Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#136251) ivana válasza Wombath (#136241) üzenetére


ivana
Ármester

A GPS (meg a többi is) nem igazán mér jól magasságot.

(#136246) gabro0 A telefon GPS-ek pontossága az ilyen nagyon max. 10m, erdőben meg simán 50-100m. Egy rendes mérőállomás tud ilyen centiset, de azzal egy ideig egy helyben kell állni ehhez. A GPS sebességmérés is baromi pontatlan. Plusz vannak korrekciós adatok, amit fix földi állomások rögzítenek ezeket a telefon szintén nem kezeli, de a pontos méréshez, illetve a preciziós mezőgazdasághoz szükségesek.

[ Szerkesztve ]

(#136252) Ákkk válasza haarmaan (#136247) üzenetére


Ákkk
addikt

Szerintem 650 000 ft körül még simán eladható.

A technika nem az agy helyettesítő terméke.

(#136253) Wombath válasza ivana (#136251) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Igen, ezzel tisztában vagyok, ezért is mondom, hogy - gondolom - több forrásból dolgoznak ezek a szoftverek, hogy legalább kicsit is köszönőviszonyban legyenek a valósággal. Feltételezem legalábbis, hogy például a Garmin nem engedheti meg magának, hogy 10%-os eltéréseket produkáljon a valósághoz képest, ráadásul nekik ott van a sok más termékkategóriából összegyűjtött tudás is, hogy ezt miként lehet jól kezelni. Nekem mondjuk most egy Bryton 450 van a bringán, ez barometrikus magasságmérést használ - de nem tudom mihez viszonyítani, ugye :). Elvileg lehet ugye kalibrálni ismert magasságú pontokhoz bármikor, csak ugye út közben nem hemzsegnek ezek. Azt csinálhatom elvileg, hogy a telón futtatok egy méréseket átlagoló appot, és bízom bennük, de ki a fene akar ezzel foglalkozni? :)

(#136254) bringasisti válasza Wombath (#136250) üzenetére


bringasisti
őstag

Most bontják másodszor

BENEFON DELTA--------N8

(#136255) Proky


Proky
senior tag

Tudnátok ajánlani (illetve akinek valamelyikkel nagyon rossz tapasztalata van azt is pls) vonóhorogra szerelhető négyes kerékpár szállítót? 27.5/26/24/20-as bringák mennének rá. Egy hete olvasok teszteket véleményeket, de full tanácstalan vagyok, sőt egyre jobban minél többet olvasok a témában. Thule-t ajánlják a legtöbb helyen, itt három típus van ami alapban 3-as, plusz adapterrel a negyedik, Menabo, Buzzrack, Peruzzo amiket néztem eddig, de pld Peruzzo-ról is olvastam jót is rosszat is, van aki szerint brutálisan mozog a horgon az egész szállító. Se a rajta szállított bringákat, se a kocsit nem akarnám össze gányolni semmiképpen. Köszi előre is a segítséget/tapasztalataitokat.

(#136256) Runner_fxr válasza Ákkk (#136216) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ja, sokra megyünk a luxus-al, ha az orvosok nem jók. Márpedig a magyar orvosok világszínvonalú tudással rendelkeznek! Erről jut eszembe, volt a TLC-n egy műsor, amiben fogászati eseteket mutattak be, olyan emberekről, akik iszonyúan féltek a fogászati kezelésektől és teljesen lepusztult, szétrohadt fogazattal rendelkeztek. Full extrás, luxus Angliai rendelőkbe tették rendbe a fogakat, de úgy mint a hentesek! Röpködtek a 20 ezer fontok, és az egészet letudták nagyjából egy ültő helyben! Azt hittem rosszul látok, kihúzták az összes fogát a palinak, be a csavarok, majd fel a pótlás. Mindezt egy alkalommal, kb 8 óra alatt. Én is túl vagyok egy elég komoly fogászati kezelés sorozaton, mert voltak gondok, de kb 1 éves történet volt. Ha így dolgoznak a luxus rendelőkön, mit művelnek az állami kórházakban?

(#136257) cdl válasza Proky (#136255) üzenetére


cdl
senior tag

Én 2 28-ast, 1 27.5 meg egy 20-ast szállítok egy Thule velocompact 927-el.
A 4. Kerékpárnál kicsit kisebb a hely, erre kell vigyázni. A második és a negyedik kormány ér össze kicsit. Ezen kívül nagyon jó, ugyanezt venném megint.

