, vagy? :F

Ha esetleg el szeretné passzolni haver, körülbelül mennyit lehetne kérni érte? Esztétikai hibán kívül nincsen baja (legalábbis akkor, ha ez a merevség szokványos ezeknél). Még annyit, hogy mit lenne érdemes vennie legalább, ha finomabb csillapítást szeretne? Nem nagyon van tapasztalatunk a mostani vagy akár korábbi csillapítási rendszerekkel / gyártókkal, legyen szó RockShoxról, Foxról, Manitouról, Marzocchiról, vagy akár a mostani DVO, BOS, MRP villákról, szóval kicsit tanácstalanok vagyunk. (Egyedül az én 2014-es Fox 36 Talas villámat ismerjük, hogy szépen dolgozik.)
27,5 kerékméretet fogadó, Tapered fejcsöves, 15-ös átütős, 160/170mm-es rugóúttal rendelkező villa kellene. Ár meg attól függ, hogy mennyiért tudná a mostanit elpasszolni. Természetesen használt is szóba jöhet.

[ Szerkesztve ]

(#137216) 6030D válasza ZolkoW (#137213) üzenetére


6030D
Ármester

Nekem fekete külsővel, lefelé fordított stucnival (hézagolókat alá) és más formájú kormánnyal jobban adná.
Amúgy tényleg ilyen rohadt hosszú egy montihoz képest, vagy csak a kép csal?
A műhely tényleg király dolog.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#137217) ZolkoW válasza 6030D (#137216) üzenetére


ZolkoW
őstag

Való igaz, hogy a külsők önmagukban adják ezzel a színnel, a lájmzöldhöz viszont nem a legtutibb :). Nem baj, a külső fogyóeszköz, de amilyen izgága vagyok, hamarabb fogom csak a próbálgatás kedvéért lecserélni/venni mellé, minthogy elkoptatnám ;-)
(már ki is van nézve egy pár az apróból, 35-ös Schwalbe, tubeless kompatíbel)
Kormány magasságot még nagyon nem érzem, valójában így is 5 centivel a nyereg alatt van a felső fogás, ami nem tűnt mélynek, sem az alsó, de erről majd ha már mentem vele.
(mindig felülről haladok inkább lefelé)
Valaki írta, hogy gravelnél úgyis az alsó a sokat használt. Szóval túl versenyzősre amúgy sem akarom, de a műhelyben ezek nem fognak kiderülni (még görgőn sem igazán, pedig az is ott van, amikor van). Ez igazából egy túrabicikli, nem valódi országúti :)
Görbe kormányos trekking ;)
A kép lehet torz, mert egyébként relatíve rövid, és M-es a váz. Asszem 54 cm a vízszintes felsőcső. Ráülve (pár kört mentem már az udvarban, de akkor gyakorlatilag nem volt még fékem) nem tűnt úgy, hogy mellélőttem volna méretben, ha valami van, azt +/- 10 mm-rel lehet korrigálni a stucninál, de simán lehet, hogy ez a 100-as marad. Én a gyártó ajánlását néztem elsősorban, meg abból indultam ki, hogy a 620-as TT-jű montimra próbáltam már koskormányt tenni, és DURVÁN hosszúnak éreztem (65-ös stucnival is). 180 cm-ig ajánlják az M-est, én pont annyi vagyok, és 178-tól fölfele az L-est.

a vicces rész: felnin mérve a Sch Landcruisereim 44-45 mm szélesek, 47-es létükre. Ezek a Little Big Benek 40-esek, mérve is, de ezek alapján, és szemre a Landcruiserek is elférnének :DD

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#137218) 6030D válasza ZolkoW (#137217) üzenetére


6030D
Ármester

Bár a gumi nem eladó, de hátha ad ötletet valami camo effekthez. :DD
[link]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#137219) Hasaggymeg válasza 6030D (#137218) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ez olyan mintha alapból (száradt) sáros lenne,jjeahh-nak biztos tetszene. ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#137220) Because válasza 6030D (#137218) üzenetére


