Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ribarszki
őstag
Kedves Fórumozók!
Vásárlásban szeretnék segítséget kérni.
Anyósomnak (170cm, 55éves) szeretnénk kerképárt vásárolni, aki a Bakony menti faluban lakik. Minden nap kerékpárral jár tanítani ami kb 2km a lakástól, de mivel nincs jogsija, néhány hetente tesz kisebb túrát a szomszéd faluba is, ami 8-10km. Vannak nagyobb emelkedők is az útban.Tehát nem extra igénybevételre lenne, de ne is essen szét pár év alatt. Terepre nem használná soha.
Fontos, hogy felszerelt legyen, az sem baj ha kosár is van rajta.
Mi túra/trekking kerékpárokat nézegettünk, de sajnos nem jutottunk 1-ről a 2-re. A helyi kerékpárboltos a Csepel Traction 200-as kerékpárt ajánlotta nagyon.
De nyitottak vagyunk másra is.Mondjuk árban eddig a 130/140.000Ft-ig menjünk el.
Nem gondolnám, hogy sok váltós kerékpár kellene neki, ilehet jobb lenne egy normális agyváltó. Egyszerűbb is kezelni.Van ebben az árban ilyen célra ajánlott, bestbuy kerékpár?
Köszönöm szépen a segítséget!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122399 üzenetére
Villás kell 13-as a pedálhoz,imbusz valami kicsi szokott lenni,de az sem mindegyiknél.Nejemé olyan (XLC),hogy nincs fogható rész rajta,csak a pedál végébe mart imbusz lyuk.
Láncvonal...teljes tengelyhossz (tulajdonképp hátsó papucsok közötti távolság) fele a váz hosszanti tengelyének közepe.Az attól mért hátsó sor közepe (kilencesnél a négyes kerék,tízesnél az ötös és hatos közötti rés,stb.) a láncvonalad,amihez az első lánctányért kell hézagolni (egyesnél a közepét,kettesnél a kettő közötti hézag közepét,hármasnál értelemszerűen a középső tányért),amit ugyancsak a váz tengelyének közepétől ugyanannyira kell (vagyis igyexel,mert pontosan nem is mindig lehet) tenni.Én fel szoktam tenni a csapágyakat meghúzás nélkül,rápróbálom a hajtómű lánctányéros/tengelyes darabját és mérek.Hamar kiderül hogyan kell hézagolnod.Sok lehetőség nem lesz,adni szoktak hozzá talán 3 darabot,de oda teszel kettőt ahova kívánja.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
-
trialboj
őstag
Az elmúlt hónapban sokat kóvályogtam nem létező ösvényeken millió tövises ágas bozótos részen, az adatokból esténként osm térképet frissítek.
Csodálkoztam is hogy 1 db defektem nem volt, egy idő után már táskát sem vittem, elég volt a foltkészlet. Pár napja kaptam egy lassú defektet, de elég volt indulás előtt felfújni, 4 órát kitartott úgy is, aztán ma leeresztett teljesen.Lekaptam a gumit, és leesett az arcom hány tövis volt benne, legalább 4et szedtem ki de lehet volt 5 v 6 is. Mind jó nagy, és erős. Nem létezik hogy ezt mind az utolsó alkalommal szedtem össze, de ha mégis akkor sem értem hogy bírt ki 10km-t aszfalton, hazáig. Ha a tövis beleáll akkor egy ideig tömíti a belsőt?
Ez amúgy az első gumiról szól, ami igen csak öregecske, de ennek ellenére is alig kopott valamit. Én 3300at tettem bele és ugyan így nézett ki mikor megkaptam.
Hátul könnyen gördülő gumit használok RaceK, tehát oda nem raknám fel, ilyenkor mire lehet használni ? kár lenne kidobni, de nyilván túrázni már nem mennék vele (le is cseréltem egy virgonc x-kingre)Illetve az érdekelne, hogy az idővel elöregedett abroncs réteg miatt, lehet hogy gyengül a tövis védelem?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
bringasisti
őstag
-
erh75
tag
válasz BullZeye #122389 üzenetére
Mi vettünk 36-ost a 145 cm magas fiunknak , amit majd a feleségem fog megkapni ha kinövi a gyerek.Feleségem 160 cm, ő próbálta ki és neki tökéletes a méret.
