Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#136351) bringasisti válasza Fetz (#136347) üzenetére


bringasisti
őstag

Nem mondod hogy le volt határolva! Találomra tekergette valaki?

BENEFON DELTA--------N8

(#136352) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#136337) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az biztos, hogy gőzerővel fejlesztenek és tesztelnek különböző akku technológiákat. Aztán, hogy ebből mikor lesz valami kézzel fogható, az más kérdés. Az írják, hogy az idei Eurobike-on már lesz kiállítva ilyen akkuval szerelt bringa. Meglátjuk.

proci0: Azt megkérdezhetem, hogy akkor azt hova sorolnád, ha mondjuk valaki vesz 1 millió körül normál, analóg hajtású bringát? Csak mert egy valamire való, tárcsafékes karbon országúti, vagy egy karbon Enduro hasonló árban van. Márpedig elég sok ilyen árkategóriájú kerékpárral szaladgálnak emberek idehaza is, sőt itt a fórumban is jó pár embernek van komolyabb, drágább bringája. 1 milla körül már elég jó e-bike is van.

jjeahh: "Az asszony nem ember, a sör nem ital és a medve nem játék" :D

(#136353) Toobee válasza Hasaggymeg (#136341) üzenetére


Toobee
veterán

Ezt kizárólag azok mondják, akik még nem próbálták. Nekem volt szerencsém Runner gépeivel menni, bár előítélet nélkül álltam a dologhoz. Egyszerűen annyival intenzívebb az élmény, mintha másik dimenzióban lennél. Ehhez magasfokú technikai tudás szükséges, mert ha ez nincs meg, akkor irtózatosan nagyokat lehet esni. A hagyományos hajtásnál mire annyira megerősödsz, hogy tempót tudj menni, jön a technika is.

Mondhatnám csúnyán is: korlátolt, újításokat, újdonságokat befogadni nem képes emberek véleménye.

[ Szerkesztve ]

https://barbieripnk.hu/

(#136354) Toobee válasza Runner_fxr (#136352) üzenetére


Toobee
veterán

Majd ha elfogytak a jelenlegi készletek. Emberek millióinak élete függ attól, hogy ne dobjunk el feltárt bányákat, ne szántsunk be komplett iparágakat egy tollvonással (pl.: elavult, belsőégésű motorokkal szerelt autók).

[ Szerkesztve ]

https://barbieripnk.hu/

(#136355) batagy


batagy
őstag

Sziasztok!

Aldi-s kerékpáros felnőtt Bikemate sisakból létezik az L/XL (59-64 cm-es) méretnél kisebb is?

Köszönet!

(#136356) cdl válasza batagy (#136355) üzenetére


cdl
senior tag

Igen, volt S
M is.

(#136357) Fetz válasza bringasisti (#136351) üzenetére


Fetz
csendes tag

Nem volt lehatárolva, hanem a Hasaggymeg által is írt apró pöcök volt átváltva 3x-ről, 2x-re. :)

(#136358) Fetz válasza Fetz (#136357) üzenetére


Fetz
csendes tag

És akkor ő lenne a "legújabb" (2013) üdvöske. :)

(#136359) 6030D válasza tuki2200 (#136348) üzenetére


6030D
Ármester

Ha idebököd a pontos nevét, évjáratát, akkor egyszerűbb ám tippelni. Bár az elmosódott feliratokból tippelve Canyon. Amúgy csak a villa új ára 700-800 euro, de szerintem itt senki nem ment ilyennel, így nem tudni, jó-e?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#136360) tuki2200 válasza 6030D (#136359) üzenetére


tuki2200
senior tag

Bocsánat, Canyon Spectral AL van ráírva. Ennyit tudok mondani, elvileg új, párszor használt, még a gumik is szőrösek, de ezt nem akarom elhinni. Egyebet nem tudok, mert soha nem bicikliztem komolyan, nem ertek hozza egyszeruen semmit. Máshogy tenném fel akkor a kérdést, 500ért akarják beszámoltatni, ér annyit? :F

