Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#122301) -=RelakS=- válasza Hasaggymeg (#122298) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Nézz utána!
A %-os emelkedés azt mondja meg, hogy megtett adott útvonalon mennyit emelkedik az út. 100%, ha ugyanannyit emelkedik, mint amennyit megtettél.
Egyszerű számítás: emelkedés méterben/megtett út méterben * 100

Alkalmazások rész

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#122302) Hasaggymeg válasza ZolkoW (#122299) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Én is olvasok ilyeneket,de akkor nem igazán értem.Én logikával operálok,mert matek nem volt soha a kedvencem,így józan paraszt ésszel úgy gondolom,hogy a % az a szintkülönbséget jelenti,vagyis 50% az 500m előre haladás alatt 50m szintkülönbséget,míg a 100% az függőleges emelkedést jelent...de javítson ki aki jobban tudja.Ha jól emléxem volt is egy alkalmazásom telepítve a telefonra,mely mindkettőt mutatta egyszerre,és ott is a 90° volt a 100%. :F

(#122301) -=RelakS=- ...én is így gondolom.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122303) -=RelakS=- válasza Hasaggymeg (#122302) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Könyörgöm, a 90° az merőlegesen felfelé, tehát adott útszakaszon az emelkedésed végtelen!
Angol wikipedia
Szép szemléltető ábra:

szóval nem azt mondod, mint amit én :)

józan paraszt ésszel úgy gondolom,hogy a % az a szintkülönbséget jelenti,vagyis 50% az 500m előre haladás alatt 50m szintkülönbséget,míg a 100% az függőleges emelkedést jelent.

Nem. 100% azt jelenti, hogy 500m előre, közben 500m felfelé. Ez egy derékszögű egyenlő szárú háromszög, ahol nem a derékszög fogja az emelkedés szögét megadni. Pont úgy, ahogy az 50m emelkedés 500m-en is tartalmaz derékszögű háromszöget ott, ahol az 500m és az 50m találkozik.

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#122304) Ironizer válasza ZolkoW (#122299) üzenetére


Ironizer
tag

Így van. Nem csoda, hogy így repkednek a százalékok itt a topikban. :D A (valós) 20% az már egy igen combos emelkedő. % mérésre talán a barométeres mérő a legpontosabb*, de azért annak se kell elhinni mindent. Sőt, térképnek sem feltétlen, láttam már furcsaságokat.

*Mármint a praktikus mérőeszközök közül. Amúgy nyilván az a legpontosabb, ha fogsz egy mérőszalagot, egy vízszintezővel kimérsz 1 méter vízszintes szakaszt, és megméred, hogy mennyit emelkedik azon az egy méteren - de persze ez csak annak az 1 méternek az emelkedését fogja megmondani

[ Szerkesztve ]

(#122305) Hasaggymeg válasza -=RelakS=- (#122303) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Éééértem... :B :R Azt gondoltam rosszul,hogy amennyit halad (bármerre) az tulajdonképp mind a szintemelkedésbe megy,ezért 100%...de hát rosszul,egy tengely mentén gondoltam. :U

(#122304) Ironizer ...a százalékok röpködése nem számolás,hanem egyszerű kiolvasás eredménye,ma már ezt minden sportolást rögzítő rendszer tudja.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122306) Runner_fxr válasza deny330 (#122272) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Minden számít. :) A láncvonal problémák egyébként a ritkább esetek közé tartoznak, szóval első körben én inkább gyanakodnék egy görbült váltóra, váltófülre, helytelen beállításra, mint rossz láncvonalra. Természetesen a kopott lánc és sor, nagyban beleszólhat a váltásod minőségébe, ezeket is ellenőrizni kéne, mielőtt belemész ebbe a láncvonal kérdésbe.
De ha gondolod mérd meg, itt van egy bikemag-os cikk róla: [link]

Hasaggymeg: Persze, valamennyit el lehet térni, de inkább az 1 X-es hajtások érzékenyek a láncvonalra, főleg a 11/12-es.

trialboj: Pedig biztos, hogy van az intersportban, mountex-ben, kizártnak tartom, hogy ne legyen, vagy akár a decathlonban is. Nálunk is van, mondjuk ez egy prémium márka: [link]

[ Szerkesztve ]

(#122307) Runner_fxr válasza Toobee (#122286) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez az ahol múltkor lementünk? Te, én meg a töki? :) Ja az elég meredek.