Nem vagyok kerékpár szakértő, de mi maximálisan elégedettek vagyunk. Egyedül azt furcsállom , hogy nem harapósabb a tárcsafék... -
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122410 üzenetére
Nem nagy cucc. A négyszöges leszedése:
1. Csavarok ki 8-as imbusz vagy a csőkulcs
2. Hajtókaronként lehúzó beteker jó alaposan, utána lehúzod
3. A monoblokk szerszámmal kiszeded a monot, ehhez lehet kell egy bazi nagy 32-es villáskulcsIntegrált beszerelés:
1. Csészéket megzsírozod
2. Csészék be a szerszámmal
3. Jobb hajtókar be
4. Bal hajtókart felrakod és beállítod a cuccot a műanyag csavarral, hogy ne kotyogjon
5. Finoman meghúzod a két csavart a bal hajtókaron, felváltva negyed-fél fordulatonként (először nyilván betekered addig, hogy már szoruljon kicsit és utána kell így)[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz emiki6 #122411 üzenetére
Szerintem ha csak látszani akarsz, bármelyik szilikon villogó megteszi, arra figyelj, hogy ha hosszú távokat is mész, inkább elemes legyen. Táskából nekem 1.2 literes Roswheel van.
ivana: .
A kompatibilitáshoz valaki valamit?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122414 üzenetére
Kompatibilis, én konkrétan egy ezer éves exage hajtás helyére dobtam fel egy ugyan ilyet azon is tökéletes. Én roseról kaptam hozzá középcsapit is, de egyeztetés után kiderült, hogy az alapból nem jár.
73mm-es csapágyház esetén (szinte biztos ilyened van, de azért mérd le) egy darab 2.5mm-es hézagoló kell hajtásoldalra.
-
6030D
őstag
válasz emiki6 #122411 üzenetére
Szerintem:
Előre
Hátulra, az első villogó meg elég a kivilágított városban, ahova nem kell a Gaciron. Olyan fénye van, hogy csak az nem vesz észre, aki nem akar. (Konkrétan új elemekkel nem bírsz belenézni).
Táskának meg ha csak kis dolgoknak kell, akkor elég a nyeregtáska. A konzolost könnyű le-, felrakni, de a tépőzáras is megoldás, ha nem sűrűn kell. Most nézem, hogy ez nem is tépőzáras, hanem csatos, még jobb. Kulcsra figyelj, mert összebaxa a táskában a kijelzőt.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ribarszki
őstag
válasz Peterhappy #122416 üzenetére
Igen, jóban vagyok vele. Tehát nem akarom megviccelni
-
emiki6
veterán
válasz 6030D #122418 üzenetére
Elsőnek kellene egy gyenge villogós, ami nagy szögben vilagít megy egy olyan, ami erős, nem vakítja el az autósokat, de elégségesen megvilágítja az utat. Hatulra meg valami olyan, amit nehez nem észrevenni.
Ha nem feltétlen érdemes aliról vagy roseról venni, akkor a biketrade97-hez van kedvezményem, onnan venném.
Velotech ultra 2000? (Annál drágábbat nem vennék...)
Azok a velo szilikonosok megbízhatóak?Jeahh: szilikonos szarjaim vannak, de nem szeretem őket.
[ Szerkesztve ]
"De hát ez a demokrácia, ugye, hogy sok különböző érdekcsoport, hosszas egyeztetés után megállapodik abban, hogy érdemi változás azért mégsem lesz."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #122407 üzenetére
Igaz,15ös lesz az! ...de van ilyen pedál,melyhez nyolcas imbusz kell.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #122421 üzenetére
Igen, bár az én véleményem hogy azért nem gond ha tömör a tengely és nincs ott egy szögletes üreg.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #122424 üzenetére
Csak a végében van egy 5mm mély lyuk,az sokat nem változtathat teherbírásán...nekem inkább azzal van bajom,hogy az ilyent nem tudod rendesen meghúzni,hisz ahhoz gyenge a nyolcas imbusz és már hajlik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz emiki6 #122420 üzenetére
A szilikonos 20 %-kal olcsóbb a bringabutiknál, nem tudom mennyi kedvezményed van a másik boltban.