(#136361) Zsohi válasza tuki2200 (#136360) üzenetére


Zsohi
őstag

Ezen képek alapján én ezt a gépet kilométerekről elkerülném, valahogy nekem nem akar összeállni. A villa elől baromi ritka, egyedi és drága darab, a rugóstag egy "jobb fajta" szemét az ebay/ali-ről. A nyeregcső és az ülés szintén drága és mondhatni különleges, a pedál és a külső viszont megint csak szemét. A hajtás régi, szinte már őskori. A fékek régebbi XT-k, Magura Storm tárcsákkal amik megint nem igazán passzolnak egymással. A kerekek zsír újnak néznek ki és igen csak pofásak, de csak egy olcsó belépő DT kerekek. Ha tippelnem kellene ez a gép egy agyonhasznált verseny szekér volt, tökig fóliázva és amikor már teljesen megadta volna magát eladták fillérekért , a vevő pedig fillérekből rendbe rakta, hogy keressen rajta néhány $. Vagy ez egy lopott bringa...

https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/

(#136362) marel09 válasza parkr (#136334) üzenetére


marel09
csendes tag

Igen, megvolt még 😀
De végül inkább a bejárattal szembeni kosártárolóhoz lakatoltam, ott az üzletből is láttam mi újság.

[ Szerkesztve ]

(#136363) tuki2200 válasza Zsohi (#136361) üzenetére


tuki2200
senior tag

Köszönöm szépen. Valami ilyesmit sejtettem. :R

(#136364) trialboj válasza Fetz (#136358) üzenetére


trialboj
őstag

A mesterséges intelligencia nem csipázza a bringádat :P nagyon kínlódott hogy megtalálja ez éleket de nem sikerült.

Amúgy jó pajtásod lesz, főleg ha majd kap egy rendes pedált, ami el sem hiszed mennyit segít majd a mászásnál, és eleve hogy jobban érezd magad a bringán.

Csapassad neki, köv képen már koszos legyen! Így néz ki az a bringa, amivel az elmúlt hetek mocsok időjárását figyelmen kívül hagyva tekertek :P

Mondjuk egy számodra új bringát talán nem viszel be egyből az erdőbe, mikor nyilvánvaló hogy sár van, de aszfalton nem lehet kihúzni hetekig :N

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#136365) Zsohi válasza tuki2200 (#136363) üzenetére


Zsohi
őstag

Ha tudja bizonyítani, hogy a bringa valóban a sajátja és minden rendben van vele akkor talán megvenném, de az 500k számomra baromi soknak tűnik érte, ha átszámolom milyen áron mennek errefelé. 350k lehet a valós értéke, legalábbis én többet nem adnák érte.

https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/

(#136366) tuki2200 válasza Zsohi (#136365) üzenetére


tuki2200
senior tag

Eszem ágában sem volt megvenni, így már beszámítani sem. Egy Riese & Muller Cruiser pedelec lett volna az alku tárgya (egyebet erről sem tudok pedig az enyém) amitől már megválnék mert 8.000km van benne és akku cserés lesz. De ezert a kókányért akkor nem adom. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#136367) AtHoS válasza #68686080 (#136268) üzenetére


AtHoS
nagyúr

És BioCo-ból mit? Mert azt elfelejtetted leírni

- zöldkagyló? porc és izom? sima glüközamin tabletta (amit nem kapni jelenleg)? vagy valami egyéb termék a BioCo márkából?

Más:

Ma délután összeakadtam egy outissal, jött velem szemben (Bánkút-Lillafüred útról kanyarodott le) és kérdezte tőlem Varbó tanya felé erre kell-e menni? (jó felé sikerült lekanyarodnia, bár majdnem túlszaladt a leágazáson)
A "tanyázásból" gondoltam biztos Pestről keveredett vidékre... Gyorsan elhaladtunk egymás mellett, épp csak válaszolni tudtam, így csak reméltem ha leér, akkor ott nem fog "tanyázni", mert a helyiek lehet nem kultiválnák :DDD

read-only mode on the forum

(#136368) bringasisti válasza AtHoS (#136367) üzenetére


bringasisti
őstag

Kollagén Hialuronsav volt szó

BENEFON DELTA--------N8

(#136369) AtHoS válasza bringasisti (#136368) üzenetére


AtHoS
nagyúr

Ez biztos?