[ Szerkesztve ]

(#122308) jjeahh válasza Ironizer (#122304) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Haverommal mindketten barométeres kütyüvel mérünk: [link] [link]. Amúgy ja, a 20%-os emelkedő elég combos szerintem is, de azért bírnom kéne hosszabb távon is :DDD . És bírnám is, ha nem fulladnék ki... ha meg lassabban hajtom, nem pörgetek annyira, akkor lemaradok a szétedzett haveromtól :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#122309) Toobee válasza Runner_fxr (#122307) üzenetére


Toobee
veterán

Jaja ez ott. Ilyenkor sötétben annyira nem forszírozom a tempót, tegnap 35s volt, a rekordom meg 30s.

https://barbieripnk.hu/

(#122310) Hasaggymeg válasza jjeahh (#122308) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ez talán Budapest legmeredekebb utcája.Aszfalt,de még így is nehéz elindulni helyből. :DDD

(#122295) 6030D...akkor így a 96% is simán lehetséges,hisz terepen valóban vannak 40° körüli lejtők,sőt,ahogy a plázában lezúgnak a mozgólépcsőn úgy,hogy a végén hajtűkanyar várja őket,akkor terepen sem járhatatlan a 40° körüli lejtő a gyakorlottabb kerékpárosoknak.Felfele más tál tészta,ott csak egész rövid,pár méteres szakaszokon tudom elképzelni,hogy átlendüljön egy jó kerékpáros az ilyen 80-100% körüli akadályokon.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122311) emiki6 válasza jjeahh (#122287) üzenetére


emiki6
veterán

Szerintem olvass bele az Ultimate MMA Conditionig könyvbe, feltöltöttem neked drivera: [link]

Neked, mivel hosszabb ideig kell teljesítened folyamatosan, elsősorban az aerob energiarendszered kell fejlesztened. A szívkamraméret növelése azért jó, mert nagyobb lesz a szíved, könnyebben tudod alacsonyan tartani a pulzust:
"To use the cardiac output method, all you have to do is train with a constant heart rate in the
120-150 range for a reasonable duration. If you're older, mid 30s and above, you can work
towards the lower end of this range and if you're younger you should work to keep it in the
higher end. For maximum effectiveness, this method can be used 1-3 times per week for 45-90
minutes per session, or more, when your training goal is an increase in cardiac output."

Még írhatnék ilyeneket, de újra kéne olvasnom, ezért inkább azt javaslom olvasd el az "aerobic energy system"-mel kapcsolatos részt (28-48. oldal). Próbáld megérteni a módszerek miket fejlesztenek, neked mi az ami fejlesztésre vár, mert nem fejlesztetted vagy mert valószínű annak a fejletlensége miatt fújtatsz és próbáld valahogy beépíteni a bringaútjaidba, esetleg közé. Például a fent említett steady tate cardio annyi, hogy 30-90 percen keresztül tekersz mondjuk 140 körüli pulzuson.
Vagy itt van egy elképesztően vicces módszer:

Mész fel a doboldalon, a lehető legnehezebb tekerhető fokozaton 10-20 percig. :DDD

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#122312) Ironizer válasza Hasaggymeg (#122310) üzenetére


Ironizer
tag

Itt van a két véglet, hogy hogy lehet lejönni egy 75%-os lejtőn: https://youtu.be/c7a8XjeDRGg?t=400 :D

(#122313) StLui válasza Hasaggymeg (#122310) üzenetére


StLui
veterán

Most megnéztem Strava-n, Csóványosra egyenes fölvivő ösvény, utolsó 7-800 méter talán, kétszer le kell szállnom összesen 150-200 métert tolni, ott még nem sikerült soha föltekernem, na arra felé ugrik föl 20%-ra egy egy részen, azt nem bírom gondolom. [link] viszont a nálam erősebbek, akikkel megyek, edzettebbek fölmennek szintén fully-n, de ez nekik is edzésértékű.

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#122314) Hasaggymeg válasza Ironizer (#122312) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hát igen,de egyrészt ez szinte olyan mint a magyar aszfalt,másrészt van hely halszálkázni.Ilyen helyen földúton 2x kipörög és le kell szállj,na meg folyton figyelned kell hova teszed az első kereket,miközben csigalassúsággal ide-oda forgatod a kormányt,amik hamar leszippantják akkumulátoraidat.Felfele biztos jobban ment volna nekik is egy merevfarúval,tisztán látszik hogyan pogózza hajtásának egy részét haladás helyett.