Because
őstag

Azt mondod hajtson át néhány tehenlepényen? XD

(#137221) jjeahh válasza Hasaggymeg (#137219) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Á neem, ennyire én sem vagyok különc, max egy ilyesmit esetleg elfogadnék :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#137222) ZolkoW válasza 6030D (#137218) üzenetére


ZolkoW
őstag

uhhhh.... :D
a barna/vajszín oldalfalúak is gyengéim, de az is egy titánvázban, vagy valami egyszerűbb színűben mutatna jól. majd a következő ;)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#137223) Runner_fxr válasza deny330 (#137215) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Úgy emlékszem rá, hogy a 2014-es Fox széria gyári hibás sorozat, de lehet hogy a 2013-as volt az, pontosan már nem emlékszem.

Villából újat vegyetek, használtat csak ismerőstől vennék, ha pontosan ismerem a villa előéletét.
FOX Rhythm villa szerintem jó á/érték arányú. Én lehet azt vennék. Finomabban indul meg mint a Rock Shox.

[ Szerkesztve ]

(#137224) trialboj válasza Runner_fxr (#137223) üzenetére


trialboj
őstag

Nem akarok vitát generálni, de mit jelent azt hogy finomabban indul meg, és miért kell az nekünk? Én 4 tokent raktam a Rebaba, és tényleg sokkal puhább lett az alja, viszont ez azt is jelenti hogy hintázik ha enyhe emelkedőn megyek felfele.

Te eleve enduro gépen mész, 2.4+ os gumikkal, nem mindegy milyen puha az első 2 cm? a lényeg az hogy mikor már zúzol lefele szépen tartsa a tapadást.

Az én környezetemben mindenki aki tehette lecserélte a foxokat, mert csak a baj van velük, alkatrészt is nehezebb szerezni, szerelni is drágább, és körülményesebb, és átlag rider nem is vesz észre különbséget köztük, az állításuk szerint, de én is így gondolom amúgy.

--

Ha már itt tartok van 1 fontosabb kérdésem. Én nem szeretem állandóan lockolni a villát, mert félek hogy elfelejtem lefelé kioldani és egy ugrásnál eltöröm. De a fent említett hintázás miatt a minap zártam, és mivel csak pici domb volt a tetején elfelejtettem kinyitni, lefele pedig nem ismertem az utat. A leejtő végén jött egy árok féleség, amit már olyan sebességgel értem el hogy muszáj volt megugrani, nehogy lerepüljek a bringáról, meg azért kívánta is :Ba helyzet . Nem reccsent semmi, földet érésnél, 5 perccel később láttam hogy zárva volt a teló.
Minden működik rendesen, ez azt jelenti hogy az enyémben már van olyan rendszer ami nagy ütésnél kiold, és nem sérülhet a villa?... vagy csak kva nagy szerencsém volt, és legközelebb ne piszkáljam a lockot ha hülye vagyok és elfelejtem oldani?

Pontos típust nem tudok: ROCKSHOX REBA RL 29", TAPERED, 100MM, AIR, REBOUND, REMOTE LOCKOUT, 15MM AXLE

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#137225) jjeahh válasza trialboj (#137224) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Runnernél max egy évig szolgál egy villa úgy, hogy csak hétvégente van ideje zúzni egyet, annyi idő alatt egy Fox sem romlik el :) . Amúgy nekem is panaszkodott egyik haverom a Fox telókra, szal nem csak tőled hallom ezt.

A második kérdésedre a válasz: Szerintem használd gyakrabban azt a lock pöcköt, így idővel reflex-szerűen fogod majd nyitni-zárni, mert hozzászoksz. Ha ritkán használod, akkor mindíg el fogod felejteni kinyitni, mert nem vagy szokva...

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#137226) 6030D válasza trialboj (#137224) üzenetére


6030D
Ármester

Az, ha valamit átugrasz, és a túloldalon lerakod normálisan (=bunnyhop) semmit nem okoz a lezárt villában. Akkor lehet gond, ha beleállsz orral az árokba, vagy nagy sebességnél elkapsz egy nagyobb szintkülönbséget, ami alulról megüti a kereket. De ezek olyan esetek, hogy szerintem el is fogsz esni, úgyhogy észreveszed. :)
Az új villák sem nyitnak ilyenkor, csak valamennyit enged, hogy legyen egy kis mozgása. De ezt is el lehet törni, pl haverom SID-jének valószínűleg ezért törött el a rebound-ja. Igaz, ő nem is kapcsolgatta közben, illetve rosszul, de ez hosszú történet... :DDD

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#137227) Hasaggymeg válasza trialboj (#137224) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

A finomabban indul az főleg kisebb egyenetlenségnél és felfelé érződik,mikor nem terheled,dolgoztatod annyira meg folyamatosan,de mégis kimozog minden apróságot,pontosan követve az utat,tapadást biztosítva az első guminak.Mikor zúzol lefele valami durva terepen,gondolom majdnem mindegy milyen finoman indul,hisz már az első döccenőnél megindult,és onnan már csak dolgozik mint állat. A Manitou is nagyon könnyen indul,ha meg hintázik kizárom. Álló helyzetben,terhelés nélkül elég jól lehet érezni mekkora + terhelés kell ahhoz,hogy egy villán megmoccanjon a becsúszó,ami után már természetesen könnyebben mozog.Ha nem indul könnyen,a kisebb döccenőket teljesen,de a nagyobbaknak is egy részét a kormányon fogod érezni.Szerintem.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#137228) sebgutkopf válasza jjeahh (#137120) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Látom szépen működik a rendszer nálad.
Melyik fajta fehér trutyit tetted a kerékbe és milyen mennyiséget?

(#137229) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#137150) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Csak általánosságban, ha túl zsebben turkálós, akkor ne válaszolj. Anyagilag, hogyan éri meg évente cserélni a bringát?
Egyrészt irigylésre méltó mindig új bicajjal járni, annyi idő alatt garantáltam minden pöccre és pontosan működik, alkatrész csere se játszik. Viszont 1 év/szezon után a bezerzési árán nem hinném, hogy el tudod adni, így évente bele kell pótolni az újba az eladási veszteség értékét. Ez szintén költség tényező, ami talán nagyobb költség mint az éves szervizek és kopó alkatrészek cseréje. Vagy neked a szakmai vonalról vannak olyan kedvezményeid, ami miatt ez mégse akkora tétel mint én gondolom?

(#137230) bringasisti válasza sebgutkopf (#137229) üzenetére


bringasisti
őstag

#137196 :)

BENEFON DELTA--------N8

(#137231) jjeahh válasza sebgutkopf (#137228) üzenetére


jjeahh
nagyúr

A szelep, felniszalag, tej, minden Stan's, egyedül a kukacok más márkájúak, de azokat még nem használtam. Tejből az elején 50-60ml-t öntöttem, de pár naponta vesztett kb. 0.3 bar-t a nyomásból, ezért öntöttem bele még egy picit, végül kerekenként kb 90-100ml ment bele. Persze ezután már nem fogok ennyit önteni, csak akkor, ha új gumit rakok fel.
szerk: szóval szerintem a kisebbik kitben árult 59+59ml nem elég egy 29x2.25-ös gumiba, működni biztosan fog, de annyi nem tömít rendesen mindenhol és állandóan pumpálni kell.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#137232) sebgutkopf válasza bringasisti (#137230) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Így már vili :R

(#137233) sebgutkopf válasza deny330 (#137215) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Csak az ördög ügyvédje. Nincs véletlenül némi low speed compression fixen beállítva, ami a villán nem karral, hanem imbusszal állítós?
Melyik csillapítás van a villán?

(#137234) sebgutkopf válasza jjeahh (#137231) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Köszi! Nekem is stans van benne, csak még defektem nem volt, így legalább tudom, hogy mire lehet számítani, ha esemény történne.

(#137235) ZolkoW válasza trialboj (#137224) üzenetére


ZolkoW
őstag

nem válasz, csak elmondom, hogy én nemrég leszereltem a lockout kart. Márhogy a bowdenjét. Pedig biztosra vettem, hogy merevvillás srácként nekem az nagyon alap, hogy kell, aztán párszor próbálgattam, mondom emiatt én nem kacskaringóztatok ott még egy drótot :) Jó, kiállva, felfelé tényleg pumpál... de azt elviselem.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#137236) Whyst


Whyst
újonc

Sziasztok!

Jövő héten lesz ez a bringa elvileg féláron a hervisben 135e Ft-ért. Első sorban erdőbe, terepre szeretném de szempont hogy megállja a helyét néhányszor ha kell hosszabb betonos túrán is. Ezért szimpi a 3x9 es váltó és a masszív alu váz, ha mondjuk csomagostul ülnék nyeregbe.
Kíváncsi lennék véleményekre ár/érték arányban, illetve tapasztalatokra hasonló bringákról ha van valakinek :)
Köszönöm a válaszokat!

https://www.hervis.hu/store/Sportfelszerelés/Kerékpárok/MTB-kerékpárok/X-Fact/PRO-29/p/COLOR-2471950

(#137237) zoli03 válasza deny330 (#137215) üzenetére


zoli03
őstag

A CTD csillapítású FOX-ok erről híresek. Haveromnak is volt, úgyhogy tapasztalatból is tudom mondani, nem csak olvastam :) . Utána jött a FIT4, arra már nem volt olyan panasz. Én csak azt nem értem, hogy felső kategóriás gyártóként hogy volt pofája a FOX-nak ilyen telót piacra dobni.

(#137238) Runner_fxr válasza emiki6 (#137099) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Bocsi, privát akart lenni. :)

[ Szerkesztve ]

(#137239) jjeahh válasza Whyst (#137236) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ez már az a szint, ami így újan is van annyira rizikós, mint egy használt monti, szal én inkább használtat vennék ennyiért, jobb alkatrészekkel meg vázzal. Durva, hogy semmit nem írnak le a specifikációban, de ha tippelnem kellene, valszeg az egyetlen értékelhető alkatrész rajta a hátsó váltó :) .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#137240) nrg.960 válasza zoli03 (#137237) üzenetére


nrg.960
tag

Pedig pont fordítva van. 2db CTD-s Fox-om volt, hiba nélkül üzemeltek, vagyis majdnem, az egyiken becsúszót kellett cserélni mert elengedett a ragasztás és elkezdett ropogni, de utána hibátlan volt, a másikkal meg tényleg semmi hiba. Feltéve ha rendszeresen karban van tartva.
Utána jött 3db Fit4-es Róka. Rakás sz@rok voltak, a "rebound" beállt rajtuk, mind a 3-an, gariztatva volt az egyik, majd kb 2 hónap mulva ismét beállt, aztán újra gari és már be sem szereltem, ment egy Reba a helyére. Bátyám ugyanígy járt, csak ő egy Sid-et épített be.

Most, hogy a Reba is megkapta az első szervizét, új szimmeringekkel, olyan szépen mozog mint annó a Fox-ok voltak.

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok a szavak embere..

(#137241) Runner_fxr válasza trialboj (#137224) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A finomabban megindul kérdést talán akkor értenéd meg, ha kipróbálnál egy 2000-es évek elejéről származó Made in Italy Marzocchi-t! Kb a cigicsikket kimozogja. :D Ahogy Hasaggymeg is írta, ez leginkább kisebb tempónál érződik markánsabban, de nagyobb tempónál is kihatással van a villa mozgására, de akkor már kevésbé.
Ennek semmi köze a tokenekhez, ezt leginkább a régi, profi rugós villák tudták. Persze levegős villák közt is van különbség, jelenleg a Fox ebben a legjobb.
Egyébként nem véletlenül használnak DH-ban, Enduro-ban sima tekercsrugós tagot. Nem csak azért mert jobban bírja a terhelést, ma már a túlfolyós levegős tagok is brutálisan bírják a zúzást. A rugós mozgását a mai napig nem tudja 100%-ban leutánozni a levegős.

Igen, a Fox szerviz szempontjából macerásabb, de most a kérdés a működése volt. Mint teló a csúcs Fox-ok jobbak mint az RS. Az más kérdés, hogy egy RS-t könnyebb szervizelni és alkatrészt is könnyebb hozzá szerezni, ezért népszerűbb mint a Fox, de az RS sem makulátlan, az új Charger csillapítások nem hibátlanok, szeretnek kipukkanni.