(#136258) Runner_fxr válasza haarmaan (#136247) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szia! A jelenlegi reális piaci értéke kb 400 ezer ft, de az sincs kizárva, hogy csak 350-körül menne el. Egy hasonló felszereltségű, új AL 7.0 2000 euro.

(#136259) Proky válasza cdl (#136257) üzenetére


Proky
senior tag

Köszi az infót! Nekem van egy 24 és egy 20-as gyerek bringa, így talán könnyebb dolgom lesz. A Thule negyedik plusz adaptere 45e Ft-ért azért durva sajnos árban :S

(#136260) emiki6


emiki6
veterán

A légnyomás elég sok mindentől függ. Magasság, hőmérséklet, levegő összetétele (páratartalom, ilyenek). Tehát nem igazán lehet csak egy barométerre hagyatkozni, csupán akkor, hogyha egységes környezetben teker az ember és közben nem nagyon változik se a hőmérséklet, se az időjárás, vagyis a valóságban elég sok egyéb műszerrel kell kombinálni, hogy valamire való mérést kapjunk.

Szerintem jópofa megoldás lenne, ha lenne a vázban egy giroszkóp, ami méri a vízszintet és a gyorsulást, emellett pedig egy sebesség, egy pedálfrekvencia és egy szélirány-szélerősség mérő is dolgozna, az adatokat megkapná egy eszköz (amiben van gps is) és a biciklis tömegének, légellenállásának és a gördülés miatt bekövetkező veszteségnek a segítségével mindent is kiszámolna. Esetleg még meg lehetne fejelni egy barometer-hőmérő-páratartalom mérővel a dolgot. :D

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.

(#136261) Hasaggymeg válasza emiki6 (#136260) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nemtom miket írsz,de kell egy olyan. :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#136262) haarmaan válasza Runner_fxr (#136258) üzenetére


haarmaan
tag

Sziasztok, kösz a gyors választ. Én úgy gondoltam hogy kb 450000ft teszem fel aztán meglátjuk mi lesz. Ha összejön elöbb a pénz az új Stumpjumperre, és nagyon nem akarják elvinni enyiért ( 350000ft már biztossan nem adnám el) akkor már inkább lehet hogy megtarom második bringának könyebb túrákra.

[ Szerkesztve ]

(#136263) Runner_fxr válasza trialboj (#136207) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezt a kalapálást rossz volt olvasni, tipikusan az az eset, amikor a szerviz mindent elvállal, nem baj csináljuk, aztán lesz ami lesz. Igen, tudom, hogy nem olcsó egy profi csapágy prés, amihez kismillió alkatrészt meg kell vásárolni, hogy mindenféle csapágyhoz passzoljon, de aki ebbe nem ruház be, az ne is akarjon forgáspontokhoz nyúlni. Én most vásárolgatom össze a szerszámokat az otthoni műhelyembe (kiköltözök Törökbálintra és lesz egy 50Nm-es műhelyem), még otthonra is megveszem magamnak a csapágy prést, hogy ha már hozzányúlok, akkor ne mint egy barbár. A kalapálással nem csak az a baj, hogy sérülhet a csapágyfészek és maga a csapágy is, hanem sorja szorulhat a csapágy alá, ami által nem lesz pontosan a helyén.

Újonnan vetted a kerékpárt vagy használtan? Azt nem gondolom, hogy a Bergamont-nál gyárilag lötyögősre tervezték azt a forgáspontot. Egy eléggé minőségi gyártóról van szó, eladtunk kb 2 nagy konténernyi Bergamont kerékpárt (600db), de még hasonló esetet sem láttam. Ha használt volt, akkor úgy gondolom, hogy kihagytak belőle egy távtartót, alátétet amikor hozzányúltak. Ha új, akkor meg az összeszerelésnél lehetett baj, bár azon is meglepődnék. Gyárilag az ilyen nem lehet, ez egészen biztos.

haarmaan: Mindenképpen többért tedd fel, mint amennyit kapni szeretnél érte, mert az emberek mindenből szeretnek alkudni, állítom ha feltennéd 250-ért, akkor is jönne valaki aki ajánlana 200-at és most megy érte. :)

[ Szerkesztve ]

(#136264) Toobee válasza Ákkk (#136252) üzenetére


Toobee
veterán

Sok ilyen vevő kéne, mint amilyen te vagy. Új áron használt bringát venni. A Specimet szívesen eladom neked. ;]

https://barbieripnk.hu/

(#136265) cdl válasza Proky (#136259) üzenetére


cdl
senior tag

Á, ne is mond. Próbáltan használtan keresni(a 927-et úgy vettem), de sehol sem találtam.
Mintha a fogamat húznák, úgy adtam érte ennyi pénzt.