Velotech Ultra 2000... vicces, hogy Solarstorm feliratos lámpa van a képen, legalább mindenki tudja, hogy ugyan az, mint az alis. Szerintem feleslegesek ezek a fotonágyúk, mert aszfaltra minek, kemény terepen meg szétrázkódik az egész berendezés (lásd az előző hsz-ban a linkelt tapasztalatokat). Meg a fényezést is tönkre teheti, meg sz@rul is néz ki.
2 éve mennek kb a linkelt villogóim, a hátsóban most fogok elemet cserélni. Szerintem jó, nem ütöttek el, nem jöttek ki elém, világít. Ami előnye egy korábbi villogósomhoz képest, hogy felül rátakar a gumi a ledre, ezért a szemedbe nem világít a kormányról, mint mondjuk ez.Hasaggymeg: [link]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bringasisti
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122431 üzenetére
Hát hogyne lehetne,mérd meg a csapágyházat amibe belemegy.Lemaradtam...
(#122432) ivana...vintidzs.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #122433 üzenetére
& ivana: Köszi, akárhogy mérem 69mm jön ki, ezek szerint jó lesz nekem a DEORE SM-BB52, amit kinéztem? azt írja, hogy Suitable for housing width 68/73 mm, szal gondolom igen.
Érdekesnek tűnik ez a vintage monti, csak én látom az első gumit durván ducinak? Milyen széles az?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FIREBLADE78
addikt
Aki új bicajt akar venni most 25% kedvezmény van YT jeffsy-re. Kár,hogy nem a capra
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122434 üzenetére
Akkor az vagy 68-as vagy 70-es meg olasz menet bár utóbbit nem hiszem. Ha 68-as akkor be kell rakni mindhárom hézagolót hajtásoldalra 2-őt, bal oldalra 1-et.
Sima 2.2-es Xking, mondjuk ebbe a villába szerintem belemenne a 2.4-es is. Hátul 2.0-ás Race King. Ezeknek valamivel keskenyebb még a felnijük ezért szélesebbnek tűnik képen.
-
ivana
Ármester
-
6030D
őstag
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz zoli03 #122440 üzenetére
Hm? Már a Deore sem jó? . Csak azért raktam ezt a kosárba amúgy, mert a hajtókar leírásában ezt ajánlják hozzá. Esetleg ez a SHIMANO XT BB-MT800 jobb? Ennél nem írja, hogy "Incl. spacers", vagy azok a gyűrűk a képen azok?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz zoli03 #122443 üzenetére
Ok, kösz, Saint bedobva a kosárba... mondjuk alattam szvsz különösen sokáig húzzák az alkatrészek, a jelenlegi monoblokkom gondolom valami legolcsóbb vacak és mégsincs semmi gondom vele. Sokat tekerek, sárban és hóban is, ez igaz, de gondolom az is számít, hogy csak 65kg vagyok, így alattam nem hajlik-törik semmi
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parkr
őstag
ha már négyszöges téma.
van valakinek ötlete, miért lazul fel mindig a bal hajtókar?
igaz, filléres szar acél hajtómű (munkábajárós gép), de már nagyon tud idegesíteni.
csavar alá alátét esetleg segíthet? -
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #122448 üzenetére
A maratonos videóid alapján gondolom kapott nálad is sarat rendesen. No meglátjuk, lehet bepróbálom, most a paypal egyenlegem úgy áll, hogy ha Saint-et veszek, akkor a fogaskoszorú csere nem fér bele, ha Deore BB-52-őt, akkor igen. Bár végülis mindegy, 2-3 hét múlva újra lesz a paypalemen pínz és akkor megejthetem a fogaskoszorú cserét is. A váltógörgőket érdemes cserélni? Gondolom igen, azok is kopnak...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest