Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Milyen mosógépet vegyek?
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #122683 üzenetére
Amúgy Garmin miért nem jó, ha navigálni is akarsz? A Wahoo áráért simán kapsz, sőt használtan jóval olcsóbban is, pl: 800, 800, Touring Plus (nekem ilyen van), 1000. Ha meg nem kell navi, akkor tényleg fölösleges lehet ennyit költeni rá, bár te tudod, az én agyamba bele van már kódolva a fillérb*szás
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #122696 üzenetére
Magyarországon is vannak azért komolyabb terepek, nem túl hosszúak, de a technikai szintje azért magas. Ha itthon tudsz biztonsággal, nagyobb tempóban, 40-60kmh sebességgel is akár, terepen bicajozni, és kb mindenhol lejössz, akkor egy osztrák komolyabb pálya is élvezetes lesz. Hasonlóan van mint a síelésnél, a komolyabb külföldi pályákon van a kezdőtől a profiig minden, kell egy megfelelő bringa, és kezdők is elgurulgatnak a maguk tempójukban a kezdő pályákon.
A Megavalanche azért komolyabb technikai tapasztalatot igényel, az biztos, de nem lehetetlen felkészülni rá.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Lánchossz számítására van valami arany szabály jellegű dolog?
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #122701 üzenetére
Az érintőképernyő az első ok (ami állítólag azért butácska a garminokon, mert így tudják kitolni az üzemidőt), ellenben nincs lehetőség telefonnal párosítani, és onnan elvégezni minden beállítást (wahoo ez tudja, és talán ez a legnagyobb előnye).
Nyilván kell a navi, ez az egyetlen ok amiért szükségem van rá, az összes videóban csak jókat írtak a BOLT ról. Az hogy nem tervez újra, engem nem zavar, telefon ott van mindig, és ott megoldom ha nagyon eltévednék, szerintem sokkal kényelmetlenebb egy olyan pici kijelzőn keresgélni és útvonalat módosítani.
Utolsó ok pedig az ár, újonnan a Bolt nem olyan pofátlanul drága, mint a garminos konkurensek.
Az ebayes használt piachoz meg úgy látszik nem értek 2 hete mikor ránéztem jó árban semmit sem találtam, amiket te linkeltél egész korrekt eladók hirdetése. Ha a hivatalos "akciózások" alatt nem találok újonnan valamit, lehet megvárom a januárt, karácsonyi ajándékokat akkor lehet pénzzé tenni : ))(#122705) deny330
Legkisebb és legnagyobb tányéron is lehessen tekerni vele, ha ez okés akkor nem lehet gond.
Én az egyik bringámon ez alá mentem, aztán kölcsön adtam valakinek, aki nagyon szépen demonstrálta miért is fontos amit fent leírtam. Úgy beszorult / feszült a lánc, hogy ki kellett venni a hátsó kereket, hogy vissza lehessen váltani vele, hajszál híja volt h szétszakadjon a lánc.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #122706 üzenetére
Szerintem gondold át, hogy csak az érintőkijelző miatt le akarsz-e mondani a Garminokról. Nincs valamelyik haverodnak, amit kipróbálhatnál? Persze, nem olyan gördülékeny az érintőkijelző, mint egy mai okostelefonon és kisebb is, de nem netezni fogsz rajta. Én pl. személy szerint kb. annyit használom, hogy 2-3 bökéssel kiválasztom az útvonalat, amit itthon feltöltöttem rá... így nekem nem hiszem, hogy bármivel többet nyújtana egy nagyobb kijelző, multitouch meg 8 magos proci . Ha meg navigálni sem akarok, csak aktivitást mérni, akkor tényleg egyáltalán nem kell használni az érintőkijelzőt, csak megnyomni alatta a második fizikai gombot.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz parkr #122709 üzenetére
520-ból asszem csak a Plus tud rendes navit, de amúgy van a 820-on is, meg az összes régebbi generációs modellen. Nemrég picit átnyálaztam a kínálatot, amikor én is navit kerestem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zodo
nagyúr
Tavasszal lehet könnyítenék kicsit a bringán.