"Én csak arra voltam kíváncsi, hogy akik ajánlották a glükozamint, azok hogyan szedik"

Bár lehet úgy van ahogy írtad :B

[ Szerkesztve ]

read-only mode on the forum

(#136370) bringasisti válasza AtHoS (#136369) üzenetére


bringasisti
őstag

Folyamatosan én például

BENEFON DELTA--------N8

(#136371) bringasisti válasza AtHoS (#136367) üzenetére


bringasisti
őstag

BENEFON DELTA--------N8

(#136372) Fetz válasza trialboj (#136364) üzenetére


Fetz
csendes tag

Köszi, de korántsem biztos, hogy a mesterséges intelligencia volt a ludas... :B

Az az igazság, hogy ez a gyönyörűség a fiamé lett, mert én kora tavasszal vettem egy szintén használt trekkinget a 20+ éves montim helyett. 6030D ajánlása alapján agitáltam a fiam, mert ő is trekkinget akart. :)
Aszfalton simán tartja velem a tempót (13 éves), és mivel Velencén lakunk, így ebben az időszakban már messzire elkerüljük a bicikliutat, szóval marad az erdő. :DD Így ma sikerült Pákozdról az ingókövek felé rátévednünk a holnapi Velence maraton pályájára, és bár mi csak kb. fél kört mentünk onnan a kilátóig, de nekünk derekas volt... :)

Szóval a lényeg, hogy a trekkinghez képest ez is egy romboló, és én is nagyon fontolgatom a cserét, és a fiam oda van, meg vissza, még úgy is, hogy az egyik pocsolyába lábszárközépig merült. :C

És akkor a saras képek (remélem javultak az élek):

u.i.: Pedálból mi az ajánlott, ami nem SPD? :)

(#136373) StLui válasza jjeahh (#136350) üzenetére


StLui
veterán

Hallottad, hogy már van kétoldalas magped pedál? :Y

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#136374) jjeahh válasza StLui (#136373) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ja láttam, Magped Enduro. A két mágnessel is ugyanolyan súlyban van, mint a régi és a tüskék is jobbnak tűnnek.

Fetz: Én szokás szerint a HT PA12A-t ajánlom, valszeg trialboj is azt fogja :D . De a Többi HT meg a Crankbrothers Stamp széria sem lehet rossz... Haverom Exustar E-PM-820-2-őt használ, ő egyelőre elégedett azzal is, csak a HT-nál nehezebb.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#136375) StLui válasza jjeahh (#136374) üzenetére


StLui
veterán

vigyázz, +30gr a teszter szerint! ;]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#136376) trialboj válasza Fetz (#136372) üzenetére


trialboj
őstag

13 éves koromban ilyen bringám lett volna, boltba járok vele, mert nem tudtam hogy van olyan sport ahol el lehet hagyni a város (én trialos körökben mozogtam), tehát a te érdemed is, ha megtanítod neki, hogy a természetbe járni jó dolog és közben sportoltok is kicsit, stb.

Na ez hamar ment, így már sokkal jobban beolvad a montis környezetbe :D

A kis srácnak nem tudok pedált ajánlani, ahogy már leírták, nekem 110%ot nyújt a HT Könnyű, ami nekem annyira nem lényeg, relatív olcsó ami fontos, és brutálisan tapad, ami saras helyeken vagy hosszabb aszfaltos tekerésnél fontos viszont majd 12x12 cm, még az én talpamhoz mérve is elég nagy, szóval gyereknek nem való.

Más talán tud segíteni, én olyan ajánlanék, aminek cserélhető tüskéi vannak, még ha ijesztően is hangzik, ha már tud rendesen bringázni, veszélyesebb egy csúszós pedál, mint a szegecses.