(#136266) trialboj válasza Runner_fxr (#136263) üzenetére


trialboj
őstag

+ (#136209) Wombath

Nézni is nagyon rossz volt, de mivel ott az enyémnél jóval drágább bringákkal van tele az üzlet, és mondta hogy sokszor csinált már ilyet, ezért ez még mindig jobb ötletnek tűnt minthogy hazavigyem és én kínlódjak vele a satuval. Nem tudom hogy néz ki a csapágyprés, egy nagy satu ott is volt, azzal akarta csinálni, de abba nem fért bele a vázam.

A bringát használtan vettem, de újszerű állapotban eredeti gumikkal és lánccal, a 4 hézagoló a forgáspontokon hasonló, nem hiszem hogy a kérdéses részen, a mérnökök 2 közepest meg 1 nagyon vékonyat terveztek volna, szóval ez valahol a gyártásnál ment félre, de annak ellenére hogy alattam 6000km futott tavaly óta, ilyen szorított állásban a csapágyak még menthetőek voltak, tisztítottam újrazsíroztam, és a lötyögés megszüntetése után, hátsó tag nélkül, szépen mozog, nem darál egyik sem.

Az hogy te megveszed még otthonra is ezt a szerszámot, itt meg a város legnagyobb bringásboltja sem hajlandó, valószínűleg pont azt a mentalistást tükrözi ami miatt részben pl Hasaggymeg is dobbantott az országból és én is úgy érzem hogy egy utolsó csepp kell, és jön a kalap-kabát.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#136267) Fetz


Fetz
csendes tag

Sziasztok!

Próbáltam visszaolvasni lánc témakörben és az lenne a kérdésem, hogy a két lánc közül melyiket lenne érdemesebb megvenni montira (10 seb, xt váltó)?

Sram PC-1051

KMC X10 L

Előre is köszi!

(#136269) ivana válasza trialboj (#136266) üzenetére


ivana
Ármester

Ilyen csapágy ki/be nyomó cuccokat általában ráadásul fillérekből lehet gyártani. Kell hozzá menetes szár, anya, meg valami termetesebb alátét.

(#136270) Runner_fxr válasza trialboj (#136266) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Sokféle prés van, nagyjából így néz ki egy korrekt szerelés, forgáspontokat illetően.
[link]
És ez maga a prés, de ebből is sokféle van: [link]

Persze mindenki hibázhat, de nekem furcsa, hogy az a Bergamont váz gyárilag olyan, ha használtan vetted, akkor inkább arra gondolnék, hogy már az előző tulaj mókolt vele valamit.

Én is dolgoztam külföldön, Ausztriában is voltam, Svédországban is. Elég sok ismerősöm Angliában.
Ha gondolod próbáld meg, ott sincs minden kolbászból elhiheted. És ott sem mindenki profi abban amit csinál, de abban biztos lehetsz, hogy bármilyen szakmunka 5 ször annyiba fog kerülni mint itthon!

Nekem elég sok ismerősöm költözött haza, legutóbb Angliából, 9-10 év után. Elege lett abból is, és már nem érte meg neki, gyakorlatilag amennyi pénzt elköltött a lakhatásra, alig maradt pénze, félretenni esélytelen. És így is valami indiai csókával lakik együtt, hogy egyáltalán ki tudja fizetni a szállását.
Egy másik ismerősöm épp Ausztriából fog hazajönni, jobban keres az tény, de nem tudja megszokni azt, hogy még mindig egy migráns. A jelenlegi munkahelyén becsülettel dolgozik, vagy 6 éve. Múltkor üzemi baleset érte, nem az ő hibájából, szerencséje volt, mert majdnem eltört a gerince, a cég iszonyat bunkón állt hozzá, le sem szarták mi van vele és próbáltak mindent elkussolni, eltusolni fű alatt. Jó persze Magyarországon is előfordulnak furcsa esetek, egy valami biztos, nekem kurv@ sok pénzt kéne ajánlania egy cégnek, hogy elmenjek innen. Régebben bennem volt a mehetnék, de így 38 évesen nem fogom a nulláról kezdeni. Külföldön esélyem sem lenne saját ingatlanra, itthon sem könnyű, de úgy néz ki csak összehoztam, saját ház, telekkel, Budapesttől 10km-re, 50Nm-es műhellyel. Szüleimhez, barátokhoz közel. Nem minden csak a pénz.