Na nem azért .... csak teljesen feleslegesnek érzem a jelenlegi 3 x 8 sebességet mert összesen 1 x 4-5 sort használok a városban és terepre nem is szoktam járni.Teljesen laikus vagyok ezért kérdeznék pl. 1 x 8-9 esetében minden sor használható?
Milyen rendszerre érdemes váltani és mire kell figyelni a tervezés folyamán?Hajtómű: Shimano Alivio FC-T4060 hajtómű (26-36-48) 175mm hajtókaros amelyből csak a középső 36-os tányért használom.
Ezt megtartanám ha lehet mert csavaros lánctányérok lévén gondolom csak lekapom a két feleslegest de halottam a Narrow Wide tányérokról és ha szükséges cserélem egy ilyen típusra.
Hátsó agy: Shimano Deore XT FH-M756A
Hátsó sor: Shimano CS-HG 31 -ből 11-30 vagy 11-34 szokott fent lenni.
15-17-20-23-26 tárcsákat használom
Első váltó: Shimano Altus FD-M191
Hátsó váltó: Shimano Altus RD-M310
Váz ha lényeges pedig Csepel Woodlands Cross 700C 1.0[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #122705 üzenetére
Több módszer van,én úgy szoktam,hogy elől-hátul legkisebb,és addig feszítem a láncot amíg a hátsó váltó picit húz,és nincs teljesen összecsukódva.
zodo...ha az olyan könnyű volna,hogy ledobunk 2 tányért és az első váltót,aztán áldja isten...de nem,mert valaminek ott kellene tartani a láncot azon az egy tányéron,melyen addig a váltó terelője vigyázott a bentebb eséstől,a nagy tányér meg a kintebb eséstől.Szerintem a biztonságos futáshoz kell oda egy láncterelő,vagy egy drága neróúájd hajtómű...de megmondja Iivana,ő nagy buherátor.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zodo
nagyúr
válasz Hasaggymeg #122712 üzenetére
Köszönöm, kíváncsian várom az útmutatást!
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #122693 üzenetére
Nekem egy motoros esés miatt 4 éve a térdem ment szét és a sípcsontom.4db 8cm-es csavart,meg 2 lemezt tettek be.Elestem úgy motorral,cross pályán,hogy a bal lábam becsuszott a váz és az elsö villa közé,és elestem úgy.Ellenségemnek se kivánom azt amit átéltem.Majdnem újra kellet megtanulnom járni,az is hónapokba telt.Mütét helyi érzéstelenitésel volt,gerincbe kaptam,3 napig a t*kömet se éreztem mikor mentem wc-re 12öltésel varták össze,1évig voltak bent a csavarok és a lemezek.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, az Exustar márkával van valakinek tapasztalata? Haverom akar egy normális pedált, mert már elege van a kotyogós Bikefun szirsz*rokból és mivel helyben most épp semmi jót nem lehet kapni, felajánltam, hogy amúgy is rendelni akarok egy nagyobb pakkot és rendelek pedált is neki, így megúszná a postaköltséget... konkrétan ez a modell tetszett meg a srácnak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Massmurderer #122714 üzenetére
Mass murderer of knees and shin bones? 😂
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
válasz Zsohi #122717 üzenetére
A Saint agyak is hasonlóképp, 25 ezerért vettem a párt nagykeráron, 6-7 évig kiszolgáltak úgy, hogy hozzájuk se nyúltam, miközben egy átlag, erősített gyorszáras Novatec agy fél évig bírta nálam. A legjobban elköltött 25 ezer volt. Azóta gondolom minimum 4x ennyibe kerül (nem néztem most).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Azért nem hasztalan, ha fent van a nagytányér is. Azt ne mondd, hogy 20-25 km/h-nál soha nem tekersz gyorsabban, hogy fel se váltasz a 36 fogas középsőről! Ott valami nagyon nem stimmel akkor. Traktorgumikat használsz, vagy mi? Esetleg a fekvőrendőrök hírhedt városában élsz?