Ugyanakkor egy haver pont ma esett el előttem, a sár miatt, semmi baja nem lett, de a pedál végig karistolta a sípcsontját, az esés után, ha előtte csúszik le a lába lehet veszélyesebb helyen talál meg 1 fát.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#136377) Runner_fxr válasza tuki2200 (#136366) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A villa egy lauf ami benne van, ezeket gravel meg xc gépekbe szokták tenni, abszolút nem passzol geometriában a Canyon Spectral-hoz, mivel ez egy Trail/AM kateóriás bringa és a DNM tag is elég gagyi, illetve jóval kisebb a szemtávja mint a gyári tagnak ami eredetileg benne volt. Teljesen össze van ülve a váz, aki ezt így összeépítette az vagy poénból csinálta, vagy annyit ért hozzá mint a tyúk az abc-hez. Jobb elkerülni az ilyen kókány gépeket. A Reise & Müller egy prémium gyártó, lehet jobban megérné ebben inkább akkut cserélni és nagyjából rendbe tenni, mert 8000km után lehetnek vele gondok. Amúgy mit csináltál azzal az aksival, hogy 8000km után cserés? Ezek az aksik minimum 500 ciklusig tudják a max kapacitást, kb 1000-1500 töltés után szoktak teljesen meghalni. Egy töltés legrosszabb esetben is 50km hatótáv. Tehát 25 ezer km-t kb maximum teljesítményen ki kéne bírni egy minőségi lithium e-bike aksinak. És nagyjából 50 ezer km-nél van a vége. 8000km semmi ezeknek az aksiknak!

[ Szerkesztve ]

(#136378) tuki2200 válasza Runner_fxr (#136377) üzenetére


tuki2200
senior tag

Nem csinaltam en vele semmit, amikor lemerült vagy az utolso csiknál volt, feldugtam töltőre. 40km-t kellene tudnia papíron, 15-20km-t megy a gyakorlatba sima aszfalton.

[ Szerkesztve ]

(#136379) Fetz válasza trialboj (#136376) üzenetére


Fetz
csendes tag

& @jjeahh Nagyon köszi a tippeket, körülnézek! Vajon trekkingen is megállja a helyét egy ilyen platform pedál? :)

(#136380) Runner_fxr válasza tuki2200 (#136378) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Akkor hibás az akku. Amikor idő előtt tönkremegy 2 dolog lehetséges, vagy valami gyári hibás, selejt darabot kifogtál, de ez nagyon ritka, vagy lemerülve volt tárolva sokáig.
Amúgy 50-100km közötti hatótávot ki lehet hozni egy 400-500Wh-s lithium akkuból, terepviszonyoktól és rásegítéstől függően. Én az erdőbe, nehéz terepen elmegyek vele 60-70km-t és kb 1200-1500m szintet.
Gondolom Bosch rendszerű a bringa, ami meg pláne jól gazdálkodik az aksival.

[ Szerkesztve ]

(#136381) gergo5991


gergo5991
őstag

4 év spd használat után, sikerült ugy elesnem most másodszor mióta ezt használok, mint az első nap spd-vel. Akkor a jobb teljes felkaromra kaptam egy kigyó tetkót 2-3 hónapra "kaméleon" tulajdonságokkal xD, most a bal teljes felkaromra ugyanugy. Véletlen?
Akit érdekel, egy kerti sörözöbe gurultam be és a pad mellet akartam tovább haladni a haverokhoz csak elfelejtettem felváltani és a legnehezebb fokozatban már nem birtam lendületbe hozni a bicajt és ugy dőltem el, a pincér kissebb viccelődés után se akarta nagyon kihozni a sört :P

(#136382) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Szerintetek egy 10mm-es papuccsal rendelkező villát(BTS HT 10) tudnék valahogy normál gyorszáras kerékkel használni? Vagy esélytelen?

(#136383) ZolkoW válasza IMIIKE1998 (#136382) üzenetére


ZolkoW
őstag

ha erre gondolsz, akkor nem sokkal ezelőttig 2 olyan merevvillám is volt, aminek 9-es helyett valamiért 10-es papucsa volt. Működtek a sima gyorszárral, de tárcsafékkel tudott néha szívást okozni, hogy nem ugyanúgy rakom vissza a kereket. 10-esre cseréltem a tengelyt, javult a dolog, de mástól is hallottam már ilyen villákról. A BTS gondolom valami ugrálós villa, az enyémek nem azok voltak.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#136384) trialboj


trialboj
őstag

Tegnap egy csoportos tekerés alatt, mászás közben sikerült benyaljak egy defektet... az eddig istenített park toolos superpatch adta meg magát(a belsőt leeresztve ráncos lett), de ez ott a helyszínen nem derült ki, mert se tüske nem volt, és azt sem éreztem hogy eresztené bárhol is a levegőt, itthon víz alatt derült ki. Kölcsön 27.5 ös gumival oldottuk meg, elég nagy szerencsém volt, ha egyedül vagyok tolhatom hazáig.