Semmi baja nem lesz a villának ha néha bezárva marad a lock, de nyilván nem jó ha állandóan így használod terepen.

jjeahh: Azoknak a selejtes szériás Fox villáknak egy év sem kellett, alapból szar volt. :)

[ Szerkesztve ]

(#137242) athomi válasza athomi (#137176) üzenetére


athomi
veterán

Visszavittem, azt mondták be kell kopnia aztán jó lesz. Bevittem egy másik kerékpárboltba is, ott is azt mondták hogy csak be kell kopnia.

(#137243) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#137235) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

El kell mondjam,hogy nekem is az hiányozna a legkevésbé. :F

Whyst...nem éri meg...ja,hogy 135...annyiért sem azt venném. :DDD

nrg960...milyen az a ragasztott Fox? :F

Athomi...akor irány egy emelkedő és adj neki derüljön ki az igazság.Deoremnak nem emléxem kellet volna bekopás sem először,sem azóta egyetlen betétcserénél sem.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#137244) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Új XT, SLX.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#137245) xy.zsolt


xy.zsolt
őstag

Most már holtbiztos....a qrva esőfelhők is a Girot nézik :) addig nem-, de befutó után elkezdenek öntözni...ma is szarrá áztam, a héten 4ből 4szer!! Lassan jobb lenne úszni járni, ott legalább nem is izzadnék :)

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#137246) Hasaggymeg válasza jjeahh (#137244) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Szépek,a váltók meg távolról tiszta Sramok. :DDD

xy.zsolt...szorítkozz az összefoglalóra és inkább az élő adás alatt tekerj. ;)

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#137247) athomi válasza Hasaggymeg (#137243) üzenetére


athomi
veterán

Igen, csak nincs könnyű dolgom, mert itt a legdurvább emelkedőket és lejtőket a felüljárók adják. :D Debrecen.

(#137248) Whyst


Whyst
újonc

Tulajdonképpen mi szabja meg egy mtb váz "jóságát", ha nem fontos az hogy minnél könnyebb legyen?

(#137249) trialboj válasza Whyst (#137248) üzenetére


trialboj
őstag

A geometria, mind1 hogy 500g al könnyebb v nehezebb ha egy modern vázat viszonyítassz egy 5+ éveshez akkor érződik hogy a mostani geok mennyivel sokoldalúbbak, lefele is játékos de felfele sem nehéz.
El kell dönteni neked mi a fontos, és a szerint utána nézni, de ahogy mondtam már a legtöbb modell egész jól teljesít mindenes bringaként is.

--
(#137244) jjeahh
A rézf@szú húzza őket oda ahova kell :)) fél éve vettem slx-et, szivattak az I speck II es felfogatással, muszáj volt váltót is vennem, ami nem tetszik, főleg mert kvára nem lehet pozicionálni, a régi I speck B sokkal precízebben állítható volt. Erre most kiadják az új xt-t és külön bilincset kap a váltó, de a fék is 600x széleseb lett mint az előző. Csak nem rájöttek hogy agyonkönnyítették az SLX el együtt, és kicsit erősebben meghúzva az egész féktest hajlik, mint valami kínai utánzat, azt mondta valaki hogy ez szándékos, mert segít az adagolhatóságban, szerintem meg balfaszok voltak, és utólag találták ki ezt a hülyeséget(az xtr azért meg van támasztva egy kis lábbal hogy masszív legyen).

Az xt-n tetszik a gumi bevonat, az SLX m7000 váltó gagyi szerintem, bánom hogy nem költöttem az M8000-re , sokkal precízebb, és kellemesebb érzés a váltás. De ha 1xre váltanék inkább sram lenne, a shimano most lép be oda ahol a sram már nem is tudom hány éve játékban van az 1/12vel.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#137250) Ákkk válasza trialboj (#137249) üzenetére


Ákkk
addikt

Én a Br-M 785 xt fékszetett használom még mindig nagy megelégedéssel.

A technika nem az agy helyettesítő terméke.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.