(#122313) StLui...a Foltán keresztig egész elviselhető,csak az útról való feltérőnél és közvetlen a kereszt előtt meredek 1-1 rövid szakasz,de a kereszt után a kis lankás szakasz kevés ahhoz,hogy megpihenve vedd a következő,bár elején nem túl meredek,de nyomvályús szakaszt.Aztán ott ahol írja még 600m,az csak azért van,hogy elvegye kedved. ;] ...nem is tudom fel lehet menni végig az utat követve jobbra,vagy muszáj balra rámenni az ösvényre? Csak mert az ösvény vége tényleg kemény,főleg a 19,5km emelkedővel (ne adj isten további 40km bringaúttal) a lábaidban.Aztán az sem mindegy hogyan mész,nejemmel otthonról mentünk fel az NHH-ra,15 perc pihenéssel a Cseresznyés parkoló után ~500m-e,de olyan erőben voltam fent,hogy igaz először,de kitekertem a kőig. :DDD Előtte való nap egyedül csak Kismarostól mentem a Csóványosra,de szinte meghaltam. :( SZERK: most látom ez Diósjenőről megy fel...azt nem ismerem. :N

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122315) Ironizer válasza Hasaggymeg (#122314) üzenetére


Ironizer
tag

Na várj, én a lefelét mondtam, nem a felfelét, direkt úgy is linkeltem, hogy a 400. mp-től menjen, ahol lefelé mennek, nem azt nézted?

Erre reflektáltam, talán nem volt egyértelmű: "ahogy a plázában lezúgnak a mozgólépcsőn úgy,hogy a végén hajtűkanyar várja őket,akkor terepen sem járhatatlan a 40° körüli lejtő a gyakorlottabb kerékpárosoknak"

Ez a 75%-os lejtő/emelkedő pont 39 fok környékén van.

[ Szerkesztve ]

(#122316) Hasaggymeg válasza Ironizer (#122315) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Igen láttam,első kereken,meg beülve a nyereg mögé,de ha tovább nézed,vissza is mennek ugyanott. :)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122317) Ironizer válasza Hasaggymeg (#122316) üzenetére


Ironizer
tag

Persze, de az más, normál bringával sztem kb. lehetetlen is.

(#122318) 6030D válasza Hasaggymeg (#122310) üzenetére


6030D
Ármester

Én nem tudom, sose néztem a százalékot, de most keresgéltem egy picit. A magyar maratonoknál nem nagyon találtam 17-20 %-nál meredekebb szegmenst, pedig vannak benne szép falak. Ördögoldal pl a Bükkben: amikor először mentem, mindenki azzal riogatott: "-Ez már az? - Eeeez? Nem-nem.. höhöhö.... ;] "Na, az 17 %. Köpsz rajta párszor...
A dobogókői sípályát pár éve balról kerüli egy szerpentines, mert a sípályát senki nem tekerte ki, itt legalább felmegy az emberek tizede :D , na azt 33 %-ra írja, de szerintem úgy számol, hogy a kezdő és a végpont magasságadatait veszi és húz egy egyenest. [link]

Az a bp-i 35%-os utca meg mi? Zsákutca? Lemész, aztán nincs semmi? :DDD

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#122319) emiki6 válasza -=RelakS=- (#122276) üzenetére


emiki6
veterán

Gondoltam megnézem én mit tudok, a legutóbbi emlékem, hogy a Fillér utcán felfele haladva fel kellett adjam, pedig az átlagosan 10%-os, szóval 10%-nál többet én sem bírok... :DDD A másik dolog meg hogy egy olyan lejtőn tekerek mint a barom apró fokozaton és 10 kmph-nál lassabban haladok, míg ha tolom, akkor 6 kmph... :DDD

6030D: Eleve egy 35%-os lejtőt hogy betonoznak le úgy, hogy a beton ne folyjon meg? :D

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#122320) coccolino


coccolino
aktív tag

Sziasztok,

olvasgattam a fórumot, meg számolgattam különböző kalkulátorokkal, de valahogy nem áll össze a fejemben a megoldás, és előrebocsájtom, laikus vagyok valahol, így ha baromságot írok, ennek megfelelően kezeljétek kérlek :R

jelenleg egy ilyen bringám van, minden gyári rajta

tudom, hogy a gyári gumi nem feltétlen aszfaltra való, de 3,5 baron használva elég jól lehet vele haladni a középső futófelület miatt, viszont jelenleg 80-20 arányban városban, aszfalton használom
terepen főként nyáron használom, földúton, kavicsos, murvás felületen, de ebből 20-40% erdő/hegyi terep is benne szokott lenni, és tervezem is, hogy kicsit többet megyek majd ilyen terepre

a problémám az, hogy kevésnek érzem a hajtást, illetve a váltót, lassan a legmagasabb fokozatban hajtom (40-14/12) sík terepen, még a sebességgel csak-csak megelégednék, de kb. 20 fokozatot totál feleslegesnek tartok, és gondoltam fejlesztek rajta

a kérdésem az lenne, hogy az előzőek fényében milyen fejlesztések lehetnének szerintetek, amivel szignifikáns különbséget tudnék elérni a jelenlegihez képest hajtás tekintetében?

magam részéről az integrált hajtóműre gondoltam, így az áttéteken is lehetne változtatni, hatékonyabb hajtást lehetne kialakítani, viszont itt a költségek tartanak a végtelenig, így egy ilyen értékű kerékpárhoz viszonyítva szeretném kérni a véleményeteket :R

''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''

(#122321) 6030D válasza emiki6 (#122319) üzenetére


6030D
Ármester

Az utakat aszfaltozzák. ;) Kivéve az M0-t, ott valami cementgyáros nyert.
Strabagos barátom szokta mondani a kocsmai vitáknál: "Azért ilyen rossz a magyar aszfalt, mert kilopják belőle a cementet!" ;]

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#122322) jjeahh válasza emiki6 (#122311) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Kösz, annyira nem 100% tökéletes az angolom, de azért beleolvasgatok.

Hasaggymeg: ez is azért elég durva lehet, aszfalton jóval könnyebb mászni, de akkor is.

6030D: felfele a 17-20% bőven meredek szerintem is, lefele viszont nem akkora szenzáció, újabban én rájöttem, hogy jobban élvezem a durván meredek köves-gyökeres technikás lejtőket, mint a száguldást, mert próbára tesznek. Mondjuk valszeg az ilyen 26-42% lejtőket is megszokom idővel és akkor megint valami mást kell keresnem amiben kiélhetem magam :DDD

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#122323) deny330 válasza Hasaggymeg (#122273) üzenetére


deny330
aktív tag

Mostanában annyira nem figyeltem a hajtást, a váltóval voltam csak elfoglalva, ha a bringához nyúltam. Mindenesetre így nem használom addig, amíg meg nem érkezik az új lánc, sor. Szerencsére csak tegnap csinálta elsőnek.

(#122306) Runner_fxr: Elsőnek inkább a lánc és sor cserét végzem el, hirtelen felindulásból nem is jutott eszembe, hogy ez is befolyásolhatja a váltást. Még mielőtt mindenféle teóriát kezdenék felállítani magamba a váltással kapcsolatban, valószínű jobban járok ezzel. Ha utána is rossz lesz, akkor ezt a láncvonal dolgot megmérem kíváncsiságból (köszönöm a linket! :R ). Görbült váltófül / váltó gondolom csak komplett cserével oldható meg. Én nem estem még el a bringával, a pedálon kívül más nem is kapott még ütést sem, remélem nem ez a probléma.

(#122324) StLui válasza emiki6 (#122319) üzenetére


StLui
veterán

AZért én lejtőn gyorsabban haladok, emelkedő már más tészta ;]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#122325) emiki6 válasza StLui (#122324) üzenetére


emiki6
veterán

Jó, hát felém lejt... :P

6030D: Az aszfalt is megfolyik... :P

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#122326) 6030D válasza coccolino (#122320) üzenetére


6030D
Ármester

Kezdj el járni hegyekbe, akkor több tányért fogsz használni. ;)
Egyébként pedig tanulj meg pörgetni, a 40/12 áttétel 100-as pedálfordulattal 29*2,25" gumin 47 km/h-val közlekedik, ami terepen nem olyan rossz. :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#122327) -=RelakS=- válasza emiki6 (#122319) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Kérdezd az új-zélandiakat :)

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#122328) jjeahh válasza coccolino (#122320) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Gyere költözz Gyimesbe és a 22-36T-t fogod a legtöbbet használni :D . Amúgy viccet félretéve síkon és lejtőn nekem a 11-44T pont elég, de ha jól látom ebből te max egy 11-36T fogaskoszorút tudnál meglépni váltócsere nélkül, mert az első váltód max 40T-t tányért támogat.

És ha már áttétel meg váltó... ha most 22-32-44T hajtókarom van és leváltanám 22-30-40-re, azt a váltóm normálisan fogja kezelni? Ergo csak max lánctányér méretben van limit? Lejjebb kell majd raknom a váltót a vázon vagy hogy?

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#122329) syberia válasza jjeahh (#122328) üzenetére


syberia
veterán

Vagány hely, kétszer voltam ott egy ismerősnél , mics és házi szilvapálinka most is kedvencek között szerepel nálam. :D

ON: Ez az ember egy zseni, szerintem hamarosan a bringaboltokban látjuk viszont, már ha lát benne fantáziát valami gyártó.

[ Szerkesztve ]

https://howbad.info/

(#122330) emiki6 válasza syberia (#122329) üzenetére


emiki6
veterán

Kanyarodásnál nem tűnik olyan jó dolognak, mert a hátsó kerékhez képest nem tud elfordulni, kéne oda valami csukló.

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#122331) 6030D válasza syberia (#122329) üzenetére


6030D
Ármester

[link]
Itt egy (volt) fórumtag műve, ha érdekel.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#122332) -=RelakS=- válasza emiki6 (#122330) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Nade azt már feltalálták :)

Jó, persze, nem egy nyomon megy, viszont láttam olyan gyerek "biciklit", ami pont ugyanígy működik. Gyerek le, helyére a csomag, voila :D
Tandem utánfutó :)

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#122333) coccolino válasza 6030D (#122326) üzenetére


coccolino
aktív tag

köszi srácok (+jjeahh), megfogadom :R

''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''

(#122334) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Na ma voltam szervizben a bringával. Nem a szerviz a ludas, a lánc tényleg nem nyúlt, a váltókarban van eltörve egy pöcök, ami rázkódásnál néha visszaengedi a váltót ezért dobja le a láncot. Ezt még nem cseréltettem, nem olyan zavaró, viszont a nyeregcsövet igen, egy megváltás, hogy végre nem csúszkál az ülés. :D

[ Szerkesztve ]

(#122335) syberia válasza emiki6 (#122330) üzenetére


syberia
veterán

Jogos, de egy prototípus sem lehet tökéletes. :D

https://howbad.info/

(#122336) Hasaggymeg válasza 6030D (#122318) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Úgy van,lemész aztán semmi....vagyis lépcső,és nyakadat szeged,úgy hogy ott inkább felfele lehet mászni,csak éppen tudj elindulni.[link] [link] [link]

(#122328) jjeahh...úgy van,csak a váltót kell majd lentebb tedd,meg újracsípd a bovdent...feltéve ha nem valami direkt rögzítésű váltód van,de szerintem még az is leengedhető 40-es fogra.Mindenesetre nézd meg az első váltó kompatibilitási listáját,de szinte biztos jó lesz.Fordítva neccesebb,mikor nagyobbat kell feltenned és a váltónak kezelni kell a nagyobb fogszámkülönbséget.Valszeg majd láncot is kell rövidítened.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122337) emiki6 válasza emiki6 (#122311) üzenetére


emiki6
veterán

Felbuzdulva a témán, teszt képpen feltekertem a délitől az orbán térig a HICT methodot alkalmazva, mert van ott a közelben egy patent cukrászda (csokolia). Nyilván nem volt kellemes, a járdán mentem, de sikerült, pedig 8-12% a merretekerjek szerint. De így legalább mondhatjuk, hogy megdolgoztam a kávéért meg a szelet tortáért... :D
Gyakorolnom kéne ezt a hegyi témát, bár lehet megvárom a jóidőt, télen valószínű szétfagyok, mikor visszagurulok... :D

Egyszer majd megpróbálok feltekerni a KFKI-ig. :)

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#122338) 6030D válasza emiki6 (#122337) üzenetére


6030D
Ármester

2,7 km, mentél mondjuk 10-zel, akkor az negyed óra, az kb 200 kcal. Szerintem mehetsz még pár kört azért a tortáért. :D

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#122339) emiki6 válasza 6030D (#122338) üzenetére


emiki6
veterán

A polar szerint 166 kcal (12p, 2km). Amúgy a kalória nem számít 185cm/67kg vagyok (ebből 2 kg-ot a kreatinnak tudok be), pedig erőedzés a fő sportom, nem a maraton meg ultrafutás... :DDD

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#122340) jjeahh válasza Hasaggymeg (#122336) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Gagyi alsó kategóriás váltó, de mivel sosem volt semmi gondom vele és hegyen is jól vált, nincs amiért lecseréljem. Amúgy ez az, én sehol nem találok semmilyen kompatibilitási listát... Mondjuk azt írja, hogy "Top Gear Teeth 44/48T", szal lehet, hogy jobb lenne ha maradnék a 44T-nél.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#122341) Hasaggymeg válasza emiki6 (#122319) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hattal még kerékpártolás nélkül sem mész gyalog 10+%-os lejtőn sokáig.Talán egy terepfutó lehagyna,de már méregettem és amíg nyeregben tudsz maradni mindig gyorsabb leszel mint gyalog,tolva.

(#122340) jjeahh...vinni fogja.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122342) 6030D válasza emiki6 (#122339) üzenetére


6030D
Ármester

Mondjuk 185/67-tel inkább bringázni kellene meg ultrázni, ahhoz jók az adottságok. :D
Nekem a 85 kg nem éppen optimális a hegyre, fogyni kell majd nem keveset. Erre mondta az edzőm, hogy ha látom az outist az úton, megsajnálom, hogy milyen vékony, biztos nem eszik, csak teker, na... olyannak kell lenni. :DDD

Hasaggymeg: egy terepfutó lehagyna, volt már olyan, hogy a Naszály kilátó előtti emelkedőn küzdöttem az életemért, erre hátulról jön a "helló, hajrá" és elfutnak mellettem ketten. Nem volt jó érzés. :U

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#122343) bringasisti


bringasisti
őstag

Életemben először szabályosan tekertem! Körforgalomban kifelé haladok mikor egy a körforgalomba behajtani szándékozó jön utánam és ahogy hátra néztem szerintem nem volt csak néhány centi és jön és jön! Besz@rtam és ahogy megrántottam jobb lábbal a pedált majd szétszakadt a vádlim. Meg kellett állnom míg rendeződött a lábam. Egy kedves autós volt egyébként megállt aggódott és megkérdezte hogy kerültem elé a körforgalomban. Mondtam hogy már egy fél kört megtettem mielőtt el akart ütni!

BENEFON DELTA--------N8

(#122344) emiki6 válasza bringasisti (#122343) üzenetére


emiki6
veterán

Én meg jövök le a hegyről a buszsávban, erre a kocsisorból kikanyarodik elém valaki, persze nem volt baj, de az ilyet nemértem, kiment volna a busz elé is vagy csak ilyen rossz a szeme, hogy nem lát a tükörben? Fura.

6030D: :DDD

Hasaggymeg: ez igaz, de akkor siettem, emiatt gyorsan kifáradtam, meg fel is adtam. Gyalogsebességgel lejtőn felfele nem is tudnék tekerni, csak kacskaringóznék.

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#122345) bringasisti válasza emiki6 (#122344) üzenetére


bringasisti
őstag

Így halt meg egy motoros néhány hónapja az egyik hídon.

BENEFON DELTA--------N8

(#122346) jjeahh válasza Hasaggymeg (#122341) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Kösz, remélem is, mert lassan 500 ojró kicsúszott a kezemből ebben a hónapban kacatokra, első váltóra is már nem futná :DDD . Nagyon remélem, hogy minden mindennel passzentos lesz...

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#122347) Hasaggymeg válasza 6030D (#122342) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem volt jó érzés...gondol6tál volna arra,hogy te még legalább 10kg-ot cipelsz felfele. ;)

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#122348) BullZeye válasza Yahhher (#122217) üzenetére


BullZeye
veterán

Vázméret 36 és 41, ez felnőtt embereknek (168 és 183cm) megfelelhet?

(#122349) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Ti adnátok Selle Italia X1 kivágott(flow) használt nyeregért 4k-t?

Más: Valaki járt már úgy, hogy lemérte az ülőcsont távolságot, de mégis azt érzi, hogy a kapott szélességi érték keskeny? Én többször mértem már, többfajta testhelyzettel és mindig hozzáadtam a +3 centit, de így 140 cm jön ki, mégis keskenynek érződik..

[ Szerkesztve ]

(#122350) deny330


deny330
aktív tag

Az hogy lehetséges, hogy az előző gumim keskenyebb volt, ennek ellenére jobban kiadta a szélességet? Egy 2.4-es Continental Trail King külsőt cseréltem Maxxis Minion DHF-re, ami 2.5-ös. Ennek ellenére a 2.35-ös Schwalbe Hans Dampfnál is keskenyebb, tolómérővel lemérve 54mm, míg a Schwalbe 58. DT Swiss EX500-as felni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.