Nyilván mindenki a tubelesst ajánlotta, csak nekem nem az volt :U , viszont az egyik srác említette hogy ha a belsőbe lötyit töltök nincs több defekt, és ez megy, minden átalakítás nélkül. Az érdekelne, hogy ebből mi az ajánlott márka, és hogy ha feltöltöm a belsőt, és eresztenék belőle, akkor nem fog ott kiszötyögni a folyadék?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#136385) Hasaggymeg válasza jjeahh (#136350) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Mi tempónkban is,zasszonyos lesz ugyebár....és itt a tegnapi búcsúkör is,mert utána még vezetnem kellett 3 órát.[link]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#136386) Hasaggymeg válasza cobranco (#133557) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem veled találkoztam a tegnap 2x is Lillafüred körül,kérdezted van-e sár itt [kép] felfele? Ha meg nem,akkor van egy ikertestvéred,csaxólok! :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#136387) jjeahh válasza Hasaggymeg (#136385) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ez sem rossz, én is hasonlót mentem tegnapelőtt, csak 2km/h-val lassabban, mert gombásztam is közben :D . Ezek szerint lehet mégiscsak nagyobbak a hegyek felétek, vagy mindenre felmész ami emelkedő, a legkisebb hangyabolyra is :D

trialboj: Tudtommal a Slime-nak van belsőbe önthető folyadékja és ha mégsincs, lötyis belsője biztosan van. Kérdés, hogy megéri-e ilyesmivel szöszölni, mert a két belső árából lassan kijön egy tubeless kit... mondjuk az is igaz, hogy a jelenlegi külsőid ha jól tudom nem TL Ready-k. Én a helyedben megvárnám, amíg elkopnak és vennék tubeless-es külsőket, onnan már csak egy lépés az átalakítás, én is így léptem meg, adta magát a dolog. Vagy... ha drágának tartod a tl ready külsőket, akkor amíg elkopnak a jelenlegiek, folyamatosan lesném, hátha leakciózzák valamelyiket és amikor jó áron vannak lecsapnék rájuk.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#136388) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Ű, előntöttek a követések stravan a linknek hála. Ne felejtsétek az unofficial PH! group-ban a Post fül alatt a nickeket beírni, sokszor kíváncsi vagyok, hogy melyik fórumos kolléga követett be, de nem találom a postban a nickjét :P

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#136389) trialboj válasza jjeahh (#136387) üzenetére


trialboj
őstag

Ha 2Blessre váltanék, akkor már jó lenne az 1x hajtás, ha az megvan, akkor már kellene előre még min 20mm, de leginkább egy modernebb geóra lennék kíváncsi, szóval ami 100-200 eurónál drágább fejlesztés az nálam inkább bringa cserét jelent, én nem értem a szabványokat, nem is szeretem ezt böngészni, és izgulni hogy vajon az új felnibe passzolnak majd a küllők vagy azokat is cserélni kell, a felni gumi kombó tartja-e a tejet v sem.

Hallod, én nem tudom te milyen durván adod neki lefele, de nekem a tavaly használt RaceKing, hátul, szinte alig kopott meg, pedig v 5000-et futott, fele fele arányban, a bütykök élei hamar elmentek kb 700km után de ennyi, a mostani ikon még minőségibb, ez kb sosem kopik el alattam, múltkor fényesre nyaltam egy kép miatt, és újnak is elmenne olyan kifogástalanak a bütykök.

habár 1x-et próbáltam tegnap, mindenféle elemből összeállított főleg shimano szett, elég csúnyán kerreget a 3 legkisebb tányéron mászásnál, engem abban az 5 percben is irritált amíg kölcsön kaptam, nem tudom a gx is ilyen-e de remélem nem.

Amúgy ilyen lett a parktoolos folt, kb fél év után (nem tudom mikor került fel pontosan), de ami elég lehangoló, hogy a Michelin belső után a schwalbe is elkezdett szétmállni, pedig ez kb 1 éves. Ezek láttán elismerem hogy csak a 2Bless éri meg, egyértelmű hogy tudatosan gyártanak szart, hogy hamar tönkre menjen, és vegyál újat vagy válts olyanra amibe hasonló időközönként ugyanúgy kell a tej.
A bolti bringámon mióta lefokoztam, kb 2.5 éve nem volt defekt, persze nincs annyit használva, de akkor sem bomlott le a belső.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#136390) mrobes válasza trialboj (#136389) üzenetére


mrobes
tag

Ezeket az öntapadós foltokat én csak gyorsjavításra használnám. Kapsz egy defektet, rádobod a foltot, pumpa, azt adj neki. A múltkor valami zöld színű tapaszt mutattak, azt simán le lehetett húzni a belsőről.
Viszont ez a Slime folyadék úgy néz ki, nálam bevált. Az első belsőbe töltöttem, azóta nem volt defekt, ellenben a hátsón addig már három is.

(#136391) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Ma kihasznalom a jo idot, es vegre leszervizelem a bringat a szezonra.

Fekekben az olajcseret siman atoblitessel szoktatok csinalni? Vagy engedjem le?

Don't Tread On Me

(#136392) jjeahh válasza trialboj (#136389) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Tuti nem nyomom durvábban, mint te, csak más a terep meg a bringázós stílusom, látod, hogy Runnernek is jobban bevált a Maxxis, mint nekem, ő a Schwalbe gumikat nem szereti, nekem meg pont azok váltak be, szal ez egyénfüggő. Ezeket a fejlesztéseket nem kell mind egyszerre meglépni és ha esetleg bringát váltanál, arra is jó lesz a felniszalag (általában több kerékre elég egy darab), a szelep szintén, a fél litres tej szintén, a gumik ha addig nem kopnak el, azok is.
A foltra és a belsőkre annyit tudok mondani, hogy nem mindegyik sz*r, csak te olyanokat fogtál ki. Nekem pl a Schwalbe extralight belsők nem váltak be, a 200 grammos sem, viszont a Kenda belsőim m*rha jók voltak, 2 év után azért dobtam ki, mert 2-3 naponta rájuk kellett már fújni. Arra nem gondoltam, hogy egyes belsőknél ez már újan is normális :D . A foltod komoly márka ide vagy oda szintén gagyi ezek szerint, nekem a Lidl-ös öntapadós foltok nagyon jó szolgálatot tettek, azokat is simán le lehetett húzni a belsőről miután felragasztottad, de ennek ellenére túlélte a belsőt :K . Szal ha nem akarsz tubelessre váltani, akkor szerintem próbálj ki még pár belsőt, michelint, schwalbe-t próbáltad, a contit szerintem felejtsd el, ezeken kívül van még pár márka.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#136393) Hasaggymeg válasza mrobes (#136390) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Én is olvastam mindenhol,mindenfélét az öntapadós foltokról,majd úgy döntöttem maradok a ragasztónál.

BMW001...milyen a DT villa?

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#136394) Runner_fxr válasza trialboj (#136384) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem semmi értelme a belsőbe folyadékot önteni. Rengeteg defektes kereket szereltem már amiben volt slime és hasonló folyadék. Gondolj abba bele, hogy egy vékony belső gumit mennyivel nehezebb tömíteni mint a durva szövésű, vastag külsőt! nem véletlenül működik a belső nélküli rendszer jó. Ráadásul a belsőbe a folyadék a kerék súlyát is növeli, amit meg fogsz érezni.

jjeahh: DH/Enduro kategóriában jobbnak tartom a maxxist mint a schwalbe-t, de nyilván egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy melyik a jobb. A schwalbe külsőkkel többször futottam bele olyan esetbe, hogy alig lehetett feltenni a felnire, míg maxxisok könnyebben felpattannak. És a maxxis tömítése is brutálisan jó.

BMW001: Nem kell leengedni, át kell nyomni rajta az olajat, ha azt látod az olaj színén, hogy nagyon koszos, akkor átnyomhatod többször is a tiszta olajat a fékrendszeren. De általában egyszer elég ha nem koszos.

(#136395) ZolkoW válasza trialboj (#136384) üzenetére


ZolkoW
őstag

Conti Revo folyadékkal csináltam ilyet, valamelyik belsőmben talán most is van, csak épp azt nem használom. Éppenséggel működött, de érthető okokból nem tudom, hány defektet fogott meg :). Olyat láttam, hogy szétszedésnél kis folyadékfoltok voltak a külső és belső között, tehát valószínűleg tette a dolgát. Köztes megoldásnak elmehet, de a real thing úgyis a belsőmentesség. A szelepbe be tud ragadni, de durva esetem nem volt, egyszer kellett út szélén piszkálni, akkor egy másfeles imbusszal (külön mindig van ilyen a pénztárcámban, a bicós készletek ugye csak 2-től mennek fölfelé) kiböködtem, és lehetett pumpálni. Leeresztésnél érdemes figyelni, hogy milyen irányba áll a szelep - ez mondjuk tubelessre ugyanúgy igaz :)

ja, ezt a folyadékot egyébként egyértelműen mindkét felhasználásra ajánlja a gyártó.

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#136396) trialboj válasza jjeahh (#136392) üzenetére


trialboj
őstag

"a contit szerintem felejtsd el"

Ma raktam be a conti belsőt a kölcsön kapott helyett :C :C :C Ez az én formám :P

(#136394) Runner_fxr
Hát ez nem túl jó hír, de jelenleg nincs más ötletem. Jövő héten elkezdek gumit vadászni mert 2Bless miatt leginkább azzal vagyok bajban hogy mire váltsam az X-kinget elöl(amit szeretek), ha az megvan a többire már nem sajnálnék költeni.
És kíváncsi is lennék hogy ha most tejjel feltöltöm a belsőt, és tényleg nehéz lesz, majd az új rendszerrel faragok belőle akár 200g-ot kerekenként, azt megérzem-e.

De elég volt ennyi okfejtés mára, megyek tekerni, kész a kullancs elleni szuper kence is:)) olyan illatom van tőle, hogy szerintem a kutyákat is elriasztom ;]

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#136397) itouchfan válasza MPowerPH (#136391) üzenetére


itouchfan
senior tag

Tetszik ez a gép!

Más: folytatódik a fékes kálváriám. Tegnap bevittem az említett szervizbe, ahol beállították nekem. Visszahajlítgatta a féktárcsát, de azt mondta, hogy túl kicsi a hely a fékpofák között, ezért a féken is állított egy keveset. Akkor jónak tűnt, nem ért bele.
Kivittem, mentem, és hát nem hogy jobb lett volna, de még rosszabb is egy-két fékezés után. Kifejezetten fémes, rossz hangja van, a tárcsák elöl-hátul beleérnek...valakinek valami tipp vagy szerviz a 2, 12.kerület környékén?

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#136398) bringasisti válasza itouchfan (#136397) üzenetére


bringasisti
őstag

Mint említettem ha egy tárcsa a hő következtében elkezd kulizni akkor utána ez mind gyakrabban fog jelentkezni. Meg kell tanulni üzemeltetni mert különben egy rémálom a történet.

BENEFON DELTA--------N8

(#136399) ZolkoW válasza itouchfan (#136397) üzenetére


ZolkoW
őstag

ez tényleg olyan, hogy legalább egy újrapozícionálást (féknyeregét) muszáj tudnod megcsinálni,mert néha csak arról van szó,hogy kicsit más szögben,vagy odébb kéne állítani az egészet, és jobban is fogna, meg nem is zajolna. egyébként minimális súrlódás, mármint cincogás szerintem még elfogadható, de ne súroljon folyamatosan. ha fordulatonként egyszer-egyszer éppcsak odaér a tárcsa a pofához,az azt jelenti,hogy van benne nyolcas, de menet közben nálam néha előjön,néha elmúlik, ha finoman mozdítok a fékkaron, általában el is múlik. na ezért én már nem csavarozgatok újra, csak akkor tenném,ha folyamatos lenne, és úgy érezném,hogy fékez is.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#136400) itouchfan válasza bringasisti (#136398) üzenetére


itouchfan
senior tag

Én ezt értem, de:
A tárcsa elvileg nem cserés, még bőven jó állapotban van. A fékkel sincs baj elvileg.
De azt nem gondolom normálisnak, hogy 200 m és 3 rendes fékezés után vagy totál elállítódik (vagy alapból rosszul lett beállítva). Ha megtanulom beállítani, akkor se gondolnám, hogy normális, hogy minden ride után állítgatni kell (mert jelen esetben ez a helyzet, és közbe is zavaró)...

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.