[ Szerkesztve ]

(#136271) thomas1997


thomas1997
csendes tag

Sziasztok!
Lenne egy apró gondom. Tekerés közben kattanó hang jön a hajtómű felől, teljesen fokozat függetlenül. Az érdekesség benne, hogy csak részterhelésnél csinálja. Ha szinte hajtás nélkül tekerem, nem ad hangot. De az érdekesebb, hogy ha erősebben tekerem, akkor se kattog. A jobb hajtókar kb 7-8 óránál állhat, mikor kattan. Üresen a hajtómű halk morgó hangot ad, szóval tuti csapágyas. A kattanás lehet ez miatt, vagy más is lehet a baj?
Illetve milyen csapágyakat ajánlotok bele? Fontos, hogy bírja a homokot. Én az SM-BB52 és az SM-BB80 közt vacillálok. Nem tudom, mennyi lehet köztük a külömbség. Jelenlegin nincs tipusszám, de feliratozás olyan, mint a shimanoé. Hajtomű: FC-M770, csapágyház angol menetes, 68mm.
Válaszokat előre is köszönöm :)

(#136272) ivana válasza Runner_fxr (#136270) üzenetére


ivana
Ármester

Nyilván ez a profi cucc, de csomószor kiválthatók ezek. Főleg ha valaki meg lehet kérni, hogy esztergáljon közdarabot. Meg nem árt berakni a csapágyat a frigóba, a vázat meg hajszárítózni kicsit, akkor valószínűleg könnyebben belemegy. Mondjuk a csapágyfészket nem biztos, hogy bezsíroznám. Aki egy ilyen alu cuccnak neki esik kalapáccsal az egy barom.

Nem Magyarországról van szó trialboj posztjában.

[ Szerkesztve ]

(#136273) Wombath válasza trialboj (#136266) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Egy drágább bringához talán megéri rendelni akár Aliexpressről is valami kinyomót-benyomót, 50-60 euróért már kapsz olyan szettet, ami a leggyakoribb csapágyakat lefedi, és arra ugyan nem jó, hogy üzemszerűen használd, de azt a rossz esetben évi 2-3 alkalmat, amire neked szükséged lehet, simán bírja. Vagy ismerős esztergályossal csináltathatsz is, olcsóbban.
Illetve, ha szereted a sufnituningos megoldásokat, akkor ez a srác mindenféle szerszámot készített a legegyszerűbben beszerezhető cuccokból.

Érdemes ezeket meglépni szerintem, a csapágyak cseréje a legegyszerűbb dolog, de ennél könnyebben egyetlen művelettel sem lehet tönkretenni egy komplett vázat vagy agyat, főleg alumínium meg karbon esetében.

[ Szerkesztve ]

(#136274) xy.zsolt válasza Wombath (#136273) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Gram huszároknak: Ma kaptam meg 16 nap után az aliról rendelt kulacstartókat. A leírásában 26g szerepel súlyként amit hitetlenkedve olvastam...nos lemértem, 24g és mindezt 1.5 Eur/db! Pl egy hasonló súlyú az Elite márkából 30 Eur/db.... igaz az carbon, de ki nem sz@rja le :)

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#136275) Napfénysüti válasza xy.zsolt (#136274) üzenetére

Ez Elite Custom Race másolat?

Més que un club!

(#136276) emiki6 válasza Hasaggymeg (#136261) üzenetére


emiki6
veterán

Annyira én sem. :D A koncepció az, hogy kell egy eszköz, ami ki tudja számítani, hogy mekkora teljesítményt adsz le és hogy hogyan helyezkedsz el a térben, valamint valós időben figyeli a környezeted.
- giroszkóp: látja, hogy milyen szintben van a bringa, tehát ereszkedsz e vagy mászol, illetve érzékeli ha gyorsítasz, lassítasz, kanyarodsz.
- A nyomásmérő, hőmérő, páratartalom mérő széltől és naptól mentes, nyitott helyen kell legyen, hogy jó felszíni adatokat tudjon mérni
- Ha van szélirány ér erősség mérő, akkor mérhető a levegőtől származó változó nehézség a haladásban. Külön jó, ha a kerékpárosról készült egy 3D-s aerodinamikai modell, így pontosan számítható a légellenállás.
- mérni kell a kerék és a pedál fordulatának periódusidejét, illetve jó ha van egy pedál, ami képes érzékelni mekkora erővel nyomod.
- kell a gps, hogy tudd hol.
- Kell ismerni az össztömeget, mert nagyban attól függ a mászás nehézsége
- Jó lenne ismerni a gördülési ellenállást különböző úttípusokon és kéne egy eszköz, ami felismeri az útminőséget, és hozzárendeli a korábban mért ellenállást.

Ne vegyetek komolyan, épp tanulok és ez amolyan kikapcsoló agymenés akart lenni... :D (ami amúgy teljesen reális, csak kivitelezhetetlen vagy tök felesleges) :)

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.

(#136277) 6030D válasza Fetz (#136267) üzenetére


6030D
Ármester

HG-95 ;] De ha a gyereknek lesz, és gyorsan kell, akkor van Deore lánc a Decában 5000-ért, az is elmegy 2000-et, széttépni nem fogja.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#136278) xy.zsolt válasza Napfénysüti (#136275) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Olyasmi igen....nekem eddig elite volt fent, de ennek jobban bejön a homogénebb színe (amúgy az elite is szép) Ugyanitt elite custom race kulacstartók eladók :)

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#136279) Napfénysüti válasza xy.zsolt (#136278) üzenetére

Nekem Custom Race volt a Focuson meg most a Canyonon is (azért ismertem fel), beváltak már vagy négy éve.

Més que un club!

(#136280) Fetz válasza 6030D (#136277) üzenetére


Fetz
csendes tag

Nagyon köszi, de mintha többen írták volna, hogy a Shimano láncok nem bírják annyira, mint Sram, vagy KMC láncok, ezért bizonytalanodtam el. (Egyébként kb. ugyanannyiba kerül ez a három típus).

Mondjuk tényleg a gyereknek kell :D és valóban nem valószínű, hogy a 45 kilójával és a hétvégi tekerésekkel, akár a Deore-t is megszaggatná. :)

(#136281) 6030D válasza Fetz (#136280) üzenetére


6030D
Ármester

Mindenki másban hisz, nekem a Focuson a gyári KMC lánc után 2x volt Deore, aztán meg XT (HG-95). Egyszer volt azt hiszem Sram lánc is, az pl. hamar elnyúlt. Most meg Sram van és jó. Kaptak mindent, még nem is waxoltam, hanem olajoztam az elején. Felhasználásfüggő is. Azt kell venni, ami olcsó. :D

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#136282) trialboj válasza Runner_fxr (#136270) üzenetére


trialboj
őstag

Pff, na egy ilyennel tényleg gyerekjáték lehet a csere. Az enyém oroszosan, izomból lett berakva :)) Másodjára mert az egyik elsőre nyilván ferdén sikerült...

(#136272) ivana

Már a zsír is baj? nekem tele nyomta zsírral, amit én úgy ahogy letakarítottam róla azután, oda is beragadthat a por, v most miért baj ha meg lett kenve a csapágyház, de talán mind1, is kár ezen pörögni.

(#136273) Wombath

Hát Runner leírása alapján ezeket riktán kell szervizelni, szerintem versenyzőkön kívül akik ütik verik, senki nem piszkálja évente a csapágyakat. Ez a bringa mire igényelné, már remélem más tulajdona lesz, és az ő feje fog főni, hogy kihez vigye.

Runner_fxr

Én pont hogy nem a pénzt emeltem ki az előbb, hanem a mentalitást. Itt nem építenek utakat, tehát nem jön a nyugati ember, de a természeti adottságok sincsenek kiaknázva tehát minek is jönne, hiába vannak hegyek meg a tenger.
Egy ismerőstől sem hallom hogy az országban maradna síelni, inkább ausztriába megy ami 4x messzebb van és 5x drágább, bringa park pff, esélytelen, és a turistaösvények, infrastruktúrája is a béka segge alatt + ugye minden tele kutyákkal, tehát ez utóbbi nem is olyan biztonságos.

Én sosem voltam külföldön, de már a Bükkbe eljutva leesett az arcom, hogy még ezen a kis takony erdős szakaszon, is táblázva van az ösvény, és végig lehetett menni, pedig ott semmi nincs, a nagy erdőhöz viszonyítva, csak talán néhány boros pince meg termőföldek.
Én megfordítanám, arra hogy nem tudom mennyit kellene keressek, hogy itt maradva boldog vagy elégedett lehessek.

[ Szerkesztve ]

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#136283) Fetz válasza 6030D (#136281) üzenetére


Fetz
csendes tag

Meggyőztél! :R Már csak egy kérdés. Érdemes bele patent szemet venni, vagy csak akkor, ha állandóan leszedve akarom mosogatni?

(#136284) ZolkoW válasza Napfénysüti (#136275) üzenetére


ZolkoW
őstag

pont ezt akartam mondani :) én decában vettem 3e/db áron, mondjuk nem bántam meg, de ha ráér egy hónapot, simán rendelném ezt. egyébként oldalról betevőset kerestem, ki gondolta volna,hogy ilyen dolog is elfogy.. :U . ezért lett ez, a korábbi szintén decás tartók picit egybeértek ugyanis, ez orvosolta.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#136285) 6030D válasza Fetz (#136283) üzenetére


6030D
Ármester

Mosás függő. Alapból ezekhez a Shimano láncokhoz nem jár, illetve van olyan csomagos, amiben van, de meg kell nézni, mit adnak hozzá. Ha sokszor le akarod szedni, akkor érdemes bele. Nekem nem volt, vagy fent tisztítottam vagy sehogy. Inkább sehogy. :DDD

ZolkoW: azért montira nem biztos, hogy jó lesz ám a másfél dodós utánzat. Csak nézd meg egy maratonon a lefelék aljában mennyi kulacs van (már ha nincs sár és van sebesség). Ez az egybeérés is érdekes, én is úgy vettem a bringát, hogy a Ritchey kulacstartóból a függőleges annyira lentre engedte a kulacsot, hogy egy kis gumis csíkot rakott fel a tulaj, mert gondolom néha a vázhoz ért a kulacs. Most a Merida kulacstartóval meg még az ujjam is befér közé. Az 5,33 euro volt, 29 g. :) Annyi bajom van vele, hogy festett műanyag, így már fehéredik a kulacsnál, de majd filccel megoldom.

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#136286) Fetz válasza 6030D (#136285) üzenetére


Fetz
csendes tag

Akkor nem lesz szem. :B

Utolsó kérdés: Lánc waxból érdemes mást is megpróbálni, vagy csak a Squirt, ami jó?

(#136287) Runner_fxr válasza ivana (#136272) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Igen, meg lehet esztergálni, de, hogy olcsóbb lesz e, mire mindent megcsinálnak hozzá, abban nem vagyok biztos. Ez is akkor jó inkább ha magadnak meg tudod csinálni.

trialboj: Kalapáccsal sem feltétlen teszik tönkre, ha jól beillesztik a csapágyat, alátesznek mondjuk valami puha fát és úgy a megfelelő ponton ráütnek és egyből a helyére pattan, akkor végül is működhet tökéletesen utána. Kormánycsapágyaknál rengetegen beütik a csészét, csapágyakat a helyére, működnek, megoldható ez így ha nincs célszerszám. De azért mindenképpen nagyobb esélye van annak hogy valamit elcseszel, pláne forgáspontnál.
Filléres, alap bringáknál, hogy a helyére ütsz egy kormánycsapágy csészét kalapáccsal, mondjuk úgy, hogy a kutyát nem érdekli, működik az teljesen jól, semmi baja nem lesz. De minőségi bicóknál azért illik csapágy préssel dolgozni.

Ja bocs, én csak Magyar viszonylatban gondolkodtam, érthető a te álláspontod is, abszolút.

(#136288) 6030D válasza Fetz (#136286) üzenetére


6030D
Ármester

Érdemes, legalább megírod nekünk, hogy bevált vagy sem. :C Én csak a Squirtet próbáltam.
Itt próbálgattak még párat, de nem nagyon váltak be. Drágábbak, meg nehezebben beszerezhetők vannak még, amiről hallottam, illetve a Mucoff, de az nem tudom milyen (beszerezhető, de azt hiszem drágább :F ).

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#136289) bringasisti válasza ivana (#136272) üzenetére


bringasisti
őstag

Ott 0.015 a túlfedés nem lehet gond

BENEFON DELTA--------N8

(#136290) bringasisti válasza emiki6 (#136276) üzenetére


bringasisti
őstag

Ennek a kérésnek egy jelentősége van: fiatal koromban volt két menésem amire ma is büszke vagyok. Akkor nem lehetett rögzíteni mint most. Valaki megy egy nagyot elmenti és mikor olyan vén fasz lesz mint én vagyok akkor egy sör mellett megnézni. Semmi jelentősége nincs hogy 30 centi szint több vagy kevesebb

BENEFON DELTA--------N8

(#136291) Fetz válasza 6030D (#136288) üzenetére


Fetz
csendes tag

Hát, erre nem merek ígéretet tenni, de legalább utánaolvasok, hogy mivel érdemes esetleg még próbálkozni. :)

(#136292) itouchfan


itouchfan
senior tag

Egy amatőr kérdésem lenne ismét, azokhoz akik jártasak a szerelésben.
A használtan vett bringám múlt héten volt a Probike-ban átnézésen, és kértem fékbeállítást is, ami elvileg meg is történt, azonban azt éreztem azon az 50-60 km-en, amit azóta mentem, hogy valami nem oké a fékekkel. (Formula RX1 hidrós tárcsafékek). Ma tüzetesen megvizsgálva azt láttam, hogy a hátsó fék egy ponton beleér a fékpofába (kb 3 centinyi úton), a többi ponton nem, gondolom ahhoz állították be a féket. Azaz tulajdonképp van egy kis nyolcas, vagy elhajlás a tárcsában, ami szerintem nem azon a 60 km alatt keletkezett, amit azóta mentem. Az elsőt nem látom egyértelműen, de ott meg túl kevésnek tűnik a távolság a fékpofák és a tárcsa között, hang alapján az is beleér szerintem. (halk súrlódás, de csak egy ponton).

Mik a lehetőségek ebben az esetben? Egy fék állítás megoldhatja a dolgot? Tárcsa hajlítgatása gondolom elég barbár dolog, szóval ha a tárcsa nem oké, akkor cserélni kéne őket, igaz?

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#136293) bringasisti válasza itouchfan (#136292) üzenetére


bringasisti
őstag

Csak azt tudod hogy vagy centírozod vagy veszel másikat és amikor az is kulizik akkor centírozod

BENEFON DELTA--------N8

(#136294) jjeahh válasza thomas1997 (#136271) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nekem Saint van, elméletileg jobban bírja a vizet-sarat mint a Deore középcsapágy, eddig elégedett vagyok vele, pedig télen, hóban is használom.

proci0: :R

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#136295) tuki2200


tuki2200
senior tag

Sziasztok! Egy kis segítséget kérnek, teljesen laikus vagyok, valaki nem tudja megmondani ez kb. mennyit érhet? [link] [link] [link] :F :R

[ Szerkesztve ]

(#136296) itouchfan válasza bringasisti (#136293) üzenetére


itouchfan
senior tag

Köszi! Lehet elsőkörben megpróbálkozom a centírozással. De mitől kerül 8as a tárcsába, ha a kerékben nincs?

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#136297) bringasisti válasza itouchfan (#136296) üzenetére


bringasisti
őstag

Azért mert egy milliomod milligramm anyagot nem képesek még hozzáadni mert akkor nem veszi meg senki

BENEFON DELTA--------N8

(#136298) Ákkk válasza itouchfan (#136296) üzenetére


Ákkk
addikt

Fékbetétek állapota?

A technika nem az agy helyettesítő terméke.

(#136299) zoli03 válasza itouchfan (#136296) üzenetére


zoli03
őstag

Ha van gyakorlatod, nyugodtan hajlítgatod a tárcsát. Van hozzá szerszám is, ez nem gányolás. Egy erősebb fékezéskor is simán kerülhet bele nyolcas. Bár nem értem, miért látsz összefüggést a kerékben és a tárcsában levő nyolcas között.

(#136300) trialboj válasza itouchfan (#136292) üzenetére


trialboj
őstag

Nem kell tőle megijedni, akár kézzel is vissza lehet feszegetni, habár jobb nem összezsírozni a tárcsát, érdemes valamilyen lapos fogóval dolgozni, itt egy videó is hogy megértsd a folyamatot, max 5 perc, és rendben lesz. Nekem ice tech slx van elöl, pár hónap után már volt benne nyolcas, szóval ezt érdemes megtanulni, mert sokat kell használni.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.