A legkisebb tányért minden további nélkül bármikor lekaphatod, csak a váltót kell szépen hozzáállítani a megváltozott helyethez. Ez az, amit én minden gépen eljátszok, országútin és MTB-n egyaránt. Ráadásul ha ügyes vagy, akkor a középső tányérra 2 beállítási lehetőséget kalibrálsz a váltón, attól függően, hogy hátul épp hova váltasz, így sosem fog darálni a cucc.
Az egytányérosítás esetén viszont a rögzítőcsavarokat valószínűleg cserélni kell (hiszen 2 tányérra vannak kitalálva széességileg), abban pedig nem vagyok biztos, hogy a váltó bírja-e az egyhelybe fixálást.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zsohi #122717 üzenetére
Kösz, bár egyrészt max 30-35 eurt szán rá, másrészt meg anno többen írták emlékeim szerint, hogy bár tartós, de ez is hajlamos megkotyogósodni és a haverom a kotyogástól már totál ki van . No meg b*romira nehéz és vaskos pedál, kecsesebbet szeretne... eredetileg az volt a cél, hogy valami olyant szeretne mint az enyém, mert ez lapos, tapad és nagyon bírja a strapát, csakhát ő majdnem 100kg, ezért egy műanyag kompozitot nem mer megkockáztatni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #122717 üzenetére
...
(#122717) Zsohi...ami a Saint pedált illeti,nekem 2015 júniusától a még nem "butított" változat van,de némileg árnyaltabb a véleményem az "elpusztíthatatlanságát" illetően.Viszonylag korán,pár hét,1-2 hónap után máris szét kellett szednem egyiket,majd másikat is mert kottyantak,és pattogtak a talpam alatt,ami után aztán már sosem lettek olyanok mint újan.Lehet nem kellett volna szétszednem,de zavaróan pattogtak,és érezhetően kotyogtak.Jó tulajdonságuk a szervizelhetőség,azóta már többször is kentem őket,ugyanakkor roppant nehéz pontosan beállítani a hézagolást,minden próbálkozásnál muszáj ráhúzni a kontraanyát és visszaszerelni a pedáltestet,hogy érezd jó-e az úgy.Ha mégsem,kezdheted elölről az állítást.(Golyók benne akkorák mint a kaviár,hogy egy fórumtárs szerelőjének szavaival éljek. ).Másik hátrányuk a súly,enyém még kereken 500gr a kettő,ez az általad linkelt "buta" változat már még ennél is nehezebb.Amúgy valójában így is tartósnak mondhatóak,hisz megvásárlásuk óta beléjük tapostam vagy 30.000 kilométert,tapadnak is mint állat,amiről sípcsontom sebhelyei is tanúskodhatnának és méltóságteljesen "öregednek",ami azt jelenti,hogy a szál-csiszolt alumínium pofás még úgy is,hogy lassan kitapostam belőle a belegravírozott Saint feliratot is.(Valahogy így)Amúgy érdekesen van felépítve,a 2 görgő sor a tengely hajtókarral ellentétes oldalán,a sárga színű,amúgy alumínium cső menetes vége utáni kis szürke acél henger 2 végén helyezkedik el,és az egész terhelés ezen a rövid acélhengeren van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
N.GÁBOR
aktív tag
Sziasztok!
Egyre jobban tetszik ez a 38-40 km-es munkába ingázás bicóval.
Nem tenném le télen sem a bringát, de gondolom most azért kéne olajozni a láncot. (Restellem de eddig nem foglalkoztam vele)
Esőben nem megyek, de ködös nedves időben azért előfordul.
Mit javasoltok:- olaj
-wax?- spray
- csepegtető?
A spray gondolom gyors de nem megy mindenhova?Milyen márka vagy mindegy?
- én kb csak a wd 40-es ismeremElég havonta kenni (400-500 km) vagy inkább hetente?
Köszi
May the force be with you!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #122723 üzenetére
Ha ennyit beletekertél és még működik, akkor jó cucc, csak hát csodák nincsenek, a kotyogás én úgy érzem a golyóscsapágyas megoldással együtt jár, olyant még nem láttam, ami ne kotyogósodott volna meg. Engem mondjuk különösebben nem zavarna, kivéve amikor tolom a bringát és minden kátyúnál meg járdaszegélynél zörög a pedál mint egy kisértetkastély . Mondjuk, ha jól teletömöd zsírral, akkor egy ideig elhallgat... A haverom viszont a kotyogástól és pattogástól már sikítófrászt kap, neki olyan kell, ami lapos, harap, 30-max 35 euró és évekig működik karbantartás nélkül.
Enyémben a siklócsapágyasban csak 12000km lehet max, de eddig nem kotyog egy tized milimétert sem és még szétszedni sem kellett. Cserébe nem tudom ezek a műanyag kompozitok mennyire bírnák a strapát egy 90-100kg+ ember alatt, szerencsére én csak 66kg vagyok.N.GÁBOR: Én wax hívő lettem, de télire jó lehet az olaj is, mert a hó és a víz amúgy is állandóan lemossa. Arra, meg hogy heti/havi hányszor kell kenni, majd rá fogsz jönni sztem, ez teljesen egyénfüggő, meg nem mindegy az sem, hogy milyen körülmények között tekersz és mennyi víz, sár, por éri. Ha látod, hogy retkes már vagy érzed, hogy darál, akkor érdemes lemosni-letörölgetni és újrakenni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz N.GÁBOR #122724 üzenetére
Én is wax-ra szavazok, azon belül is Squirt.
Fel kell csepegtetni, egy éjszakát dermed, aztán másnap mehet a bringa. Mivel folyton kinyomja magát a görgők közül, ezért hozza magával a retket is, így nagy tisztogatásra nincs szükség. Felesleges lekefél (esetleg egy kevés oldószerrel áttöröl), új réteg felcsepegtet, dermedés után megint jó a lánc.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #122723 üzenetére
Nem kell szétszedni, az a titka. Tavaly tavasszal vettem az 520-at, azóta nem volt szétszedve, nem is kotyog és úgy forog, mint újonnan. Idén vettem használtan a 770-et, patika állapotban, az van a fókán, kap sarat, vizet, ahhoz se nyúltam, hibátlanul megy. Kérdeztem a szerelőt, hogy érdemes-e megbontani, ő is azt mondta, hogy alapból nem, max majd a következő nagy generálkor. De akkor is szerintem csak ezt a gyors kenést csinálom meg rajta, így nem kell utána a hézagolással tökölni.
Az 530-at anno többször szétszedtem, akkor meg is utáltam ezt a kónusz beállítósdit, hogy 3x kell kiszedni a pedáltestből a tengelyt, hogy aztán mindent összezsírozva húzzál a két pici anyán... Ráadásul ha menetrögzítőzöd, mint gyárilag van, akkor még finomabb a dolog, mert azt ugye csak a száraz meneten tudod megcsinálni.jjeahh: azért ha 14 hónap alatt tekertél 12e km-t (terepen), az elég kemény...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Shy
tag
Sziasztok!
Hétköznapi bringás vagyok napi néhány km-t bringázok munkába kb. Az a kérdésem a hátsó keréken a belsőt kicseréltem de utólag vettem észre a gumit menetiránnyal szemben, fordítva szereltem vissza, ilyen esetben érdemes visszaszerelnem ezt normál állapotba? Milyen hátránnyal jár ez ha így marad?
Köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
trialboj
őstag
Milyen gumiról van szó?
Ha valami városi, akkor nedves körülmények között lehet kicsit kevésbé fog tapadni, habár szerintem ott minden csúszik aminek nincs foga a futófelületen.
Ha van hozzá helyed, nem nagyon kínlódós leszedni és akad szabad 10 perced érdemes lehet megfordítani, utána pedig figyelj arra is, hogy a gumi márkajelzése pont a szeleppel egy vonalban legyen Ez amúgy semmit sem befolyásol, de egy íratlan szabály"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #122729 üzenetére
van mögötte elmélet is, mégpedig hogy könnyebb megtalálni a tüskét a külsőben, ha nagyjából tudod, hol a lyuk a szelephez képest.. de én még életemben nem vettem úgy ki belsőt, hogy figyeltem volna, hogy ne forgassam át, meg ilyenek szóval én tapogatok a külsőben, hogy van-e tüske.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122732 üzenetére
Nézve a képet kissé bánom nem gondoltam jobban át és tanácsoltam neked,hogy ne vásárolj sem ilyent,sem pedig ilyent,mert az új,integrált hajtóművel bizony már egyikre sem lesz szükséged többet. Add el (oda) valamelyik haverodnak.
6030D...nahát,ezt ki is próbálom (azzal a különbséggel,hogy jól kitörlöm előtte),eszembe nem jutott volna megtölteni azt a pedáltestet zsírral! Sőt,azt mindig szépen ki is töröltem,gondolva,hogy az a henger amin tulajdonképp forog a pedáltest,meg kell szoruljon a testnek a belsejében. Szétszedéskor sem volt ott zsír,csak a golyók között....de most lesz,mert furán nyikorog a talpam alatt újra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #122733 üzenetére
viszont a régit ki kell szednie, ahhoz lehet, hogy jól jönnek
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #122733 üzenetére
Én úgy emlékeztem, hogy valamiben kimossa a tengelyrészt, és úgy rakja vissza, de aztán inkább rákerestem a videóra. Viszont én is így csinálnám: áztatni mondjuk brigó 2000-ben, utána mosás, papírtörlővel rázogatás, majd mehet neki a zsíros cucc. Mindig a sok zsír szigetel a legjobban.
Reggel téma volt, ki a hörcsög, jelentem tegnap kipróbáltam, én. Nézegetem a bringákat, és (sajnos) a legtöbb esetben 1x hajtással lehet kifogni a fincsi darabokat. Ami nem feltétlen baj, csak ódzkodik tőle az ember, amíg ki nem próbálja. A legtöbb gyári 1x hajtás 30, 32 vagy 34 tányérral van szerelve. A mászós fokozat nem okoz gondot, határ már a csillagos ég (vicces, ahogy egymásra licitálnak a gyártók, Sram 50, XTR 51, Sunrace 52...), a másik végen viszont marad a 10 vagy 11 (a 9-et most hagyjuk az e13-nel, 60e-ért nem fogok venni sort a 9 miatt). Ha síkon erős az ember és haladni is szeretne, esetleg lejtőn beletekerni, akkor félő, hogy kevés lesz.
Szerencsére a középső lánckerekem pont 30-as, a sor 11-36, így tegnap kipróbáltam, meddig bírom. 3-an voltunk, én voltam hátul, így az erő másodlagos volt, a lényeg, hogy meddig tudom elpörgetni a 30/11-et. 38-40 km/h-nál volt az, amikor már nagyon pattogtam, nem bírtam teljesen körbe forgatni. Ez a kalkulátor szerint 110-es pedálfordulat. 32-es lánckeréknél ez ~43 km/h, 34-nél 45 km/h lenne. Viszont egy 32/10-nél is 47 km/h. Nyilván ezek már borzasztó sebességek erdőben, de egy 90pf/38 km/h azért élhető, és van még hova gyorsítani, ha nagyon kell. Ja, és 29"-nál ez +2 km/h...
Lényeg a lényeg, jó ez, egyszerű, könnyű, aztán majd kiderül milyen. Váltót meg bármikor fel lehet rakni.
Na fotelbringázásnak vége, folytatódhat a topik.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #122735 üzenetére
Nekem 32T + 42 hátul olyan kevés mászni, mint a picsa. Hamar kifulladok vele, de már találtam 30T első tányért, csak a SRAM nem gyárt az én hajtokaromhoz. Az új vázakon sokszor már felfogatás sincs az első váltónak. Egyértelmű, hogy merre terelnek. Ja, izé. Egyszerű: 3 helyen járt az én 1x11 gépem. Most már jól működik, csak gányul néz ki alátétes első tányérral...nem keveset szoptam vele.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #122734 üzenetére
Arra kérhetett volna kölcsön...vagy levágja,mert úgyis kuka. Akkor már csak a középcsapihoz kell,de azt 500-ért levették volna a szervizben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Slownz
senior tag
Sziasztok!
Légszűrős maszkokról mi az általános vélemény? Érdemes beszerezni vagy placebo? Ha érdemes, mi az ajánlott vétel?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #122733 üzenetére
Ne bánd, szükségem van rá, mert ahogy ZolkoW is írta, a régit le kell szednem
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #122739 üzenetére
Néztem a Sunrace sorokat, de 265 grammos sor után nem akartam 465 grammost feldobni. Nem hajtom a grammokat, de azt azért már túlzásnak éreztem. Szerintem már ezt a 394 grammos GX sort is nehezebb megindítani, mint az X01-et. Következő csere alkalmával ki fogom próbálni a drágábbik GX sort, az már csak 325 gramm. Illetve nem szerettem volna megbontani a SRAM egységet sem, bár az első tányér esetén kénytelen leszek.
Mondjuk egy előnye volt, hogy X01-et szedtem le a gépről: használtan elment annyiért, hogy kb ingyen volt a GX csere
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #122732 üzenetére
Pff, te atya ég, mikor te ezt megrendelted, egy csomagom már Bukarestben volt, azóta sem kaptam kézhez, az összes útba eső nagyobb városban volt már
Eléggé idegesít hogy nem nyitottad ki azt a nagy dobozt, és nincs is rajta írás, abban mi van? hajtókar ?
És abban a két sárga tubusban, mi van? libazsír?
Kíváncsi vagyok mennyi lesz a bringád súlya ha pl a telót is kicseréled, azt írtad hogy most van 13 kg-nál, ami azért fura, mert az én trek bringám is 13kg, és azon hasonló felszereltség van mint amit te most összeválogattál, csak az sram megfelelője.
Más:
Rövid értékelést erről a markolatrólNS Bikes Hold Fast Grip, szerintem brutál jól néz ki... a képen. Tegnap megnéztem élőben is az egyik boltban, és tényleg igaz, hogy a gyűrű műanyagból van. Rettentően demotiváló, mert bután néz ki, főleg a fekete verzió, aminek barnás a felirata, ami kb semmilyen más színnel nem megy, ráadásul még csak nem is szép, olyan mintha már le lenne kopva, vagy nem sikerült egy árnyalatra festeni (a képen nem ez a verzió szerepel, a fekete markolat barna NS felirattal jön).
Eleve nem tudom a műanyagot meddig lehet szorítani, nem-e pattan el ha túlhúzod, vagy nem-e csúszkál ha nem szorítod meg eléggé.
A markolat rész rendben van, nagyon jó, közepesen kemény gumi, viszont szinte biztos hogy gyorsan fog kopni.
Én senkinek nem ajánlom, ennél szinte csak jobb modellek vannak, kevesebbért.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #122742 üzenetére
Urgent Curier hozta, ezért szeretem őket . A nagy dobozban volt a hajtókar, ja. A sárga tubusokban valami csapágyzsír van... Én is kíváncsi vagyok a súlyra, bár szerintem olyan sokat nem dobok le a bringáról, sajnos a Rockshox villák nem a világ legkönnyebbjei még levegősben sem, egy hasonló árú Manitou vagy Suntour jóval könnyebb, mint a Recon RL.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #122741 üzenetére
394 grammos GX sort is nehezebb megindítani, mint az X01-et...ha te érzed a 2 sor "megindításának" nehézsége közötti különbséget,akkor a wattmérő kutya f@sza a lábaid mellett. Azt a súlyt,vagyis 100 grammot még a kerékpár összsúlyán is nehéz lenne érezni egy 20%-os lejtőn,nemhogy a megforgatásának a többletenergia igényét.(Napszaktól függően szerintem saját testsúlyod is változik akár 500gr-ot,ide vagy oda.) Ugyanakkor persze érhető ódzkodásod egy szinte dupla súlyú sor felszerelése esetén.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #122744 üzenetére
Csak azt felejted el, hogy nem mindegy hol van az a plusz súly. 100g-al könnyebb külsőt is meg lehet érezni. Persze ez csak top gépek esetén igaz. Egy sár nehéz bringa esetében nyilván nem fogsz megérezni ilyen különbségeket.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #122745 üzenetére
Egy gramm-mániás nyolc kilós gépén igen,meg hát egy felszerelt gumi kerületi sebessége is számottevő,de egy lánckeréksort felpörgetni?! Ami meg a gramm-mániát úgy egyáltalán illeti,én teljesen értem,hogy egy amúgy sem nehéz kerékpár további könnyítése a grammok innen-onnan való lefaragásából áll,így ha a könnyítés a cél,valóban jó nézni egyes alkatrészek súlyát is,melyek összesen akár + kilókra is rúghatnak.
(#122747) Toobee ...a sor súlyát továbbra sem hasonlítanám a kerék és a gumi súlyához.Talán annyival rosszabb pl. a pedálok súlyánál,hogy nem a kerékpár központja körül helyezkedik el,így esetleg nehezebb mozgatni technikás terepen,de kipörgetése nem hiszem számottevő energiát emésztene fel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #122746 üzenetére
Runner már megválaszolta előttem, nagyon nem mindegy, hogy hol van az a tömeg. Ugyan az én gépem nem 8 kg-os, de a maga nemében szerintem könnyűnek számít, ezt nem is akartam elbaszni. Pedálból például pont nem érdekelt, hogy 380, vagy 500 grammos, de kerék, gumi, sor nagyon is fontos ilyen szempontból.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #122746 üzenetére
Szerintem a lendkerék megindításához hasonlóan kell nézni, tehát egységként. MInél nehezebb valamit akarsz megpörgetni, annál nehezebb. Ha a kereket nézzük: kerék 900 g, gumi 600 g, tej+szelep 100 g. Ez 1600 g. Erre jön még a sor, és ha itt nézed a 150 g különbséget, akkor az majdnem 10 % (össz 7,5%). Fizikában jártasak biztos kiszámolják, ez mennyivel több energia, főleg, ha a gravitáció is ellened dolgozik. Nyilván más, ha a +1 kulacs vizet kell csak felcipelni.
500 g-ot meg egészséges embernek reggel 10 perc alatt változik a súlya. Még többet is!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #122746 üzenetére
Egy adott gramm többlet a keréken 3* annyira terheli a hajtást mint ha a vázon lenne mivel nem csak vinni hanem pörgetni is kell
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #122748 üzenetére
+(#122749) bringasisti
Nem vagyok jó fizikából,de annak a bizonyos lendkeréknek súlyából minél több helyezkedik el a forgástengelyhez közel,tehát minél kisebb kerületi sebességre kell gyorsítani,annál könnyebb megindítani is...de ha nem így van,majd kijavít egy egggyetttemmmista.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest